eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
دیپلماسی خالی از پشتوانه معرفتی ✍ متاسفانه برخی معتقدند که اندیشه های عرفانی را نمیتوان در صحنه عمل پیاده کرد و یا اگر هم این اعتقاد را نداشته باشند در فکر پیاده کردن این اندیشه ها نیستند. در این نگاه روابط دیپلماسی کشور اسلامی با کشور های دیگر تفاوت نمیکند و کسانی که این دیدگاه را دارند به اسم «واقع بینی» از پشتوانه های معرفتی خود دست میکشند و این امر یک دید سکولار به پشتوانه های عمیق معرفتی است. اما بنابر اندیشه امام خمینی(ره) چیزی که دقیقا حوزه متکفل آن باید باشد، پیاده کردن همین معارف عمیق است. 📣 در همین خصوص در مصاحبه ای استاد معظم حجةالاسلام و المسلمین یزدان پناه فرمودند: «به نظرم مهم‌ترین کاری که حضرت امام کرد این بود که آنچه در ساحت تحقیق عرفان و حکمت یافت عملاً در کار ایشان به بروزهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تمدنی تبدیل شد... مثلاً اینکه حضرت امام آمریکا را خیلی کوچک دید. علی‌رغم این‌همه جلال و جبروت ظاهری که چشم خیلی‌ها را پرکرده، باور ایشان این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. همان بیان امیرالمؤمنین که عظم الخالق فی انفسهم و صغر ما دونه فی اعینهم. اندیشه این است که خدا وقتی بزرگ می‌شود جای برای دیگری نیست. چنین خدایی که ایشان مطرح می‌کند، قدرت مطلقه دارد یا ندارد؟ با وجود قدرت مطلقه تمام این قدرت‌های بین‌المللی، امثال این‌ها استکبار جهانی با آن دم‌ودستگاهش می‌شود قدرت پوشالی. نوع نگاه ایشان به استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها یک نگاه تحقیرآمیز است که کاملاً مبتنی بر مبانی معرفتی ایشان است لذا کلامی که ایشان مثلاً در مورد آمریکا می‌گویند این‌طور نیست که کاری به آن اندیشه‌های بنیادین نداشته باشد. از سوی دیگر در مقابل پیروزی‌هایی که پیدا می‌شود، حضرت امام چکار می‌کرد. می‌رفت از آن پایگاه شروع می‌کرد که نباید غرور شما را بگیرد. «برادران محترم، نور چشمان عزیز مبادا آفت‌های پیروزی که در رأس آن‌ها غرور است، خدای ناخواسته شمارا به دام بی اندازد، از صاحب اصلی نصر که خداوند قادر است اغفالتان نماید که این حیله‌ای است شیطانی » می‌بینید که این اندیشه عرفانی حاضر است لذا به نظرم جفا می‌کنند بعضی‌ها که میگویند حضرت امام اصلاً چیزی به اسم عرفان نظری در عمل اجتماعی‌اش حاضر نیست.» 📣 سخن امام(ره) در خصوص سیر الی الله معصومین: امام خمینی(ره) در همین فضا سیر الی الله را هم معنا می‌کنند: «سیر الی الله لازم نیست انسان گوشه‌ای بنشیند بگوید من سیر الی الله می‌کنم. سیر الی الله همان‌طوری که سیره انبیا و خصوصاً پیامبر اسلام و کسانی که مربوط به او بودند درعین‌حالی که در جنگ وارد می‌شدند، کشته می‌شدند، کشته می‌دادند، حکومت داشتند، همه‌چیز داشتند، همه‌اش سیر الی الله بود. جنگش می‌شود سیر الی الله، حکومتش می‌شود، آن‌طور نبود که آن روزی که حضرت امیر مشغول جنگ بودند، سیر الی الله نباشد، آن روزی که مشغول