eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
9.8هزار دنبال‌کننده
618 عکس
16 ویدیو
126 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | ۸ تیر؛ حماسه‌ای با یک اولویت و دو ملاک 👈 اول مشارکت بالا و بعد انتخاب خوب با دو معیار نزدیکی و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب 🔹انتخابات ریاست جمهوری «که در پیش روی ما است اگر ان‌شاءالله با خوبی و شُکوه و عظمت برگزار بشود، یک دستاورد بزرگ برای ملّت ایران است.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ اینکه بعد از حادثه شهادت رئیس‌جمهور محترم «مردم جمع بشوند با آراء بالا مسئول بعدی را انتخاب بکنند، انعکاس این در دنیا انعکاس فوق‌العاده‌ای است.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ 🔸لذا «انتخابات خیلی مهم است و در درجه‌ی اوّل هم مشارکت مهم است. بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید.» ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ چرا که مشارکت گسترده و حضور پُرشور آحاد ملت در پای صندوق‌های رأی «نشانه‌‌ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار» است. ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ درواقع «انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم میتوانند به وسیله‌ی آن و از آن مسیر، حاکمیّت ملّی را، مردم‌سالاری را، جمهوریّت را در کشور تأمین کنند.» ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ 🔹مشارکت بیشتر، اعتبار کشور را بالا خواهد برد 🔸شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد. حضور مردم «در پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن] استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است.» ۱۳۸۲/۱۱/۲۴ 🔸یکی از برکات حضور مردم در صحنه‌ی انتخابات این است که پشتوانه‌ی مردمی نظام را نشان می‌دهد: «این، در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد؛ یعنی هیچ چیزی، هیچ ابزار قدرتی به اندازه‌ی حضور مردم، قدرت‌افزا برای کشور نیست.» ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ گرچه ابزارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی برای کشور قدرت‌افزا و قدرت‌زا است «امّا هیچ کدام به اندازه‌ی حضور مردم نیست؛ حضور مردم، نظام جمهوری اسلامی را به معنای واقعی کلمه قدرتمند می کند.» ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ 🔹حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نشان‌دهنده اقتدار ملی و ابهت بین‌المللی آنهاست: «از جهت وجهه‌ی خارجی انتخابات و حضور مردم و مشارکت مردم، نشان‌دهنده‌ی اقتدار ملّی است... وقتی همه‌ احساس کنند در دنیا -دشمن و دوست- که این ملّت هوشیار است، بیدار است، سرِ پا است، عازم است، پُرانگیزه‌ است، این کشور یک اقتداری، یک هیبتی در چشم همه‌ پیدا میکند؛ چه دوست و چه دشمن.» ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ و «هرچه صندوقهای رأی شلوغ‌تر باشد، گسترش شرکت مردم بیشتر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت.» ۱۳۹۰/۱۱/۱۴ 🔸تحول در مدیریت از بزرگ‌ترین محسنات انتخابات است 🔹از برکات دیگر حضور مردم در انتخابات تحول در مدیریت کشور است: «تحول در مدیریت وجود دارد. این انتخاباتها یکی از بزرگترین محسّناتش این است که از رکود جلوگیری میکند. بهترین شکل ادامه‌ی یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد.» ۱۳۸۸/۱۲/۰۶ راه حل اینکه صاحبان دیدگاه‌های گوناگون به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان تحوّل ایجاد کنند «این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این میشود تحوّل.» ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ 🔸بنابراین انتخابات «مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند.» ۱۳۸۴/۰۲/۱۱ البته «همه‌ی تحولات باید در چهارچوب باشد. اگر چنانچه کسی وارد میدان رقابت انتخاباتی و مسابقه‌ی انتخاباتی بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشکند، او از قاعده‌ی نظام خارج شده است، از قواعد حرکت انتخاباتی خارج شده؛ این غلط است.» ۱۳۸۸/۱۲/۰۶ 🔹حضور مردم مانع تعرض دشمن است 🔸همچنین انتخابات سبب ناامیدی روزافزون دشمن از مقابله با نظام می‌شود: «وقتی دشمنان نگاه میکنند و می‌بینند که مردم پشت سر نظام هستند، احساس میکنند که نمیشود با این نظام معارضه کرد؛ چون با یک ملت نمیشود معارضه کرد.» ۱۳۸۸/۱۲/۰۶ چرا که «یک رژیم را با انواع و اقسام تضییقات، فشار اقتصادی، تبلیغات گوناگون و جنگ روانی میشود تضعیف کرد یا ساقط کرد؛ اما وقتی ریشه‌ها مردم هستند و این نظام و مسئولین نظام به مردم متصل هستند، دیگر کار دشمن مشکل میشود.» ۱۳۸۸/۱۲/۰۶ لذا انتخابات «دشمن را از تعرّض به کشور و ملّت بازمیدارد. حضور مردم مانع تعرّض دشمن و برای مصونیّت کشور است.» ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ در واقع «انتخابات میتواند مظهر قوّت ملّی باشد. 🔰ادامه👇
📝 ادامه 🔸اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان میدهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان میدهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر میخواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ 🔹حضور پر شور مردم، وحدت ملی را نشان می‌دهد 🔸از سوی دیگر حضور و مشارکت گسترده‌ی مردم در میدان انتخابات نشان‌دهنده‌ی وحدت ملی است: «مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات. اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان میدهد.» ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ از طرفی «یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است.» ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ در واقع «اتّحاد ملّی سد است؛ دیواره‌ی محکمِ سربه‌فلک‌کشیده است در مقابل دشمن. اتّحاد ملّی همان چیزی است که نقش بسیار عظیمی در پیروزی انقلاب، بعد هم در پیشرفت انقلاب داشته.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ بنابراین «انگیزه‌ی ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور می شود.» ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ 🔹دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کنید 🔸لذا حصار امنیتی کشور وابسته به همین حضور مردمی است، «حتّی آن کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند. ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد امّا انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب میشود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ همه اقشار در افزایش مشارکت نقش‌آفرین هستند، «همه‌ی آحاد مردم، تک‌تک آحاد مردم خودشان را موظّف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت میکنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند؛ این، تواصی به حق است: «وَ تَواصَوا بِالحَق» که در قرآن کریم هست؛ این، توصیه کردن به حق است.» ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ نخبگان علمی نیز موظفند، «شما باید ــ چه در محیط‌های دانشجویی، چه در محیط‌های کاری، چه در محیط‌های خانوادگی و مانند اینها ــ هر چه میتوانید تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند.» ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ 🔸مشارکت برای ایران قوی 🔹یکی از راه‌های مهم قوی شدن ایران، مشارکت در انتخابات است: «ما باید تلاش کنیم کشور را قوی کنیم. خب، کشوری و ملّتی که میبیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راه کار و علاجش این است که خودش را قوی کند. این قوّت کشور و «ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند؛ آن کسی که بنده را هم قبول ندارد، شعار «ایران قوی» را قبول دارد. مسلّماً ایران قوی بهتر از ایران ضعیف و ناتوان و توسری‌خور است؛ ایران قوی، ایران عزیز و دارای عزّت. ... ملّت هستند که این قوّت را به کشور می بخشند و حضور ملّت و مشارکتشان هم -اصل مشارکتشان، اندازه‌ی مشارکتشان- مسلّماً در این قوّت ملّی تأثیر دارد.» ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ 🔹بنابراین «انتخابات پُرشور برای کشور از همه جهت مهم است. هم از جهت حضور مردم و تحقّق مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه مهم است... مسئله‌ی تمدّنی بسیار مهمّی است؛ مردم‌سالاری است. بعد هم همین طور که میدانید، حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوّت آن دولت منتخب تأثیر زیادی دارد؛ بالاخره یک دولتی انتخاب خواهد شد، یک رئیس‌جمهوری انتخاب میشود و دولتی تشکیل میدهد؛ هر چه پشتوانه‌ی او بیشتر باشد، قوی‌تر باشد، قطعاً بهتر است و قدرت بازدارندگی کشور را بالا میبَرد، امنیّت میدهد به کشور، برای کشور آبرو ایجاد میکند.» ۱۴۰۰/۲/۲۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
✏️ | برائت بدون مرز 👈 چگونه می توان با تمسک به روح حج عرصه را بر جلادان غزه تنگ کرد؟ 🔸 «برای مسلمان، قوّت قلب و سرچشمه‌ اطمینان است، و برای دشمن و بدخواه، هراس‌انگیز و پُرهیبت»؛ این توصیف رهبر انقلاب از اجتماع عظیم و مناسک پیچیده‌ حج است که در پیام امسال‌شان به حجاج بیت‌الله الحرام آن را بیان کرده‌اند. 🔹در حج، این آیین ابراهیمی چه رمز و رازی نفهته است که برای مسلمانان قوت قلب است و برای دشمنان و بدخواهان جهان اسلام، وحشت زا؟ مگر این آیین الهی چه دارد که دشمنان باید از آن هراس داشته باشند؟ 🔸یکی از ابعاد کلیدی و اساسی حج، تبلور اتحاد مسلمانان است. اینکه مسلمانان از ده‌ها کشور دنیا با زبان‌های مختلف، رنگ‌های گوناگون و مذاهب متعدد در یک زمان خاص در محلی خاص جمع شده و مناسکی مشترک و عمیق را به صورت جمعی انجام می‌دهند، از جمله حول ارزشمندترین نقطه جهان می‌چرخند و به نماد شیطان سنگ می‌زنند، آیینه‌ای از اتحادی است که می‌تواند معجزه‌آفرین باشد. اتحاد جهان اسلام و مسلمانان در مسائل کلان و کلیدی، همان چیزی است که دشمنان بسیار از آن هراس دارند، چرا که این اتحاد برای منافع استعماری سلطه‌گران و طواغیت، مانعی بزرگ و تعیین کننده محسوب می‌شود. 🔹غزّه و وجدان‌های بیدار و کیست که امروز اذعان نداشته باشد فلسطین مسئله اول دنیای اسلام و حتی جهان است؟ از ژاپن در شرق زمین تا آمریکا در غرب، مردم دنیا شاهد اعتراض به قصابی و نسل‌کشی مردم مظلوم غزّه توسط رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه واشنگتن هستند. 🔸حدود ۴۰ هزار نفر از مردم غزّه که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند، در این جنگ نابرابر و غیرانسانی به شهادت رسیده و بیش از دو برابر این تعداد مجروح شده‌اند و از سرنوشت هزاران تن اطلاعی در دست نیست. در چنین شرایطی کدام وجدان بیدار و انسان شریفی می‌تواند ساکت بماند و در حد مقدورات خود از جلادان غزّه ابراز برائت نکند؟! «مقاومت پولادین فلسطین، و مردم صبور و مظلوم غزّه که شُکوه صبر و مقاومتشان، جهان را به تحسین و تکریم واداشته است، باید از همه‌جهت پشتیبانی شوند» ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ و بدون شک مسلمانان جهان در این امر واجب به حکم اسلام و انسانیت، بر دیگران اولی هستند. 🔹راه امام سی و شش سال پیش حضرت امام خمینی رحمه‌الله بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پیام خود به حجاج بیت‌الله الحرام فرمودند: «حماسۀ مردم فلسطین یک پدیدۀ تصادفی نیست. آیا دنیا‌‌ ‌‌تصور می کند که این حماسه را چه کسانی سروده‌اند و هم اکنون‌‌ ‌‌مردم فلسطین به چه آرمانی تکیه کرده‌اند که بی محابا و با دست‌‌ ‌‌خالی در برابر حملات وحشیانۀ صهیونیستها مقاومت می‌کنند؟ آیا‌‌ ‌‌تنها آوای وطنگرایی است که از وجود آنان دنیایی از صلابت‌‌ ‌‌آفریده است؟ آیا از درخت سیاست‌بازان خودفروخته است که بر‌‌ ‌‌دامن فلسطینیان میوۀ استقامت و زیتون نور و امید می‌ریزد؟ اگر‌‌ ‌‌اینچنین بود، اینها که سالهاست در کنار فلسطینیان و به نام ملت‌‌ ‌‌فلسطین نان خورده‌اند! شکی نیست که این آوای «الله اکبر» است،‌‌ ‌‌این همان فریاد ملت ماست که در ایران شاه را و در بیت‌المقدس‌‌ ‌‌غاصبین را به نومیدی کشاند. و این تحقق همان شعار برائت است‌‌ ‌‌که ملت فلسطین در تظاهرات حج دوشادوش خواهران و برادران‌‌ ‌‌ایرانی خود فریاد رسای آزادی قدس را سر داد و «مرگ بر آمریکا،‌‌ ‌‌شوروی و اسرائیل» گفت؛ و بر همان بستر شهادتی که خون‌‌ ‌‌عزیزان ما بر آن ریخته شد او نیز با نثار خون و به رسم شهادت‌‌ ‌‌آرمید. آری، فلسطینی راه گم کردۀ خود را از راه برائت ما یافت. و‌‌ ‌‌دیدیم که در این مبارزه چطور حصارهای آهنین فروریخت، و‌‌ ‌‌چگونه خون بر شمشیر و ایمان بر کفر و فریاد بر گلوله پیروز شد؛‌‌ ‌‌و چطور خواب بنی اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات آشفته‌‌ ‌‌گشت، و دوباره کوکب درّیۀ فلسطین از شجرۀ مبارکۀ «لاشَرقیة‌‌ ‌‌ولاغربیة» ما برافروخت. و امروز به همان‌گونه که فعالیتهای‌‌ ‌‌وسیعی در سراسر جهان برای به سازش کشیدن ما با کفر و شرک‌‌ ‌‌در جریان است، برای خاموش کردن شعله‌های خشم ملت‌‌ ‌‌مسلمان فلسطین نیز به همان شکل ادامه دارد.» 🔸بن‌بست سازش آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد و خانه عنکبوت را در معرض نابودی قطعی و همیشگی قرار داده، محصول همان مشت‌های گره کرده و برائت جستن‌ها از اسلام آمریکایی و دنباله‌های آن است. که اگر قرار بر برائت جستن نبود و ملت فلسطین هنوز به امید خروجی نشست‌های سازش بودند، امروز چیزی از فلسطین در صحنه روزگار باقی نمانده بود. 🔰 ادامه👇
✏️ ادامه 🔹بله! مقاومت هزینه و رنج دارد اما ثمره آن پیروزی است. سازش اما آغازی به ظاهر شیرین ولی ادامه‌ای دردناک و پایانی شرم‌آمیز دارد. حاکمان برخی کشورهای اسلامی شاید بتوانند به طور موقت صدای مردم خود در حمایت از برادران و خواهرانشان در غزّه را ساکت کرده و تظاهرکنندگان را سرکوب کنند اما اولاً این سرکوب همیشگی نیست و بیش از پیش ماهیت واقعی آنان را آشکار و پایه‌های حکومتشان را متزلزل می‌سازد و ثانیاً به روشن شدن بیش از پیش راه جبهه حق و باطل نیز کمک خواهد کرد و ثابت می‌کند آزادی قدس شریف تنها به دست خود مردم مظلوم فلسطین و با حمایت مبارزان آزاده و آماده برای جانفشانی محقق می‌شود. همانطور که در این ماه‌ها خون‌های پاک مردانی از ایران، لبنان، عراق، یمن و سوریه و حتی معدود آزادگانی از ترکیه و مصر پای این آرمان ریخته شد. 🔹برائت موسمی نیست! برائت به عنوان عنصر حیاتی و روح‌بخش حج، صرفاً یک مناسک دینی نیست که با سردادن چند شعار کارش به پایان رسیده و پرونده آن تا حجی دیگر و برائتی دیگر بسته شود. حج، تبلور و قله ابراز برائت است و رمی جمرات نیز نشانه‌ای است که حقیقتی بزرگ و زنده در آن نهفته است. اگر شیطان زمانه‌ را نشناسیم، پرتاب چنگ سنگ ریزه به سوی ستونی سیمانی چه سود! که هر روز روز برائت است و هر لحظه، موظفیم به رمی جمرات. 🔸چه زیبا و بجا رهبر انقلاب فرمودند: «قرآن، حج را مظهر عبودیّت و ذکر و خشوع، مظهر کرامت یکسان انسانها، مظهر سامان‌یابی زندگی مادّی و معنوی بشر، مظهر برکت و هدایت، مظهر آرامش اخلاقی و سازش عملی میان برادران، و مظهر بیزاری و جبهه‌گیری مقتدرانه در برابر دشمنان معرّفی میکند. تدبّر در آیات مربوط به حج و تأمّل در اعمال و مناسک این فریضه‌ بی‌مثال، اینها و راز و رمزهایی از قبیل اینها را در ترکیب پیچیده‌ حج به ما نشان میدهد. شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ی تمرین این حقایق و معارف پُرفروغ قرار دارید. اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویّت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حجّ شما است.»۱۴۰۳/۰۳/۲۲ 🔸سوغات ارزشمند امسال حاجیان اگر رهاورد بزرگ و اصلی حج، معارف عمیق و متحول کننده آن باشد، کدام سوغات بالاتر از برائت از جلادان غزّه برای مسلمین در اقصی نقاط عالم؟ 