eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
10.2هزار دنبال‌کننده
875 عکس
18 ویدیو
163 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 روایت هنرمندانه روضه خیلی با ارزش است 📜 khl.ink/khat |
🔰 استفاده از آلات موسیقی در عزاداری 📜 khl.ink/khat |
📣 خط حزب‌الله ۴۰۳ | اتصال الهی حسین(علیه‌السلام) 🔹چهارصد و سومین شماره هفته‌نامه‌ خط‌حزب‌الله، با عنوان «اتصال الهی حسین(علیه السلام)» منتشر‌ شد. 🔸خط حزب‌الله به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، بیانات منتشر نشده سال ۱۳۶۴ رهبر انقلاب درباره جایگاه و نقش دعا در قیام امام حسین(ع) را برای نخستین بار منتشر کرده است. 📝 گزارش هفته این شماره خط‌حزب‌الله با عنوان «بازی شکست‌خورده اسلام‌ستیزی غربی» به این پرسش پاسخ داده است که علی‌رغم اقدامات تلخ و توطئه‌آمیز جسارت به مقدسات، چرا حرمت و شوکت قرآن مجید بیشتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد؟ 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهیدان مأمور پلیس راه، استواریکم رضا اسماعیلی، استواریکم محمد رضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان یکم مهدی الله‌پور، تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۰۳ خط حزب‌الله.pdf
2.83M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
💬 | اتصال الهی حسین (علیه‌السلام) 👈🏻 خط حزب‌الله منتشر میکند: بیانات منتشر نشده سال ۱۳۶۴ رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «جایگاه و نقش دعا در قیام امام حسین» 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه‌ی تهران به تاریخ ۵/۷/۱۳۶۴ به تبیین نقش و جایگاه دعا در حادثه عاشورا پرداخته اند. «خط حزب الله» برای نخستین بار، گزیده‌ای از این بیانات را منتشر می‌کند. 🔻 عاشورا صحنه‌اى کامل از زندگى اسلامى 🔹 عاشورا یک صحنه‌ى کامل از زندگى اسلامى یک انسان است. در عاشورا همه‌ى ارکان اسلامى براى زندگى یک انسان و ابعاد معنوى و اخلاقى و اجتماعى جلوه‌گرى مى‌کند. در عاشورا دفاع هست، حمله هست، خشم هست، عشق هست؛ در عاشورا موعظه و تبلیغ و نصیحت هست، ترساندن و تهدید هست، همبستگى هست، ایثار هست، جهاد هست، شهادت هست، رسالت هست، توحید هست، همه چیز در عاشورا هست؛ راز و نیاز با خدا هم هست. ما وقتى که عاشورا را به عنوان یک درس مطرح مى‌کنیم نمى‌شود که این بُعد را ندیده بگیریم. دعا از همه‌ى انسانها زیبا است، مخصوصاً از انسانى به عظمت امام حسین، آن هم در شرائطى به عظمت شرائط روز عاشورا. 🔻 دعاکردن نشانه قوّت انسان 🔹 دعا علامت ضعف نیست، علامت قوّت است. انسان با دعا کسب قدرت مى‌کند، نیروى قلبى و روحى خودش را - که پشتوانه‌ى نیروى جسمى است - افزایش مى‌دهد. دعا براى انسان راه را روشن مى‌کند، انسان را از سردرگمى و حیرت نجات مى‌دهد، علاوه بر اینها دعا محتواى ذهن دعا کننده را براى مستمع و مخاطب واضح و آشکار مى‌کند. 🔻 دعا، ارتباط و تکیه انسان به خداست 🔹 دعا یعنى ارتباط و اتکال انسان با خدا، آن وقتى هم که انسان در اوج قدرت و پیروزى است باز هم محتاج دعا است؛ باید با خدا حرف بزند، باید از خدا بخواهد. قرآن به پیغمبر ما دستور داد که «إذا جاء نصر اللَّه والفتح » وقتى یارى خدا رسید و پیروزى نصیب شد «و رأیت الناس یدخلون فى دین الله افواجا» و دیدى که مردم دسته دسته و فوج فوج به اسلام وارد مى‌شوند، تازه «فسبح بحمد ربک و استغفره» تازه اول انابه‌ى تو است، اول عرض نیاز تو به درگاه قادر متعال است... ببینید امروز در جامعه‌ى ما چقدر دعا و توجه به خدا زیاد است؛ راز پیروزى ما هم همین هاست. خب نمى‌شود که این عنصر و رُکن اساسى در عاشورا ندیده گرفته بشود. 