eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
358 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
12.4هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
سرو است و به ایستادگی متهم است از شش جهت آماجِ هزاران ستم است شعرم همه ارزانیِ این یک مصراع: جمهوری اسلامی ایران حرم است شاعر: میلاد عرفان‌پور .... ....
⛔️ _همیشه عده ای از مردم هستند که به فحشا خو می کنند و از محدود شدن شهوت رانی شان پریشان می شوند. همیشه عده ای هستند که با خصلت های شنیع پنهان شان بر هر منطق و فضیلتی چیره می شوند، و اگر این خصلت شنیع پنهان، که من اسمش را می گذارم کثافت انسانی، مجال یابد و همه گیر شود، بنیان همه چیز را می کَنَد. _ فکر می کنی چرا کثافت انسانی قدرت چیره شدن بر فضیلت را پیدا می کند؟ _ چون گاهی تعداد طرفدارانش بیشتر می شود... یونس، من از زیاد شدن تعداد نفوس آدم های رذل می ترسم...
🔔 تاماااااام 😁😜
توافق گروه‌های سیاسی عراق درباره رئیس‌جمهور آینده 🔹المیادین: گروه‌های سیاسی عراق درباره نامزدی «عبداللطیف رشید» جهت تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری توافق کرده‌اند. .... ....
🔻در دفاع از استاد کچویان: فرهیخته‌ستیزیِ نافرهیختگان 🖋 مهدی جمشیدی ۱. سردبیر روزنامۀ «فرهیختگان»، آقای مسعود فروغی، در یادداشتی با عنوان «جناب کچویان! اقناع پیشکش، آتش را زیاد نکنید» مدّعی شده است که استاد کچویان در گفتگوی خویش با شبکۀ افق، همۀ کسانی را که شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند به «هرزگی» و «فحشا» متهم کرده است؛ چون ایشان گفته است که از شعار «زن، زندگی، آزادی»، «زن، هرزگی، فحشا» را می‌خواهند. به‌نظرم چنانچه «پیش‌داوری‌های غیرمعرفتی» و «سوگیری‌های لجوجانه» را کنار بگذاریم و صادقانه به سخن ایشان بنگریم، به‌روشنی درخواهیم یافت که مقصود ایشان، بیان خواستِ «تک‌تک» کسانی‌که این شعار را در خیابان سرمی‌دهند نیست، بلکه این «خواست»، به طرّاحان این شعار و همچنین آن عدّه‌ای که در خیابان در پی هرزگی و فحشا هستند بازمی‌گردد، نه «همگان». بسیارند کسانی که فهم سیاسی و درک اجتماعی ندارند و از خاستگاه این شعار و زنجیرۀ فرهنگیِ تعریف‌شده در پشت آن بی‌خبرند و فقط یک «هیجانِ ناگهانی»، آنها را به صحنه کشانده است. چنین کسانی، اهل هرزگی و فحشا نیستند. این تفسیر، آن‌قدر «بدیهی» است که تفسیر دیگری جز آن را فقط با «جوزدگی» یا «غرض‌ورزی» می‌توان توجیه کرد. ۲. استاد کچویان با مطرح‌کردن این «مفاهیمِ جایگزین»، به دنبال آن است که «واقعیّتِ نهفته» را برای مخاطب، آشکار سازد و به او تفهیم کند که الفاظ «زندگی» و «آزادی»، پوشش‌ها و لعاب‌هایی هستند برای «هوس‌بازی» و «لذّت‌پرستی»، و چنانچه این زنجیره ادامه یابد، پرده از این واقعیّت‌ها برداشته خواهد شد. ایشان در همین «نقطۀ آغاز»، سرنوشت و فرجام را بیان می‌کند تا مخاطب جوان، آگاه شود که این «راه»، به کدام «مقصد» می‌رسد. طرّاحان این شعار، با زیرکی دریافته‌اند که باید در مراحل آغازین، مفاهیم «خنثی» و «چندپهلو» بیافرینند تا بتوانند یک «چتر کلّی» ایجاد کنند که بسیاری از جوانان با «ذهنیّت‌های خویش»، و نه بر اساس «دلالت واقعیِ این مفاهیم»، خویش را در زیر آن تعریف کنند و با آن هم‌صدا شوند. امّا پس از این‌که بدنۀ اجتماعی در راستای این شعار بسیج شد و حرکت و جریان به راه افتاد، به‌تدریج، خویشتنِ واقعی‌شان را عیان می‌کنند. «متفکّرِ عاقبت‌اندیش»، می‌کوشد شعارها و نمادها و گفته‌ها را در همین مرحلۀ ابتدایی، «واسازی» کند و مخاطب را با واقعیّت‌هایی که چندی بعد آشکار خواهند شد، روبرو نماید. روشن است که این منطق، مخاطب جوان را دچار «تردید» می‌کند و به وادی «پرسش» و «تأمّل» می‌افکند و احساسش را مهار می‌کند. ۳. دو بند پیشین، بر اساس خوش‌بینی نگاشته نشده است و چه‌بسا مخاطب از غلظت و شدّت آن تعجب کند. این برداشت، درست است و دلیلش نیز این است که «روزنامۀ فرهیختگان»، در مسیری غلتیده است که من آن را «شبه‌انقلابی‌گریِ متمایل به لیبرالیسم» می‌خوانم. مواضع این روزنامه نشان می‌دهد که پای یک «خطّ» در میان است و بناست با پرچم جبهه و جریان «انقلاب»، همان استدلال‌های فسیل‌شدۀ «جریان روشنفکریِ شبه‌دینی»، تکرار شود. انقلابی که اینها از آن سخن می‌گویند، بیشتر به «اصلاح» شبیه است تا «انقلاب». در ماجرای طرح تنظیم‌گری فضای مجازی، هرچه که در توان داشتند را برای تخریب این طرح و مسدود کردن باب «نفوذ غرب» به‌کار بستند و شعله‌ها افروختند. من این جریان را «خطرناک» قلمداد می‌کنم و معتقدم روایت اینان از انقلاب و انقلابی‌گری، آغشته به «تحریف» و «ناراستی» است. رندانه می‌خواهند «چهرۀ روشنفکرانه» از خویش بسازند. اگر جریان چپ‌، سال‌ها کوشش کرد که از امام خمینی، تصویرسازیِ لیبرالی کند، اینان نیز ارائۀ «روایت لیبرالی از آیت‌الله خامنه‌ای» را در دستورکار خویش قرار داده‌اند. چیزهایی که این روزها می‌نویسند، «تحریف نظرات رهبر انقلاب» است. «مواجهۀ گزینشی» می‌کنند تا خویش را اثبات کنند و حقیقت را در چاه کج‌روایت حبس کنند. سردبیر که این اندازه بی‌ربط و معوج بنویسد، حساب باقی روشن است. به «مهدی فضائلی» استناد کرده‌اند تا نظر «رهبر انقلاب»، آشکار شود! عجبا! چه زبانی «گویاتر» و «رساتر» از زبان رهبر انقلاب؟! ایشان محتاج «سخنگو» و «زبان مکمّل» نیست. هرچه لازم بوده و هست را خود گفته و تصریح کرده است که حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی»، از جمله کشف حجاب، جلوگیری کند! امّا روزنامۀ فرهیختگان، این پاره از تفکّر ایشان را «حذف» می‌کند تا از آب گل‌آلود، ماهی خویش را صید کند. این بازیِ غیراخلاقی با تفکّر رهبر انقلاب، روا نیست. اعتبارزدایی از متفکّری همچون استاد کچویان که در تمام ایران، نظیر ندارد و کارنامه‌اش، سرشار از خدمات و حسنات به انقلاب است، جفای ناجوانمردانه‌ای است. می‌خواهند «صدای دشمن» را در جبهۀ انقلاب، طنین‌انداز کنند و با «مسأله‌سازی‌های دروغین»، توان ما را بفرسایند. جنگ روایت‌ها، این اندازه «درونی» و «نزدیک» شده است. .... ....
