گفت ناراحت نشیا ولی من خیلی از دوستت بدم میاد
نمیدونه اتفاقا من خوشحال میشم کسی از اون بدش بیاد..:)
Mohsen Chavoshi | موزیکدلMohsen Chavoshi - Bamdad Khomar (320).mp3
زمان:
حجم:
9.8M
از پای فتادیم چو آمد غم هجران...
میگه قشنگ ترین جمله ای ک خوندم پشت در زندان بود
اونجا ک باید فک میکردی ریدی
اینجا باید برینی فک میکنی🗿💔😂
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ سال چیه؛تا آخر عمر برای من شهرزاد یه چیز دیگه اس...
″رایحه″
۱۰ سال چیه؛تا آخر عمر برای من شهرزاد یه چیز دیگه اس...
ولی این ده سال مثل برق و باد گذشت...دردناکه..
لطفا به ترتیب و تا انتها کامل بخوانید:
حافظ شيرازي:
اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم سمرقند و بخارا را
صائب تبريزي:
اگر آن ترک شيرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم سر و دست و تن و پا را
هر آنکس چيز میبخشد زّ مال خويش میبخشد
نه چون حافظ که میبخشد سمرقند و بخارا را
شهريار:
اگر آن ترک شيرازی بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم تمام روح و اجزا را
هر آنکس چيز میبخشد بسان مرد میبخشد
نه چون صائب که میبخشد سر و دست و تن و پا را
سر و دست و تن و پا را به خاک گور میبخشند
نه بر آن ترک شيرازی که بُرده جمله دلها را
خانم دريايی:
اگر آن ترک شيرازی بدست آرد دل ما را
خوشا بر حال خوشبختش، بدست آورده دنيا را
نه جان و روح میبخشم، نه اَملاک بخارا را
مگر بنگاه املاکم؟چه معني دارد اين کارا؟
و خال هندويش ديگر، ندارد ارزشی اصلاً
که با جراحي صورت، عمل کردند خالها را
نه حافظ داد املاکی، نه صائب دست و پاها را
فقط میخواستند اينها، بگيرند وقت ماها را
کامران سعادتمند:
اگر آن ترک شيرازی بدست آرد دل ما را
نه او را دست و پا بخشم، نه شهری چون بخارا را
همان دل بردنش کافی که من را بی دلم کرده
نمیخواهم چو طوطی من، بگويم اين غزلها را
غزل از حافظ و صائب و يا دريايی بی ذوق
و يا آن شهريار ترک که بخشد روح اجزا را
ميان دلبر و دلدار، نباشد حرفِ بخشيدن
اگر دلداده میباشيد، مگوييد اين سخن ها را
عارف تهرانی:
اگر آن ترک شيرازی بدست آرد دل ما را
شعار و حرف پُر کرده، تمام ادعاها را
يکی بخشيده چون حافظ ، سمرقند و بخارا را
يکی چون صائبِ تبريز ، سر و دست و تن و پا را
از اين سو شهريار داده تمام روح اجزا را
از آن سو بانو دريايی گرفته حال ماها را
سعادتمند شاعر نيز فقط گفت و نداد هرگز
نه ملک و نه بخارايی، نه روح و نه تن و پا را
ولی...
ولي من میشناسم کس، که او نه گفت و نه دم زد
بدون حرف عمل کرده، تمام ادعاها را
کسي که خانِمانش را، رها از بهر جانان کرد
بدون منتی بخشيد، سر و دست و تن و پا را
و او اهسته و آرام، براي کشور ایران
فدا کرده به گمنامی تمام روح و اجزا را
اگر خواهي بدانی کيست، وجودت از سجود اوست
تمامی خودش را داد، به ما بخشيده دنيا را
نه گفتش ترک شيرازی، نه گفتش خال هندويش
و او نامش "سلیمانی"، عمل کرد ادعاها را
شادی روحش صلوات
۲دَقیقِهتُصَفحِهچَتِتنِمیمونِه
بَعداِنتِظآردآریتاآخَرعُمرِتکِنآرِتبآشه؟
چیزی میزَنی رِفیق؟