eitaa logo
خبرگزاریMRC
18.4هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
8هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️واکنش شهردار تهران به سوال خبرنگار خبرفوری در خصوص ماجرای جمع شدن غذاخوری‌های خیابان ۳۰ تیر زاکانی، شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرفوری: 🔹آنجا جمع نشده، بلکه دارد ساماندهی می‌شود. مسوولین موزه ملی به ما اعلام کردند این چربی که از غذاخوری‌های خیابان ۳۰ تیر تشکیل می‌شود، زیان‌بار است. 🔹از طرفی هم به واسطه بویی که بلند می‌شد، از سوی بیمارستان سینا هم گلایه‌هایی مطرح شد. 🔹آسیب زدنش بحث الان من نیست، همینکه مرکزی اعلام کند کفایت می‌کند. 🔹سیاسی یعنی چه؟ جای غذاخوری هم سیاسی است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️صهیونیست گیج شده: ما در اینجا داریم میسوزیم انگار داریم با ارواح می‌جنگیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نماینده پارلمان لهستان با کپسول آتش نشانی شمع های عید حنوکا عید باستانی یهودیان را که در پارلمان لهستان روشن شده خاموش می‌کند
♦️گوسفند زنده ؛ سودآورتر از طلا و دلار 🔹قیمت گوسفند زنده در مدت یک‌سال یعنی از شهریور سال پارسال تا شهریور امسال تقریبا سه برابر شده است. قیمت گاو و گوساله زنده هم به‌طور متوسط از کیلویی ۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان در شهریور سال قبل، به ۱۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان در شهریور امسال رسیده است.
♦️قیمت طلا و سکه امروز، ۲۲ اذر ماه ۱۴۰۲
♦️لغو روادید بصورت یک‌طرفه با ۳۳ کشور، امروز در دولت تصویب شد فهرست این کشور‌ها: ۱- جمهوری هند ۲- فدراسیون روسیه(به صورت گروهی) ۳- امارات متحده عربی ۴- پادشاهی بحرین ۵- پادشاهی عربستان ۶- پادشاهی قطر ۷- پادشاهی کویت ۸- جمهوری لبنان ۹- جمهوری ازبکستان ۱۰- جمهوری قرقیزستان ۱۱- جمهوری تاجیکستان ۱۲- جمهوری تونس ۱۳- جمهوری اسلامی موریتانی ۱۴- جمهوری متحده تانزانیا ۱۵- جمهوری زیمباوه ۱۶- جمهوری موریس ۱۷- جمهوری سیشل ۱۸- جمهوری اندونز ۱۹- برونئی دارالسلام ۲۰- پادشاهی ژاپن ۲۱- جمهوری سنگاپور ۲۲- پادشاهی کامبوج ۲۳- پادشاهی مالزی ۲۴- جمهوری سوسیالیستی ویتنام ۲۵- جمهوری فدرال برزیل ۲۶- جمهوری پرو ۲۷- جمهوری کوبا ۲۸- ایالات متحده مکزیک ۲۹- جمهوری بولیواری ونزوئلا ۳۰- فدراسیون بوسنی و هرزگوین ۳۱- جمهوری صربستان ۳۲- جمهوری کرواسی ۳۳- جمهوری بلاروس
♦️خلاقیت با یک درخت شکسته 🔹یکی از بلندترین درخت‌های ولز(کشوری در جنوب غربی بریتانیا) بخاطر طوفان شکسته شده است. می‌خواستند قطع کنند که یک هنرمند درخواست داده که به او بدهند. 🔹هنرمند این نماد را درست کرده و اسمش آن را "آخرین تلاش برای رسیدن به آسمان" گذاشته است.
♦️ 🔹بمباران یک مدرسه آوارگان در شمال نوار غزه 🔹شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید. 🔹محمدرضا احمدی گزارشگر دربی شد.
♦️دربی رسما با VAR برگزار می شود 🔹 با مذاکرات صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال و موافقت فیفا دیدار فردای پرسپولیس و استقلال با VAR برگزار خواهد شد.
