eitaa logo
LightHouse | نقد فیلم
806 دنبال‌کننده
240 عکس
46 ویدیو
1 فایل
🎬 نقد تخصصی محتوا و فرم فیلم و انیمیشن و سریال. دغدغه ما بیشتر تمرکز روی محتواست تا تربیت موفق و خوبی واسه بچه ها و دانش آموز هاتون رقم بخوره! ارتباط با ادمین: @Ya_Ali_mula110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 مکانیسم تاثیر سینما؛ حس ترحم. 🔦 یکی از مهمترین مکانیسم‌های تاثیر سینما و شاید بشه گفت یکی از قویترین مکانیسم های تاثیر؛ حس ترحم و سپس هم‌دردی هستش. وقتی فیلمساز کاری میکنه مخاطب نسبت به سوژه احساس ترحم کنه، دیگه گارد مخاطب کاملا میاد پایین. گاها این اتفاقات و اشک تمساح از مصائب درست هستش و گاها از دروغ‌هایی مثل هلوکاست توی فیلم فهرست شیندلر. 🔦 شاید عده ای فکر کنند این مکانیسم پیش پا افتاده‌است، اما اینطور نیست. گاها در برخی فیلم جنایتکارهای بزرگی، دست به قتل شکنجه و غارت و دزدی میزنند، اما تمامی افعال اون ها با نشون دادن ظلمی که بهشون شده، سفیدشویی میشن. مثل فیلم جوکر و حتی شیطان‌هایی که توی انیمه شیطان‌کش(demon slayer) هستند. 🔦 چندین سال هستش با فیلم‌هایی مثل همین پیانیست و فهرست شیندلر و امثالهم دارند برای یهودیا ترحم میخرند و طی این فرآیند؛ یهودیان هم خودشون رو مستحق این میدونند که عقده این همه سال ظلم رو در بیارند. 💡ولی منطقا هرچقدر هم فرد مورد ظلم واقع شده باشه، حق ظلم کردن واسه رسیدن به هدفش رو نداره! اینطوری توی سینما جای جلاد و قاتل عوض میشه و ما دوست نداریم شخصیت منفی فیلم که قهرمان داستانه شکست بخوره! 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 نقد فیلم قطار یخ‌شکن(2013 snow piercer)؛ مبارزه‌ با سرمایه‌داری یا اظهار ناتوانی و عجز دربرابر اصول کاپیتالیسم؟ 💡 نگاهی به فرم 🔦 بعد از فیلم قطار یخ شکن ژانر جدیدی از فضای آخرالزمانی با نگاه انتقادی به سرمایه‌داری ایجاد شد که فیلم‌هایی مثل پلتفرم دنباله‌روی این اثر بودند. فیلم‌نامه نقاط قوت خوبی دارد؛ پرداخت شخصیت ها و همچنین ریتم و ضربآهنگ خوب فیلم همراه با غافلگیرانه هایی که کارگردان دارد باعث می شود از فیلم خسته نشوید. رنگ پردازی سیاه و قهوه ای سوخته و زرد چرک همراه با تصویر برداری لرزانِ مختص قطار حس ناامنی و خفقان را تداعی می‌کنند. 🔦 کارگردان گاها به زیبایی از تکنیک تغییر فوکوس دوربین برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کند. صحنه نبرد در قطار با فیلم‌برداری خوب خود نقطه قوت اثر است. ساختار دراماتیک فیلم باعث شده اثر شعارزده نباشد و دیالوگ های استعاری دقیقا وجه روایی و معنایی را با هم حفظ کنند. هرچند مواردی از باگ محتوایی در اثر نیز قابل چشم پوشی نیست. 📎 لینک ادامه مطلب 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 سریال سوجان؛ تکرار مکررات و حیف و میل بیت المال! 🔦 جدیدا یه سریال دیگه تو شبکه یک میره روی آنتن که تقریبا همون سریال گیلدخت هستش با اندکی تفاوت. 🔦 موضوع سریال بین عشق یه عده مرد و زن و اجباری هستش که خان ها براشون ایجاد می‌کنند، باز هم سریال هیچ حرف جدیدی واسه گفتن نداره و از مضامین سیاسی و دینی جهت پیشبرد اهداف خودش داره استفاده میکنه! 