eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
9.9هزار دنبال‌کننده
598 عکس
16 ویدیو
122 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
شماره ۴۰۰ خط حزب‌الله.pdf
2.43M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
🔻 پیام غدیر؛ اهمیت حکومت اسلامی 🔹 خط حزب الله برای نخستین‌بار منتشر می‌کند؛ 👈🏻 بیانات سال ۱۳۶۳ رهبر انقلاب اسلامی درباره اهمیت و ابعاد عید غدیر خم 🔻‌ اهمّیّت واقعه‌ی غدیر خم، به خاطر طرح مسئله‌ی خلافت و ولایت 🔹 ... به اعتقاد ما اهمّیّت مسئله‌ى خلافت و ولایت و حکومت اسلامى موجب آن شد که پیغمبر اکرم در آخرین ماه‌ها، آخرین هفته‌هاى زندگى پُربرکت خودش، مردم را نسبت به این قضیّه آگاه و روشن کند. لذا بود که در حجّة‌الوداع که در سال آخر عمر پیغمبر و در سال دهم از هجرت انجام گرفت، پیغمبر اکرم یک خطبه‌ى مفصّلى در خود حج، در منىٰ یا در مکّه ایراد کردند و وصیّتهایشان را براى مردم بیان کردند؛ بعد که از حج برمیگشتند، مابین مکّه و مدینه در نقطه‌اى به نام «غدیر خم» همه‌ى مردم را جمع کردند؛ که در روایت هست که پیغمبر اکرم این نقطه را انتخاب کرد براى اینکه در این نقطه کسانى که از یمن یا از جاهاى دیگر آمده بودند، از قبایل مختلف جدا میشدند؛ اینجا جایى بود که همه‌ى حجّاجى که از مکّه برمیگشتند، در اینجا مجتمع بودند. خود انتخاب این بیابان داغ و زمین سوزان و آفتاب جوشنده به‌ خاطر این بود که اهمّیّت این مسئله روشن بشود. 🔹 در روایت دارد که آن‌ قدر زمین در غدیرخم داغ بود که بسیارى از مردم مجبور شدند عباهایشان را از دوششان بردارند، به پایشان بپیچند که پایشان تاول نزند و ناراحت نشوند. [مردم] ایستادند. پیغمبر در میان این شرایط استثنائىِ جوّى و این شرایط دشوار روى بلندى قرار گرفت، امیرالمؤمنین را بلند کرد و به مردم نشان داد؛ براى خاطر اینکه هیچ اشتباهى هم نباشد، معرّفى کرد و گفت هر کسى که من سرپرست او هستم، ولایت او را به عهده دارم، حکومت من را قبول کرده، فَهَذا عَلىٌّ مَولاه؛ علىّ‌بن‌ابى‌طالب ــ این علىِ به ‌طور مشخّص ــ مولاى او است. این اعتقاد ما است. 🔻 دو پیام واقعه‌ی غدیر خم: 🔹 ۱) خلافت امیر‌المؤمنین بعد از پیامبر ما معتقدیم که پیام غدیرخم و حادثه‌ى نصب علىّ‌بن‌ابى‌طالب دو پیام است: یک پیام همان چیزى است که از همان روز شیعیان و طرف‌داران امیرالمؤمنین علىّ‌بن‌ابى‌طالب آن پیام را گرفتند و آن عبارت است از حکومت علىّ‌بن‌ابى‌طالب. حالا واقعیّتهاى تاریخى البتّه جور دیگرى شد. 🔹‌ موضع‌گیرى امیرالمؤمنین یک موضع‌گیرى روشنى است و ما در این زمینه به‌ مناسبت ایّام متناسب و مرتبط با امیرالمؤمنین شرح دادیم که حضرت در اوّل کار چه‌ جور برخورد کردند، بعد چه‌ جور روششان را منطبق کردند، و بعد هم که به خلافت رسیدند ــ آنها بحث دیگرى است ــ امّا آنچه به‌ عنوان یک خطّ روشن در تفکّر اسلامى و در تاریخ اسلامى باقى ماند، این بود که پیغمبر اکرم این پیام را داد که علىّ‌بن‌ابى‌طالب، یعنى آن فردى که از لحاظ معنویّات، از لحاظ جهاد، از لحاظ دین، از لحاظ سوابقِ پاکى و طهارت اسلامى بى‌نظیر و ممتاز از دیگران است، او بعد از پیغمبر منصوب به خلافت است. 🔻 ۲) اهمّیّت دادن به مسئله‌ی حکومت اسلامی 🔹 و پیام دوّم که پیامى است که ما امروز به آن خیلى احتیاج داریم، پیام اهمّیّت دادن به مسئله‌ى حکومت اسلامى است. هیچ مسئله‌اى را رسول اکرم با این اهتمام بیان نکردند؛ در یک چنین شرایط دشوارى آن را براى مردم ذکر نکردند. پیغمبر اکرم بعد از آنکه این مسئله را بیان کرد، براى اهمّیّت این مسئله، پاى این قضیّه را با مُهر و امضاى قرآن کریم ممهور و موشّح کرد که: اَليَومَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِن دينِكُم؛ امروز دیگر کسانى که کافر شدند، از دین شما مأیوس شدند. 