eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
352 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
12.1هزار ویدیو
131 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻اضلاع سه‌گانۀ واگرایی‌های دهۀ هفتاد: حضور دیروز در امروز 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. برنامۀ تعدیل اقتصادی و گرایش به نظام اقتصادی لیبرال‌سرمایه‌داری در دولت سازندگی، یکی از اضلاع طرح تحوّل ایدئولوژیک (یا تجدیدنظرطلبی و یا به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، واگرایی‌های دهۀ هفتاد) بود که از اواخر دهۀ شصت به این سو به اجرا درآمد. این طرحِ ترمیدوری، سه ضلع مشخص داشت: الف. تجدیدنظرطلبی دینی – معرفتی که سرشناس‌ترین نمایندۀ آن، عبدالکریم سروش بود. سروش در سلسله مقالات قبض و بسط تئوریک شریعت، نخستین گام را در این راستا برداشت و در طول سال‌های بعد نیز، با ایده‌ها و افکار دیگر، آن را بسط داد و تکمیل کرد. جریان روشنفکری شبه‌دینی که بخش عمدۀ آنها، همان چپ اسلامی در دهۀ شصت بودند، در مدت اندکی، تغییر ایدئولوژی دادند و از سوسیالیسم معطوف به آموزه‌های شریعتی و رادیکالیسم شبه‌انقلابی، ماهیّت لیبرالی یافتند و با گذشتۀ خویش، بدرود گفتند. حلقۀ صد و ده نفری کیان، به قطب و گرانیگاه تحوّل فکری در جامعه تبدیل شده بود؛ چنان‌که دانشگاه‌ها نیز به سیطرۀ همین جریان درآمده بود. در ظاهر، همه‌چیز آرام و مهارشده بود، اما در زیرپوستِ واقعیّت بیرونی، دگردیسی‌های فکری در حال رخ‌دادن بودند. ب. تجدیدنظرطلبی سیاسی که نیروهای چپ در مجمع روحانیون مبارز(روزنامۀ سلام)، سازمان مجاهدین انقلاب(هفته‌نامۀ عصرما)، مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری و حلقۀ کیان(ماهنامۀ کیان) آن را مطرح و منتشر کردند و درون‌مایۀ اصلی آن، اجرای برنامۀ توسعۀ سیاسی به منظور دموکراتیزاسیون بود. بیشترین سهم را در این‌باره، سعید حجاریان داشت. براین‌اساس، خاتمی از طرح توسعۀ اقتصادی عبور کرد و جانب توسعۀ سیاسی کرد. این هر دو طرح، تجدّدی بودند؛ چراکه توسعه، یک طرح تجدّدی است و به‌هیچ‌رو، به خدمت غایات انقلابی گمارده نمی‌شود. چپ مذهبی، آنچنان تغییری کرده بود که حیرت‌زا بود؛ به‌طوری‌که از نهایت پیوستار در آن سو، به نهایتِ این سوی پیوستار حرکت کرده بود. ج. تجدیدنظرطلبی اقتصادی که نیروهای تکنوکرات در دولت سازندگی و در پرتو حمایت‌های هاشمی‌رفسنجانی، آن را محقّق ساختند و اقتصاد آزاد و لیبرالی را در ایران حاکم نمودند. در حالی‌که در دولت میرحسین موسوی، سند اقتصادیِ ناپخته‌ای تنظیم شده و در مجلس به تصویب رسیده بود، هاشمی‌رفسنجانی آن را نادیده گرفت و به‌صورت پنهانی، سیاست تعدیل اقتصادی را در پیش گرفت اما بعدها آشکار گردید که وی جهت‌گیریِ اقتصادی متفاوتی را برگزیده است. برخی تحلیل‌گران، دولت نخست هاشمی‌رفسنجانی را دوران پروستریکای اقتصادی جمهوری اسلامی خواندند؛ چراکه در این دوره، چرخش‌های اقتصادی بزرگی به وقوع پیوست که همگی برخاسته از برنامۀ تعدیل اقتصادی بود. درحالی‌که برنامۀ تعدیل اقتصادی، سیاست‌هایی چون آزادسازی قیمت‌ها، خصوصی‌سازی، ادغام‌شدن در بازار جهانی، سرمایه‌گذاری خارجی و گشایش دروازه‌های اقتصادی، تقدّم رشد بر عدالت و ... را تجویز می‌کرد، ارزش‌های اقتصادی دهۀ نخست انقلاب بر استقلال اقتصادی و عدالت اجتماعی تکیه داشتند. [دوم]. درحالی‌که طرح تجدیدنظرطلبی دینی - معرفتی