eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
355 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
12.3هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 برنامه زنده 🔻مهمانی ده کیلومتری غدیر بررسی حضور گسترده مردم در اجتماعات بزرگ دینی 🔹حجه الاسلام والمسلمین دکتر علی جعفری، پژوهشگر تحولات اجتماعی 🔸 دکتر ساسان زارع،رئیس ستاد مردمی برگزاری مهمانی بزرگ غدیر ⏰ شنبه هفدهم تیرماه،ساعت ٢٢،شبکه افق 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
🔻نقدهای چهارگانه به لایحۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نقد رویکردی (زمینه‌ای) لایحه به‌شدت از «حقیقت» به سوی «مصلحت»، چرخیده است؛ به‌طوری‌که از «روحیۀ انقلابی» فاصله گرفته و دچار «محافظه‌کاری» و «احتیاط» شده است. این امر نیز به دلیل هراس اجتماعی بوده است. از این جهت، باید لایحه را فرزند «نگاه انفعالی» دانست که به دلیل اعتقاد به انسداد اجتماعی، عقب‌نشینی را انتخاب کرده و میل به «حد وسط» و «موقعیت‌های بینابینی» پیدا کرده است. این در حالی است که به تعبیر رهبر انقلاب، امام خمینی در همان آغاز انقلاب، با «قاطعیت» موضع‌گیری کرد. از قضا باید حساسیت و قاطعیت، بیش از گذشته باشد؛ زیرا وضع حجاب نسبت به گذشته، دچار یک «نقطۀ عطف» شده و چندین گذار را تجربه کرده است. گذار از «تصمیم فردی» به «تصمیم جریانی» (در اثر قاب‌بندی‌شدن در هندسۀ زن، زندگی، آزادی)، گذار از «حرام شرعی» به «حرام سیاسی» (در اثر تبدیل‌شدن به نماد مخالف سیاسی و مبارزۀ مدنی و دنبالۀ داخلی دشمن گردیدن)، گذار از «آزادی یواشکی» به «آزادی جسورانه» (در اثر تجاهر به فسق و تلاش برای عادی‌سازی و رسمیت‌یابی)، گذار از «دامنۀ محدود» به «دامنۀ گسترده» (چنان‌که شصت درصد از مکشفه‌ها، پس از اغتشاشات تصمیم به کشف حجاب گرفتند). ۲. نقد معرفتی (ارزشی) فهم از کشف حجاب می‌تواند به سه صورت باشد: کشف حجاب به عنوان «قانون‌شکنی» که به معنی فروکاهیدن آن در حد تخلف رانندگی است؛ کشف حجاب به عنوان «هنجارشکنی» که به معنی ارجاع به معیارها و سلایق عرفی است؛ کشف حجاب به عنوان «حرام شرعی و سیاسی» که از یک سو، به معنی ایستادن در برابر خدا و از سوی دیگر، به معنی مبارزۀ مدنی بر ضد نظام و هم‌نمادی و هم‌صدایی با جبهۀ دشمن است. برخلاف ساده‌نگری‌های رایج، این‌گونه نیست که جهت‌گیری‌های معرفتیِ یادشده، یکسان یا بی‌تأثیر باشند، بلکه هر یک به لایحه، ماهیت متفاوتی می‌بخشند. تأکید لایحه بر روی شناختن حجاب به عنوان «فرهنگ» و «هنجار اجتماعی» است، نه «حکم خدا» که فارغ از رضایت جمعی و توافق عمومی، موضوعیّت و منزلت دارد. در اینجا، لایحه از «حقیقت» به «هویت» و از «دین» به «عرف» چرخش پیدا کرده است، در حالی که باید حجاب را به عنوان «حرام شرعی و سیاسی»، فهم کرد که مستقل از میل عمومی و جهت‌گیری اجتماعی است و از این جهت، تصرّف‌ناپذیر و قطعی است. ۳. نقد حدودی (ضابطه‌ای) اگر مسأله، کشف حجابِ کامل باشد، کشف حجاب‌هایی که اکثریتِ مطلقِ سر در آنها آشکار است و فقط اندکی پوشیدگی وجود دارد، کشف حجاب قلمداد نخواهند شد. در این صورت، کشف حجابِ حداکثری، ملاک قرار خواهد گرفت نه کشف حجابی که در عمل، کشف حجاب است. این رواداری‌ها در لایحه، برخاسته از روح حاکم بر آن است که حاکمیت را منفعل و گرفتار بن‌بست می‌انگارد و ازاین‌رو، می‌کوشد حتی در قالب تقنین انفعالی، با روند سکولار در لایه‌هایی از جامعه، همراهی کند. در واقع، بخشی از سکولاریسم در حال جامۀ قانون به تن پوشیدن است و در عین حال، بخش دیگری از آن خلاف قانون تعبیر می‌شود. این «منطق بینابینی» و «موقعیت حد وسطی»، در پی برقراری جمع میان عرف و شرع است و قصد شکنندگی و تغییر اجتماعی ندارد، بلکه تلاش دارد که با تأخیر و به‌ناچار، با روند پیشروی نیروهای اجتماعیِ سکولار، «همراهیِ قانونی» داشته باشد و نشان بدهد که مبارزۀ مدنی، مؤثر و کارساز است و می‌توان حاکمیت را به عقب راند. دربارۀ چرخش از جرم به تخلف و چرخش از محرومیت اجتماعی به جریمه نیز ملاحظه‌هایی وجود دارد. ۴. نقد اجرایی (عملی) لایحه به صورت جدی از «پلیس میدانی» به «دوربین چرخش» داشته است و «نظارت سامانه‌ای» را بر «نظارت عینی» ترجیح داده است، در حالی که سامانۀ دوربینی نمی‌توانند «همۀ موقعیت‌ها» را پوشش بدهد. در این صورت، موقعیت‌های فاقد نظارت دوربینی، به حال خویش رها خواهند شد؛ چراکه پلیس، حق مواجهۀ غیردوربینی را ندارد. به این ترتیب، «فرصت‌سازیِ قانونی» برای کشف حجاب فراهم خواهد شد. حذف‌کردن پلیس از خیابان و صحنۀ عینی و میدان را به دوربین سپردن، روایت نادرستی از مواجهۀ هوشمندانه است. نباید پلیس را به «پیامک‌زن» و «رصدگر دوربینی» و «گزارش‌ده»، فروکاهید. ازآنجاکه دوربین، توانمندی حداکثری ندارد، باید «منطق دولایه» را در مواجهۀ انتخاب کرد و بخشی از نظارت را عینی‌سازی کرد. در این راستا، باید به دنبال راه‌اندازی «پلیس تخصصی» بود. مسألۀ حجاب، اولاً «ارزشی» است و ثانیاً «زنانه». ازاین‌رو، باید یک مختصات جدید برای پلیس متناسبِ با آن طراحی کرد.
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، عباس عبدی نوشته حضور مردم در اجتماعات غدیر، به دلیل «توزیع اقلام دولتی» بوده است. این در حالی است که: ۱. بیشتر اقلام، از «نذورات مردمی» بوده، نه از «بودجه‌ی دولتی». ۲. اقلام سفره‌ی اهل‌بیت در نظر و دیده‌ی مردم، همچون «تبرک» هستند نه «طعام». ۳. محبت و ارادت مردم به اهل‌بیت، «قلبی» است نه «اقلامی». ،،،،،،،،، 🖇 تعلیقه: ۱. وقتی او می‌گوید نظام به دنبال «تولید مناسک دینی» با تکیه بر «توزیع اقلام دولتی» است، درباره‌ی «مردم ایران» نیز قضاوت کرده است. قضاوتش این است که دینداری مردم، گره‌خورده به «شکم‌»شان است و به دلیل این ضعف، نظام می‌تواند از طریق توزیع اقلام دولتی، بازی‌سازی مناسکی کند و مناسک‌های عظیم دینی بیافریند. ۲. اگر مردم در مناسک دینی شرکت نکنند، مدعی می‌شوند که جامعه به سوی «دین‌داری سکولار» حرکت کرده است، و اگر شرکت کنند به معنی «دین‌داری شکمی» خواهد بود. پس هر نوع حضور و حیات دینی مردم، به گونه‌ای تفسیر و معنا می‌شود که حاکی از «شکست فرهنگی» باشد. «تفاسیر کینه‌ای» نسبت به انقلاب، این‌چنین رسوا هستند. ۳. غرض عباس عبدی، اثبات ناکامی انقلاب در زمینه‌ی فرهنگ است و تا آن حد در این باره لجاجت دارد که حتی پروایی از «اهانت به مردم» نیز ندارد. اینکه نظام می‌خواهد از طریق توزیع اقلام دولتی، بستر تداوم مناسک را فراهم کند یعنی مردم در اجتماعات سیاسی، «ساندیس‌خور» هستند و در اجتماعات دینی، «قابلمه‌به‌دست». هیچ انسان شریفی بر روی دین‌داری مردم، «قمار سیاسی» نمی‌کند و نمی‌کوشد با اقلامی (شکمی‌) تفسیر کردن آن، به آبروی انقلاب، ضربه بزند.