🔻 آموزنده بودن دعاهای امام حسین در تمام مقاطع 🔹 امام حسین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) از هنگامى که به این حرکت عظیم و تاریخ‌ساز دست زد تا آن لحظه‌ى آخر... دعا کرد، در تمام مقاطع حسین‌بن‌على دعا کرد. دعاى حسین در ماجراى عاشورا براى ما آموزنده است. یک روز در هنگامى که هنوز خطرى به عیان او را تهدید نمى‌کند دست به دعا بلند کرد «اللّهمّ انّک تَعلم اَنّه لم یکن الّذى کان منّا منافسة فى سُلطان» با خدا حرف مى‌زند. اما خدا این پیام را به تاریخ رساند... خدایا تو مى‌دانى که این حرکت ما، این سفر ما براى خاطر قدرت‌طلبى نبود... براى تو بود. 🔻 ضرورت دعا در اوج قدرت و پیروزی 🔹 دعاهاى امام حسین... دعاى حقیقى است، اما درعین‌حال چیزهاى دیگرى هم در این دعاها هست که براى ما مهم است. اولین درس خودِ دعا کردن است. اى شیعه‌ى حسین‌بن‌على در همه‌ى احوال باید به خدا متکى باشى... در اوج قدرت باید در خود احساس قدرت نکنى؛ منبع لایزال قدرت را خدا بدانی... همان وقتى که ما به پیروزیهاى درخشانى در جنگ دست یافته بودیم... همان وقت امام در خطابى به رزمندگان عزیز ما گفت: فتح‌المبین پیروزى بر هواهاى نفس است؛ فتح‌المبین گشودن سرزمین اطاعت و عبادت خدا در وجود انسانى است. 🔻 باقی گذاشتن حادثه عاشورا در تاریخ با زبان دعا 🔹 هیچ پیروزى‌اى، هیچ سختى‌اى ما را باید از دعا غافل نکند. اى ملت بزرگ اسلام در این راه طولانى و پرنشیب و فراز و پرحادثه که در آن شادیها و غمها و شیرینیها و تلخیها است یک لحظه باید خدا را و راز و نیاز با خدا را فراموش نکنیم... یکى خود دعا کردن را ما باید از امام حسین یاد بگیریم؛ در تمام این مراحل دعا را فراموش نکرد. پیام دوم در دعاى حسین‌بن‌على این است که موقعیت خودش را به زبان دعا براى همیشه در ذهن تاریخ باقى مى‌گذارد. 🔻 قیام امام حسین برای تشکیل نظام الهی 🔹 نام اسلام خیلى جاها هست، اما اسلام چیزى جز تشکیل نظام الهى در جامعه نیست. اسلامى که این بخش حیاتى و عمده را ندارد اسلام حقیقى و کامل نیست... درس همه‌ى پیغمبرها این است، امام حسین هم مى‌گوید ما براى این قیام کردیم. «و جعلت لنا أسماعاً و أبصاراً و أفئدةً» تو را شکر مى‌گوئیم خدایا که به ما گوشهایى دادى، چشمهایى دادى؛ یعنى شنوایى و بصیرت به ما دادى و دل دادى که حق را بفهمیم و به دنبال حق حرکت کنیم. این پیام امام حسین در قالب یک دعا به زبان دعا موقعیت خودش را دارد براى تاریخ روشن مى‌کند و مشخص مى‌کند. 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔻 آرامش دادن امام حسین به دیگران به واسطه دعا 🔹 بعضى از دعاهاى امام حسین هم مسأله‌ى عرض نیاز به پروردگار عالم است... با سخن گفتن با خدا قوّت قلب پیدا مى‌کند؛ ضعفها از انسان دور مى‌شود، و حسین‌بن‌على در آن شرائط دشوار به حرف زدن با خدا احتیاج داشت، و حرف مى‌زد با خدا و راز و نیاز مى‌کرد و قوّت قلب مى‌گرفت و این در همه‌ى احوال وجود داشت؛ البته در این بین تسلّاى دیگران هم بود، یعنى دعاى امام حسین فقط خود را را تسلّا نمى‌داد، بلکه اطرافیان او را هم تسلّا مى‌داد. موقعیت، موقعیت دشوارى بود، لازم بود که به دیگران تسلّا داده بشود و این تسلّا دادن در زبان دعا به وسیله‌ى امام حسین در کنار حرفهاى دیگر و نکات دیگر و گفته‌هاى دیگر انجام مى‌گیرد. 