eitaa logo
خبرگزاریMRC
18.4هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
8هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید 🔹امام باقر(ع): خود را در دنیا چنان منزل ده که گویی ساعتی در آن منزل داری وسپس از آن کوچ می‌کنی. امروز یکشنبه ۹ مهر ماه ۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۵ ۱ اکتبر۲۰۲۳
برادران عالمیان صاحب مدال برنز شدند 🔹تیم دوبل تنیس روزی میز ایران متشکل از نوشاد عالمیان و نیما عالمیان در مرحله نیمه نهایی این رشته در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی صبح امروز یکشنبه برابر تیم چین که نفر اول و دوم جهان را در اختیار داشت به میدان رفت و با قبول شکست ۴ بر صفر برابر این تیم قدرتمند از رسیدن به فینال بازماند. 🔹برادران عالمیان با صعود به مرحله نیمه نهایی برای نخستین بار تنیس روی میز ایران را به این مرحله رساندند و مدال برنز را برگردن آویختند.
♦️ 🔹شکست ایران در مسابقات والیبال انتخابی المپیک در برابر آلمان/ ایران ۱ - ۳ آلمان 🔹مدال برنز برای بانوی کوراش‌کار ایران رزرو شد. 🔹صعود مستقیم هدیه کاظمی به فینال کانو تک نفره ۵۰۰ نفره 🔹تیم کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان راهی فینال شد. 🔹برای اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی؛ صعود دختران اسکیت‌باز به فینال اسکیت سرعت در ماده ۱۰۰۰ متر
♦️کیهان: مهاجران افغان از انواع یارانه در ایران استفاده می‌کنند/ غیرقانونی ها را اخراج کنید روزنامه کیهان هم درباره مهاجران افغان هشدار داد و نوشت: 🔹با توجه به استفاده قابل توجه مهاجرین افغان از منابع و یارانه‌های پنهان اعم از مواد غذایی و مسکن و حمل‌ونقل عمومی و بهداشت، لزوم کنترل ورود ایشان و ساماندهی اتباع قانونی ساکن کشورمان و همچنین اخراج مهاجرین غیرقانونی که در دو سال گذشته افزایش داشته است احساس می‌شود.
🔻 برنامه ریزی سایپا برای تولید خودرو با حداکثر کیفیت 🔹 مدیر عامل سایپا: برای شب عید ساندروی ایرانی در مرحله تست نهایی قرار خواهد گرفت و از سال‌ آینده به تولید انبوه می رسد. 🔹 امسال حداقل ۳۰ هزار دستگاه اطلس تولید خواهیم کرد و تولید انبوه این خودرو شروع شده است. همچنین شاهین اتومات نیز در خط تولید است. 🔹 برنامه داریم که خودروها را با بالاترین کیفیت عرضه کنیم و نمی خواهیم حتی با کوچکترین ایراد به دست مشتری برسد.
🚘 مشخصات هیوندای کرتا وارداتی مشخص شد 🔹هیوندای کرتا 2023 به خاطر محدودیت های ارزی و سقف ارزش یورویی، نتوانسته تا در نسخه های قوی و فول آپشن به بازار ایران بیاید. 🔹هیوندای کرتا با نسل دوم خود به بازار ایران آمده است. این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی اسمارت استریم هیوندای مجهز است. 🔹پیشرانه کرتا 113اسب بخار قدرت را با گشتاور 144 نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده اتوماتیک CVT توان را به چرخ های جلوی این کراس اوور کره ای می رساند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ پروژه رهبرسازی از عبدالحمید، رسما توسط شبکه تروریستی وابسته به موساد کلید خورد! 🔹مأموریت شبکه تروریستی اینترنشنال در اجرای پروژه ضد امنیتی «عبدالمالک دو»: عبدالحمید پروسه رهبری خود را از سال‌های گذشته آغاز کرده است! او اکنون رهبری اعتراضات را بر عهده دارد! 🔹خاطر نشان می‌شود چند روز پیش محمد منظرپور، سردبیر سابق BBC و اینترنشنال طی یک افشاگری گسترده، از انتقال مدیریت اینترنشنال از عربستان به سازمان جاسوسی موساد پرده برداشت!
