سلام امام زمانم
اے آخرین ترانه و اے آخرین بهار
بازآ ڪه بے حضور تو تلخ است روزگار
مولاے سبزپوش من! اے منجیِ بزرگ
تعجیل ڪن ڪه تاب ندارم درانتظار
💚اللهم_عجل_لوليك_الفرج💚
#مباهله
#سه_شنبه_مهدوی
#گروه_جهادی
#محله_مهربانی
#عقیدتی
#قرارگاه_فرهنگی_اجتماعی
#فضای_مجازی
#حوزه127_قمر_بنی_هاشم_ع
#حوزه_128_ام_البنین_س
#قرارگاه_شهید_کمالی_دهقان
#پایگاه_شهید_اسحاقیان
#پایگاه_شهید_دادخواه
برگزاری سه سنبه مهدویت در پارک امیرآباد
پذیرایی:50 عدد بیسکویت
50 عدد ماسک
150 لیوان شربت
75عدد گل کاکتوس
📆 سه شنبه 1400/5/12
🔴 تکذیب خبر انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران
مهدی چمران، عضو شورای ششم تهران:
🔹خبر انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مورد تایید نیست.
🔹یکشنبه هفته آینده شهردار مشخص میشود./ ایسنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😘❤️❤️❤️
اگه عشق توهم هست ، اونقدر نشر بده تا دشمناش کور بشن☺️
جان و جهانم به فدایت آقاجان❤️
بسم الله الرحمن الرحیم
أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَىٰ قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَىٰ عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّىٰ يُحْيِي هَٰذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا ۖ فَأَمَاتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ ۖ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ ۖ قَالَ لَبِثْتُ يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ ۖ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِائَةَ عَامٍ فَانظُرْ إِلَىٰ طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ ۖ وَانظُرْ إِلَىٰ حِمَارِكَ وَلِنَجْعَلَكَ آيَةً لِّلنَّاسِ ۖ وَانظُرْ إِلَى الْعِظَامِ كَيْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْمًا ۚ فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
یا همانند کسى که از کنار یک آبادى (ویران شده) عبور کرد، در حالى که دیوارهاى آن، به روى سقفهایش فرو ریخته بود،(و اهل آن همگى مرده بودند، او با خود)گفت: «چگونه خدا این ها را پس از مرگ، زنده مى کند؟!»(دراین هنگام،)خدا او را یکصد سال میراند. سپس زنده کرد. و به او گفت: «چه قدر درنگ کردى؟» گفت: «یک روز. یا بخشى از یک روز.» فرمود: «بلکه یکصد سال درنگ کردى!نگاه کن به غذا و نوشیدنى خود، که هیچ گونه تغییرى نیافته است! (پس بدان خدا بر همه چیز قادر است). ولى به درازگوش خود نگاه کن (که چگونه از هم متلاشى شده!، آنچه مى بینى، هم براى اطمینان خاطر توست، و هم)براى این که تو را نشانه اى براى مردم (در مورد معاد) قرار دهیم. (اکنون) به استخوانها (ى مرکب سوارى خود) نگاه کن که چگونه آنها را برپا ساخته، به هم پیوند مى دهیم، سپس گوشت بر آنها مى پوشانیم!» هنگامى که (این حقایق) بر او آشکار شد، گفت: «مى دانم خدا بر هر چیزى تواناست.»
(بقره/259)
داستان شگفت انگیز عُزَیْر
آیه اشاره به سرگذشت کسى مى کند که در اثناى سفر خود، در حالى که بر مرکبى سوار بود و مقدارى آشامیدنى و خوراکى همراه داشت از کنار یک آبادى گذشت که به شکل وحشتناکى در هم ریخته و ویران شده بود، و اجساد و استخوان هاى پوسیده ساکنان آن به چشم مى خورد، هنگامى که این منظره وحشت زا را دید گفت:
چگونه خداوند این مردگان را زنده مى کند؟
البته این سخن از روى انکار و تردید نبود، بلکه از روى تعجب بود; زیرا قرائن موجود در آیه نشان مى دهد: او یکى از پیامبران بوده که در ذیل آیه مى خوانیم خداوند با او سخن گفته است و روایات نیز این حقیقت را تأیید مى کند،چنان که بعداً اشاره خواهیم کرد.
در این هنگام خداوند جان او را گرفت و یکصد سال بعد، او را زنده کرد و از او سؤال نمود، چقدر در این بیابان بوده اى؟
او که خیال مى کرد: مدت کمى در آنجا درنگ کرده، فوراً در جواب عرض کرد: یک روز یا کمتر!
به او خطاب شد: یکصد سال در اینجا بوده اى! اکنون به غذا و آشامیدنى خود نظرى بیفکن و ببین چگونه در طول این مدت، به فرمان خداوند هیچگونه تغییرى در آن پیدا نشده است، ولى براى این که بدانى یکصد سال از مرگ تو گذشته است،
نگاهى به مرکب سوارى خود کن و ببین از هم متلاشى و پراکنده شده، مشمول قوانین عادى طبیعت گشته، و مرگ، آن را از هم متفرق ساخته است. سپس نگاه کن و ببین چگونه اجزاى پراکنده آن را جمع آورى کرده و زنده مى کنیم.
او هنگامى که این منظره را دید گفت: مى دانم که خداوند بر هر چیزى توانا است، یعنى هم اکنون آرامش خاطر یافتم و مسأله رستاخیز مردگان در نظر من شکل حسّى به خود گرفت.
درباره این که او کدامیک از پیامبران بوده، احتمالات گوناگونى داده شده است: بعضى او را ارمیا (علیه السلام) و بعضى خضر (علیه السلام) دانسته اند، ولى مشهور و معروف این است که عُزَیر (علیه السلام) بوده است و در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) نیز این موضوع تأیید شده است.
همچنین درباره این که این آبادى کجا بوده است؟ بعضى آن را بیت المقدس دانسته اند که بر اثر حملات بخت نصر ویران و در هم کوبیده شد، اما این احتمال بعید به نظر مى رسد...
تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۳۴۵
http://eitaa.com/basijnahie3
مباهله دلیل برحقانیت اسلام.m4a
12.82M
نشست عقیدتی به مناسبت روز مباهله 🌸🍃
🗓موضوع:
💠اهمیت روز مباهله در اثبات حقانیت اسلام
🎤سخنران:
جناب استاد فتحی
#عقیدتی
۱۴۰۰/۵/۱۳
🔸🔹🔶🔷🔸🔹🔶🔷
#حوزه_116_حضرت_مریم_س
@parchamdarane_enghelabi_hozeh116
🔸🔹🔶🔷🔸🔹🔶🔷
🌻🍃🌻🍃
#تنفیذ_امید
#تولید_محتوا
● بهعقببرنمیگردیم...
آقای دکتر رئیسی 🌱•.
#حوزه_126_حضرت_سکینه_س
#روابط_عمومی126
#قرارگاه_فرهنگی_اجتماعی_فضایمجازی
🌻🍃🌻🍃
#تنفیذ_امید
#تولید_محتوا
● آنجا که به رهنمودهای رهبری و
نظام بی توجهی شد آنجا حوزه مشکلات
و کاستی ها و گله مندی های مردم بود..
○ آقای دکتر رئیسی 🌱•°
#حوزه_126_حضرت_سکینه_س
#روابط_عمومی126
#قرارگاه_فرهنگی_اجتماعی_فضایمجازی
🌻🍃🌻🍃
#ازدواج_آسان
#محله_مهربانی
● اجرای طرح های ازدواج و اشتغال در قالب طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی"
● پیگیری امر ازدواج جهت معرفی دو خانواده دارای فرزندان با خصوصیات مرتبط به یکدیگر
○مکان: دفتر محله مسجد جامع امام جعفر صادق علیه السلام
○ زمان : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
#حوزه_126_حضرت_سکینه_س
#پایگاه_حضرت_رقیه_س
#قرارگاه_فرهنگی_اجتماعی_فضایمجازی
📌مرتب سازی پایگاه به همراه شوراها درراستای پیشواز از ماه محرم
#لبیک_یا_امام
#پایگاه_شهیده_لرزمانی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🌐روابط عمومی حوزه ۱۱۲ حضرت ام کلثوم
✅ کانال اطلاع رسانی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🔴@ravabet_omomi_h112🔴
تقدیر از خادمین نوجوان عید غدیر
#لبیک_یا_امام
#مهر_علوی
#فقط_به_عشق_علی
#پایگاه_ریحانه_کربلا
#پایگاه_شهید_تاریخی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
#حوزه_111_شهید_مدرس
🌐روابط عمومی حوزه ۱۱۲ حضرت ام کلثوم
✅ کانال اطلاع رسانی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🔴@ravabet_omomi_h112🔴
تقدیر از نفرات برتر مسابقه دارت عید غدیر
#لبیک_یا_امام
#مهر_علوی
#فقط_به_عشق_علی
#پایگاه_ریحانه_کربلا
#پایگاه_شهید_تاریخی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
#حوزه_111_شهید_مدرس
🌐روابط عمومی حوزه ۱۱۲ حضرت ام کلثوم
✅ کانال اطلاع رسانی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🔴@ravabet_omomi_h112🔴
ما از سید علی آموخته ایم
اعتماد به دانش جوانان این مرز و بوم را
حالا با انتخاب واکسن برکت
ثابت میکنیم
بی جهت نیست که میگوییم
پای این انقلاب ایستاده ایم
#برکت
#لبیک_یا_امام
#پایگاه_شهید_عاشری
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🌐روابط عمومی حوزه ۱۱۲ حضرت ام کلثوم
✅ کانال اطلاع رسانی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🔴@ravabet_omomi_h112🔴
افتتاحیه مجتمع فرهنگی مسجد
۱۳مرداد۱۴۰۰
#مجتمع_فرهنگی_قرآنی_مسجد_سیدالساجدین
#حوزه_111_شهید_مدرس
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
#پایگاه_شهید_مسلم_ملایی
🌐روابط عمومی حوزه ۱۱۲ حضرت ام کلثوم
✅ کانال اطلاع رسانی
#حوزه_112_حضرت_ام_کلثوم
🔴@ravabet_omomi_h112🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸 *سلام ، دلتان لبریز از امید و زندگی تان سرشار از رحمت و برکت خداوندگار*🌸🌸
🌻🍃🌻🍃
#فرهنگی
#نخبه_علمی_فرهنگی
#محله_مهربانی
● چاپ کتاب مهدویت اثنی عشری و پايان تاریخ از دیدگاه فوکویاما
○ تألیف و گردآوری : خانم نفیسه فلاح پور از بسیجیان پایگاه
#حوزه_126_حضرت_سکینه_س
#پایگاه_حضرت_رقیه_س
#قرارگاه_فرهنگی_اجتماعی_فضایمجازی
#گامدومانقلاب_امتدادِ_مسیرغدیر
🚩 فرماندهان پرتلاش حوزه مقاومت ۱۲۵ شهید رجایی، با کار تشکیلاتی، روحیه جهادی و ایدههای کارا، در کنار سایر بسیجیان عزیز، بر تهیج و زیباییبخشی جشنهای عید بزرگ غدیر در محلات هشتگانه این حوزه مقاومت افزودند.
برادر بسیجی، جناب آقای فشی
حجتالاسلام و المسلمین آخوندی
برادر بسیجی، جناب آقای دهقان
برادر بسیجی، جناب آقای محمدپور
برادر بسیجی، جناب آقای حیدری
برادر بسیجی، جناب آقای امامی
برادر بسیجی، جناب آقای رضاقلی
برادر بسیجی، جناب آقای کاتوزیان
برادر بسیجی، جناب آقای باقری
♨️خبرگزاری مردم
@Rajaee125_ir
#گامدومانقلاب_امتدادِ_مسیرغدیر
🚩 دعوت از مجریان تخصصی طلاب و عروسکگردان در جشن عید بزرگ غدیر در محله کوی کارمندان شمالی
🌐 پایگاه شهدا | حوزه ۱۲۵
♨️خبرگزاری مردم
@Rajaee125_ir
🎁 اهدا جوایز مسابقه غدیری + به همراه پاسخ نامه
🌺 مبلغ ناقابلی به رسم یادگاری و عرض تشکر به آقای عرفان فخری و سرکار خانم ابراهیمی برندگان مسابقه کتاب خوانی " حدیث غدیر و مسئله امامت" تقدیم شد
این مسابقه در راستای پویش #فقط_به_عشق_علی و از سلسه مسابقات هرساله #باور_علوی_یاور_مهدوی پایگاه جواد الائمه می باشد که به مناسب عید غدیر برگزار شد و هدایای مسابقه روز جاری ( عید مباهله) به برندگان تقدیم شد.
📝 برای مشاهده تصویر با کیفیت پاسخ نامه اینجا کلیک کنید 👉
عزیزان میتوانند فایل کتاب را به صورت رایگان و به عنوان هدیه مجموعه انصارالمهدی عج الله و پایگاه جوادالائمه علیه السلام، دریافت کنند
📙 برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید👉
#کارگروه_فرهنگی
🕌 #پایگاه_جوادالائمه_علیه_السلام
🕌#حوزه_119_اشرفی_اصفهانی
🆔 @javadolaeme14
بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن ۖ قَالَ بَلَىٰ وَلَٰكِن لِّيَطْمَئِنَّ قَلْبِي ۖ قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِّنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَىٰ كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا ۚ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
و (به خاطر بیاور) هنگامى را که ابراهیم گفت: «پروردگارا! به من بنمایان چگونه مردگان را زنده مى کنى؟» فرمود: «مگر ایمان نیاورده اى؟!» گفت: «آرى (ایمان آورده ام)، ولى مى خواهم قلبم آرامش یابد.» فرمود: «در این صورت، چهار پرنده (از گونه هاى مختلف) را انتخاب کن. و آنها را (پس از ذبح کردن،) قطعه قطعه کن (و درهم بیامیز). سپس بر هر کوهى،قسمتى از آن را قرار بده. بعد آنها را صدا بزن، بسرعت به سوى تو مى آیند. و بدان که خداوند توانا و حکیم است.».
(بقره/260)
نکته ها:
۱ ـ یک امر خارق العاده
بى شک این حادثه که در مورد مرغان روى داد، یک امر کاملاً خارق العاده بود، همان گونه که جریان قیامت و رستاخیز نیز خارق العاده است، و مى دانیم: خدا حاکم بر قوانین طبیعت است، نه محکوم آنها، بنابراین انجام چنین کارهاى خارق العاده اى براى او مسأله پیچیده اى نیست.
و همان گونه که قبلاً اشاره کردیم، اصرار بعضى از مفسران روشنفکر، بر این که تفسیر مشهور را در اینجا رها کنند و بگویند: مطلقاً، نه ذبحى واقع شده و نه قطعه قطعه کردن، بلکه منظور این است:
مرغان را در حال زنده بودن، به خود مأنوس و متمایل ساز، و سپس آنها را صدا بزن تا به سوى تو آیند، سخن بسیار ضعیف و سستى است که هیچ تناسبى نه با مسأله معاد دارد و نه با داستان ابراهیم(علیه السلام) و مشاهده صحنه کنار دریا، و سپس تقاضاى مشاهده صحنه رستاخیز.
قابل توجه این که به گفته فخر رازى تمام مفسران اسلام، در مورد تفسیر مشهور، اتفاق نظر دارند جز ابومسلم که آن را انکار کرده است.
۲ ـ چهار مرغ مختلف
شکى نیست مرغان چهارگانه مزبور از چهار نوع مختلف بوده اند; زیرا در غیر این صورت هدف ابراهیم(علیه السلام) که بازگشت اجزاى هر یک به بدن اصلى خود بوده است تأمین نمى شد،
و طبق بعضى از روایات معروف این چهار مرغ طاووس ، خروس ، کبوتر و کلاغ بوده اند که از جهات گوناگون با هم اختلاف فراوان دارند و بعضى آنها را مظهر روحیات و صفات مختلف انسان ها مى دانند.
طاووس مظهر خودنمائى، زیبائى و تکبر، خروس مظهر تمایلات شدید جنسى، کبوتر مظهر لهو و لعب و بازیگرى، و کلاغ مظهر آرزوهاى دور و دراز!
تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۳۵۹
http://eitaa.com/basijnahie3