eitaa logo
کانال آشپزخانه خاله خاتون👩‍🍳
2.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
23 فایل
کپی مطالب و دستورات بدون لینک و اسم کانال ممنوع و راضی نیستم بابت دستور ات #وقت و #هزینه صرف میشود فقط مطالب بازارسال با نقل قول (فوروارد) شود سوالی داشتید یا دستور خاصی مدنظرتون بود در گروه مون بیان کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال آشپزخانه خاله خاتون👩‍🍳
آموزش مرحله به مرحله از طرز تهیه رنگی خوشگل و خوشمزه رو یاد بگیریم. توضیحی که در موردش باید بدم این هست که من با پایه پاناکوتا درست کردم، هم میتونید با این هم با پودینگ وانیلی هم با ژله بستنی یا ژله ماست و….درست کنید پس سلیقه ای هست . من تو ظرف سه تیکه آشپزخونه ام درست کردم سایز بزرگش اول با آب پیمانه کردم تا بدونم چقدر مایعات توش جان میگیره بعد درست کردم (آخر توضیح میدم دوباره) مواد لازم برای تهیه دسر رنگی پاناکوتا پاناکوتا وانیلی به اندازه قالب(در زیر نحوه درست کردن قرار داده شده) ژله انواع مختلف در رنگ های مختلف سرنگ برای پر کردن لوله تو خالی (نی آیس پک و یا هر نی دیگه) طرز تهیه دسر رنگی اول پاناکوتا(انتهای مطلب نحوه درست کردن پاناکوتا رو هم به صورت مختصر توضیح میدم) رو درست کردم و ظرفم چون پلاستیکی بود گذاشتم پاناکوتا از داغی بیافته بعد تو ظرف خالی کردم بدون چرب کردن و … (به خاطر وجود خامه خودش راحت جدا میشه) بعد با یه شی لوله ای تو خالی مثل نی های کلفت ،نی آیس پک (من یه لوله ی فلزی داشتم خونه) با فاصله در چند ردیف پاناکوتا رو خالی کردم  از همون ابتدا با چرخش نی رو داخل پاناکوتا کنید و بپیچید تا خوب جمعش کنه و بعد خالی کنید . نصف بسته ژله الوررا رو با دو سوم پیمانه آبجوش بن ماری کردم تا شفاف بشه چند قسمت کردم و به هر کدوم دو قطره رنگ خوراکی زدو و به وسیله سرنگ رنگ ها رو داخل حفره ها ریختم و گذاشتم یخچال تا ببنده (از همون ابتدا یکم از مواد پاناکوتا رو نگه داشتم و این مقداری که به وسیله ی نی خارج شد رو بن ماری کردم یه قطره رنگ خوراکی زدم و ریختم روی پاناکوتا تا یکدست و تمیز بشه ) وقتی بست لایه آخر یه بسته ژله انگور رو‌ درست کردم و ریختم روش (میتونید این قسمت. و حذف کنید سلیقه ایه) گذاشتم پخچال وقتی بست دور تا دورش رو با چاقو آزاد کردم و با انگشت همه جارو آزاد کردم و تو ظرف برگردوندم خیلی راحت برمیگرده. این از توضیحات مراحلش سخت نیست خیلی ساده است . دستور پاناکوتا وانیلی حجم قالب من پنج پیمانه آب جا میگرفت پس مواد لازم رو هم طبق اون گفتم پنج لیوان شیر نه قاشق غذاخوری پودر ژلاتین نصف قاشق چای خوری وانیل یک بسته دویست گرمی خامه صبحانه شکر : یک و یک چهارم پیمانه اول یک پیمانه شیر رو بریزد روی ژلاتین و وقتی اسفنجی شد بن ماری کنید شفاف بشه  بعد مابقی مواد همه رو باهم مخلوط و بزارید رو گاز تا شکر حل بشه وقتی جوش اومد خاموش کنید و آخر ژلاتینه بن ماری شده رو اضافه کنید پایه پاناکوتام که براساس مقدار حجم قالبم تغییر میدم   سه پیمانه شیر +دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین +یک چهارم قاشق چای خوری وانیل + نصف بسته خامه و شکر نصف پیمانه @KitchenAuntKhatoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رنگی سه رنگ 😍 نکته هر قسمت شکلات که ریختید سی دقیقه بزارید بسته شود بعد لایه بعدی بریزید در آخر دوساعت اجازه بدین لایه ها بسته بشه و بعد برش بزنید @KitchenAuntKhatoon
نشاسته ۲ ق موز ۱ ع شکر۱ استکان و اب ۲ استکان شکرو نشاسته و اب رو درشعله ی کم هم میزنیم. موز رو له کرده وداخل مواد میریزیم. سپس می زاریم تا سرد بشه و بعد هم با نارگیل، وسایل تزیینی، وگردوی خرد شده تزیین میکنیم نوش جان @KitchenAuntKhatoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ازترکیه ی عضوناتو وشریک صهیونیست ها انتظاری جزدشمنی هم نمی رود. سرتاسرمحورمقاومت هم، البته سالهاست درانتظار خون شهدای معرکه هایی چون خان طومان نشسته‌... سخن از جنایت ترکها بسیاراست، اما علی الحساب .