🔻 تکیه به خداوند در شرایط سخت روز عاشورا 🔹 در صبح عاشورا امام حسین یک دعایى دارد، چند جمله از آن دعا را مى‌خوانم... این دعا را امام حسین بر زبان جارى کردند «اللّهم أنت ثقتى فى کلّ کرب و رجائى فى کلّ شدّة و أنت لى فى کل أمرنزل بى ثقة وعدة» یعنى خدایا تو مایه‌ى اطمینان و آسایش دل من و خاطر منى در همه‌ى احوال. یعنى هجوم دشمن، وقتى من به تو متکى هستم پروردگارا من را تکان نمى‌دهد. 🔻 دعاکردن در هنگام تأثر از شهادت طفل شیرخوار 🔹 بعضى از جاها دعاهاى امام حسین حاکى از تأثر او از یک حادثه است، این روح بزرگ و این عظمت بى‌نظیر در روز عاشورا در مقابل بعضى از حوادث تکان مى‌خورد؛ که براى ما این حوادث هم واقعاً عبرت‌انگیز است... یکى از این حوادث سختى که حسین‌بن‌على را تکان داد و امام حسین بعد از آن دست به دعا برداشت شهادت طفل شیرخوار بود، که حسین‌بن‌على را واقعاً تکان داد این حادثه. 🔻 مناجات و دعای امام حسین در آخرین لحظات 🔹 در آخرین لحظات هم امام حسین لبهاى خشک و تشنه‌اش به هم مى‌خورد و مناجات الهى را مى‌کرد و با خدا حرف مى‌زد... «اللّهم متعال المکان عظیم الجبروت شدید المحال غنىٌ عن الخلائق عریض الکبریاء قادرٌ على ما یشاء» پروردگارا تو بزرگى، مقام کبریاى تو بالا است، من بنده‌ى کوچک تو هستم، تو بر هر کارى که اراده کنى قادرى؛ مشغول مناجات با خداى متعال... که ما نظائر این را - که از حسین‌بن‌على درس گرفته‌اند - نسبت به این شهداى عزیز خودمان هم گاهى شنیدیم. 🔻 دعای حضرت زینب: پروردگارا این قربانى را از آل‌محمّد قبول بفرما 🔹 وقتى که زینب رسید آن‌جا، جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکس‌العملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابى‌عبدالله خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسول‌الله صلّى علیک مَلیک السّماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء» یعنى اى جد عزیزم، اى پیغمبر بزرگوار یک نگاهى به صحراى گرم کربلا بکن، این حسین توست که در میان خاک و خون مى‌غلتد و افتاده. بعد هم نقل مى‌کنند زینب دستها را زیر جسد حسین‌بن‌على کرد؛ صدایش بلند شد پروردگارا این قربانى را از آل محمّد قبول بفرما. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
نسخه تابلو اعلانات .pdf
3.37M
🖼 نسخه | شماره جدید نشریه خط حزب الله
🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر مأموران پلیس راه، استواریکم رضا اسماعیلی، استواریکم محمدرضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان یکم مهدی الله‌پور تقدیم می‌شود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکومت اسلامی باید تعبٌد و توجه به خدا و معنویت را گسترش بدهد 📜 khl.ink/khat |
🔰 غرور، طلیعه شکست و سقوط است 📜 khl.ink/khat |
🔰 حماسه پرشور و عاشقانه عاشورا تا ابد خواهد ماند 📜 khl.ink/khat |
🔰 فداکاری امام حسین(علیه‌السلام) اسلام را نگاه داشته است 📜 khl.ink/khat |
🔰 جوانان مومن با فکر روشن و ابتکار، کشور را به اوج اعتلاء برسانند 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکم پوشیدن لباس مشکی 📜 khl.ink/khat |
🔰 تبیین قیام عاشورا توسط امام سجاد(علیه‌السلام) برای سرپا ماندن پرچم این حرکت عظیم بود 📜 khl.ink/khat |
🔰 شهید سلیمانی، نماد امید و استقامت و پیروزی برای جوانان 📜 khl.ink/khat |
🔰 مداحی باید دارای باطن پرمحتوا و ظاهر زیبا باشد 📜 khl.ink/khat |
🔰 تولید دانش‌بنیان، کیفیت نیروی انسانی شاغل را ارتقا خواهد داد 📜 khl.ink/khat |