این احمق نمی‌داند که مذاکره میان تهران و ریاض کلا مالیده شده و دیگر هیچ مذاکره‌ای در کار نیست؟ می‌داند یا نمی‌داند یا اینکه دارد به ریش ما می‌خندد که دیدید چگونه با صرف 250 میلیون دلار ناقابل و مشتی خائن و مزدور که متولد کشور خودتان بود آشوب به پا کردیم و حالا هم دنبال مذاکره‌ایم... این پدرسوخته فکر کرده این حرف‌ها در این شرایط یعنی مذاکره از موضع قدرت این چیزی است که عده‌ای ابله، خائن و نادان مفت و مجانی به این وحشی‌های جاهل سعودی تقدیم کردند... اما زهی خیال باطل، فعلا خبری از مذاکره نیست.... همانگونه که سخنگوی وزیر امور خارجه هم گفته هیچ تصمیمی برای دور ششم گرفته نشده و تشکر او از دولت عراق تا این مرحله هم یعنی آنکه، دیگر زحمت نکشید.... اول باید این اوباش وهابی تنبیه شوند و با عگال شلاق بخورند تا بعد... @syriankhabar
🔴 مراقب شنیدن هایمان باشیم!!! ◀️ در جمعی ۳۰۰ نفره که عمدتا خانم بودند مشغول سخنرانی بودم، بانویی از میان جمعیت فریاد زد که چرا ما زنان چادری امنیت نداریم؟ چرا باید چادر از سر ما بکشند و چرا نمی توانیم به خیابان و پارک برویم؟ باید تا کی در خانه زندانی شویم؟ ◀️ همه حرفهایش که تمام شد، پرسیدم: کسی تا حالا چادر از سرت کشیده؟ گفت: نه!! رو به جمعیت از همگان پرسیدم: تا حالا چادر از سر شما کشیده اند؟ یا دیده اید چادر از سر زنی بکشند؟ یا دیده اید به خانمی چادری توهین کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار بدهند؟ یا در همین مسیر طولانی تا این سالن به کسی تعرضی شده؟ ⭕ همه گفتن ندیده ایم، اما شنیده ایم و چند نفر هم گفتند فقط کلیپی کوتاه دیده اند. ◀️ از کی شنیده اید؟ از کسیکه خودش مورد اذیت و آزار قرار گرفته و چادر از سرش کشیده اند؟ ⭕ گفتند که فقط شنیده اند که اینطوری شده و آنها هم از کسانی دیگر شنیده اند!! ✅ اینجا بود که گفتم باید مراقب شنیده هایمان باشیم. باید مراقب باشیم که به دروغ بر ما ناامنی را تحمیل نکنند، مراقب باشیم که به دروغ ترس و نگرانی را به دلمان وارد نکنند و خودمان با دست و زبان خود، به آنان در منزوی کردن و خانه نشین کردن خودمان کمک نکنیم. ✅ به شایعات توجه نکنید، از منزل خارج شوید، زندگی عادی خود را ادامه دهید و حتی حجاب و پوشش خود در معابر را به رخ دیگران بکشید و با مهربانی، خوش رفتاری و بدون لجبازی با دیگر بانوان، بگویید که شما هم بی شمارید. بگویید که هنوز عمده زنان با حجاب و عفت هستند. ✍️ سید محسن هاشمی ... ....
❌ فووووری 🚨 به اتحاد بزرگ مذهبی ها بپیوند زن عفت افتخار مردغیرت اقتدار .... ....
امروز تا نمازخواندن در بیت‌المقدس یک یا حسین دیگر مانده است. اگر امروز حرف امام خامنه‌ای را گوش ندهیم و عمل نکنیم، پشیمان خواهیم شد. ... ...
