eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه
313 دنبال‌کننده
899 عکس
29 ویدیو
119 فایل
كَانَ‌ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ‌ يَقُولُ‌: يَا طَالِبَ‌ الْعِلْمِ‌ إِنَّ‌ الْعِلْمَ‌ ذُو فَضَائِلَ‌ كَثِيرَةٍ‌ فَرَأْسُهُ‌ التَّوَاضُعُ‌ وَ عَيْنُهُ‌ الْبَرَاءَةُ‌ مِنَ‌ الْحَسَدِ وَ أُذُنُهُ‌ الْفَهْمُ‌ وَ لِسَانُهُ‌ الصِّدْقُ‌ وَ حِفْظُهُ‌ الْفَحْصُ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
اطاعیه 🔆ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نوروز 🔆 📚پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه برای هر طلبه تحقیقی در نظر گرفته است که مرحله اول آن تا ۲۰ فروردین ماه ارائه می‌شود و مرحله دوم و پایانی آن تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تحویل مسئول پژوهش می‌گردد. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 پژوهش طلاب پیش نیاز: تقریر درس نحو مفهومی استاد جزایری و تطبیق قواعد این درس بر روی ده نمونه قرآنی توسط طلبه. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 پژوهش طلاب پایه اول: تقریر اصل اختصاص یافته بر هر طلبه از اصول کتاب سلسبیل استاد ابولقاسم علیدوست و تطبیق آن اصل بر ده نمونه قرآنی. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 پژوهش طلاب پایه دوم: تقریر دروس اختصاص یافته بر هر طلبه از درس‌های نحو مفهومی استاد حسین شرافکن و تطبیق آن بر روی ده نمونه قرآنی. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 پژوهش طلاب پایه سوم و چهارم متعاقبا اعلام خواهد شد. 1️⃣دوستان برای اطلاع از بخش اختصاصی خود به فایل ضمیمه شده به این اطلاعیه در کانال پژوهش مدرسه مراجعه نمایند. 2️⃣دوستان طلبه نسبت به انجام تقریرات تا ۲۰ فرودین مهلت دارند و قسمت تطبیقات تا ۳۰ ادیبهشت ماه. 3️⃣نمره این پژوهش به عنوان امتحان هفتگی ثبت خواهد شد کما اینکه پژوهش‌های گذشته نیز لاحظ شد. 4️⃣دروس مذکور را از لینک ذیل دانلود بفرمایید. نحو مفهومی استاد جزایری نحو مفهومی استاد شیر افکن 📘بخش اصول کتاب سلسبیل هم در ادامه این اطلاعیه در کانال پژوهش مدرسه بارگذاری شده است. 5️⃣چنانچه طلبه‌ای نتوانست از لینک مربوطه دانلود کند به ای دی نویسنده پیام اطلاع بدهد تا دوباره فایل برایشان آپلود شود. نویسنده: علی رضا خوئینیان
در این باغ، سروی نیامد بلند که باد اجل بیخش از بن نکند قضا نقش یوسف‌جمالی نکرد که ماهی گورش چو یونس نخورد دو بیتم جگر کرد روزی کباب که می‌گفت گوینده‌ای با رباب: دریغا که بی ما بسی روزگار بروید گل و بشکفد نوبهار بسی تیر و دی ماه و اردیبهشت برآید که ما خاک باشیم و خشت پ.ن: رباب نوعی ساز است. (بوستان سعدی، باب نهم، در توبه و راه صواب). سال نو مبارک.
اطاعیه 🌸ضمن عرض تبریک عید نوروز 📚پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه برای هر طلبه تحقیقی در نظر گرفته است که مرحله اول آن تا ۲۰ فروردین ماه ارائه می‌شود و مرحله دوم و پایانی آن تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تحویل مسئول پژوهش می‌گردد. پژوهش طلاب پایه چهارم: برای هر طلبه یک موضوع فقهی و یک موضوع اصولی مشخص شده است که طلبه مخیر است یکی از دو موضوع تعیین شده را انتخاب و با رجوع به منابع مختلف در مورد موضوع مشخص شده مطالبی را ارائه دهد. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 برای برخی دوستان فقط دو موضوع فقهی تعیین شده است. 📗دوستان برای اطلاع از موضوعات اختصاصی خود به فایل ضمیمه شده به این اطلاعیه در کانال پژوهش مدرسه مراجعه نمایند. 1️⃣دوستان طلبه نسبت به انجام ۳۰درصد تحقیق تا ۲۰فرودین مهلت دارند و تا ۳۰ ادیبهشت ماه تحقیق رو به صورت کامل ارائه می‌دهند همانند دوستان دیگر پایه‌ها. 2️⃣نمره این پژوهش به عنوان امتحان هفتگی ثبت خواهد شد کما اینکه پژوهش‌های گذشته نیز لاحظ شد. نویسنده: علی رضا خوئینیان