در عرصۀ عمومی و به واسطۀ فعالیّت‌های روشنفکران شبه‌دینی و سکولار انجام می‌گیرد، دو طرح تجدیدنظرطلبی اقتصادی و سیاسی، به ترتیب در دستورکار دولت‌های سازندگی و اصلاحات قرار گرفت. طرح تجدیدنظرطلبی یا اصلاح‌طلبی در سه عرصۀ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، شرایط ساختاری متفاوتی را پدید آورد و انقلاب و جامعه را از مسیر غایات اولیه‌اش دور ساخت. واقعیّت این است که پس از پایان‌یافتن جنگ و رحلت امام خمینی، به دلیل این‌که بخش‌هایی از حاکمیّت دچار دگردیسی ایدئولوژیکی شده بودند و یا از آشکار شدن آن هراس نداشتند، پذیرش برنامۀ اقتصادی القاشده از بانک جهانی و صندوق بین‌اللملی پول، با مقاومت‌ها و موانع جدّی روبرو نگشت. در این دوره، اعتنا نشد که اسلام نیز به‌مثابه یک مکتب جامع، واجد نظام اقتصادیِ مستقل است که با هیچ‌یک از نظام‌های اقتصادی سوسیالیستی و لیبرالیستی، مطابقت ندارد. هاشمی‌رفسنجانی معتقد بود که باید به سوی دستیابی به جامعه‌ای مرفّه و صنعتی حرکت کنیم؛ و به تعبیری، خواهان برقراری نوعی سرمایه‌سالاریِ اسلامی بود. ما همچنان گرفتار تبعات و لطمات این طرح سه‌ضلعی در اقتصاد و سیاست و فرهنگ هستیم. اگرچه انقلاب، تا مرز ترمیدور پیش رفت و در آستانۀ استحاله قرار گرفت، اما جانِ سالم به در برد؛ ولی زیست‌جهانی که حاصل این سیاست‌ها و رویکردها بود، هم فضای حاکمیّت را آلوده کرد و هم سبک زندگی را در جامعه، دستخوش امراض هویّتی نمود. آنچه‌که امروز از آفات و ابتلائات مشاهده می‌کنیم، چنین ریشه‌های تاریخی و عینیِ عمیقی دارند. کشف حجاب، یکی از این فروعِ مترتّب بر این گذشتۀ سیاستی است. ..... .....
از دیشب سه بار گریه کردم؛ بار اول با دیدن آن مرد مستاصل که با بغض از مردم میخواست ویدئوی برهنه شدن زنش را بازنشر نکنند. التماس میکرد... او دو تا فرزند دارد. داریم شرف‌مان را به شهوت بازنشر شگفتی‌های مجازی می‌بازیم. نشخوار کردن تصاویر این عریانی برای سرگرمی همان غلبه تکنیک بر خِرد انسانی است. این گوشی نیست که دست ماست، ما هستیم که در دست گوشی و در اختیار آن قرار گرفتیم، مسخ شده‌ایم، بی‌اراده شده‌ایم. تکنولوژی خِرد ما رو زایل کرده. بار دوم با خواندن توییت وحید اشتری در سرنوشت آن مدافع حرم، که یک بیچارگی مالی او را به‌کنج زندان انداخته. گویی یک مار سمّی کوچک که لای خاک‌های بیابان پنهانی می‌خزد، ناگاه پای پیشقراول قهرمان یک سپاه را نیش زده و او را از پا انداخته باشد. حکایت فتنه‌های دنیای پول‌زده با مردانی که هر یک درفش افتخار تاریخ را به دست دارند، همین است. حالا نوشته که بسیار پیش‌قدم شده‌اند که آن جوانمرد را آزاد کنند. و سوم؛ دیدن ذوق و شادمانی جوانان لبنانی از شنیدن سرود دیروز بچه‌دبستانی‌ها پیش حضرت آقا. آنها خود را در غربت و بی‌کسی و خیانت امّت رها شده می‌بینند. هر پیامی از سر صدق و دوستی آنها را زنده‌تر می‌کند. خاکستر غم را می‌تکانند و باز برمی‌خیزند. هر سه، حال بشر غربت‌زده در عصر عسرت است. جهان، غربتکده است. ما برادران و خواهران تنی هستیم که از کودکی ما را از هم جدا کرده‌اند. گاهی هنگام زل زدن در چشم هم چیزی محو از گذشته را بیاد می‌آوریم... یامین‌پور ..... ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه‌های کوتاه و عجیب حضرت آیت‌الله جوادی آملی (دام ظله) خطاب به دکتر پزشکیان: رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ، فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ (نهج‌البلاغه، حکمت ۳۱۴) سنگ را از همان جایی که دشمن پرت کرده بازگردانید، که شر را جز شر پاسخی نیست. وَالْحَجَرُ الْغَصِيبُ فِي الدَّارِ، رَهْنٌ عَلَى خَرَابِهَا (نهج‌البلاغه، حکمت ۲۴۰) سنگ غصبی در بنای خانه، مایه ویرانی آن خانه است. ایشان زیرکانه دو موضوع بسیار مهم روز را از نهج‌البلاغه _ که آقای پزشکیان در بسیاری از سخنرانی‌هایش به آن استناد می‌کند _ تذکر می‌دهند: اول اینکه فوری سنگ را برگردانید (اشاره به حمله رژیم جعلی اسرائیل) دوم، احتمالاً اشاره به عناصر فاسد در درون دولت دارد، که باید فوری از دولت کنار گذاشته شوند، وگرنه روزگار آن‌ها را بیرون می‌اندازد و شاید دولت از بین برود. ✍ روح الله ...... .....
🌷 رهبر انقلاب ظهر امروز در جمع خانواده شهدای اخیر پدافند: شهادت این عزیزان به دلیل دفاع از کشور و ملت در مقابله مستقیم با رژیم صهیونی شهادت برجسته و مهمی است ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار خانواده‌های شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش که در شرارت اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، مقام این شهدا را عالی دانستند و گفتند: همه شهدا در جایگاه ممتاز و در جوار پروردگار از نعمت الهی برخوردار هستند اما شهادت این عزیزان به دلیل دفاع از کشور و ملت در مقابله مستقیم با رژیم صهیونیستی که خبیث‌ترین دشمن اسلام است، شهادت برجسته و مهمی است. ✏️ رهبر انقلاب همچنین برای خانواده‌های این شهدا صبر و آرامش دل مسئلت کردند و افزودند: اجر خانواده‌های شهدا از شهدا کمتر نیست. 🔹️در این دیدار خانواده‌های شهیدان حمزه جهاندیده، محمد مهدی شاهرخی‌فر، مهدی نقوی و سجاد منصوری حضور داشتند. این شهیدان از کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش بودند که بامداد شنبه ۵ آبان در راستای دفاع از حریم امنیت ایران، حین عملیات مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونی به مقام والای شهادت نائل شدند. ۱۴۰۳/۸/۱۳ 💻 farsi.Khamenei.ir
🌷 رهبر انقلاب ظهر امروز در جمع خانواده شهدای اخیر پدافند: شهادت این عزیزان به دلیل دفاع از کشور و ملت در مقابله مستقیم با رژیم صهیونی شهادت برجسته و مهمی است ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار خانواده‌های شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش که در شرارت اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، مقام این شهدا را عالی دانستند و گفتند: همه شهدا در جایگاه ممتاز و در جوار پروردگار از نعمت الهی برخوردار هستند اما شهادت این عزیزان به دلیل دفاع از کشور و ملت در مقابله مستقیم با رژیم صهیونیستی که خبیث‌ترین دشمن اسلام است، شهادت برجسته و مهمی است. ✏️ رهبر انقلاب همچنین برای خانواده‌های این شهدا صبر و آرامش دل مسئلت کردند و افزودند: اجر خانواده‌های شهدا از شهدا کمتر نیست. 🔹️در این دیدار خانواده‌های شهیدان حمزه جهاندیده، محمد مهدی شاهرخی‌فر، مهدی نقوی و سجاد منصوری حضور داشتند. این شهیدان از کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش بودند که بامداد شنبه ۵ آبان در راستای دفاع از حریم امنیت ایران، حین عملیات مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونی به مقام والای شهادت نائل شدند. ۱۴۰۳/۸/۱۳ 💻 farsi.Khamenei.ir
موضوع به قدر کافی واضح است؛ نیست؟ ..... .....
