eitaa logo
「 مَـرْدِ مِیـْدٰانْ 」
1.7هزار دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
10.5هزار ویدیو
69 فایل
|بس‍ــم رب الشـهدا و الص‍ـدیقیـن| #گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است🍂¡ ٫وگرنه همه اجر‌ها در گمنامیست .. ! ادمین کانال: @Mohammadhossein_arab_f
مشاهده در ایتا
دانلود
14.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدون تعرف با عموکاووس خودمون در نون خ و کماندو اسبق ارتش😆 ✅چی شد از ارتش به بازیگری رسیدی❓ ✅میگه آرزوی دیدار حضرت آقا را دارم ✅از دوران جبهه میگه @MARDE_MEYDAN313
موج کره ای،بی تی اس،اکسو،بلک پینک.mp3
8.49M
💠 جلسه اول 🎧 بی تی اس(BTS) ، اکسو (EXO) ، بلک پینک ( BLACKPINK) 🎬 کی دراما ✅ دورنمایی از فضای موج کره ای ✅ کی پاپ ، کی درام این صوت ها مخصوص والدین و مربیان می باشد. 🎙استاد مجید دهبان @MARDE_MEYDAN313
راهبرد دشمن روشن است گرفتن از زن ایرانی به هر وسیله ای، ولی متاسفانه راهبرد مسوولان نظام در برابر بی حجابی روشن نیست! همه دچار تردید هستند و مردم را نیز به تردید واداشته اند! این درحالی است که موضع رهبری بسیار شفاف است، کشف حجاب و است و باید با برنامه با آن مبارزه کرد. 👤 روانبخش @MARDE_MEYDAN313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبرمعظم انقلاب، شب گذشته در دیدار شاعران و اساتید زبان فارسی: غربی‌ها از زن ایرانی کینه دارند /قطعاً اگر حضور زنها نبود انقلاب پیروز نمیشد/ تعبیر حقوق بشر و حقوق زن به غربی‌ها نمی‌آید / دشمن میخواهد تدین و حیای زن را تضعیف کند @MARDE_MEYDAN313
✅زن در دوران ساسانی به روایت دکتر تورج دریایی 🔹زنان عوام را جزء مایملک مردان می دانستند و بر آن قیمت می گذاشتند (۵۰۰ استر). بسیاری از احکام دینی علیه زنان، صرفا متوجه زنان غیراشرافی بود. روحانیون مفصلا به کوچکترین جزئیات زندگی و احکام زنان پرداخته اند. زن به منزله موجودی نگریسته می شد که می توانست جامعه ای رابه نابودی بکشاند 🔹(در منابع) زردشتی نیز(زن) در قالب شیطان مونثی به نام جه [«بدکاره» ] توصیف شده است. 🔹 زنان از دید روحانیون یا مردان، «مزدایی» قلمداد نمی شده اند. 🔹از دید قانون، زن همپای کودکان و بردگان، و بهای آن ۲۰۰۰ درهم، معادل بهای یک برده بود. 🔹بردگان خارجی، و یا صرفِ افرادی که به عنوان کارگر کشاورز به کار گرفته می شدند، وردگ (برده اسیر) خوانده می شدند. اینها معمول ترین نوع بردگان بودند؛ اما گونه ای مهم تر از بردگان وجود داشت که آنها را بر حسب تن میشمردند و از امنیت برخوردار بودند. بردگان با مردن سرور خود آزاد می شدند؛ ضمن این که خود فرد نیز می توانست برده اش را آزاد کند. بردگان نیز دستمزد می گرفتند و می توانستند خانواده داشته باشند. 🔹زنان باید سه بار در روز در برابر شوهر زانو زده و از ته دل از او بپرسند خواستش چیست و خود او چگونه می تواند آن را برآورده و او را خوشحال کند 🔹موقعیت زنان به طبقه اجتماعی آنان بستگی داشت. زنان والا مرتبه، مانند ملکه و ملکه مادر، از دامنه فعالیت و قابلیت تصمیم گیری بسیار بالایی برخوردار بودند.(همانگونه که خود نویسنده تاکید دارد، این زنان، زن و مادر و خواهر و نزدیکان شاه بودن و قاعدتا مقام بالایی داشتند و کمتر از 1 درصد جامعه به حساب می آیند)(کلیک و کلیک) 📚https://b2n.ir/x11197 📚https://b2n.ir/m32635 🔻گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