🔹عالم محضر خداست و برائت از مشرکین و رمی شیاطین محدود به زمان و مکان نیست. در شرایطی که ظلم و تعدی نسبت به مردم فلسطین از حد گذشته و حتی غیرمسلمانان را نیز به غیرت آورده، این مطالبه رهبر انقلاب رنگ و بویی دیگر دارد؛ «امسال مسئله‌ برائت برجسته‌تر از گذشته است. فجایع غزّه که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است، و گستاخی رژیم بی‌رحم و مظهر قساوت و شقاوت و البتّه رو به زوالِ صهیونی، جای هیچ‌گونه ملاحظه و مماشات برای هر فرد و حزب و دولت و فرقه‌ مسلمان باقی نگذاشته است. برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد، و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد. این برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص دولت ایالات متّحده‌ آمریکا باید در قول و عمل ملّتها و دولتها خود را نشان دهد و عرصه را بر جلّادان تنگ کند.»۱۴۰۳/۰۳/۲۲ 🔸و این همان چیزی است که مردم غزّه نیز از برادران و خواهران ایمانی خود انتظار دارند. همانطور که ابوعبیده سخنگوی رزمندگان حماس در پیام خود به حجاج گفت: از زائران بیت‌الله الحرام می‌خواهیم که برادران خود را در غزّه و فلسطین با دعای خالصانه خود در اماکن مقدسه و در مناسک حج یاد و غزّه و صبوران و مجاهدانش را در این اوقات بزرگ و پر‌برکت دعا کنند. طوفان‌الاقصی برای سومین حرمین شریفین به راه افتاد و حج فرصتی است تا واقعیت مبارزه ما با دشمن را به ملت دو میلیاردی مسلمان یادآوری کنیم. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
🌷 این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهید اصغر خلیلی مهر تقدیم میشود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 هر دولتی که سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند 📜 khl.ink/khat |
🔰 برائت از جلادان غزه، فراتر از حج‌گزاران و موسم حج به مسلمانان جهان تسری یابد 📜 khl.ink/khat |
🔰 حدیث زندگی؛ «أمالی الصدوق» 📜 khl.ink/khat |
🔰 مضمون حادثه غدیر، تعیین «ولی» است 📜 khl.ink/khat |
🔰 برای تحقق اسلام، باید حکومت اسلامی داشت 📜 khl.ink/khat |
🔰 تخریب نامزدهای انتخاباتی 📜 khl.ink/khat |
🔰 رئیس جمهوری انتخاب کنید که در فکر رفاه محرومان باشد 📜 khl.ink/khat |
🔰 فضای انتخابات باید سالم باشد 📜 khl.ink/khat |
🔰 سی‌ویک خردادماه؛ سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران 📜 khl.ink/khat |
🔰 پویش برائت جهانی از رژیم جلاد؛ هفت بار «مرگ بر اسرائیل» 📜 khl.ink/khat |
شماره ۴۵۰ نشریه خط حزب‌الله.pdf
2.13M
📝 چهارصدوپنجاهمین شماره هفته نامه‌ی «خط حزب‌الله»
📝 مراقب لالایی دشمن باشید! 📢 در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، چهارصدوپنجاهمین شماره هفته نامه‌ی «خط حزب‌الله» منتشر شد. 🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور 📥 نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید.
✏️ | راه درست حرکت امّت اسلامی 👈 چرا عید غدیر، عید تعیین تکلیف امت اسلام است؟ 🔸رهبر انقلاب در دیدار مردمی روز عید غدیر درباره اهمیت این روز به استناد آیات قرآن فرمودند: «روز اعلام جانشینی امیرالمؤمنین روزی است که کفار مأیوس شدند... کفار ناامید شدند از قلع و قمع اسلام بخاطر تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است.» ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ 🔹در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و ایام عید غدیر رسانه‌ی KHAMENEI.IR در یادداشتی به ابعاد و اهمیت حادثه غدیر و حکومت اسلامی مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب پرداخته است. 🔸مسئله‌ی «غدیر» و راه درست حرکت امّت اسلامی 🔹مسئله‌‌ی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن «فکر کردن، امروز به جامعه‌‌ی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راهِ درستِ حرکت را گم نکنند.» ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ این حادثه که «تعیین جانشین برای پیغمبر بود، در ماه‌های آخر زندگی ایشان ــ تقریباً هفتاد روز به پایان زندگی پیغمبر ــ رخ داده است و در حقیقت، نشان‌دهنده‌‌‌ی اهمّیّت مسئله‌‌ی حکومت و سیاست و ولایت امر امّت اسلامی از نظر اسلام است.» ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ پس «ماجرای تعیین غدیر ماجرای تعیین ضابطه است، تعیین قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ جوامع بشری از دیرباز حکومت داشتند «بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها را، این نوع قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ «امامت» را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ مصداقش هم مشخّص است «امیرالمؤمنین کسی است که هیچ کس، نه در آن زمان و نه در زمانهای بعد، نتوانسته است کمترین خدشه‌ای به شخصیّت والای او و به نمایندگی او از مفاهیم و معارف قرآن وارد کند.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🔸مسئله‌‌‌ی «غدیر»؛ نشانه‌‌ای از جامعیّت اسلام 🔹مسئله‌‌‌ی «غدیر» یک مسئله‌‌ی تاریخیِ صرف نیست «نشانه‌‌ای از جامعیّت اسلام است... یعنی نشان‌دهنده‌‌ی جامعیّت اسلام و نگاه به آینده و آن چیزی که در هدایت و زعامت امّت اسلامی شرط است. آن چیست؟ همان چیزهایی که شخصیّت امیرالمؤمنین، مظهر آنها است: یعنی «تقوا»، «تدیّن»، «پایبندی مطلق به دین»، «ملاحظه‌‌ی غیر خدا و غیر راه حق را نکردن»، «بی‌‌پروا در راه خدا حرکت کردن»، «برخورداری از علم»، «برخورداری از عقل و تدبیر»، «برخورداری از قدرت عزم و اراده»؛ این یک عمل واقعی و در عین حال نمادین است. امیرالمؤمنین را با همین خصوصیّات نصب کردند.» ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ در عین حال «این نماد زعامت امّت اسلامی در طول عمر اسلام ــ هر چه بشود ــ همین عمل است؛ یعنی نماد زعامت و رهبری اسلامی در طول زمان همین است؛ همان چیزی که در انتخاب الهی امیرالمؤمنین تحقّق پیدا کرد. «غدیر» یک چنین حقیقتی است.» ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ «وقتی «غدیر» این‌قدر اهمّیّت دارد، آن‌وقت آن آیه‌ی شریفه‌ی دیگر که «یًّـاَیـُّهَا الرَّسولُ بَلِّـغ ماِّ اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَمـا بَلَّغتَ رِسالَتَه»سوره‌ی مائده، بخشی از آیه‌ی ۶۷؛ «ای پیامبر! آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده، ابلاغ کن و اگر نکنی پیامش را نرسانده‌ای. ...»، معنایش روشن میشود؛ [میفرماید] اگر این حکم را ابلاغ نکنی، اصلاً رسالتت را انجام نداده‌ای.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ و در غدیر، معرّفی کردن امیرالمؤمنین به اینکه «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهٰذا عَلیٌّ مَولاه هیچ معنایی جز تعیین خطّ حکومت و ولایت در اسلام بعد از رحلت پیغمبر اکرم ندارد؛ معنایش فقط همین است.» ۱۳۸۶/۱۰/۸ 🔸«ولایت» یعنی پیوستگی و پیوند 🔹«ولایت» که عنوان حکومت در اسلام و شاخصه‌ی نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است، یک معنای دقیق و ظریفی دارد که «معنای اصلی «ولایت» عبارت است از پیوستگی، پیوند، در‌هم‌پیچیدن و در‌هم‌تنیدگی. ... چیزی که مفهوم وحدت، دست به دستِ هم دادن، با هم بودن، با هم حرکت کردن، اتّحاد در هدف، اتّحاد در راه، و وحدت در همه‌ی شئون سیاسی و اجتماعی را برای انسان تداعی میکند، ولایت است.» ۱۳۷۷/۰۱/۲۷ «اسلام حکومت را با تعبیر «ولایت» بیان میکند و شخصی را که در رأس حکومت قرار دارد، به عنوان والی، ولی، مولا ــ یعنی اشتقاقات کلمه‌ی «ولایت» ــ معرّفی میکند.» ۱۳۷۶/۰۲/۰۶ معنای آن چیست؟ معنای آن، این است که «در نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد و آن کسانی که قدرتِ حکومت بر آنها در اختیار او است، ارتباط و اتّصال و پیوستگیِ جدایی‌ناپذیری از هم دارند. این، فلسفه‌ی سیاسی اسلام را در مسئله‌ی «حکومت» برای ما معنا میکند. هر حکومتی که این‌طور نباشد، این «ولایت» نیست؛ یعنی حاکمیّتی که اسلام پیش‌‌‌بینی کرده است، نیست.» ۱۳۷۶/۰۲/۰۶ 🔰 ادامه👇