♦️وضعیت نامناسب شدت مصرف انرژی در ایران 🔹بر اساس اطلاعات اداره‌ انرژی آمریکا، ایران با مصرف حدود 2 کیلووات ساعت انرژی بابت هر دلار از تولید ناخالص داخلی بر اساس قدرت برابری خرید، بعد از کشور‌های ترینیدادوتوباگو، ترکمنستان، ونزوئلا، ایسلند و عمان، ششمین کشور جهان با بیشترین میزان شدت انرژی در جهان است. 🔹این شاخص بیانگر بهره‌وری پایین انرژی در ایران و هدر رفت بالای انرژی در صنایع و نیروگاه‌های کشور است. شاخص شدت مصرف انرژی در واقع بیانگر میزان کارایی و بهره‌وری انرژی در اقتصاد کشور‌های مختلف است. 🔹به اعتقاد کارشناسان، عدم سرمایه‌گذاری و به‌روزرسانی بخش صنعت و نیروگاهی کشور، موجب افزایش هدررفت انرژی در حوزه‌های یاد شده، به دلیل مستهلک شدن صنایع کشور است. به عنوان مثال بهره‌وری انرژی در نیروگاه‌های کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد برآورد می‌شود. 🔹البته شاخص شدت مصرف انرژی خالی از اشکال هم نیست. این شاخص نمی‌تواند عواملی مانند: آب‌و‌هوا، شرایط جغرافیایی، ساختار‌های اقتصادی و نوع صنایع را در نظر بگیرد. اما به هر حال می‌تواند دورنمایی از میزان بهره‌وری انرژی در هر کشور ارائه دهد.
♦️۱۰ میوه برای بوتاکس طبیعی پوست صورت 🔹هر آنچه که می خورید تاثیر مستقیمی بر پوست دارد. با خوردن مواد غذایی سالم پوست نیز سالم و با خوردن مواد غذایی ناسالم پوست نیز کسل کننده بنظر خواهد رسید 🔹تغذیه سالم با علائم پیری مقابله کرده و دیگر نیازی به انجام روش هایی چون بوتاکس نیست چرا که نه تنها سلامت هستند بلکه پوست را نیز تقویت خواهند کرد.
مسئله برجام را از دست امیرعبدالهیان خارج کرده‌اند/ مخالفین برجام منفعت خود را در استمرار بحران می‌بینند احمد نقیب‌زاده، استاد علوم سیاسی: 🔹دو گروه، یکی در داخل و دیگری در خارج مطلقا مایل نیستند مسئله برجام فیصله پیدا کند و انواع کارشکنی‌ها را انجام می‌دهند و اکنون نیز به طور کل آن را منتفی اعلام کرده‌اند. 🔹اینکه ایران ظرف ۱۲ روز بتواند به بمب اتم دست پیدا کند، مسئله را به سمتی می‌برد که احتمالا قراردادی جدیدی وضع بشود که وقتی ایران وارد چنین مرحله‌‍ای شد تهدیدهایی را عملی کنند. 🔹مخالفین برجام منفعت خود را در استمرار بحران می‌بینند زیرا اگر مسئله برجام فیصله پیدا کند، تحریم‌ها از دوش کشور برداشته شده و روابط عادی می‌‌شود. 🔹قضیه برجام را از دست امیرعبدالهیان خارج کردند و وزارت امور خارجه دخل و تصرف چندانی در این مسئله نداشت. 🔹اراده‌ای که باید باشد و راه برجام را باز کند دیگر وجود ندارد پس دلیلی ندارد که ظریف و امیرعبدالهیان را محاکمه کرده و تقصیرها را بر دوش آن‎‌ها نهاد./خبرفوری مشروح این در 👇 https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-3044557
♦️بی حجابی و به تعبیری بی‌عفتی باید جرم محسوب شود خسروپناه، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در مورد وضعیت حجاب و عفاف گفت: 🔹می‌گویند در بحث عفاف و حجاب، قوانین یا سیاست‌های خوبی داریم، منتهی مسئولان اجرا نمی‌کنند. به‌هر‌حال این ضعفی که در بعضی مسئولان دیده می‌شود. البته الان خیلی از مسئولان آمادگی دارند که به این مسأله ورود کنند اما بنده معتقدم این مصوبات عفاف و حجاب خیلی پراکنده است، مضافا این‌که در بحث قوانین هم خلأ داریم. 🔹الان خانمی که مکشفه است، حتی خانم بدحجاب از نظر قانون جمهوری اسلامی، عملش جرم است. یعنی باید نیروی انتظامی دستگیرش کند، ببرد دادگاه و قاضی حکم صادر کند و... به نظر شما این قانون مال زمانه ما است؟ اصلا این قانون جواب می‌دهد؟ اصلا شدنی است؟ 🔹البته که بی‌حجابی و به تعبیری بی‌عفتی باید جرم محسوب شود و قانون با آن برخورد کند اما بحث پرونده تشکیل دادن هم بخش شناختی دارد. به نظر من یک بخشی از این زیست غیرعفیفانه باید به تخلف تبدیل می‌شد و نه جرم. شبیه قوانین راهنمایی و رانندگی، در دنیا هم این تجربه نشان داده شده است./جام‌جم
🔸 همه از گدایی‌های اوکراین خسته شدند 🔹 سفیر روسیه در آمریکا درخصوص سفر اخیر رئیس‌جمهور اوکراین گفت که سفر ولودیمیر زلنسکی کاملا بی‌معنی بود. تلاش شکست خورده برای نشان دادن اهمیت بیشتر مسئله اوکراین از امنیت آمریکا بود. همه از گدایی اهل کی‌یف خسته شدند.
