eitaa logo
بسم الله الرحمن الرحیم
578 دنبال‌کننده
20.6هزار عکس
19هزار ویدیو
189 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨کانال ترک گناه 💯کانالی که درد گناه و دوای حل اون رو بیان می‌کنه 💯اونقدر دقیقه که جای خالی استاد رو واست پر می‌کنه‼️ 💯هرچی واسه عمل می‌خواهی بدونید رو گفتیم، از گناه‌شناسی تا چطور گناه رو ترک کنم❓ 💯الان داریم بحث و رو با تمام زوایاش بحث می‌کنیم 👇 کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور یاعلی مدد: . روبیکافقط تبلیغ امام زمان عجل الله است https://rubika.ir/inthenameofGod_786 ایتا ✅ کانال https://eitaa.com/M11092135 بسم‌الله الرحمن الرحیم
🔴 اشتیاق امام نسبت به محبین و منتظرین خود و آرامش دل ایشان با دیدن یکی از شیعیان... 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «وَ اللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّ رِيحَكُمْ وَ أَرْوَاحَكُمْ وَ رُؤْيَتَكُمْ وَ زِيَارَتَكُمْ وَ إِنِّي لَعَلَى دِينِ اللَّهِ وَ دِينِ مَلَائِكَتِهِ فَأَعِينُوا عَلَى ذَلِكَ بِوَرَعٍ وَ أَنَا فِي الْمَدِينَةِ بِمَنْزِلَةِ الشَّعْرَةِ أَتَقَلْقَلُ حَتَّى أَرَى الرَّجُلَ مِنْكُمْ فَأَسْتَرِيحَ إِلَيْهِ» «سوگند به خدا كه من بوى شما را دوست دارم و ارواح شما را دوست دارم و زيارت و ديدار شما را دوست دارم و حقا كه من بر دين خدا و دين فرشتگان خدا هستم اى شيعيان ، شما با ورع مرا بر اين دين يارى كنيد ؛ من در تمام مدينه مانند يک دانه جو تک و تنها هستم ، در تمام مدينه حركت مى‏ كنم تا يكى از شما را ببينم و با ملاقات و ديدار او، استراحت ‏خاطر برايم حاصل شود.» 📗بحارالانوار،ج ۶۵، ص۲۸ 📗الدعوات (راوندی) ص ۲۷۴ 📗المحاسن ج۱، ص ۱۶۳ 🔸اهل بیت صلوات الله علیهم منتظر شما هستند راستی ، امام زمان عجل الله فرجه نیز مشتاق ماست: 🌕حضرت مهدی علیه‌السلام: اگر دعا کنید، برای دعایتان آمین میگویم و چنان چه دعا نکنید، من برایتان دعا میکنم. برای لغزش هایتان استغفار میکنم و حتی بوی شما را دوست دارم... «اللهم عجل لولیڪ الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها» 👇 کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور یاعلی مدد: . روبیکافقط تبلیغ امام زمان عجل الله است https://rubika.ir/inthenameofGod_786 ایتا ✅ کانال https://eitaa.com/M11092135 بسم‌الله الرحمن الرحیم
🔴عادت به گناه، اختیار انسان را از بین می‌برد آیت الله العظمی جوادی آملی: یک سلسله مسائلی است که اگر کسب کرد خودش در اختیار آن مکسوب قرار می‌گیرد؛ اینکه در سوره مبارکه مؤمنون و مانند آن فرمود: ﴿لِکُلِّ امْرِئٍ مِنْهُم مَا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ﴾ اگر کسی معاذ الله بیراهه رفت، گناهی را کسب کرد، به یک اخلاق بد عادت کرد، به دروغ، به خیانت، به حرام، به اعتیاد معاذ الله عادت کرد، این را کسب کرد، قبلاً که نداشت این صفت را بعد کسب کرد، این خُلق را کسب کرد، وقتی که به دنیا آمد که این خُلق را نداشت، این صفت را که نداشت الآن که این صفت را کسب کرد، خود این کاسب در اختیار این مکسوب است، به هر سَمتی که این صفت بخواهد ببرد می‌رود چون عادت کرد. اگر خدای ناکرده به حرام عادت کردیم به گناه عادت کردیم چشممان، گوشمان، زبانمان در اختیار مکسوب است. کاسب اختیار دارد، مال در اختیار کاسب است ولی اگر خدای ناکرده صفت بدی را کسب کرد این کاسب در اختیار مکسوب است که در سوره مؤمنون فرمود: ﴿لِکُلِّ امْرِئٍ مِنْهُم مَا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ﴾. بنابراین ما دو نحو کسب داریم: یک کسبی که کاسب مسلّط است، یک کسبی که آن مکسوب مسلّط بر این کاسب است و اگر کسی خدای ناکرده یک کسب حرامی داشت به وصف بدی عادت کرد راه برای توبه باز است. ➥ 👇 کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور یاعلی مدد: . روبیکافقط تبلیغ امام زمان عجل الله است https://rubika.ir/inthenameofGod_786 ایتا ✅ کانال https://eitaa.com/M11092135 بسم‌الله الرحمن الرحیم
