eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
9.9هزار دنبال‌کننده
530 عکس
16 ویدیو
112 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 | میلیون‌ها قلب عاشق در میدان جاذبه حسینی 👈🏼 حضور و مشارکت ده‌ها میلیونی اقشار مردم در راهپیمایی اربعین نشانه چیست؟ 👈🏼 به رغم کوری و بایکوت رسانه های غربی، پدیده اربعین نشانه رشد دینداری مردم است 🔻 راهی که تو را می‌خواند 🔹 جوانی که از دورترین نقاط شرقی کشور عازم مرزهای غربی شده و برای پیاده‌روی در مسیر کربلا، خستگی نمی‌شناسد؛ مردی روستایی که با خانواده خودش در مسیر جاده به سمت مرز، موکب زده است و افتخارش رساندن آب‌خنک به دست زوار است؛ هیئتی که از چندین روز مانده به اربعین، وسایل پذیرایی از زوار را به سمت مرز فرستاده؛ جوانان روستایی که حتی نامش را وقتی در ایران بوده‌ای، نشنیده‌ای و در مسیر نجف تا کربلا با چای ایرانی از تو پذیرایی می‌کنند؛ مردی که یکسال با بچه‌هایش پول در قلّک گذاشته‌اند و حالا عازم دیار محبوب‌اند، خانمی که برای کودکان در مسیر مشایه، آب‌نبات و شکلات فراهم کرده؛ جوانی که پدر سالخورده خودش را با ویلچر به حرم رسانده است و... اینها فقط چند توصیف کوتاه از سرگذشت هزاران پدیده ای است که در مسیر پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌شود. مسیری متراکم از عشق و بصیرت و دلدادگی به راه و هدف حسینی. راهی که زنده‌بودن نهضت حسینی را فریاد می‌زند. 🔻 اربعین یک رخداد تمدنی 🔹 زیارت اربعین و پیاده‌روی به سمت کربلا، آیینی است که در سالیان اخیر بیش از گذشته محبان اهل‌بیت(ع) را حول محور محبت به سیدالشهدا از گوشه‌گوشه دنیا گرد هم می‌آورد. حماسه‌ای که هر سال باشکوه‌تر و پرشورتر از قبل برگزار می‌شود. پدیده‌ای عجیب که هر سال، تعداد بیشتری از جامعه‌شناسان و محققان مردم‌شناسی و اهالی رسانه را برای مطالعه و بررسی ابعاد و رموز آن جذب می‌کند. در شرایطی که هماوردی مکتب اسلام با مکاتب مادی به نقاط مهم و حساس خود رسیده است و نفوذ و شبیخون فرهنگی، اجتماعی فلسفه و سبک زندگی غربی بر جهان به دستور کار اصلی آن‌ها تبدیل شده و رسانه‌های غربی با ولع به ترویج مادی‌گرایی مشغول بوده و درصددند تا از آیین‌ها و مناسک دینی، اعتبار زدایی کرده و با انواع شبهات، از دین قداست‌زدایی کنند، پدیده اربعین رخ‌نما شده است. در زمانی که بر اساس فلسفه غرب، همه امور با ملاک لذت و فایده و منفعت شخصی سنجیده می‌شوند و فردگرایی و سودگرایی به‌عنوان منطق ترویجی تفکر لیبرال در قالب‌های مختلف فیلم و سریال و... تبلیغ می‌شود، به یکباره حماسه اربعین جلوه‌گر شده و فرهنگ کرامت، ایثار، از خودگذشتگی و محبت با محوریت محبت اهل بیت(ع) را منعکس می‌کند. امروز انسانی که در مکتب غربی محصور در نیازهای طبیعی و مادی تعریف شده و جوانی که باید به دنبال لذت‌های شخصی دنیایی خودش باشد، ایستاده در مشایه در حال طی طریق به سمت اباعبدالله الحسین به‌عنوان رهبر ظلم‌ستیز و عدالت‌خواه است و تمرین فداکاری در راه دین می‌کند. همین نشانه‌های متناقض و متعارض با فلسفه مادی‌گرایی و تحلیل‌های خداناباوران است که اربعین را به‌عنوان یک پدیده تمدنی متمایز می‌کند. پدیده‌ای که شکوه و حیات دینی را در دوره خفقان دنیا پرستان نمایان کرده و راه روشن هدایت را تصویر کرده است. «یک جریانی است که به رهبری حسین بن علی دارد در دنیا پیش می‌رود؛ و ان‌شاءالله پیش خواهد رفت و کارگشا خواهد بود و گره‌های ملت‌ها را باز خواهد کرد.» ۱۳۹۶/۶/۳۰ 🔻 حب الحسین یجمعنا 🔹 اربعین، صرفاً پدیده‌ای عراقی و یا ایرانی نیست، حماسه‌ای حسینی است که همه ملیت‌ها و اقوام را زیر بیرق حق‌طلبی و مقاومت در مسیر مبارزه با استکبار و استعمار جمع کرده است و هرکه در این مسیر است سفیر این پیام است. سفیر زنده‌بودن دین و معنویت در تنگنای تهاجم فرهنگی غرب، پیام‌آور اخوت و برادری دینی و وحدت برای مقابله با مستکبران عالم که برای رونق تجارت اسلحه‌شان، هر بار یک نقطه از این کره خاکی را به سرزمین سوخته تبدیل می‌کنند. اربعین رخدادی تمدنی است که محور اصلی‌اش تمسک به اهل‌بیت رسول‌الله به‌عنوان ثقل معرفی شده از سوی نبی مکرم اسلام(ص) برای هدایت به مسیر مستقیم است. «چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور [بلکه] از کشورهای مختلف، و نه فقط از یک فرقه‌ی اسلامی [بلکه] فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی [است]... (الحسین یجمعنا)، حقیقتاً این جور است؛ حسین اجتماع عظیمی را درست می‌کند. این دل‌ها با هزاران گام در راه است، همه حرکت می‌کنند، همه راه می‌افتند به سمت آن معدن و سرچشمه‌ی معنویّت و آزادگی، و این را به رخ دنیای مادّیِ امروز می‌کشند.» ۱۳۹۸/۷/۲۱ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔻 اربعین فریادی رسا در دنیای پیچیده پُرهیاهو 🔹 اربعین اگرچه متعلق به ملت خاصی نیست، اما برای همه ملت‌ها پیام‌ها و برکت‌های خاص خود را دارد و ازاین‌رو عجیب نیست که رسانه‌های ماجراجوی غربی که از ریزترین اتفاقات و حوادث نمی‌گذرند در برابر پدیده عظیم و جهانی اربعین خود را به کوری میزنند و به‌زعم خودشان تلاش می‌کنند با سکوت خبری، مانع رسیدن پیام اربعین به ملت‌ها شوند! و تلاش مذبوحانه می‌کنند تا روشنگری حرکت تاریخی اباعبدالله الحسین امتداد نداشته باشد؛ اما اربعین خود یک رسانه بی‌نظیر است «امروز هم در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است.» ۱۳۹۸/۷/۲۱ 🔻 اربعین، قطب نمای معنویت و دینداری 🔹 برگزاری حرکت بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی در طول این سالها نه تنها شاخص و معیاری برای به نظاره نشستن شکست ایسم‌های غربی و ترویج یک سویه سبک زندگی غیر دینی است که نشانه ای آشکار از رشد و تعالی فرهنگ دینی و میزان دینداری مردم است. آن‌هایی که در طول این سالها همواره از مشاهده برخی کج رفتاری‌های غلط، جمع‌بندی‌های غیر دقیق کرده و با تعمیم آن به کل جامعه، اینگونه وانمود می کردند که جامعه در حوزه معنویت و دینداری دچار ضعف شده است، حضور بیش از چهار میلیون زائر ایرانی در حماسه امسال اربعین را چگونه ارزیابی می کنند؟ عشق و دلدادگی مجسم شده میلیون ها نفر دیگری که با نذورات و هدایای خود، مسیر را برای زوار هموار می کنند و یا تعداد زیادتری که در روز اربعین و در قالب راهپیمایی جاماندگان، به اباعبدالله الحسین عشق می ورزند را چگونه تحلیل می کنند؟ حقیقت این است که امروز «راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه‌ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند.» ۱۳۹۸/۷/۲۱ 🔻 مردم میان‌داران میدان دینداری 🔹 راهپیمایی اربعین حسینی و اجتماعات مذهبی دیگری همچون برگزاری جشن ده‌کیلومتری عید غدیر و یا برگزاری محرم پرشور امسال نشان می‌دهد که وضعیت دین و دین‌داری در ایران دائماً حالت فزاینده داشته است و اگر کسی بخواهد ادعا کند که دین‌داری وضعیت روبه افولی داشته، در دستگاه مشاهده یا محاسبه وی باید بصورت جدی تردید کرد. مطالعه پدیده اربعین در طول سال‌های اخیر که هرسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شده است، نشان می‌دهد که مردم ایران نه‌تنها دلبسته ارزش‌های دینی بوده و هستند که این شعائر دینی هر سال با عمق و معرفت و شور و شعور حسینی بیشتری همراه شده است و این نشانه رشد دینداری است. «جلسات مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی را ببینید، راه‌پیمایی اربعین را ببینید؛ اینها چه کسانی هستند؟ اینها همین مردمند دیگر. دین مردم، ایمان مردم، دین‌داری مردم ضعیف نشده، قوی‌تر هم شده... بعضی‌ها همین طور می‌گویند که آقا مردم چنین شدند یا مثلاً اعتقاداتشان ضعیف شده؛ نه، ضعیف نشده؛ مردم همچنان از قبل از انقلاب... هم اجتماعاتشان بهتر است، هم کمک‌های مالی‌شان به حوزه‌های علمیّه بیشتر و چندین برابر است، هم حضورشان در خدمات اجتماعی دینی بیشتر و مهم‌تر است. مردم در مِیدانند.» ۱۴۰۱/۵/۵ این حضور پرشور و شعور مردم به خصوص جوانان، امید آفرین برای رشد معنویت و حاکمیت توحیدی است: «همچنان که در این راه‌پیمایی‌های عظیمی که... بین نجف و کربلا و در راه کربلا وجود داشته یا در شهرستان‌ها به تبعیّت از آن راه‌پیمایی، راه‌پیمایی وجود داشته، همچنان که در این راه‌پیمایی‌ها با اراده و با استحکام حرکت کردید، جوانانه راه رفتید، در همه‌ی کارها، در راه معنویّت و حقیقت و حاکمیّت توحید ان‌شاءاللّه خواهید توانست با همین استحکام حرکت کنید. این، امیدی است که به شما جوانهای امروز هست، به شما جوانهای دنیای اسلام هست، و بخصوص به شما جوانهای ایرانی عزیزمان هست.» ۱۴۰۲/۶/۱۵ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 @Khatt_khamenei
📣 خط حزب‌الله ۴۱۰ | سازندگی تاریخی برای بشریت 🔹 چهارصد و دهمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «سازندگی تاریخی برای بشریت»‌ منتشر‌ شد. 🔸 خط‌حزب‌الله به مناسبت بیست و هشتم صفر و سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص)، بیانات سال ۱۳۶۷ آیت‌الله خامنه‌ای درباره سیره و جایگاه بی‌بدیل رسول خدا(ص) را برای نخستین بار منتشر کرده است. 📝 سخن‌هفته خط حزب‌الله با عنوان «حرکت در راه خدا در منطقه انقلاب»‌ نگاهی گذرا به گذشته درخشان و راه پیش‌روی استان سیستان و بلوچستان، داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید ولی کرمی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۱۰ خط حزب‌الله.pdf
