40.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین (ع) - یا من جعل الشفاء فی تربته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رهبر معظّم انقلاب:
👈🏻 از اینکه این حرف ها گفته نشود، ناراحت میشوم.
✅ از انتقاد، استقبال می کنم.
بروید بگویید از رهبری انتقاد کنند...
#امام_خامنه_ای
گالری تصاویر رهبری
💠 @KHAMENEIPICTURE
🔴 سهم اصلاح طلبان در کاهش مشارکت چقدر است؟
✍ دکتر #عبدالله_گنجی
🔰 برخی اصلاح طلبان (نه همه آنان) که خود را اصلاح طلبان پیشرو و ناب میدانند فریاد وا مشارکتا راه انداختهاند که مردم کم مشارکت کردند و لیستها و افراد را مقایسه میکنند، گاهی اولین و آخرین نفرات را مقایسه میکنند و به حاکمیت هشدار میدهند که خطر کاهش مشارکت را جدی بگیرد.
🔺 پایین آمدن مشارکت حتماً دو علت اساسی دارد. اول مسائل زمان، حوادث، پدیدهها و معشیت، دوم روندها. بدون تردید در روند ۲۲ ساله گذشته، اصلاحطلبان نقش اساسی را در مأیوس کردن مردم داشتهاند. هیچگاه رقابت و سلامت انتخابات را تایید نکردند. هرگاه شکست خوردند، یا گقتند رقابت نبود یا تقلب و تخلف شده است.
🔻 اگر محورهای زیر در روند مأیوس کردن مردم مؤثر است، عامل آن کیست؟
1⃣ چه کسانی حاکمیت را دوگانه معرفی کردند و نظام را در قالب انتصابات و انتخابات سازماندهی ذهنی کردند؟ اصلاحطلبان!
2⃣ چه کسانی هر موقع دولت دست آنان بود، دولت موهوم پنهان را تئوریزه کردند تا مردم را از کارآمدی دولت و رأی خود مأیوس کنند؟ اصلاحطلبان!
3⃣ چه کسانی با عبور از قانون اساسی، اسلامیت نظام و قانون انتخابات، انتخابات آزاد را تئوریزه کردند؟ اصلاحطلبان!
4⃣ چه کسانی دولت را تدارکات چی معرفی کردند؟ اصلاحطلبان!
5⃣ چه کسانی گفتند مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است، نه ملت؟ اصلاحطلبان!
6⃣ چه کسانی سیاست خارجی نظام را دشمن تراشی و بیتوجهی به زندگی مردم تفسیر کردند؟ اصلاحطلبان!
7⃣ چه کسانی شورای نگهبان را به مهندسی و عمل جناحی متهم کردند؟ اصلاحطلبان!
8⃣ چه کسانی قوانین مربوط به اجرای احکام اجتماعی توسط حکومت را به سخره گرفتند؟ اصلاحطلبان!
9⃣ چه کسانی بی اعتمادی به سلامت انتخابات را تئوریزه کردند(تقلب)؟ اصلاحطلبان!
🔟 چه کسانی هر موقع شکست خوردند، عدم رقابت، تخلف و تقلب را طرح کردند؟ اصلاحطلبان!
1⃣1⃣ چه کسانی نوشتن و سند منتشر کردند که در کشور یکه سالاری است نه مردم سالاری؟ اصلاحطلبان!
2⃣1⃣ چه کسانی معدود احکام حکومتی را به سخره گرفتند و آن را مقابل اراده مردم معرفی کردند؟ اصلاحطلبان!
3⃣1⃣ چه کسانی در آستانه انتخابات اتاق فکر عملیات روانی تشکیل و مانیفستهای «جمهوری خواهی»، «زیست مسلمانی» (زیست هابرماسی)، «حالا وقتش است»، «سند تأملات» نوشتند؟ اصلاحطلبان!
4⃣1⃣ چه کسانی از ۲۱ جلد صحیفه امام(ره) فقط و فقط میزان رای ملت را پذیرفتند و حتی جمله بعدی آن را هم نادیده گرفتند؟ اصلاحطلبان!
5⃣1⃣ چه کسانی بعد از شکست، مردم را مقابل نظام کشاندند؟ اصلاحطلبان!
6⃣1⃣ چه کسانی مردم را تشویق به دادن رأی به روحانی کردند اما الان میگویند: هم ما نبودیم و هم علت ناکارآمدی دولت ربطی به خود دولت ندارد؟ اصلاحطلبان!
💢 حالا به رغم همهی اینها چه کسانی آن طرف جوب ایستادهاند که به داد کشور برسید که مشارکت پایین آمده است؟ اصلاحطلبان!
آیا محورهای فوق در روند مأیوس کردن مردم تاثیر نداشته است؟ اصلاحطلبان: خیر!
