eitaa logo
๑۩๑ مصطفے غفارے ๑۩๑
96 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
445 ویدیو
20 فایل
﷽ کانال دکتر مصطفی غفاری پژوهش‌گر | تحلیل‌گر | مدیرمسئول برنامه «بعدش چی می‌شه» ارتباط: @Mostafa_Ghafari ✓تلگرام: https://t.me/MGhafari_ir ✓ویراستی: https://virasty.com/Mghafari_ir ✓اینستاگرام: https://www.instagram.com/MGhafari_ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
یوآو گالانت وزیر دفاع در دیدار با لوید آوستن وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون: «اسرائیل امروز در حال جنگیدن در ۷ جبهه است که همۀ آن‌ها را فرماندهی می‌کند!»
ادامه بخش چهارم از فصل پنجم: هرگز عقل باور نمی کند که خداوند متعال اطاعت امر سلاطین و صاحبان امر ظالم و فاسق فاجری را قرین اطاعت خود و رسولش قرار دهد؛ پس بطلان این عقیده و رويه بارز و آشكار است و علاوه اگر این حق اجماع امّت، شرعی باشد، اولی الأمر باید در هر زمان با انتخاب حقیقی ملل اسلامی باشد و اختصاص به ملّتی دون ملّت دیگر نداشته باشد، این حقّ شرعی تمام افراد جامعه مسلمین است که در هر گوشه و کنار عالم، فردی یا افرادی از مسلمانان در شهر و یا قریه ای سکنا داشته باشند باید در آن انتخاب رأی بدهند و در تعیین صاحب امر شرکت نمایند نه آن که دسته ای در شهری یا مملکتی رأی بدهند و رأی آنها اجباراً مطاع باشد و سایر عقلا و افراد برجستة مسلمین به اجبار تسلیم گردند و اگر جمعیّتی نظر مخالف داشته باشند، آنها را «رافضی» و «مشرک» خوانند و قتلشان را واجب بدانند؛چنانچه صفحات تاریخ هزار و سیصد ساله اسلام را مطالعه نمائیم، می بینیم که چنین اجماعی بعد از خاتم الأنبیاء صلی الله علیه وآله وسلّم در هیچ زمانی واقع نشده که تمام مسلمین جهان یا نمایندگان حقیقی آنها همگی رأي داده باشند. پس عقیده به اجماع در هیچ دوره ای لباس عمل نپوشیده و نخواهدپوشید، مخصوصاً امروزه که بلاد مسلمین قطعه قطعه و ممالک اسلامی متعدد و هر یک امیر و پادشاهی دارند. اگر بنا شود اهالی هر مملکتی پادشاه و صاحب امر مستقلّی برای خود انتخاب نمایند گذشته از آن که در هر زمانی «اولی الأمر» متعدد خواهدبود، هیچ یک از ممالک زیر فرمان پادشاه و اولی الأمر مملکت دیگر نخواهد رفت، اگر بین آنها هم خلاف و اختلافی واقع شود، نايره حرب در میانشان مشتعل می گردد، چنانچه مکرّر در تاریخ اسلام واقع شده مسلمانان بلاتکلیف خواهند بود چه آنکه هر دو دسته از مسلمانان خود را بکشند. آیا هر دو دسته از مسلمانان در برادرکشی مثاب و قاتل و مقتول اهل بهشت خواهند بود؟ حاشا! که اسلام و شارع مقدّس چنین دستوری داده؛ هرگز اسلام دین جامع کامل عقل پسند امر به چیزی نمی کند که مورد انکار، عقلاً عملی قابل اجرا نباشد، به علاوه سبب ایجاد تفرقه و جدایی مسلمانان گردد؛ پس، اولی الأمر که خداوند اطاعت آنها را واجب نموده منسوب به اجماع نخواهد بود چنانچه در لیالی ماضیه در مجلس بحث خصوصی باحضور علما و دانشمندان فریقین شیعه و سنی بطلان اجماع را عقلاً و نقلاً ثابت نموده ایم که در صفحات جراید و مجلات درج گردیده، حتماً به نظر آقایان محترمی که در آن جلسات حاضر نبودند رسیده است.