«دنیا آقایی» نقره‌ای شد 🔹دنیا آقایی در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کوراش بازی‌های آسیایی مقابل دان یو از چین شکست خورد تا نخستین مدال‌آور زن تاریخ کوراش کشورمان لقب بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انفجار نزدیک وزارت کشور ترکیه در آنکارا 🔹رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که به دنبال شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مقر وزارت کشور در آنکارا خیابان‌های منتهی به این منطقه بسته شد. 🔹گفته شده قبل از انفجار صدای تیراندازی در منطقه نیز شنیده شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ سی و هفتمین همایش بین‌ المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: از سرگیریِ روابط ایران و عربستان، نورامیدی در دل بیدارگران جهان اسلام روشن کرد.
♦️توضیحات وزیر ارشاد درباره پروانه خبرنگاری: هر خبرنگاری نخواست، پروانه نگیرد/ نظام صنفی نیاز به قانون دارد که فرآیندش طولانی است اسماعیلی تاکید کرد: 🔹ما یک لایحه جامع رسانه‌ای را داشتیم تقدیم مجلس می‌کردیم اما روندش در مجلس بسیار طولانی بود (همان لایحه مطرح شده در دولت قبل) آمدیم این بحث را در آئین‌نامه خودمان گنجاندیم. الزامی هم نداریم هرکس خواست می‌آید پروانه یا کارت خبرنگاری می‌گیرد، هرکسی هم خواست نگیرد./ ایلنا
♦️هلاکت ۲ تروریست عامل انفجار و حمله به وزارت کشور ترکیه 🔹الجزیره: وزارت کشور ترکیه اعلام کرد ۲ تروریست عامل حمله به ورودی ساختمان وزارت کشور بودند که یکی از آن‌ها خودش را داخل خودرو منفجر کرد و تروریست دیگر نیز هدف قرار گرفته شد. 🔹۲ نیروی پلیس ترکیه در این حمله زخمی شده‌اند.
♦️عامل داغی بیش از حد آیفون ۱۵ شناسایی شد 🔹اپل اعلام کرد که ادعاهای اخیر درباره داغی بیش از حد گوشی‌های جدید آیفون، به دلیل باگ‌های موجود در نرم‌افزار iOS ۱۷ و چند اپلیکیشن است و به زودی رفع خواهد شد./ایسنا
♦️تشریح پیگیری‌های رهبرانقلاب درباره حادثه ۸ مهر زاهدان/رهبر گفتند حقیقت ماجرا را به من بگویید 🔹نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان: از زمان ارائه گزارش به مقام معظم رهبری ایشان حساس شده پیگیری کردند و گزارش‌های مختلف را خوانده و نپذیرفتند و فرمودند: "حقیقت ماجرا را به من بگویید" و در ادامه گزارش‌ دیگری تقدیم ایشان شد و وقتی گزارش را دیدند شخصا پیگیری کرده و کار را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادند. 🔹رهبر معظم انقلاب بر احقاق حق مردم و مجازات مجرمین و متخلفین تاکید فرمودند و در ادامه بیان داشتند دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند اما با این حال من هیئتی را برای دلجویی به استان می‌فرستم و به اعضای هیئت دستور دادند که حرف مردم را شنیده و از آن‌ها دلجویی کنید. 🔹در همین اواخر که وضعیت رسیدگی در دادگاه را از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح پیگیری می‌کردم و از کندی کار گلایه داشتم در جواب عنوان کردند مقام معظم رهبری در این خصوص حساس هستند و کار را پیگیری می‌کنند.
تراز تجاری منفی ۶ میلیارد دلار شد رئیس کل گمرک: 🔹تجارت خارجی کشور در نیمه اول سال جاری با ۴.۸۴ درصد رشد به حدود ۵۴.۶ میلیارد دلار رسید. 🔹در این مدت بیش از ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیر نفتی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۲.۶۲ درصد کاهش داشته است. 🔹میزان واردات کشور در نیمسال اول سال جاری به ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار رسید که از افزایش ۶.۸۹ درصدی در وزن و ۱۱.۶۲ درصدی در ارزش برخوردار بوده است. تراز تجاری کشور در نیمه اول سال منفی ۶ میلیارد دلار شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه انفجار مقابل ساختمان وزارت کشور ترکیه در آنکارا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاکید رهبر انقلاب بر مشارکت و وجود رقابت در انتخابات، معنا و مفهوم دارد که باید فضا به سمت و سویی برود که رقابت پدید آید مصباحی‌مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری: 🔹تاکید رهبر انقلاب بر مشارکت و وجود رقابت در انتخابات، معنا و مفهوم دارد و پیامی ‌هم برای دست‌اندرکاران انتخابات از وزارت کشور، هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان دارد مبنی بر اینکه باید فضا به سمت و سویی رود که رقابت پدید آید و مشارکت بالا رود./خبرفوری
تصاویری از اتاق VAR در ورزشگاه نقش جهان
♦️ترخیص ۷ مدل خودروی وارداتی از گمرک رئیس سازمان توسعه تجارت: 🔹تاکنون شرکت‌های واردکننده هیوندا، کیا، فیات، زوتی، سوزوکی، بستیون و هونگچی تشریفات را انجام داده و از گمرکات ترخیص شده‌اند. 🔹ممکن است اطلاعات ارسالی برخی شرکت‌های واردکننده به سازمان حمایت ناقص بوده و این امر باعث کندی روند قیمت‌گذاری شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعه مدرسین بنا ندارد در انتخابات مجلس ورود کند ولی برای انتخابات خبرگان ورود خواهد کرد مصباحی‌مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرفوری: 🔹امیدواریم در انتخابات خبرگان امسال به لیست واحد جامعتین برسیم. 🔹پیشکسوتان عرصه اصولگرایی فعالند منتهی فعالیت آنها در جلسات است و شاید انعکاس خبری نداشته باشد. 🔹در پشت‌پرده فعالیت و تحرکی که نسل جوان ارزشی و انقلابی دارد، اقدامات و فعالیت‌های پیشکسوتان و افراد باسابقه و پخته سیاسی جریان دارد.