🔹 تا قبل از آنکه مسئله‌ى حکومت مشخّص و روشن بشود، هنوز امیدهایى در دل کفّار بود امّا امروز دیگر فهمیدند که مسئله‌ى اصلى و مسئله‌ى تمام‌کننده تمام شد؛ بنابراین هیچ‌گونه مشکلى دیگر وجود ندارد و کفّار مأیوسند. فَلاتَخشَوهُم؛ پس دیگر از کفّار نترسید، وَاخشَ‍ـون؛ از خداى خود بترسید؛ با حفظ وحدت در میان خود، با حفظ مقرّرات و احکام الهى، با حفظ آنچه خداى متعال به ‌عنوان فریضه و وظیفه‌اى بر همه‌ى مسلمانها معیّن کرد و معلوم کرد. اَليَ‍ومَ اَكمَلتُ لَكُم دينَكُم؛ امروز دین شما را کامل کردیم. وَ اَتمَمتُ عَلَيكُم نِعمَتي؛ و نعمتمان را بر شما تمام کردیم. وَ رَضيتُ لَكُمُ الاِس‍لامَ دينًا؛ اسلام را به‌ عنوان دین و آئین و شکل واقعى امّت اسلامى و جهت‌دهنده‌ى به تاریخ اسلامى راضى شدیم که دین شما باشد. این، اهمّیّت و بزرگى این حادثه را به ما میرساند. ۱۳۶۳/۶/۲۳ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
💬 | کینه مهندسی‌شده علیه پیشرفت زنان ایرانی 👈🏻 دشمنان چرا و چگونه علیه فرهنگِ حجاب و عفاف زنان ایرانی توطئه می‌کنند؟ 🔻 پیشرفت زنان با حفظ حجاب، دستاورد مهم انقلاب اسلامی 🔹 «قوام زندگى در عالم، به همان اندازه که به مردان وابسته است، به همان اندازه هم به زنان وابسته است.»۱۳۷۳/۷/۲۰ و «زنان در هر جامعه‌‌ى سالم بشرى قادرند و می‌باید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود، تلاش و مسابقه‌‌ى خویش را در پیشرفتهاى علمى و اجتماعى و سازندگى و اداره‌‌ى این جهان به عهده بگیرند.» ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ 🔹 انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی و آموزه‌های دینی، نگاه مترقی به زن داشته و الگوی جدیدی به جهان معرفی نموده است. ثمره‌ی این نگاه است که «امروز پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان در دست زنان ایرانی است؛ امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی ‌خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام میکنند و به دنیا صادر میکنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ و در صحنه‌ی اقدام و عمل به آموزه‌های اسلامی و از جمله حجاب موجب «رشد و پیشرفتِ حقیقی» زنان ایرانی شده است: «امروز ما در نظام جمهوری اسلامی و زیر پوشش حجاب، زیر چادر، زیر مقنعه، این تعداد عظیم نخبه‌ی فکری، علمی، عملی، فعال سیاسی، صاحب‌نظران فرهنگی و هنری داریم. آن روز بخشی از بخشها و بعضی از ابعاض این مجموعه را هم ما نداشتیم؛ بسیار محدود بودند. این، یک نظریه‌ای درست عکس آن چیزی را که درصدد بودند القاء کنند، احیاء میکند و او اینکه آن کیفیت ترویج بی بندوباری نه فقط به معنای رشد دادن به زن، به معنویات زن، به استعدادهای زن نیست، بلکه سرگرم کردن زن به آنچه که لوازم آن، کیفیت زندگی است - آرایشهای گوناگون و گرفتاری های گوناگونِ جنبی ای که این کارها دارد - خودش مانع حرکت به سمت کمال و تعالی زنان است. در نظام اسلامی محدودیتی که به وجود می‌آید، که این محدودیت بر طبق فطرت انسانىِ زنانه است؛ هم برای مردها محدودیت است، به یک کیفیتی؛ هم برای زنها به کیفیت دیگری محدودیت است، کمک کننده‌ی به این است که نیروهای آنها هرز نرود و حتی‌المقدور در جهت درستی به کار بیفتد؛ که آن وقت نتیجه‌اش میشود رشد فکری و علمی و عملی در جامعه‌ی زنان، که امروز شاهدش هستیم.»۱۳۸۶/۴/۱۳ 🔹 به عنوان یک نمونه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌ی پیشرفت حقیقی زنان، می‌توان به رشد علمی بانوان اشاره کرد: «‌ورودی‌های دانشگاه‌های ما یا پنجاه درصد یا بیش از پنجاه درصد دخترهای ما هستند، زنهای ما هستند. در مراکز علمی حسّاس و مهم که بنده از بعضی از آن مراکز خودم شخصاً‌ بازدید کردم، زنان دانشمند ما آنجا نقش‌آفرینند. در میدان ادب، ادبیّات، شعر، رمان،‌ شرح‌حال‌نویسی، زنها جزو برجسته‌ترین‌هایند.» ۱۴۰۱/۵/۵ که اینها همه از ثمرات تحققِ الگوی اسلامی زن است؛ الگویی مبتنی بر حضور و نقش‌آفرینیِ زنانه با حفظ عفت، حیا و کرامت. 