eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
9.9هزار دنبال‌کننده
598 عکس
16 ویدیو
122 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 خط حزب‌الله ۴۳۰ | پيام جاویدان برای امت اسلام 🔹 چهارصد و سی‌امین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «پیام جاویدان برای امت اسلام»‌ منتشر‌ شد. 🔸 سخن‌هفته این شماره خط حزب‌الله، به این سوال، پاسخ داده است که چگونه می‌توانیم از مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) برای اوضاع امروز جهان اسلام درس بگیریم؟ 📝 یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله در آستانه بیست‌و دوم بهمن ماه، با‌عنوان «راهپیمایی ۲۲‌بهمن، صدای واقعی مردم ایران»‌ پاسخی به این پرسش است که حضور پر‌شور و شعور مردم در چهل و پنج جشن‌ملی برای انقلاب‌اسلامی‌ایران نشانه چیست؟ 🌷 این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهید دفاع مقدس، یدالله کلهر تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۳۰ نشریه خط حزب‌الله.pdf
2.63M
🖼 شماره ۴۳۰ نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
📝 | پیام جاویدان برای امت اسلام 👈 چگونه می توانیم از مبعث پیامبر اکرم برای اوضاع امروز جهان اسلام، درس بگیریم؟ 🔹بعثت حامل گنجینه‌های تمام‌نشدنی 🔸«مبعث روز بسیار باعظمتی است؛ اهمّیّت مبعث را باید بفهمیم.»۱۳۹۹/۱/۳ می‌شود گفت که بعثت «تاریخ را به دو قسم منقسم کرد: قسمِ قبل از اسلام و قسمِ بعد از اسلام.»۱۳۸۷/۵/۹ در حقیقت «نعمت بعثت و برانگیختن پیامبر اعظم برای بشریت از همه‌ی نعمتهای الهی در طول تاریخ بزرگتر است.»۱۳۹۰/۴/۹ دلیل هم این است که: «بعثت حامل گنجینه‌هایی است برای بشر که این گنجینه‌ها تمام‌نشدنی است... این گنجینه‌ها میتواند سعادت بشر را در زندگی خودش، در همین زندگی دنیا - تا قبل از آخرت- تأمین کند.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ و عظیم‌ترین گنجینه‌ی بعثت توحید است «چون عبودیّت خدا بشر را از بردگی و بندگی دیگران خلاص می‌کند.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ هدیه‌ی دیگر، تزکیه است «در واقع تزکیه داروی رهایی بشر از فساد است. انواع فسادهای اخلاقی را تزکیه است که از جامعه‌ی بشری و از وجود بشر و از دل انسان میزداید و پاک میکند.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ تعلیم کتاب، یکی دیگر از هدایا است «تعلیم کتاب یعنی زندگی را تحت اداره‌ی هدایتِ الهی قرار دادن.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ و مورد دیگر،حکمت است که یعنی «جامعه با عقل، با حکمت، با خردمندی، با فرزانگی اداره بشود.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ یک هدیه‌ی دیگر «تعلیم استقامت است که استقامت، راز و رمز رسیدن به مقصود است.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ گنجینه‌ی بی‌نظیر دیگر «قسط، عدالتِ بدون تبعیض، چه در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، چه در زمینه‌ی مسائل بشری و به طور کلّی عدالت اجتماعی [است].»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ همچنین «از گنجینه‌های بسیار مهمّی که متأسّفانه مورد توجّه قرار نمیگیرد، سخت بودن و غیر قابل نفوذ بودن در مقابل بدخواهان است.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ چون «یکی از ضربه‌هایی که جوامع بشری میخورند، از ناحیه‌ی نفوذ دشمنانشان است.»۱۴۰۲/۱۱/۲۹ «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار؛ نگذارید در جامعه‌ی شما نفوذ پیدا کنند. معنای نفوذ دشمن، نفوذ بیگانه و بدخواه این است که شما از خودتان اختیاری ندارید؛ او می‌آید و در جامعه‌ی شما، مثل انسان بی‌هوشی که هرچه میخواهند به او تزریق میکنند، تصرّف میکند.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ یکی از گنجینه‌ها «مهربانی و محبّت و صفا و صمیمیّتِ بین افراد جامعه [است].»