eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
9.9هزار دنبال‌کننده
598 عکس
16 ویدیو
122 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 | واماندگی منافقین جلّاد؛ از مرصاد تا لیبرتی 👈🏼 گزارشی از استیصال پی‌در‌پی و تاریخی گروهک تروریستی مجاهدین خلق 🔻 شراره‌های خشم و ترور 🔹 انقلاب اسلامی ملت ایران تازه به ثمر نشسته بود که بدخواهان کشور و اسلام، نقشه‌های خود را یکی پس از دیگری برای به شکست کشاندن این نهضت مردمی طراحی و اجرا کردند. نقشه‌هایی از قبیل ناامن‌سازی مناطق مرزی، به راه‌انداختن دعواهای قومیتی، به تشنج کشاندن فضای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی کشور و تبدیل دانشگاه‌ها به میدان نزاع گروه‌های سیاسی. مدتی نگذشته بود که هم‌زمان با برگزاری نخستین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، جریان مدعی "جهاد برای خلق" با هموار دیدن مسیر و احساس نزدیکی به نخستین رئیس‌جمهور بعد از انقلاب، دست به مسئله‌سازی برای کشور و مردم زد. تحریک رئیس‌جمهور وقت برای قدم‌گذاشتن در مسیر ناصواب خودکامگی، ایجاد گفتمانی انحرافی در کشور که بوی تفکرات مارکسیستی از آن به مشام می‌رسید، ایجاد تنش در کشور و تخریب نیروهای انقلابی و وفادار به امام خمینی و... نمونه‌هایی از تلاش پیدا و پنهان سازمان موسوم به "مجاهدین خلق ایران" برای التهاب‌آفرینی در کشور بود.  توطئه های مکرر منافقین خناس در کنار رفتارهای تند و غیرقانونی رئیس‌جمهور وقت در حالی که کشور از میانه‌سال ۵۹ درگیر جنگ تحمیلی هم شده بود، موجب نگرانی فزاینده مردم نسبت به آینده کشور و انقلاب شده بود. در چنین شرایط خطیری، مجلس شورای اسلامی طی حرکتی انقلابی آن روزها به استناد قانون اساسی، عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر را تصویب کرد و با صدور حکم عزل بنی‌صدر از سوی امام، کشور از خطر شکست و عقب‌گرد نجات یافت. این اتفاق بهانه‌ای شد تا عوامل سازمان مجاهدین‌خلق که حالا دیگر در گفتمان عمومی مردم به "منافقین" شهرت یافته بودند، واقعیت چهره خود را آشکارتر کرده و با دست‌بردن به اسلحه، به کشتار گسترده، ترورهای متعدد مردم بی‌گناه، تخریب و ایجاد ناامنی در جای‌جای کشور دست بزنند. 🔻 ترور ۱۷ هزار ایرانی، برای حمایت از ایران! 🔹 از سی‌ خرداد ۱۳۶۰ به بعد، دوران سیاه تری در تاریخ جنایت‌های این گروهک آغاز شد. علاوه بر ترورهای جنایتکارانه مردم مظلوم، حمله ناجوانمردانه و ناکام منافقین به مرزهای ایران اسلامی در عملیات مرصاد، پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ و اعلام آتش‌بس، مصداق بارز خیانات ‌کاری این گروهک است. تعرضی که با کشتار مردمان مظلوم و بی‌دفاع کُرد در برخی شهرهای مرزی کرمانشاه و آتش زدن مزارع و محصولات کشاورزان شروع و به تارومار شدن متجاوزان در کمینگاه فرزندان روح‌الله در عملیات مرصاد منتهی شد. ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایران و جنایاتی همچون انفجار حزب جمهوری اسلامی و ترور شهیدان رجائی و باهنر، لاجوردی و صیاد شیرازی، از سیاه‌ترین فصول کتاب جنایات گروهک جلادی است که مدعی حمایت از مردم ایران بوده و هست.