🔻 حجاب مایه تشخّص و آزادی زن 🔹 «حجاب اسلامی وسیله‌ی مصونیّت زن است.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ و نه تنها با هویت و پیشرفت او تضادی ندارد بلکه «حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست.» ۱۳۹۱/۲/۲۳ به تعبیر دقیق‌تر «حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ی آبرو و احترام اوست.»۱۳۹۱/۲/۲۳ با این نگاه «حجاب، تکریم آن کسی است که در حجاب است. حجاب زن، تکریم زن است.» ۱۳۸۶/۱۰/۱۳ 🔹 «الگوسازی» یکی از ثمرات نقش‌آفرینی بانوان با حفظ حجاب است؛ موضوعی که یک مصداق آن در عرصه‌ی ورزش بانوان عملی شده است. زنان ورزشکار محجبه ایرانی با حضور در میادین ورزشی نشان دادند که «در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت‌آفرین داشته باشد.» ۱۳۹۲/۸/۲۰ اینکه «بعضی میگویند حجاب مانع از رشد زن و ترقّی زن است؛ نه بعکس؛ حجاب مانع از آن خودنمایی‌های بی‌موردی است که مانع ‌حرکت زن میشود. ما امروز هزاران بانوی بزرگ و برجسته در صحنه‌های گوناگون علمی و عملی و اجتماعی و سیاسی و فنّی داریم ‌که همه با حجاب کامل در حال زندگی هستند.» ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ 🔹 البته توجه به این نکته هم ضروری است که در کنار فطری و انسانی بودن، «حجاب ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ و «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 عصبانیت دشمن از موفقیت زنان ایرانی اما حرکت موفق و پیشرفت‌های چشمگیر زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفاف و ارائه‌ی الگویی جدید در مقابل الگوی مادی و تحقیرآمیز غربی، موجب کینه‌ورزی دشمنانِ مستکبر و مفسد شده است: «از اوّل انقلاب مسئله‌ی زن را مطرح میکردند؛ ادّعای گزاف می‌کردند که از زن ایرانی میخواهند حمایت کنند و مانند اینها. باز اخیراً هم به بهانه‌ی حجاب و مانند اینها باز قضیّه‌ی زن را مطرح کردند و همان تلاشهای در واقع ناکام را دوباره دارند تکرار میکنند.»۱۴۰۱/۵/۵ 🔹 لذا شما می‌بینید «میگویند زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیزها رها نشود نمیتواند پیشرفت کند، نمیتواند به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد؛ این جوری دارند میگویند. شرط رسیدن زن به رتبه‌های بالای اجتماعی و سیاسی و غیره این است که این قیود اخلاقی را رها کند. زن ایرانی این را در عمل تکذیب کرده؛ ‌زن ایرانی در همه‌ی میدانها با موفّقیّت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده.»۱۴۰۱/۵/۵ 🔹 بنابراین همه‌ی ناراحتی و عصبانیت دشمن و استکبار جهانی از مسئله‌ی زن و حجاب در ایران اسلامی به خاطر آن است که موفقیتهای زن مسلمان ایرانی با حفظ عفت و حجاب در حقیقت «باطل‌کننده‌ی یک زحمت و تلاش دویست سیصد ساله‌ی غرب است؛ نمیتوانند تحمّل کنند، عصبانی میشوند، خودشان را به در و دیوار میزنند تا بتوانند یک کاری بکنند؛ آن وقت میچسبند به قضیّه‌ی حجاب، میچسبند به یک مورد و بنا میکنند تبلیغات کردن.» ۱۴۰۱/۵/۵ 🔹 آنچه در اغتشاشات ۱۴۰۱ هم روی داد، مصداقی از توطئه دشمن در زمینه حجاب بود: «در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ در حقیقت «جاسوسهای دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه [سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب] هستند.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ و در این زمینه «عامل تبلیغات فراگیر؛ تلویزیون‌ها، ماهواره‌ها، فضای مجازی، اینترنت... دشمن همه‌ی اینها را ردیف کرد... خوب مهندسی کرده بود.