💬 | بازی شکست‌خورده اسلام‌ستیزی غربی 👈🏼 علی‌رغم اقدامات تلخ و توطئه آمیز جسارت به مقدسات، چرا حرمت و شوکت قرآن مجید بیشتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد؟ 🔻 خاک‌پاشی به آسمان 🔹 اهانت یک فرد ساکن سوئد به ساحت قرآن عظیم، یک‌بار دیگر توجه‌ها را به آنچه در دنیای غرب می‌گذرد، جلب کرد و این سؤال را پیش روی مخاطبان بی‌طرف و وجدان‌های بیدار قرار داد که هدف از تکرار رفتارهای شرارت‌بار همچون قرآن سوزی، آن‌هم در کشورهای مدعی احترام به عقاید و حقوق فکری انسان‌ها چیست؟ 🔹 بر اساس گزارش‌ها، فرد اهانت کننده به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد، از سال ۲۰۱۹ میلادی به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده و بعد از اقامت در کشور سوئد نیز، مرتبط با دست‌های پیدا و پنهان سرویس‌های جاسوسی غربی به‌ویژه رژیم صهیونیستی، به اقدامات تبلیغی علیه آموزه‌های اسلامی پرداخته که نقطه اوج آن، یک ماه پیش و آتش‌زدن مصحف شریف بوده است. 🔹 نقطه عجیب‌تر در این نمایش موهن آن است که این اقدام اهانت‌بار در محیط عمومی خیابان و در اجتماعی رخ‌داده که با اعلام قبلی این فرد و با مجوز و حمایت دولت سوئد از اقدام وی، صورت گرفته است! قابل تأمل‌تر از این حرکت اولیه، درخواست مجدد این فرد هتاک از دولت سوئد برای تشکیل اجتماع دوباره و تکرار آتش‌زدن کتاب الهی است که در روزهای اخیر مطرح شده و با موافقت ضمنی دولت این کشور هم مواجه شده است! این موافقت درحالی ابراز شده که در یک ماه اخیر و بعد از موج اعتراضات و محکومیت‌های مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان علیه این اقدام اهانت‌بار و نفرت‌انگیز، دولت سوئد در نمایشی ریاکارانه، مدعی مورد تأیید نبودن این اقدام اهانت‌بار بوده است. 🔻 سیاهه جنایت 🔹 این نخستین‌بار نیست که دنیای غرب، چهره دیگر خود را نشان می‌دهد و تشت رسوایی آن در فریب افکار عمومی جهان در بازی حقوق بشر و احترام به ادیان، از بام می‌افتد. در دو دهه اخیر، اقدامات اهانت‌بار محافل غربی علیه مقدسات حدود دو میلیارد مسلمان بارهاوبارها با چراغ‌سبز دولت‌هایشان تکرار شده و این داستان دنباله‌دار اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی آنها همچنان ادامه دارد. 🔹 سال ۱۹۸۸ سلمان رشدی با کتاب موهن خود به آیات نورانی قرآن و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم جسارت کرد. در سال ۲۰۰۴ میلادی، تئودور ون‌گوگ خبرنگار و فیلمساز هلندی که سابقه اقدامات توهین‌آمیز وی علیه مقدسات اسلامی آشکار بوده، با ساخت فیلم «تسلیم» به مفاهیم اسلامی توهین کرد. در سال ۲۰۰۶ خیرت ویلدرس رئیس حزب راست‌گرای پارلمان هلند نیز با بازنشر یک فیلم اهانت‌آمیز، مخاطبان را برای پاره‌کردن قرآن کریم تشویق کرد. در ادامه این عقب‌ماندگی ذهنی و رفتاری مدعیان احترام به حقوق بشر و آزادی اندیشه، تری جونز کشیش آمریکایی در سال ۲۰۱۰ قرآن کریم را آتش زد و موج اعتراض مسلمانان را در جهان برانگیخت. 