1.1M
🖼 شماره جدید نشریه خط حزب الله 📄 @Khatt_khamenei
💬 | حرکت در راه خدا در منطقه انقلاب 👈🏼 نگاهی گذرا به گذشته درخشان و راه پیش روی استان سیستان و بلوچستان 🔹 از تبلیغ زاهدان تا زندان تهران سال ۱۳۴۲ آیت الله خامنه ای تحت‌تعقیب رژیم پهلوی بود که به اتفاق تعدادی از طلاب که برای تبلیغ ایام ماه رمضان از قم عازم کرمان هستند راهی شرق کشور می شوند و سپس به تنهایی، کرمان را  ترک کرده و راهی زاهدان می شوند. آنجا به سراغ آیت الله کفعمی می روند که یک روحانی برجسته و متین پنجاه ساله است و در زاهدان نفوذ و جایگاه مهمی دارد. آقای کفعمی به ایشان می گوید: مسجد شب و روز در اختیار شماست اما از مشهد فرد دیگری هم که فلان شیخ باشد آمده تا او هم منبر برود. آیت الله خامنه ای آن شیخ را می شناسند که مزدور رژیم است و در تایید لوایح شش گانه شاه، موضع موافق دارد. القصه در روز پانزدهم ماه رمضان، آیت الله خامنه ای با ظرافت های خاص و لحن گیرا و گرم خود، علمایی را که با دستگاه حاکمه ستمگر سازش می‌کنند مورد حمله قرار می دهد و بعد جمعیت از مسجد خارج می شوند و پای منبر شیخ کذایی کمتر کسی باقی می ماند و در همان روز، سخنان آن شیخ، مورد غضب آقای کفعمی هم قرار می گیرد. غروب همان روز، رئیس پلیس، آیت الله خامنه ای را می‌خواهد و در ادامه اولین تجربه بازجویی توسط ساواک برای ایشان رقم خورده و مبلغ دیار سیستان و بلوچستان با همراهی ماموران رژیم پهلوی راهی زندان قزل قلعه در تهران می شوند، اگرچه در زاهدان، عالِم بزرگ شیعه آیت الله کفعمی و عالِم درجه یک سنّی  مولوی عبدالعزیز ملّازهی نسبت به این اتفاق موضع گیری می کنند. 🔹ایرانشهر و پایه گذاری نهضت خدمت و هفته وحدت سالها می گذرد تا در روز ۲۸ آذر سال ۱۳۵۶، پس از ۶بار دستگیری، آیت‌الله‌خامنه‌ای به ایرانشهر تبعید می شوند. یکه و تنها در ایرانشهر سراغ مسجدی را می گیرند که نشانی مسجد آل الرسول را به او می دهند. مسجدی که بعدها با حضور وی رونق می گیرد و علاوه بر وعظ و تبیین، می شود پایگاه امداد رسانی به مردم سیل زده ایرانشهر. مسجدی که با ابتکار آیت الله خامنه ای مراسم مشترک بین سنی و شیعه در آن برگزار می شود و بعدها می شود تاریخچه پایه گذاری هفته وحدت در جهان به ابتکار ایران. تبعید به ایرانشهر می شود سفری که آیت الله خامنه ای درباره آن می‌گویند: «به من کمک کرد تا بتوانم به اعماق دل پُرمحبّت و گرم مردم این استان راه پیدا کنم.» ۱۳۸۱/۱۲/۲ 🔹نماینده امام راهی دیار بلوچستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آیت الله  خامنه ای طی حکمی مکتوب از امام خمینی برای بررسی خواسته های اهالی و گزارش انتظارات مردم راهی بلوچستان می شوند، آیت الله خامنه ای این ماموریت را اینگونه تشریح کرده اند:« محرومیتهایی که در این استان دیدم، یک انگیزه قوی و آرزوی بزرگ در من به‌وجود