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🔹 اما نکته‌ی کلیدی این است که در مقابل این توطئه‌ی دشمن «خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند... اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🔹 بنابراین باید دانست که «خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران ‌جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما ‌می‌بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت میکنند.‌‌» ۱۴۰۱/۷/۱۱ و «آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی... این را نمیشود گفت ضدّانقلاب است؛ این چطور ضدّانقلابی است که این جور با شوق و با حرارت و با انگیزه می‌آید و مثلاً فرض کنید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند؟ اینها بچّه‌های خودمانند، دخترهای خودمانند.» ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ حتی «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔻 نکته‌ی پایانی اینکه در قضایای مربوط به مسئله‌ی حجاب «دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند و دارند؛ ان‌شاء‌الله این کار با برنامه دنبال بشود.» ۱۴۰۲/۱/۱۵ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
نسخه تابلو اعلانات.pdf
4.01M
🖼 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله
🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید محمد مدیری تقدیم می‌شود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 آمادگی داشتن در برابر تهدیدات دشمن بازدارنده است 📜 khl.ink/khat |
🔰 پیروزی در میدانهای بزرگ با مدد گرفتن از استغفار 📜 khl.ink/khat |
🔰 مسئله غدیر، چگونگی «تبعیت» است 📜 khl.ink/khat |
🔰 مسئله غدیر، چگونگی «تبعیت» است 📜 khl.ink/khat |
🔰 روش تعیین اجرت 📜 khl.ink/khat |
🔰 امامت مسأله ریاست دین و دنیا است 📜 khl.ink/khat |
🔰 نقش آفرینی ویژه همدان در پشتیبانی از جبهه 📜 khl.ink/khat |
🔰 «عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی در میان ملتها 📜 khl.ink/khat |
🔰 پویش روایت «» آغاز به کار کرد 📜 khl.ink/khat |
📣 خط حزب‌الله ۴۰۱ | اکسیر «تبلیغ» در مبارزه تمدنی 🔹 چهارصد و یکمین شماره هفته‌نامه‌ خط‌حزب‌الله، با عنوان «اکسیر «تبلیغ» در مبارزه تمدنی» منتشر‌ شد. 📝 سخن هفته این شماره خط‌‌حزب‌الله به مناسبت دیدار اخیر جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب، به این پرسش پاسخ داده است که اهمیت و ضرورت توجه ویژه‌ به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔸گزارش هفته این شماره خط حزب‌الله با عنوان «مهدتناقض» نگاهی به معیارهای دوگانه غرب در ادعاهای آزادی و حقوق‌بشر، داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم سجاد عفتی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۰۱ خط حزب‌الله.pdf
2.46M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
💬 | اکسیر«تبلیغ»در مبارزه تمدنی 👈🏻 اهمیت و ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔻 «تبلیغ» روش اسلام 🔹 خورشید اسلام که از مکه طلوع کرد، روش و راه خود را بر اساس تبیین و تبلیغ بنا  کرد. نبی مکرم اسلام از هر فرصتی برای رساندن پیام دین استفاده می‌کردند، گاهی در محراب و منبر و مسجد و گاه در میدان رزم و میدان کار و جهاد. «رساندن پیام به گوشها و به دلها، این در قرآن بارها تکرار شده؛ دوازده سیزده مورد تکرار شده؛ از قول پیغمبران تکرار شده: ما عَلَینا اِلَّا البَلاغُ المُبین؛ از قول خدای متعال خطاب به پیغمبر تکرار شده: فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛‌(از جمله، سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۲۰) از همین مادّه‌ی بلاغ، «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَهِ وَ یَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَداً اِلَّا اللَه(سوره‌ی احزاب، بخشی از آیه‌ی ۳۹)  [هم هست]‌ و آیات متعدّد دیگری هم در این زمینه هست... تعبیرات موازی و هم‌معنای با «بلاغ» هم در قرآن الی‌ماشاءالله [هست]: تبلیغِ «دعوت» چقدر در قرآن تکرار [شده]...  