eitaa logo
خبرگزاریMRC
18.4هزار دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
8هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید 🔹امام زمان(عج): هیچ عملی همانند نماز، بینی شیطان را به خاک ذلت نمی‌مالد و او را ذلیل نمی‌کند. امروز یکشنبه ۱۹ آذر ماه ۲۶ جمادی‌الاول۱۴۴۵ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آتش‌زدن یک مدرسه توسط صهیونیست‌ها در غزه 🔹ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد نظامیان رژیم صهیونیستی پس از اخراج اجباری آوارگان از مدرسه ای در بیت لاهیا و بدون سرپناه شدن آنها، این مدرسه را به آتش می‌کشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در شهر جدید لار، پاراگلایدر هنگام ورود با کابل برق فشار قوی برخورد کرد 🔹شایان ذکر است پاراگلایدر سوار جوان با کمک مردم و خودروهای سنگین حاضر در صحنه نجات یافت.
♦️سخنگوی سازمان تعزیرات: دخالت آرایشگاه‌های زنانه در پزشکی جرم است محمدعلی اسفنانی: 🔹گزارش‌هایی در برخی آرایشگاه‌های زنانه داشتیم که به دخالت پزشکی می‌پردازند که تخلف است و وصف مجرمانه پیدا می‌کند. 🔹در برخی مواقع نیاز است قوه قضائیه ورود و حکم صادر کند. 🔹دو دبیرستان دخترانه به اتهام گرانفروشی و اضافه دریافت از مردم، ۳۵۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ کاروان ماشین‌های حامی فلسطین در خیابان‌های شیکاگو
♦️سرایت آتش به سایر مخازن مینی پالایشگاه در بیرجند فرماندار بیرجند: 🔹 اکنون سه مخزن از مینی پالایشگاه تولید هیدروکربین مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار حریق و حجم آتش گسترده تر شده است. حدود ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش‌سوزی شده و بلافاصله عوامل امدادی برای اطفای حریق وارد عمل شدند.
♦️اثر تحریم‌ها در محیط زیست به وضوح دیده می‌شود مهروش خواجه‌وندی، کارشناس سازمان حفاظت: 🔹شهروندان باید در زمان‌ بحران برخی اقدامات را انجام دهند. به عنوان مثال فعالان ساخت و ساز، روزهایی که حالت اضطرار وجود دارد، کار را متوقف کنند. 🔹در این مدت چند نفری استفاده از مازوت را انکار کرده‌اند و برخی نیز سکوت کرده‌اند. فناوری‌های امروز کشور قدیمی‌ شده و باید از فناوری‌های جدید استفاده کرد که به علت تحریم‌ها شدنی نیست. نبود فناوری مدرن باعث شده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده کنند. 🔹در یک سال گذشته در تمام فصول سال شرایط بحرانی آلودگی هوا را تجربه کردیم که این خود نشان از استفاده نفت سیاه برای مصرف نیروگاه‌ها در همه سال است. باید از وزارت نیرو سوال شود که آیا انبارهای پر از مازوت باعث شده تا بین وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو توافق استفاده از این ماده شده است؟ 🔹محیط‌زیست متاثر از تحریم‌ها است و همین امر دلیل استفاده از مازوت‌ برای سوزاندن در نیروگاه‌های برق شده است. هرچند برخی از طیف‌های سیاسی تحریم‌ها را بدون اثر بدانند اما تاثیر ان‌ها در شرایط امروز زیستی کشور به خوبی مشاهده می‌شود./ خبرفوری
♦️هزینه یک فنجان نوشیدنی لاکچری / نوشیدن چای و قهوه در کافه چقدر برایتان آب می‌خورد؟ 🔹در کافه‌های مرکز شهر تهران یک فنجان اسپرسو به طور میانگین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان، کاپوچینو ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان و کافه لاته ۷۵ هزار تا ۸۵ هزار تومان است. 🔹 اگر شما بخواهید با خانواده یا دوستان خود به کافه بروید و ساعتی در آنجا وقت بگذرانید، اگر تعداد شما ۴ نفر باشد سفارش ۲ قوری چای دونفره به همراه کوکی حدود ۳۰۰ هزار تومان برای شما خرج دارد و اگر کیک روز سفارش دهید باید پول بیشتری بدهید. 🔹اگر هم اهل قهوه خوردن باشید و بخواهید قهوه و متعلقات آن را سفارش دهید خرج شما تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
♦️سوال نمایندگان از علی‌آبادی درباره واردات خودرو 🔹« محمد رشیدی»عضو هیئت رئیسه مجلس سوال ملی «جلال رشیدی کوچی» و تعدادی از نمایندگان از علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت عدم اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در موضوع واردات خودروهای نو را اعلام وصول کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی: 🔹 آتش‌سوزی در حال مهار شدن بود اما ماهیت میعانات گازی باعث توسعه آتش‌سوزی شد 🔹این حادثه از ابتدا کنترل شد و هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.