ادامه بخش چهارم از فصل پنجم: و امّا قسم دوم که منسوب بالقدره است، یعنی؛ هر امیر و سلطان و خلیفة سفّاک خون خوار فاجری که به قهر و غلبه و سرنیزه و دسیسه بازی بر مردم مسلّط گردیده و صاحب امر نافذ باشد، اطاعتش واجب گردد، چگونه عقل زیر بار رود و تسلیم به این عقیده بی معنی گردد که اطاعت امرا و سلاطین و یا خلفای سفّاک بی باک فاجر مانند اطاعت خدا و پیغمبر واجب باشد؟! اگر امر چنین است،چرا علما و مورّخین و منتقدین از اکابر علمای عامّه خلفا و امرای سفّاک ظالم را در کتب و دفاترخود تقبیح می نمایند؛ مانند: معاویه و یزید پلید سفّاک و زیادبن ابیه و عبیدالله و حجّاج بن یوسف ثقفی و ابومسلم وغیر اینها. و اگر کسی از راه لجاج بخواهد بگوید اطاعت این قبیل اشخاص وقتی امیر و نافذ و سلطان و خلیفه بر مسلمین شدند واجب است، چنانچه بعضی از علمای عامه گفته اند ( قطعاًچنین اطاعتی برخلاف نصّ صریح قرآن مجید و کتاب آسمانی می باشد) زیرا خداوند متعال در آیات چندی از قرآن مجید کفّار و فسّاق و ظالمین را مورد لعن قرار داده و مسلمین را منع از اطاعت آنها نموده، پس چگونه در این آیه شریفه امر می کند که اولی الأمر فاسق فاجر ظالم بلکه کافر را اطاعت کنند؟! بدیهی است که نسبت دادن دو قول متضادّ به ذات اقدس پروردگار از اقبح قبایح می باشد و حال آنکه فخر رازی که از اکابر علمای عامّه است در تفسیر این آیه شریفه صریحا ًگوید: « قطعاً بایستی اولی الأمر معصوم از گناه باشد و الاّ خداوند اطاعت او را در ردیف اطاعت خود و پیغمبرخاتم قرار نمی داد، پس وقتی که با همین مختصر دلایل بطلان این دو عقیده ثابت شده که ممکن نیست اولی الأمر منصوب بالاجماع یا منصوب بالقدره باشد، ثابت می ماند قسم سیّم که حتماً بایستی اولی الأمر منصوب و مخصوص من جانب الله، فثبت المطلوب، همین است عقیده شیعة امامیه اثنا عشریه که می گویند: اولی الأمر بایستی مانند پیغمبر مهذّب و منزّه از جمیع صفات رذیله و اخلاق فاسده و معصوم از تمام کبایر و صغایر، ظاهراً و باطناً باشند و چون علم به بواطن امور هم احدی جزخدای تعالی ذاتاً و استقالا ً ندارد؛ پس باید خدایتعالی اولی الأمر را معیّن نماید؛ همان خدایی که رسول را از میان خلق برگزیده(و) برسالت می فرستد، اولی الأمر را هم بایستی ذات اقدس او-جلّ وعلا- انتخاب نموده و به مردم معرفی نماید. علاوه براین قبیل دلایل که ازخارج اثبات مرام می نماید، صراحت ظاهر خود آیه حکم می کند که اولی الأمر کسی باید باشد که واجدجمیع صفات رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلّم باشد، إلّا ماخرج بالدّلیل که آن مقام وحی و رسالت است و چون عالم به جمیع بشریت جز ذات پروردگار،دیگری نیست؛ پس حقّ انتخاب مخصوص به ذات او جلّ و علا می باشد، فلذا در آیه شریفه برای فرق بین واجب و ممکن دو {أطیعوا} آورده که می فرماید:(أطیعوالله وأطیعوالرّسول)خدا را اطاعت کنید،به نحو این که او را واجب الوجود بالذّات بدانید که آن چه از هستی صفات دارد، از قبیل حیات و علم وحکمت و قدرت وغیرآنها را از خود او و عین ذات او می باشند. و اطاعت کنید پیغمبر را، به نحو، اینکه او را ممکن الوجود و عبد صالح و واجدجمیع صفات حمیده و اخلاق پسندیده بدانید که تمام آن صفات ازجانب واجدالوجود به او اضافه شده است، ولی وقتی به معرفی «أولی الأمر» می رسد کلمه «أطیعوا» نمی آورد فقط با یک «واو» عاطفه أولی الأمر را معرفی می نماید و در این «واو» لطیفه ای است که می خواهد به مردمان منوّرالفکر روشن ضمیر بفهماند که أولی الأمر آن است که واجد باشد هرچه را رسول خدا صلی الله و علیه وآله وسلّم واجد بوده است مگر آنچه به دلیل فاقد است از قبیل نزول وحی و استقلال در ابلاغ رسالت. خلاصه آنچه رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم داشته اولی الأمر نیز باید داشته باشد، مگر مقام رسالت و نبوّت؛ پس اطاعت اولی الأمر از سنخ اطاعت رسول خدا می باشد! فقط شأن اولی الأمر این است که مجری احکام و نگهبان دین و قوانین شرع سید المرسلین صلی الله علیه وآله وسلّم باشند فلذاجامعه شیعه امامیه معتقدند که مراد از اولی الأمر ائمّه اثنی عشر ازنسل پیغمبر و عترت طاهره آن حضرت می باشند که آنها امیرالمؤمنین علی علیه السلام از عترت و اهل بیت پیغمبر و یازده فرزند بزرگوار آن حضرت هستند و این آیه شریفه بزرگترین دلیل شیعه و جامعه امامیه بر اثبات امامت ائمه اثنی عشر علیهم الصلاَة و السلام می باشد.
