eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
8.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
ا📑📜📑📜 ا📜📑📜 ا📑📜 ا📜 📂 محیای رسول الله، شریعت الهی: مقدمه دوم: محیا، سیره و سنت وجود مقدس حضرت ختمی مرتبت (صلّى اللَّه عليه و آله و سلم) از زمان تولد تا رحلت، تبیین شریعت، احکام دین و دستور العمل تشریع بوده است. این سیره و سنت نبوی، مستنبط از مصادر اجتهادی حجیت دارد که لازمه ذاتی این حجیت، منجّزیت و معذّریت است، و این امر مورد وفاق مسلمین است. امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در حدیثی مفصل در خصوص زمان به نبوت رسیدن و معرفی رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) تصریح فرمودند: زمانیکه هیچ چیز خلق نشده بود؛ یعنی قبل خلق آب، عرش، کرسی، آسمانها و زمین، لوح و قلم، بهشت و جهنم، ملائکه و آدم و حوا، خداوند نور حبیبش و نبی ما محمد (صلّى اللَّه عليه و آله و سلم) را آفرید. و خطاب به او فرمود: «لَوْلَاكَ مَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاكَ» و نیز فرمود: «يَا حَبِيبِي وَ يَا سَيِّدَ رُسُلِي وَ يَا أَوَّلَ مَخْلُوقَاتِي وَ يَا آخِرَ رُسُلِي». و سپس وقتی خداوند قلم را خلق کرد، بدو دستور داد که بنویسد: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عليّ وليّ اللّه»، در این زمان قلم با شنیدن نام آن حضرات به سجده می افتد. 📔التوحيد (للصدوق)، ص۶۷ 📔 مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ص۴۹ 📔 الأنوار في مولد النبي صلى الله عليه و آله، ص۸ روایت وارده و أخبار مشابه آن بیانگر این است که نبوت و رسالت حضرت ختمی مرتبت (صلّى اللَّه عليه و آله و سلم) محدود به ابعاد زمانی و مکانی نیست، بلکه طبق روایات شریفه زمانی که نه آسمان و زمینی بود و نه هیچ خلقی، آسمانیان، وجود مبارک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) را به "سیّد الرّسل" می شناختند و نام ایشان به نام رسول الله در تمام آسمانها حک شده بود. با این حال محطّ ما در بررسی تاریخ تشریع، از زمان بعثت رسول الله (صلی الله علیه و اله) است. زیرا در این زمان است که حضرت قرآن بر پیامبر نازل شده، در قالب کلامی وحیانی به خلق ابلاغ می شود، و به این ترتیب شریعت صورت دیگری پیدا می کند. ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
ا📑📜📑📜 ا📜📑📜 ا📑📜 ا📜 📂 شریعت محمدی و اهل بیت گرامی آن حضرت (۱) این شریعت محمدی، تماما توسط امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (علیه السلام) به املاء در می آید و سپس نزد اهل بیت گرامی آن حضرت که معلمان شریعت و مبین آن هستند، قرار می گیرد. امیرالمؤمنین (علیه السلام) در روایتی می فرمایند: «هیچ آیه ای از قرآن بر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل نشد، مگر این که قرائت آن را به من آموخت و آن را بر من املا کرد و من آن را با خط خودم نوشتم و تأویل و تفسیر، ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه و خاص و عام آن را به من تعلیم داد و از خدا خواست که فهم و حفظ آن را به من عطا فرماید. از زمانی که آن دعا را درباره من کرد، هیچ آیه ای از کتاب خدا و هیچ علمی را که بر من املا کرد و آن را نوشتم، فراموش نکردم و هرچه را که خدا به او تعلیم داد از حلال و حرام و امر و نهی، گذشته و آینده و هر نوشته ای که پیش از وی بر هر کسی نازل شده بود، از طاعت و معصیت، همه را به من تعلیم فرمود و آن را حفظ کردم و حتی یک حرف از آن را فراموش نکردم. سپس دستش را بر سینه ام نهاد و از خدا خواست دلم را از علم و فهم و حکمت و نور پر کند. عرض كردم: يا رسول اللَّه (صلى الله عليه و آله و سلم)! ميترسى فراموش كنم؟ فرمود: از فراموشى بر تو ترسى ندارم، چون از خدا خواستم كه تو را حافظه دهد و فراموشت نكند، ولى براى همكاران خود بنويس: على (علیه السلام) گويد، عرض كردم: همكارانم كيستند؟ فرمود: امامان از فرزندانت كه بدانها امتم از باران بنوشند و دعايشان مستجاب شود و بدانها خدا بلا را از ايشان بگرداند و به وسيله آن‏ها رحمت از آسمان نازل شود و اين اول آنها است (با دست خود به امام حسن اشاره كرد بعد به امام حسين (علیهماالسلام)) سپس فرمود: امامان از فرزندان اويند». 📔الأمالي( للصدوق)، النص، ص۴۰۱ این روایت مؤید کلام مزبور است که تمام شریعت پیامبر (صلى الله عليه و آله و سلم) توسط حضرت على (علیه السلام) به املا درآمده تا در اختیار امامان بعدی قرار گیرد. امام صادق ‌(علیه السلام) در روایت ذیل به جامعیت آن کتاب مکتوب توسط حضرت مولى (علیه السلام) و وجود آن نزد ائمه (علیهم السلام) تصریح می کنند. امام صادق ‌(علیه السلام) فرمودند: «أَمَا وَ اللَّهِ إِنَّ عِنْدَنَا مَا لَا نَحْتَاجُ إِلَى أَحَدٍ وَ النَّاسُ يَحْتَاجُونَ إِلَيْنَا، إِنَّ عِنْدَنَا الْكِتَابَ بِإِمْلَاءِ رَسُولِ اللَّهِ وَ خَطَّهُ عَلِيٌّ بِيَدِهِ صَحِيفَةٌ طُولُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فِيهَا كُلُّ حَلَالٍ وَ حَرَامٍ»؛ به خدا قسم نزد ما چيزى است كه به هيچ كس نيازمند نيستيم و مردم به ما نياز دارند. نزد ما كتابى است به املاء پيامبر اكرم و خط على (علیهما السلام) به طول هفتاد ذراع كه در آن هر حلال و حرامى هست. 📔 الفصول المهمة في أصول الأئمة (تكملة الوسائل)، ج۱، ص۵۰۳ ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
ا📑📜📑📜 ا📜📑📜 ا📑📜 ا📜 📂 شریعت محمدی و اهل بیت گرامی آن حضرت (۲) در جمع بندی مطالب قبل، باید اظهار داشت که پس از رحلت پیامبر، اهل بیت گرامی ایشان (علیهم السلام) در جمیع آنات و ادوار تاریخ، اقامه کننده سیره و سنت نبوی و احیاگر آن بوده اند. به عنوان نمونه می توان به حدیث ذیل اشاره نمود: امام رضا (علیه السّلام) فرمودند: «فَإِنَّا إِنْ تَحَدَّثْنَا حَدَّثْنَا بِمُوَافَقَةِ الْقُرْآنِ وَ مُوَافَقَةِ السُّنَّةِ إِنَّا عَنِ اللَّهِ وَ عَنْ رَسُولِهِ نُحَدِّثُ وَ لَا نَقُولُ قَالَ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ فَيَتَنَاقَضُ كَلَامُنَا إِنَ‏ كَلَامَ‏ آخِرِنَا مِثْلُ كَلَامِ أَوَّلِنَا وَ كَلَامَ أَوَّلِنَا مِصْدَاقٌ لِكَلَامِ آخِرِنَا»؛ ما اهل بیت اگر سخن بگوییم، موافق قرآن و موافق سنت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) سخن می گوییم، و از قول کسی سخن نمی گوییم تا کلام ما با یکدیگر متناقض باشد، همانا کلام آخرین ما چون کلام نخستین ماست و کلام اولین ما مصداق کلام آخرین ماست. 