اما چون مسیر عمومی حرکت این مردم به مذاقشان خوش نیامده، دست به چنین جنایات بزرگی زده‌اند و حالا بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال با وقاحت تمام به این جنایات افتخار می‌کنند! بهمن‌ماه سال گذشته و در یک نمونه اخیر از این وقاحت آشکار یکی از سران گروهک منافقین در حاشیه دادگاه حمید نوری در سوئد به کشتار ۱۷ هزارنفری در مقابل لنز دوربین خبرنگاران اعتراف کرد! جنایات منافقین در طول این سال‌ها همه با حمایت آمریکا و دریوزگی این وطن‌فروشان برای اجرای اهداف شیطانی کشورهای غربی بوده است: «منافقین روسیاه، همانند میکروب‌هایی که در زباله‌دانی تکثیر می‌شوند در زیر بال دولت‌های بزرگ پرورش یافته‌اند و امروز ملت ایران با همه وجود منافقین را لعن و نفرین می‌کنند و تکرار جنایات آنها، نفرت هر چه بیشتر آحاد مردم را به دنبال خواهد داشت.» ۱۳۷۳/۴/۲۹ 🔻 از همکاری با دشمن متجاوز تا اصرار بر ناامنی 🔹 ترور مستقیم مردم و مسئولان، فقط یک‌فصل تاریک از زندگی گروهک تروریستی منافقین است. پناه‌بردن به آغوش دشمن بعثی متجاوز و همکاری مستقیم برای تداوم حملات به جبهه‌ها و شهرهای کشور- از طریق ارائه اطلاعات جاسوسی و گرا دادن به دشمن -، زمینه‌سازی برای وضع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران از اوایل دهه هشتاد به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، همکاری اطلاعاتی با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان هسته‌ای این ملت، نقش‌آفرینی مستقیم و دائمی در بحران‌ها و آشوب‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ و تلاش‌های گسترده، رباتیک، و البته ناکام در فضای مجازی برای تحریف حقایق و ازبین‌بردن اعتماد و امید مردم، گوشه‌ای دیگر از سیاهه جنایات ضدایرانی گروهکی است که روزگاری شعار رهایی خلق سر می‌داد و وقتی حرف و خواسته خلق ایران به مذاق آنها خوش نیامد، به هر وسیله ممکن، به‌صورت مردم چنگ انداخت و ماهیت جلادی خود را نشان داد. 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔻 دربه‌در، از مرصاد تا لیبرتی 🔹 حالا که بیش از چهار دهه از آغاز شرارت مسلحانه منافقین و بیش از سه دهه از روزی که در مرصاد زمین‌گیر شدند می‌گذرد، جای بررسی این سوال وجود دارد که این گروهک چه دستاوردی داشته است ؟! اغتشاشات پاییز سال گذشته و ناکامی این گروهک در همراه‌سازی بدنه مردم با حرکات براندازانه و تروریستی، نه فقط تکرار یک ناکامی، بلکه گویای وضعیت امروز منافقین فراری است که از اینجا رانده و از آنجا مانده‌اند! حقیقت عبرت‌آموز دربه‌دری فضاحت‌بار و تأسف‌برانگیز اعضای این گروهک، با برخورد اخیر پلیس آلبانی و ورود به کمپ لیبرتی، دستگیری برخی و آواره‌شدن برخی دیگر از منافقین بیش‌تر از قبل نمایان شده است. به بیان روشن‌تر، آش جنایات ضدبشری منافقین آن‌قدر شور شده که دولت‌های حامی آنها هم متوجه اشتباهات راهبردی خود در پناه‌دادن به این فرقه شده‌اند و می‌دانند که خطر این گروهک قاتل دموکراسی و حقوق بشر، فقط متوجه مردم ایران نبوده و دامن آنها را هم خواهد گرفت. 🔻 حکایت جلاد و شهید 🔹 این سرنوشت تلخ و عبرت‌آموز، سرانجام گروهکی است که شراره‌های انحرافشان از دهه ۵۰ و با تغییر ایدئولوژی مبارزاتی از اسلام عزیز به مارکسیسم آغاز شد. 👈🏼 وضعیت خفت بار امروز بازماندگان گروهک نفاق، برای همه آن کسانی که پا در مسیری مشابه منافقین گذاشته‌اند یا می‌گذارند مایه عبرت است. البته باید مراقب بود تا اصحاب تحریف و تزویر به کمک بازی‌های رسانه‌ای خود، با پوشاندن این سیاهه جنایات و سرپوش‌گذاشتن بر آن، جای جلاد و شهید را عوض نکنند. بدون شک مهمترین راه مقابله با این توطئه تحریف‌گران، «تبیین» به‌موقع، مستمر، هنرمندانه و دقیق حقایق دیروز و امروز جنایات منافقین است. «من توصیه می‌کنم به کسانی که اهل فکرند، اهل تأمّلند و راجع به دهه‌ی ۶۰ قضاوت می‌کنند، جای شهید و جلّاد عوض نشود! در دهه‌ی ۶۰، ملّت ایران مظلوم واقع شد؛ تروریست‌ها و منافقین و پشتیبان‌های آنها و قدرت‌هایی که آنها را به وجود آورده بودند و دائماً در آنها می‌دمیدند، به ملّت ایران جفا کردند، بدی کردند؛ ملّت ایران در موضع دفاع قرار گرفت، امّا دفاع کرد و پیروز شد و بحمدالله آن توطئه‌های آنها را خنثی کرد.» ۱۳۹۶/۳/۱۴ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید علی ماهانی تقدیم می‌شود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 از بلای بزرگ غفلت به خدا پناه ببریم 📜 khl.ink/khat |