🔦 در واقع هدف اینگونه سریال‌ها سرگرم کردن مخاطب با داستان های عاشقانه و پیش پا افتاده هستش درحالیکه توی ژانر رومانس ما میتونیم حرفای جدیدی و ژانر جدیدی از عشق معنوی و حتی عشق زمینی پاک بزنیم، آثاری مثل آثار نظامی گنجوی و سایر شعرا میتونند منابع الهام ما باشند. 💡متاسفانه یک دیدگاه سمی در اندیشه برخی مدیران و تهیه‌کنندگان وجود داره و اونم اینه که هر اثری خوب میگیره فکر میکنند کپی زدن از اون اثر هم به همون اندازه بازخورد می‌گیره! 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 طوبی یا تام‌رایدر؟! طوبی قهرمانی از جنس زن! یادداشت دوم "سریال طوبی": 🔦 در هالیوود، قهرمانان زن در فیلم‌هایی چون بَت‌وومن و تام رایدر، اغلب به عنوان زنانی جسور و خشونت‌طلب به تصویر کشیده می‌شوند. این شخصیت‌ها، به جای بیان هویت مستقل و واقعی زنانه، با پذیرش ویژگی‌های مردانه، اسطوره می‌شوند و در نهایت به بازتولید همان کلیشه‌ها کمک می‌کنند. نتیجه آن است که تصویری که از زن ساخته می‌شود، تعریفی مبهم و گم‌شده در سایه‌ ویژگی‌های مردانه است! 🔦 اینجاست که فیلم «طوبی» به‌عنوان یک رویکرد نوآورانه وارد صحنه می‌شود، قهرمانی را به تصویر می‌کشد که با "طبیعت و فطرت زنانه‌اش" هماهنگ است. این فیلم، هویتی را می‌پروراند که محوریت آن خانواده است و قهرمان زن، در جستجوی نجات و آسایش خانواده‌اش، از ویژگی‌های واقعی زنانه‌اش بهره می‌گیرد. برخلاف جریان غالب هالیوودی، «طوبی» زن را نه به‌عنوان یک جنس دوم، که به‌عنوان یک موجود مستقل و کامل معرفی می‌کند. 💡این تأکید بر خانواده، فیلم «طوبی» را به نقطه برخورد و درگیری تمدن اسلامی و غربی تبدیل کرده است. در نهایت، طوبی به ما یادآوری می‌کند که خانواده قوی، اجتماع قوی می‌سازد؛ و این فیلم به درستی در جهت ساختن چنین جامعه‌ای حرکت کرده است. این اثر، نه تنها یک فیلم، بلکه یک بیانیه فرهنگی است که به‌دنبال تغییر نگاه‌ها نسبت به زن و خانواده است. ✍حمیدرضا خیاطی‌نژاد 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
هدایت شده از خدا
🌕 اصغر فرهادی و سینمای ایران 🔦 او چیزی را باب کرد که گفتند واقعیت اجتماعی است، درحالیکه دست به بازنمایی جدیدی از اوضاع جامعه زد که بین اهل اندیشه به سیاه‌نمایی موسوم شد. جایزه بردن های فرهادی از او بت ساخت؛ جایزه‌هایی که خیلی از غربی ها از جمله تارانتینو هم معتقدند که ایدئولوژیک است! 🔦 اصلا معیار بسیاری از سینماگران جوان؛ شد فرهادی و سینمایش. سینمایی که ارمغانش برای اندرون این مرزوبوم ناامیدی محض بود، و تصویری از ایران برای جهانیان مخابره می‌کرد که بالاتر از سیاهی آن رنگی نبود! 🔦 به وضوح فرهادی شدن سعید روستایی را در فیلم هایش میتوان دید؛ و در آخر به جایزه اش نیز رسید. روستایی یکی از هزاران نفری است که شبیه فرهادی شدند، این تشبه نه بخاطر هنر فرهادی بود و نه بخاطر درد جامعه؛ بلکه غرضِ سایرِ مقلدانِ رهرویِ سبکِ فرهادی، فتح جوایز و پوشیدن کت و شلوار سیاه در مراسم اسکار بود. 