eitaa logo
محله پیشرفت
502 دنبال‌کننده
128 عکس
6 ویدیو
0 فایل
.:؛ ﷽ ؛:. توانمنــدســازی امامــان محلـه و کنشـگـران مسـجدی به جهت کاهش آســیــب‌های اجتمــاعی با رویکرد حل مسئله‌های محله .:: بنیاد‌هدایت ::.
مشاهده در ایتا
دانلود
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] حق در نگاه دشمن [] منظور از مغفرت گناهان توی سوره فتح چیست؟ علامه طباطبایی داخل المیزان میگن که نگاه مشرکین به کار پیغمبر، ذنب و اختلاف افکنی بود. چون افراد با ایمان، مقابل بت‌پرستان قرار می‌گرفتن حاج آقا توی این قسمت از این میگن که چطور امروز هم حمایت از مظلومان توی نگاه غرب گناهه؟! و اینکه چرا این نگاه، با استقامت توی راه حق تغییر می‌کنه!؟ || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
09حق در نگاه دشمن.mp3
3.86M
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] حق در نگاه دشمن [] توی این قسمـــت حاج آقا عابدینی از چیا گفتن برامون؟! امروز سعی کشورهای غربی بر این است که ما را صاحب ذنب ببینند! ذنب ما چیست؟ پشتیبانی از مظلومان در عالم. پشتیبانی از محور مقاومت برای ما یک ذنب است. اما ان‌شاء‌الله دور نیست که لیغفر لک الله من ذنبک ما تقدم منها و ما تأخر که برای پیغمبر در صلح حدیبیه پیش آمد و نگاه‌ها را تغییر داد، همان چیزی که در رسانه‌ها به عنوان ذنب برای جمهوری اسلامی نشان می‌دادند، به سرعت تبدیل به حسنه و جاذبه‌ای شود که همه دل‌ها را به سمت خودش جذب خواهد کرد. || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] گناه در عصر جاهلیت [] هیچ‌کس از پیامبر گناهکارتر نبود! پاسخ امام رضا علیه‌السلام درباره این گزاره به مأمون چی بود؟ چرا پیامبر در نگاه مشرکین فردی گناهکار بود؟!! اصلا چطور خدا این نگاه رو تغییر داد؟ || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
10گناه در عصر جاهلیت.mp3
3.3M
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] گناه در عصر جاهلیت [] توی این قسمـــت حاج آقا عابدینی از چیا گفتن برامون؟! امام رضا علیه‌اسلام می‌فرمایند هیچ‌کس نزد مشرکین مکه از پیغمبر گناهکارتر نبود! منتها چه گناهی؟ پیغمبر آمده می‌گوید بت‌هایی که می‌پرستند را باید بشکنند؛ ما تنها یک خدا داریم! در نگاه آنان چه کسی گناهکارتر از پیامبر است که می‌خواهد ۳۶۰ خدای آن‌ها را زمین بزند و بگوید این‌ها باطل هستند؛ هیچ خدایی به غیر از الله نیست. پیامبر مبدأ تفکر این‌ها را نشانه گرفته است، نه یک عمل‌شان را. مبدأ تفکر آنان که همه‌ی روابط‌شان بر اساس آن شکل گرفته بود را مورد عتاب و خطاب قرار داده است. قطعا آن‌ها ایشان را گناهکارترین فرد می‌دانستند. || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] صاحب فتح [] انّا فتحنا ادب توحیدی قرآنه! خدا به پیامبر اینطوری یاد داده که هر فتحی رو به اون نسبت بده. همون نگاهی که امروز هم توی جبهه مقاومت جاریه؛ وقتی پیروزی‌ها یکی بعد از یکی اتفاق میفته، همه می‌دونن فاتح حقیقی کیه! حالا سوال اینجاست که چطور این نگاه توحیدی، هم رزمندگان رو عزیز می‌کنه و هم زمینه تأثیرگذاری بیشتر خدا رو فراهم می‌کنه (: || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
11صاحب فتح.mp3
4.92M
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] صاحب فتح [] توی این قسمـــت حاج آقا عابدینی از چیا گفتن برامون؟! انا فتحنا لک، یعنی هیچ‌گاه جهت فاعلی را در فعل به خودتان نسبت ندهید که ما این کار را کردیم؛ به خدا نسبت بدهید که انا فتحنا این یک ادب توحیدی است که قرآن دارد خطاب به پیغمبرش می‌فرماید تا ما یاد بگیریم. انا فتحنا، دارد تأکید می‌کند که فقط من کاره هستم و من این فتح را برای شما با تاکید ایجاد کردم. || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] پرتو ولایت [] چرا توی سوره فتح، خداوند پیامبر رو مخاطب قرار می‌ده؟ اون چیزی که از جانب خدا نازل می‌شه در اوج کماله، اما هرکس به اندازه ظرفیت خودش از اون بهره می‌بره. این یک موهبت الهی برای امته که وقتی خطاب به پیامبر باشه، فتح و پیروزی به اندازه ظرفیت بی‌نهایت ایشون نازل می‌شه و همه از اون بهره می‌برن! حالا سوال! چرا فتح حدیبیه و فتوحات پس از اون همه در حد پیامبر رقم خورد؟ و چطور امروز هم اگه می‌خوایم به پیروزی برسیم، باید از خدا بخوایم عنایتش رو به اندازه ظرفیت ولی‌امر در حق ما جاری کنه؟ || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
12پرتو ولایت.mp3
4.53M
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] پرتو ولایت [] توی این قسمـــت حاج آقا عابدینی از چیا گفتن برامون؟! اگر خدا می‌خواست بفرماید که انا فتحنا للمومنین فتحا مبینا، چون مومنین حد داشتند، این فتح محدود می‌شد. با اینکه مومنین هم همراه ایشان بوند، اما چون پیغمبر اکرم مخاطب بودند، این کمال افتخاری بود برای مومنان که آن فتح در حد پیغمبر اکرم نازل شد. || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] تا اوج نعمت [] سه مرحله بزرگ توی تاریخ اسلام تغییر قبله، صلح حدیبیه و فتح مکه هر کدومش نشونه‌اس و همشون بعد از تکمیل نعمت الهی هستن! نشونه‌هایی که همه توی غدیر به هم پیوستن و دین کامل شد و نعمت به تمامیت رسید الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی خب حالا الان چطور قدر اقامه دین رو توی حاکمیت اسلامی و محور مقاومت بدونیم؟ || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
13تا اوج نعمت.mp3
4.6M
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] تا اوج نعمت [] توی این قسمـــت حاج آقا عابدینی از چیا گفتن برامون؟! وَ يُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَ يَهْدِيَكَ صِرَاطاً مُسْتَقِيما یتم نعتمه علیک در سوره فتح یعنی نعمت را بر تو تمام می‌کنیم. این تمام شدن نعمت در سه جا به صورت واضح آمده است. یکی در زمان تغییر قبله، سپس در زمان صلح حدیبیه و در جریان فتح مکه، که آنجا هم وعده تمامیت نعمت به مومنان و مسلمانان داده شد. این وعده‌ که در سه واقعه تکرار شده بود، در غدیر که حجة‌الوداع پیغمبر بود به تمامیت رسید. || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] تاریخ در جریان [] صلح حدیبیه یه حرکت عظیم بود مؤمنینی که با روحیه شهادت حرکت کردن و امید بازگشت نداشتن همین صلحِ در اوج جهاد، نتایج عظیمی داشت که یکی از اون ها هدایت به صراط مستقیم بود. صراطی که مصداق روشن داره، نه مفهومی انتزاعی! حاج این بار برامون میگن که وقتی ما هر روز در نماز "اهدنا الصراط المستقیم" می‌خونیم، یعنی می‌خوایم در کنار حق و در مقابل باطل باشیم؛ درست مثل امروز که کنار محور مقاومت ایستادن و از دشمنان تبری جستن، همپن صراط مستقیمه! بله؛ راه حق و باطل همچنان جاریه؛ دیروز توی حدیبیه، امروز هم غزه! || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.
14تاریخ در جریان.mp3
4.64M
.:: ::. ::| تفســـیر‌ســـورهٔ‌فتـــح |:: [] تاریخ در جریان [] توی این قسمـــت حاج آقا عابدینی از چیا گفتن برامون؟! هر عمل ما به اعمال دیگر ارتباط دارد و این آیات به این مسئله بسیار توجه می‌دهد؛ که جریان صلح حدیبیه با اینکه به ظاهر جنگی نبود و صلح بود، اما اثرش از بسیاری از جنگ‌ها بیشتر شد. چون مردم آماده شهادت بودند، نه اینکه برای صلح آمده باشند و حالت خواری صلح از ابتدا در ذهن‌شان بوده باشد. خدای سبحان هم برای این حرکت چندین نتیجه عظیم قرار داد: ابتدا لیغفر لک الله ما تقدم من ذنبک و ما تاخر که بیان شد، دیگری یتم نعمته علیک که نعمت را بر تو تمام می‌کنیم و سوم یهدیک صراطا مستقیما که نشان می‌دهد این هدایت دائمی است. || الگـــوی‌امامـت || || محله‌پیشـرفت || .:: Ma_Pishraft ::.