بسم الرحمن الرحیم والحمدالله رب العالمین و صلی الله علی محمد واله الطاهرین واللعنه علی اعدائهم اجمعین
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی(ادامظله الوارف) زعیم شریف حوزه قم المقدسه
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
چند روزیست شهر مقدس قم صدر اخبار ایران وجهان است. اینبار نه بخاطر عظمت حوزه های علمیه آن،نه بخاطر مراجع عظام وکرام و قدرت علمی آنها،نه بخاطر فوج عظیم زائرین ومشرفین به آن و نه بخاطر حرم مبارک حضرت والا مقام فاطمه معصومه علیها افضل السلام، بلکه به علت شیوع بیماری خاصی که از بلاد کفر وارد این شهر شده است.
بدیهی است که مردم جهان منتظر عکس العمل این حوزه علمیه شریفه و علمای اعلام آن هستند که سالیان مدیدی است سرآمد علوم عقلیه ونقلیه وقطب مذهبی_معنوی_علمی جهان تشیع است.
اما با هزار تاسف مردم هیچ عکس العمل مناسب از این حوزه وعلمای آن را شاهد نیستند و تنها انفعال حقیقی حوزه علمیه شیعه را به نظاره نشسته اند.
آیا اسلام فقط برای صلاه،صیام ،حج،خمس و زکات است؟
آیا نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه واله) و ذوات مقدس معصومین علیهم السلام فقط جهت امور عبادی واعتقادی مردم را راهنمایی مینمودند واز حل مشاکل طبی وسیاسی واقتصادی وجنگی عاجز بودند؟
آیا مجامع حدیثی وفقهی وتراث شیعه فقط جهت صلاه وصوم است و برای امور دیگر حدیث نیامده است؟
بی شک این فروض به ادله قطعیه وبراهین مستدله باطل هستند
حال چه شده است که؟
اِنباءفاسق و خبر واحد حجیت شده ؟ چگونه شده است که کیت های تشخیص سازمان جهانی کفار که دشمنی آنها با ایران وشیعه به اثبات رسیده، از احادیث زراره و محمد بن مسلم و بنوفضال معتبرتر شده ؟چه بلایی بر شیعه آمده که لوائح ودستورات کفار جای کتب اربعه و اقوال شیوخ ثلاث را گرفته است؟
مع الاسف نباید یک سرما خوردگی کمر از حوزه و علمیت بی بدیل مکتب جعفری و قدرت پویایی فقه آن بشکند و حتی دروس ومساجد ومحافل آنرا تعطیل نماید.
قطعا این انفعال علمای اعلام شیعه که طلایه دار علوم کامله و فرقه ناجیه هستند ،خسران عظیمی برای حوزه قم میباشد و باعث تضعیف اعتقاد شیعیان و تشنج فکری آنها درباره عدم جامعیت اسلام می انجامد.
متاسفانه با این انفعال وکوتاهی، حرماهلبیت علیهم السلام که در این ایام باید ملجا و پناه گاه شیعه باشد خلوت کرده ومردم را این مکان های مشرفه دور نموده است
از محضر مبارک معظم له استدعا داریم تا دیر نشده عزت،شرف وآبروی حوزه قم را بخرید ودست اعادی را کوتاه نمایید. کلیه امور را با تکیه بر تراث شیعه و اعتماد به علوم وحیانی اسلام،بدست گرفته وامید را به شیعیان برگردانید.
حقیر ومجموعه اماده همکاری همه جانبه با معظم له هستیم.
الطالب الحقیر محمد مهدی صاحب الامری
قم المقدسه
در دوران امام هادی (علیهالسلام) بعضی از افراد و گروههای فرصتطلب با ادعاهای دروغین و نشر مطالب بی اساس سعی در ایجاد اختلاف میان مسلمانان و گمراه كردن آنان داشتند، این گروهها به چند دسته تقسیم میشدند:
1- غُلات(1)
سران این فرقه عبارت بودند از: "علی بن حسكه قمی، محمد بن نصیر نمیری، حسن بن محمد معروف به ابن بابا قمی، فارس بن حاتم قزوینی و قاسم بن یقطین قمی."
"علی بن حسكه"؛ معتقد به الوهیت و ربوبیت حضرت هادی (علیهالسلام) و رسالت و نبوت خود و سقوط همه واجبات و فرایض دینی بود.
"محمد بن نصیر نمیری" نیز با "ابن حسكه" در مسائل فوق هم عقیده بود علاوه بر آن كه قایل به تناسخ بود و ازدواج با محارم و همچنین لواط را روا میشمرد.(2)
پیشوای دهم در برابر افراد یاد شده و عقاید كفرآمیز آنان موضع گرفت و ضمن اظهار بیزاری از آنان، چهره پلید ایشان را برای همگان آشكار كرد و یكی از آنان را كه وجودش برای جامعه اسلامی خطرناك بود "مهدورالدم"(3) دانست و فرمان قتلش را صادر كرد .
امام هادی علیه السلام در پاسخ بعضی شیعیان كه در باره "ابن حسكه" و عقاید باطل او پرسیده بودند نوشت:
در باره این حكم ذكر مطالبی لازم است:
1- افرادی كه در دین غُلو میكنند و در موارد اعتقادی انحراف ایجاد میكنند خطر بسیار زیادی برای دین و مسلمانان دارند.