و همین‌طور آیات متعدّد دیگری با تعبیرِ عنوان «دعوت». آیات متعدّد فراوان با عنوان «انذار و تبشیر»؛ ترساندن و بشارت دادن. همه‌ی اینها دعوت است دیگر، همه‌ی اینها تبلیغ است.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ در مقابل حرکت تبلیغی و تبیینی پیامبر اعظم این دشمنان نبی مکرم اسلام بودند که چون از ابلاغ پیام دین الهی هراسان بودند، به مردم توصیه می‌کردند پنبه در گوش خود بگذارند تا با شنیدن حرف های رسول‌خدا  تحت تأثیر قرار نگیرند! وقتی این راهکارشان به جایی نرسید و تعدادی با شنیدن پیام وحی به دین اسلام پیوستند، دست به دامن تبلیغات و ترور شخصیت نبی مکرم اسلامشدند که او نعوذبالله ساحر است و با کلام خود سحر می‌کند و بسیاری دیگر از افتراها و تهمت‌پراکنی‌هایی علیه ایشان انجام دادند. اما تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی علیه مسلمانان در دوران شعب ابی طالب تا آزار و اذیت‌ها و جنگ‌های متعدد علیه امت نوپای اسلامی، هیچ کدام نتوانست مسیر تبیین و تبلیغ اسلام را متوقف کند.  جریان باطل امروز هم البته در شکل و شمایل و با اسم و عناوین دیگری همچون لیبرال دموکراسی، به دنبال آن است تا سخن حق شنیده نشود و با انواع شگردهای روانی و رسانه‌ای در صدد موج‌سازی علیه ارزش‌های دینی و الهی است. زیرا می‌داند همین اعتقاد توحیدی است که انگیزه استکبارستیزی ول کنارزدن قدرتمندان زورگوی جهانخوار را در دل مردم نهادینه می‌کند و آنها را به مقاومت علیه مستکبران و استعماگران دعوت می‌نماید. به همین علت است که با تبلیغات مختلف سعی می‌کند در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام انگلیسی و آمریکایی و نسخه‌های بدلی و تحریف‌شده از اسلام  را زیبا جلوه دهد! یا اگر نتوانست اعتقاد اسلامی را متزلزل کند بر تضعیف  ایمان و امید تأکید کند. «دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست... امروز کار آنها عبارت است از «تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملّتها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملّتها»؛ امروز اینها تاکتیک است؛ [همه باید] متوجّه باشیم و بدانیم... ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ دشمنان از یک طرف امید مردم را نشانه می‌روند و از سوی دیگر برای استحاله کامل فرهنگی و عادی‌سازی بزرگترین گناهان نقشه‌های شومی در سر دارند. 🔻 مردمِ همیشه متعهد و مؤمن به اسلام 🔹 اما آنچه همیشه نقشه دشمن را نقش بر آب ساخته و تریلیون‌ها دلار آنها را به خاکستر بدل ساخته است، عمق دینداری مردم مسلمان و پایبندی آنها به شعائر اسلامی و انقلابی است. مردم متعهد به اسلام و انقلاب هستند چون تا پای جان برای آن هزینه داده‌اند و با خونشان این وفاداری را اثبات کرده‌اند. «در مقابل آن [دشمنی‌ها]، بیداری مردم، آگاهی مردم، انگیزه‌ی مردم، حضور مردم، دینداری مردم، علاقه‌مندی مردم به مبانی نظام و پایه‌های نظام وجود دارد. اینها حقائقی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد. و ما پیش رفتیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 رمز بقای اسلام و تعهد مردم به اسلام برکاتی که اسلام از صدر تا کنون داشته است، مرهون مجاهدت‌های تبیینی است. سنت هزارساله‌ای که علمای حوزه‌های علمیه در