🔹 انتشار کاریکاتور پیامبر گرامی اسلام حضرت رحمةللعالمین صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در نشریه فرانسوی شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵، قرآن‌سوزی لارس تورسن رئیس یک گروه افراط‌گرای نروژی در سال ۲۰۱۹ و اهانت به قرآن کریم در سال ۲۰۲۲ و در روز تاسوعای حسینی مقابل مرکز اسلامی هامبورگ، تنها گوشه‌ای از پروژه اسلام‌ستیزی و نفرت‌پراکنی جماعتی است که صبح تا شام، از آزادی اندیشه و احترام به مقدسات انسان‌ها حرف می‌زنند. اما حقیقت این است که «اینها ظاهرشان اتوکشیده و کراوات‌زده و ادکلن‌زده و اینهاست.» ۱۳۹۲/۲/۲۱ 🔻 پشت پرده ماجرا 🔹 حالا دوباره این سؤال مطرح می‌شود که هدف از این اقدامات اهانت‌بار چیست و چرا محافل پشت پرده و اتاق‌های فکر غربی، با وجود مشاهده اعتراضات سراسری مسلمانان غیرتمند و غیرمسلمانان آزاده، باز هم به تکرار این بازی خطرناک اصرار دارند؟! پشت پرده ماجرا، به نگرانی این محافل و اتاق‌های فکر از رسیدن پیام حیات‌بخش اسلام به وجدان‌های بیدار و جان‌های تشنه حقیقت، برمی‌گردد. «از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ــ تلاش‌های زیادی صورت‌گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد... از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزش‌هایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرت‌های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می‌گردد؟» ۱۳۹۳/۱۱/۱ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 به بیان روشن‌تر، نگرانی و ترس پیدا و پنهان دولت‌های غربی و اتاق‌های فکر آنها از بیداری انسان‌ها در پرتو تعالیم و پیام اسلام، آنها را به اقدامات منفعلانه و حقیرانه وادار می‌کند تا ابتدا با ترسیم دروغین چهره‌ای خشونت‌بار از اسلام عزیز و کتاب الهی آن در تولیدات هنری و رسانه‌ای، ذهن مخاطب را تسخیر کنند و سپس، با توهین مستقیم به مقدسات اسلامی - با قرآن‌سوزی و نشر کاریکاتور و... - به رفع این نگرانی‌های موهوم و خودساخته از ذهن جوامع خود بپردازند. این حرکت مزورانه، هم‌زمان با روی دیگر سکه ریاکاری غربی‌ها اجرا می‌شود که با ایجاد و تجهیز و تقویت گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه غرب آسیا، تلاش کرده‌اند و همچنان تلاش می‌کنند تا چهره‌ای زشت و غیرواقعی از مسلمین برای اذهان عمومی جهانیان بسازند و در سایه این دروغگویی مستمر و حساب‌شده، اهداف دیگر خود را پیش ببرند. 🔻 چه باید کرد؟ 🔹 در مقابله با این حرکت‌های نفرت‌انگیز، وظیفه جوامع اسلامی ابتدا مراقبت نسبت به ابعاد نقشه دشمن و اقدامات نسنجیده - از قبیل اهانت به مقدسات دیگر ادیان الهی - و سپس تبیین و عیان کردن ریاکاری غربی‌ها در این بازی خطرناک است؛ هم‌زمان، مطالبه جدی مجازات عاملان این اقدامات شرارت‌بار از مجامع جهانی و به چالش کشیدن آنها در این مطالبه منطقی و قانونی، وظیفه دیگر اندیشمندان مسلمان، دولت‌ها و جوامع اسلامی است. «اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایت‌کار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به‌سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.» ۱۴۰۲/۴/۳۱ 🔹 همان‌طور که سنت الهی بر آشکارشدن حقایق و پیروزی جبهه حق و شکست باطل استوار است، این حرکت ابلهانه غربی‌ها هم در میان‌مدت و بلندمدت، به مدد روشنگری و تدبیر مسلمین، با شکست مواجه خواهد شد؛ «این حرکت آنها علیه اسلام و تلاش آنها برای اسلام‌هراسی، نتیجه‌ی عکس خواهد داد؛ به این معنا که اسلام را در کانون پرسش جوان‌ها قرار می‌دهد؛ یعنی اگر به مردم معمولی دنیا یک تلنگری زده شود، یک توجّهی به آنها داده شود، اینها ناگهان به فکر می‌افتند که علّت اینکه این‌قدر اسلام در این مطبوعات صهیونیستی، در این شبکه‌های تلویزیونیِ وابسته‌ی به محافل قدرتمند و دارای زر و زور مورد تهاجم قرار می‌گیرد چیست؟... ما بایستی تلاش کنیم، یعنی در نظام جمهوری اسلامی، کار بزرگ و مهم این است که