🔴 وقتی که گناهان کوچک تبدیل به گناهان بزرگ می‌شوند؟ در موارد زیر گناه صغیره تبدیل به کبیره می‌شود و در قران به مرتکب گناه کبیره وعده دوزخ داده شده: ۱- اصرار ومداومت بر گناه، یعنی زمانی که کسی بر گناهی اصرار کند و از آن گناه دست بر ندارد. ۲- زمانی که کسی گناه کند و گناه را کوچک بشمارد و در خیال خود گمان کند که این گناه کوچک است و اهمیتی به گناه ندهد و بگوید این که چیزی نیست.هر چند انسان وقتی گناه کرد، باید رحمت خدا را بالاتر از گناه خود بداند. ۳- کسی که گناه کوچکی کند و به آن شاد شود. مثلا کسی در معامله‌ای، مسلمانی را مغبون سازد و به این امر، احساس شادی کند و خوشحال شود. ۴- کسی که گناهی کرده وآن گناه را برای کسی تعریف کند. ۵- کسی که مردم او را الگو قرار داده و اعتماد کرده‌اند، بایدازگناهان صغیره‌ هم پرهیز کند، چون آن گناهان درنظر مردم سبک می‌شود. 👇 کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور یاعلی مدد: . روبیکافقط تبلیغ امام زمان عجل الله است https://rubika.ir/inthenameofGod_786 ایتا ✅ کانال https://eitaa.com/M11092135 بسم‌الله الرحمن الرحیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 قضاوتهای حضرت علی (علیه السلام) 📚 انتشارات پیام حق 1⃣3⃣(قسمت سی و یکم) آزمایش بینایی و بویایی و گویایی 🔻مردی بر سر مرد دیگری ضربه وارد کرده بود و مضروب ادعا می کرد بینایی و بویایی و گویایی خود را از دست داده است. 🔻از امیرالمؤمنین (علیه السلام) چگونگی اثبات را پرسش نمودند . ✨ امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود : اگر راست می گوید سه دیه طلب دارد . 🔻 پرسیدند ، چگونه معلوم می شود ؟ ✨ امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود : 🔹 آزمایش بویاییش بدین وسیله آزمایش می شود که پارچهٔ نیم سوزی زیر بینی او می گیرند، اگر در جای خود ایستاده و حرکت نکرد راست گفته و اگر سر را دور کرد و چشمانش اشک آورد دروغ گفته است؛ 🔹 آزمایش بیناییش بدین ترتیب است که چشمانش را در مقابل قرص خورشید باز نگه می دارند ، اگر بدون اختیار چشمان را بر هم زد دروغ گفته و گرنه راست گفته است. 🔹 آزمایش گویاییش، سوزنی در زبان او فرو می برند پس اگر خون سرخ بیرون آمد دروغ گفته و اگر خون سیاه خارج شد راست گفته است. ↩️ ادامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 قبل از ظهور ⁉️ اعجاز الهی یا انفجار هسته‌ای؟ 🚀 مرحله سیوف و تقابل نظامی شدید 💯 انتقام سخت از مثلث صهیونیست‌ها ✅ برای پاسخ به سوالات فوق، با ما همراه باشید. ❌ دیدگاه‌های مختلف درباره آتش جنگ مشرق قبل از ظهور 🔥 با فرض اینکه هویت آتش مشرق قبل ظهور، است، چهار دیدگاه مطرح است: 1⃣ دیدگاه اول: ❌ هرچند مکان وقوع این آتش عظیم، به طور دقیق مشخص نشده که در کدام کشور واقع خواهد شد؟ لکن قائلین دیدگاه اول با استناد به گزاره حدیثی وقوع (عربستان)، بیان می‌کنند که مقصود از آتش مشرق، احتمالا میادین نفتی در عربستان، مقصود است: 📒 اگر در آتش فرود آمد و در نجف آب جاری شد، منتظر ظهور قائم باشید (صراط المستقیم شیخ حر عاملی جلد ۲ صفحه ۲۵۸) 🔺 لازم به ذکر است، وقوع آتش در حجاز در منابع معتبر اهل سنت همچون صحیح بخاری و صحیح مسلم نیز گزارش شده که احتمال ضعیفی است. در احادیث به مناطق ، قدیم و... بیشتر اطلاق میشده و اهل‌بیت برای مناطق از واژه و ‏العرب استفاده کرده‌اند. از اینرو احتمال دارد وقوع گزاره آتش در عربستان متفاوت از آتش مشرق قبل ظهور قلمداد شود. 2⃣ دیدگاه دوم: ❌ این دیدگاه بیان میکند با توجه به اینکه منطقه قدیم، جزو بلاد مشرق بوده، به قرینه گزاره حدیثی وقوع «آتش در »، مقصود از آتش مشرق، همان آتش قبل از ظهور است. و در دلیلی عجیب بیان می‌کنند، راویان نار مشرق و نار آذربایجان، مشترک و یکی هستند! 