2- امام معصوم(علیه السلام) چون خیلی خوب حساسیت این خطر را درك میكند، خیلی جدی مقابل غلو كنندگان موضعگیری كرده و حكم قتل صادر مینماید. چرا كه این این افراد مردم زیادی را دچار فساد اعتقادی میكنند.
«"ابن حسكه" كه لعنت خدا بر او باد دروغ میگوید و من او را در ردیف دوستان خود نمیشناسم خدای او را لعنت كند. سوگند به خدا، پروردگار؛ رسول خویش و پیامبران پیش از او را جز به آیین ابراهیم حنیف و نماز و زكات و روزه و حج و ولایت نفرستاد و پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)، جز به خدای یكتای بی همتا دعوت نكرد، ما جانشینان او نیز، بندگان خداییم و به او شرك نمیورزیم. اگر او را اطاعت كنیم بر ما رحم خواهد كرد و چنانچه از فرمانش سرپیچی نماییم گرفتار كیفرش خواهیم شد، ما بر خدا هیچ حجتی نداریم بلكه خداست كه بر ما و بر تمامی آفریده هایش حجت دارد. من از كسی كه چنین سخنانی میگوید بیزاری میجویم و به خدا از چنین گفتاری پناه میبرم، شما نیز از آنان دوری گزینید و ایشان را در فشار و سختی قرار دهید و چنانچه به یكی از آنها دسترسی پیدا كردید سرش را با سنگ خرد كنید.»
امام هادی(علیه السلام) گاهی بدون آن كه از سوی اصحاب سوالی مطرح شود نظر خود را نسبت به افراد اعلام میكرد، "محمد بن عیسی" میگوید: امام هادی (علیهالسلام) بدون آن كه پرسشی از او شود برای من نوشت: خداوند، "قاسم بن یقطین" و "علی بن حسكه" را لعنت كند. شیطانی در برابر آنها ظاهر میشود و حرفهای بی اساس و دروغ را بر آنها القاء میكند.
"نصر بن صباغ" میگوید: "حسن بن محمد" معروف به (ابن بابا) و "محمد بن نصیر نمیری" و "فارس بن حاتم قزوینی" مورد لعن امام هادی (علیهالسلام) قرار گرفتند .
"فارس بن حاتم" پیشوای غُلات در مرحلهای از انحرافات و گمراهی قرار داشت امام هادی(علیهالسلام) دستور قتل او را صادر نمود و برای قاتلش بهشت را تضمین كرد و فرمود: فارس به اسم من دست به كارهایی میزند و مردم را فریب میدهد و آنان را به بدعت در دین فرا میخواند. خون او برای هر كس كه او را بكشد هدر است. كیست با كشتن او مرا راحت كند؟ و من در مقابل، بهشت را برای او تضمین میكنم .
یكی از یاران امام هادی(علیهالسلام) فرمان آن حضرت را اجرا نمود و با به هلاكت رساندن "فارس"، جامعه اسلامی را از شرّ او راحت كرد.
در باره این حكم ذكر مطالبی لازم است:
افرادی كه در دین غُلو میكنند و در موارد اعتقادی انحراف ایجاد میكنند خطر بسیار زیادی برای دین و مسلمانان دارند. بنابراین؛ امام هادی علیه السلامبه عنوان یگانه پاسدار حریم اعتقادات دینی مردم، حكم قتل را صادر فرمودند.
صوفیان با ادبیات خود، برای مردم، از دوستی خدا سخن میگویند و آنان را آرام آرام و پنهان در چاه گمراهی میافكنند. وردهایشان رقص و كف زدن، و ذكرهایشان ترنم و آوازخوانی است. جز سفیهان كسی از آنان پیروی نمیكند و جز بیخردان و احمقان كسی به آنان ملحق نمیشود.
2- واقفیه
"واقفیه"، كسانی بودند كه بعد از شهادت موسی بن جعفر (علیهماالسلام) به خاطر انگیزههای نفسانی و دنیوی منكر شهادت آن حضرت شدند و در نتیجه، تن به امامت پیشوای هشتم امام رضا(علیهالسلام) ندادند. ایشان در پلیدی و خباثت و انحراف از خط امامت كمتر از "غلات" نبودند. از این رو امام هادی (علیهالسلام) در برابر آنان نیز موضع گرفت و آنان مورد لعن حضرت هادی (علیه السلام) قرار گرفتند.
"ابراهیم بن عقبه" میگوید: به امام هادی (علیهالسلام) نوشتم: فدایت شوم! من از بغض و
كینه ممطوره(واقفیه) نسبت به حق آگاهی دارم، آیا مجاز هستم در قنوت نماز بر آنان لعن كنم؟ فرمود: آری.
امام هادی علیه السلام
3- صوفیه
صوفیان، گروه منحرف دیگری در درون جامعه اسلامی بودند كه تحت پوشش زهد و كنارهگیری از دنیا به گمراه كردن تودههای مردم و منحرف كردن آنان از خط امامت مشغول بودند .