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ یکی از گنجینه‌های همیشگی این است که «انسان از طغیانگران و اشرارِ عالم کناره بگیرد، با آنها همراهی نکند.»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ و یکی دیگر از هزاران گنجینه‌ی ممتاز «رها شدن از زنجیر جهل و تعصّب و جُمود و توقّف و مانند اینها [است].»۱۴۰۱/۱۱/۲۹ البته اگر در میان ارزشهای فراوان اسلام فقط دو عنصر « یعنی عنصر گسترش عقلانیّت و عنصر پرورش اخلاق»۱۴۰۰/۱۲/۱۰ را در نظر بگیریم «تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی‌ترین هدیه را و وسیله‌ی سعادت را به بشریّت عطا‌‌کرده.»۱۴۰۰/۱۲/۱۰ 🔹بعثت ادامه دارد... 🔸نکته اساسی این است که «بعثت فقط یک حادثه‌ی تاریخی برای یک برهه‌ی معیّنی از زمان نبود؛ برای همه‌ی دوران تاریخ است.»۱۳۹۴/۲/۲۶ به عبارت دیگر «بعثت، یک امر دائمی برای بشر است.»۱۳۷۲/۱۰/۲۰ زیرا «جبهه‌ی مقابل بعثت، جبهه‌ی جاهلیّت است.»۱۳۹۵/۲/۱۶ و «مراد از این جاهلیّت صرفاً بی‌سوادی نیست، نادانی نیست؛ البتّه بی‌سوادی هم در آن هست، لکن این جاهلیّت معنای وسیع‌تری دارد... هم نادانی و بی‌سوادی و جهالت در آن هست، هم بداخلاقی و ظلم و تبعیض و حق‌کشی و ضعیف‌کشی هست، هم هرزگی جنسی و بی‌بندوباری و هرج و مرج اخلاقی در آن هست.»۱۴۰۰/۱۲/۱۰٫ لذا «جاهلیّت را یک امر مربوط به یک مقطع تاریخیِ مشخّص و معیّنی نباید دانست... جاهلیّت مخصوص آن روز نیست؛ جاهلیّت ادامه دارد، همچنان‌که بعثت ادامه دارد.»۱۳۹۵/۲/۱۶ بر همین اساس است که «ملّت ایران که پشت سر یک شخصیّت عظیمی مثل امام بزرگوار قرار میگیرد... یک بنای پوسیده‌ی طاغوتیِ خبیثِ چندهزارساله را در مهم‌ترین نقطه‌ی منطقه یعنی در ایران به هم میریزد و یک بنای اسلامی درست میکند، همان ادامه‌ی بعثت پیغمبر است.»۱۳۹۸/۱/۱۴ و «ملت ما حرکت و بعثت عمومی و برانگیختگی ملىِ تاریخی خود را در انقلاب، ادامه‌ی آن بعثت عظیم نبوی دانسته.»۱۳۷۸/۸/۱۵ در مقابل نیز، جبهه جاهلیت امروزی و «آن که با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دشمن است، مثل همان دشمنانِ صدر اسلام، با بعثت اسلامی و با حرکت توحیدی دشمن است.»۱۳۹۸/۱/۱۴ در واقع «عید مبعث، عید همه‌ی عدالت‌خواهان جهان است و عید هشدار به امّت اسلامی است.» ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ تا جایی که خداوند در قرآن درباره پیامبر اکرم میفرماید: «عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم ... برای او رنجهای شما دردآور است، سخت است؛ شما که رنج میکشید، پیغمبر از رنج شما رنج میبرد... امروز اگر شما در فلسطین رنج میکشید... این رنج، روح مطهّر پیغمبر را به رنج و زحمت درمی‌آورد.» ۱۴۰۱/۷/۲۲ 🔰 ادامه👇
📝 ادامه 🔹بعثتِ امت اسلامی... 🔸نکته دیگر اینکه «بزرگداشت مبعث، بیش از آنچه صرفاً تجلیل از یک خاطره گرامی باشد، مطرح کردن درسهای بزرگ بعثت پیغمبر است که امروز همه بشریّت - بخصوص جامعه مسلمانان - به آنها نیاز دارد.» ۱۳۸۲/۷/۲ و اولین درس و وظیفه اینکه «پیغمبر اکرم اسوه‌ی حسنه است... یعنی یک الگویی است که ما باید از این الگو تبعیّت کنیم؛ در قلّه‌ای قرار گرفته، ما باید از این حضیض به سمت آن قلّه پیش برویم، حرکت کنیم. بشر تا آنجایی که میتواند باید حرکت کند به سمت آن قلّه.»۱۴۰۱/۷/۲۲ و دومین درس و وظیفه در این مسیر «معرّفیِ بعثت است؛ در درجه‌ی اوّل افکار عمومی دنیا باید بشناسند مفهوم و معنای بعثت اسلام را؛ این نقطه‌ی بسیار مهمّی است.»۱۳۹۶/۲/۵ لذا «وظیفه‌ی ما مسلمانهاست که با رفتار خود، با گفتار خود، با عزم و اراده خود، این پیام را در مقابل چشم مردم جهان قرار دهیم.»۱۳۷۹/۸/۴‌ سوم اینکه «هر انسان مسلمانى وظیفه دارد که بعثت نبوى را در زندگى شخصى خود و در دنیاى خود تحقّق ببخشد و با ایمان و عمل و حرکت به سمت آن هدفهایى که در بعثت نبىّ اکرم وجود داشته است، خود را به بهشت سعادت الهى و معنوى واصل و نائل بکند.»۱۳۶۸/۱۲/۴ و چهارم اینکه ایستادگی کنیم؛ چون خود «پیغمبر ایستاد؛ نفرمود این یک واقعیّت است و با این واقعیّت چه میشود کرد. بعضی کسان ضعفها و بی همّتی های خود را این‌طور توجیه میکنند: واقعیّتی است، چه کار کنیم؟ واقعیّتی که باید در مقابل آن تسلیم شد، این نیست... واقعیّتهایی را که عدّه‌ای با تکیه به سرنیزه و زور علیه عدّه‌ای دیگر به وجود آورده‌اند، باید به هم زد.»۱۳۸۱/۷/۱۳‌ و اساسا «ایستادگی، ایستادگی می‌آفریند... ایستادگىِ اول بعثت، منجر میشود به استقامت عجیب سه سال در شعب ابی‌طالب... این است راه برخاستن امت اسلامی؛ بعثت امت اسلامی این است.»۱۳۸۷/۵/۹ از درس های بزرگ مبعث، چگونگی تعامل و برخورد با دیگران است «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم؛ در مقابل دشمنان دین و در مقابل کفّار بایستی سرسخت بود، بین خودمان بایستی مهربان باشیم؛ [امّا] عکسش را عمل میکنند؛ بین ما جنگ و اختلاف و دعوا و شیعه‌سُنّی و عرب‌وعجم و بقیّه‌ی چیزها را دشمنان راه می‌اندازند، حکّامِ دور از قرآن، دور از تعقّل و دور از خِرَد [هم] بازیِ کفّار را میخورند و تسلیم آنها میشوند.» ۱۳۹۷/۲/۲۷ افرادی که بویی از سیره نبوی نبرده اند در صدد هستند تا «بین برادران اختلاف ایجاد کنند، جدایی ایجاد کنند، امّا دُم خودشان را به دُم استکبار جهانی و آمریکا وصل کنند و ببندند.» ۱۳۹۷/۴/۲۵ کلام آخر اینکه «فقط تجلیل کردن و تعریف کردن از پیغمبر، کاری نیست که امروز از ما انتظار میرود؛ باید درس بگیریم، باید بخواهیم که آنچه را پیغمبر برای آن مبعوث شده است، تحقّق ببخشیم.» ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ و باید توجه داشت که بعثت پیامبر «یک بشارتی است به همه‌ی مسلمانان در همیشه‌ی تاریخ که هر گاه اراده‌ی آحاد مردم در طول اراده‌ی الهی قرار بگیرد ... همین تجربه‌ی نبوی قابل تکرار است؛ اگر چنانچه انسانها در آن خط قرار بگیرند، میتوانند به اهداف والایی دست پیدا کنند که به نظر عادّی و محاسبات عادّی، ناممکن به نظر می‌آمد.» ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
💬 | راهپیمایی ۲۲ بهمن، صدای واقعی مردم ایران 👈 حضور پرشور و شعور مردم در چهل و پنج جشن ملی برای انقلاب اسلامی ایران نشانه چیست؟ 🔹پدیده بی‌نظیرِ راهپیمایی ۲۲ بهمن 🔸"توجه توجه ... این صدای انقلاب ملت ایران است"؛ وقتی گوینده رادیو با این کلمات، پیروزی انقلاب را در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ اعلام می‌کرد، شیشه عمر نظام سیاسی فاسد پهلوی شکسته شده بود و خاطره انگیزترین روز تاریخ معاصر ایران در حال رقم خوردن بود؛ از آن روز به بعد، هر سال و با آغاز دهه فجر، شهرهای ایران حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند و در نهایت به یک اتفاق بی‌نظیر ختم می شود: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن که «در جهان یک پدیده بینظیر است؛ هیچ کشوری در هیچ مراسمی چنین اجتماعی را در شهرهای بزرگ و کوچک به خود نمیبیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست.» ۱۳۸۲/۱۱/۲ راهپیمایی باشکوه به وسعت یک سرزمین و در هر شهر و روستا، مخصوص ملت ایران است، ملتی که پس از گذشت چهل و پنج سال، بر خلاف دیگر انقلاب‌های معاصر جهان نه تنها به آرمان‌های انقلاب پشت نکرده‌اند، بلکه آرمان‌های انقلاب‌اسلامی را در راهپیمایی‌ سالروز پیروزی انقلابشان، فریاد زده و در صحنه عمل تا رسیدن به وضعیت مطلوب آن ها را مطالبه می کنند. اجتماعی که هر سال در یوم‌الله ۲۲ بهمن برای تجدید بیعت با امام خمینی و شهیدان راه انقلاب اسلامی برگزار شده و استقامت و پایداری بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی برخاسته از قیام مردم، با صدای بلند اعلام می‌شود. راهپیمایی ۲۲ بهمن، این نمونه بی‌همتا از وفاداری به آرمان‌های انقلاب، یک عید حقیقی برای ملت ایران است که مجموعه ای از ارزش ها را در دل خود جای داده است: «بیست‌ودوّم بهمن براى ملّت ما در حکم عید فطرى است که ملّت در آن از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد، دورانى که محرومیّت از تغذیه‌ی معنوى و مادّى را بر ملّت ما تحمیل کرده بودند؛ بیست‌ودوّم بهمن در حکم عید قربان است زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملّت ما اسماعیل‌هاى خودش را قربانى کرد؛ بیست‌ودوّم بهمن در حکم عید غدیر است [زیرا] در آن روز بود که نعمت ولایت ‌-اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى- براى ملّت ایران صورت عملى و تحقّق خارجى گرفت» ۱۳۶۸/۱۱/۴ 🔹۲۲ بهمن، فرصتی برای شنیدن صدای واقعی ملت ایران 🔸جشن ۲۲ بهمن، نمادی از پایان تحقیر تاریخی ملت ایران در برابر استعمارگران خارجی است، روزی که استقلال از اجانب را برای کشور به ارمغان آورد و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی برای مردم و کشور شد؛ فرصتی که پس از سال ها تحمل خفقان دوران دیکتاتوری پهلوی پدید آمد تا به واسطه آن، صدای واقعی ملت ایران شنیده شود. حضور میلیونی مردم ایران در عید پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که پاسداشت این روز، یک سرمایه بزرگ و تمام نشدنی است؛ در واقع بیست و دوم بهمن، در طول همه این سال‌ها، نمادی از پای‌کار بودن مردم برای انقلاب‌اسلامی است. راهپیمایی‌ای که حضور مرد و زن، از سالخورده و جوان تا نوجوان و کودک، نشان از هم‌عهدی همه نسل های ایران برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های مقدس آن دارد و آمادگی برای مقابله با نقشه‌های مختلف دشمنان علیه این آب و خاک را مقابل چشم همه جهان به نمایش می گذارد. 🔹۲۲ بهمن ۱۴۰۱ نماد پیروزی مردم در جنگ ترکیبی دشمن 🔸مردم ایران اسلامی از همان سال‌های نخستین پیروزی نهضت اسلامی، همواره در راهیپمایی‌های ۲۲بهمن حضور داشته و در بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هر سال حماسه‌ای را رقم زده‌اند و حوادث روزگار و یا فتنه‌انگیزی‌های دشمنان حتی در دوران جنگ تحمیلی، هیچگاه از گرمای حضور مردم در روزهای سرد بهمن ماه کم نکرده است. اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران، شعار "۲۲ بهمن ماه، یوم الله، یوم الله" و طنین سرود ملی ایران در سالروز جشن پیروزی انقلاب، حالا از خاطرات مشترک چند نسل از ایرانیان است. در سال گذشته، پس از چند سال محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، باز همچون سال های قبل، مردم فرصت فراهم آمده را برای حضور در اجتماعات غنیمت شمردند؛ آمارها از حضور بیست میلیون ایرانی که جمعیتی استثنایی در تمام این سال‌ها بوده است، حکایت دارد. راهیپمایی با شکوهی که مردم یک بار دیگر با صدای رسا اعلام کردند که به انقلاب اسلامی وفادار هستند و نقشه دشمن را در جنگ ترکیبی علیه دین و امنیت و فرهنگ اصیل این کشور، به خوبی خنثی کردند. میزان حضور مردم در راهیپمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ که رشد صعودی نسبت به سالهای گذشته داشت، از سویی تکرار باشکوه راهپیمای‌های تماشایی سالهای گذشته بود و از سوی دیگر این جشن را به نماد شکست دشمن در فتنه پاییز سال گذشته مبدل کرد و شکست اتاق فکرهای جنگ ترکیبی دشمن را آشکار کرد.«بیست‌و‌دوّم بهمن سال ۱۴۰۱، از همه‌ی بیست‌ودوّم بهمن‌های این چند سال قبل پُرشورتر و پرجمعیت‌تر بود؛ این نشان‌دهنده‌ی استحکام درونی ملّت ایران است.» ۱۴۰۲/۱/۱ 🔰 ادامه👇
💬 ادامه 🔹 اعتراف رسانه های غربی به شکوه ۲۲ بهمن مردم ایران 🔸حضور مردم در جشن ملی پیروزی انقلاب در سال‌های اخیر، به اندازه‌ای گسترده بوده است که حتی رسانه‌های غربی را نیز مجبور به اعتراف کرده است؛ اگر چه این رسانه‌ها در روایت خود تلاش کرده‌اند، شکوه وحدت ملی ایرانیان را با ترفندهای نیرنگ مابانه خود تقلیل دهند اما بزرگی این اتفاق به گونه ای بوده است که نتوانسته‌اند به طور کامل از کنار این رویداد با شکوه عبور کنند. رسانه‌های آمریکایی و غربی در پوشش راهپیمایی سال گذشته ملت ایران، علاوه بر به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از حضور مردم، پیام حضور نمادین موشک‌های بالستیک عماد و سجیل، موشک‌های کروز و پهپادهای شاهد ۱۳۶ و مهاجر را به عنوان نمادهای اعتماد به نفس ملی، اقتدار و عزت ملی، پیشرفت بومی و تکیه بر جوانان مومن انقلابی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات دشمنان، فهمیدند. 🔹پیوند ناگسستنی انقلاب و مردم ایران اسلامی 🔸حضور مردم در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر صحنه و میدانی که لازم بوده است، علاج قطعی مشکلات بوده است و عزت و اقتدار را به ارمغان آورده است. مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید امام خمینی و رهبر انقلاب بوده اند، زیرا « مردم، در نگاه اسلام، در نگاه قرآن، با توجّه به مجموعه‌ی احکام اسلامی، خیلی مورد توجّهند در تحرّک جامعه‌ی اسلامی، مجتمع اسلامی و حیات مجتمع اسلامی؛ نقش برجسته‌ای دارند.» ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ از میدان های مهم پیش روی مردم ایران در روزهای آینده، حضور حماسی مردم در راهیپمایی ۲۲ بهمن‌ماه و سپس حضور پای صندوق‌های رای در روز ۱۱ اسفندماه برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که مشارکت مردم می‌تواند حلال مسائل و تضمین‌کننده امنیت و اقتدار کشور باشد. 👈 سخن آخر اینکه «انتخابات در داخل کشور هرچه پُرشورتر صورت بگیرد، قدرت ملّی را بیشتر نشان میدهد و قدرت ملّی امنیّت ملّی می‌آورد؛ یعنی وقتی جبهه‌ی دشمن نگاه میکند حضور مردم را میبیند، قدرت نظام را مشاهده میکند و میبیند این کشور، کشور قدرتمندی است، مردم حاضر و آماده‌اند، تهدید دشمن خنثی میشود.» ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ و از این رو همه به خصوص خواص و نخبگان وظیفه دارند تا با جهاد‌تبیین و خنثی کردن تردیدافکنی و شک‌آفرینی بدخواهان، زمینه ساز و سرعت بخش انتخابات هرچه پرشور‌تر باشند. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
🔰 به کسی که به دنبال حقیقت باشد، خدا او را هدایت می‌کند 📜 khl.ink/khat |
🔰 نیت خالص، رحمت و هدایت الهی به همراه می‌آورد 📜 khl.ink/khat |
🔰 انقلاب اسلامی مردم ایران، فرهنگ استکبار ستیزی در دنیا را به هم‌زد 📜 khl.ink/khat |
🔰 پویش برای عید انقلاب 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکم شرعی رأی سفید 📜 khl.ink/khat |
🔰 باید نور معرفت و محبت و انس و صفا از مسجد ساطع شود 📜 khl.ink/khat |
📣 خط حزب‌الله ۴۳۱ | اتحاد و امید به افق فجر انقلاب 🔹چهارصد و سی‌ و یکمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «اتحاد و امید به افق فجر انقلاب»‌ منتشر‌ شد. 🔹سخن‌هفته این شماره خط حزب‌الله، به این سؤال، پاسخ داده است که بصیرت و حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، نشان‌دهنده چیست؟ 📝 یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله در آستانه اعیاد شعبانیه و میلاد امام زین‌العابدین علیه‌السلام، برای نخستین‌بار متن بیانات رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه سال ۱۳۶۵ را درباره سیره سیاسی امام سجاد علیه‌السلام منتشر کرده است. 🌷 این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهید ابو‌باقرالساعدی از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق تقدیم می‌شود. 📥‌ نسخه PDF👇
شماره ۴۳۱ نشریه خط حزب‌الله.pdf
3.01M
🖼 شماره ۴۳۰ نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
📝 | مبارزِ خستگی ناپذیر 👈 انتشار برای نخستین‌بار؛ مروری بر سیره سیاسی امام سجاد در خطبه نمازجمعه رهبر‌انقلاب در سال ۱۳۶۵ 🔸نشریه خط‌ حزب‌الله به مناسبت فرارسیدن ولادت امام زین العابدین برای نخستین بار، بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه های نمازجمعه تاریخ ۱۳۶۵/۷/۴ را پیرامون سیره سیاسی امام چهارم شیعیان، امام سجاد(ع) منتشر می‌کند. 