‏به عنوان یک ایرانی به ملتم،امامم و کشورم افتخار می کنم که فلسطین بلعیده شده را از حلقوم جهانخواران بیرون کشیدند و با تغییر ایدئولوژی مبارزه از ناسیونالیسم عربی به اسلام گرایی،استراتژی کشور از نیل تا فرات صهیونیستها را به کشیدن حصارهای آهنين به دور تبدیل نمودند ‏⁧ ⁩ گرامی باد @dr_a_ganji
🇮🇷 به یاری خداوند، صهیونیست‌ها را از جنایت تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق پشیمان خواهیم کرد.
کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل در گزارشی: هجوم مردم برای خرید به فروشگاه‌های اسرائیل از ترس حمله . «سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ بِما أَشْرَكُوا بِاللَّهِ» بزودی در دل‌های كافران، بخاطر اين كه بدون دليل چيزهایی را براي خدا همتا قرار دادند، رعب و ترس می‌افكنيم. آل‌عمران | ۱۵۱
ادامه بخش چهارم از فصل پنجم: تاکنون عقلاً و نقلاً ثابت کردیم که ما باید بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله از اولی الأمر که معصوم هستند اطاعت نمائیم و معلوم گردید که اولی الأمر همان اهل بیت عصمت و طهارت می باشند و مصداق اهل بیت عصمت و طهارت پنج تن آل عبا علیهم السّلام بیان گردید، لیکن نُه نفر از ذریّه امام حسین علیه السّلام که در روایات تشیّع مشخّص و ثابت شده؛ فعلاً تصریح نشده است. فلذا در ادامه برآنیم روایاتی از غیر شیعه نقل نمائیم تا امامان دیگر را برایمان معرفی نماید.
🌙 رهبر انقلاب: گاهی تظاهر به روزه‌خواری در بعضی معابر و شهرها دیده شد/ نظام جمهوری اسلامی در مقابل هنجارشکنی دینی وظیفه دارد، نباید کوتاهی کنیم 🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر: ✏️مسئله‌ی روزه بسیار مهم است. آنچه که امسال به بنده خبر داده می‌شد این بود که گاهی تظاهر به روزه‌خواری در بعضی از معابر شهر تهران و دیگر شهرها دیده شد. یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دینداری کند. اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد. نباید کوتاهی کنیم و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر در این زمینه وظیفه‌ی خودشان را انجام باید بدهند. ✏️امیدواریم ان‌شاءالله این سرمایه‌ی عظیم دین و معنویت در کشور برای این ملت همیشه حفظ شود، باقی بماند، که مایه‌ی عزّت است، مایه‌ی سربلندی است. و مایه‌ی کامروایی در امور دین و دنیاست. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🖼 | 🖥 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
41.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| اگه آدم متعصبی هستید، این فیلم را هرگز نبینید! 🟢 چرا شاه رفت ولی جمهوری اسلامی نمی‌رود؟ 🟡 وضعیت اقتصادی مردم در دوره شاه چطور بود؟ 🟢 وضعیت سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگی دوره محمد رضا شاه چه ویژگی هایی داشت که مردم به این نتیجه رسیدند باید انقلاب کنند؟ 🟡 چرا با وجود مشکلاتی که همین امروز جامعه درگیر آن است، انقلاب نمی شود؟ ❇️ پاسخ به همه این سوالات در قسمت ۹۳ برنامه حافظه تاریخی ایرانی به صورت مفصل مطرح شده است. 🆔 @Shobhe_ShenaSi
همه چیز رنگ و بوی وقوع یک را می‌دهد.