♦️ 🔹فرماندار کوهدشت: اجساد جانباختگان مرکز "انتقال نفت برداسپی" کوهدشت رویت شد. 🔹آزمون زبان MSRT که قرار بود ۲۴ آذر برگزار شود، در برخی حوزه‌ها به حدنصاب نرسید و لغو شد. 🔹سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی: تشکیل ۲۶۶۵ پرونده مربوط به خودروسازی در تعزیرات 🔹رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که از ۱۵ مهرماه تا به امروز ۱۹۲ مسجد در نوار غزه تخریب شده است که بی‌سابقه است.
♦️ 🔹دادستان تهران از دستگیری تعدادی از مدیران منابع طبیعی تهران به اتهام رشوه خبر داد. 🔹رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش: در حال بررسی تغییر تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان هستیم. 🔹دبیر مرکز مطالعات جمعیت: بیشترین مهاجران ایرانی که مقیم خارج از ایران هستند به ترتیب در کشورهای امریکا، قطر، کانادا، کویت و آلمان ساکن هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وزیر کار در دانشگاه امام صادق گفته است: افزایش ۵۷ درصدی حقوق به نفع کارگران نبود و باعث ایجاد تورم شد!
♦️پلیس ادعای «شماره گذاری خودرو‌های توقیفی شرکت دبش» را تکذیب کرد 🔹پلیس راهور فراجا در پی انتشار اتهام غیر واقعی مبنی بر شماره گذاری خودرو‌های توقیفی شرکت چای دبش، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اگر نقل و انتقالی برای خودرو‌های شرکت مذکور صورت پذیرفته، مربوط به گذشته و فاقد دستور قضایی مبنی بر توقیف و یا عدم ارائه خدمات بوده است. 🔹­گفتنی است، پلیس راهور فراجا حق اقامه دعوی علیه انتشاردهندگان چنین اتهامات بی اساسی را در مراجع قضایی برای خود محفوظ می‌داند.
♦️ 🔹طحان نظیف: در حال بررسی لایحه حجاب و عفاف هستیم تا ببینیم ابهامات و اشکالات آن برطرف شده یا نه 🔹دبیرکل سازمان ملل: جنگ غزه اعتبار شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف کرده. 🔹رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد درگیری در غزه تاثیری «فاجعه‌بار» بر مراقبت‌های بهداشتی داشته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️فاجعه مقابل چشمان عروس؛ کشته شدن داماد وسط جشن عروسی 🔹در یک حادثه تراژیک در معان اردن؛ داماد حمزه الفناتسه بر اثر شلیک گلوله‌های یکی از مهمانان وسط جشن عروسی، کشته شد 🔹در پی این حادثه، پلیس با انتشار بیانیه‌ای در سوگ از دست دادن حمزه که یکی از نیروهای کارآمد پلیس معان بود؛ از شهروندان به صورت جدی خواست تا به شلیک گلوله در جشن‌ها پایان دهند 🔹بر اساس گزارش‌ها، در زمان وقوع حادثه، عروس در سالن حضور داشت و ناظر این اتفاق از پنجره مشرف به بخش مردان بود
♦️ابوعبیده: طی ۱۰ روز ۱۸ خودروی نظامی اسرائیل را نابود کردیم سخنگوی القسام: 🔹دشمن نازی صهیوینستی به حملات کور خود به ملت ما و انتقام از غیرنظامیان ادامه می‌دهد. 🔹پس از ۶۵ روز از نبرد طوفان الاقصی و بعد از سرگیری مجدد جنگ در دوره بعد از تبادل اسرا، ما همچنان در قبال آزادی صدها اسیر زن و مرد دیگر فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی مسئولیت داریم. 🔹رزمندگان ما تاکنون موفق به نابودی ۱۸۰ خودروی نظامی ارتش صهیونیستی از جمله خودروهای نفر بر، تانک و بولدوزر در طول ۱۰ روز گذشته شده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نوبخت: مجلس انتظار داشت ما تمام تحریم‌ها از خلقت آدم ابوالبشر تا اکنون را با مذاکرات هسته‌ای برداریم! محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی: 🔹هیچ‌گاه ادعا نداشتیم که می‌شود در شرایط تحریمی و با تداوم تحریم‌ها کشور را به توسعه مطلوب رساند. اما در دوره ویژه ترامپ که تحریم‌ها برگشت، نمی‌توانستیم. اما وقتی دوباره شرایط بهتر شد، باید از فرصت رفع تحریم‌ها استفاده می‌کردیم. 🔹اما مجلس کنونی اجازه استفاده از این فرصت ویژه را گرفت. مجلس می‌خواست تمام تحریم‌ها از خلقت آدم ابوالبشر تا اکنون را با مذاکرات هسته‌ای برداریم! 🔹نمی‌شود که با مذاکراتی که مربوط به مسائل و موضوعات هسته‌ای بوده، تحریم‌های مربوط به مسائل حقوق‌بشری و منطقه‌ای را رفع کنیم.