🔺 جواب واضح است: سیاق دو گزاره با هم فرق دارد؛ در گزاره دعوت به سکون شده. در حالیکه در گزاره ، سخن از آل‌محمد (گشایش شیعه) و دعوت به اتخاذ برنامه اقتصادی برای مقابله به تهدیدات شده. 🔴 البته درباره آتش فتنه و جنگ در -که از گسل‌های فعال شرارت جنگ جهانی در قبل ظهور خواهد بود- به تفصیل در نوشتاری مستقل و جداگانه، بحث خواهیم کرد. 3⃣ دیدگاه سوم: به ایران و محور مقاومت شیعی ❌ دیدگاه سوم، نگاه بسیار متفاوتی را ابراز می‌نماید: مقصود از آتش مشرق، به قرینه اینکه مشرق در احادیث مهدوی به ایران اطلاق شده، می‌تواند حمله دشمن تلقی شود. البته مدافعان این نظریه در تقویت دیدگاه می‌کوشند به شواهدی از میراث حدیثی، نیز استناد نمایند که به اجمال فقط یکی از ادله قائلین این دیدگاه نقد و بررسی خواهد شد: 🔺 استناد به به شیخ مفید 🔹 در کتاب الاحتجاج طبرسی و در توقیع منسوب امام عصر به شیخ مفید، ضمن ارائه دستورات و برشمردن وظایف شیعیان، به وقوع رویدادها و اخبار غیبی در نیز اشاره میشود؛ از جمله: 🔴 در ماه از آسمان و زمین، علامت‌هایی آشکار میشود. (ایرانیان)، محزون و غمگین میشوند. بعد حوادثی در رخ می‌دهد و بر بخشی از امور عراق مسلط میشوند که مخالف شیعی هستند. درباره عبارت «مرّاق عن الاسلام (خارج از اسلام) و تسلط آنها بر عراق، دو احتمال مطرح است: ۱- مرّاق یعنی مسلمان (همچون خوارج که مارقین نام گرفتند) اما مخالف جریان زمینه‌ساز شیعی که با یا بر قدرت مسلط خواهند شد؛ ۲- مرّاق یعنی غیرمسلمانان همچنان‌که درباره هم‌پیمان غربی نیز اطلاق شده. البته جمع بین دو احتمال نیز امکان‌پذیر است (جریان درون مذهبی مخالف محور مقاومت شیعی در عراق که از حمایت نیز برخوردار هستند). 🔵 تضعیف جبهه حق در امور عراق ادامه دارد تا اینکه یکی از (و به قرینه اینکه در ادامه، سخن از باز شدن حج است، میتوان دریافت که راه حج قبل از آن بسته بوده) در به هلاکت میرسد؛ آنگاه حوادث شگرفت و خشنودکننده برای شیعیان آغاز میشود.
🔥 انتقام سخت از زنان و دختران ایرانی 💥 پس از مرحله اول فکری دختر و شکست جریان‌های ضد انقلاب، اکنون مرحله دوم حمله به با رمز تهدیدات و مسموم‌سازی تنفسی شروع شده تا نظام اسلامی را متهم کنند که ضد زنان و دختران است. ✅ در حالی ما شاهد این حرکت بسیار سخیف علیه هستیم که هم پای کار آمده تا با گروگان‌گیری افکار عمومی، آنچه را که نقطه قوت نظام است را دقیقا بر علیه نظام استفاده کند! ⚠️ در حالی شکل گرفت که حضور و در جامعه بر اساس آمارها بسیار پایین و تقریبا نزدیک به صفر بود و نگاه به زن هم نگاهی بسیار محدود و بسته ❌ انقلاب اسلامی به و هم جایگاه اجتماعی داده و هم موجب مشارکت آنان در فرآیندهای سیاسی شد. حرکت اخیر را باید در راستای آمریکایی اسرائیلی اخیر و البته ناامن‌سازی روانی جامعه و زنده نگهداشتن خط التهاب در جامعه دانست. ⛔️ بله، کسانی که نتوانسته بودند و را به بهانه آلودگی و و به تعطیلی بکشانند، اکنون با تهدید روانی خانواده‌ها در حال ایجاد این نگرانی‌ هستند. ⚠️ در واقع علاوه بر متهم‌سازی جمهوری اسلامی به ضد زن بودن (علیرغم آمار و وضعیت مشهود در جامعه)، بهره‌برداری رسانه‌ای در جهان علیه حاکمیت در موضوع مذاکرات رفع تحریم، زنده‌نگهداشتن آتش فتنه در کشور؛ این حرکت ناجوانمردانه در واقع انتقام معاندین داخلی و خارجی از خود دختران و زنان ایرانی نیز هست. انتقام بخاطر عدم همراهی زنان و آزاده از اراذل و اوباش فتنه‌گر پاییز ۱۴۰۰ ❌ سلبریتی‌ها، مجاهدین خلق، سلطنت‌طلبان و اراذل غربزده وطنی و سکولارها، به شدت از پیشرفت در هراس‌اند و و در حقیقت و اصل موضوع، آنان از خود دختران و زنان ایرانی است.