eitaa logo
لحظاتی با احکام
4.4هزار دنبال‌کننده
646 عکس
35 ویدیو
2 فایل
پاسخ به سوالات آقایان https://eitaa.com/e_va_m پاسخ به سوالات بانوان https://eitaa.com/m_h_v_m_1403
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۲۱۹) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✔️✔️✔️✔️✔️
🍃🍃🍃🍃🍃 🖊 چنانچه در حال خواندن نماز فرادا، برگزار شود، آیا می توان نماز را شکست؟ ✅👈 با سه شرط می تواند: 🌱 الف) اگر هنگامی که مشغول خواندن نماز سه یا چهار رکعتی است، نماز جماعت برپا شود، 🌱 ب) و اطمینان ندارد که بعد از اتمام نمازش به جماعت می رسد، 🌱 ج) وچنانچه به رکوع رکعت سوم نرفته است، ⏮ مستحب است به نیّت نماز مستحب، نماز را دو رکعتی تمام کند و خود را به جماعت برساند. 📖 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای، مسأله ۶۹۵. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ❇️❇️❇️❇️❇️
🌺🌺🌺🌺🌺 😡 اگر گوینده یا شنونده باشیم، آیا باید از غیبت شونده حلالیت بطلبيم؟ ✅👈 آيات عظام: امام، تبريزي، صافي، فاضل و سیستانی: لازم نيست. 🔍 آية الله سيستاني: اگر غیبت دارای توهین باشد بنابر احتیاط، لازم است حلالیت بگیرد با دو شرط: ۱)حلالیت جبران هتک حرمت و توهین را کند. ۲) حلالیت طلبیدن مفسده نداشته باشد. ✅👈 آيات عظام: خامنه‌اي، مكارم، نوري، بهجت و وحید:‌ اگر امكان ندارد (مثلا آدرس غیبت شونده را ندارد یا وفات کرده) یا مفسده دارد (باعث ايجاد اختلاف، ناراحتي و تيرگي روابط، مي‌شود یا غیبت شونده نامحرم باشد) لازم نيست ولی در صورتیکه امكان دارد و مفسده ندارد بايد از غيبت شونده حلاليّت بطلبد. 🔍 آية الله وحيد: بنا براحتياط واجب حلالیت بگیرد. 🔍 آیت الله مکارم: گوینده باید حلالیت بگیرد ولی شنونده مستحب است حلالیت بگیرد. 🖇 امام، استفتائات ج۲ ص۶۲۰ س۱۶ و۲۱ و ج۳ ص۵۸۸ س۵۸ و۵۹؛ خامنه‌اي، رساله آموزشي ج۲ درس ۱۹؛ صافي، رساله م۲۸۲۶؛ تبريزي، رساله م۲۸۲۴ و استفتائات ج۱ س۱۰۰۴ و ۱۰۰۶؛ فاضل،‌ استفتائات ج۱ س۹۲۸؛ نوري، استفتائات ج۲ س۵۳۰؛ بهجت، جامع المسائل ج۲ ص۴۷۱ و استفتائات ج۴ س۶۴۷۵ و ۶۴۷۸؛ سيستاني، رساله ج۱ م ۲۲۷۱؛ وحيد، رساله م۲۰۷۸؛ مكارم، احكام ويژه م ۱۱ و انوار الفقاهه، كتاب تجارت ص۲۹۲و جامع المسائل، طلب حلالیت شنونده غیبت. ༺ ༻ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️
💐💐💐💐💐 🔊 استفاده مردان از و نیز : 1⃣ اگرچه برای مدتی کوتاه (مانند لحظه عقد) باشد، حرام است؛ 2⃣ هرچند به قصد زینت نباشد، 3⃣ و از دیگران هم مخفی کند، 4⃣ و بنابر احتیاط واجب نماز نیز با آن باطل است. 📖 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای، مسأله ۹۰. ‿︵‿ ‿︵‿ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️
🧐🧐🧐🧐🧐 🤩 اگه گفتی: کدوم نمازه که در هر رکعتش یه قنوته؟ ╭═⊰🍃🌺💐🌺🍃⊱━╮ 👈 👉 ╰═⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━╯ «••✾❀🍂🍂❀✾••» 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✅✅✅✅✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همراه با یک صفحه از ( امروز صفحه۲۲۰) 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✔️✔️✔️✔️✔️
🌺🌺🌺🌺🌺 سلام حاج آقا👳‍♂ یه سوال فنی دارم: خانمی که بارداره، ممکنه ببینه⁉️ ❇️👈 همه مراجع: بله. «زن باردار» یا «خانمی که شیر می‌ده» هم، ممکنه خون حیض ببینه؛ اگه خونی دید که شرایط خون حیض رو داشت، این خون حیض حساب می‌شه. 🖇 امام، فاضل، مکارم و نوری، تعلیقات علی العروةالوثقی، ج۱، باب‌الحیض، م۳؛ بهجت، سیستانی و صافی، توضیح‌المسائل مراجع، م۴۳۷؛ وحید، رساله، م۴۴۳؛ رهبری: دفتر. ◦•●◉✿ ✿◉●•◦ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ✅✅✅✅✅
💐💐💐💐💐 📣 اگر در محل زخمی باشد که خون آن بند نمی آید، ولی آب برای آن ضرر ندارد، برای وضو چه باید کرد؟ ✅👈 آیات عظام خامنه ای و مکارم شیرازی: باید آن را در آب کر یا جاری فرو برد و قدری فشار دهد که خون بند بیاید و بعد آن عضو را به صورت ارتماسی وضو دهد و اگر خون بند نیامد، با پوشاندن آن، وضوی جبیره بگیرد. ✅👈 آیت الله سیستانی: باید بعد از شستن اجزای سالم آن عضو با رعایت ترتیب، موضع زخم یا بریدگی را در آب کر یا جاری فرو برد و قدری فشار دهد تا خون آن بند بیاید و انگشت را روی زخم یا بریدگی در زیر آب، از بالا به پایین بکشد تا آب بر آن جاری شود و سپس جاهای پایین تر از آن را بشوید. 📖 برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج ۱، ص ۱۶۵. ༺ ༻ 👉🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97 ⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️