📔 رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، النص، ص۲۲۴ پس اهل بیت گرامی رسول خدا (علیهم السّلام) به معنای أتم و أکمل، معلمان شریعت و احیاگران سنن النبی (صلّی اللّه علیه و آله) می باشند، کلام و امرشان کلام الهی و مبین سیره و سنت پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله و سلم) بوده، لذا جمیع خلق به امر خدا مأمور به اطاعت از ایشان هستند. پس از بیان مطالب فوق و تشریح تاریخ تشریع، اضافه می کنیم که همّ ما در بررسی مدّقانه تاریخ تشریع حضرت ختمی مرتبت و اهل بیت ایشان (علیهم السّلام)، استخراج و تبیین سیره و سنن آن حضرات (علیهم السلام) به حول الله و قوته خواهد بود. ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎خداروشکر یه عمریه رقیه ای شد همه دلهامون 🎤 کربلایی محمدحسین_پویانفر 💠(علیها السلام )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نصرت جمهوری اسلامی، نصرت خداست! 🎥کوتاه ببینیم 💠12فروردین روز جمهوری اسلامی مبارک باد 🌺 🖇کانال نقشه راه در ایتا،گپ و تلگرام👇 🌐@Naghshe_rah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ ضربه‌ی انتخاب...... 💠کلیپ ✅ما ضربه از انقلاب نمی خوریم..... ما ضربه از انتخاب هامون میخوریم..... ____ 🖇کانال نقشه راه در ایتا و تلگرام👇 🌐@Naghshe_rah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ تلاش دشمنان برای کم رنگ کردن انتخابات..... 💠کلیپ ✅حضور مردم در انتخابات برای دشمنان چیز مطلوبی نیست لذا با آن مقابله میکنند........ ____________ 🖇کانال نقشه راه در ایتا و تلگرام👇 🌐@Naghshe_rah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 شماره‌ی دویست‌وهشتادودوم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «فضای مجازی را به نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید» منتشر شد. 🌟 خط حزب‌الله در این شماره بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای‌عالی فضای مجازی را برای اولین‌بار منتشر کرده است. 👈 در سخن هفته این شماره از خط ‌حزب‌الله، به تکلیف جامعه مومن و انقلابی برای صیانت از پیام شهیدان پرداخته شده است. 🌷 شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم سعید خواجه صالحانی تقدیم می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ معرفی مستند 👈 بررسی سیاست قطعی جمهوری اسلامی درباره در گفتگو با مقامات ارشد نظام 📺 پخش به‌زودی از KHAMENEI.IR و شبکه‌ یک سیما 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا🔳📑🔳📑 ا📑🔳 ا🔳 ا📑 📑 علت وجوب صلاة هشام بن حکم از خدمت امام صادق (علیه السلام) در خصوص علت وجوب صلاة سوال می پرسد و می گوید: ▫️«فَإِنَّ فِيهَا مَشْغَلَةً لِلنَّاسِ عَنْ حَوَائِجِهِمْ وَ مَتْعَبَةً لَهُمْ فِي أَبْدَانِهِمْ»؛ با اين كه اين عبادت مردم را از برآوردن نيازمندي هايشان مشغول نموده و بدن هايشان را به رنج مى‏اندازد، چطور حق تعالى آن را بر ايشان واجب كرده؟ ▪️امام (علیه السلام) در پاسخ او می فرمایند: «فِيهَا عِلَلٌ وَ ذَلِكَ أَنَّ النَّاسَ لَوْ تُرِكُوا بِغَيْرِ تَنْبِيهٍ وَ لَا تَذَكُّرٍ لِلنَّبِيِّ بِأَكْثَرَ مِنَ الْخَبَرِ الْأَوَّلِ وَ بَقَاءِ الْكِتَابِ فِي أَيْدِيهِمْ فَقَطْ، لَكَانُوا عَلَى مَا كَانَ عَلَيْهِ الْأَوَّلُونَ، فَإِنَّهُمْ قَدْ كَانُوا اتَّخَذُوا دِيناً وَ وَضَعُوا كُتُباً وَ دَعَوْا أُنَاساً إِلَى مَا هُمْ عَلَيْهِ وَ قَتَلُوهُمْ عَلَى ذَلِكَ، فَدَرَسَ أَمْرُهُمْ وَ ذَهَبَ حِينَ ذَهَبُوا. وَ أَرَادَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ لَا يُنْسِيَهُمْ أَمْرَ مُحَمَّدٍ، فَفَرَضَ عَلَيْهِمُ الصَّلَاةَ يَذْكُرُونَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ يُنَادُونَ بِاسْمِهِ وَ تَعَبَّدُوا بِالصَّلَاةِ وَ ذِكْرِ اللَّهِ لِكَيْلَا يَغْفُلُوا عَنْهُ وَ يَنْسَوْهُ فَيَنْدَرِسَ ذِكْرُه‏»؛ در آن اسرار و عللى است و توضيح آن اين است كه اگر مردم به حال خود واگذارده شده و هيچ تنبيه و تذكيرى از ناحيه نبى متوجه ايشان نمى‏شد و كتاب خدا صرفا در دستشان باقى مى‏ماند، حالشان همچون حال مردمان اوّل مى‏گشت، چه آنكه آنها اگرچه دين را اخذ نموده و كتب را وضع و جعل كرده و مردمانى را هم به كيش و آيين خود فرا خوانده و احيانا با آنها به مقاتله نيز پرداختند، ولى پس از رفتن از اين دنيا اسمشان از يادها رفته و امرشان مندرس و كهنه گرديد، گويا اصلا ايشان در اين دنيا نبوده‏اند و خداوند تبارك و تعالى اراده كرد که دين و آيين و امر محمّد (صلّى اللَّه عليه و آله) فراموش نشود و بدين جهت بر امتش نماز را فرض و واجب قرار داد، در اين نماز هر روزه مردم پنج بار با صداى بلند اسم نامى پيامبر را برده و با انجام افعال نماز خدا را عبادت كرده و او را ياد مى‏نمايند و بدين ترتيب از آن حضرت غافل نشده و فراموشش نمى‏كنند و در نتيجه ذكرش مندرس و كهنه نمى‏گردد. 📗وسائل الشيعة، ج‏۴، ص۹ 🖊عبارت "فِيهَا عِلَلٌ" در پاسخ سائل، إشعار به این مطلب دارد که نمازی که صورت ظاهر دین است، بواطنی هم دارد و در این روایت به یک مورد از موارد آن اشاره شده که عبارتست از اینکه خداوند تبارك و تعالى اراده كرد که دين و آيين و امر محمّد (صلّى اللَّه عليه و آله) فراموش نشود و بدين جهت بر امتش نماز را فرض و واجب قرار داد و از طریق تذکر و زدودن غفلت، حفظ و بقای شریعت محمدی را جاویدان ساخت. ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 📑 🔳 📑🔳 🔳📑🔳📑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دوره مجازی جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی 🔻🔺پژوهشکده زن و خانواده با هدف آشنایی پژوهشگران حوزه زن و خانواده با جریان ها و تحولات مهم این عرصه در سال های پس از انقلاب تاکنون (1397-1357)، اقدام به برگزاری دوره مجازی آفلاین با موضوع " جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی"می نماید. ✔️شیوه برگزاری دوره به صورت مجازی(آفلاین) می باشد و به شرکت کنندگان، گواهی معتبر از سوی پژوهشکده زن و خانواده اعطاء خواهد شد. ✔️مخاطبین دوره، اساتید رشته های مطالعات زنان، حقوق، روان شناسی و تاریخ انقلاب اسلامی، طلاب و دانشجویان رشته مطالعات (اسلامی) زنان و رشته های مرتبط، مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ، پژوهشگران و فعالان مطالعات زن و خانواده و پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی خواهد بود. 🔖زمان ثبت نام تا 20  فروردین ماه 1400 🔖شروع دوره 2 اردیبهشت ماه 1400 🔷🔸علاقمندان به شرکت در دوره فوق می توانند با مراجعه آدرس های زیر ثبت نام نمایند: 🌐http://event.wrc.ir 🌐http://wrc.ir 💎جهت راهنمایی بیشتر🔰🔰 باشماره آموزش (02532603357  داخلی 4618) و یا شماره مستقیم  (02532144618)  تماس حاصل فرمایید یا پیام خود را به شماره سروش آموزش  (09011067477)  ارسال نمایید 💠💎💠