eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب
2.7هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
297 ویدیو
79 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ باید تقویت بشود. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 زیّ طلبگی 💠 (1) 📚 مجموعه توصیه های اخلاقی علما و اساتید اخلاق درباب ضرورت رعایت آداب و رسوم زندگی طلبگی 🔷 یک مطلب اینکه من خوف این را دارم که در این که باید تقویت بشود و آنچه که شده است به هدایت آقایان بوده است، مبادا خدای نخواسته به واسطۀ بعض از اعمالی که از بعض از این روحانیون و معممین صادر می‌شود، این موجب این بشود که یک وقت یک سستی در روحانیت پیدا بشود. 🔷 یکی قضیۀ اینکه از آن زیّ روحانیت و زیّ طلبگی بوده است، اگر ما خارج بشویم، اگر روحانیون از آن زی که مشایخ ما در طول تاریخ داشته‌اند و ائمۀ هدی ـ سلام اللّه‌‌علیهم- داشته‌اند، ما اگر خارج بشویم خوف این است که یک شکستی به روحانیت بخورد، و شکست به روحانیت شکست به اسلام است. با استثناء روحانیت محال است که به حرکت خودش ادامه بدهد. اینهایند که اسلام را معرفی می‌کنند و به پیش می‌برند و از اول هم همین طور بوده. 🔰 را در کانال دنبال کنید.
🔻با حضور آیت الله اعرافی: 🔔 «نمایشگاه دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی» افتتاح شد ◻️ ۴۹ غرفه در این نمایشگاه برپا شده که دستاوردهای، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی،‌تهذیبی و... را به نمایش گذاشته‌اند. 📌 این نمایشگاه از امروز سوم آبان الی ۱۰ آبان از ساعت ۷ صبح تا اذان مغرب در سالن امام حسن عسکری علیه‌السلام مسجد مقدس جمکران، دایر خواهد بود. @HawzahNews |حوزه‌نیوز
🌀 تأسیس کمیسیون ویژه فضای مجازی در دستور کار مجمع نمایندگان طلاب 🔸 سیزدهمین جلسه هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب در محل دبیرخانه مجمع برگزار شد و «عدم برگزاری جلسه مجمع عمومی در تاریخ 1400/8/5 به دلیل هم زمانی با جلسه مجمع عمومی جامعه مدرسین جهت انتخابات هیأت رئیسه این مجمع» و همچنین «در دستور کار قرارگرفتن طرح دوفوریتی تأسیس کمیسیون ویژه فضای مجازی در جلسه آتی مجمع عمومی نمایندگان طلاب» از مصوبات این جلسه بوده است. https://b2n.ir/h06041 🌐 کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب
♻️ حضور امام جمعه ساری در جمع نمایندگان طلاب استان مازندران 🔹 نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری با نمایندگان طلاب و فضلای این استان در دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد. 🔹 در ابتدای این جلسه، نمایندگان طلاب به بیان دغدغه‌های خود در باب مسائل فرهنگی و اجتماعی استان و مسئله اشتغال و معیشت طلاب و لزوم بهره‌مندی از ظرفیت طلاب، فضلاء، اساتید و نخبگان، در راستای ارتقاء سطح فرهنگ دینی و اجتماعی استان پرداختند. 🔹در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به بیان راهبرد و چشم‌انداز خود (برگرفته از کلام مقام معظم رهبری در اعطاء حکم نمایندگی) مبنی بر مازندرانِ سالم و پیشرفته پرداخته و بر ضرورت نقش‌آفرینی و حضور فعالانه طلاب و نخبگان در تحقق این مهم تاکید کرد. ┅┅┅❀🔶🔷💠🔷🔶❀┅┅┅ 📲 جدیدترین اخبار مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را اینجا دنبال کنید: https://eitaa.com/joinchat/4022206477C6f03594923
