eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
‌⏳ زمان مطالعه: "۰۱:۳۰ (یک دقیقه و سی ثانیه) ⁉️ فرق می‌کند چه کسی رهبر باشد! 🔻 لطیفه‌ای است تکراری اما نغز، از کسی پرسیدند چطور چپ کردی؟ گفت جاده پیچید، من پیچیدم، جاده پیچید، من پیچیدم، جاده پیچید، من نپیچیدم و تماااام 🔻 حالا حکایت است. آنجا که داشت جاده‌ی پیشرفت جهانی می‌پیچید، ماشین انسان ایرانی نپیچید و به ته دره سقوط کرد. کِی؟ شروع در مغرب زمین. چطور؟ دقیقا همان زمانی که انقلاب صنعتی داشت اوج می‌گرفت، افول کرد. و چه شد؟ تبدیل شد به پاساژ محصولات پر زرق و برق خارجی و مخصوصا انگلیسی. 🔻 اوژن فلاندن در سفرنامه‌ی خود (۱۸۴۰) می‌نویسد: «از کارخانجات نساجی و اسلحه‌سازی و زربفت و مخمل ایران که روزگاری به تمام مشرق‌زمین صادر می‌شد، خبری نیست و همه نابود شده‌اند. محصولات ایران از بین رفته و به‌ویژه همجواری با نتیجه‌ی شومی بخشیده است... در سراسر ایران به‌زحمت می‌توان پارچه‌ای را یافت که علامت سلطنتی انگلستان را نداشته باشد.» 🔻 بعدش چه شد؟ انسان ایرانی، به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان و سیاستمداران وقت، هم از «علم» روز عقب افتاد، هم از «اقتصاد». و ما در این دویست و اندی سال، همیشه تمنای ترقی را به دل داشتیم و حسرت پیشرفت را به سر. ما همیشه از غرب عقب بودیم و در عصر قجری و ، اوضاع بدتر هم شد. نه تنها عقب افتادیم، که تحقیر هم شدیم و سیاستمدار پهلوی زد توی سر ما و گفت ایرانی‌جماعت، عرضه‌ی درست کردن یک لولهنگ هم ندارد. 🔻 اما اوضاع را تغییر داد. حالا رهبری روی کار است که حداقل در ۱۵ سال اخیر دو گفتمان را سفت و محکم سردست گرفته: «» و «». و امسال، که امتزاج این دو با هم است. 🔻 چرا تولید؟ برای آنکه برای اقتصادی، دو راه کلی بیشتر وجود ندارد: - یا «الگوی مبتنی بر واردات» ، که نتیجه می‌شود همان که در این دویست سال بر ما رفت. - یا «الگوی مبتنی بر صادرات»، که راهش تمرکز بر تولید داخلی و تقویت آن است. یعنی همان کاری که از انگلیس و کردند تا و و . 🔻 چرا دانش‌بنیان؟ برای آنکه حداقل دو خصوصیت دارد - یکی آنکه لبه‌ی علم روز دنیا است و ما این بار، هم‌آهنگ با علم جهانی به پیش می‌رویم - و دو اینکه «تحریم‌ناپذیر» است. آن هم در شرایطی که دشمن، تولید و توان اقتصاد سنتی ما را نشانه رفته است. صنایع دانش‌بنیان اما از خاصیت ضدتحریمی بالاتری برخوردارند، که شرح آن، خود قصه‌ی مفصلی دارد و مجالی دیگر. ✍️ نویسنده: محمد پورغلامی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شب قدر در بیان رهبر معظم انقلاب 🔺 به همراه لحظاتی از عبادت آیت‌الله خامنه‌ای در حیاط 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علیٌ مع القرآن و القرآن مع على 🎙 بامداحی: 🏴 ۲۱ رمضان، سالروز شهادت اميرالمؤمنين حضرت علی علیه‌السلام را تسلیت عرض می‌نماییم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
ما لازم است بدانیم که علی‌ها چگونه کشته می شوند و به دست که‌ها کشته می‌شوند؟ امروز زمانی است که ما این را باید بیشتر و بهتر از همیشه بدانیم. 🔰 یعنی ، یعنی قرآن ناطق، یعنی بزرگترین شاگرد اسلام، به دست ابن ملجم کشته شد. ابن ملجم کیست؟ 🔰 ابن ملجم یکی از است. چند تا ویژگی دارد؛ - اولاً به ظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّد؛ مسلمانی که قرآن را هم از بر و به خوبی می‌خواند؛ خیلی هم در اسلامِ خود، متعصب و پایبند است. - ویژگی دومش این است که هیچکس را قبول ندارد، حتی علی را! علی را هم مسلمان نمی‌دانست. 