📮 ⭕️ دیاکو حسینی، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استرتژیک ریاست جمهوری در دولت روحانی: 🔹تجارت ایران و چین از ۱۴٫۸ میلیارد دلار در سال امضای قرارداد ۲۵ ساله به ۱۶ میلیارد دلار رسیده. در همین فاصله تجارت عربستان با چین از ۸۷ میلیارد دلار به ۱۱۴ میلیارد دلار رسید. توضیح بیشتری لازم نیست. 🔺 امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسایل بین الملل: 🔹افزایش شدید مناسبات تجاری عربستان به عنوان کشور ادغام شده در اقتصاد جهانی با کشور چین جای تعجب ندارد. آن چه جای تعجب دارد این است که مناسبات تجاری ایران به عنوان کشور طرد شده از اقتصادی جهانی به دلیل تحریم های آمریکا با کشور چین رو به افزایش بوده، حتی اگر این افزایش اندک باشد.
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مادری می‌گفت من هیچ نقطه اشتراکی - دقت کنید هیچ - با پسر ۲۱ ساله‌م نمی‌تونم پیدا کنم! شما بگید چی کار کنم ...
رفتارهای غلط‌مون رو اگر اصلاح نکنیم، تبدیل به رویه میشن و اونوقت دیگه حتی اون رفتارها رو غلط هم نمی‌دونیم و نیازی به تغییرش احساس نمیشه. اما حتی اگر بخوایم تغییرش هم بدیم، وقتی اون تبدیل به شده، تبدیل به شده، تبدیل به شده، تغییرش بسیار کار سختی هست، هر چند ناممکن نیست. شاید یه دلیل مراقبه روزانه، یه دلیل محاسبه نفس شبانه، همین باشه که این روحیه اصلاح‌گری نسبت به خودمون رو از دست ندیم. توی تربیت اول به خودمون فکر کنیم، به خودمون نگاه کنیم ...
AUD-20211216-WA0032.mp3
12.03M
یه ویس میذارم برای👆🏻 سرکتاب باز کردنه ! بعید میدونم تا حالا شنیده باشید من که شوکه شدم چون تصور نمیکردم اینطوری باشه شما هم حتماً به اشتراک بزارید تا بقیه هم استفاده کنند و همگی از بلا دور باشیم ان شاءالله و با دست خودمون ضربه نزنیم به شیعیان. به امید ظهور مولا🤲
34.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ خدا تخلص خود را علی گذاشته است 🔹 ابیات بسیار زیبای حمیدرضا برقعی در مدح امیرالمومنین 🔰 بازنشر به مناسبت عید سعید غدیر @mahfeltv3
💠 اجتماع دختران و بانوان ۱۲۰ کشور دنیا در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود ▫️اجتماع بزرگ دختران و بانوان جهان اسلام در قالب جشن بزرگ «فرزندان غدیر» شنبه ۱۷ تیر ساعت ۱۶ در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، برگزار خواهد شد. ..... ....
💬میگن اگر جرات دارید مجوز بدید ما راهپیمایی بزرگ‌تر برگزار میکنیم!!! 🔺هزینه مجوز جشن عیدغدیری که برگزار شد، ۶۰ هزار شهید انقلاب، ۱۷ هزار شهید ترور و ۳۰۰ هزار شهید دفاع مقدس و ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم بوده که پرداخت شده. شما هم اگر میتونی هزینه کن مجوزت رو بگیر! 👤آقاکمال .... ....
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 قالیباف: در لایحۀ حجاب، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل‌اجراست تا جلوی هنجارشکنی‌ها را در این زمینه بگیریم 🔖 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نشست با جمعی از هم‌رزمان دفاع مقدس و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 📌 در مسئلۀ حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم. معتقدم جنبۀ هویتی حجاب مهم‌تر از چهار بُعد دیگر آن است. 📌 جنس این کار نیز ایجابی است. در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار می‌گیرند تا در حوزۀ حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند. 📌 باید دقت کنیم در این میدان دوقطبی‌سازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواستۀ دشمن است. 📌 در لایحۀ حجاب، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل‌اجراست تا جلوی هنجارشکنی‌ها را در این زمینه بگیریم.