eitaa logo
خبرفوری
400 دنبال‌کننده
114.7هزار عکس
76.4هزار ویدیو
816 فایل
ماصرفاسریعترین روش برای اطلاع رسانی راانتخاب کردیم ومسوولیت صحت آنرابرعهده نمیگیریم #قالیباف #شهیددکتر_رئیسی #زاکانی_قاضی_زاده
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایروانی: ایران بر تمامیت ارضی سوریه تأکید می‌کند سخنان نماینده ایران در شورای امنیت: 🔹ایران بر تعهد کامل خود به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تأکید می‌کند و معتقد است که آینده این کشور تنها به دست مردم سوریه و بدون مداخله نیروهای خارجی رقم خواهد خورد. 🔹اقدامات غیرقانونی ازجمله گسترش فعالیت‌های اشغالگرانه در بلندی‌های جولان و تخریب زیرساخت‌های سوریه، نقض آشکار حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود. 🔹ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که این اقدامات را متوقف کرده و به روند احیای حاکمیت سوریه کمک کند. @TasnimNews
حماس: هرگز روز شنبه تمام اسرا را آزاد نخواهیم کرد «ابو زهری» از رهبران جنبش حماس: 🔹اظهارات ترامپ تنش آفرین بوده و نتیجه آن عدم پایبندی اشغالگران به تعهدات خود در توافق بوده است. 🔹مصر و قطر تلاش‌های زیادی برای موفقیت توافق انجام داده‌اند و از سوی دیگر تلاش کردند اشغالگران را به عمل به تعهدات خود پایبند کنند. 🔹مدیریت غزه یک مساله کاملاً فلسطینی است و ما هیچگونه طرح تحمیل خارجی علیه ملت فلسطین در این خصوص را نمی‌پذیریم. 🔹ما همچنان به اجرای توافق پایبند بوده و هرگز تمام اسرا را روز شنبه آینده آزاد نخواهیم کرد. @TasnimNews
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : پنج‌شنبه 🌞 ٢۵ بهمن ۱۴٠٣ هجری‌شمسی ☪️ ١۴ شعبان ۱۴۴۶ هجری‌قمری ✝️ ١٣ فِوریه ۲۰٢۵ میلادی 🕎 ١۵ شِواط ۵۷۸۵ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ صدور حکم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد نویسندهٔ کتاب موهن (١٣۶٧ش) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 سلمان رشدی و توطئهٔ آیات شیطانی 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/israiliyyat/19000 🌍 مناسبت‌های عبری ✍️ جشن (جشن نوروز درختان و روز درختکاری در یهودیت) 🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. 💳 «اندیشکده» تنها با اداره می‌شود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شده‌است. 💎 صفحات‌رسمی‌اندیشکدهٔ‌مطالعات‌یهود: 👉 https://zil.ink/jscenter ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
🌳 ایلانوت؛ ١۵ شواط و جشن درختان 🕎 اعیاد آغاز سال را در می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: 1️⃣ ابتدای ماه نیسان، ماهی که (فطیر) در آن واقع می‌شود. 2️⃣ (آغاز سال نو عبری و آفرینش حضرت آدم). 3️⃣ (Ilanot – Tu BiShvat) که آغاز سال نو برای درختان محسوب می‌شود. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
🌳 ایلانوت؛ جشن نوروز درختان و روز درختکاری 1️⃣ تقدیس و بزرگداشت درختان و گیاهان و آفرینندهٔ آنها در است. این روز در اول سال درختان محسوب می‌شود و مبنای زمانی محاسبهٔ برخی از قوانین شرعی مربوط به استفاده از محصولات کشاورزی و میوه‌های درختان تازه کاشته‌شده می‌باشد. 2️⃣ همه‌ساله در پانزدهمین روز از ماه شواط، میوه‌های مختلف را با خواندن دعاهای مخصوص می‌خورند و خداوند را سپاس می‌گذارند. از میوه‌هایی که در شب ایلانوت خورده می‌شود: زیتون، خرما، انگور (کشمش)، انار، انجیر، جو و گندم که دارای اهمیت خاصی هستند، در رأس قرار دارند. 3️⃣ فلسفهٔ کلی مراسم ایلانوت، برکت دادن محصولات درختی و زمینی است و با گفتن (دعا) همگی خواستار آن می‌شوند که درختان در سال آینده، هرچه بیشتر پُرثمر گردند. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