♦️ 🔹میرزازاده، نامزد برترین فرنگی‌کار سال ۲۰۲۳ جهان شد. 🔹استانداری لرستان: عملیات خارج کردن اجساد کارگران حادثه شرکت نفت ایستگاه برد اسپی کوهدشت به پایان رسید. 🔹ارتش اسرائیل کشته شدن ۴۲۵ نظامی خود را تأیید کرد.
📷جمجمه یک شتر ۲.۵ میلیون‌ ساله در تاجیکستان کشف شد 🔹باستان‌شناسان روس و تاجیکستانی جمجمه یک شتر متعلق به ۲.۵ سال پیش را در منطقه کوروکسای تاجیکستان کشف کردند. 🔹خبرگزاری تاس به نقل از باستان‌شناسان شرکت‌کننده در این کاوش اعلام کرد چنین اکتشافی آن هم در شرایط آب‌وهوایی تاجیکستان اتفاقی ویژه محسوب می‌شود. 🔹به گفته دانشمندان، جمجمه به اوایل عصر یخبندان یعنی ۲.۵ میلیون سال پیش بازمی‌گردد و کشف یک جمجمه کامل هم اتفاقی منحصربه‌فرد است، زیرا معمولاً بخش‌‌هایی از جمجمه یا استخوان‌ها کشف می‌شدند و تاکنون جمجمه یک شتر از این نوع کشف نشده است./اعتمادآنلاین
♦️تائید ابعاد خطرناک ناترازی انرژی در گزارش مرکز پژوهش ها 🔹کسری روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز ، ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۲.۵ هزار مگاوات برق 🔹به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با تائید اطلاعات مطرح شده درخصوص ابعاد هشدار دهنده ناترازی انرژی در ایران اعلام کرد سه حامل انرژی گاز، بنزین و برق ناترازی وجود دارد. 🔹براساس این گزارش، ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر اثبات شده گاز طبیعی در دنیا، در خصوص گاز به طور روزانه با ۳۰۰ میلیون متر مکعب کسری مواجه است. این در حالی است که در سال های اخیر مکررا شاهد هشدارهای جدی کارشناسان و ناظران بخش انرژی در کشور هستیم. 🔹مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی کرده که به واسطه تداوم همین محدودیت های تامین انرژی و همچنین محدودیت ها در تامین ارز تولیدکنندگان، سال آینده، وضعیت رشد محدود در بخش صنعت ادامه خواهد داشت./ جماران
♦️ 🔹فرمانده انتظامی البرز از دستگیری عامل اخلال در نظام اقتصادی با ۸ هزار میلیارد ریال تخلف ارزی خبر داد. 🔹معاون سازمان اداری استخدامی: نظام اداری در حال خالی شدن از نخبگان است/در برخی رشته‌ها مثل حقوقی‌ها و آی‌تی‌ها، نخبگان در آزمون‌های استخدامی شرکت نمی‌کنند. 🔹جروزالم پست: پهپاد رهگیر «کرار» مجهز به موشک مجید قابلیت جدیدی به پدافند ایران می‌دهد.
📷پست صفحه AFC فارسی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ دربی