🔹مبارزه امام سجاد در تمام دوران امامت خویش 🔸آنچه من عرض میکنم، مشروح زندگى امام سجاد نیست بلکه فقط خطوط کلّى و اصولىِ زندگى آن حضرت است به‏ عنوان یک امام. و براى این است که آن کسانى که میخواهند بحث کنند و تحقیق کنند، مخصوصاً عزیزانى که در رسانه‏هاى عمومى، رادیو و دیگر رسانه‏ها از آن حضرت سخن میگویند، این خطوط را دنبال کنند و این محورها را براى بحث تعقیب کنند؛ وَالّا اینکه گفته شود امام سجاد استراتژى دعا را انتخاب کرد... نه چیزى را میفهماند و نه چندان دقیق و منطبق بر واقعیّت است. امام سجاد ۳۵ سال تقریباً حائز منصب امامت بودند و در این ۳۵سال از اوّل تا به آخر یکسره مبارزه کردند... در این ۳۵ سال سه رشته کار را امام سجاد تعقیب کردند که این سه تا محور اصلى است اگر کسى میخواهد در این زمینه بحث کند و مطالعه کند، دنبال این سه محور باید حرکت کند. 🔹تبیین مسئله امامت در دوران اختناق اموی 🔸یکى از این سه محور، کار اصلى سیاسى امام سجاد بود که آن عبارت بود از تبیین مسئله‏ى امامت. مردم با اینکه تازه از صدر اسلام جدا شده بودند و فاصله‏ى زیادى نداشتند، مسئله‏ى امامت را درست نمى‏شناختند و بشدّت در این مسئله دچار اشتباه و انحراف بودند؛ هم اشتباه در مفهوم «امام» و اینکه امام چه شرایطى دارد، چه‏ جور آدمى میتواند امام و رهبر جامعه باشد، امام اصلاً چه‏ کاره است در این جامعه؛ و هم بالنّتیجه در مصداق امام که امام کیست، این را نمیدانستند... پس کار اوّل امام سجاد این بود که آرام‌آرام به‏ صورت عمیق مفهوم امامت و مصداق امام را به خورد جامعه‌ی اسلامى بدهد. بسیارى از بیانات امام سجاد در این رابطه است و میدانید که این کار همیشه و همه ‏جا یک کار خطرناک سیاسى است؛ بخصوص در دوران اختناق اموىِ مروانى که با تمام امکاناتشان دنبال این بودند که خلافت را و امامت را براى خودشان و نوکرانشان و خانواده‏شان تثبیت کنند. امام سجاد این بناى ظالمانه را از بنیان میلرزاند و به ‏سمت انهدام سوق میداد. لذا این کار، کار خطرناکى بود و این کار خطرناک را امام در پوشش تقیّه در طول سى‏ و چند سال انجام دادند؛ این کار اوّل که کار سیاسى است. 🔹تقویت فكری و عقیدتی مردم از طریق دعا 🔸محور دوّم، محور فکرى و عقیدتى و ایدئولوژیک بود؛ چون بنى‏امیّه فکر مردم را و اسلام مورد ایمان مردم را هم خراب کرده بودند. اسلامى که در اختیار مردم در دوران امام سجاد قرار داشت، اسلام پیغمبر نبود. آن ‏قدر تحریف و غلط و خلاف عمدى و سهوى در معارف اسلامى، در عقاید اسلامى، در احکام اسلامى، در مقرّرات اسلامى وارد کرده بودند که اگر احکام و معارف انحرافىِ آن روز را یک کتاب بکنیم، یک کتاب ضخیم خواهد شد. خلفا پول ریخته بودند، علماى وابسته‏ى به دربارها حدیث جعل کرده بودند و فتوا داده بودند، مبلّغین و قرّاء و وابستگان گوناگون و سرسپرده‏هاى دستگاه هم این را در طول چندین سال در تمام اقطار اسلامى، مخصوصاً آنجاهایى که از مرکز اسلام فاصله داشتند، برده بودند؛ یک اسلام عوضىِ غلطِ مسخره‏اى درست کرده بودند که امام سجادباید آن را تصحیح میکرد. این کار هم کار خطرناکى بود؛ خطرش از کار اوّل کمتر نبود. آنجا با دستگاه سیاسى برخورد بود؛ اینجا، هم با دستگاه سیاسى، هم با دستگاه روحانى. اینجا است که امام سجاد به دعا متوسّل میشد. صحیفه‌ی سجادیّه مجموعه‏ى معارف اسلامى است؛ مثل نهج‏البلاغه. کمتر کتاب مدوّن حدیثى را ما داریم که به قدر صحیفه‏ى سجادیّه در آن معارف اسلامى باشد. 🔰 ادامه👇
📝 ادامه 🔹کار مبارزاتی و تشکیلاتی و جمع کردن شیعیان 🔸محور سوّم عبارت بود از کار مبارزاتى و تشکیلاتى؛ یعنى جمع ‏و جور کردن یاران خاص و شیعیان، متّصل کردن آنها به یکدیگر، روحیه دادن به شیعیان مبارز، مانع شدن از جذب نیروهاى شیعه به دستگاه‏هاى حاکم و به زندگى عافیت‏مآب؛ این هم یک کار بسیار دشوارى بود که امام سجاد انجام میدادند. اوّل اطراف حضرت سه نفر یا پنج نفر بودند، بعد یواش‌یواش همین چند نفر به عراق رفتند، به مصر رفتند، به یمن رفتند، در حجاز گشتند، به ایران آمدند، در اقطار عالم اسلامى مسافرت کردند، با افرادى که به حج مى‏آمدند، صحبت کردند، بحث کردند، ذهن آنها را روشن کردند و کار را به جایى رساندند که وقتى آن حضرت این دنیاى فانى را ترک میگفت، در تمام دنیاى اسلام آوازه‏ى امام و امامت و تفکّر امامتِ خاندان پیغمبر پیچیده بود. یک عدّه‏اى بشدّت معتقد بودند و پابند، عدّه‏اى هم آن‏ چنان اعتقادى نداشتند امّا محبّت خاندان پیغمبر در دل اینها جا گرفته بود. یعنى در مقابل همه‏ى تبلیغات پنجاه‌شصت‌ساله‏ى خاندان اموى تا زمان شهادت امام سجاد، یک‏تنه امام سجاد با یاران خود این تبلیغات را خنثى کرد. 