آورد و آن این‌که باید به این استانِ با این همه استعداد و به این مردمِ با این همه صفا کمک کرد تا بتوانند زندگی سعادتمند و لایق شأن خود را در پیش گیرند. لذا بعد از پیروزی انقلاب، اوّلین حکم مأموریتی که امام رضوان‌اللّه علیه صادر کردند، حکمی به این بنده حقیر برای سفر به استان سیستان و بلوچستان بود. من آمدم و مناطق گوناگون این استان را از نزدیک دیدم و انقلاب وظیفه خود را در قبال این استان حس کرد. از جنوبی ترین نقاط استان، از منطقه چابهار و نیکشهر و نِبت و فَنّوج و اِسپَکه و غیره تا مناطق شرقی این استان، منطقه سراوان و جالق و سرباز و از مناطق شمالی این استان، منطقه زابل و دریاچه هامون تا غرب این استان، منطقه بَزمان و دَلگان و چاه‌هاشم و جازموریان و غیره خبرها گرفتم، با مردم این مناطق نشستم، داخل کپرها رفتم و با دردها و رنجهای اینها که در دوران رژیم طاغوت بر روی هم انباشته و متراکم شده بود، آشنا شدم. انقلاب خود را در قبال سیستان و بلوچستان موظّف دید و کار از روزهای اوّل شروع شد.» ۱۳۸۱/۱۲/۲ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹سیستان و بلوچستان؛ منطقه حرکت در راه خدا ظرفیت های بی نظیر استان سیستان و بلوچستان همچون مرزهای طولانی آبی و خشکی با کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای خلیج فارس، معادن مختلف، موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و تنوع قومیتی موجب شده تا همواره دشمنان این آب و خاک به این منطقه طمع بورزند و تلاش کنند با تجهیز برخی گروه های تروریستی و یا دمیدن در آتش اختلافات مذهبی، امنیت این منطقه را به مخاطره بیندازند اما مردم این خطه همواره خط باطلی بر روی نقشه های دشمن کشیده اند. در طول این سالها نه تنها همزیستی و برادری شیعه و سنی در این دیار به هم نریخته است که مردم غیور این خطه، فداکاری خود را در مسیر حفظ انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند:«در بین شهدای این استان، صدها شهید در زاهدان، صدها شهید در زابل، صدها شهید در ایرانشهر و در نقاط دیگر هم شیعه و هم سنّی هست و خون اینها در جبهه با یکدیگر مخلوط شد.» ۱۳۸۱/۱۲/۲ مجاهدتی که منحصر در دفاع مقدس هشت ساله نشده و این استان «شهدای برجسته‌ای هم در مبارزه‌ی با منافقین در حوادث گوناگونِ [دفاع از] امنیّت از آن روز تا امروز مرتّباً تقدیم انقلاب شده است. امروز هم شهید میدهیم، سال ۶۰ هم شهید دادیم؛ مرحوم سیّدمحمّدتقی حسینی‌طباطبائی از زابل، مرحوم مولوی حسین‌بُر از مولوی‌های اهل‌ سنّت که اینها مال سال ۶۰ است، تا این آخر باز این برادران برجسته‌ی ما مثل مرحوم سردار شهید شوشتری یا شهید عبدالواحد ریگی، مولویِ [شهرستان] خاش و از این قبیل؛ یعنی منطقه، منطقه‌ی انقلاب است، منطقه‌ی شهید دادن است، منطقه‌ی حرکت در راه خدا است.» ۱۴۰۲/۶/۲۰ 🔹فرصت خدمت به مردم دیار هامون سال ۱۳۸۱ بود که رهبر انقلاب اسلامی به «استان خاطره ها» ۱۳۸۱/۱۲/۲ سفر کردند و ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم، با جمعی از مسئولان نظام برای بررسی