🌳 علاقهٔ کابالیست‌ها به ایلانوت 1️⃣ در قدیم رسم این بود که در روز برای کودکان خود درخت بکارند. درخت‌ها با کودکان رشد می‌کردند و موقعی که فرزندان به سن ازدواج می‌رسیدند شاخه‌های درخت‌ها را برای زینت دادن حجلهٔ عروسی می‌بریدند. 2️⃣ در پانزدهمین روز از ماه عبری شواط، آغاز سال درختان و روز سرنوشت آنان نام گرفته است و این روز، مناسب‌ترین تاریخ برای آغاز تشخیص داده شده است. 3️⃣ همچنین از دوران گذشته (خصوصاً ) با در نظر گرفتن این‌که بعضی از ارواح بر درختان می‌کنند، توصیه کرده‌اند: 👈 بازماندگان متوفی، مراسم ویژهٔ ایلانوت را در کنار درختی میوه‌دار انجام دهند! ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
🕎 با مطالعهٔ دو یادداشت زیر می‌توانید کامل‌ترین اطلاعات را دربارهٔ جشن یهودیان به‌دست آورید: 1️⃣ ماه شواط در تقویم عبری و میراث یهود 👉 https://jscenter.ir/hebrew-calendar/18811 2️⃣ ایلانوت ؛ ۱۵ شواط و جشن درختان 👉 https://jscenter.ir/hebrew-calendar/13216 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ مغضوبین ارض [٧١] 💥 یاران گوساله [٩] 🔹۵. فتنهٔ الهی و ضلالت سامری 1️⃣ از سنّت‌های الهی است؛ امر نو و جدیدی نیست، پیش از زمان ما بوده بعد از زمان ما هم خواهد بود. از ویژگی‌های سنّت الهی، تغییرناپذیری آن است. به‌علاوه فتنه از شئون انسان است برخلاف حیوان. برای حیوان صعود و سقوط محلّی از اِعراب ندارد، برخلاف انسان که هر لحظه در سقوط و صعود است؛ «وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا». [عصر : ١-٣] 2️⃣ طلا چگونه گداخته می‌شود؟ همان‌گونه مردم گداخته می‌شوند. درجهٔ خلوص طلا بسته به درجهٔ گداخت آن است. مردم هم به همین طریق به خلوص می‌رسند: یُفْتَنُونَ‏ کَمَا یُفْتَنُ‏ الذَّهَبُ‏ ثُمَّ قَالَ یُخْلَصُونَ کَمَا یُخْلَصُ الذَّهَبُ. ‏[الكافی، ج١، ص٣٧٠] 3️⃣ اگر کسی توهّم دارد که لفظِ ایمان آوردم، برای ایمان آوردن کفایت می‌کند، توبیخ خدای حکیم را بخواند: «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ؛ [عنکبوت : ٢] آیا مردم پنداشته‌اند که چون بگویند: ایمان آوردیم، رها شوند و دیگر آزمایش نشوند؟!» 4️⃣ زمانی که موسی (ع) با شتاب و عجله، و به‌خاطر تحصیل رضای حق، [طه : ٨۴] جلوتر از قومش به میقات رفت، این‌گونه می‌نماید که او هیچ نگرانی از قومش ندارد. تصوّر این‌که قوم تازه‌رهیدهٔ او به‌جای خدای یکتا سر بر آستان بساید، هیچ جایگاهی در ذهن و اندیشهٔ موسی (ع) ندارد، و این‌که در پاسخِ خدای متعال می‌گوید: «هُمْ أُولَاءِ عَلَى أَثَرِي»، [طه : ٨۴] مطمئن است که قومش پا جای پای او می‌گذارند! 5️⃣ این‌جاست که خدای متعال خطاب به موسی (ع) می‌فرماید: «فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَكَ مِنْ بَعْدِكَ»، که ما بعد از آمدنت به میقات، قومت را آزمودیم. خداوند «فتنه» را به خود نسبت می‌دهد. «وَأَضَلَّهُمُ السَّامِرِيُّ»، [طه : ٨۵] اما قومت درست رفتار نکرد، انتخاب خوبی نداشت، سامری آنان را گمراه ساخت. خداوند ضلالت و گمراهیِ گوساله‌پرستان را به نسبت می‌دهد. نتیجه این‌که: ما آزمودیم؛ اما سامری آنان را به ضلالت کشاند. 5️⃣ «فتنه» اِختبار است و قدرت اختیار را به چالش می‌کشد، اما «اِضلال» گمراهی است، یکی از نتایجی است که از فتنه حاصل می‌شود. و نیز ، هر دو زائیدهٔ مردم در شرایط فتنه است. تمام تلاش انبیاء از آدم تا خاتم علیهم‌السّلام، بر هدایت تعلّق گرفته است. برخلاف سامری که همهٔ هنر و تلاشش را در خدمت گمراهیِ مردم قرار داده است. 6️⃣ این مردمند که انتخاب می‌کنند، اما سامری با فریب، تزیین، خدعه، دروغ و تحریف، زمینهٔ گمراهی و انتخاب نادرست را برای مردم فراهم آورده است. لذا می‌فرماید: ما آزمودیم، و سامری آنان را گمراه ساخت. 7️⃣ بنابراین از فتنه گریزی نیست، نمی‌توان زمانی را تصوّر کرد که خالی از فتنه باشد. و این مسئولیت علمای صالح و اولیای فکری و فرهنگی را در همهٔ جوامع و در همهٔ اعصار، صدچندان می‌کند. ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از خبرفوری سراسری
