eitaa logo
کیمیای سعادت
41 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
260 ویدیو
138 فایل
آثار و یادداشت‌های آرش رجبی (محسن رجبی تهرانی)
مشاهده در ایتا
دانلود
کاهش جمعیت علامه تهرانی.pdf
2.47M
🔴کتاب کاهش ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین 🔵بخوانید و هم رسانی نمایید... https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 🔹أبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ(علیهماالسلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ‏ يَصْمُتُ‏ لِيَسْلَمَ‏ وَ يَنْطِقُ لِيَغْنَمَ لَا يُحَدِّثُ أَمَانَتَهُ الْأَصْدِقَاءَ وَ لَا يَكْتُمُ شَهَادَتَهُ مِنَ الْبُعَدَاءِ وَ لَا يَعْمَلُ شَيْئاً مِنَ الْخَيْرِ رِيَاءً وَ لَا يَتْرُكُهُ حَيَاءً- إِنْ زُكِّيَ خَافَ مِمَّا يَقُولُونَ وَ يَسْتَغْفِرُ اللَّهَ لِمَا لَا يَعْلَمُونَ لَا يَغُرُّهُ قَوْلُ مَنْ جَهِلَهُ وَ يَخَافُ إِحْصَاءَ مَا عَمِلَهُ. 📚الكافي (ط - الإسلامية)،ج‏2، 231؛ اصول کافی، ترجمه مصطفوی; ج ۳ ص ۳۲۶ 🔶على بن الحسين (عليهما السّلام ) فرمود: مؤمن سكوت مي كند تا سالم ماند، و سخن مي گويد تا سود برد، سپرده و راز خود را به دوستانش نمي گويد (تا چه رسد به دشمنان)، و گواهى به حق را از بيگانگان دريغ ندارد (تا چه رسد به آشنايان)، هيچ كار خيرى را از روى ريا نكند و از روى شرم و حيا ترك ننمايد، اگر او را بستايند از گفته آن ها هراس كند (كه مبادا نزد خدا چنان نباشد) و از آن چه ستايندگان ندانند (از عيب هاى نهانش)، از خدا آمرزش خواهد، سخن كسى كه او را نشناخته (مي ستايد)، فريبش ندهد، و از شمردن گناهى كه مرتكب شده (و نزد خدا محفوظ است) بترسد. https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 ! 🔸نماز، « أوّلُ ما يحاسَب به العبد» است. «فإذا قُبِلت قُبل منه سائرُ عملِه و إذا رُدَّت عليه، رُدَّ عليه سائرُ عملِه». 🔹درون قبر، وقتی كه نكيرين بيايند،! ملائكه مي‌آيند، و اول می‌گويند که بررسی كنيد، نمازش چگونه است. https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴هیچ کس خودش نیست...... در این زمانه هیچ‌کس خودش نیست کسی برای یک نفس خودش نیست همین دمی که رفت و بازدم شد نفس ـ نفس، نفس ـ نفس خودش نیست همین هوا که عین عشق پاک است گره که خود با هوس خودش نیست خدای ما اگر که در خود ماست کسی که بی‌خداست، پس خودش نیست دلی که گرد خویش می‌تند تار اگرچه قدر یک مگس، خودش نیست مگس، به هرکجا، به‌جز مگس نیست ولی عقاب در قفس، خودش نیست تو ای من، ای عقاب ِ بسته‌بالم اگرچه بر تو راه ِ پیش و پس نیست تو دست‌کم کمی شبیه خود باش در این جهان که هیچ‌کس خودش نیست تمام درد ِ ما همین خود ِ ماست تمام شد، همین و بس: خودش نیست https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴روزگار نادانی و فرومایگی.... 🔵...وَ النَّاسُ فِي فِتَنٍ انْجَذَمَ فِيهَا حَبْلُ الدِّينِ وَ تَزَعْزَعَتْ سَوَارِي الْيَقِينِ وَ اخْتَلَفَ النَّجْرُ وَ تَشَتَّتَ الْأَمْرُ وَ ضَاقَ الْمَخْرَجُ وَ عَمِيَ الْمَصْدَرُ، فَالْهُدَى خَامِلٌ وَ الْعَمَى شَامِلٌ، عُصِيَ الرَّحْمَنُ وَ نُصِرَ الشَّيْطَانُ وَ خُذِلَ الْإِيمَانُ، فَانْهَارَتْ دَعَائِمُهُ وَ تَنَكَّرَتْ مَعَالِمُهُ وَ دَرَسَتْ‏ سُبُلُهُ وَ عَفَتْ شُرُكُهُ، أَطَاعُوا الشَّيْطَانَ فَسَلَكُوا مَسَالِكَهُ وَ وَرَدُوا مَنَاهِلَهُ، بِهِمْ سَارَتْ أَعْلَامُهُ وَ قَامَ لِوَاؤُهُ فِي فِتَنٍ دَاسَتْهُمْ بِأَخْفَافِهَا وَ وَطِئَتْهُمْ بِأَظْلَافِهَا وَ قَامَتْ عَلَى سَنَابِكِهَا، فَهُمْ فِيهَا تَائِهُونَ حَائِرُونَ جَاهِلُونَ مَفْتُونُونَ فِي خَيْرِ دَارٍ وَ شَرِّ جِيرَانٍ، نَوْمُهُمْ سُهُودٌ وَ كُحْلُهُمْ دُمُوعٌ بِأَرْضٍ عَالِمُهَا مُلْجَمٌ وَ جَاهِلُهَا مُكْرَمٌ. 🔹(خداوند پيامبرش را در زمانى فرستاد كه) مردم در فتنه‌ها گرفتار بودند، فتنه‌هايى كه رشته دين در آن گسسته و ستون هاى ايمان و يقين متزلزل شده بود. 🔸اصول اساسى فطرت و ارزش ها دگرگون گشته و امور مردم پراكنده و متشتّت، راه هاى فرار از فتنه‌ها بسته و پناهگاه و مرجع، ناپيدا بود. (در چنين محيطى) هدايت، فراموش شده و گمراهى و نابينايى، همه را فرا گرفته بود. (در چنين شرايطى) خداوند رحمان معصيت مى‌شد و شيطان يارى مى‌گرديد و ايمان، بدون يار و ياور مانده بود. اركان ايمان فرو ريخته و نشانه‌هاى آن ناشناخته مانده و طرق آن ويران و شاهراه هايش ناپيدا بود. 🔹مردم پيروى شيطان مى‌كردند و در مسير خواسته‌هاى او گام بر مى‌داشتند. در آبشخور شيطان وارد شده و به وسيله آن ها (مردمى كه در دام شيطان گرفتار بودند) نشانه‌هاى او آشكار و پرچم وى به اهتزاز در آمده بود. اين در حالى بود كه مردم در فتنه‌هايى گرفتار بودند كه با پاى‌خويش آنان را لگد مال نموده و با سم خود، آن ها را له نموده بود (و هم چنان اين هيولاى فتنه) بر روى پاى خود ايستاده بود. به همين دليل آنها در ميان فتنه‌ها گم گشته و سرگردان و جاهل و فريب خورده بودند (و اين ها همه در حالى بود كه مردم آن زمان) در كنار بهترين خانه (خانه خدا) زندگى داشتند (ولى) با همسايگانى كه بدترين همسايگان بودند، خوابشان بى‌خوابى و سرمه چشم هايشان اشك ها بود. 💠در سرزمينى كه دانشمندش به حكم اجبار، لب فرو بسته، و جاهلش گرامى بود. (علیه السلام) 📚 پيام امام امير المومنين(علیه السلام)؛ آیت الله ناصر مكارم شيرازى، جلد : 1 صفحه 281 و282 https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴خبرنگار: آیا در کنار وظایف‌ دینی هدف‌ خاصی‌ را دنبال‌ می‌کنید؟ ✅ : فعالیت‌‌های‌ دینی من، قبل‌ از هر چیز، ارتقای‌ زندگی‌ اجتماعی‌ مردم‌ به‌طور عام‌ و فرهنگ‌ دینی‌ مسلمین‌ به‌طور خاص‌ است. بر این‌ باورم‌ که‌ تا وقتی‌ زندگی‌ اجتماعی‌ مردم‌ در این‌ سطح‌ است‌، وضع‌ دینی‌ آنان‌ را نمی‌توان‌ بهبود بخشید… 📚ادیان در خدمت انسان: جستارهایی درباره‌ی دین و مسائل جهان امروز، چ۳، ص61 https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تاریخ درست شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و ولادت امام موسی بن جعفر الکاظم (علیهماالسلام) چند سالی است که عده ای به تبعیت از سنت های مردم ، ۷صفر را در روز شهادت امام علیه السلام اعلام کرده و مراسم عزا می گیرند و حال آنکه قول مشهور و معتبر، شهادت آن حضرت در #۲۸صفر است. بنابراین، برای پاسخ به این نکته که دیدگاه آنان ضعیف است چند نکته قابل بررسی است: ✅بررسی اقوال: ◀️بسیاری از محدثان و مورخان قدیم و جدید شیعه، ۲۸ را ماه شهادت امام معرفی کرده اند. ◀️برای اولین بار مکی عاملی( معروف به شهید اول) از علمای قرن۸ نظریه #۷صفر را مطرح کرده است. در سند این روایت کسی وجود نداشته و عبارت قیل آمده است؛ ◀️گزارش دیگری که مستند آنان است، از کتابی با عنوان تواریخ الائمه الاثنی عشر، به یکی از علمای (۴ امامی) به نام بن ابراهیم رسی از علمای قرن۳ است. ◀️در بررسی های انجام شده، انتساب این روایت و این کتاب مختصر با عنوان موجز به قاسم درست نیست و ایشان قول خود را بدون سند آورده است. ◀️لازم به ذکر است که رسی متوفی 246قمری است. جالب آنکه قاسم، شهادت امام علیه السلام را در سال 260 بیان کرده است. اما وی در این تاریخ(260ق) زنده نبوده است تا امام را گزارش کند، پس چگونه تاریخ شهادت امام (ع) را نوشته است؟ ◀️لازم به ذکر است که بخش انتهایی کتاب یعنی زندگانی اهل بیت(ع) در نسخه قدیمی نیست و این بخش بعدها اضافه شده است. ◀️هیچ یک از علمای بزرگ شیعه همانند شیخ ، ، و دیگران گزارش 7 صفر را نقل نکرده اند و گویا چنین گزارشی نبوده یا اعتبار آن را نپذیرفته اند. بلکه همگی بر۲۸ صفر اتفاق دارند. ◀️گزارش نیز بر فرض پذیرش، بدون سند و است. یعنی گوینده آن مشخص نیست. لذا قابل اعتماد نیست. ◀️در منابع متقدم و معاصرشیعه، اخبار شهادت امام حسن(ع) ۲۸ صفر، مورد توجه بوده است چنانکه و قمی ۲۸ صفر را صحيح و معتبر می دانند. ◀️نکته دیگر آنکه منابعی چون اگرچه گزارش۷صفر را از شهید اول نقل کرده اند، اما گزارش ۲۸صفر را پذیرفته اند. 📌اما جالب آنکه در تعدادی از منابع تاربخی و حدیثی همانند: طبرسی در اعلام الوری، فتال نیشابوری در روضه الواعضین، فاضل حموی در انیس المومنين و شهید اول در الدروس الشرعیه و شیخ عباس قمی در وقایع الایام، ۷صفر را روز امام علیه السلام نقل کرده اند. البته این روایت نیز بدون و است. 📌حال چگونه برخی روایت۷صفر درباره شهادت را از می پذیرند ولی روایت ولادت در۷صفر را از او نمی پذیرند و می گویند شاه دستور داده که روایت ولادت جعل شود، اما این روایت مال قبل از عصر ناصرالدین شاه است. 📚ر.ک. بررسی و نقد گزارشهاي تاریخ شهادت امام مجتبی علیه السلام، فصلنامه تاریخ اسلام، شماره ۳و۴، . 💠 : به نظر می رسد ۷صفر شهادت امام حسن نبوده و همان ۲۸ صفر صحیح بوده و میلاد امام کاظم(ع) نیز در ماه ذی الحجه است. 👇👇 🌻 @ahlebait110 https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
💠 تاریخ ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام): حدود ١٧/ذح/۱۲۸ق، نه ٧/صفر؛ ✍🏻استاد آیت الله یوسفی غروی در منابع دست اول تاریخی، راجع به تاریخ ولادت امام کاظم(علیه السلام)، تصریحی نسبت به روز و ماه ولادت یافت نمی‌شود و تنها سال‌ ولادت ذکر شده که سال ۱۲۸ هجری است، و به نقلی ۱۲۹. تا پیش از قرن پنجم و ششم هجری، همان طور که علامه شوشتری -صاحب «قاموس الرجال»- گفته است: «لَمْ یُعیّن أحدٌ شَهرَه»، هیچ یک از مورخان ماهِ ولادت امام کاظم(علیه السلام) را تعیین نکرده، پس چه رسد به روز ولادت! قول هفتم صفر به عنوان ولادت امام کاظم(علیه السلام) برمی‌گردد به دو تن از علمای قرن پنجم و ششم؛ شیخ طبرسی در دو کتاب «إعلام الوری» و «تاج الموالید»، و ابن شهر آشوب مازندرانی در کتاب «مناقب آل أبي طالب». منتها منابع قرن پنجم و ششم، منابع میانی شمرده می‌شود، نه دست اول. و در منابع کهن و دست اول هیچ روایتی نیست که مؤید این قولِ هفتم صفر باشد. یعنی مثلاً شیخ کلینی در «کافي» یا شیخ مفید در «إرشاد»، هیچ روز یا حتی ماهی را برای میلاد امام کاظم(علیه السلام) معیّن نکرده‌اند. آنچه در این منابع آمده تنها سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) است. از مرحوم کلینی در کافی اینطور آمده: «سال ۱۲۸، و به نقلی ۱۲۹». و مرحوم مفید در ارشاد می‌گوید: «سال ۱۲۸». ✅ استخراج روز و ماه ولادت امام کاظم(علیه السلام): اما احمد البرقي، از علمای بنام شیعه در قرن سوم هجری و از یاران امام جواد و امام هادی(علیهما السلام)، در کتابش «المحاسن»، خبری از أبی بصیر نقل کرده که می‌گوید: «در سالی که همراه امام صادق(علیه السلام) به حج مشرف شدیم، وقتی از حج برگشتیم و به شهرک أبْوَاء (بین مکه و مدینه) رسیدیم، مادر امام کاظم(علیه السلام) درد زایمانشان گرفت و حضرت، آنجا به دنیا آمد.» از این خبر -که اتفاقاً در کهن ترین و دست اول ترین منابع آمده- به راحتی می‌توان ماه ولادت و نیز روز تقریبی آن را استخراج کرد؛ با این توضیح که با معلوم بودن زمان و محل ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) که بعد از پایان مناسک حج و در راه بازگشت به مدینه بوده، پس بسیار بعید است که این ولادت در ماه صفر بوده باشد. بلکه در یک برگشت طبیعی از مکه به مدینه، باید گفت تاریخ ولادت ایشان در نیمۀ دوم ماه ذی الحجۀ سال ۱۲۸ هجری بوده است. در تعیین دقیق روز، این احتمال بعید نیست که در بعضی منابع، عبارتی همچون «السابع عشر» آمده بوده که با توجه به اشتباهاتی که در خواندن و بازنویسی کتب خطی رخ می‌داده، برخی به اشتباه آن را «السابع صفر» خوانده و بازنویسی کرده باشند. بنابراین شاید تاریخ صحیح، روز ١٧/ذی الحجه باشد. پس به هر حال تاریخ ٧/صفر به عنوان سالروز ولادت امام کاظم(علیه السلام)، نه تنها مؤیدی در منابع دست اول ندارد بلکه آنچه از این منابع استفاده می‌شود نادرستی این قول است. و اما سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) که آیا سال ۱۲۸ بوده یا ۱۲۹؟ از آنجا که ماه ذی الحجه آخرین ماه سال قمری است لذا گاهی از سوی برخی ناقلانِ اخبار این کم‌دقتی پیش آمده که حوادث ماه ذی الحجه را با ذکر شمارۀ سال بعد نقل کرده‌اند. میلاد امام کاظم(علیه السلام) نیز چون در ماه ذی الحجه و خصوصاً در نیمۀ دوم آن یعنی در روزهای پایانی سال واقع شده احتمالاً به همین خاطر در بعضی نقل‌ها بجای سال ۱۲۸، به اشتباه سال ۱۲۹ گفته شده. 📓 مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٤٦٨، ٤٧٠ و ٤٧١. @Yusufi_Gharawi https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴چندین سال باید درب خانه‌ی پروردگار را بزنی، تا انشاء الله در باز شود، ! باید امیرمؤمنان(علیه السلام) و خمسه‌ی طیبه(علیهم السلام) بیایند. مگر بدون یاری ایشان می‌شود اهل نجات بود؟! غیر ممکن است‌. شیطان و نفس اغفال می‌کنند. ما چه اعمالی داریم، داداش‌جون؟ ما کدام است؟ ما چگونه است؟ https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
💢زندگى بدون معيارِ حق و قانون كه نه به بايستگى‏ ها اهميت مى‏ دهد و نه به شايستگى‏ ها، همان است كه آن را خالق ▫️يكتاى عالم هستى معرفى فرموده است: 🔹لهم قلوب لا يفقهون بها و لهم أعين لا يبصرون بها و لهم آذان لا يسمعون بها أولئك كالأنعام بل هم اضل اولئك هم الغافلون‏ 🔸براى آن تبهكاران دل‏ هايى است كه به وسيله آن‏ ها نمى‏ فهمند، و براى آنان چشم‏ هايى است كه به وسيله آن‏ ها نمى‏ بينند، و براى آنان گوش‏ هايى است كه به وسيله آن‏ ها نمى‏ شنوند. آنان مانند چهارپايان، بلكه گمراه‏ تر از آنان هستند {زيرا} آنان هستند كه در غفلت غوطه‏ ورند. 📚(علیه السلام) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت، https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴«یادداشتی از در سال ۱۳۸۶» 🔴استخوان مردم را شکستید 🔹اگر این جلادان اقتصادی و‌ دزدانِ درهم تنیده و‌ همسود مالی نبودند، اقشار ملت این چنین پایمال نمی شدند و تورم آفرینی کاذب این چنین بیداد نمی کرد و مستضعف، مستضعف تر ؛ و مستکبر، مستکبرتر نمی شد، و نسل های جوان را از تشکیل محروم نمی ساخت و به دامان و و و نمی انداخت... 🔹افسوس که ملت برای احقاق حقوق خویش، و‌ رهایی از چنگال ظلم و ظالمان -در هیچ خط و جناحی- یاور قاطع و نستوهی ندارد و بیشترشان طالب منافع خود و بستگانشان هستند... 🔸حاکمیت از مال ملت حقوق می گیرد و‌ زندگی می کند، پس باید مدافع حقوق ملت باشد... به عقیده اینجانب با اینگونه عملکردها، چه بسا حلیت شرعی بسیاری از حقوق ها از بین برود... 🔸آری، اکثریت ملت ایران، امروز است. و به تعبیر امام سجاد«علیه السلام» : استخوان مردم شکسته و گوشت آنان خورده می شود. 💠افسوس که آزاده مردی فریادگر - فارغ از مطامع و منافع و خویشان و فرزندان و مقامات و نظامات - به هم نمی رسد، که فریاد برآورد، که این چگونگی ها و عملکردها و رابطه ها و چپاول ها، و و و و و و نیست که نیست و صد البته که مورد رضای «عجل الله فرجه الشریف» نیز نیست... 📚۱۵۰سال تلاش خونین/ص۸۵ https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴«» شرطِ سعادت بشر 🎙 🔹پیامبر اسلام وقتی که مبعوث شد، بعثتش بعثت دنباله‌دار بود. بعثتی که در آن نماز، روزه، جهاد، تنظیم قوانین معاملات، قوانین اقتصادی و ... هست. اما پیامبر حرکتش را از کجا آغاز کرد؟ 🔹آیا ابتدا به سراغ وجدان اخلاقی رفت؟ همه‌ی این‌ها در برنامه‌ی پیامبر هست امّا شروع کار پیامبر از اینجا نیست. ابتدا نمیگوید سراغ رباخواران برویم. پیامبر برای بار اول که اعلام می کند مبعوث شده‌ام، می‌گوید... https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴طریقه آشنایی حضرت استاد عارف ربانی، آیت الله میرزا علی پهلوانی تهرانی (سعادت پرور) با علامه طباطبایی و چگونگی راه یافتن به جلسات خصوصی ایشان 🔹در سال ۱۳۷۲ قمری پس از سال ها اقامت و اشتغال به تحصيل در شهر مقدس قم، هنوز گمشده ای داشتم و برای کسب اخلاق عملی به دنبال استاد بودم. در آن دوران، از ملاقات درسی و غیردرسی با مرحوم استاد علامه سید محمدحسین طباطبایی، بهره می بردم. 🔹تا آن که روزی با یکی از دوستان صمیمی تصمیم گرفتیم خدمت آن بزرگوار رسیده، از ایشان درخواست کنیم که خدمتشان شرفیاب شویم تا ما را به غیر از طریقی که عموم طلاب بر آن اند، راهنمایی کنند. به همين قصد، به منزل ایشان رفتیم، حضرت استاد درب خانه را باز نمودند و همان جا ایستادند. عرض کردیم: اگر اصلاح می دانید، ما را به امور معنوی راهنمایی بفرماید و چنان که احتیاج به تأمل دارد، خبر آن را به یکی از شاگردان اخلاقی خود -که می دانستیم در مسائل معنوی از ایشان بهره می برد- بدهید. سپس، از محضر ایشان بازگشتیم. 🔹اتفاقا آن روزها با رحلت حضرت آیة الله سید صدرالدین صدر مصادف بود. روز هفتم آن بزرگوار، حضرت استاد برای فاتحه ایشان به حرم حضرت معصومه مشرف شده بودند و همان شاگرد نیز حضور داشتند. مرحوم علامه به او فرمود: به آن دو نفر بگویید بیایند. با این اجازه، خدمتشان رسیدیم و دستورعملی گرفتیم. پس از چند جلسه که هر دو با هم خدمتشان می رسیدیم و گزارش عملکرد خود را ارایه می کردیم استاد فرمودند: «از این پس، هر کدام تنها بیایید.» چنین کردیم. 🔸تا آنکه آن بزرگوار اجازه دادند در جلسه ای که به تازگی در هر جمعه با حضور جمعی از شاگردانشان برای کسب فیض برگزار می گردید، شرکت کنیم. آنان تا آن زمان، قسمتی از «» را خوانده بودند که ما نیز در آن جلسات حاضر شده و از فرمایش های استاد استفاده نمودیم. 🔸پس از تمام شدن آن رساله، یک دوره حدیث معراج را از آخر کتاب «» بیان فرمودند. آنگاه، حديث مواعظ «یا عیسی» را قرائت نمودند و سپس جلسات تعطیل شد. پس از آن، استاد را تنها بعد از درس اسفار يا تفسير و یا در اوقات غیردرسی ملاقات مینمودم 🔸سال ها از این امر گذشت تا اینکه شبی از ماه رمضان، در منزل یکی از دوستان سخن از تعطیلی جلسه و محرومیت استفاده اخلاقی از استاد به میان آمد و قرار بر این شد که بنده حضرت استاد را به برقراری جلسات راضی کنم و دوستان نیز شرکت کنند. 💠روزی به تنهایی خدمتشان رسیدم؛ اتفاقا اخوی بزرگوارشان، جناب مستطاب، علامه سید حسن الهی نیز تشریف داشتند. از اخويشان گله نمودم که به ما رسیدگی نمی کنند و جلسه نداریم. آن بزرگوار به اخويشان خطاب کردند که هر چه می خواهند، بپذیرد، ایشان نیز قبول کردند و جلسات دوباره برقرار شد، بنده نیز پس از بازگشت از هر جلسه، در حضور برخی از دوستان حاضر در مجلس، آن چه را به رشته تحریر درآورده بودم، می خواندیم و نوشتار حاضر (کتاب ثمرات حیات)، ثمرات همان جلسات است. جلسات استاد هر جمعه تشکیل می شد و هر از گاهی، زمان آن تغییر می کرد؛ اما همواره تا پیش از رحلت ایشان، برقرار بود. 📚آیت الله پهلوانی، ثمرات حیات ج۱ ص۲۸ (قدس الله روحه العزیز) https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴رسیدن به - که مقام محمّدى- صلّى اللَّه علیه و آله - است- براى غیر معصوم، (به قدر ظرفیّت هر شخص)، میسّر است، (هر چند نمى توان مانند رسول و امام شد). 🔸این مقام رفیع را از طریق به - علیه السّلام- مى توان به دست آورد. 📘منبع: کتاب https://eitaa.com/KimiyayeSaadat