امتداد آن حرکت کرده‌اند و همواره نجات‌بخش و اعتلابخش اسلام بوده است. اگر تبیین و هدایت علما در طول تاریخ نبود، گرد غفلت از یاد خدا و گرفتاری به چرب و شیرین دنیا، انسان‌ها را از فطرت توحید‌جو و خداخواه خود دور می‌ساخت و غرق در هواهای دنیوی و بی‌مایه می‌کرد. «حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که میکنند مثل راهپیمائی مهم بیست و دوم بهمن، بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهای مردم را به حقائق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمیشد. نقش علمای دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها. مهمتر از همه‌ی اینها، هدایت مردم است در مسئله‌ی عظیم اجتماعی و مسئله‌ی حکومت و مسئله‌ی نظام اسلامی و وظائفی که مترتب بر این هست در مقابله‌ی با حوادث جهانی.» ۱۳۸۸/۱۲/۶ امروز هم اگر خدای ناکرده از تبلیغ معارف و عقاید ناب غفلت شود، ضربه اساسی به پیکره امت اسلامی وارد می‌شود. دشمن در جنگ ترکیبی از طریق ابزارهای مدرن رسانه‌ای خود در حال تهاجم بی‌امان به اعتقادات، ارزش‌ها، ایمان و امید مردم و در یک کلام، استحاله‌ی فرهنگی است. «اگر لاسمح‌الله [خدای ناکرده] استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔻 دشمن را بشناسیم و بشناسانیم 🔹 مبلغین و اهالی منبر و روحانیت در این میان، نقش کلیدی در آگاهی‌بخشی و هدایت مردم و در یک کلمه «جهاد تبیین» دارند: «دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل. لذا شما در قرآن می‌بینید روی مسئله‌ی تبلیغ تکیه شده.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ جهاد تبیینی که از یک سو اشاره به ارزش‌ها و عقاید اسلامی دارد و از سوی دیگر عیان‌کننده نقشه‌ها و عداوت‌های دشمنان است: «در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم... دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔻 هیئت، محلّ جهاد تبیین 🔹 در پیش بودن ایام محرم، یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغی است که طلاب با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به وعظ و نصیحت و تبیین و تبلیغ بپردازند: «هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین، مکتب شهادت. خب ائمّه چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است.» ۱۴۰۰/۱۱/۳ منبر هیئت باید امیدآفرین باشد و مبلغ باید مشکلات و شبهات مخاطب خود را بداند و آنها را علاج کند و پاسخ بگوید. در این صورت است که شور و شعور حسینی به جانهای مردم می‌تابد و همچنان پرقدرت در صحنه خواهند ماند و جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی خواهد شد. 🔻 سخن پایانی اینکه، مبلغین با استفاده از ظرفیت ماه محرم و هیئات می توانند به هدایت و روشنگری بپردازند و به خصوص نسل نوجوان و جوان را با حقایق دینی آشنا و نقشه‌های دشمن علیه مقدسات را نقش بر آب کنند. « در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ فردای کشور مال اینها است، در اختیار اینها است؛ ایمانشان باید محکم باشد، ذهنشان باید خالی از شبهه باشد.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
4_5877722539110698724.pdf
5.74M
🖼 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله
🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم سجاد عفتی تقدیم می‌شود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 از شناخت هدف‌های دشمن نباید غفلت کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 مسئولان مردمی، به درددل مردم می‌توانند برسند 📜 khl.ink/khat |
🔰 رونق تولید موجب پیشرفت علمی کشور می‌شود 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکم واگذاری سفارش کار به دیگران 📜 khl.ink/khat |