🔴 پنج نعمت در اغتشاشات اخیر 👤 🔹 بلا برای مومن نعمت است؛ به شرط آنکه از ظاهر عبور کنیم و صحنه را حکیمانه ببینیم. روایت داریم از امام صادق علیه السلام که بلا برای مومن موجب بیداری و اصلاح است. 🔸 جمهوری اسلامی با همه نقاط قوت وضعفش در حال حرکت است و این کلیدی ترین گزاره در تحلیل وضع موجود و نگاه امیدوارانه به آینده است. ✅ از این منظر مصائب و بلایا شتاب دهنده اند و اصلاح کننده. اغتشاشات اخیر نیز با همه هزینه های مادی و معنوی اش برای کشور پربرکت است. 🔹 این فهرست نیز مقدمه است تا دیگران برآن اضافه یا کم کنند. 1️⃣ یکم. سهم رسانه های جدید و نقش پلتفرم ها در ایجاد آشوب و بلوا برای بسیاری از خواص و خاصه مسوولین خوش خیال به چشم آمد. فراتر از نقش این رسانه ها در اغتشاش خیابانی، نقش آنها در آشوب ذهنی است که برای بسیاری جدی شده است. امروز خیلی ها با گوشت و پوست و استخوان لمس کردند که پلتفرم هم مفهوم قدرت را تغییر داده است و هم قواعد حکمرانی را. سهم ساختاری پلتفرم ها را در تبدیل نقد ها به خشم ها و نفرت ها تا حدی ادراک کردند. متوجه شدند چه چیز را سالها رها کرده و تدبیر نکردند. 2️⃣ دوم. ماهیت تقابل با حجاب برای بخش قابل اعتنایی از مردم عیان شد. چقدر باید وقت و هزینه می گذاشتیم تا نشان دهیم مساله حجاب اجباری و گشت ارشاد و غیره بهانه است و این همه برای آدم کشی و آتش افروزی و به تعبیر خودشان اصل نظام است که نشانه است. روشن شد که باطن حجاب اختیاری، بی حجابی اجباری و حجاب از سرکشیدن است؛ برهنگی و اباحه گری است. 3️⃣ سوم به چشم آمدن نسل نوجوان است. این حوادث نشان داد که دهه هشتادی ها مسائلش کاملا جدید و متفاوت از نسل های گذشته است. مسائل و ادبیات نسل جدید فارغ از ارزش گذاری نیازمند فهم عالمانه و دقیق و دلسوزانه است؛ نیازمند گوش شنوا است. همچنین نقش تربیت و تقویت کادر آموزش و معلمین و در صورت لزوم اصلاح باید مورد اعتنای جدی قرار گیرد. 4️⃣ چهارم. ایجاد عزم جزم برای باز کردن گره های چندساله است. برخی از مسائل کشور ما مثل پرونده های بازی هستند که هرازگاهی مشکلات جدی در ابعاد ملی فراهم می کنند و طی سالهای گذشته عزم موثری برای حل وفصل آن وجود نداشته است. از جمله این موارد بحث حجاب و گشت ارشاد و مواردی ازین دست است. حوادث اخیر باعث شد کم کاری ها و اهمال کاری ها و بی برنامه گی ها و غیره تا حدی بسیاری روشن و برای اصلاح آن تدبیر شود. 5️⃣ پنجم. تلاش بیشتر برای شنیدن اعتراضات است. اعتراض مردم نیازمند پاسخگوئی مسئولین است. ماجرا زمانی اهمیت مضاعف پیدا می کند که متوجه باشیم آتش بی امان و ناجوانمردانه از سوی رسانه های اهریمن بر سر این مردم ریخته می شود و هر روز شبهه و ابهام و سوال جدید است که نیازمند توضیح هوشمندانه و بهنگام مسئولین می باشد. این مردم از لحظه اول اغتشاش، صف شان را جدا کردند و حالا انصاف نیست اعتراض شان نیز لابه لای سنگ پراکنی و آتش زنی و قمه کشی جریان برانداز شنیده نشود. 💢 موارد دیگری نیز قابل فهرست است از جمله ارتقای تدبیر ناجا و غربال خواص و شناخت سرشبکه های جریان اوباش داخلی و غیره که بماند برای فرصت دیگر. .... ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشت پرده مفهوم شعار " زن ، زندگی ، آزادی " این سخنرانی هفت دقیقه ای را خواهش می کنم گوش کنید. .... ....