راه‌های تسریع محرومیت‌زدایی، تشکیل جلسه دادند و سیستان‌ و بلوچستان‌ را بعنوان‌ کلید عمران‌ شرق‌ کشور معرفی کردند که در این جهت تا به امروز «کارهای زیادی انجام گرفته؛ کارهای زیادی هم پیش روی ما است که باید انجام بگیرد.» ۱۴۰۲/۶/۲۰ اما واقعیت این است که «اگر دولتها به آن مصوّباتی که در اوایل دهه‌ی ۸۰ ... تصمیم‌گیری شد، عمل میکردند، امروز چهره‌ی استان فرق میکرد. از طرف بعضی از دولتها تنبلی شد، بی‌توجّهی شد. امروز بحمدالله مشغولند، کار میکنند، تلاش میکنند.» ۱۴۰۲/۶/۲۰ 🔹کار بزرگ مردم و مسئولان امروز اگرچه سیستان و بلوچستان، آن دیار محروم و عقب مانده دوران طاغوت نیست اما میزان رشد و پیشرفت آن، از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رضایت بخش نیست و از این رو، مسئولان دولتی و اجرایی کشور وظیفه سنگینی در قدر شناسی و خدمت رسانی به مردم دارند. سخن پایانی اینکه مردم و مسئولان باید مراقب باشند که دشمن در حال مکر و حیله در جهت تضعیف وحدت ملی و امنیت ملی است و تلاش دارد تا با تحریک اختلاف های قومی و تفاوت های مذهبی و مساله جنسیت و زن، بحران سازی کند. در این شرایط خطیر همه باید مراقب باشند که در جورچین دشمن بازی نکنند تا مبادا نقشه دشمن توسط گفتار یا رفتارشان تکمیل شود. مردم و مسئولان باید هوشیار و بصیر باشند تا کارهای بزرگ رقم بخورد: «بدون پشتیبانی مردم، مسئولین هیچ کشوری نمیتوانند کار بزرگی و مهمّی انجام بدهند؛ مردم باید پشت سرشان باشند، مردم باید بیدار باشند. مسئولین [هم] باید غفلت نکنند، باید بیدار باشند.» ۱۴۰۲/۶/۲۰ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 @Khatt_khamenei
نسخه تابلو اعلانات.pdf
1.62M
🖼 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله 📄 @Khatt_khamenei
💬 | سازندگی تاریخی برای بشریت 👈🏼 انتشار برای نخستین بار؛  بیانات سال ۱۳۶۷حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره سیره و جایگاه بی بدیل رسول خدا(ص) 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ستاد مرکزی سپاه به تاریخ ۱۳۶۷/۷/۱۷ به تبیین اقدامات رسول خدا برای تشکیل حکومت اسلامی پرداختند. «خط حزب الله» برای نخستین بار، گزیده‌ای از این بیانات را منتشر میکند. 🔹پیغمبران در تاریک‌ترین اوضاع بشریت مبعوث شدند حادثه‏ى بعثت پیغمبر و بعد، هجرت آن حضرت و تشکیل حکومت اسلامى و نظام اسلامى، و سپس اداره‏ى این نظام براى مدّت ده سال، بزرگ‏ترین حادثه‏اى است که در تاریخ بشریّت به وقوع پیوسته. اساساً نبوّت، آن مقطعى است که بشریّت در آن مقطع به امداد الهى، به هدایت الهى، نیرو میگیرد براى رسیدن به هدف آفرینش. اگر بشر را از اوّل تاریخش تا آخر تاریخش مثل یک کاروانى فرض کنیم که به سمت یک هدفى رهسپار است و به سمت کمال بشرى بتدریج در طول تاریخ دارد حرکت میکند ــ که همین هم هست ــ در اثناى این راه طولانى و دور‌ و دراز، مقاطعى پیش مى‏آید که این کاروان از رفتن به جلو دیگر عاجز میماند؛ اینجا است که پیغمبران بزرگ و اولوالعزم مبعوث میشوند. لذا در تمام ادوارى که پیغمبران بزرگ مبعوث شدند، اگر ما وضع بشر را در آن ادوار مورد مداقّه قرار بدهیم، خواهیم دید که بدترین اوضاع و تاریک‏ترین شرایط همان شرایط بوده. 