🔰 گناه، شفافیت روح انسان را از بین می‌برد 📜 khl.ink/khat |
🔰 ایران در دوره پهلوی دوم متعلق به آمریکا بود 📜 khl.ink/khat |
🔰 سیدالشهدا(علیه‌السلام) اسلام را بیمه کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 فضای پیرامونی خودتان را با بصیرت کنید 📜 khl.ink/khat |
🔰 شهدای مدافع حرم، مقامشان خیلی بالا است 📜 khl.ink/khat |
🔰 نقش تعیین کننده رسانه در هویت فرهنگی 📜 khl.ink/khat |
🔰 مساجد پایگاه قرآنی باشند 📜 khl.ink/khat |
🔰 زوجین عشق پاک خود را حفظ کنند 📜 khl.ink/khat |
📣 خط حزب‌الله ۴۰۵ | انقلاب دریانوردی 🔹 چهارصد و پنجمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «انقلاب دریانوردی»‌ منتشر‌ شد. 🔸 گزارش‌ هفته این شماره خط حزب‌الله نگاهی به سفر ۶۵ هزار کیلومتری ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و غرور‌آفرینی فرزندان ایران در این مأموریت داشته است. 📝 خط حزب‌الله به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام در یادداشتی با عنوان «متشکل شدن مجدد شیعه» نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام زین‌العابدین علیه‌السلام بر اساس بیانات رهبر انقلاب، داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مهدی یمینی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۰۵ خط حزب‌الله.pdf
1.97M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
💬 | متشکّل شدن مجدد شیعه 👈🏼 نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام سجاد علیه‌السلام و ثمرات آن بر اساس بیانات رهبر انقلاب 🔻‌ زندگی امام سجاد «از همه جهت یکی از زندگی های پر از درس است.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ یکی از این جهات، الگوی هدایت و سیره تبلیغی ایشان است. همه شواهد نشان می دهد نیم قرن بعد از حکومت پیامبر اسلامی، جامعه اسلامی چنان به انحراف رفته است که امیدی به اصلاح آن نیست؛ اما به راستی امام سجاد چگونه در طول ۳۵ سال دوران امامت خود با صبر و استقامت، چنین اثر شگفتی در جامعه اسلامی‌ ایجاد کردند؟ 🔻 اختناقِ گسترده در دوران بعد از حادثه عاشورا 🔹 شرایط دوران امام سجاد از چند جهت حائز اهمیت است. از یک سو «وقتی‌که حادثه‌‏ى عاشورا پیدا شد، در عالم اسلام... حالت رعبى میان مردم به وجود آمد؛ بیشتر یا شاید کلّاً در میان شیعیان و طرف‏داران ائمّه.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۸۴) از سوی دیگر «عامّه‌‏ى مردم دچار یک بی‌ایمانى و ضعف و اختلال اعتقادى شدید شده بودند. کار به جایى رسیده بود که حتّى بعضى از ایادى دستگاه خلافت، نبوّت را زیر سؤال میبردند.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۱) و «اخلاق مردم بشدّت خراب شده بود.