ما همه - هر کسی در هر نقطه‌ای قرار دارد که توانی در این زمینه دارد - باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را مطرح کنیم، اسلامِ طرف‌دار مظلوم و ضدّ ظالم را در دنیا مطرح کنیم. همان جوانی که در اروپا است، یا در آمریکا است، یا در مناطق خیلی دوردست است، از این خصوصیّت مبتهج می‌شود، به هیجان می‌آید که معلوم بشود اسلام عبارت است از نیرویی، انگیزه‌ای، فکری که علیه ظالمین و ستمگران و به نفع مظلومین حرکت می‌کند، برنامه دارد و این را وظیفه‌ی خودش می‌داند.» ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ 🔻 کلام پایانی اینکه اقدامات نابخردانه و توطئه آمیز و خطر آفرین اخیر در جسارت به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد، «نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.»۱۴۰۲/۴/۳۱ اما «توطئه‌گران پشت صحنه...بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه .» ۱۴۰۲/۴/۳ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
📣 خط حزب‌الله ۴۰۴ | صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب 🔹چهارصد و چهارمین شماره هفته‌نامه‌ خط‌حزب‌الله، با عنوان «صدها هزار جوان، پیشران حرکت انقلاب» منتشر‌ شد. 🔸 یادداشت هفته خط حزب‌الله در آستانه ۱۸ مردادماه، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم به این پرسش پاسخ داده است که چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار ارزش‌های آن به نسل‌های جدید است؟ 📝 خط‌حزب‌الله در گزارش این هفته خود با عنوان «واماندگی منافقین جلاد؛ از مرصاد تا لیبرتی» نگاهی به استیصال پی‌درپی و تاریخی گروهک تروریستی مجاهدین خلق داشته است. 🌷 شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید علی ماهانی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۰۴ خط حزب‌الله.pdf
3.35M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله
💬 | صدهاهزارجوان، پیشران حرکت انقلاب 👈🏼 چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار  ارزش‌های آن در نسل های جدید است؟ 🔻 «نقطه‌ی امیدآفرین این است که در این تلاش همه‌جانبه‌ی‌ دشمن، شما می‌بینید در چنین شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته، دانشجوی انقلابی در فلان دانشگاه فحش ناموسی می‌شنود، از میدان خارج نمیشود؛ طلبه‌ی بسیجی زیر شکنجه به شهادت میرسد، حاضر نیست حرفی را که دشمن میخواهد بر زبان جاری کند. مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعّالان سخت‌کوش جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه‌، اردوهای جهادی، اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکه‌های اجتماعی، با وجود این‌همه لغزشگاه‌ها، جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند.»۱۴۰۲/۳/۱۴ سطرهای بالا، بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم  سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی است. ایشان در ادامه با ذکر یک نمونه از این مصادیق، باب دیگری از تحلیل موفقیت انقلاب اسلامی در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل دیگر را بازگو کردند. اتفاقی که نه تنها مایه امیدواری است بلکه درست، نقطه مقابل تحلیل‌های مغرضانه دشمنان است: «شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیّت منوّر و نورانی برمیخیزد؛ از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفی های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است.» ۱۴۰۲/۳/۱۴ 🔻 نمونه اعلای انسان انقلاب اسلامی 🔹 "اگر شما کار اعزام مرا جور نکنید، هرجا بروم می‌گویم که شما کاری نمی‌کنید. هرجا بروم می‌گویم دروغ است که شهدا عند ربهم یرزقون هستند، می‌گویم روزی نمی‌خورید و هیچ مشکلی از کسی برطرف نمی‌کنید. خودتان باید کارهای من را جور کنید." اینها را همان جوانی گفته بود که ۱۰ سال بعد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالگرد ارتحال امام خمینی نامش را پشت تریبون بردند و او را نمونه‌ای از رویش‌های انقلاب اسلامی دانستند که حتی سال‌های سخت دهه شصت را هم به یاد ندارند. اولین نسلی که با فاصله از انقلاب و جنگ پا به دوران جوانی گذاشته و از قضا، دشمن  برای استحاله جمهوری اسلامی امید زیادی به این نسل بسته بود.  در اوج تابستان ۱۳۹۲ مصطفی تصمیم گرفته بود کسب و کارش را تعطیل کند و راهی سوریه شود. به گفته خودش قرار بود در اولین اعزام به ‌عنوان آشپز راهی میدان شود که به دلایلی از پای پرواز در فرودگاه او را برگرداندند. مصطفی هم با زبان روزه و دل پر، تمام مسیر برگشت از فرودگاه تا خانه در شهریار را گریه کرده و بعد از آن هم به همراه همسرش رفته بود مزار شهدای گمنام و عبارات بالا را بر زبان رانده بود.  تمام زندگی برای مصطفی، عرصه جهاد بود. حتی زمانی که در اوج مبارزات سیاسی و فرهنگی پیش از بحران سوریه، خبری از توپ و تانک و گلوله نبود، مسلک مصطفی جهاد بود و مقدم بر همه جهادها هم جهاد با نفس. حرف‌هایی بر زبان می‌راند و توصیه‌هایی می‌کرد که نشان می داد از زمین و زمان بریده و گوش به عالم شهود سپرده. در همان ایام به دوستانش گفته بود: "وقتی کار فرهنگی را شروع می کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم، وقتی که کارتان می‌گیرد و دورتان شلوغ می شود تازه اول مبارزه است زیرا شیطان به سراغتان می آید اگر فکر کرده اید که شیطان می گذارد شما به راحتی برای حزب الله نیرو جذب کنید، هرگز، اگر می خواهید کارتان برکت پیدا کند به خانواده شهدا سر بزنید، زندگی نامه شهدا را بخوانید سعی کنید در روحیه خود شهادت طلبی را پرورش دهید، سخنان مقام معظم رهبری را حتما گوش کنید، قلب شما را بیدار می کند و راه درست را نشانتان می‌دهد، دعای ندبه و هیئت چهارشنبه را محکم بچسبید، خودسازی دغدغه اصلی شما باشد." 🔻 افوض امری الی الله 🔹 حتی چند سال بعد وقتی در پاسخ به کسی که گفته بود برای شهید شدن به سوریه می‌روی، گفته بود "ما حتی برای شهید شدن هم به سوریه نمی‌رویم! برای رضای خدا می‌‎رویم حالا اگر شهادت را هم داد که داد اگر هم نداد که نداده است! افوض امری الی الله!" انگار نه انگار این مصطفی بخشی از همان نسلی است که بعد از دفاع مقدس، طبق تحلیل های اندیشکده‌ها و رسانه‌های غربی، قرار بوده سپاه اجنبی باشند برای استحاله جمهوری اسلامی از درون!  در حرف‌ها و جملات مصطفی دلبستگی به مکتب عاشورا و مقاومت برای برپا بودن پرچم اسلام، هویدا بود. جوانِ مجاهدِ داستان تبدیل به یک عارف شهودی شده بود که دیگر شهادت هم برایش موضوعیت نداشت. شهادت برای مصطفی طریقیت داشت برای ادای تکلیف و رضای خدا!   بعد از بحران آمریکایی-صهیونیستی تروریسم تکفیری هم که دیگر صحنه خیلی واضح شده بود. برای همین هم با وجود همه بالا و پایین شدن‌های روزگار دست از تلاش برای رفتن به سوریه برنداشته بود. 