eitaa logo
٫ مَهجور ٫
531 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
269 ویدیو
3 فایل
- برایتان مَرهمی آرزو می‌کنم ؛ از جنسِ خدا نزدیك، بی‌خطر، بی‌منت .. * / می‌شنوم تون ،، https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_psqbss&btn=حانیه * 01 , 12 , 28 .
مشاهده در ایتا
دانلود
*
دعای - یا مَن اَظهَرَ الجَمیل - رو زیاد بخونین.
٫ مَهجور ٫
دعای - یا مَن اَظهَرَ الجَمیل - رو زیاد بخونین.
علامه مجلسی ره نقل می‌کند که عمر بن شعیب می‌گوید جدم از پیامبر بزرگوار اسلام شنید : روزی حضرت جبرئیل ع بر من نازل شد در حالیکه شادمان وُ خندان بود بر من سلام کرد من نیز جواب سلام او را دادم و گفتم علیکم السلام یا جبرئیل. جبرائیل ع عرض کرد : "همانا خداوند عزوجل هدیه‌ای برای تو فرستاده و آن کلماتی از گنج‌های بهشت است که خداوند به تو کرامت فرموده است." گفتم : آن کلمات چیستند ؟ گفت : آن کلمات این‌ها هستند، بگو : [ در اینجا دعای یا من اظهر الجمیل را خواندند. ] حضرت محمد ص به جبرئیل فرمود : ثواب این کلمات چیست ؟ جبرئیل گفت : هیهات، هیهات که کسی بتواند آن را به شماره آورد. اگر تمام ملائکه هفت آسمان وُ هفت طبقه زمین بخواهند ثواب آن را توصیف نمایند تا روز قیامت قادر نیستند حتی جزئی از یک جزء این کلمات را توصیف کنند. هنگامی که بنده‌ای خدا را بخواند وُ بگوید : یا مَن اَظهَرَ الجَمیلَ وَ سَتَرَ القَبیحَ " ای کسی که زیبایی‌ها را آشکار وُ زشتی‌ها را می‌پوشانی " خدا او را پوشانده و در دنیا بر او رحمت می‌فرستد و در آخرت او را زیبا می‌گرداند و با هزار پرده در دنیا وُ آخرت او را می‌پوشاند ؛ و هنگامی که بگوید : یا مَن لَم یُؤاخِذ بِالجَریرَةِ و‍َ لَم یَهتِکِ السِّتر " ای خدایی که به گناه مؤاخذه نمی‌کنی و پرده گنهکاران را نمی‌دری " خدا او را در قیامت محاسبه نمی‌فرماید و در روزی که همه پرده‌ها پاره می‌شود وُ به کناری می‌رود از او پرده دری نمی‌فرماید ؛ و هنگامی که بگوید : یا عَظیمَ العَفوِ " ای صاحب عفو بزرگ " خداوند گناهان او را می‌آمرزد حتی اگر همچون کف دریا زیاد باشد ؛ و هنگامی که بگوید : یا حَسَنَ التَجاوُزِ " ای خدایی که از بدان با نیکویی در می‌گذری " خدا نیز از او بگذرد. حتی اگر گناهانی، چون سرقت وُ شرب خمر وُ گناهان هولناک وُ دیگر کبائر را مرتکب شده باشد ؛ و هنگامی که بگوید : یا واسِعَ المَغفِرَةِ " ای کسی که مغفرت و آمرزشت بسیار گسترده است " خداوند هفتاد باب از رحمت بر او بگشاید و او را در رحمت خویش فرو می‌برد تا هنگامی که از دنیا خارج شود ؛ و وقتی که بگوید : یا باسِطَ الیَدَینِ بِالرَحمَةِ " ای کسی که دست‌های رحمتش همیشه باز است " خداوند دست رحمتش را بر او بگشاید ؛ و هنگامی که بگوید : یا صاحِبَ کُلِّ نَجوی وَ یا مُنتَهی کُلِّ شَکوی " ای صاحب هر راز پنهان و‌ ای نهایت همه شکوه‌ها " خداوند ثواب همه مصیبت دیده‌ها و همه مردم اعم از سالم وُ مریض وُ زیان دیده وُ مسکین وُ فقیر را تا روز قیامت به او عطا فرماید ؛ و هنگامی که بگوید : یا کَریمَ الصَّفحِ " ای کریمی که از روی مهر از گناه در می‌گذری " خداوند کرامت انبیاء را به او عطا نماید ؛ و هنگامی که بگوید : یا عَظیمَ المَنِّ " ای کسی که منّتی بزرگ بر بندگانت داری " روز قیامت آرزویش را برآورده سازد و آرزوهای خوب همه مردم را نیز برای او برآورد ؛ و هنگامی که بگوید : یا مُبتَدَئَاً بِالنِّعَمِ قَبلَ اِستِحقاقِها " ای خدایی که بدون سابقه استحقاق نعمت هایت را ارزانی داشتی " خدا اجر تمام کسانی که نعمت‌ هایش را شکر گذارده‌اند به او عنایت فرماید ؛ و هنگامی که بگوید : یا رَبَّنا وَ یا سِیِّدَنا " ای پروردگار و ای سید ما " خداوند به ملائکش می‌فرماید‌ : ای فرشتگانِ من شاهد باشید که من او را آمرزیده و به عدد تمام مخلوقات بهشت وُ جهنم وُ هفت آسمان وُ زمین وُ خورشید وُ ماه وُ ستارگان وُ قطره‌های باران وُ انواع مخلوقات وُ کوه‌ها وُ سنگریزه‌ها وُ عرش وُ کرسی به او اجر وُ ثواب عطا نمودم ؛ و هنگامی که بگوید : یا مَولانا " ای آقای ما " خداوند قلب او را پر از نور ایمان گرداند ؛ و هنگامی که بگوید : یا غایَةَ رَغبَتَنا " ای منتهای مطلوب ما " خداوند روز قیامت آنچه را که او و دیگر خلائق به آن رغبت دارند به او عطا فرماید ؛ و هنگامی که بگوید : اَسئَلُکَ یا اللهان لا تُشَوِّهَ خَلقی بِالنّارِ " ای خدا از تو درخواست میکنم که خلقت مرا با آتش، زشت وُ قبیح نگردانی " خداوند جبار می‌فرماید : او را از آتش آزاد گردانیدم.‌ ای ملائکه‌یِ من شاهد باشید که او و پدر وُ مادرش و برادرش و خانواده وُ فرزندانش و همسایگانش را از آتش آزاد گردانیدم و شفاعت او را در مورد هزار نفر که آتش بر آن‌ها واجب گردیده است را می‌پذیرم.‌ ای محمد ص این کلمات را به متقین بیاموز وُ به منافقین یاد مده، چون این دعائی است مستجاب که هر کس آن را بخواند ان شاءالله به اجابت می‌رسد و این دعا اهل بیت المعمور [ خانه‌ای در آسمان چهارم یا هفتم ] است که در هنگام طواف به دور بیت المعمور خدا را بدان می‌خواندند.
از چیزهایی که نصیبم نمیشن و یا سر راهم قرار می‌گیرن دلگیر نمیشم چون میدونم هیچ کارِ خدا بی‌حکمت نیست وُ هرگز بدِ بنده‌شو نمیخواد.
- دوشنبه ، 6 شهریور 1402 ، 10:20 .
اگه خیر دنیا وُ عاقبت رو میخواین، هیچی مثل نماز اول وقت نیست. فرض کنین چه توفیقیه که نماز تون با نماز امام زمان عج بره بالا :) این چیزی که میگم فقط حرف نیستا، اول از خودم شروع کردم و نمیخوام بقیه هم جا بمونن. به شخصه تو خونه‌ی ما هیچ‌کس جز مامانم دغدغه‌ی نماز اول وقت نداره. میگن میخونیم حالا. تا موقع اذان میشه دست همه شونو میگیرم تک‌تک می‌برم کنار روشویی میگم وضو بگیرین همین الان برین بخونین، اما با اینکه تا اونجا رفتن برمی‌گردن میگن الان حسش نیست بعدا. به خاطر همینه که زندگی مون همینه. نمازِ من به تنهایی نمیتونه همه چیو به دوش بکشه. خونه‌ای که توش نماز اول وقت خونده نشه فرشته‌ها نمیان. هزار بار بهشون میگم، اما به حرفم گوش نمیدن گاهاً عصبانی هم میشن، اما من وظیفمه. اگه گاهی اوقات تو خونه تون بقیه فراموش میکنن شما بهشون یادآوری کنین.
ممنونم بابت وقت گذاشتن تون ✨.