💡فرهادی با فرم ناآشنا نیست، در واقع او فرم را بخوبی می‌شناسد و در سیاه‌نمایی تبحر شگفت انگیز دارد. مشکل او اینست که پرورش یافته هنر سکولار است، بلایی که آفت جان خیلی از هنروران ماست. او شمشیر دولبه ای بود که میشد، از او به نفع مستضعفین جهان با مدیوم سینما واقع‌نمایی کرد، اما حیف ... . ✍علیرضا بیات 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 جوکر جنون مشترک؛ بازاریابی احمقانه و فمنیستی برای لیدی گاگا و اصحابش! 🔦 نسخه جدید جوکر که اخیرا منتشر شده شوکه کننده بود؛ هیچ نشانه ای از فیلم اول که از لحاظ فرمی قویتر بود با خود نداشت بجز حرکت و قاب‌بندی خوب برای دوربین. 🔦 پایان بندی و فراز و فرود های داستان هرچند گاها قابل پیشبینی نبود اما اصلا منطقی به نظر نمی رسید. 🔦 کل شواهد دال بر این بود که آرتور از بچگی از تروما و آسیب های روانی شدید رنج برده و دچار بیماری های روانی است درحالیکه در پایان آرتور خودش این سخن را نفی کرد. این یعنی کارگردان اصرار داشت قهرمان خود را بکشد! 🔦 هالیوود مدتی هستش که روند افراطی جایگزینی قهرمانان مونث بجای مذکر رو درپیش گرفته! آن هم با چه بازیگرانی؟ لیدی گاگا که بویی از استعداد بازیگری نبرده و در صحنه هم همان پتیاره ای است که در ویدیوکلیپ های مستهجن خوانندگی اش بود. فیلم آرتور را بدبخت نشان داد چون به اندازه لیدی گاگا شهامت نداشت. 💡نباید فیلم با حضور یک خواننده تم موزیکال افراطی به خود بگیرد، اینجاست که شخصیت و استقلال کارگردان زیر سوال می رود و این سوال مطرح میشود که: چقدر اسپانسر خانم لیدی گاگا خرج کرده است که کارگردان راضی شده اینگونه داستان و فیلم و همه چیز خود را فدای خوانندگی های حال بهم زن لیدی گاگا که هارلی کویین نبود، کند؟ 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 تقلید طوطی‌وار دیگری که شکست خورد! 🔦 برنامه همرفیق با کپی‌برداری ناشیانه از برنامه غربی دیگری، درست مثل استعدادیابی(talent) آقای علیخانی نشان داد؛ جریان نوفرمالیسم افراطی و سکولار ایرانی، نه در فرم و نه در محتوا هیچ در چنته ندارد! 🔦 برنامه ای که حتی دکور خود را وامدار نسخه اصلی خویش است، و مجری‌ معروف که می‌خواهد مثل جیمی کیمل با مهمانانش گرم بگیرد و بخندد، و حتی محض خالی نبودن عریضه، رقصی هم به بدن بزند به این فکر نکرده که برنامه‌اش نه دیالکتیکی(گفتگو) روان دارد و نه می تواند سوالات چالش زا بپرسد. نهایتا میتواند عشقِ فن‌پیج‌ها و سلبریتی‌پرست های امروزی را با خنده‌های تصنعی ارضا کند. 🔦 با گذر از این سوال که چرا باید گوش مخاطب را بدهکار سخنان و روزمرگی های بازیگران و سلبریتی های مختلف کنیم و گذشت از تشکیک در لزوم غرق شدنمان در زندگی نه‌چندان معنادار و مستغرق در تلون و تنوع برخی از حضرات (این دو موضوع ریشه های دیالکتیک تاک شویِ مدرن را افشا می‌کند)؛ 💡آیا حق نداریم بپرسیم که اگر تقلید را از شما بگیریم چه چیزی برای ارائه خواهید داشت؟ 🔦 این قلم معتقد است: آنچه که باعث انفجار و فوران ایده های جذاب در فرم می‌شود، غلیان و جوشش درونی و فطری هنرمند است البته لازمه هنرمند خطاب شدن کسی آن است که با فرم هنریِ مدیوم خود قویاً آشنا باشد. قصه این به‌ظاهر هنرمندان قصه کلاغی است که میخواست کبک باشد و راه رفتن خودش را هم فراموش کرد. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 مبارزه تمام عیار با عفت و حیا در جنگ ترکیبی! 🔦 از یک طرف یوتیوبر ها با تولید محتواهایی که می‌کنن دارن روابط نامشروع رو با عنوان عادیسازی می‌کنن و از طرف دیگه اینفلوئنسر ها در اینستاگرام با عکسای نیمه برهنه و ... و توی توییتر با پخش کردن داستان هایی از روابط نامشروع دارن تیشه به ریشه عفت و حیا میزنند. 🔦 از طرف دیگه ما شاهدیم که توی سینما و شبکه نمایش خانگی هم همین روند داره جلو میره و کسی هم نظارت نمیکنه، در واقع این زنجیره تولید محتوا با این سبک نظارتی خیلی با هم هماهنگ هستند. 🔦 از طرف دیگه شما نتانیاهو رو میبینید که پس از ناامید شدن از نابودی حماس و حتی رویارویی با حزب الله و یمن؛ با دهن نجسش داره مردم به قیام سلطیگیِ ززآ دعوت میکنه! 🔦 متاسفانه دولت کنونی هم نه تنها زیاد مخالف این کجروی ها نیست بلکه آتیش بیار معرکه شده! اینطور که پیش میره توی مملکت ما متاسفانه گسل های اجتماعی تشدید میشه و روزبروز یا شاهد پرپر شدن شهید ها خواهیم بود و یا شاهد مرگ تدریجی عفت و غیرت در خیل کثیر مردم! 💡مرحوم استاد فرج‌نژاد بار ها تاکید داشتند که در مواجهه با آثار تولیدی غرب باید زنجیره رسانه را در نظر گرفت و تک بعدی به مسئله نگاه نکرد. اگر اخیرا رسانه ها را رصد کنید می بینید که فشار دشمن بر یک نقطه بیشتر از بقیه متمرکز است و آن عفت و حیای عموم مردم است. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 تو نباید آنچه هستی باشی! 🔦 در انیمیشن توربو میبینیم که کودکان به حرکت بر خلاف چیزی که هستند تشویق میشن. انیمیشن، داستانه یه حلزون که میخواد سریعترین موجود دنیا بشه! 🔦 خب مشخصه که این کار شدنی نیست چون اصلا ذات و فطرت حلزون واسه اینکه سریعترین بشه نیست و صرفا این آرزو بخاطر القایی بوده که از تلوزیون تماشا کردن بدست آورده! 🔦 توی این مسیر هم با اتفاقات عجیب و غریب و با جهش سلولی به این هدف هم میرسه؛ اما بحثم اینجاست که نقطه مقابل این تربیت هالیوودی که کودکان رو به حرکت برخلاف سیر فطریشون تهییج میکنه که در آینده این روحیه سرکش سر از lgbtq+ درمیاره، تربیت اسلامی هستش. 💡به شعر زیبای اقبال توجه کنید: نهنگی بچه خود را چه خوش گفت به دین ما حرام آمد کرانه به موج آویز و از ساحل بپرهیز همه دریاست ما را آشیانه این تربیت مبتنی بر ساخت وجودی و فطرت هستش که ما رو از رفتن به سمت چیزی که نیستیم و نخواهیم بود منع میکنه! 🌷 نقد کاملش توی پیام های سنجاق شده هست میتونید مطالعه کنید. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 بازنمایی؛ مکانیسم‌ تاثیر‌ سینما 🔦 به اعتقاد بودريار بازنمـايي يـا وانمـوده سـه سـطح دارد؛ سـطح اول نسـخه بـدلي از واقعيت است كـه بـه روشـني قابـل تشـخيص اسـت. سـطح دوم نسـخه بـدلي اسـت، آنچنـان طبيعـي كـه مــرز ميـان واقعيـت و بـازنموده را محــو مـي كنـد. و سـطح ســوم نسخه بدلي است كـه واقعيتـي از آن خـود را توليـد مـي كنـد، بـدون اينكـه ذره ای بـرواقعيات جهان تكيه داشته باشـد، كـه بهتـرين مثـال آن واقعيـت مجـازي اسـت.(منبع) 🔦 در واقع ما در مدیوم سینما همیشه با صرف بازتاب واقعیت روبرو نیستیم؛ بلکه سینما با ترکیب و ساختی که داره، اکثرا بازتابی از جهان یا سوژه یا مفهوم مدنظرش ارائه میده که تشخیص افتراقش با واقعیت صرف سخته و رفته‌رفته شما این بازنمایی رو به عنوان یه واقعیت می‌پذیرید نه خود واقعیتی که جریان داره. 💡نمونه ای که بودریار برای این امر مثال میزنه جنگ خلیج فارس هستش که معتقد بود مفهوم جنگ به عنوان واقعیت تراژیک و مصیبت انسانی توسط رسانه ها تبدیل به فراواقعیتی شد که مثل یه سریال تلوزیونی جذابیت هایی داشت[جوری که انگار این جنگ مصیبت نیست بلکه لذت بخش هستش و برای آمریکا یه امر واجب]. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 تحلیل فیلم حضور ۱۹۷۹؛ احمق های درجه یک! 🔦 داستان فیلم دربارهٔ چَنس، باغبانی فاقد هویت و شناسایی است که هرگز پایش را از خانه‌ای که در آن باغبانی می‌کرده‌است بیرون نگذاشته و دنیای خارج برای او تنها از دریچه تلویزیون معنا دارد. بعد از مرگ صاحبخانه، چَنس به اجبار از خانه بیرون می‌رود و طی دورانی تا حوادث ریاست جمهوری آمریکا پیش می‌رود. 💡قابل ذکر است که فیلم قدیمی حضور در واقع دستمایه اصلی فیلم‌نامه سریال مرد هزار چهره ساخته مهران مدیری بوده است، سریالی که از این فیلم زیبا و پرمحتوا به طرزی ناشیانه کپی برداری کرده است. ✍ محمد علی چوپانیان 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 هنر آنچه هست و آنچه باید باشد! 🔦 هنر میتواند آنچیزی باشد؛ که در این تاریکی محض امید بیآفریند. هنر می تواند بگوید هنوز امیدی هست. 🔦 هنر برای درمان روحهای از کلیشه ها خسته و از تکرار ها بریده، است. هنر میتواند آدم افسرده را امیدوار کند. هنر برای بهتر شدن و اخلاقی تر شدن انسان است. 🔦 اما امروز آنچه از هنر باقی مانده تقریبا دستگاه چاپ پول است. امروزه چیزهای بسیاری تغییر شکل داده اند و جای ارزش باضد ارزش تغییر کرده است. 💡ما نیز خریدار هنر اصیل و تعالی‌بخش باشیم و نه آنچه عده ای به آن هنر می‌گویند. ✍ علیرضا بیات 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
LightHouse | نقد فیلم
🌕 هنر آنچه هست و آنچه باید باشد! 🔦 هنر میتواند آنچیزی باشد؛ که در این تاریکی محض امید بیآفریند. هنر
🔦 متاسفانه امروزه هنر از این جایگاه بسیار فاصله گرفته و گاها تبدیل شده به چکیده ای از خودابرازی و تخلیه انرژی مازاد بدن و نه اینکه روح را جلا ببخشد و باعث ارامش روحی انسان شود. 🔦 اینجا سخن امام خمینی که فرمودند: هنر، مانند دمیدن روح در انسان می ماند و چنانچه خداوند خودش خالق و خلاق ترین است و هنر اصلا نشأت گرفته از اوست(مصداق همان آیه فتبارک الله احسن الخالقین) شایان توجه است. 🔦 امروزه بسیاری از هنرمندان را می‌بینیم، که هنر نه تنها فکری را در آنان شکل و رشد نمی دهد، بلکه بیشتر باعث و بانی انحراف ( از هر طریقی) و خودابرازی آن افکار و عواطف خام و پوچ شده است! شاید بتوان هنر نوین را به عنوان حرفه شناخت نه آنچه باعث رشد بعد عقلی و روحی او می‌شود. 🔦ترکیب مقوله هنر با مقوله دین (از جمله برای پاسخ به پرسش های اساسی) نه تنها باعث عروج و رشد روح آدمی می شود، بلکه باعث امیدواری هدفدار و منطقی در انسان می‌شود تا که در دنیای دنی مدام درجا نزند، آزمون و خطا نکند و صرفا راه بدوی گذشتگان(دوران باستان بیشتر مد نظر است) را دنباله‌رو نباشد و کپی نکند، بلکه سعی کند خودش را به مراتب بالاتری از انسان بودن برساند، نه اینکه در حیوانیت و پست تر از آن بماند، که هنر اینجا وسیله این هدف است، نه خود هدف! 🔦 در کل مخلص کلام در ابیاتی از شعر مولانا جای می‌گیرد که می‌گوید: "ما به فلک بوده‌ ایم یار ملک بوده‌ ایم باز همان جا رویم جمله که آن شهر ماست گوهر پاک از کجا عالم خاک از کجا بر چه فرود آمدید بار کنید این چه جاست " 💡این سخن نه تنها دلخوشی کاذب دادن به ذهن انسان نیست ، بلکه عین حقیقت غیر قرادادی است که در وهله اول در فطرت و عقل انسان ریشه دارد که همین هم برای اثبات کافی است. فقط برای درک این مورد ، لازم است که بیشتر خود را درگیر سوالات حضوری بلا واسطه اما حقیقی مانند :" من چه کسی هستم و انسان بودن چیست؟ و اصلا برای چه هدفی وجود دارم؟ "، کنیم. ✍ بایرامی 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 قبلا گفتیم که رویکرد دولت درباره مسائل فرهنگی بویژه حجاب و عفاف به اصطلاح شده آتیش بیار معرکه و این اصلا خوب نیست! 🔦 حالا این دولت کیه؟ منظور از دولت این ارگان عریض و طویل با هزاران کارکن نیست بلکه، رویکرد فرهنگی دولت ۱۴ اُم هستش که توی چند جنبه زیاد از داداشی های آمریکاییشون تاثیر گرفتن ولی توی نظارت انگشت کوچیکه آمریکا هم نمیشن! 🔦 وزارت فرهنگ و ارشاد داره واسه برخی سلبریتی هایی که بخاطر پاره ای از مسائل امنیتی و اخلاقی دچار محدودیت در کار شدند پا در میونی میکنه و از قوه قضاییه مجوز می‌گیره(منبع). 🔦 این کار وقتی همراه میشه با عدم سختگیری قوه قضاییه با ناهنجاری هایی مثل کشف حجاب برخی بازیگران(مثل ماجرای اون جریمه های یک میلیونی!) براحتی این پالس رو به اونها و بقیه میده که اصلا نگران فعالیت نادرستتون نباشید چون تنبیه نخواهید شد. 🔦 یا اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفته که حدود ۶۰ نفر از دانشجویان دارای احکام انضباطی به کلاس های درس بازگشتند و حتی اینو به رهبری نسبت میدن!(منبع) 🔦 بحث دیگه ای که رویکرد فرهنگی دولت ۱۴ ام رو شرح میده انتصابات هستش، برای مثال خانم نادره رضایی که به معاونت هنری وزارت ارشاد منصوب شده و فرایند خالص سازی رو در جشنواره فجر رو هم شروع کرده؛ ایشون از شمار افرادی بودن که برای حمایت از زندانیان سیاسی به اوباما نامه نوشته بودند(منبع). 🔦 یا وقتی بحث حقوق های نجومی که سال ۱۳۹۹ مطرح شد‌ ایشون ۱۸ میلیون اونموقع میگرفتن که اگه با معادل دلار آزاد امروز حساب کنید تقریبا ۷۸ میلیون درمیاد. البته این به کنار که رزومه‌ی ایشون که حاوی شرکت طباخی واسه دولت و تبدیل انتشارات علمی فرهنگی از موسسه ای سودده به بدهکار میلیاردی بوده!(منبع) درحالیکه نه تحصیلاتشون به این معاونت میخوره نه تحقیقاتشون، لیست مقالات ایشون رو چک کنید تا متوجه بشید. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2