🔸️جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز با تبادل اسرای میان خود برای برقراری روابط مجدد اعلام آمادگی کردند
♦️کشورهای دارای بیشترین آسمان خراش در جهان 🔹بسیاری از برنامه ریزان شهری پیش بینی می کنند که تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۶ میلیارد نفر در شهرها زندگی خواهند کرد و در مکان هایی که ساخت و ساز افقی میسر نیست، تنها راه برای تامین مسکن جمعیت رو به افزایش، بلند مرتبه سازی است. 🔹اولین آسمانخراش جهان به معنای واقعی، Woolworth Building نام دارد که در ۱۷ نوامبر ۱۹۱۳و بعد از ۳ سال کار در منهتن نیویورک افتتاح شد.این ساختمان ۵۷ طبقه دارد و ارتفاع آن ۲۴۱ متر است.
♦️قیمت گوشی موبایل امروز، ۲۲ آذر ۱۴۰۲
♦️واردات لوازم خانگی آزاد نشده است 🔹رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت که بخشنامه‌ای که روز گذشته با عنوان آزادسازی واردات لوازم خانگی در رسانه‌ها منتشر شد، به معنی آزادسازی واردات نیست و فقط مربوط به استاندارد کالاهایی است که در حال حاضر به کشور وارد می‌شود.
📷فرماندار اصفهان برای حضور در مراسم تجلیل از معلولان با ویلچر به سالن مراسم رفت!/باشگاه خبرنگاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ضرب و شتم و درگیری در پارلمان هند 🔹مردی که به مجلس نفوذ کرده و مواد دودزا پرتاب کرده بود، توسط نمایندگان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️بارش برف در محور سروآباد - هورامان استان کردستان
♦️ 🔹امیرعبداللهیان: آمریکا برغم ارسال پیام‌های خویشتنداری به دیگران، اما در عمل یک طرف جنگ علیه غزه است. 🔹فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از‌ کشف سلاح و مهمات سبک و نیمه سنگین تروریست ها در زاهدان خبر داد. 🔹وزیر خارجه اسراییل: بدون حمایت بین‌المللی هم به جنگ در غزه ادامه خواهیم داد.
♦️جزئیات واریز سود سهام عدالت اعلام شد 🔹 سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی: ۶۸۱ هزار تومان 🔹 سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی: ۷۳۶ هزار تومان 🔹سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی: یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان
📸 وام‌ بانکی بیشتر به چه بخش‌هایی می‌رسد؟ بانک مرکزی آمار تسهیلات را تا پایان آبان‌ماه منتشر کرد 🔹نرخ رشد تسهیلات در هشت‌ماهه امسال ۲۴٫۲ درصد بوده که کمی کمتر از رشد نقدینگی ۲۶٫۲ درصدی یک سال گذشته است. بیشترین سهم را از تسهیلات هشت‌ماهه خدمات برده و پس از آن کسب‌وکارهای صنعت و معدن بوده‌اند. خانوارها هم در این مدت زمانی ۵۷۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. 🔹بررسی تفکیک اهداف دریافت تسهیلات نشان می‌دهد سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۷۶.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار بوده است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف‌کننده نهایی (خانوار) ۳۹.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف‌کنندگان نهایی (خانوار) را تشکیل داده است. ▫️فردای اقتصاد