پیشوای دهم (علیهالسلام) همچون نیاكان بزرگوار خود خطر این گروه انحرافی را به مسلمانان گوشزد كرده آنان را از ارتباط و همنشینی با صوفیان برحذر میداشت. حسین بن ابی الخطاب، میگوید: با امام هادی (علیهالسلام) در مسجدالنبی بودم، گروهی از یاران آن حضرت هادی علیه السلام از جمله ابوهاشم جعفری، نیز به ما پیوستند، در این هنگام جمعی از صوفیه وارد مسجد شده در گوشهای دایرهوار نشستند و مشغول ذكر "لا اله الا الله" شدند، امام (علیهالسلام) رو به صحابه كرد و فرمود: به این نیرنگبازان توجه نكنید زیرا آنان همنشینان شیاطین و ویرانكنندگان پایههای دین هستند برای تنپروری زهدنمایی میكنند و برای شكار كردن مردم سادهلوح، شب زندهداری مینمایند .
روزگاری را به گرسنگی سپری میكنند تا برای پالان كردن، الاغهایی را رام كنند. "لا اله الا الله" نمیگویند، مگر برای فریب مردم. كم نمیخورند مگر برای پر كردن كاسههای بزرگ و جذب دل ابلهان به سوی خود .
با گفتار خود، برای مردم، از دوستی خدا سخن میگویند و آنان را آرام آرام و پنهان در چاه گمراهی میافكنند. وردهایشان رقص و كف زدن، و ذكرهایشان ترنم و آوازخوانی است. جز سفیهان كسی از آنان پیروی نمیكند و جز بیخردان و احمقان كسی به آنان ملحق نمیشود.
هر كس به دیدار یكی از آنان، چه در زمان حیات او و چه پس از مرگش، برود چنان است كه به دیدار شیطان و بتپرستان رفته باشد. و هر كس به فردی از آنان كمك كند مثل آن است كه به یزید و معاویه و ابوسفیان كمك كرده باشد .
یكی از اصحاب پرسید: هر چند معترف به حقوق شما باشد؟
امام هادی(علیهالسلام) (كه انتظار چنین پرسشی را نداشت) با خشم به وی نگریست و فرمود: از چنین پرسشی دست بردار! زیرا كسی كه معترف به حقوق ما باشد دچار نفرین ما نمیشود. مگر نمیدانی كه آنان پستترین طایفههای صوفیه هستند در حالی كه تمامی صوفیان از مخالفان ما بوده و راهشان با راه ما مغایرت دارد .
آنان جز یهود و نصارای این امت نیستند و اینان كسانی هستند كه سعی در خاموش كردن نور الهی دارند و خداوند نورش را به اتمام خواهد رسانید هر چند كافران نپسندند .(4)
پینوشتها:
1-غلو،از حد گذشتن، گزافكاری،مبالغه.
2- رجال كشی، ج 4.
3-كسی كه خونش مباح است و كشتن او موجب قصاص یا فدیه نشود.
4- حدیقة الشریعه، ص602و 603/ روضات الجنات، ج3، ص 134و 135/ سفینة البحار، ج 2، ص58 .
منبع:
برگرفته از كتاب تحلیلی از زندگانی امام هادی علیه السلام، باقر شریف قرشی.
پنج درس ارزشمند و آموزنده
1 یکی از اصحاب حضرت ابوالحسن، امام هادی صلوات اللَّه علیه به نام اسحاق بن ابراهیم حکایت کند:
روزی به محضر مبارک آن حضرت شرفیاب شدم، شخصی را دیدم که در مجلس حضرت اظهار داشت: مدّتی است که مبتلا به سردرد شدیدی گشته ام.
امام علیه السلام فرمود: ظرفی را با مقداری آب بردار و این آیه شریفه قرآن را بر آن بخوان:
أوَلَمْ یَرَ الَّذینَ کَفَرُوا انَّ السَّمواتِ وَ الْأرْضَ کانَتا رَتْقاً فَفَتّقْنا هُما وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیٍ حَیٌّ أفَلا یُؤْمِنُونَ.** سوره انبیاء: آیه 30.***
و سپس آن را بیاشام، که انشاءاللّه سردرد برطرف خواهد شد.** بحارالأنوار: ج 92، ص 51، ح 7.***
2 روزی از روزها امام علیّ هادی صلوات اللَّه علیه در جمع بعضی از اصحابش که در منزل آن حضرت حضور داشتند، چنین فرمود: اسم اعظم خداوند متعال، دارای هفتاد و سه حرف می باشد که آصف بن برخیا - وصیّ حضرت سلیمان علیه السلام - یک حرف از مجموع آن ها را می دانست و زمین برایش کوچک شد، به طوری که توانست در کمتر از یک لحظه عرش بلقیس را نزد حضرت سلیمان علیه السلام آورد.
ولیکن نزد ما اهل بیت رسالت هفتاد و دو حرف موجود است و یک حرف آن نزد خداوند متعال محفوظ می باشد.** بحارالأنوار: ج 27، ص 26، ح 3.***
3 هنگامی که خداوند متعال نوزادی به حضرت ابوالحسن، امام هادی علیه السلام عطا نمود، عدّه ای از اصحاب، خدمت حضرت آمدند تا تهنیت و تبریک گویند.