🔹انقلاب ما، دنباله انقلاب پیغمبر است زندگى پیغمبر و تلاش و مبارزه‏ى پیغمبر ۲۳ سال طول میکشد. این فهرست جالب و عجیب را شما جوانان مؤمن و انقلابى خوب است توجّه کنید؛ یک حسابى دست ما خواهد داد، چون ما بر روى همان خط داریم حرکت میکنیم و انقلاب ما دنباله و ادامه‏ى همان انقلاب است، حرکت ما شبیه همان حرکت است، میخواهیم آن‌جور حرکت کنیم. شما یک محاسبه‏اى بکنید، آن ‏وقت معلوم میشود که معجزه‏ى نبوى و معجزه‏ى ظهور اسلام چگونه معجزه‏اى است. البتّه راه را هم به ما یاد میدهد، دل ما را هم نسبت به آینده پُرامید میکند. از اوّل تا آخرِ مبارزه‏ى پیغمبر ۲۳ سال طول کشیده که ۱۳ سال از این ۲۳ سال به مبارزه‏ى در دوران اختناق گذشته؛ یعنى پیغمبر در چهل‌سالگى که وحى بر او نازل شد و مسئولیّت به او داده شد و مأمور شد که پیام الهى را به مردم برساند، شروع کرد به این کار، در حالى که هیچ قبولى نسبت به این قضیّه نبود. 🔹هدف پیغمبر صرفاً تغییر اعتقاد مردم نبوده است پیغمبر سیزده سال مبارزه کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چه نبود؟  ... هدف مبارزه این نبود که فقط یک اعتقادى جاى خودش را به یک اعتقاد دیگرى بدهد؛ صرفاً این نبود، این مبارزه نمیخواهد... مسئله این نبود که پیغمبر فقط بخواهد عقیده‏ى به شرک را به عقیده‏ى به خداى واحد تبدیل کند؛ [یعنی] صرفاً [تغییر] یک عقیده نبود... اینکه ما خیال کنیم پیغمبر فقط و فقط میخواست ذهن افراد را عوض بکند، این خطا است... هدف پیغمبر عبارت بود از ایجاد یک نظام صحیح بر پایه‏ى اسلام؛ در این نظام که نظام ایده ال نبوّت است، باید تمام احکام اسلامى پیاده بشود و بشر به سبک الهى اداره بشود. 🔹پیغمبر دنبال نقطه‌ای برای تشکیل نظام اسلامی بود برداشت من این است که اصلاً رفتن پیغمبر به طائف... براى این بود که ببیند زمینه در طائف فراهم است یا نه؛ فرستادن یک عدّه از یاران خودش به حبشه که از زیر بار شکنجه فرار میکردند، در بطن  خود، این مقصود را هم داشت که پیغمبر ببیند آیا در حبشه زمینه براى ایجاد آن‌چنان جامعه‏اى فراهم است یا نه؛ یعنى پیغمبر میگشت دنبال یک نقطه‏اى که در آنجا بتواند جامعه‏ى اسلامى و نظام اسلامى را تشکیل بدهد و اینجا بود که سعادت الهى نصیب اهل یثرب شد و اُوس و خزرج با تفصیلى که در تاریخ هست، در طول سه سال، پى‏درپى در دو موسمِ حج آمدند پیش پیغمبر، اسلام آوردند و با پیغمبر بیعت کردند... این همان نکته‏ى اساسى‌ای است که بسیارى از مسلمانهاى دنیا، حتّى امروز هم از آن غافلند. 🔹شرط تبعیت از پیغمبر به صورت کامل... مسلمانهایى که امروز پیرو پیغمبرند و به یاد پیغمبر به هیجان مى‏آیند و عاشق رسول خدا هستند و احکام او و شرایع او را میخواهند عمل بکنند، باید روی این نکته توجّه کنند که تبعیّت از پیغمبر به صورت درست و کامل، در آن صورتى تحقّق پیدا خواهد کرد که یک نظام اسلامى بر اساس دین پیغمبر به وجود بیاید؛ وَالّا نظام جاهلانه، نظام کفرآمیز، جایى نیست و زمینه‏ى مناسبى نیست براى اینکه انسان بتواند در آن طبق خواسته‏ى پیغمبر و شریعت پیغمبر زندگى کند. 