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۲) چراکه «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ 🔹 در آن دوران «اغلب شخصیّت‌های بزرگ، سر در آخور تمنّیّات مادّی‌ای که به‌وسیله‌ی رجال حکومت برآورده میشد، داشتند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ و کارشان شده بود «از طرفى موجّه کردن و محبوب کردن چهره‏ى قدرتها در دل مردم، از طرفى منفور کردن خاندان پیغمبر و محبّت اینها را از دلها گرفتن.» (حماسه امام سجاد، ص ۸۳) فشار و سخت‌گیری به جایی رسیده بود که «دستگاه عبدالملک... کمال اِشراف و نظارت را بر زندگى امام سجّاد داشت. جاسوس‌هایى گماشته بود که وضع زندگى امام سجّاد را به او گزارش بدهند.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۹۳) 🔹 حال سؤال این است با وجود اینکه «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمی‌داد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بی‌پرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاه‌ها نمی‌گذاشتند، مردم هم نمی‌خواستند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ امام سجاد چگونه اسلام را از تحریف و جامعه اسلامی را از خطر انحراف نجات دادند؟ 🔻 امام از هیچ‏کس مأیوس نیست... 🔹 نگاه متعارف جامعه اینگونه است که با وجود چنین وضعیتی، تربیت مردم ناشدنی است. اما «امام سجاد... نگفتند وضع بد است، نگفتند که از شمشیر قدرت حاکم خون میچکد، نگفتند این حرفها در دل و مغز علیل مردم جا نمیگیرد؛ ‏حرفشان را گفتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶) سیره عملی ایشان نشان می‌دهد «امام از هیچ‏کس مأیوس نیست حتّى از محمّد‏بن شهاب. امام انسان را داراى فطرت نیکو میداند... بدیها عارضیاند، بدیها مال بعدند، بدیها نقش‏ونگار روى این صفحه هستند و خود صفحه پاک است... هر انسانى در هر حدّى از انحراف، از قلمرو و محیط و منطقه‏ى امید یک ‏انسانِ هدفى و مسلکى بیرون نیست؛ همه‏کس را میتوان امیدوار بود که هدایت شود.» (حماسه امام سجاد، ص۱۵۳) 🔻 دو نوع روش تبلیغی امام 🔹‌ با بررسی شیوه تبلیغی حضرت سجاد می‌توان دریافت که «امام چون در دوران اختناق زندگى میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خودشان را آشکارا و صریح بیان کنند، از شیوه‏ى موعظه و دعا استفاده کردند. دعا مربوط به صحیفه‏‌ى سجّادیّه است... و موعظه مربوط به بیانات و روایاتى است که از آن حضرت نقل شده.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۵) 🔻 اولاً حضرت برای بازسازی جامعه نبوی «پوششى براى حقایق درست میکرد، و آن، پوشش، دعا بود.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۶۲) یعنی در بدترین شرایط تبلیغی «امام سجّاد از بيان معارف دست نکشيد؛ به‌عنوان دعا، به‌نام نيايش، مطالبى فراهم آورد و آنچه ميخواست بگويد، گفت.» (همرزمان حسین، ص ۹۲) ثانیاً موعظه «بهترین نحو انتقال و القای ایدئولوژى و افکار درست است.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۶) موعظه‌های عمومی حضرتسه ویژگی مهم دارد: 🔹 ۱- «این بیانات امام که خطاب به عامّه‏‌ى مردم است، از نوع آموزش نیست، از نوع تذکّر و یادآورى است. یعنى در این بیان، امام نمی‌نشینند مسئله‏‌ى توحید را براى مردم باز کنند و بشکافند، یا مسئله‏‌ى نبوّت را براى مردم تفسیر کنند بلکه تذکّر میدهند، یادآورى میکنند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۰) 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 ۲- «امام در این بیان عمومى یعنى در خلال مسائل اسلامى، ناگهان بر روى مسئله‏‌ى امامت تکیه میکند؛ مثل این است که مثلاً در دوران رژیم گذشته کسى با شما این‏جورى حرف بزند که آقایان! به فکر خدا باشید، به فکر مسئله‏‌ى توحید باشید، به فکر مسئله‏‌ى نبوّت باشید، به فکر مسئله‏‌ى «حکومت» باشید. ببینید؛ عیناً امامتى که ما اینجا در بیان امام سجّاد میبینیم، مثل همین کلمه‏ى «حکومت» است در دوران رژیم گذشته؛ که حرف خطرناکى بود.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۲) 🔹 ۳- «در خطاب به عامّه‌‏ى مردم دائماً استناد به آیات میشود؛ چرا؟ چون عامّه‏‌ى مردم امام سجّاد را به‏‌صورت یک ‏امام نگاه نمیکنند و براى حرفهایش دلیل میخواهند، استدلال میخواهند؛ این است که امام به آیات استدلال میکند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 روش خاص تبلیغ و هدایت 🔹 رویکرد امام به دعا به این دلیل است که «یکى از نتایجى که دعا میتواند داشته باشد، این است که انگیزه‏‌هاى سالم و صحیح را در دلها بیدار میکند... و صحیفه‏‌ى سجّادیّه از اوّل تا آخر پُر از انگیزه‌‏هاى شریف و عالى براى انسانها است که اگر انسان به آنها توجّه بکند، واقعاً ‏همین صحیفه‌‏ى سجّادیّه کافى است که یک ‏جامعه را توجّه بدهد و اصلاح کند و بیدار کند.» (حماسه امام سجاد، ص ۲۲۴) 🔹 رویکرد امام به موعظه هم به این دلیل است که «اگر کسى میخواست آنجا به مردم بگوید که به فکر مسئله‏‌ى حکومت باشید، این حرفى نبود که دستگاه به‌‏آسانى از آن بگذرد امّا وقتى به زبان موعظه و در زبان یک ‏آدم زاهد و عابد بیان میشود، براى دستگاه یک ‏مقدارى قابلیّت قبول پیدا میکند؛ یعنى آن‏قدرها حسّاسیّت‌‏برانگیز نیست.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 امام سجاد شيعه را مجدد متشکّل کرد 🔹 جهاد تبلیغی امام سجاد آن‌چنان آثار بنیادینی در جامعه داشت که گویی بعثت دوباره انجام گرفته است. شرایط به گونه‌ای شد که «کم‌کم و تدريجاً مردم ملحق شدند و زياد شدند و زياد شدند و جمعيت شيعه سر و سامانى گرفت. بر اثر همين گفته‌هاى گرم امام چهارم که مثل تازيانه‌اى بر دوش فکر و روح مردم نواخته ميشد.» (همرزمان حسین، ص ۱۶۰) 🔹 امام سجاد «شيعه را مجدّداً متشکّل کرد و تحويل امام باقر داد.» (دو امام مجاهد، ص ۳۱۴) نهایتاً «نتیجه این شد که در شصت سال بعد، هفتاد سال بعد، از همین کوفه جوانها و پیرمردها بلند میشدند می‌آمدند مدینه و سالیانى در کنار مرکز فیض جعفر‏بن محمّد میماندند و بهره میبردند و برمیگشتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶)، «بزرگانى که از رُوات امام صادق شما میشناسید، اغلب مال کوفه‏اند؛ در همین شهر بود، در همین محیط بود، در همین فضاى مسموم بود. چه کسى زراره را درست کرد؟ چه کسى محمّد‏بن مسلم را درست کرد؟ چه کسى مفضّل‏بن عمَر را درست کرد؟ یحیی‌بن امّ‏‌طویل را چه کسى درست کرد؟ امام سجّاد درست کرد.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۷) 🔹 اما آنچه از امام سجاد به عنوان هدایت گر ویژه و برترین مبلّغ احیاگر اسلام می توان الگو گرفت، این است که «امروز، ما چنين وظيفه‌اى داريم. البته شرايط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمد اللَّه حکومت حق يعنى حکومت شهيدان قائم است. پس، ما وظايفى داريم.» ۱۳۷۶/۲/۱۷ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
نسخه تابلو اعلانات.pdf
4.69M
🖼 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله
🔰 خانواده بدون احساسِ تکلیفِ زن، اداره نمی‌شود 📜 khl.ink/khat |
🔰 مجازات بی‌توجهی و بی‌عملی در درگاه الهی 📜 khl.ink/khat |
🔰 باید در راه خدا خرج کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 آمریکا در قضیه فلسطین، مجرم درجه یک است 📜 khl.ink/khat |
🔰 وحدت کلمه را حفظ کنید 📜 khl.ink/khat |
🔰 چهره‌های برجسته کشورمان را باید مردم بشناسند 📜 khl.ink/khat |
🔰 شرط صحت تصرفات مالی تازه بالغ 📜 khl.ink/khat |