⚠️چند نکته در مورد شروع از صفر
✔️هیچ وقتیو دیگه نباید تلف کنی در نتیجه به هیچ وجه نباید با آزمون خطا کردن مسیرتو پیدا کنی و بهتر هست با افراد آگاه و باتجربه مشورت کنی
✔️با توجه به سهم ۵۰ درصدی نمرات نهایی دوازدهم و سهم ۴۰ درصدی مباحث دوازدهم در کنکور باید بهترین استراتژی ممکن برای شروع از صفر داشته باشی که در پست های بعدی توضیح خواهم داد
✔️کمالگرایی بی مورد در هر زمینه ای کنار بذار و با الویت بندی مناسب خودتو به ایده آل برسون
✔️۷۰ درصد مباحث با کیفیت بخونی خیلی بهتر از ۱۰۰ مباحث با کیفیت ۷۰ درصده
✔️وقتتو روی تست زنی بذار و استفاده از فیلم به حداقل برسون
✔️هرکاری اولش سخته
✔️برای شروع منتظر شنبه هفته آینده یا اول ماه آینده نباش ،همین امروز شروع کن
📚 eitaa.com/Mr_ketab_20 | مستر کتاب
🟢 از الان تا کنکور اردیبهشت از صفر چیکارا میشه کرد ؟
روزی ۳ ساعت مطالعه ⬅️۵۷۰ ساعت
✅یک درس بالای ۸۰
روزی ۴ ساعت مطالعه ⬅️۷۶۰ ساعت
🔴۲ درس بالای ۷۰
روزی ۵ ساعت مطالعه ⬅️۹۵۹ ساعت
🔴كل اختصاصیا بالای ۳۵
روزی ۶ ساعت ⬅️مطالعه ۱۱۴۰ ساعت
🔴كل اختصاصیا بالای ۴۵
🔴معدل و میبریم بالای ۱۷
روزی ۷ ساعت ⬅️مطالعه ۱۳۳۰ ساعت
🔴كل اختصاصیا بالای ۵۵
🔴درصد معدل بالای ۱۸ میشه
روزی ۸ ساعت مطالعه⬅️ ۱۵۲۰ ساعت
🔴كل اختصاصیا بالای ۷۰
🔴معدل بالای ۱۹
📚 eitaa.com/Mr_ketab_20 | مستر کتاب
🟢 رفقا این اپلیکیشن خیلی محشره >>>>>>
اپلیکیشن خارجی با هوش مصنوعی : Socratic
🔹هر مساله هر معادله و هر تمرینی رو به راحتی و سادگی از هر درسی که بگید حل میکنه ( درسهای ایرانی حتی )
برای پدر مادرهایی که تو خونه با بچه هاشون کار میکنن خیلییی کاربردیه برای همه درسها میتونید استفادش کنید... اگه دانش آموز دانشجو معلم باشید هم خیلی به کارتون میاد ( حتی برای اطلاعات عمومی )
📚 eitaa.com/Mr_ketab_20
4 مرحله برای 💯 زدن شیمی 🧪
مرحله1⃣ : جدول تناوبی:
این جدول همه جا هست و قطعا باید یاد بگیری... « 12 گروه اصلی + تناوب 4» رو باید حفظ باشی... در این حد که عدد اتمی رو بدن و شما بدونی چه عنصریه؟ تو کدوم گروه و تناوبه؟
میتونی از جملات رمزی برای حفظ جدول استفاده کنی، ولی پیشنهاد من این نیست چون ممکنه جملات رو هم یادت بره!!!! پس در کنار تمرین و تست و تکرار جدول رو هم حفظ کن!
مرحله2⃣ : محاسبات:
از 35 سوال شیمی کنکور پارسال، 12 سوال مسئله بوده و از یه طرف حتی اگه راه حل همه سوالا رو بلد باشی، انجام دادن محاسباتش خیلی تایم میبره!
🔰 راهش اینه که یه کتاب (یا DVD یا جزوه) آموزش محاسبات داشته باشی + یه کتاب تست مسئله شیمی... هر شب حداقل 5 تا تست مسئله با ترفند های محاسباتی حل کن..!
مرحله3⃣ : مفاهیم:
حواستون حسابی به مفاهیم باشه، متن کتاب رو با دقت بخونین و در کنارش یه درسنامه خوب مثل خیلی سبز یا مبتکران کار کنیم و نکاتشو تو کتابتون بنویسین!