✅زن در آیین زرتشت و دوران ساسانی به روایت دکتر افتخار زاده 🔹دکتر محمود رضا افتخارزاده، استاد معروف ایرانی در کتاب ایران آیین و فرهنگ خود در مورد آیین زرتشت و حکومت ساسانیان می نویسد : 🔻در حکمت دینی آریایی آمده است: “… زنان زاده ی اهریمن و اهریمنی منش هستند. مزدا یار نیکو مردان است و اهریمن یار زنان. 🔻در دوران دینی، زنان نوعی کالا بودند و بر آنان اصل مالکیت و انحصار مترتب بود. براین اساس زنان احتکار می شدند، مبادله می گردیدند، به قرض داده می شدند، فروخته می شدند، به خارج از کشور صادر می گردیدند. 🔻در میراث دینی دوران تاریخی، به ترتیب: مال و کالای ماده و چارپای ماده و زن در کنار هم قرار گرفته اند.. می دانیم که در روزگار بلند ساسانی، زنان مانند گندم و غلات و حبوبات و حیوانات اهلی احتکار می شدند و اشرافیت و روحانیت و حاکمیت سیاسی ساسانی حرمسراهای بسیار داشتند و نهضت مردمی و سراسری مزدک پسر بامداد علیه دین و دولت ساسانی، عصیانی علیه همین اوضاع بود. بی گمان اشراف و روحانیان و طبقات ممتاز حاکم از همه مواهب و کامروایی جنسی نیز برخوردار بودند. تنها بخشی از رزمیان، برزیگران، شبانان، پیشه وران، غلامان و بردگان و بطور کلی رعایا که اکثریت جامعه را تشکیل می دادند دچار محرومیت مطلق بودند 🔻در سراسر دوران بلند تاریخی، تعدد زوجات و انواع صیغه های شرعی، بخشی از سرنوشت حقوقی و قانونی زن بود. بدیهی است که این امکانات نیز در انحصار اشرافیت ایرانی و حاکمیت سیاسی ـ اقتصادی بود. احکام دینی موجود نشان می دهد که رعایای مرد و زن حتی از داشتن یک همسر محروم بوده اند. در همین جا می توان گفت که بند ۴۴ از فرگرد ۴ وندیداد، راه حلی برای رعایای ایرانی بوده که در روزگار نهضت مزدک وضع شده است یا که توجیه کننده سنت اشرافی استقراض و مبادله زنان عقدی و صیغه ای و انواع دیگر آن است؟… 📚ایران آیین و فرهنگ، دکتر محمودرضا افتخارزاده، تهران، نشر رسالت قلم، چاپ اول، ۱۳۷۷ش، ص ۳۵۹ ـ ۳۶۹.(کلیک) 🌐https://b2n.ir/t90398 گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
✅اینو بفرستید برای بانوانی که میگن می خواهیم زرتشتی شیم وقتی ارزش یه بانو در اوستا از آبی کمتر است... لذا کاملا قابل درک است که چرا مردم ایران، اسلام را پذیرفتند و به آیین زرتشت پشت کردند گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
✅حقوق زن و بردگی در دوران ساسانی به روایت دکتر نفیسی «بسیاری از مردان، زنان نامشروع هم داشته اند و این گونه مطالب در داستانهای مربوط به آن زمان فراوان است. چون بردگی رواج کامل داشت، زنان زرخرید در اختیار مردان بودند و با اسیران جنگی هم این معامله را می کردند و هر کس در جنگ زنی را اسیر میکرد، می توانست آن را برای خود نگاه بدارد یا به دیگری بفروشد. زن مطلقا فرمانبردار مرد بود و بیشتر در کودکی او را نامزد می کردند و کسی نمی توانست این نامزدی را به هم بزند. در کتاب «دینکرت» که جامع ترین و بزرگترین کتاب شرایع زردشتی است توصیه کرده اند که دختران را در پانزده سالگی به شوی بدهند.» لینک اسکن 📚 تاریخ اجتماعی ایران، از انقراض ساسانیان تا انقراض امویان، ص ۴۲ گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
داغ کردن بدن زن در آیین زرتشت در کتاب زرتشتی روایت پهلوی صفحه ۴۵ به شوهران در مواردی اجازه داده که زن را کنند به علاوه اموالی که در اختیار زن قرار داده پس بگیرد. 🔻این موارد عبارتند از : ـ از زن بخواهد لباسش را در آورد اما او نیمه در آورد. ـ از او بخواهد که کار خوب کند اما کار بد کند. ـ شوهر از او بخواهد کاری کند که به اندازه ی درهمی ارزش داشته باشد اما زن کاری کند که به اندازه میخی ارزش داشته باشد. ـ از او بخواهد یزش کند اما نکند. (لغتنامه دهخدا: یزش = عبادت) پس از آن آمده که اگر زن سه بار به شوهر بگوید: “وظایف زنی را انجام ندهم” حکم او است لینک اسکن 👈 https://b2n.ir/e41366 روایت پهلوی -میرفخرایی-ص ۴۵ ✅گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
✅در آیین زرتشت زنان حق ندارند! 🔻در متون زرتشتی به صراحت بیان شده است که همه افراد جامعه اجازه اتخاذ راهکار قانونی در واکنش به تهاجم رو ندارند. در منابع معتبر زرتشتی   آمده است که (کور، کر) و زنان و کودک اگر مورد ضرب و جرح قرار گیرند حق دفاع قانونی ندارند (فقط از طرف قاضی حکمی مبنی بر صدور توقف ضرب و جرح صادر می شود اما آنها حق شکایت و پیگیری ندارند) 🔸اسکن منبع................ 👇 📚https://b2n.ir/f93116 📚https://b2n.ir/e45546 کلیک کنید کلیک کنید گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313