سلام وتبریکات و التماس دعا جداً برای تعجیل در فرج تنهامنجی ومصلح ومنتقم خاصاً (مفاتیح الجنان اعمال شب نیمه شعبان) ششم: دعایی را بخواند که حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله در این شب میخواندند: اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْیَتِکَ مَا یَحُولُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ مَعْصِیَتِکَ وَ مِنْ طَاعَتِکَ مَا تُبَلِّغُنَا بِهِ رِضْوَانَکَ وَ مِنَ الْیَقِینِ مَا یَهُونُ عَلَیْنَا بِهِ مُصِیبَاتُ الدُّنْیَا اللَّهُمَّ أَمْتِعْنَا بِأَسْمَاعِنَا وَ أَبْصَارِنَا وَ قُوَّتِنَا مَا أَحْیَیْتَنَا وَ اجْعَلْهُ الْوَارِثَ مِنَّا وَ اجْعَلْ ثَارَنَا عَلَی مَنْ ظَلَمَنَا وَ انْصُرْنَا عَلَی مَنْ عَادَانَا وَ لا تَجْعَلْ مُصِیبَتَنَا فِی دِینِنَا وَ لا تَجْعَلِ الدُّنْیَا أَکْبَرَ هَمِّنَا وَ لا مَبْلَغَ عِلْمِنَا وَ لا تُسَلِّطْ عَلَیْنَا مَنْ لا یَرْحَمُنَا بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ ---------- خدایا از خشیتت چنان نصیب ما کن که بین ما و نافرمانی تو حایل شود، و از طاعتت آنقدری توفیق دِه که ما را به خشنودی ات برساند، و از یقین به اندازه ای روزی فرما که گرفتاری‌های دنیا را بر ما آسان سازد، خدایا ما را به گوشهای مان و دیدگانمان و توانائی ونیرویمان تا گاهی که ما را زنده میداری بهره مند گردان، و آن را وارث ما قرار بده، و انتقام ما را بر عهده کسی قرار ده که بر ما ستم روا داشته، و ما را بر کسی که با ما دشمنی ورزیده یاری ده، و مصیبت ما را در دین ما قرار نده، و دنیا را بزرگ ترین اندیشه و هدف دانش ما قرار مده، و آن را که به ما رحم نمی کند بر ما چیره مساز، به مهربانی ات ای مهربان ترین مهربانان. {این دعا دعای جامع و کاملی است که خواندن آن در اوقات دیگر هم، مغتنم است، و از کتاب «غوالی اللئالی» چنین روایت شده که حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله همواره این دعا را می‌خواندند.} عن أبي بصير عَنْ اَبى عَبْدِاللّه ِ عليه السلام اَنَّهُ قالَ: اَلا اُخْبِرُكُمْ بِما لايَقْبَلُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مِنَ الْعِبادِ عَمَلاً اِلاّ بِهِ؟ فَقُلْتُ: بَلى، فَقالَ: شَهادَةُ اَنْ لااِلهَ اِلاَّ اللّه ُ وَاَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ (وَرَسُولُهُ) وَالاِْقْرارُ بِما اَمَراللّه ، وَ الْوِلايَةُ لَنا، وَ الْبَرآئةُ مِنْ اَعْدآئِنا، وَالتَّسْليمُ لَهُمْ والْوَرَعُ وَالاِجتِهادُ وَ الطُمَأْنينَةُ وَ انْتِظارُ الْقآئِمِ عليه السلام.  مَن سَرَّهُ أن يَكونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَليَنتَظِر وَليَعمَل بِالوَرَعِ ومَحاسِنِ الأَخلاقِ وهُوَ مُنتَظِرٌ ، فَإِن ماتَ وقامَ القائِمُ بَعدَهُ كانَ لَهُ مِنَ الأَجرِ مِثلُ أجرِ مَن أدرَكَهُ ، فَجُدّوا وَانتَظِروا هَنيئًا لَكُم أيَّتُهَا العِصابَةُ المَرحومَةُ [ الغيبة للنعمانيّ ۲۰۰] . امام صادق عليه السلام پرسيدند: آيا ملاك قبولى اعمال بندگان را به شما خبر دهم؟ گفت: بله. امام فرمودند: ملاك قبولى اعمال عبارتند از: ۱. شهادت اين كه معبودى بجز خدا نيست و حضرت محمّد صلي الله عليه و آله بنده و رسول او هستند. ۲. اقرار و اعتراف به دستور الهى. ۳. پذیرش ولايت اهل بيت علیهم السلام. ۴.بیزاری جستن و برائت از دشمنان اهل بيت علیهم السلام. ۵. تسليم در مقابل اهل بيت. ۶. تقوى ۷. كوشش در راه خدا و آرامش. ۸. انتظار حضرت مهدى قائم عليه السلام. هركه دوست دارد از ياران قائم باشد، پس بايد انتظار كشد و در حالى كه منتظر است پارسايى و اخلاق نيك را در پيش گيرد. اگر (با چنين حالتى) از دنيا برود و بعد از مرگ او، قائم قيام كند، همانند اجر كسى را دارد كه قائم را درك كند. پس (در كار و عمل) بكوشيد و منتظر باشيد؛ گوارايتان باد اى جماعت مشمول رحمت. اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم والعن اعدائهم واهلک عدوهم اجمعین واصلح کل فاسد من امور المسلمین