🔰 نکته بعدی اینکه، یه ربع اول هر تایم شیمی که میخونی، برگرد متن کتاب و نکاتی که تو تایم قبلی خوندی رو مرور کن... آخر هفته هم دو ساعت زمان بذار و نکات کل این هفته رو مرور کن!
مرحله4⃣ : استراتژی آزمون:
این مرحله ارزشش به اندازه کل 3 مرحله قبله... پس حسابی حواستو جمع کن..!
خیلیا میگن سر آزمون اول مفاهیم رو بزن بعد برو سراغ مسائل؛ چون مفاهیم آسون تره... ولی آیا واقعا مفاهیم آسون تره؟!
🔰 تو کنکور سالهای اخیر مفاهیم هم به سختی مسائل شیمی بوده پس این کار به جز اینکه وقتتو بگیره فایده ای نداره! سوال ها رو به ترتیب بخون و جواب بده و فقط سوالهای وقتگیر رو علامت دار کن برای دور دومت!!
📚 eitaa.com/Mr_ketab_20 | مستر کتاب
☄️5 تکنیک فراموش نکردن
1️⃣خلاصه نویسی
2️⃣مرور مدام ⬅️ درس هایی مثل زیست و شیمی
3️⃣حل تست زیاد ⬅️ درس های حلی مثل فیزیک و ریاضی
4️⃣رمزگذاری⬅️ مثل تاریخ،جغرافیا،زیست
5️⃣توضیح به دیگران ⬅️ واسه درسای سخت خوبه
📚 eitaa.com/Mr_ketab_20
🟢 من که پایه دهم یا یازدهم هستم، بهتره درس های پایه بعدی رو از الان پیش خوانی کنم؟
❌دوستان بررسی این سوال بستگی به سطح درسی دانش آموز و بازه زمانی ای که این سوال را پرسیده شده، داره❌
‼️با فرض اینکه دانش آموز پایه فعلی رو به اتمام رسونده و الان در بازه تعطیلات نوروز هست، بسته به شرایط درسی باید چه کاری بکنه❓
✔️برای کسایی که ضعیف هستش سطحشون، تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای رفع این اشکالات است. کسی که پایهٔ ضعیفی داره، معمولاً دو علت عمده داره. یا درس رو به خوبی یاد نگرفته یا خوب یاد گرفته؛ اما در حد تشریحی بوده و تست کافی نزده.برای هر دو دسته، تعطیلات نوروز، فرصت مناسبی هستش که فصول تاثیرگذار پایه فعلی (فصولی که پیشنیاز و تستخیز هستند) رو بخونن.
✔️پایهٔ متوسط، به این معنیه که بعضی مطالب رو خوب بلدی ولی بعضی رو به خوبی یاد نگرفتی. اگه جزو این دسته هستی، در تعطیلات نوروز باید فصولی که نصفه و نیمه بلد هستی رو تکمیل کنی، بسته به اینکه مشکل درسنامه داری یا تست کم زدی. اگر فرصتی باقی موند، میتونی به پیش خوانی یکی از درس هایی که علاقه داری بپردازی و مثلا در حد یک فصل از زیست رو بخونی.
✔️کسایی که وضعیت علمی خوبی دارن و تستزنی کاملی هم داشتن، توصیه میکنم که حتما یه منبع سخت و چالشی رو برای تثبیت مطالب از پایه فعلی کار کنن و مخصوصا اگه یازدهمی هستن و فرصت دارن، به مرور دهم یا پیش خوانی دوازدهم هم در کنارش بپردازن، البته توصیه من مطالعه بخش های دشوار پایه دهم هستش برای کسایی که الان یازدهم هستن⚠️
📚 مستر کتاب:
😍 eitaa.com/joinchat/4003594979Cdcf7a19f16
🔹بفرست توی گروه دوستات تا اونا هم درس بخونن!!😁
🔴 طبق بخشنامه بودجه بندی امتحانات #شبه_نهایی شامل ۹۰ درصد اولیه حجم کل کتاب های درسی خواهد بود
📚 مستر کتاب:
😍 eitaa.com/joinchat/4003594979Cdcf7a19f16
🔹بفرست توی گروه دوستات تا اونا هم درس بخونن!!😁