نماز است، باشد، خیر هر دو سیر الی الله است، لهذا پیامبر فرمود ضربه علی یوم خندق افضل من عباده ثقلین این برای این است که سیر الی الله است » 📣 توصیه استاد یزدان پناه به طلاب: «طلبه‌هایی که می‌خواهند کار حضرت امام را امتداد دهند به نظرم هم عرفان نظری بخوانند، هم فلسفه، آن‌ها که قرار است کارهای جدی‌تر کنند عرفان و فلسفه و فقه و اصول باید کنار هم چیده شود. حقیقت مطلب این است که بعضی بحث‌های تمدنی هم بعد فقهی دارند و هم بعد معرفتی.» 🗞 مصاحبه از نشریه متن کامل مصاحبه با استاد یزدان پناه👇 http://www.khanetolab.ir/content/9643 @khanetolab
رفیق مایه دار من بودم و شهریه طلبگی. قصد ازدواج داشتم ولی پدرم به خاطر شرایط مالی مخالف بود. گفتم: نگران نباش باباجون یه رفیق صمیمی مایه دار دارم گفته حالا که طلبه شدی اصلا غصه پول نخور. فکرشم نکن. خودم کمکت می کنم. خوشحال شد و پرسید: کدوم دوستت؟ گفتم: خدا! گفت: شوخیت گرفته؟ گفتم: نه! یعنی شما خدا رو به اندازه یه رفیق صمیمی مایه دار هم قبول ندارین؟ رسول خدا(ص) فرمودند: «من طلب العلم تکفلّ الله له رزقه؛ هر کس دنبال طلب علم برود، خدا رزق او را به عهده میگیرد.» خانه طلاب جوان @khanetolab
‼️تبیین «حکومت» در فقه حکومتی بخشی از سخنان در یکی از جلسات «فقه حکومتی»: 📣 در مبانی فلسفه فقهی هنگامیکه از «فقه حکومتی» بحث می کنیم، هم می بایست موضوع محوری فقه - که احکام و فرمان الهی است - را مورد دقت قرار داد و هم «حکومت» را تحلیل کنیم. اینکه «حکومت» چیست؟ در تنقیح مبانی فقه حکومتی نقش بسزایی دارد. اول باید مشخص کرد که «حکومت» چیست تا بگوییم «فقه» آن چیست. 📣 در توصیف حکومت، تلقی ها و رویکردهای مختلفی وجود دارد؛ آیا حکومت یک ساختار اعتباری و قرارداد اجتماعی است که مسئولیت آن اجرای قانون است؟ طبق این دیدگاه مأموریت کلان حکومت، از قبیل ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و جلوگیری از هرج و مرج است. سپس برای این مأموریت ها، یک سلسله قوانین متناسب طراحی می کند. بنابراین حکومت، یک ساختار اعتباری قدرت است.در یک برهه تاریخی، حکومت، بسیط و ساده بود و نیازی به ایجاد نظام های پیچیده نداشت و با یک سلسله قوانین ساده به ایجاد نظم و رفاه عمومی می پرداخت. اما به تدریج ساختار حکومت ها پیچیده تر شد و مأموریت آنها نیز توسعه یافت و به «ساختارهای واقعی اجتماعی» همچون نظام اقتصادی، نظام سیاسی و فرهنگی مبدل گشت. در یک تلقی کامل تر، حکومت فراتر از ساختارهای اجتماعی است، بلکه «جریان ولایت و سرپرستی» است. در اینصورت حکومت، بستر جریان اراده ها است؛ یعنی اراده های اجتماعی در حیات جامعه جاری می شود. طبق نگاه سوم، حکومت، تابعی از ولایت تکوینی ائمه معصومین (ع) است. 