🔹تبیین اسلام، استراتژی امام سجاد 🔸استراتژى دعا و استراتژى گریه حرفهاى کاملى نیست؛ بله، در پوشش دعا امام سجاد معارف را گفتند، براى تثبیت حادثه‏ى عاشورا بارها در محضر مردم آن حادثه را به زبان آوردند و گریه کردند امّا استراتژى امام عبارت است از استراتژى امامت؛ یعنى تبیین اسلام، تبیین امامت، جمع ‏و جور کردن یاران واقعى ائمّه که شیعیان آن روز بودند. این مجموعه‏اى از تلاش امام سجاد است. 🔹چهره حقيقى امام سجاد چهره‌ى يك مبارز خستگى‌ناپذير 🔸آن چهره‏ى مظلومِ بى‏صداى سربه‏زیرِ منفعلى که از امام سجاد درست کردند، بکلّى بر خلاف واقع است. چهره‏ى حقیقى امام سجاد چهره‏ى یک مبارزِ قهرمانِ خستگى‏ناپذیرِ آشتى‏ناپذیرِ پیگیرى است که با تدبیر تمام، با دقّت کامل، راه‏ها را مى‏شناسد و انتخاب میکند و به سمت هدفها این راه‏ها را میپیماید؛ خودش خسته نمیشود و دشمن را خسته میکند. و نتیجه هم این شد که بالاخره دشمنِ خسته‏ى شکست‌خورده ـ یعنى دستگاه اموى ـ دیگر وقتى هیچ کار نتوانست بکند، متشبّث شد به مسموم کردن امام سجاد و آن حضرت را مسموم کرد و این امام بزرگوار و عزیز بعد از یک عمر پُربرکتِ پُرمبارزه‏ى پُرتلاشِ مقدّسِ سر تا پا نورانى، جوار پروردگار را زیارت کرد و به عالم قدس و رضوان الهى پرواز کرد. این، خلاصه‏ى زندگى امام سجاد است. 🔹انقلاب اسلامی، ادامه راه مبارزاتی امام سجاد 🔸و اینجا من یک حاشیه بزنم بر زندگى امام سجاد که مژده و روشنىِ چشم براى شما ملّت ایران و مسلمانان مبارز کشورمان است و آن حاشیه این است که آن کارى که شما الان کردید، یعنى احیای ارزشهاى اسلامى، حاکم کردن قرآن، حاکم کردن امامت با منطق و مفهوم الهى و قرآنى‏اش، حاکمیّت ارزشهاى قرآنى، همان چیزى است که امام سجاد آن ۳۵سال را برایش مبارزه کرد و تلاش کرد. نه اینکه ما به ایدئال دست یافتیم؛ معلوم است که ایدئال به این آسانى و به این زودى به دست نمى‏آید امّا امام سجاد و همه‏ى ائمّه تلاش میکردند تا همان ‏طور که امروز قرآن منشأ قانونگذارى شما است، در جامعه‏شان قرآن منشأ قانونگذارى بشود؛ و همان‏ طور که امروز ولایت و امامت تابع زور و قلدرى و گردن‏کلفتى و پول‏دارى و این طور چیزها نیست بلکه تابع فقاهت و معنویّت و اخلاق و عرفان و بندگى خدا است، در جامعه‏شان هم امامت و ولایت تابع همین ارزشها باشد؛ براى این تلاش میکردند. و این پیروزى شما و رسیدن شما به جمهورى اسلامى و حاکمیّت قرآن، علاوه بر اینکه امید دل همه‏ى مسلمین جهان است، آرزوى تاریخى همه‏ى اولیا و همه‏ى ائمّه و از جمله امام سجاد بوده است. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
💬 | اتحاد و امید به افق فجر انقلاب 👈 بصیرت و حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲،نشان‌دهنده چیست؟ 🔹تنها انقلابی که مردمی ماند 🔸یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، کوچه ها و خیابان‌های ایران به تماشای یک اتفاق بی‌نظیر نشستند؛ مردم، همان‌هایی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده بودند، برای یادآوری خاطره پرمعنای یوم‌الله ۲۲ بهمن ۵۷، برای بار چهل و ششم به میدان آمدند؛ اتفاقی که در انقلاب‌های معاصر جهان نمونه‌ای برای آن وجود ندارد. «انقلاب اکتبر شوروی که ده‌ها سال وجود داشت، یا یک خرده ضعیف‌تر از آن، انقلاب کبیر فرانسه و همچنین بقیه‌ی این تحولاتی که یا به وسیله‌ی انقلاب‌های مردمی یا شبه انقلاب‌های مردمی به وجود آمد، در سالگرد آنها - لااقل در سال سوم و چهارم - دیگر خبری از متن مردم نیست، مردم حضور ندارند؛ سالگرد انقلاب را به صورت یک حرکت تشریفاتی انجام می‌دهند؛ یک عده‌ای از مسئولین می‌آیند، می‌ایستند؛ احیاناً رژه‌ی نیروهای مسلح و یک تعدادی هم تماشاچی» ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ در مورد انقلاب اسلامی ایران اما قضیه متفاوت است؛ مردم هر سال، ساعاتی قبل از آغاز رسمی جشن ملی پیروزی انقلاب اسلامی، خود را در یک هزار و ۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای ایران و حتی برخی نقاط مختلف در جهان به مکان‌های تجمع برای برپا کردن جشن پیروزی انقلاب می‌رسانند. امسال نیز باز هم خیابان ها و کوچه ها در قرق شرکت‌کنندگان در جشن انقلاب بود؛ بعضی نوشته یا عکسی به دست داشتند؛ یکی از آن‌ها با عکسی از امام خمینی آمده و خط اصولی انقلاب، خط امام روح‌الله و ممنوعیت تخطی از آن را یادآوری می‌کرد، آن یکی با به دست‌گرفتن تصویری از رهبر انقلاب اسلامی از بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب می‌گفت و دیگری عکسی از سردار سلیمانی با خود آورده که یادگاری از حاج‌قاسم بر آن نقش بسته بود: " بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی "؛ گل سرسبد شعارها همان سخن استوار ملت ایران در طول این سال‌هاست: "مرگ بر آمریکا" "مرگ بر اسرائیل" "مرگ بر انگلیس". در روز به یادمانی ۲۲ بهمن، «روز شکوفایی استعدادهای ملّت» ۱۳۶۱/۱۱/۱۹، دست‌های مردم به نشانه پیروزی مقابل صدها دوربین خبرگزاری و شبکه‌های خبری داخلی و خارجی بالا آمده بود. پیروزی مردمی که با اتکا به قدرت الهی و با کسب استقلال، انقلابی را رقم زدند که امروز دستاوردهای آن جلوی چشم همگان است؛ از مردم‌سالاری دینی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی، کسب رتبه نخست شتاب علمی، گسترش عدالت، معنویت و آزادی تا الهام‌بخشی در جهان اسلام، جهانی‌سازی آرمان فلسطین و قدس شریف؛ پیشرفت‌هایی کم‌نظیر در عرصه‌های مختلف که سندی روشن بر درستی تصمیم تاریخی و اراده مردم ایران در مبارزه با نظام طاغوتی و دست‌نشانده پهلوی است. 🔹ایرانی‌ها انقلابشان را دوست دارند 🔸در ۲۲ بهمن امسال نیز در هر گوشه‌ای از ایران، قومی از اقوام ایرانی از لر و ترک و بختیاری گرفته تا عرب و بلوچ و گیلکی و... شوری به پا کرده بودند؛ دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها، سرود پیروزی می‌خوانند و پرچم می‌چرخانند. بزرگ و کوچک، همه خود را به جشن ملی بیست و دوم بهمن رسانده بودند؛ از کودکی که روی دوش پدر آمده بود تا پیرزنی که به‌سختی قدم برمی‌داشت، هر دو یک پرچم به دست داشتند که میان سه‌رنگ جذاب و پر معنای خود، نام "الله" خودنمایی می‌کرد. کاسب، کارگر، بازاری، معلم، دانشجو و طلبه و...، هر صنفی در بیست و دوم بهمن‌ماه، در خیابان‌های کشور نمایندگان فراوانی از مرد و زن و پیر و جوان داشتند؛ صدها دوربین و خبرنگار داخلی، مترصد فرصت برای ثبت لحظه‌ها بودند اما هیچ دوربینی قادر به ثبت همه آنچه که در خیابان‌های ایران می‌گذشت، نشد؛ این بار هم دریچه دوربین رسانه‌ها، توانستند تنها بخشی از حضور پرشور و باشکوه مردم بصیر ایران اسلامی را روایت کنند و دشمنان این آب‌وخاک باز به مملو بودن خیابان‌ها از مردم و زن ایرانی اذعان کرده و لب به اعتراف باز کردند که مردم ایران همچنان، انقلابشان را دوست دارند. 🔹امضای میلیون‌ها ایرانی پای انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ 🔸امسال نیز حضور پرشور مردم در چهارگوشه ایران در بیست و دوم بهمن، نشانه‌ای از اتحاد ملی اقتدار ملی و عزت ملی شد؛ یک روز تماشایی که تبدیل به یکی از صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی شد که پای آن، امضای میلیون‌ها ایرانی ثبت شد و تبدیل به یکی از سرمایه‌های همیشه ماندگار انقلاب شد. ایرانی‌ها در این «روز بازیابی خاطره‌های انقلاب» ۱۳۶۸/۱۱/۴ یک‌بار دیگر با مرور مجاهدت‌هایی که مبارزان انقلابی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان امنیت و حرم و سلامت برای حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی داشتند، بار دیگر با اسلام و انقلاب و امامشان تجدید عهد کردند که تا رسیدن به قله، میدان‌های مجاهدت را خالی نکنند. 🔰 ادامه👇