♦️سارق خوابالو موقع دزدی خوابش برد/ «بیدار شدم پلیس بالای سرم بود» هشمهری نوشت: 🔹سارق منزل که به‌دلیل سرقت‌های سریالی شبانه به‌شدت دچار کم‌خوابی شده بود، در آخرین سرقت روی تختخواب خانه مالباخته به خواب عمیقی فرو رفت و وقتی چشمانش را باز کرد، پلیس را بالای سر خود دید. محسن، سارق سابقه‌دار منزل: 🔹راستش حدود یک هفته بود که نخوابیده بودم، چون شب‌ها با افراد مختلف می‌رفتیم برای سرقت. من هم چون می‌خواستم خودی نشان بدهم هر شب با بچه‌ها می‌رفتم. روزها هم با موتورم کار می کردم و نمی‌توانستم بخوابم. به همین دلیل تصمیم گرفتم در خانه مالباخته برای چند دقیقه‌ای بخوابم تا همدستانم که در آن محدوده بودند برسند اما به قدری خسته بودم که از هوش رفتم و وقتی چشمانم را باز کردم مأموران پلیس را بالای سرم دیدم و تا چند دقیقه فکر می‌کردم هنوز خوابم! اما خب از بخت بدم بیدار بودم و خواب بی‌موقع من در خانه مالباخته، کار دستم داد و حالا داستان من در میان افراد خلافکار می‌پیچد و دیگر هیچ‌جا مرا استخدام نمی‌کنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ امیدهای ایران با شکست مقابل هنگ‌کنگ از صعود به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو جاماندند.
♦️پایان تب خرید خانه در ترکیه؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: 🔹 میانگین خرید ماهانه آپارتمان در ترکیه توسط ایرانی‌‌‌ها از ۱۰۰۰ واحد طی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به ۳۱۵ واحد طی سه ماه اخیر رسید 🔹هیجان ایرانی خرید خانه در ترکیه «فروکش» کرد و حضور ایرانی‌ها در این بازار به «پایین‌ترین» میزان -دست‌کم از سال ۲۰۱۴- رسید. بازار مسکن ترکیه از نیمه ۲۰۱۸ به بعد، یکی از پنج پناهگاه ایرانی‌ها برای «حفظ ارزش واقعی سرمایه‌ در برابر تورم» شد 🔹بررسی های نشان می دهد «کاهش و سپس ثبات نرخ دلار» در ایران طی چهار ماه گذشته که خود ناشی از یکسری تحولات اقتصادی و سیاسی در کشور از جمله «تغییر ریل موضوع مرتبط با برجام از فاز ابهام بر سر آینده آن به مسیر توافق» بوده است،‌‌‌ «مهم‌ترین عامل برای چرخش نگاه ایرانی‌‌‌ها به بازار املاک ترکیه» در ماه‌‌‌های اخیر محسوب می‌‌‌شود. 🔹سیاست افزایش ۵/ ۲ برابر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه نیز اثر امیدوارانه خود را بر تورم عمومی و تورم مسکن در این کشور گذاشته است اما اینکه چرا ایرانی‌‌‌ها در همین شرایط مناسب، از بازار املاک ترکیه پا پس کشیده‌‌‌اند، به «تغییر شرایط اقتصادی در ایران» برمی‌‌‌گردد.