📣 در حوزه اختیار و اراده انسان که حوزه تکلیف است انسان مجبور به پذیرش الوهیت نیست. اینجاست که دو ولایت پیدا می شود: اگر اراده انسان، تسلیم ولایت الهی شد؛ «اللَّهُ وَلِی الَّذینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» و اگر اعراض کند «وَ الَّذینَ کفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمات »(بقره/257) ولایت خداوند از طریق ولایت اولیای معصوم در عالم جاری می شود؛ در حیات اجتماعی و حتی حیات باطنی، ولایت امام طریق جریان ولایت الله است. حضرات معصومین (ع) دارای ولایت تکوینی می باشند و مظاهر اسماء الهی هستند و این اسماء حسنای خدای متعال در عالم جریان پیدا می کند و عالم از این طریق اداره می شود. حضرات معصومین (ع) از همین طریق در عالم تصرف می کنند و همین تصرف، مبداء تکامل و اصلاح عالم خواهد بود. یعنی تکامل عالم با جریان اراده خلفای الهی واقع می شود و اراده آنها محور تکامل عالم است. دیگر موجودات عالم نیز به میزانی که به آنها تولی پیدا کنند، تکامل خواهند یافت. امتداد این ولایت تکوینی در جامعه، به نظام ولایت اجتماعی می انجامد؛ یعنی در مقیاس جامعه نیز اراده ها هماهنگ شده و موجب انسجام «روحی، ذهنی و رفتاری» افراد جامعه می شود. جامعه اگر متولی به معصوم(ع) گردد، متناسب با سطح تولی، اراده او در روح و ذهن و رفتار جمعیِ جامعه جاری می شود و امام(ع) از این طریق جامعه را سرپرستی می کند. 🌐برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری خانه طلاب جوان @khanetolab
📜 درس خواندن استعماري 🎙گفت و گو با آيت الله محي الدين حائري شيرازي پيرامون زيّ طلبگي 🗒 یکی از ریشه‌های اصلی این مسئله (رفتار های خلاف زی طلبگی) به بحث استعمار بازمی‌گردد. استعمار ما را زنجیر کرده است به زنجیرهایی که با چشم دیده نمی‌شود.ما درس خواندن استعماری و درس خواندن غیر استعماری داریم. 🗒 طلبه با عمامه موتورسیکلت سوار می‌شود و کلاه ایمنی ندارد. مردم اعتراض می‌کنند که چرا موتورسیکلت او را متوقف نمی‌کنید؟ عمامه که کلاه ایمنی نیست. شما موتورسیکلت من که با آن نان می‌خورم را متوقف کردید اما موتورسیکلت طلبه را توقیف نکردید! ببینید این‌گونه است که مردم ما به این انقلاب بدبین می‌شوند. 🗒 شما برگردید روی این مسئله کار کنید که لایه‌های اکراه به انحراف را در مردم ما ببینید. این اکراه‌ها ریشه استعماری دارد. شما فکر می‌کنید مردم با اختیار دارند این کارها را می‌کنند؟ نه! اکراه‌های نامرئی در کار است. مگر قرآن به ما نگفته است که ساحرها اول آمدند گفتند اگر ما پیروز شویم اجرتی هم در کار هست؟ آدم مختار این‌گونه حرف می‌زند. چطور شد وقتی به سجده افتادند و تهدید به مرگ شدند، این‌ها گفتند که ما طمع داریم که خدا ما را بیامرزد و این سحری بود که تو ما را به آن مجبور می‌کردی. حالا می‌فهمند که مجبور بودند. چطور از کاری که با اختیار انجام دادند به اکراه و اجبار تعبیر می‌کنند؟ به اکراه‌های غیبی توجه کنید. امام زمان علیه‌السلام که قیام می‌کند، آیا برای اینکه مردم را مجبور به اسلام کند، قیام می‌کند؟ امام عصر (عج) با این کار می خواهد فضای لااکراهی به وجود بیاید. 🗒 شما فکر می‌کنید اگر طلبه محل درآمد دیگری داشته باشد، حسن است یا عیب؟ می‌دانید طلبه‌های امام صادق (ع) همه‌شان شغل داشتند. هیچ‌کدام شغلشان طلبگی نبوده است. محل درآمدشان از تعلیم و تربیت جدا بوده است و همه‌شان قربة الی الله درس می‌خواندند و تدریس می‌کردند و کار می‌کردند و محل زندگی‌شان یا از کاسبی بوده است یا از تجارت بوده است یا مثلاً زراعت بوده یا صنعت. الآن شما یکی از مشکلاتتان همین است. اگر پول زیادی به شما بدهند، طلبه دولتی می‌شوید و اگر ندهند که اسلامتان متلاشی می‌شود. چکار باید کنیم؟ 🗒 همیشه در مسائل دنبال سیستم بگردید. این سیستم‌ها عاشق بار نمی‌آورد. شما می‌گویید حضور غیاب اجباری است. طلبه از ترس حضوروغیاب سر کلاس می‌رود یا با عشق می‌رود؟ نتیجه این سیستم هم می‌شود مدرک‌گرایی. بیایید روی سیستم‌ها فکر کنید. با سیستم‌های استعماری مقابله کنید. ما یک مورد داریم، و یک سیستم. سیستم یعنی جریان. غیر سیستم یعنی مورد. به مورد سر خودتان را گرم نکنید. فرض کنیم که مورد را اصلاح کردید. اما سیستم همچنان خراب است. برخورد با طلبه‌ای که ماشین گران‌قیمت سوار می‌شود برخورد با مورد است. 🗞نشریه عهد، شماره 52 متن کامل را در ذیل بخوانید 👇 http://www.khanetolab.ir/content/9639 خانه طلاب جوان @khanetolab
✴️ اهمیت دوره اسلام ناب چیست ؟ اهمیت دوره اسلام ناب در ارائه محتوایی خاص به صورت مشاهده اسلام در قالب یک تصویر یکپارچه است. با این نگاه یک تصویر هوایی و جامع با دریافت اهمیت ارکان و عناصر همه اسلام یا قرائت امامین انقلاب اسلامی پرداخته خواهد شد. در واقع در این اردو با محوریت قرار دادن اندیشه رهبران انقلاب اسلامی سعی در ارائه اسلامی یکپارچه از نگاه آن ها هستیم. ❎تفاوت دوره اسلام ناب با سایر دوره ها در چیست؟ اولین ویژگی خاص این اردو بحث تخصصی بر نظام اندیشه رهبران انقلاب اسلامی است که ذیل هر کدام از عنواین درسی گروهی از طلاب که قالبا خود از ادوار تشکل های دانشجویی محسوب می شوند مشغول به استخراج و به روز رسانی محتوا هستند. مزیت دیگر اردو حاکم بودن رویکرد تشکیلاتی در طی اردو است. این رویکرد خود را از زمان ثبت نام و پذیرش تا تخصیص اساتید و سایر ابعاد اردو نشان می دهد. در این اردو اولویت با آنهاییست که در قالب تشکیلاتی، اردو را برای خود تعریف می کنند. ❌مهمترین عناوینی که در دوره اسلام ناب بحث می شود چیست ؟ نظام معرفتی اندیشه ای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب برگرفته شده از کتاب های مصباح الهدایه، چهل حدیث و بخش هایی از طرح کلی اندیشه اسلامی است. در این بخش با بیان نظامی فکری و عقبه اندیشه ای امامین انقلاب سعی در فهم جهان بینی مورد نظر ایشان است. در بخش بعدی اصول حاکم بر فکر و زندگی برآمده از جهانبینی تبیین می شود. در این بخش سعی میشود همه عناصر و ارکان تشکیل دهنده اطراف انسانی به صورتی تصویری یکپارچه ارائه گردد و روابط بین آن ها تبیین گردد. این اصول مانند مردم سالاری، عدالت اجتماعی، ایمان تعهد آور و … می باشد. منابع این بخش محتوا از کتب صحیفه نور و بخش های دیگری از طرح کلی می باشد. در ادامه با مراجعه به منابع وحیانی شامل قرآن و حدیث سعی در غور در آیات و بازخوانی همان اصول از این منابع می باشد. در این بخش شیوه های انس با قرآن و حدیث نیز برای دانشجویان بیان خواهد شد. در این شیوه سعی می شود از الگو تفسیری مقام معظم رهبری در استخراج پیام از آیات استفاده شود. همچنین با مرور تاریخی جریان حق و باطل عملکرد تاریخی جریان حق به بحث و گفت و گو گذاشته می شود و با نگاهی عمیق تر به کنشگری های اجتماعی انسان ۲۵۰ ساله و در ادامه کنش های مشابه فقها بعد از زمان غیبت می پردازیم. در این بخش همچنین به سیره رهبران نیز به صورت مجزا پرداخته خواهد شد. در نهایت با توجه به اصول استخراج شده از جهان بینی ، اقدام به معرفی عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی نموده و اصول حاکم را این عرصه ها دنبال می کند. در این بخش به دنبال گره زدن مسائل امروز جامعه با مباحث عمیق تر فکری و مکتبی و یافتن پاسخ از میان آن ها هستیم. ⭕️مخاطبان دوره اسلام ناب چه کسانی هستند ؟ همانطور که از نام اردو پیدا است این اردو علاوه بر جنبه های معرفتی محتوایی بر جنبه های تشکیلاتی نیز تاکید دارد. یکی از نمودهای رویکرد تشکیلاتی در نوع مواجهه با مخاطب است. در این اردو واحد شمارنده مخاطبین اردو به جای فرد تشکیلات است. بدین معنا که مطلوبیت ما تعداد مخاطبین خود را تعداد تشکل هایی که خود را در فضای اردو تعریف کرده اند می دانیم. با این نگاه واحد های تشکیلاتی دانشگاه ها مخاطبین اسلام ناب خواهند بود. این دوره به صورت همزمان شامل: ۱- دوره های عمومی برادران و خواهران دانشجویی با اولویت ورودی های جدید ۲- دوره تکمیلی برادران مخصوص آنهایی که در دو دوره گذشته شرکت داشته اند ۳- دوره تشکیلاتی برادران و خواهران که این اردو را به عنوان محفل تشکیلاتی خود انتخاب نموده اند. ۴- دوره اول طلاب با محوریت طلاب برگزیده تهران و قم از پایه های ۲ تا ۵ ۵- دوره آزمایشی اسلام ناب بین الملل با مخاطب دانشجویان خارجی 💢دوره اسلام ناب تحت نظارت چه کسانی برگزار می شود ؟ دوره تحت نظارت حوزه علمیه/عملیه نهضت و با حمایت سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می شود . 📢مهمترین اساتید اسلام ناب دوره چه کسانی هستند؟ حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، حجت الاسلام و المسلمین قمی، حجت الاسلام و المسلمین جلالی، حجت الاسلام و المسلمین مهدیان، حجت الاسلام و المسلیمن رهدار، حجت الاسلام و المسلمین عرب، حجت الاسلام و الـمسلیمن تجریشی، دکتر رحیم پور ازغدی، وحید جلیلی و … ◾️دوره اسلام ناب چه زمانی برگزار می شود ؟ برای دوره های عمومی برادران و خواهران دانشجویی و دوره طلاب از ۲۶ تیرماه الی ۱۰ مرداد و برای دوره های تشکیلاتی به صورت توافقی با تشکل مورد نظر با تعداد روز های کمتر در همین بازه و دوره تکمیلی نیز یک هفته از این بازه برگزار می شود. 🔶زمان ثبت نام از کی شروع می شود و تا کی ادامه دارد ؟نحوه ثبت نام چگونه است ؟ زمان ثبت نام اردو از ۱۵ اردیبهشت الی ۳۰ اردیبشهت می باشد و نحوه ثبت نام آن فقط از طریق سایت eslamenaab.ir میسر می باشد.