👌میدانيد آخرين زنگ زندگیتان کی ميخورد!؟ خدا ميداند، ولی... آن روز که آخرين زنگ دنيا می‌خورد ديگر نه ميشود تقلب کرد و نه ميشود سر کسی کلاه گذاشت! آن روز تازه می فهميم که دنيا با همه بزرگی اش از يک جلسه امتحان مدرسه هم کوچکتر بود و آن روز تازه می فهميم که زندگی عجب سوال سختی بود سوالی که بيش از يک بار نمی توان به آن پاسخ داد. خدا کند آن روز که آخرين زنگ دنيا ميخورد روی تخته سياه قيامت، اسم ما را جز خوب ها بنويسند خدا کند حواسمان بوده باشد که زنگ های تفريح آنقدر در حياط نمانده باشيم که ((حيات=زندگی)) را از ياد برده باشيم. خدا کند که دفتر زندگی‌مان را زيبا جلد کرده باشيم و سعی ما بر اين بوده باشد که نيکی‌ها و خوبی‌ها را در آن نقاشی کنيم و بدانيم که دفتر دنيا، چک نويسی بيش نيست؛ چرا که ترسيم عشق حقيقی در دفتر ديگر است اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَــــرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار بدید برای فرهنگ سازی سالم ان شاء الله
🌱| قال رسول‌ اللّٰہ ﷴ ﷺ: لَيْسَ مِنْ عَبْدٍ يَظُنُّ بِاللّٰہِ خَيْرا إلاّ كانَ عِنْدَ ظَنِّهِ بِهِ؛ 🌱حضرت ﷴ ﷺ مےفرمایند: بنده‌اى نيست كہ بہ خداوند خوش‌گمان باشد مگر آن كہ خداوند نيز طبق همان گمان با او رفتار كند. -📚 بحارالأنوار،ج۷۰،ص۳۸۴،ح۴۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️یکی از مهمترین اعترافات روح‌الله‌زم همین است! 🔻ما در انتخابات از حسن روحانی حمایت کردیم تا نارضایتی مردم به نقطه جوش خود برسد...
💥 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 💥 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. 🔵 آیت‌الله میرباقری: بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یک‌وجهی. ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانش‌های تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است. امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند. این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است. دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد. در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است. این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند. می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند. علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد مهیا کند. @mirbaqeri_ir ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️ این دورکاری‌ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از به و ایجاد بستر برای پذیرشِ حل‌و‌فصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر به‌ویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد. این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند. به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیه‌ها، به‌خصوص احتمالات و و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیه‌های بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد. به نظر می‌رسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی می‌کرد، امروز می‌توانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و به‌خصوص نیروهای ، و نخبگان، فضاهای اندیشه‌ورزی در این زمینه‌ها را باید به‌سرعت فراهم کنند و بستر این فرضیه‌ها را بررسی کنند و سپس به‌دنبال یک طراحی همه‌جانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامه‌های خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگ‌های بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیه‌ها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی به‌سمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیت‌هایی در لایه‌های مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف به‌صورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد. شکی نیست که تاب‌آوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس می‌تواند برخلاف همۀ طراحی‌ها، ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس می‌تواند به ظهور شکاف‌ها و ضعف‌های فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بی‌رقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضع‌گیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحی‌های غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد. راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹‌۹/۱/۱۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا