بچها، ازتون خواهش میکنم دعا کنین برامون.
دعا کنین که هیچ آدمی جلوی عزیزانش شرمنده نشه.
گفت چرا زندگی مون اینجوری شد ؟
سرشو گذاشته بود رو فرمون و گریه میکرد و من درحالی که سعی میکردم خودم گریه نکنم بغلش کردم و گفتم : خدا هرکیو بیشتر دوس داشته باشه بیشتر بهش غم وُ غصه میده تا ببینه وسط اون مشکلات به خودش پناه میاره یا نه. باور کن هیچ کدوم از کارای خدا بیحکمت نیست، هرچقدر الان سختی میکشی بعدا خدا برات جبران میکنه اگه الان همون خدا رو دو دستی بچسبی. به جون حانیه که داره میبینه وُ میفهمه چی داری میکشی ولی باید از خودش بخوای. هر بدی وُ ظلمی که مردم دنیا بهت میکنن در حالی که جز لطف کاری براشون نکردی، خدا یه روز همشو چند برابر برات جبران میکنه. تا اون بالایی با تموم مهربونی وُ صبوریش نشسته تا تو بیای سمتش و ازش کمک بخوای ارزششُ نداره به خاطر خلق خدا اشک بریزی، گریه فقط باید برای خدا باشه هرچند از بندهی خدا دلگیر باشی. اینطوری میشه که کمکم خدا میشه بهترین رفیقت و وقتی خدا رو داشته باشی، خلق دنیا چه کاری از دستش برمیاد ؟
خدا اگه یه درو به روت میبنده، صد در برات باز میکنه. تو زندگیم خیلی وقتا از آدما دلخور شدم، ولی در طول روز دم نزدم گذاشتم همه شکایتامو شب بردم پیش خالق شون. من که بخشیدم شون، اما گذاشتم خدا خودش حسابمو باهاشون صاف کنه.
بعضیا فکر میکنن چون الان این اتفاق نیفتاده من خرم از مهربونی زیادم بخشیدم شون. ولی نه، من همه رو جمع کردم که همون روزی که حق هیچ کس ضایع نمیشه خدا خودش حقمو بگیره. بخاطر همین میگم وقتی بحثی مشکلی چیزی پیش میاد سکوت کنین، اگه الان حرف بزنین اون روز خدا میگه تو حرمت بنده منو شکستی توقع داری ازت دفاع کنم ؟
ولی اگه هیچی نگی وُ بگذری خدا جبران میکنه.
همه اینا رو گفتم که به اینجا برسم ؛ هروقت هر مشکلی پیش اومد نگران نباش، خدا جای حق نشسته و مطمئن باش چیزی جز صلاحتو نمیخواد. پس همیشهی همیشه به خودش توکل کن. میدونم که هیچ خوبی وُ هیچ بدیای بیجواب نمیمونه :)
فقط یه چیزُ از من یادتون باشه ؛
کسی که دل یه مؤمنُ بشکنه، از رحمت خدا محروم میشه.