آقای طلبه! شما موظفی برای ترویج دین، هنر بلد باشی 📣 باز شناسی نسبت حوزه و هنر در گفتگو با حجة الاسلام و المسلمین نواب ، مدیر مدرسه اسلامی هنر ⁉️یک ابهامی وجود دارد. بخشی از بزرگان ما و یا بدنه حوزه این تلقّی را دارند که اگر حوزه بخواهد درباره هنر حرفی بزند، در این باب است که چرا در فیلمها حجاب رعایت نمیشود یا چرا موسيقيها این گونه است و ... . لذا وقتی حضرت آقا می گویند که من جای خالی حوزه را در عرصه هنر می بینم و حوزه نباید فقط به حضور واعظها در صداوسیما اکتفا کند، این سؤال پیش می آید که مگر ما حوزويان قرار است چه کار بکنیم؟ خب یک عدّه هنرمندِ متعهدِ مذهبی که دارند کار می کنند. سؤال این است: علت تأکیدات رهبری برای حضور حوزه علميه در هنر چیست؟ مگر چه خلأي وجود دارد كه جبران آن برعهده حوزه است؟ ✅ ما می توانیم یک نقش ممیّزوار در عالَم هنر به حوزه بدهیم که مثلا چرا حجاب در این فیلم رعایت نشده و ... . ولی نتيجه اش همین وضعیتی می شود که در این 30 سال بوده و اتفاقی نیفتاده. ✅ همه میدانند که وظیفه طلبه تبلیغ دین است و امروز هنر، رساترین زبان تبلیغ است. این مطلب برای همه حل شده ولی نمی دانم چرا وقتی وارد صحنه می-شوند، طور دیگری حرف ها عوض می شود. ✅ مي گويند هنر بايد در خدمت دين باشد. هنرمندان هم جواب می دهند مگر هنر ابزار است؟ از طرف دیگر سنّتی ها می گویند که اين، نجس است! خُب تا این تعارض ها حل نشود، نمی توانیم جلو برویم. ✅ اين نکته خیلی جای بررسی دارد که چه شد هنر از حوزه علميه رخت بربست؟ به گونه ای که تا ده سال پیش، حوزه در تعارض با هنر بوده است. ✅ تعارف كه نداريم! به خاطر اصرار خود حضرت آقا، حدود ده سال است كه کمی وضعيت، بهبود پیدا کرده. اگر نظر خاص حضرت آقا نبود، اینطوری نمی شد. ✅ ما در حوزه با هنر قهریم. يك آشتی بين حوزه با هنر باید ایجاد شود. یعنی حوزه باید دريابد که هنر یک زبان رسا و قدرتمند است که ميتواند در خدمت دین باشد و از آن استفاده ببرد. ✅ اگر در این میان، نسلی از طلاب ایجاد شوند که با این پشتوانه ذهنی وارد هنر شوند، خيلي اتفاق ها مي افتد. ✅ مشکل این جاست که در این سی ساله كنار نشستيم و کسی هم که تنها وارد شد، چون يك جریان نبوده، در جریان مقابل حلّ و يا طرد شده است. فضای هنر هم كاملاً یک فضای رقابتی است. 🗞 خط 4 - بیعت مهر- صفحه 460 متن کامل مصاحبه👇 http://www.khanetolab.ir/content/9644 خانه طلاب جوان @khanetolab
💎 برگهای ماندگار حاج شیخ غلامرضا حسنی ✅ حسنی پدرش را در ۱۴ سالگی از دست می‌دهد و دو سال بعد از آن به توصیه مادرش یک اسلحه ورندل تهیه می‌کند تا بتواند از خود و خانواده‌اش در برابر رخدادها دفاع کند. این نخستین آشنایی این طلبه جوان با اسلحه است که بعدها هیچ‌گاه از وی جدا نمی‌شود. ✅ او از سال 1324 علیه حکومت پهلوی مبارزه می‌کرده است. کریم حنیف، قائم مقام صداوسیمای آذربایجان غربی در این زمینه می‌گوید: «قبل از انقلاب با تعدادی حزب‌اللهی در ارومیه گروهی تشکیل می‌دهد و از سال 57 رسما گروه مسلح مبارزین ژنرال حسنی در ارومیه و در استان شکل گرفت و من هم به آنها ملحق شدم و در تیم‌های دونفره و چهار نفره سازماندهی شدیم. ماموریت این گروه‌ها حمایت از مردم شرکت کننده در تظاهرات در مقابل تعرض عوامل مسلح حکومتی بود. بیشتر این عملیات‌ها توسط آقای حسنی به عنوان فرمانده ارشد طراحی می‌شد و مردم به ایشان لقب ژنرال حسنی را داده بودند.» ✅ یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است. او می‌گوید: «در این هنگام مردم حیرت زده شده بودند چون تا آن وقت در رویا هم ندیده بودند که آخوندی در بالای منبر و در آن فضای اختناق ستم شاهی با آنان چنین سخن بگوید.» ✅ رشید حسنی پسر بزرگ ملا حسنی است. رشید حسنی به سازمان کمونیستی چریک‌های فدائیان خلق گرایش داشت. بنا به روایتی که ملا حسنی نقل می‌کند، خودش پسرش را به دادگاه انقلاب معرفی می‌کند. حسنی در خاطراتش می‌گوید: «وقتی خبر اعدامش را شنیدم، اصلا ناراحت نشدم چون به وظیفه خود عمل کردم.» ✅ «ملا حسنی» از همان روزهای اول انقلاب با حکم امام خمینی (ره) نماینده ایشان در ارومیه شد. براساس این حکم، وظیفه برگزاری نماز جمعه‌ها بر دوش او بود. بعد از رحلت امام خمینی (ره) حکم وی از طرف مقام معطم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای، تمدید شد. آیت‌الله حسنی در سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار هدف ترور قرار گرفته بود ولی در هر سه مورد ضد انقلاب در رسیدن به هدف خود ناکام مانده بودند. او با 77/9 درصد آرا نماینده دوره نخست مجلس شورای اسلامی بوده‌است. همچنین سال‌های سال یکی از خطبای معروف در فضای سیاسی کشور بود و خطبه‌های او بعدا به صورت کتاب منتشر شد و فروش خوبی داشت. ✅ سرانجام در شامگاه دوشنبه 31 اردیبهشت 97 خبر رسید وی دار فانی را وداع گفته است. جهت آشنایی بیشتر به آدرس زیر👇مراجعه کنید: http://www.khanetolab.ir/content/9645 خانه طلاب جوان @khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آیه ای که پیغمبر را پیر کرد امام خمینی: نبرد خود با ابرقدرتها را ادامه دهید . 🔗 مشاهده سایر ویدئوها در 👇 🌐 http://llink.ir/80hb ✅ @EMAM_COM
⁉️چگونه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؟ شهید علی صیاد شیرازی: 📣 بنده به عنوان مسؤول در قرارگاه کربلا، مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه انقلاب اسلامی ‌و به عنوان یک رزمنده کوچک اسلام، شاهد و ناظر بودم که «خداوند خرمشهر را آزاد کرد» و هیچ دلیل دیگری را قبول نمی‌کنم. 📣 می‌خواهم درباره عملیات بیت‌المقدس و این که چطور شد که این عملیات 25 شبانه روز انجام گرفت، برایتان بگویم. اگر بخواهم مراحل مختلف و مقدمات آن را برایتان بگویم، حداقل با برآوردی که من دارم و طی شناسایی عملیات 3 یا 4 جلسه دو ساعته می‌خواهد بدون تنفس هم باشد تا من بتوانم شروع ماوقع را برایتان بازگو کنم. چون این حادثه به‌گونه‌ای بر ما حاکم شد و آن طور بر ما تأثیر گذاشته که الحمدا... هنوز ذهنمان اجازه می‌دهد مطالب را عمدتاً و به ترتیب و توالی خودش بیاوریم ... فتح خرمشهر به روایت شهید صیاد شیرازی👇 http://www.khanetolab.ir/content/9646 خانه طلاب جوان @khanetolab