16.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️اجرای گروه سرود نجم الثاقب در محضر رهبر انقلاب ۱۲ آبان ۱۴۰۳ ..... ....
هدایت شده از  کانال خبر و تحلیل
از دیشب سه بار گریه کردم؛ بار اول با دیدن آن مرد مستاصل که با بغض از مردم میخواست ویدئوی برهنه شدن زنش را بازنشر نکنند. التماس میکرد... او دو تا فرزند دارد. داریم شرف‌مان را به شهوت بازنشر شگفتی‌های مجازی می‌بازیم. نشخوار کردن تصاویر این عریانی برای سرگرمی همان غلبه تکنیک بر خِرد انسانی است. این گوشی نیست که دست ماست، ما هستیم که در دست گوشی و در اختیار آن قرار گرفتیم، مسخ شده‌ایم، بی‌اراده شده‌ایم. تکنولوژی خِرد ما رو زایل کرده. بار دوم با خواندن توییت وحید اشتری در سرنوشت آن مدافع حرم، که یک بیچارگی مالی او را به‌کنج زندان انداخته. گویی یک مار سمّی کوچک که لای خاک‌های بیابان پنهانی می‌خزد، ناگاه پای پیشقراول قهرمان یک سپاه را نیش زده و او را از پا انداخته باشد. حکایت فتنه‌های دنیای پول‌زده با مردانی که هر یک درفش افتخار تاریخ را به دست دارند، همین است. حالا نوشته که بسیار پیش‌قدم شده‌اند که آن جوانمرد را آزاد کنند. و سوم؛ دیدن ذوق و شادمانی جوانان لبنانی از شنیدن سرود دیروز بچه‌دبستانی‌ها پیش حضرت آقا. آنها خود را در غربت و بی‌کسی و خیانت امّت رها شده می‌بینند. هر پیامی از سر صدق و دوستی آنها را زنده‌تر می‌کند. خاکستر غم را می‌تکانند و باز برمی‌خیزند. هر سه، حال بشر غربت‌زده در عصر عسرت است. جهان، غربتکده است. ما برادران و خواهران تنی هستیم که از کودکی ما را از هم جدا کرده‌اند. گاهی هنگام زل زدن در چشم هم چیزی محو از گذشته را بیاد می‌آوریم... یامین‌پور ..... ....
وعده صادق 3 در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم اسرائیل به حریم ایران با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه، تجاوز می‌کند، ایران در ۲۶ همان ماه در دفاع و پاسخ متقابل مشروع عملیات وعده صادق ۱ را انجام می دهد در تاریخ دهم مرداد ۱۴۰۳رژیم اسراییل با ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران مجدداً حریم ایران را مورد تجاوز قرار می دهد و در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۳ ایران در پاسخ متقابل و دفاع مشروع خود عملیات وعده صادق 2 را انجام می‌دهد در تاریخ پنجم آبان ماه 1403 رژیم اسرائیل رسماً به حریم هوایی ایران تجاوز می‌کند و .......... اگرچه قبل از تجاوز به حریم ایران در کنسولگری ایران در سوریه، اقدامات تجاوزکارانه بسیاری همانند ترور دانشمندان و آلوده سازی قطعات صنایع پالایشگاهی و حمله سایبری به صنایع ارتباطی و بندری ایران از سوی رژیم اسرائیل صورت گرفته بود ولی روند ۵ عملیاتهای نظامی فوق معرف آن است که هر اقدام نسبت به اقدام قبل آن، از سوی هر دو طرف به عملیات و جنگ نظامی نزدیک‌تر شده است. اگرچه اتفاق جنگ روی در روی، به دلایلی، نسبتا بعید به نظر می‌رسد، اما با فرض اینکه این روند به جنگ مستقیم ایران با رژیم صهیونیستی بیانجامد، این سوال مطرح می‌گردد: که چه رویکردی، صحیح و عقلانی و به مصلحت ایران خواهد بود؟ اینکه پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی را متوقف کنیم و به این وسیله از جنگ مستقیم و تبعات آن جلوگیری کنیم یا اینکه برای ما چاره‌ و راهی به جز پاسخ و دفاع نگذاشته اند. در دو حالت این موضوع قابل بررسی است یکی اینکه دیدگاه‌ها و آرمانهای دینی و انقلابی را نادیده بگیریم و تنها بنابر مصلحت ملی گرایی بیندیشیم و یکی اینکه با لحاظ آرمان‌های دینی و انقلابی، مصلحت کشور را بررسی کنیم . بیاییم و تنها ملی گرائی را مد نظر قرار دهیم، برگردیم به دوران قبل از انقلاب ، رفتار رژیم اسراییل با ایران چگونه بود؟ تعهد او در قبال ایران تنها پرورش نیروهای ساواک برای سرکوب آزادی و مردم توسط موساد و تعهد متقابل ایران در قبال او، تامین سوخت آن رژیم، به ثمن بخس بود. آیا همین موضوع معرف دشمنی صهیون‌ها از نژاد ایرانی نبود، چنانچه تاریخ ایران باستان در دوران هخامنش و کشتار ایرانیان هم تاکیدی بر این بغض صهیون‌ها نسبت به نژاد ایرانی از آغاز بوده است از سوی دیگر اینکه سیطره‌ای را که رسما رژیم اسراییل برای حکومت خود قائل است واعلام می‌کنند که باید اشغال شود از نیل است تا فرات یعنی شامل تمام یا بخشهایی از کشورهای لبنان و اردن و مصر و عربستان و عراق و سوریه و ترکیه، آیا برای چنین رژیمی که تجاوز بین المللی را در سر می پروراند و بدون هیچ پایبندی به اصول بین الملل اعم از معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای و قوانین بین الملل را درمنع بمباران مناطق درمانی و منع کشتار نیروهای امدادی و صلیب سرخ و سازمان ملل و خبرنگاران و کودکان به جنگ طلبی خود دامن می زند آیا چنین رژیمی پس از دستیابی به نیل تا فرات به سراغ ایران با دشمنی دیرینه‌ای که دارد و غنائم و ذخایر بسیارایران که با انقلاب دستش از او کوتاه شده است، نخواهد آمد کدام معاهده بین المللی را می‌توان نام برد که اسرائیل به آن پایبند بوده و می تواند مانع ادامه تجاوز او گردد و نسبت به چنین رژیمی چه کسی می‌تواند تضمین دهد که اگر ایران پاسخ تجاوز او را ندهد به همین حد بسنده خواهد کرد؟ اگر آرمانهای دینی و انقلابی را هم نادیده بگیریم با آرمان‌های انسانی چه باید کرد فرض کنید دانشجویی هستید در یکی از کشورهای اروپایی مشغول تحصیل، روزی در خیابانی چند نفر مست شما را مورد هجوم و ضرب و شتم قرار می‌دهند و شهروندان آنجا از کنار شما می‌گذرند و واکنشی نشان نمی‌دهند اگر واقعاً بی تفاوتی شهروندان آن کشور را به این دلیل که تعدی به یک شخص غیر شهروند آن کشور رخ داده را منطقی می‌دانیم پس حق با ما خواهد بود اگر بگوییم کودکان غزه بما چه مربوط است در قانون اساسی ایران بنا براصل 154ما در کنار دفاع از میهن، به دفاع از مظلوم هم موظفیم و در تاریخ انقلاب هم ثابت کرده ایم که در دفاع از مظلومین، هیچگاه دین دار و غیر دیندار و یا مسلمان و غیر مسلمان و یا شیعه و غیر شیعه بودن را ملاک حمایت خود قرار نداده ایم. وعده صادق 3 همانند دفاع ۸ ساله بر ما تحمیل گردیده است ، دستور و الزام وعده صادق ۳ را شرافت و غیرت انسانی و میهن پرستی امضاء کرده است. وعده صادق 3 را عقلانیتی حکم کرده است که اگر دشمن را در زمین خودش پشیمان نکنی باید در خانه‌هایمان به انتظار آن بنشینیم
از پیرمردی پرسیدند : چرا ناراحتی ؟؟ گفت : جا سیگاریم شکست !! گفتند : مگر چقدر قیمت داشت ؟؟ گفت : به قیمتش نیست ... تمام *جوانی ام * ..... ....