عید نوروز از عیدهایی است که مردم فارسی زبان ایران و کشورهای همسایه، آن‌را پاس می‌دارند، هم‌چنان که مردم کُرد زبان کشورهای عراق، ترکیه و سوریه آن‌را بزرگ می‌شمارند. این عید از عیدهای باستانی است که قبل از اسلام رواج داشته است. شیخ طوسی (460 هـ) در کتاب مصباح المتهجد روایت زیر را از معلی بن خنیس از امام صادق(ع) در ارتباط با آداب نوروز چنین نقل کرده است: غسل كن، پاك‌ترين جامۀ خود را بپوش، عطر بزن و آن روز روزه باش‏ بعد از این‌که نوافل و ظهر و عصر را خواندی، چهار رکعت نماز بجا بیاور. در رکعت اول یک مرتبه حمد و ده مرتبه "انا انزلناه"، در رکعت دوم یک مرتبه حمد و ده مرتبه "قل یا أیها الکافرون"، در رکعت سوم یک مرتبه حمد و ده مرتبه "قل هو الله أحد"، در رکعت چهارم یک مرتبه حمد و ده مرتبه "قل أعوذ بربّ النّاس" و "قل أعوذ بربّ الفلق" بخوان. بعد از اتمام نماز سر به سجده بگذار، خدا را شکر کن و از خداوند بخواه که گناه پنجاه سالتان را ببخشد.[1] باز در کتاب مهذب از راوی مذکور نقل می‌کند که امام صادق(ع) فرمود: نوروز همان روزی است كه پيامبر(ص) براى أمير المؤمنين(ع) در غدير خم بيعت گرفت و اقرار به ولايت او كردند، و خوشا بر آن‌كه بدان ثابت ماند، واى بر آن‌كه آن‌را بشكند، و روزی است كه رسول خدا(ص) على(ع) را به وادى جنّ فرستاد تا از آنها پيمان بگیرد، و روزی است كه بر اهل نهروان پيروز شد و ذو الثدية را كشت، و روزی است كه قائم ما خاندان با كارگزاران ظهور كند و خدايش او را بر دجّال پيروز گرداند و او را بر كناسه كوفه به دار زند، هيچ نوروزى نيايد جز آن‌كه ما در آن توقع فرج داريم؛ زيرا آن از روزهاى ما است كه فارس‌ها آن‌را نگه‌داشتند و شما آن‌را ضایع نموديد (بعد ادامه دادند) يک پيغمبر از بنى اسرائيل از پروردگارش خواست مردمى را كه هزارها نفر بودند از ترس مرگ از خانه‏شان بيرون شده بودند و خدا آنها را ميرانيد زنده نمايد و خدا به او وحى كرد كه آب بر آنها بريزد، و در اين روز بر آنها آب ريخت و زنده شدند، 30 هزار كس بودند، و آب پاشيدن در اين روز سنت ثابتى شد و سببش را جز پايداران در علم ندانند، و آن اولین روز سال فارس ها است، معلى می گويد: (امام) آن‌را به من ديكته كرد و من نوشتم.[2] مشهور فقهاء متأخر به این روایت عمل نموده و فتوا به استحباب غسل در نوروز را دادند صاحب جواهر می‌گوید: غسل نوروز بین متأخرین مشهور است به خاطر روایت معلی بن خنیس از امام صادق (ع) که از مصباح نقل شد در این مسئله مخالفی نیافتیم.[3] شایان ذکر است که مسئلۀ جشن و بزرگداشت عید نوروز یک مسئلۀ فراگیر و رایجی بوده که اگر مخالف با اسلام و دین و آئینش بوده حتما ائمه (ع) صراحتا و با تأکید از آن نهی می‌کردند که بدون تردید به ما می‌رسید و روشن است که نزد ائمه از نوروز صحبت می شده است ولی ایشان از آن نهی ننموده و باطل نشمرده اند.[4] بنابر این باید این مسئله تحت مباحات داخل شود خصوصا که بزرگداشت چنین ایامی مصادف است با روزهایی که زیبایی سحر انگیز طبیعت، قدرت خداوند و تجدید حیات و معاد را در خاطره ها زنده می کند به علاوه در این روز مردم اقدام به کارهایی می‌کنند که شارع مقدس به آن تشویق نموده است؛ مثل: نظافت و خانه تکانی، صلۀ رحم، خوشحال کردن مؤمنان، از بین بردن دشمنی ها و کینه ها، آزادی زندانیان و ... در این رابطه از باب حسن ختام به سخن امیر مؤمنان(ع) اشاره می‌کنیم که فرمود: هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است.[5] [1] وسائل الشیعه، ج 8، ص 173. [2] همان. [3] جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، ج 5، ص 42؛ العروة الوثقی (المحشی)، ج 2،ص 152 [4] نک: کافی، ج 5، ص 142؛ من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 300. [5] نهج البلاغة، ص 551، عدد 428.
اطاعیه ضمن عرض تبریک عید نوروز پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه برای هر طلبه تحقیقی در نظر گرفته است طلاب پایه سوم به دلیل تاخیر در رسیدن موضوعات پژوهشی کلامی مرحله اول این پایه تا ۲۵ فروردین ماه است و مرحله دوم و پایانی آن تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تحویل مسئول پژوهش می‌گردد. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 پژوهش طلاب پایه سوم: برای هر طلبه یک موضوع کلامی مشخص شده است که با رجوع به منابع مختلف در مورد موضوعات مشخص شده مطالبی را ارائه می‌دهند. دوستان برای اطلاع از موضوع اختصاصی خود به فایل ضمیمه شده به این اطلاعیه در کانال پژوهش مدرسه مراجعه نمایند. دوستان طلبه نسبت به انجام ۳۰درصد تحقیق ۲۵ فرودین مهلت دارند و تا ۳۰ ادیبهشت ماه تحقیق رو به صورت کامل ارائه می‌دهند. نمره این پژوهش به عنوان امتحان هفتگی ثبت خواهد شد کما اینکه پژوهش‌های گذشته نیز لاحظ شد. نویسنده: علی رضا خوئینیان
دوستان عزیز برای شروع کار پژوهشی و سرعت و سهولت در این کار پیشنهاد می‌شود از کتاب ذیل استفاده فرمایید. https://b2n.ir/m60845 نویسنده: علی رضا خوئینیان
4_5978959917619348261.apk
7.99M
🔴نرم افزار اندروید نهاد 🔰جستجوی تمام کتابهای موجود در کتابخانه ها 📌نزدیکترین کتاب در ۳۰۰۰ کتابخانه کشور نویسنده: علی رضا خوئینیان