/ / صفای میان شیعیان / ۱۳۸۹/۱۰/۰۶ «قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَ یَجِی‏ءُ أَحَدُکُمْ إِلَی أَخِیهِ فَیُدْخِلُ یَدَهُ فِی کِیسِهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَدْفَعُهُ فَقُلْتُ مَا أَعْرِفُ ذَلِکَ فِینَا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فَلَا شَیْ‏ءَ إِذاً قُلْتُ فَالْهَلَاکُ إِذاً فَقَالَ إِنَّ الْقَوْمَ لَمْ یُعْطَوْا أَحْلَامَهُمْ بَعْد». کافی، ج 2، ص 174 فی الکافی، عن الباقر (علیه‌السّلام)؛ «أ یجی‌ء احدکم الی اخیه فیدخل یده فی کیسه فیأخذ حاجته فلا یدفعه». حضرت امام محمد باقر (علیه‌السّلام) از یکی از اصحابشان سؤال میکنند - که این مقدمه دیگر ذکر نشده که آن صحابی که بود و چه سؤال کرده بود و از کجا آمده بود؛ اینها دیگر توی این روایت نیست - که آیا در آنجائی که شما هستید، وضعیت اینجوری است که یکی از شماها بیاید دستش را توی جیب برادر دینی‌اش بکند و هر چه که لازم دارد، از توی جیب او بردارد، او هم ناراحت نشود؟ به این حد رسیده‌اید که جیبتان برای همدیگر رایگان باشد؟ مرحوم حرزالدین نقل میکند که شیخ خضر در زمان مرحوم کاشف‌الغطاء از علمای بزرگ بود و خیلی مورد توجه مردم قرار داشت. میگوید در روز عید، مردم نجف و عشایر و اینها که به شیخ خضر علاقه داشتند، منزل او آمدند و هدایا آوردند - پول آوردند، طلا آوردند - و همین طور جلوی ایشان میگذاشتند و ایشان هم آن پولها و طلاها را جلوی دستش گذاشته بود و همان طور روی هم کوت شده بود. بعد شیخ جعفر کاشف‌الغطاء آمد. معلوم میشود آن وقتها هنوز شیخ جعفر به مقام ریاست نرسیده بود. ایشان آمد و نشست و چشمش به این پولها و طلاها افتاد. بعد یواش‌یواش نزدیک ظهر شد و مردم رفتند. شیخ جعفر بلند شد گوشه‌ی عبایش را پهن کرد و این طلاها و پولها را گوشه‌ی عبایش ریخت و گفت خداحافظ شما، و رفت! شیخ خضر هم نگاهی کرد و چیزی نگفت؛ کأن لم یکن شیئاً مذکورا! حالا این قصه‌ای که نقل کردم، دنباله هم دارد، که دنباله‌هایش باز از این جالبتر هم هست. به هر حال حضرت سؤال میکنند که در اموال شخصی، شما اینجور هستید که مثلاً قبایتان را آنجا آویزان کرده‌اید، رفیقتان می‌آید دست میکند توی جیب قبای شما و یک مقدار پولی که لازم دارد، برمیدارد و بقیه‌اش را آنجا میگذارد و بعد راه می‌افتد میرود، به شما هم اصلاً برنخورد و ناراحت نشوید؟ چنین وضعی بین شما هست؟ «فقیل ما اعرف ذلک فینا». آن راوی گفت که در بین خودمان اینجور وضعی نیست. «فقال فلا شی‌ء اذاً»؛ فرمود: پس هنوز خبری نیست، هنوز چیزی نیست. من اینجا این حاشیه را اضافه کنم که این مالِ زمان امام باقر (علیه الصّلاة و السّلام) است. در آن زمان، شیعه تدریجاً داشت شکل میگرفت. بعد از حادثه‌ی عاشورا، در ظرف این 33 سال، 34 سالی که دوران امام سجاد (علیه الصّلاة و السّلام) بود، تدریجاً و یواش‌یواش مردم جمع میشدند؛ چون بعد از حادثه‌ی عاشورا، آن شدت عملی که به خرج داده شده بود، شیعه را متفرق کرد؛ بعضی‌ها برگشتند، بعضی‌ها منصرف شدند، بعضی‌ها از ولایت اهل بیت پشیمان شدند؛ هر کسی به یک طرفی رفت. در این 34 سال، یواش‌یواش مردم جمع شدند. در زمان امام باقر (علیه الصّلاة و السّلام) مردم بیشتر جمع شدند. مردم تدریجاً در شهرها، در نقاط مختلف، نزدیک و دور، جمع میشدند. این مال آن وقت است که حضرت میخواهند بگویند این کانونهای تشیع را باید در سرتاسر دنیای اسلام اینجوری تشکیل دهید، اینجور با هم باصفا باشید. حضرت وقتی فرمودند «فلا شی‌ء» - هنوز هیچ خبری نیست؛ آنی که باید بشود، نشده است - آن طرف ترسید؛ «قیل فالهلاک اذاً؟». «هلاک» در اینجا و در خیلی جاهای دیگر به معنای مردن نیست؛ به معنای بدبخت شدن است: یعنی پس دیگر بدبخت شدیم آقا؟ دیگر هیچی نیست؟ «فقال انّ القوم لم‌یعطوا احلامهم بعد». «احلام» در اینجا جمع «حلم» است. ماده‌ی «حَلُمَ یَحلُمُ» به معنای حلم ورزیدن است؛ با «حَلَمَ یَحلُمُ» که به معنای رؤیا و اضغاث احلامی که در قرآن هست، تفاوت دارد؛ آن از باب نَصَرَ یَنصُرُ است، حَلَمَ یَحلُمُ است؛ این از باب شَرُفَ یَشرُفُ است؛ حَلُمَ یَحلُمُ. اینجا احلام جمع حلم است. پس هنوز به آن بردباری و آن ظرفیت لازم نرسیده‌اید. بنابراین به معنای هلاک نیست که بگوئیم نابود شدید، عذاب خدا گریبان شما را گرفت؛ نه، به معنای این است که هنوز آن ظرفیت لازم را پیدا نکرده‌اید. 🔷 دریافت سایر جلسات: 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6103 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6214 🗂 شامل فایل PDFجلسه ۱۹ تا ۵۰ 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6291
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 کارگاه آموزش قانون اساسی برگزار می شود 🔹مجموعه کارگاه های آموزشی آشنایی با قانون اساسی با عنوان «مدرسه حقوق اساسی» به همت مدیریت حوزه علمیه تهران، مدرسه علمیه مروی، پژوهشکده شورای نگهبان و حنبش عزم برگزار می شود. 🔹لازم به ذکر است، مدت زمان هر کارگاه چهار ساعت می باشد . 🔹این کارگاه ها ویژه طلاب بوده و به صورت محدود (حضوری و مجازی) در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار خواهد شد و از مزایای شرکت در آنها از موارد زیر می توان نام برد : ▪️اعطای گواهی حضور از پژوهشکده شورای نگهبان (برای هر کارگاه) ▪️چاپ تقریرات برتر در نشریه پیام مروی ▪️امکان بهره مندی از حمایت مدرسه مروی در تشکیل و فعالیت در کارگروه قانون اساسی 🔹نخستین کارگاه از این مجموعه با عنوان «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، روز شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ الی ۱۸ به استادی دکتر علی فتاحی زفرقندی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان برگزار خواهد شد. 🔹 آخرین مهلت ثبت نام کارگاه نخست تا ۶ آبان ماه می باشد. 👈 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: howzehmarvi.ir @ismcir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 روحانیت و دولت مدرن ✍️ : بی‌تردید یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، بنای «دولتی دینی» در ایران است. این آرمان که مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است بر تمام ابعاد کنونی زندگی ما سایه افکنده است. با این همه، همواره این پرسش مطرح بوده است که مراد روحانیت از «دولت» در ترکیب «دولت اسلامی» چیست؟ و بر چه مدلولی دلالت می‌کند؟ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اغلب آنان بدون این که تصویر روشنی از بافت «دولت» داشته، صرفاً آن را به عنوان بخشی از آرمان سیاسی خود به کار می‌برند و تنها از «ضرورت» بنای آن سخن می‌گفتند. اما به تدریج که «دولت» به مفهومی کانونی برای آنان مبدل شد و از نزدیک با ابعاد جدید «دولت» آشنا شدند؛ کوشیدند در قبال بافت قدیم یا جدید «دولت»، موضع سلبی یا ایجابی اتخاذ کنند و بدین‌گونه پای «دولت» را به گفت و گوهای درون مذهبی خود باز نمایند. 🌐 آدرس خرید اینترنتی: https://b2n.ir/e47101