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹الگوی زندگی ما، حکومت ده ساله پیغمبر است دوره‏ى دوّم [این] ۲۳ سال در مدینه آغاز شد. در این دوران، پیغمبر هیچ معطّل نکرد، وقت را هیچ تلف نکرد؛ از همان اوّل به بناى جامعه‏ى اسلامى کمر بست؛ از همان اوّل حاکمیّت را در جامعه مشخّص کرد، روابط اجتماعى را معلوم کرد، رابطه‏ى برادرى و عدم تبعیض و عدالت اجتماعى و اجراى حدود الهى در حکومت اسلامى پیغمبر و کشور کوچک اسلامى پیغمبر به راه افتاد؛ در زمان مناسب، پیغمبر حمله‏ى نظامى به دشمنان خودش را شروع کرد. در دوران این ده سال، چندین جنگ بزرگ و کوچک را پیغمبر سازمان‏دهى کرد؛ شاید در طول این ده سال، مسلمانانى که با پیغمبر بودند هیچ سالى را نگذراندند که از اوّل تا آخرِ آن سال هیچ جنگى نداشته باشند؛ در تمام این ده سال، از اوّل تا آخر، حرکت نظامى و حمله‏ى نظامى بود؛ از جاى کوچک شروع کردند، از رفتن به سراغ کاروانهاى قریش که غاصب حقوق آنها بودند ــ براى استنقاذ حقوقشان ــ و تا فتح مکّه و تا حمله‏ى به امپراتورى روم پیش رفتند، در زمان حیات پیغمبر. این دوران ده‌ساله همان دوران زندگى کنونى ما است؛ الگوى زندگى ما همان الگوى ده‌ساله‏ى پیغمبر است. 🔹به برکت کار پیغمبر، بشریت تا ابد محتاج نبوت جدید نیست ... پیغمبر در این ده‌ساله کارى کرد که ظلمات جهالت در طول سالهاى بعد از رحلت پیغمبر، در تمام زوایاى عالَم در هم شکسته شد. این فتوحاتى که انجام شد، این اسلامى که در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد، این جامعه‏ى عظیم اسلامى که به وجود آمد، به برکت کارى بود که پیغمبر در همین ده سال کرد. پیغمبر در همین ده سال کارى کرد که بشریّت تا ابد دیگر محتاج یک رسالت جدید و یک نبوّت جدید نباشد. پیغمبر چه کار کرد؟ یک دین کامل که مشتمل بر تمام خطوط اساسى زندگى است به مردم عرضه کرد و در زندگىِ خودش پیاده کرد، با یک پشتوانه؛ کدام پشتوانه؟ پشتوانه‏ى عقل و علم.  🔹از هیچ نظامی در طول ده سال این همه سازندگی ماندگار متصور نبود در این ده سال، رسول اسلام کارى کرد که نور اسلام توانست در طول نیم قرن به دورترین نقاط آباد جهان بتابد؛ در همین ده سال، پیغمبر کارى کرد که پایه‏ى امپراتورى‏هاى بزرگ دنیاى آن روز... لرزید و فروریخت؛ مصر با آن عظمت، ایران با آن عظمت، امپراتورى روم با آن عظمت، همه‏اش یا اکثرش در دست مسلمین قرار گرفت؛ همه‏ی اینها کارهاى آن ده سال پیغمبر بود. کارى که در این ده سال رسول خدا کرده واقعاً معجزه است؛ یعنى از هیچ کسى، از هیچ نظامى، از هیچ ملّتى انتظار نمیرود و تصوّر نمیشود که بتواند در طول ده سال، این‌ همه سازندگى تاریخى و ماندگار براى بشریّت انجام بدهد. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 @Khatt_khamenei
🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید ولی کرمی تقدیم می‌شود. 📜 khl.ink/khat |