وقتی بر حضرت وارد شدند، او را شادمان و مسرور نیافتند؛ علّت را جویا شدند؟
امام علیه السلام فرمود: به نوزاد امیدی ندارم، چون که او عدّه بسیاری را گمراه می گرداند.
پس پیش گوئی حضرت و علّت ناراحتی آن بزرگوار تحقّق یافت و این نوزاد همان جعفر کذّاب شد.** عیون المعجزات: ص 135.***
4 ابوهاشم جعفری حکایت کند:
روزی در محضر شریف امام هادی علیه السلام شرفیاب شدم، کودکی وارد شد و شاخه گلی را تقدیم آن حضرت کرد.
امام علیه السلام آن شاخه گل را گرفت و بوئید و بر چشم خود نهاد و بوسید؛ و سپس آن را به من اهداء نمود و اظهار داشت:
هر که شاخه گلی را ببوید و بر چشم خویش بگذارد و ببوسد و سپس صلوات بر محمّد و آلش فرستد، خداوند متعال حسنات بی شماری را در نامه اعمالش ثبت می نماید؛ و نیز بسیاری از خطاها و لغزش هایش را مورد عفو قرار می دهد.** کافی: ج 6، ص 525، ح 5، حلیة الأبرار: ج 5، ص 37، ح 3.***
5 یکی از اهالی کوفه در شهر سامراء خدمت حضرت ابوالحسن، امام علیّ هادی علیه السلام شرفیاب شد و اظهار داشت:
یاابن رسول اللّه! من از دوستان و علاقه مندان به شما و اجدادتان می باشم، و دارای قرض سنگینی هستم و چون توان پرداخت آن را ندارم به قصد شما آمده ام.
امام هادی علیه السلام فرمود: همین جا بِایست تا چاره ای بیندیشم.
پس از گذشت لحظاتی، مقدار سی هزار دینار از طرف متوکّل - خلیفه عبّاسی - برای حضرت آوردند.
حضرت سلام اللَّه علیه آن پول ها را از مأمور متوکّل گرفت و بی درنگ و بدون آن که محاسبه نماید، تمامی آن سی هزار دینار را تحویل آن شخص کوفی داد.
پس آن مرد کوفی مقدار ده هزار دینار از آن ها را برداشت و اظهار نمود: یاابن رسول اللّه! من بیش از ده هزار دینار نیاز ندارم، چون به همان مقدار بدهکار هستم و برای من همین مقدار کافی است.
ولی امام علیه السلام از پس گرفتن آن بیست هزار دینار خودداری و امتناع نمود.
لذا آن مرد کوفی تمامی آن هدیه را گرفت و گفت: خداوند بهتر می داند که چه کسانی را امام و حجّت خود بر انسان ها قرار بدهد، و سپس عازم شهر کوفه شد.** ینابیع المودّة: ج 3، ص 128.***
هدایت شده از روزنه
💥توئیت اهانت آمیز یک خبرنگار اصلاح طلب حامی روحانی!
🔸این ادبیات یعنی:
1) من خیلی گنده هستم!
2) آقای مروی از من خط می گیرد!
3) تولیت دو آستان مقدس قم و مشهد در اداره حرم و مقابله با کرونا با هم اختلاف نظر جدی دارند.
4)آیت الله سعیدی، نسبت به شبکه بهداشت و درمان کشور بی اعتناست!
5) حجج اسلام والمسلمین میرباقری، طائب و عالی و دیگر عزیزان، اقدام خودسرانه انجام داده و در مقام تعیین تکلیف برای وزارت بهداشت هستند!
🔶حاشیه روزنه
پیشتر بارها از تلاش برخی خبرفروش های #نفوذی در قم، خبر داده بودیم و در موارد متعدد نسبت به #اختلاف_افکنی و #تشویش_اذهان_حوزویان و #اهانت به بزرگان حوزه و رجال مذهبی خدوم و دلسوز، اطلاع رسانی نموده بودیم.
حالا شاهد از غیب رسید!
عجیب انکه نویسنده مزبور، خود همین چند ساعت پیش در نفی تصمیم دولت مبنی بر بازگشایی مدارس، توئیت زده است! حالا دیگران دعوت از خودسری پرهیز می دهد! این سرسام سیاسی، ریشه در شکست #دوم_اسفند98 دارد!
اواکنش های اینچنینی نشان می دهد، پروژه #دوگانه_سازی_بهداشت_معنویت، سخت شکست خورده است!
این صدای شکستن استخوان های پیکر نحیف و مفلوک اصلاحات است که آخرین تلاش ها در آخرین روزهای حیات سیاسی را به وفاداری به #خط_سازش و تخریب منافع ملی و امنیت روانی کشور عزیز ایران اختصاص داده است. این صدا در روزهای آتی از حنجره ده ها خبرفروش دیگر ممکن است بیرون بیاید. منتظر باشید!
#نفوذی_ها_مثل_ویروس_اند!
#کرونای_سیاسی
@rozaneebefarda
#سخنرانی_کوتاه
#نهج_البلاغه
🔷 عیب جویی
✨يا عَبْدَاللهِ، لاَ تَعْجَلْ فِي عَيْبِ أَحَد بِذَنْبِهِ، فَلَعَلَّهُ مَغْفُورٌ لَهُ، وَلاَ تَأْمَنْ عَلَى نَفْسِکَ صَغِيرَ مَعْصِيَة، فَلَعَلَّکَ مُعَذَّبٌ عَلَيْهِ
🔷اى بنده خدا ! در عيب جويى هيچ کس نسبت به گناهى که انجام داده است شتاب مکن، شايد او آمرزيده شده باشد، و بر گناه کوچکى که خود انجام داده اى ايمن مباش، شايد به خاطر آن مجازات شوى».
✍️اشاره به اين که گناه ديگرى، هر قدر بزرگ باشد ممکن است به خاطر توبه يا شفاعت معصومين (عليهم السلام) يا انجام کارهاى خيرِ جبران کننده، بخشوده شده باشد، و گناه خود انسان هر قدر کوچک باشد، ممکن است بر اثر غرور و غفلت و اصرار، مشمول عفو الهى نشده باشد، بنابراين چگونه شخص گنهکار مى تواند به خود اجازه دهد، که ديگران را بر گناهانشان سرزنش و ملامت، و يا عيب جويى و غيبت کند.
📘 #خطبه ۱۴۰
____
ریگ بیابان یا طلای سرخ
مرحوم قطب الدّین راوندی، طبرسی، ابن حمزه طوسی و برخی دیگر از بزرگان رضوان اللّه تعالی علیهم آورده اند:
یحیی بن زکریای خزاعی به نقل از ابوهاشم جعفری - یکی از اصحاب حدیث می باشد - حکایت کند:
روزی از روزها به همراه حضرت ابوالحسن، امام علیّ هادی علیه السلام به بیرون شهر سامراء، جهت ملاقات با بعضی از طالبیّین خارج گشتیم.
پس در بیابان ساعتهائی را ماندیم و برای حضرت فرشی را پهن کردند و امام علیه السلام روی آن نشست؛ و من نیز در نزدیکی آن حضرت نشستم و با یکدیگر مشغول سخن گفتن شدیم.
و من در بین صحبت ها و مذاکرات، اظهار داشتم: یاابن رسول اللّه! همان طور که اطّلاع دارید، من تهی دست هستم و زندگی خود و خانواده ام را به سختی سپری می کنم.
امام هادی علیه السلام همین که سخن مرا شنید، دست مبارک خود را به سمت جائی که نشسته بود، دراز نمود و مشتی از ریگ های بیابان را برداشت و به من داد و فرمود: ای ابوهاشم! با این مقدار، زندگی و معاش خود را بگذران که خداوند متعال بر تو توسعه و برکت در روزی، عطا گرداند.
و سپس افزود: سعی کن که این موضوع، محرمانه و مخفی بماند و برای کسی بازگو و فاش نگردد.
ابوهاشم گوید: چون آن ریگ ها را در جیب خود ریختم و هنگامی که به منزل بازگشتم، نگاهی به آن ها انداختم، پس دیدم که همچون طلای سرخ صیقل و جلا داده شده می درخشد.
فردای آن روز یکی از آشنایان زرگر را به منزل آوردم تا آن ریگ ها را امتحان و آزمایش کند.
همین که زرگر آن ها را مورد آزمایش قرار داد گفت: این ها از بهترین نوع طلای سرخ است که به این شکل در آمده است، آن ها را از کجا و چگونه به دست آورده ای؟!
در جواب، به او گفتم: این ها از قدیم الأیّام نزد ما بوده است.**
آنان که خاک را به نظر کیمیاکنند
آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند
دردم نهفته به ز طبیبان مدعی
باشد که از خزانه غیبم دوا کنند
معشوق چون نقاب ز رخ در نمیکشد
هر کس حکایتی به تصور چرا کنند
چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست
آن به که کار خود به عنایت رها کنند
بیمعرفت مباش که در من یزید عشق
اهل نظر معامله با آشنا کنند
حالی درون پرده بسی فتنه میرود
تا آن زمان که پرده برافتد چهها کنند
گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار
صاحب دلان حکایت دل خوش ادا کنند
می خور که صد گناه ز اغیار در حجاب
بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنند
پیراهنی که آید از او بوی یوسفم
ترسم برادران غیورش قبا کنند
بگذر به کوی میکده تا زمره حضور
اوقات خود ز بهر تو صرف دعا کنند
پنهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان
خیر نهان برای رضای خدا کنند
حافظ دوام وصل میسر نمیشود
شاهان کم التفات به حال گدا کنند
الخرایج و الجرایح: ج 2، ص 673، ح 3، إثبات الهداة: ج 3، ص 369، ح 31، مجموعة نفیسة: ص 233، إعلام الوری طبرسی: ج 2، ص 118، الثّاقب فی المناقب: ص 532، ح 467، بحارالأنوار: ج 50، ص 138، ح 32.***
بر كرانه خورشيد
۱۴ نکته درباره زیارت جامعه کبیره
زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است؛ از امام علی النقی علیه السلام به ما رسیده است. زیارت جامعه که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیحترین و قویترین زیارات ائمه علیهم السلام است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین علیهمالسلام آن زیارت را میخوانیم.
از آنجاکه این زیارت، بر نقل نصوص مختلف، معتبرترین زیارات بوده و توصیه به خواندن آن در مشاهد مشرفه، اکیدا به چشم می خورد ؛ توجه به مضامین مهم آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
1 – السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
خاندان پیامبری: دقت كنيد، مي فرمايد خاندان پیامبری و نمی گوید خاندان پیامبر
2 – ساسة العباد
دین از سیاست جدا نیست: ائمه ی شیعه، تنها رهبران دینی مردم نبوده و سیاستمدار ترین افراد روزگار خود نیز بوده و شعار جدایی دین از سیاست توطئه ای پرورش یافته توسط دشمنان دین است.
3 – وَحُجَجِ اللَّهِ عَلى اَهْلِ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَالاْولى
سه برهه ی زمانی بسیار مهم و اهل بیت :امامان شیعه در سه برهه ی زمانی بسیار مهم، حجت های بر مردم بوده اند:
الف: دنیا، ب: آخرت ج: اولی (آیا تا به حال به این برهه زمانی فکر کرده اید که اولی کجا بوده است؟!)
4 - اَلسَّلامُ عَلى مَحاَّلِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ
امن ترین راه رسیدن به خدا: آنچه که مسلم است و در لسان روایات به آن اشاره شده است اینست که راه های رسیدن به خداوند، بسیار زیاد است اما آنچه باید بر اساس نص جامعه کبیره مورد توجه قرار بگیرد اینست که امن ترین راه، طریق اهل بیت است.
5 - اَیَّدَکُمْ بِرُوحِهِ
تاییدات با روح: بزرگترین فرشته ی الهی به نام روح (که برخی از مفسرین، ذیل آیات سوره ی قدر و آیه تنزل الملائکه و الروح فیها، اشاره به این مطلب داشته اند )که اعظم ملائکه ی الهی می باشد؛ همواره همراه اهل بیت عصمت و طهارت بوده است و ایضا می باشد!
6 - وَالْبابُ الْمُبْتَلى بِهِ النّاسُ مَنْ اَتیکُمْ نَجى وَمَنْ لَمْ یَاْتِکُمْ هَلَک
اهل بیت محک ایمان: آنچه بر اساس روایت مختلف بدان اشاره شده است، خاندان عصمت و طهارت،محک ایمان برای انسان ها هستند . هرکس ایشان را به عنوان نمایندگان الهی پذیرفت، نجات یافته و هرکس رو گردان شود، هلاک می گردد.
7 – وَجَعَلَ صَلَواتَنا عَلَیْکُمْ وَما خَصَّنا بِهِ مِنْ وِلایَتِکُمْ طیباً لِخَلْقِنا وَطَهارَةً لاِنْفُسِنا وَتَزْکِیَةً لَنا وَکَفّارَةً لِذُنُوبِنا
اهل بیت جلوه ای از رحمة للعالمینی پیامبر اسلام: اگر خداوند، گناهان خلائق بپوشاند و لباس رحمت بر آنان، بواسطه ی اهل بیت است . که در برخی روایات داریم در روز قیامت،خیل کثیری از بندگان الهی را دستگیری می نمایند و ایضا در این دنیا به برکت حضور نورانیت ایشان، گناهان بخشیده می شود همانطور که در زیارت نامه ی آنها نیز اشاره شده است که زائر ایشان در حال معرفت، تمامی گناهانش بخشیده شده و مإوایش بهشت خواهد بود.
8 – وَبَرِئْتُ اِلَى اللَّه عَزَّوَجَلَّ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ وَمِنَ الْجِبْتِ وَالطّاغُوتِ وَالشَّیاطینِ وَحِزْبِهِمُ الظّالِمینَ لَکُمْ وَالْجاحِدین لِحَقِّکُمْ وَالْمارِقینَ مِنْ وِلایَتِکُمْ وَالْغاصِبینَ لاِرْثِکُمْ وَالشّاَّکّینَ فیکُمْ وَالْمُنْحَرِفینَ عَنْکُمْ وَمِنْ کُلِّ وَلیجَةٍ دُونَکُمْ
دشمن شناسی و کشف کُـدهای کلامی اهل بیت: مقوله ی بسیار مهم دشمن شناسی در مکتب اهل بیت در هر زمان مورد توجه ایشان بوده و به مناسبت های مختلف، کدهایی از جانب این انوار مقدسه صادر می شده تا دشمنان را به مردم، معرفی نمایند از جمله کدهایی همانند جبت و طاغوت که باید مورد توجه قرار گرفته شود.
9 – مَنْ اَرادَ اللَّهَ بَدَءَ بِکُمْ
تاکید موکد و مجدد به خداشناسی از درگاه اهل بیت: هرکس خدا را بخواهد باید با اهل بیت شروع کند چرا که محل امن شناخت الهی، از درگاه خزائن علم خواهد بود.
10 - بکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَبِکُمْ یَخْتِمُ وَبِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَبِکُمْ یُمْسِکُ السَّماَّءَ اَنْ تَقَعَ عَلَى الاْرْضِ اِلاّ بِاِذْنِهِ وَبِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَیَکْشِفُ الضُّرَّ وَعِنْدَکُمْ ما نَزَلَتْ بِهِ رُسُلُهُ وَهَبَطَتْ بِهِ مَلاَّئِکَتُهُ
اهل بیت دلیل رحمت واسعه ی الهی، بر خلائق: به عبارت دیگر همانطور که در حدیث معراج از زبان پیامبر اسلام نیز بدان اشاره شده است و نیز در احادیث قدسی متعدد هم مذکور است ؛ اهل بیت دلیل خلقت و واسطه ی رحمت الهی بر بندگان هستند.
11 _ وَبِکُمْ اَخْرَجَنَا اللَّهُ مِنَ الذُّلِّ وَفَرَّجَ عَنّا غَمَراتِ الْکُرُوبِ وَاَنْقَذَنا مِنْ شَفا جُرُفِ الْهَلَکاتِ
تمسک به اهل بیت باعث نجات از گمراهی ها: خواستنی ها، فقط و فقط از این خاندان جائز است و چ
راغ هدایت در ظلمات گمراهی ها، خود خودشان هستند .به عبارت دیگر اشاره به احادیث متعدد در این زمینه دارد و ایضا زیارت خاص امیر المومنین علی علیه السلام که در هلکات و پرتگاه های بسیار خطرناک، از دوستداران، دستگیری کرده و سنگینی های ایشان را به دوش می کشند .( به زیارت مخصوصه ی امیر المومنین علی علیه افضل صلوة المصلین در 27 رجب دقت فرمایید و ایضا در آن تامل )
12 – بِمُوالاتِکُمْ عَلَّمَنَا اللَّهُ مَعالِمَ دِینِنا وَاَصْلَحَ ماکانَ فَسَدَ مِنْ دنیانا
اهل بیت باعث رشد فکری و جبران خسارات دنیایی: آشنایی با آل بیت پیامبری، آشنایی با معارف دینی و الهی است و در نتیجه جبران کننده خسارات دنیایی و آخروی .
13 -اِنَّ بَیْنى وَبیْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ذُنُوباً لا یَاْتى عَلَیْها الا رضاکم :
بخشش فقط با نظرخاص اهل بیت: خداوند گذشت از بندگان و بخشوده شدن آنان را در گرو رضایت اهل بیت پیامبر خویش قرار داده است بدین معنا که اگر این خاندان از کسی رضایت داشته باشند خداوند هم از او راضی خواهد بود.
14- اَللّهُمَّ اِنّى لَوْ وَجَدْتُ شُفَعاَّءَ اَقْرَبَ اِلَیْکَ مِنْ مُحَمِّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ الاْخْیارِ الاْئِمَّةِ الاْبْرارِ لَجَعَلْتُهُمْ شُفَعاَّئى
برترین خلائق: در هستی و خلقت کسانی جز آل بیت پیامبری، برترین خلائق نزد خداوند نیستند. حتی انبیاء و اولیاء.(اشاره به حدیث معراج فرمایش پیامبر اسلام )
🇮🇷 ناحیه امام حسین«ع» کرج
مشارکت در قربانی (گوسفند) به نیت صدقه وبه نیت دفع بلا ازمسلمین وشیعیان ومخصوصا خانواده ها اعضا محتر
سلام شب بخیر
ان شاالله فردا هم زمان با شب لیلة الرغائب اولین گوسفندبه نیت سلامتی حضرت صاحب زمان عج الله و صدقه دفع بلا از بلاد اسلامی وشیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام جهت توزیع بین نیازمندان با مشارکت مردمی قربانی خواهد شد
جا نمانید پول خرید دوگوسفند تقریبا جمع آوری شده ولی هنوز فرصت هست که دراین امرخیر وخداپسندانه شریک شوید.
از ۱۰۰۰تومان تا ۱میلیون تومان هرکس به توان مالی اش مشارکت کند ان شاالله
هدایت شده از به وقت دل | رحمت نژاد
هادی شدی ڪه...
پیروِ حیدر شویم ما...🥀✨
#شهادتامامهادیعلیهالسلامتسلیت🖤
@be_vaghte_del313
آذوقه شب عید وپوشاک محله مهربانی مهر یاران پایگاه شهید سلگی ۵میلیون هزینه شده حوزه 128 حضرت ام البنین (س) گرمدره -خبرنگار بسیجی خواهر چلانیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شفافیت
🔸پیشنهاد عملیاتی جلیلی برای جلوگیری از فساد اقتصادی نمایندگان مجلس
🔸تمام نامه نگاری های نمایندگان مجلس باید در صفحه مخصوص آن نماینده منعکس شود تا از کارهای خطا جلوگیری شود.
✅ @saeedjalily