🔰 او معتقد است که علی است، او معتقد است که علی یک عنصر است! او به خاطر اینکه علی با معاویه، در لحظه‌ای بسیار حساس و خطیر و به‌خاطر ضرورتی بزرگ، جنگ را به آتش‌بس کشانید، مخالفت می کند. 🗓 ۲۴ مرداد ۱۳۵۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣1⃣ 🔹 برای این‌که از درس بگیریم، یک بُعد از ابعاد فعالیت همه‌جانبه امیرالمؤمنین را عرض می‌کنم و آن بُعد است. 🔹 آن روزی که امیرالمؤمنین ع در جامعه اسلامىِ آن روز بر سر کار آمد، وضع با آن روزی که پیغمبر اکرم از دنیا رفت، تفاوت زیادی کرده بود. این بیست و پنج سال فاصله بین رحلت پیغمبر اکرم و آمدن امیرالمؤمنین بر سر کار، حوادث زیادی اتفاق افتاده بود که این حوادث بر روی ذهن و فکر و اخلاق و عمل جامعه اسلامی اثر گذاشته بود و بعد، این نظام و این جامعه را امیرالمؤمنین تحویل گرفت. 🔹 نزدیک پنج سال امیرالمؤمنین در آن کشور بزرگ اسلامی کرد. این پنج سال، هر روزش حاوی یک درس است. یکی از کارهای مستمر امیرالمؤمنین پرداختن به تربیت اخلاقی آن مردم است. همه انحراف‌هائی که در جامعه پیش می‌آید، برگشتش و ریشه‌اش در اخلاقیات ماست. اخلاق انسان، خصوصیات و خصال اخلاقی انسان‌ها، عمل آن‌ها را جهت می‌دهد و ترسیم می‌کند. اگر ما در یک جامعه‌ای یا در سطح دنیا کج‌رفتاریهائی را مشاهده می‌کنیم، باید ریشه آن‌ها را در خُلقیات ناپسند ملاحظه کنیم. این حقیقت، امیرالمؤمنین را به بیان یک حقیقت مهم‌تری وادار می‌کند و آن حقیقتِ بالاتر این است که اغلب این خصال باطل و مضر در انسان‌ها، برمی‌گردد به . لذا امیرالمؤمنین می‌فرماید: «الدّنیا رأس کلّ خطیئة»؛ دنیاطلبی ریشه و مرکز اصلی همه خطاهای ماست که در زندگی جمعی ما، در زندگی فردی ما، این خطاها اثر می‌گذارد. ❓خوب، معنای دنیاطلبی چیست؟ دنیا چیست؟ 🔹 عبارت است از همین طبیعت عظیمی که خدای متعال خلق کرده است و در اختیار انسان‌ها قرار داده است؛ همه این مواهبی که خدای متعال در عرصه گیتی آفریده است، مجموعه چیزهائی هستند که دنیا را تشکیل می‌دهند. اولش عمر خود ماست. درآمدهای دنیوی و حاصل تلاش‌های دنیوی، این‌ها همه دنیاست؛ فرزند، دنیاست؛ مال، دنیاست؛ علم، دنیاست؛ منابع طبیعی، دنیاست؛ این آب‌ها، این ذخائر معدنی، همه این چیزهائی که در عالم طبیعت انسان ملاحظه می‌کند، این‌ها همین دنیا هستند؛ یعنی چیزهائی که اجزاء زندگىِ این جهانىِ ما را تشکیل می‌دهد. 🔹 خوب، کجای این بد است. یک دسته از آثار شرعی و اسلامی و معارفی به ما می‌گوید که دنیا را آباد کنید: «خلق لکم ما فی الأرض جمیعاً»؛ بروید دنیا را تحقق ببخشید، آباد کنید، بهره‌برداری از نعم طبیعی را برای خودتان، برای مردم آماده کنید. یک دسته از روایات این‌هاست: «الدّنیا مزرعة الآخرة»، «متجر عباداللَّه»؛ از این قبیل تعبیرات وجود دارد که این‌ها همه نگاه مثبت به دنیا را نشان می‌دهد. 🔹 یک دسته از بیانات اسلامی و معارفی ما هم، دنیا را رأس خطایا و ریشه گناهان به‌حساب می‌آورد. 🔹 ماحصل مطلبی که از این دو مجموعه معارفی به‌دست می‌آید، حرف روشنی است -البته بحث‌های تحلیلی و عمیق برای این کارها باید بشود و لازم است و شده؛ بحث‌های خوبی هم انجام گرفته است- اما خلاصه مطلب این است که خدای متعال این سفره طبیعت را برای افراد انسان گسترده است و همه آحاد انسان را سفارش کرده است، دستور داده است که این مائده طبیعی الهی را هرچه می‌توانند بالفعل‌تر، آماده‌تر، رنگین‌تر در اختیار افراد بشر قرار بدهند و خودشان هم بهره ببرند؛ لکن یک حدود و ضوابط و قواعدی بر این حاکم است؛ یک منطقه ممنوعه‌ای وجود دارد. 🔹 دنیای ممدوح این است که انسان این سفره طبیعی الهی، این موهبت الهی را آنچنانی که ضوابط و قواعد الهی دستور داده است، بر طبق او رفتار کند، از حدود و ضوابط تخطی نکند، در مناطق ممنوعه قدم نگذارد. 🔹 دنیای مذموم آن است که انسان این متاعی را که خدای متعال برای افراد بشر قرار داده است، برای خود بخواهد، سهم خود را افزون‌تر از دیگران بخواهد، به سهم دیگران دست‌اندازی کند، دلبستگی پیدا کند که این دلبستگی به مقتضای «حبّ الشّیء یعمی و یصمّ»، انسان را کر و کور می‌کند؛ تا آن‌جا که در راه به‌دست آوردن چیزی که عاشق و دلبسته آن هست، هیچ خط قرمزی و هیچ حد و حدودی را رعایت نمی‌کند؛ این می‌شود دنیای مذموم. 🗓 خطبه‌‌های نماز جمعه‌ تهران؛‌ ۱۳۸۷/۰۶/۳۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شب قدر، در بیان حاج‌آقا مجتبی تهرانی 🔰 پیرامون ، پیغمبر اکرم(ص) می‏‌فرمایند: «تُفَتَّحُ ابوابُ السَّماءِ فِی لَیلَۀِ القَدرِ»؛ تمام درهای آسمان در شب قدر گشوده می‎‌‌شود؛ یعنی تمام حجاب‌‎ها برطرف می‌‎شود. 🔰 در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و ربّش نیست. البته این رفع حجاب از ناحیه ربّ است؛ به این معنا که از طرف پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین از خصوصیّات لیالی قدر این است که هیچ حجابی در کار نیست و اگر بنده بخواهد با پروردگارش سخن بگوید، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین عبد در شب قدر باید در راز و نیاز کوشش کند و دردها و مشکلاتش را با ربّش مطرح کند و از او هم بخواهد که مشکلاتش را حل کند. ⁉️ امشب از خدا چه بخواهیم؟ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❗️خط خوارج امروز... ▫️ ، یعنى اسلام مجسّم، یعنى قرآن ناطق، یعنى بزرگ‌ترین شاگرد اسلام، به دست کشته شد؛ ▫️ ابن‌ملجم کیست؟ ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: 1⃣ اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ 2⃣ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازش‌کار است؛ او معتقد است که على یک عنصر غیر انقلابى است؛ او به خاطر اینکه على با معاویه در لحظه‌اى بسیار حسّاس و خطیر و به خاطر ضرورتى بزرگ جنگ را به آتش‌بس کشانید، [با علی] مخالفت میکند. ❓آیا انگیزه‌ى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگ‌ترینِ مسلمانها را متّهم به سازش‌کارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّى‌خواهى و انقلابیگرى است. با نام اسلام، با نام قرآن، با نام انقلابى بودن، با نام پارسایى و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامى، با نام قاطعیّت، مسلمان‌ترین، پارساترین، قاطع‌ترین، مفیدترین، ارزنده‌ترین و بزرگ‌ترین پیروان اسلام را به خاک و خون میکشد. ▫️ خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن. 🗓 بیانات رهبر انقلاب به مناسبت شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
، منتشر می‌شود...دوره آموزشی "در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای" (تدریس کتاب جهاد تبیین) 🎙 با تدریس استاد 📝 همراه با ارائه به شرکت کنندگان 🎁 و اهداء نفرات برتر 🔺 این جلسات در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔊 زمان: ۲۸ دقیقه 🎙 استاد: صلح‌میرزایی ❓مقابله با تحریف موقعیّت دشمن ❓انواع شیوه‌ها و ابزارهای جهاد تبیین ❓جهاد تبیین عملی ❓تخاطب مستقیم یا غیرمستقیم و مجازی؟ ❓اولویت جهاد تبیین برای دانشجویان یا توده‌های مردمی؟ ❓آسیب‌ها در جهاد تبیین - توقف در مرحله تبیین جهاد تبیین - فراموش کردن جهاد تبیین - تکرار عنوان بدون بیان راهکار - تحریف معنوی - اختصاص دادن به یک طیف خاص - فازبندی نکردن - برخورد احساسی - اقدام انفرادی - منحصر دانستن برای نخبگان - حاکمیتی شدن - عجله در نتیجه گرفتن - اجبار بدون اقناع 🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام با عنایات حضرت حق برای ششمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط، در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش می‌نماید. این دوره با اشراف اساتید معظم برگزار می‌شود: 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین یزدان‌پناه 🔸حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد 🔹حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی 📚مقاطع تحصیلی: 📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه) 📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایه‌الحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات) لازم به ذکر است برای بهره‌مندی خواهران غیرقمی، این مقاطع به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. 👈 ثبت نام از طریق سایت: www.baqerain.ir ⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۱/۲/۵ تا۱۴۰۱/۳/۵ 🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید: 🆔 @hekmat_bagherain 📳تلفن تماس فقط برای بانوان ⬅️ 📞 ۰۹۲۱۳۱۴۰۳۱۰ ⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت ۱۴ تا ۱۶ ____________________________ 🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چرا از کنار آمار حیرت انگیز استقبال مردم از شبهای قدر براحتی رد می شویم؟! 🔹 فرض کنید اگر ۱۰۰ نفر در یکی از پارکهای تهران قرار می‌گذاشتند برای برگزاری یک پارتی عمومی، یا مثلا ۵ نفر با هم قرار می‌گذاشتند که هر کدام در گوشه‌ای از تهران روی سکویی بروند برای ، یا ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع یک خواننده جمع شوند، یکدفعه چطور اهالی همگی جامعه‌شناس می‌شوند و تمام صفحات مجازی پر می‌شود از تحلیلهای فوق تخصصی که ببینید جامعه به کدامین سو در حرکت است و مسیر گذشته و حال و آینده کشور را بر اساس همان یک رویداد چند نفره تحلیل می‌کردند. 🔹 اما حالا فرض کنید که چند هزار نفر از مردم خودشان را به سختی بیاندازند و سحرگاه برای مراسم شبهای قدر راهی قطعه_شهدا شوند؛ آن هم مراسمی که بدون هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی‌ای برگزار شده... آیا درباره این پدیده و پدیده‌های مشابه بسیار هم اهالی رسانه و جامعه شناسانِ افتخاری و تحلیلگرانِ متخصصِ در همه امور چند خط می‌نویسند؟! 🔹 یا وقتی نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر درباره علاقه اکثریت مردم برای حضور در مراسم منتشر می‌شود، این موضوع هم محور تحلیل‌مان می‌شود یا بی توجه از کنارش رد می‌شویم؟! نمی‌دانم این چه مرضی است که همه‌مان را دچار کرده... که آن ۵ نفر و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ نفر به سرعت به چشم‌مان می‌آید و تبدیل می‌شود به مبنای تحلیل ما درباره همه اتفاقات جامعه، اما اینگونه اتفاقات معنادار بزرگ که کم هم نیستند را نمی‌بینیم و از کنارش به سادگی گذر می‌کنیم! ✍ نویسنده: علی صدری نیا 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f