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 جوانی که روزهای نوجوانی را در مسجد و پایگاه بسیج محل گذرانده و حالا هم تمام فکر و ذکرش، بچه‌های محل و رشد فکری و فرهنگی آنهاست، بی‌تاب‌‎تر از آن بود که باب جهاد و شهادتی را که به رویش باز شده را از فکر و خیال بیرون کند. به هر دری زد تا بلکه بتواند با اسم و نام رسمی اعزام شود و شد. با همه اینها اما خدمت در بخش‌های پشتیبانی و لجستیکی جبهه مقاومت برایش رضایت‌بخش نبود و در اعزام‌های بعدی سعی کرد خودش را به خط مقدم نبرد برساند. 🔻 بهم زدن نقشه استکبار با نسل سومی‌ها 🔹 ظاهراً موانع و بهانه ها برای  توقف و نرفتن مصطفی کامل بود، اما او کسی نبود که به راحتی تن به این مسئله بدهد. در نهایت و با لطایف الحیلی با هویت یک رزمنده افغانستانی خودش را به سوریه رساند و در نهایت هم با فداکاری و رشادت‌ها و با پشتکاری که از خود نشان داد، در تیپ فاتحِ رزمندگان افغانستانیِ مدافع حرم موسوم به «فاطمیون» مسئولیت گرفت و بازوی مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی در بخشی از جبهه مقاومت شد.روزهای عجیبی بود. فرمانده بلندآوازه مقاومت که روزهای گرم و سرد دفاع مقدس را چشیده بود حالا به کمک جوانان دهه هفتادی و شصتی که در روزهای دفاع مقدس، دوران نوزادی و طفولیت‌شان را می‌گذراندند یا به دنیا نیامده بودند، مشغول بر هم زدن نقشه‌های اردوگاه استعمار و استکبار بود. از قضا موفق هم بودند.  سپاه سلیمانی در قامت مأمور مکلف شده اردوگاه انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت، پر از جوانانی بود که طبق محاسبات دو دهه قبل دشمن باید الان مامور به استحاله جمهوری اسلامی می‌بودند اما قضیه عکس شده بود. مصطفی و امثال مصطفی و نسل او در عین بعضی تفاوت‌ها اما همان شخصیتی را پیدا کرده بودند که بسیجیان در دهه ۶۰ در جبهه‌های جنگ داشتند؛ با این تفاوت که برخلاف آنها که در مرزهای جغرافیای سیاسی ایران با دشمن بعثی می‌جنگیدند، اینها در سرزمین‌هایی چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهای رسمی کشور می‌جنگیدند. این رویش نسل جدید انقلابی البته در فضایی بود که دشمن همه توان خویش را برای تهاجم فرهنگی و فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس به راه انداخته بود: «یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دهه‌ی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ متولّدین دهه‌ی ۷۰، امروز دارند میروند به‌عنوان مدافع حرم جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند، این نهالها روییدند، حججی‌ها درست شدند.» ۱۳۹۷/۵/۲۲ 🔹 بسیجیان خمینی در مدافعان حرم بازتولید شده بودند با این تفاوت که دیگر نه پشت دروازه‌های خرمشهر و آبادان و قصر شیرین بلکه در پشت مرزهای فلسطین اشغالی می‌جنگیدند. انقلاب اسلامی برخلاف همه طراحی‌ها و زمینه‌سازی‌ها نه‌تنها متوقف نشده که در عین همه مشکلات و موانع پیش رفته بود. حالا بهتر می‌توان راه و افق روشنی را دید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدام نوید آن را می‌دهند: «جوان ایرانی، مورد کینه‌ی دشمنان است... از اوّل انقلاب تا امروز جوانها بودند که کارهای بزرگ را در جبهه‌های مختلف، میدانهای مختلف، به عهده گرفتند و پیش بردند...در همین زمان معاصر شما، شهید حججی، مصطفی صدرزاده، آرمان علی‌وردی، روح‌الله عجمیان. اینها برجسته‌اند، نقطه‌های واقعاً برجسته‌اند. هزارها، ده‌ها هزار، صدها هزار جوانِ ایرانیِ مسئولیّت‌شناس امروز وجود دارند؛ اینها موتور حرکتند، اینها موتور پیشران حرکت کشور و حرکت نظامند.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله