eitaa logo
کیمیای سعادت
41 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
260 ویدیو
138 فایل
آثار و یادداشت‌های آرش رجبی (محسن رجبی تهرانی)
مشاهده در ایتا
دانلود
همه روح، خسته مادر! همه دل شکسته مادر! همه تن تکیده مادر! همه رگ گسسته مادر! تو رها و ما اسیران ز غم تو گوشه گیران همه ما به دام مانده، تو ز بند رسته مادر! دم رفتن است باری نظری که تا ببینی که چگونه خانه بی تو، به عزا نشسته مادر! سفری است این که میلش نبود به بازگشتی همه رو به بی نهایت، سفرت خجسته مادر! ⚫️نمی دانم با کدامین واژگان از یکایک دوستان و آشنایان و سروران و استادان گرانمایه سپاسگزاری کنم؛ عزیزانی که حضور یافتند یا پیام لطف و محبت فرستادند، یا با تماس تلفنی تسلای دل داغدیده مان بودند..... سوگ درگذشت مادر مهربان و فداکار و رنج کشیده ام، هرگز از سویدای دل و جان زدوده نمی شود؛ بی درنگ در رنج ها و مصیبت ها پایداری و صبوری باید کرد...که هیچ کاری در هستی بی حکمت نیست و خداوندگار مهربان و رحمت گستر، مرگ را آغاز دومین زندگی که زندگی تر از زندگی طبیعی است قرار داد و فرمود: «وَ مَا هَذِهِ الْحَيَوةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الاَْخِرَةَ لَهِىَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُون‏» سوره عنکبوت،64؛ زندگانى اين دنيا چيزى جز سرگرمی و بازیگری نيست؛ اگر بدانند سراى آخرت سراى زندگانى است. از همه شما با دلِ سوزان و اشکِ ریزان به بیان گسسته و قلم شکسته خود سپاسگزارم و از خداوند مهربان و رحمت گستر برایتان آرزومند و دعاگوی عمری به بلندای آفتاب و بالندگی شکوفه ساران پرعطر بهاری خواهم بود... با احترام آرش رجبی https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
⚫سنگ مزار خانم پروفسور آنه ماری شیمل...مردم خوابند هنگامی که می میرند بیدار می شوند...و به نظر من انسان های آگاه هم از مرگ دیگران به ویژه مرگ عزیزان، از خواب بیدار می شود... مرگ اندیشی لازمه ایمان و زمینه ساز درک معنای زندگی و سبب ساز رضایت از زندگی است. https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 جانا ز فراق تو، این محنت جان تا کی؟ دل در غم عشق تو، رسوای جهان تا کی؟ چون جان و دلم خون شد، در درد فراق تو بر بوی وصال تو، دل بر سر جان تا کی؟ نامد گه آن آخر، کز پرده برون آیی؟! آن روی بدان خوبی، در پرده نهان تا کی؟ در آرزوی رویت، ای آرزوی جانم! دل نوحه کنان تا چند، جان نعره‌زنان تا کی؟ بشکن به سر زلفت، این بند گران از دل بر پای دل مسکین، این بند گران تا کی؟ دل بردن مشتاقان، از غیرت خود تا چند؟ خون خوردن و خاموشی، زین دلشدگان تا کی؟ ای پیر مناجاتی! در میکده رو بنشین درباز دو عالم را، این سود و زیان تا کی؟ اندر حرم معنی از کس نخرد دعوی پس خرقه بر آتش نه، زین مدعیان تا کی؟ گر طالب دلداری از کون و مکان بگذر هست او ز مکان برتر، از کون و مکان تا کی؟! گر عاشق دلداری، ور سوختهٔ یاری بی نام و نشان می‌رو، زین نام و نشان تا کی؟ گفتی به امید تو، بارت بکشم از جان پس بارکش ار مردی، این بانگ و فغان تا کی؟! عطار همی بیند، کز بار غم عشقش عمر ابدی یابد، عمر گذران تا کی؟! https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۷۱، ص ۸۸ 🔴هَارُونُ عَنِ اِبْنِ صَدَقَةَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: إِنَّ اَلْمَعْرُوفَ يَمْنَعُ مَصَارِعَ اَلسَّوْءِ وَ إِنَّ اَلصَّدَقَةَ تُطْفِئُ غَضَبَ اَلرَّبِّ وَ صِلَةَ اَلرَّحِمِ تَزِيدُ فِي اَلْعُمُرِ وَ تَنْفِي اَلْفَقْرَ وَ قَوْلَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ فِيهَا شِفَاءٌ مِنْ تِسْعَةٍ وَ تِسْعِينَ دَاءً أَدْنَاهَا اَلْهَمُّ . 🟢رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: کار نیکو مانع بدعاقبتی است، و صدقه خشم خداوندی را فرو می نشاند، و صله رحم عمر را افزون می کند و فقر را می زداید، و در گفتن «لاحول و لاقوة الا بالله» شفای از نود و نه درد است که کمترینش اندوه است... https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 عكس روى تو چو در آينه جام افتاد صوفى از خنده مى در طمع خام افتاد حسن روى تو به يك جلوه كه در آينه كرد اين همه نقش در آیينه اوهام افتاد اين همه عكس مى و نقش مخالف كه نمود يك‏ فروغ‏ رخ‏ ساقى‏ است كه در جام افتاد 📚وحدت و بیکرانگی حقیقت وجود و صفات عینی ذاتی او، ازلی، ابدی و سرمدی است، و به هیچ کرانه و حدی محدود و کرانمند نیست، و هرگز کثرت در ذات او راه نمی یابد، و هر آن چه به نام و نشان، کثرت می نُماید، همه جلوه گری ها و نمودها و ظهورهای آن حقیقت محض است که در آینه ها و آیه ها تجلی می کند. آن حقیقت متعالی، در عین ظهور در مظاهر، مقید به قیود و حدود نمی شود، و تعالی و تنزه او محفوظ است، و در عین تنزه و تعالی، برکنار و منعزل از کرانه ها و شمارها نیست و قیوم بالذات و مقوم همه است. ▪️قاعده الواحد، که به تعبیر میرداماد، از امهات قواعد عقلیه است، مُبیِّن این حقیقت است که از یکی، جز یکی پدیدار نگردد، اما نه آن یکی و نه این یکی هیچ یک به معنای عددی تفسیر نمی شوند، و بیانگر کرانمندی و محدودیت قدرت بیکران او نیستند. ▪️تبیین و تفسیر این قاعده، سیر تاریخی آن، ادله عقلی و شواهد نقلی آن، نقد مخالفان و پاسخ به آن، و کاربست های فلسفی و کلامی آن در این کتاب عرضه شده است. 💠جای آن است که ضمن سپاس از همه اساتیدم، به طور ویژه از فیلسوف فرزانه جناب ، فیلسوف، نویسنده، نظریه‌پرداز و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جورج واشنگتن در آمریکا، که از طریق ایمیل این نوشتار را تقدیمشان کردم، و پس از ملاحظه، کریمانه در دو نوبت نکاتی را برای اصلاح یادآور شدند، سپاسگزاری کنم. 💠هم چنین یاد را گرامی می دارم که اکنون هر چند شاهد ملکوتی است، اما کاش در بین ما حاضر بود و طبق معمول خوشوقت می شد، از نیز سپاسگزارم‌؛ و بسیار ویژه از همسر فرهیخته ام خانم برای همه مهربانی ها و فداکاری هایش سپاسگزارم. 💠از پسر دایی دانشمندم نیز بسیار سپاسگزارم که تصویر روی جلد را که اثر خود او است، صمیمانه برای درج بر روی جلد به اینجانب مرحمت کرد. 💠و نیز از برادر فرهیخته و فاضلم جناب سیدمرتضی حسینی کمال آبادی مدیر محترم پژوهشکده ادیب فقه جواهری که در نشر این اثر که سالیانی پرده نشین دست نوشته هایم بود، همت جانانه ورزید، سپاسگزارم. https://www.instagram.com/p/CWpfi1NIhDu/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
کتاب تبیین قاعده الواحد و کاربست های آن در علوم عقلی اثر حجت الاسلام و المسلمین دکتر آرش رجبی به زبان فارسی به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شد. ساختار کتاب ساختار این کتاب در هفت فصل به شرح ذیل است: 1. تمهیدات 2.سیر تاریخی قاعده الواحد 3. تبیین معنا شناختی قاعده الواحد 4. دلایل و شواهد اثبات صدق قاعده الواحد 5. دلایل و شواهد مخالفان و ناقدان قاعده الواحد 6. عیار نقد، نقدها و پاسخ ها 7. کاربست های فلسفی و الهیاتی قاعده الواحد گزارش محتوا وحدت و بیکرانگی حقیقت وجود و صفات عینی ذاتی او، ازلی، ابدی و سرمدی است، و به هیچ کرانه و حدی محدود و کرانمند نیست، و هرگز کثرت در ذات او راه نمی یابد، و هر آن چه به نام و نشان، کثرت می نُماید، همه جلوه گری ها و نمودها و ظهورهای آن حقیقت محض است که در آینه ها و آیه ها تجلی می کند. آن حقیقت متعالی، در عین ظهور در مظاهر، مقید به قیود و حدود نمی شود، و تعالی و تنزه او محفوظ است، و در عین تنزه و تعالی، برکنار و منعزل از کرانه ها و شمارها نیست و قیوم بالذات و مقوم همه است. ▪️قاعده الواحد، که به تعبیر میرداماد، از امهات قواعد عقلیه است، مُبیِّن این حقیقت است که از یکی، جز یکی پدیدار نگردد، اما نه آن یکی و نه این یکی هیچ یک به معنای عددی تفسیر نمی شوند، و بیانگر کرانمندی و محدودیت قدرت بیکران او نیستند. ▪️تبیین و تفسیر این قاعده، سیر تاریخی آن، ادله عقلی و شواهد نقلی آن، نقد مخالفان و پاسخ به آن، و کاربست های فلسفی و کلامی آن در این کتاب عرضه شده است. وضعیت کتاب این کتاب در 387 صفحه با جلد سلفون سخت با کاغذ تحریر در قطع رقعی با قیمت 130000تومان به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری در آذرماه 1400 شمسی منتشر شد. تهیه کتاب 1. سایت اینترنتی کتابگاه https://b2n.ir/k90074 2. پیامک به 09197459063 https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
هدایت شده از ندای تهذیب
شاخص های مکتب شهید سلیمانی.pdf
1.29M
📝 📘 کتاب "شاخص‌های مکتب سلیمانی" 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━━📚┓ eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c ┗📚━━━━━━━┛ ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔴 🔹زندگی ، تهی از و ، و دچار رذیلت و پیچندگی است، و این رذیلت او را از ژرفای ، و خنکای لذت فرسنگ ها دورکرده است. انسان مدرن، در جاذبه اکنون زیست نمی کند، یا در حسرت و افسوس گذشته است و یا در تخیل و آرزوی آینده؛ و برای آینده ی هیچِ وهم انگیزِ خود، شتابان و بی هدف می دود، و از اکنونِ خود سرشار نمی شود و ناگاه در ایستگاه های زندگی در ثانیه های درنگ و اندیشه، تنها در حسرت گذشته ی رفته و آینده ی حاصل نشده فرو می ماند، و زبان حالش این می شود که اصلا نفهمیدم عمرم چه گونه گذشت؟ 🔹به طور طبیعی پیران از دنیا می روند، و جوانان پیر، و کودکان، جوانان رعنا، و کودکانی دیگر، زاده می شوند...و همین سیر ادامه می یابد، و همه سوار بر قطاری پرشتاب که فرصتی برای خودیابی و جذبه های عارفانه که انسان را سوار بر ابرهای فرازمان و فرامکان می کند نمی یابند... 🔹قطار زندگی مدرن، آن چنان شتابان به ایستگاه مرگ می رسد، که ، عطر ناب گل یاس را فهم نمی کند، و موسیقی زیبای طبیعت را که ضریح دلکش حرم خداوندی است به گوش دل و جان نمی نیوشد، و از بس در گیر و دار فراهم آوری نخستین های زندگی درمانده می شود که از رشد تدریجی دخترک و پسرک خود بی خبر می ماند. و ناگهان می بیند دخترکان و پسرکان، جوانانی رعنا شده اند، و خود پیر و فرتوت شده و باید غزل خداحافظی را بخواند...بی درکی از و .... 🔹زندگی مگر بدون غزل و و عاشقانه های و عارفانه های و آوای تصنیف اهل معرفت و تلاوت های سحرانگیز زندگی می شود؟! زندگی مگر بدون ناپدید شدن در دشت ها و چمن ها و کوهساران و صدای خروشان آبشاران زندگی می شود؟ 🔹کجایند تماشاگران پنجره خداوند؟ و کجاست زندگی در گذار شتابان دود و آهن و و انبوه سوء تفاهم ها و خیال انگیزی ها؟! 🔹سهراب می گوید: زندگی تر شدن پی در پی زندگی آب تنی کردن در حوضچه ی اکنون است، رخت ها را بکنیم آب در یک قدمی است روشنی را بچشیم شب یک دهکده را وزن کنیم، خواب یک آهو را گرمی لانه لک لک را ادراک کنیم روی قانون چمن پا نگذاریم در مُوِستان، گره ذایقه را باز کنیم و دهان را بگشاییم اگر ماه درآمد و نگوییم که شب چیز بدی است و نگوییم که شب تاب ندارد خبر از بینش باغ و بیاریم سبد ببریم این همه سرخ این همه سبز... https://www.instagram.com/tv/CW5PD00Ij0j/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
⚫ نواده ، عالم ربانی، حکیم قرآنی، فقیه صمدانی، ، از دار فنا به دیار بقا شتافت. سرنوشت زندگی دنیا است، گریزی از آن نیست، انسان از این دیار دیر یا زود رخت می بندد. اما مرگ عزیزان و بزرگان چیزی از وجود آدمی می کاهد و دل او را تهی می کند. آن عالم الاهی از برکات تهران بود از بازماندگان نسل طلایی که اکنون جای خالی هر یک از آن ها با تمام وجود احساس می شود.... کجاست میرزا عبدالکریم حق شناس، کجاست حاج آقا مجتهدی، کجاست آیت الله ضیاء آبادی، کجاست حاج آقا مجتبی تهرانی، کجاست حاج آقا نصرالله شاه آبادی، کجاست آیت الله روحانی قوچانی، کجاست آیت الله خوشوقت تهرانی، کجاست حاج آقا رضی شیرازی و..... خدایا از برکات وجود این عالمان ربانی تهی شد....و کسی جای آن ها را نگرفت...افسوس....افسوس... دریغ... دریغ.... إنالله و إنا إلیه راجعون 😭😭😭😭 https://www.instagram.com/p/CW80jSPosLy/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴انسان ها خوابند... وقتی مردند بیدار می شوند...گمان کردیم مرگ برای دیگران است نه برای ما... نفهمیدیم که مرگ از هوایی که تنفس می کنیم به ما نزدیک تر است... و ناگهان از راهی می آید که گمان نمی کردیم... ناگزیر باید همه چیز را رها کنیم... همه چیزهایی که عمری در طلبش دویدیم.... خانه... ماشین... مقام... اعتبار.... هیچ یک به کار نمی آید... جز ایمان به خدا و کار نیکو.... که غفلت ها و خفتگی ها و لجاجت ها نگذاشت به سویش برویم و یک یا الله از سویدای جان و دل بگوییم... و بگوییم که ما نبودیم آن چنان که باید... اما تو با ما به رحمت و مغفرتت چنان کن که تو را شاید...کاش از خواب بیدار شویم... https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 معشوق من! بر من گران است که مردمان را ببینم و تو را نبینم...از هم نشینی با خداجویانِ بی حاصل، غمزده ام... آیا راهی به سوی تو هست؟! 🔴 با خداجویانِ بی حاصل مَها تا کی نشینم؟ باش یک ساعت خدا را ، تا خدا را با تو بینم تا تو را دیدم مها، نی کافرستم، نی مسلمان زلف رویت، کرده فارغ ، از خیال آن و اینم ای بهشتی روی! اندر دوزخ هجرت بسوزم بی تو گر خاطر کشد، بر جانب خلد برینم آسمان شب ها، به ماه خویش نازد ، او نداند تا سحر گه خفته با یک آسمان مه، در زمینم در یمین و در یسارم، مطرب و ساقی نشسته زین سبب افتان زمستی ، بر یسار و بر یمینم زیر لب گوید ، به هنگام نگه کردن به عاشق عشوه ها باید خرید، از نرگس سحر آفرینم آن کمان ابرو غزال، اندر کمند کس نیفتد من بدین اندیشه، ای صیاد عمری در کمینم گاه گاهی با نگاهی گرنوازی جور نبود مستحقم، زانکه صاحب خرمنی ، من خوشه چینم ای نسیم کوی جانان ، بر سر خاکم گذر کن آب چشم اشکبارم بین و آه آتشینم شاعر: https://www.instagram.com/p/CXBjjEnIUE5/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 نگفتمت مرو آن جا، که آشنات منم در این سراب فنا، چشمه حیات منم وگر به خشم رَوی صد هزار سال ز من به عاقبت به من آیی، که منتهات منم نگفتمت که به نقش جهان مشو راضی که نقش بند سراپرده رضات منم نگفتمت که منم بحر و تو یکی ماهی مرو به خشک که دریای باصَفات منم نگفتمت که چو مرغان به سوی دام مرو بیا که قدرت پرواز و پرّ و پات منم نگفتمت که تو را ره زنند و سرد کنند که آتش و تبِش و گرمی هوات منم نگفتمت که صفت‌های زشت در تو نهند که گم کنی که سرِ چشمه صِفات منم نگفتمت که مگو کار بنده از چه جهت نظام گیرد، خلاق بی‌جهات منم اگر چراغ دلی، دان که راه خانه کجاست؟ وگر خداصفتی، دان که کدخدات منم https://www.instagram.com/mohsen.rajabi.tehrani/p/CXGIQpvsdbp/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 🔹: حدود سی سال پيش به مناسبت فوت مرحوم آقا ميرزا عبدالهادی شيرازی ، به عتبات مشرف شدم. خدمت رسيدم. در اين باره با ايشان، صحبت مفصّلی كردم. از جمله از ايشان سؤال كردم: فايده چيست؟ ايشان با تعجب پرسيد: «اين چه سؤالی است.» اشاره كرد به آقا سيد علاءالدين بحر‌العلوم، كه در آن جلسه حضور داشت و گفت: «فايده‌اش، تربيت ده‌ها نفر مانند ايشان و نوشتن كتاب‌ها وتقريرها و ...» ▪️گفتم: پاسخ سؤال من داده نشده. با اين همه كه فرموديد، ما چند نفر داريم كه بتواند اسلام را در دنيا، به صورت منطقی و درست كند؟ فرمود: «زياد هستند.»گفتم: «ممكن است نام ببريد.» فرمود : «آقا ، .» 🔹ايشان، ديگر اسم كسی را نبردند. گفتم: آيا اين افراد را برنامه حوزه تربيت كرده است، يا خودشان انگيزه داشته‌اند؟ 🔸فرمود: «خودشان داشته‌اند.» گفتم: كار خوبی كرده‌اند؟ فرمود: «بله» گفتم: پس چرا شما آن را تعقيب نمی كنيد؟ فرمود: «نمی شود» گفتم: شما آقای را می شناسيد؟ فرمود: «بله، از رفقاست.» ▪️گفتم: ايشان در همين روش را دارند. ايشان افرادی را كه پاسخگوی باشند، تربيت می كند، به جای متخصص شدن در ، گفت: «ايشان تك است و خود را تضحيه كرده است.» ▪️گفتم: پس ما از مأيوس باشيم. فرمود: «نه. من به سهم خود، حاضرم هرچه را شما بگوييد، انجام دهم؛ ولی، مانعی وجود دارد، و آن، متقدسين هستند. يك وقتی ما خواستيم يكی از همين افرادی را كه اهل تحقيق و نوشتن مقاله درباره مسائل روز بود، [منظور ايشان آقای محمدتقی جعفری بود] كمك كنيم و مورد تشويق قرار بدهيم، مورد اعتراض برخی از اين متقدّسين واقع شديم، به طوری كه گفتند: سهم امام را در ترويج غير فقه و اصول به كار می برد!» https://www.instagram.com/p/CXJPemlITuP/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 💠همیشه قدردانِ دیگران باشید! 🔹پدرم- دکتر غلامحسین یوسفی- هیچ گاه کینه‌ای به دل نداشتند، می‌گذشتند و می‌بخشیدند. 🔹برخی مواقع که به رسم معمول، پس از چاپِ کتابِ جدید، تعدادی را برای دوستان، دست نویس می‌کردند، از ایشان می‌پرسیدم: به چه دلیل برای برخی افراد که قدرناشناس بودند و ترکِ یار کردند، نیز نسخه‌ای در نظر می‌گیرید؟ 🔸همیشه پاسخ ایشان این بود: بنده به این شخص ارادت دارم و از دوستان من است! و این شعر را می‌خواندند: هر که او بد کرد من بخشیدمش رو تُرُش بنمود اگر، بوسیدمش با وفایان را دلی دریاوش است بیم دریا کی ز موجِ سرکش است؟ 🔹همیشه این جمله ایشان را به خاطر دارم که می‌فرمودند: قدردانِ محبتِ دیگران باشید هر چند بسیار کوچک بوده باشد و آن را از یاد نبرید! 📚، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: مجله فرهنگی هنری بخارا، شب ، ۹۶/۱۱/۳، نقل خاطره از سروش یوسفی- فرزند استاد- https://www.instagram.com/p/CXK93w_u_jI/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
🔴 پیشانی تو یکسره با تب نوشته شد ای ماه! سرنوشتِ تو در شب نوشته شد دنیای عاشقانِ بلا دیده زینب است دنیا به نامِ نامیِ زینب نوشته شد ای نامه ی ولایتِ حق! نقطه های تیر بر صفحه ی تنِ تو مرتّب نوشته شد! آن نامه ای که با قلم استخوانِ تو با خونِ تو به جای مرکّب نوشته شد شمشیرِ ناکسانِ عدو راست گفته بود وقتی به شانه ی تو مورّب نوشته شد ای تشنه آبروی جهان بر لبِ فرات- -آن روز با لبِ تو لبالب نوشته شد حالِ قمر در عقربِ ما را نگاه کن ای وای از آن قمر که در عقرب نوشته شد! پَری خوانی، غزل ۳۴۳، ص۳۷۱ 🔴ولادت عقیله عاقله، حجت کامله، عالمه غیر معلمه، جلوه گاه جمال احدی، خیمه گاه جلال سرمدی، تجلی رحمانی، مظهر اوصاف ربّانی، و فاطمه ثانی، حضرت - سلام الله تعالی علیها- بر همگان به ویژه پرستاران سرشار از برکت و خجستگی و شادکامی باد. https://www.instagram.com/p/CXScWGwIif5/?utm_medium=share_sheet
⚫ ▪️حق متعال، در پیش از آن که شماری در ، بر بشورند، و به نام ، را براندازند، و توطئه انتخاب خلیفه راه بیندازند، پاکی و اهل بیت را از هر آلودگی در جسم و دل و جان، و اندیشه و اخلاق و ایمان به روشنی یاد کرده است؛ در روزگاری که نه آن نخستین می دانست به نیرنگ بر مسند تکیه خواهد زد، و نه آن دومین؛ نه فتوحاتی در کار بود و نه زمینه سازی برای سلطنت. ▪️حسب و نسب و شوکت و شکوه پایدار آن پاکان و نیکان همیشه ی روزگار، اهل بیت پیامبر، هرگز به سفلگان و سفیهان گره نخورده، و بود و نبودِ کسانی که اگر اذنی در بررسی عالمانه ی انساب برخی از آنان بود، معادلات پیچیده ی حسب و نسبشان، بسان آفتاب نیمروزی آشکار می شد، در نسب و حسب آن پاکان و نیکان هیچ نقش و اثری ندارد.... ▪️امید آن است آن کس که سخنی از سرِ گیجی و گولی گفت به عقل آید، و نیکوتر سخن برانَد، و منصفانه تر عقاید و تاریخ را بخوانَد.. تا حقایق و را بدانَد. ▪️علی آن یگانه و و فرمود: «زَرَعُوا الْفُجُورَ وَ سَقَوْهُ الْغُرُورَ وَ حَصَدُوا الثُّبُورَ لَا يُقَاسُ‏ بِآلِ‏ مُحَمَّدٍ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَحَدٌ وَ لَا يُسَوَّى بِهِمْ مَنْ جَرَتْ نِعْمَتُهُمْ عَلَيْهِ أَبَداً هُمْ أَسَاسُ الدِّينِ وَ عِمَادُ الْيَقِينِ إِلَيْهِمْ يَفِي‏ءُ الْغَالِي وَ بِهِمْ يُلْحَقُ التَّالِي وَ لَهُمْ خَصَائِصُ حَقِّ الْوِلَايَةِ وَ فِيهِمُ الْوَصِيَّةُ وَ الْوِرَاثَةُ الْآنَ إِذْ رَجَعَ الْحَقُّ إِلَى أَهْلِهِ وَ نُقِلَ إِلَى مُنْتَقَلِه‏.» -تخم گناه کشتند، و آب فریب به پای آن هشتند، و شکنجه و عذاب درویدند، و بدین حقیقت نرسیدند، که از این امت کسی را با خاندان رسالت همپایه نتوان پنداشت، و هرگز نمی توان پرورده نعمت ایشان را در رتبت آنان داشت، که آل محمد پایه دین، و ستون یقینند؛ هر که از حد درگذرد به آنان بازگردد، و آن که وامانده، بدیشان پیوندد؛ حق ولایت، خاص ایشان است، و میراث پیامبر مخصوص آنان. اکنون حق به خداوند آن رسید و رخت بدانجا که بایسته اوست کشید. 🔴ما به یکایک مردمان مسلمان اهل سنت به دیده تکریم و اخوت می نگریم، و اهانتی بر آنان روا نمی داریم، با حفظ ثبات عقیده و گشودن باب گفتگوی عالمانه و عاقلانه. https://www.instagram.com/p/CXbCrE5IkA9/?utm_medium=share_sheet https://eitaa.com/KimiyayeSaadat