فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب اسلامی: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را میبوسیم اما آنها که میگویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینیها است دچار محاسبه غلط شدهاند.
⏪حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح، در دانشگاه افسری امام علی علیهالسلام حضور یافتند. ۱۴۰۲/۷/۱۸
هدایت شده از انسیه صادقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️لحظاتی پیش زلزله شهر مقدس مشهد را لرزاند.
🧎♂️در این شرایط نماز آیات بر اهل منطقه واجب می گردد.
طریقه خواندن نماز آیات 👆
♦️ در کمتر از 2️⃣ دقیقه به صورت تصویری #نماز_آیات رو بیاموزید.
https://eitaa.com/ferdosy140
لینک کانال فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی
جهت عضویت در کانال
هدایت شده از معصومی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چگونه با قرآن انس بگیریم؟
🔰 چطور با قرآن گریه کنیم؟!
[♦*• 🍃🍀🍃•*♦]
#اَللهُمَ_لَـیِّن_قَـلبی_لِوَلِیِّ_اَمرِک
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْبحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها🤲🏻
هدایت شده از علی مراد حیدری ...
🇮🇷
📝 #پاسخ_به_شبهه | سالها با انتشار این شایعه که فلسطینیها خود زمینهایشان را به صهیونیستها فروختند، سعی شد تا مسلمانان انگیزهای برای حمایت از آرمان فلسطین نداشته باشند. با بررسی اسناد تاریخی معتبر، درباره این شایعه نتایج جالبی به دست میآید.
🍃🌹🍃
🔻صهیونیستها از ۴ طریق توانستند یک درصد از کل اراضی فلسطین را خریداری کنند؛
1⃣ زمینهایی که متعلق به اقلیت یهودی ساکن در فلسطین بود. (۶۵ هزار هکتار)
2⃣ آن زمان دولت انگلستان قیّم فلسطین بود و حاکم فلسطین انگلیسی بود. این دولت زمینهایی در اختیار صهیونیستها قرار داد. (۶۶.۵ هزار هکتار)
3⃣ خرید زمین از طریق لبنانی و سوریهای ساکن فلسطین. (۶۰.۶ هزار هکتار)
4⃣ خود فلسطینیها هم فریب رفتار دوستانه آن زمان طرف مقابل را خورده و مقداری کمی زمین فروختند. (۳۰ هزار هکتار)
🔸کل اراضی خریداری شده حدود ۲۲۰ هزار هکتار را شامل میشد. مجموع اراضی فلسطین ۲.۷ میلیون هکتار است، یعنی فلسطینیها ۱.۸ درصد از زمینهایشان را فروختند!
🔺و اما هماکنون ۸۵ درصد فلسطین با زور در اختیار صهیونیستهاست!! (لطفا به تصویر بالا توجه فرمایید)
https://eitaa.com/serat12110
نکاتی از تفسیر آیات امروز
إِنَّمَا اَلنَّسِيءُ زِيٰادَةٌ فِي اَلْكُفْرِ نسا الشيء ينسوه و نساء و منساة و نسيئا به معناى تاخير انداختن است، گاهى هم به آن ماهى كه حرمتش تاخير انداخته شده مى گويند: نسىء عرب را در جاهليت رسم چنين بود كه وقتى دلشان مى خواست در يكى از چهار ماه حرام كه جنگ در آنها حرام بوده جنگ كنند موقتا حرمت آن ماه را برداشته به ماهى ديگر مى دادند، و آن ماهى را كه حرمتش را برداشته بودند نسىء مى ناميدند و اما اينكه اين عمل را چگونه انجام مى داده اند در جزئيات آن، گفتار مفسرين و مورخين مختلف است آنچه از خلال كلامى كه در آيه شريفه است برمى آيد اين است كه اعراب چنين سنتى در باره ماههاى حرام داشته و آن را نسىء مى ناميده اند، و از كلمه مزبور اين مقدار استفاده مى شود كه حرمت يكى از اين ماهها را به ماهى ديگر غير از ماههاى حرام داده، حرمت خود آن ماه را تاخير مى انداختند، نه اينكه بكلى ابطال نموده ماه مورد نظرشان را حلال كنند چون مى خواستند هم ضرورت خود را رفع نموده و هم سنت قومى خود را كه از پيشينيان خود از ابراهيم (ع) به ارث برده بودند حفظ كنند بهمين منظور تحريم آن را بكلى لغو نمى كردند بلكه آن را تا رسيدن يكى از ماههاى حلال تاخير مى انداختند گاهى اين تاخير تنها براى يك سال بود و گاهى براى بيش از يك سال، و آن گاه بعد از تمام شدن مدت تاخير دوباره ماههاى حرام را طبق سنت ابراهيم حرام مى نمودند و اين عمل از آنجايى كه يك نوع تصرفى است در احكام الهى و از آنجايى كه مردم جاهليت مشرك و بخاطر پرستش بت كافر بودند لذا خداى تعالى اين عملشان را زياده در كفر ناميده خداى تعالى حكمى را كه مترتب بر حرمت ماههاى حرام است ذكر كرده و فرموده: پس در آن ماهها بخود ظلم مكنيد و روشن ترين مصاديق ظلم قتل نفس است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸از صدایِ سخنِ عشق ندیدم خوشتر
🔸یادگاری که در این گنبدِ دَوّار بِمانْد
🗓 بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ، بزرگمرد شعر و ادب فارسی گرامی باد.
┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄
📌 بیانیه دانشگاه فردوسی مشهد در محکومیت رژیم غاصب اسرائیل
🔶مشاهده بیانیه
توضیح آیه 41توبه
جنگ تبوك يك وضع استثنايى داشت، و توأم با مقدماتى كاملا مشكل و پيچيده بود، به همين جهت عده اى از افراد ضعيف الايمان و يا منافق از شركت در اين ميدان تعلل مى ورزيدند، در آيات گذشته خداوند گروهى از مؤمنان را سرزنش كرد كه چرا به هنگام صدور فرمان جهاد، سنگينى به خرج مى دهند؟ و فرمود دستور جهاد به سود خود شما است و گرنه خدا مى تواند به جاى افراد بى اراده و تن پرور مردمى شجاع و با ايمان و مصمم قرار دهد، بلكه حتى بدون آنهم قادر است پيامبر ص خود را حفظ كند آن چنان كه در داستان غار ثور و ليلة المبيت حفظ نمود عجب اينكه چند تار عنكبوت كه بر دهانه غار تنيده شده بود سبب انحراف فكر دشمنان لجوج و سركش شد و از در غار بازگشتند و پيامبر خدا سالم ماند، جايى كه خداوند با چند تار عنكبوت مى تواند مسير تاريخ بشر را دگرگون سازد چه نيازى به كمك اين و آن دارد تا بخواهند ناز كند، در حقيقت همه اين دستورات براى تكامل و پيشرفت خود آنها است نه براى رفع نيازمندى خداوند به دنبال اين سخن بار ديگر مؤمنان را دعوت همه جانبه به سوى جهاد مى كند و مسامحه كنندگان را مورد سرزنش قرار مى دهد نخست مى گويد: همگى به سوى ميدان جهاد حركت كنيد خواه سبكبار باشيد يا سنگين بار (اِنْفِرُوا خِفٰافاً وَ ثِقٰالاً) خفاف جمع خفيف و ثقال جمع ثقيل و اين دو كلمه مفهوم جامعى دارد كه همه حالات انسان را شامل مى شود، يعنى اعم از اينكه جوان باشيد يا پير، مجرد باشيد يا متاهل، كم عائله باشيد يا پرعائله، غنى باشيد يا فقير، بدون گرفتارى باشيد يا گرفتار، زراعت و باغ و تجارت داشته باشيد يا نه، در هر صورت و در هر حال و در هر موقعيت بر شما لازم است هنگامى كه فرمان جهاد صادر شد همگى اين دعوت آزاديبخش را اجابت كنيد و از هر كار ديگرى چشم بپوشيد و سلاح به دست گرفته به سوى ميدان نبرد حركت كنيد
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
4_5857065369914577393.mp3
7.93M
#پادکست_روز
#رهبری | #استاد_عالی
#استاد_شجاعی
✘ کسانی که میخواهند به دولت کریمهی امامشان برسند و آمادهی خدمت در رکاب امامشان باشند: گوش کنند!
استقامتِ این روزها، اراده قوی لازم دارد!
اراده ای قوی تر از همیشه برای فتح قله.
#تلنگری
@ostad_shojae
نکاتی از آیات امروز
قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً لَنْ يُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ إِنَّكُمْ كُنْتُمْ قَوْماً فٰاسِقِينَ «۵۳» (به منافقانى كه به جاى حضور در جبهه، قصد كمك مالى دارند) بگو: چه از روى علاقه انفاق كنيد و چه از روى كراهت، هرگز از شما پذيرفته نخواهد شد، زيرا شما قومى فاسق بوده ايد نكته ها: به گفته ى تفاسير، منافقانى كه در جنگ تبوك شركت نكردند، مى خواستند با كمك مالى به جبهه، خود را شريك پيروزى بدانند قبول نشدن انفاق منافقان، يا به اين معنى است كه در دنيا كمك هاى مالى از آنان دريافت نمى شود، يا آنكه در آخرت پاداشى