eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
10.3هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تایپ امید
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نمایش Document های اخیری که استفاده می‌کردیم... @typeomid
ا🔳📑🔳📑 ا📑🔳 ا🔳 ا📑 ا❁﷽❁ا 📑 لأَيِّ شَيْ‏ءٍ فَرَضَ اللَّهُ الْخَمْسَ الصَّلَوَاتِ فِي خَمْسِ مَوَاقِيت‏ از امام حسن مجتبى (عليه السّلام) روايت شده كه فرمود: عدّه ‏اى از يهود نزد پيامبر (صلّى اللَّه عليه و آله) آمده و داناترين آنها در باره مسائل از آن حضرت سؤال كرد و جزء سؤالاتى كه از آن حضرت پرسيد اين بود كه گفت: بفرمائيد تا بدانم براى چه خداوند عزّ و جلّ اين نمازهاى پنجگانه را در طول شبانه روز در پنج نوبت بر امّت تو مقرّر فرمود؟ پيامبر (صلّى اللَّه عليه و آله) در پاسخ سوال آنها فرمود: ▪️صلاة الظهر إِنَّ الشَّمْسَ عِنْدَ الزَّوَالِ لَهَا حَلْقَةٌ تَدْخُلُ فِيهَا، فَإِذَا دَخَلَتْ فِيهَا زَالَتِ الشَّمْسُ،‏ فَيُسَبِّحُ كُلُّ شَيْ‏ءٍ دُونَ الْعَرْشِ‏ بِحَمْدِ رَبِّي‏ جَلَّ جَلَالُهُ وَ هِيَ السَّاعَةُ الَّتِي يُصَلِّي عَلَيَّ فِيهَا رَبِّي جَلَّ جَلَالُهُ،‏ فَفَرَضَ اللَّهُ عَلَيَّ وَ عَلَى أُمَّتِي فِيهَا الصَّلَاةَ وَ قَالَ‏: «أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلى‏ غَسَقِ اللَّيْلِ» وَ هِيَ السَّاعَةُ الَّتِي يُؤْتَى فِيهَا بِجَهَنَّمَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَمَا مِنْ مُؤْمِنٍ يُوَافِقُ تِلْكَ السَّاعَةَ أَنْ يَكُونَ سَاجِداً أَوْ رَاكِعاً أَوْ قَائِماً إِلَّا حَرَّمَ اللَّهُ جَسَدَهُ عَلَى النَّارِ؛ 📗من لا يحضره الفقيه، ج۱‏، ص ۲۱۲ ▫️همانا خورشيد را هنگام زوال حلقه‏ ايست كه بدان داخل مى ‏شود و در اين هنگام هر چه در ميان عرش و زمين است به تسبيح و تحميد پروردگارم جلّ جلاله زبان مي گشايد، و چون داخل آن شد، زوال خورشيد صورت مي گيرد و در اين هنگام هر چه تحت عرش است (يا در ميان زمين و عرش است) به تسبيح و تحميد پروردگارم جلّ جلاله زبان مي گشايد، و اين همان ساعتى است كه پروردگارم جلّ جلاله صلوات و رحمت و بركات خود را بر من نازل مي فرمايد، و خداوند در اين موقع بر من و امّتم نماز را واجب ساخته است و فرموده: «أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلى‏ غَسَقِ اللَّيْلِ‏»؛ يعنى: نماز را از وقت زوال خورشيد تا نيمه شب بپا دار. و اين ساعتى است كه در روز قيامت جهنّم را در صحراى محشر مى ‏آورند، پس هيچ مؤمنى نيست كه آن ساعت در سجده يا ركوع باشد يا به نماز ايستاده باشد، مگر آنكه خداوند بدنش را بر آتش حرام سازد. 🔳 شرح الحدیث 🖊حضرت ختمی مرتبت در صدر حدیث زوال الشمس را با این تعبیر تعریف فرمودند: «إِنَّ الشَّمْسَ عِنْدَ الزَّوَالِ لَهَا حَلْقَةٌ تَدْخُلُ فِيهَا، فَإِذَا دَخَلَتْ فِيهَا زَالَتِ الشَّمْسُ»؛ منظور از حلقه‏ اى كه خورشيد داخل آن مى‏شود، همان خطّ يا دائره فرضى نصف النّهار است، بنابراین وقت نماز ظهر، زوال خورشید است که با میل پیدا کردن آن از دایره نصف النهار از فوق الارض به سمت غرب تحقق می‌یابد. به همین دلیل زمان زوال در بلاد مختلف كه طول جغرافيائى آنها روى كره زمين اختلاف دارد، متفاوت است‏. سپس به حکمت و علت تشریع نماز در این وقت از روز اشاره می فرمایند که آن عبارتست از اینکه در این زمان: ▫️كل شي‏ء يسبح بحمده‏؛ که آیه شریفه حضرت قرآن نیز بدان تصریح دارد: «وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِيًّا وَ حينَ تُظْهِرُون‏» ▫️و نیز خداوند در این زمان بر پیامبرش دعا و رحمت می فرستند؛ "يُصَلِّي عَلَيَّ فِيهَا رَبِّي". ▫️و اين ساعتى است كه در روز قيامت جهنّم را در صحراى محشر مى‏آورند. پس این زمانهایی که از جانب شارع برای تسبیح و صلاة تشریع شده، بر داعی و مصلی اثر گذار است. چنانچه همان حضرت در روایتی می فرمایند: «هَذِهِ سَاعَةٌ تُفْتَحُ فِيهَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أُحِبُّ أَنْ يَصْعَدَ لِي فِيهَا عَمَلٌ صَالِح‏»؛ زمان زوال ساعتی است که در‏های آسمان‏ باز می ‏شود و من دوست دارم کار نیکی از من در این ساعت بالا رود. 📗مستدرک الوسائل، ج۳، ص۶۷ 📑 🔳 📑🔳 🔳📑🔳📑
🔻آیت‌الله حسینی بوشهری در مشهد: 🏴 نخبه پروری از مهمترین اقدامات امام صادق(علیه السلام) بود ◻️ امام جعفر صادق(علیه السلام) در دوران اختناق خلفای بنی امیه و بنی عباس توانست چهار هزار شاگرد تربیت کند و شاگردان تربیت شده در مکتب آن حضرت با حضور در سرزمین های مختلف فضای جامعه آن روز را به کلمات نورانی قرآن و احادیت اهل بیت(علیهم صلوات الله اجمعین ) معطر کردند. ◻️ امام خمینی(ره) نیز یکی از پرورش یافتگان مکتب این امام همام بود که با اتکاء به قدرت الهی و بهره مندی از میراث علمی آن حضرت توانست تحول عظیمی در دنیای اسلام به وجود بیاورد. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🚨 *فوری* *مطالبه عذر خواهی مهر‌ علیزاده از توهین وی به ساحت علمی حوزویان* صدای اعتراض جمعی از اساتید و طلاب انقلابی جامعه الزهراء به خبرگزاری فارس رسید . *حمایت کنید* تا به نتیجه برسد 👇 https://farsnews.ir/my/c/71475 جمعی از اساتید و طلاب انقلابی جامعه الزهراء
💢 میخواهند انتخابات را تهدیدی برای نظام درست کنند... ‼️ دشمنان ما در خارج کشور دنبال این هستند که انتخابات را تهدیدی درست کنند بر علیه نظام اسلامی و انتخابات را سرد کنند. ✍️ 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💎 حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا قرائتی : "...خانه ای که غبار گرفته است را خراب نمی کنند ، تمیز می کنند .... " . ممکن است بی تدبیری مسئولان ، چهره انقلاب را غبار آلود کرده باشند ، اما علاجش ، رای ندادن و تخریب انقلاب نیست ، علاجش رای دادن و رای صحیح دادن است. . 🗳 🕌 ؛🇮🇷 ناصرات المهدی عجّل الله تعالی فرجه 🇮🇷⚜️ 🇮🇷⚜️🇮🇷 🇮🇷⚜️🇮🇷⚜️🇮🇷⚜️🇮🇷⚜️🇮🇷
15.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹قضاوت با شما بزرگواران این ویدیو مهم را حتما ببینید. 🗳 🕌 ؛🇮🇷 ناصرات المهدی عجّل الله تعالی فرجه 🇮🇷⚜️ 🇮🇷⚜️🇮🇷 🇮🇷⚜️🇮🇷⚜️🇮🇷⚜️🇮🇷⚜️🇮🇷
هدایت شده از انتشارات شهید کاظمی
📣 اطلاعیه مهم 📣 . ✨ انتشارات شهید کاظمی، در راستای حمایت از پیامرسان های ایرانی، به صورت جدی، شبکه اصلی خود را در پشتیبانی می‌کند. لذا جهت اطلاع از اخبار ویژه، تخفیف‌ها، برنامه‌ها و خدمات گسترده فروشگاه آنلاین ، با استفاده از لینک موجود در بیو پیج، یا با جستجوی آدرس https://eitaa.com/nashreshahidkazemi یا 🆔 @nashreshahidkazemi در این پیامرسان عضو شوید. . . . 🍃 ما را دنبال کنید... 📌 🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور 🆔 @nashreshahidkazemi . https://eitaa.com/nashreshahidkazemi
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 🔳 ما المعرفة: 🔲 مقدمه در مباحث سابق به تفصیل اثبات شد که تفقه در دین، تفهم و تعقل در ولايت و تحصیل معرفت امام هر عصر است، فروعات منشعب از این بحث نیز مورد مداقه قرار گرفت. حال پیش از ورود به مدخل بعدی، ضرورت دارد تا معناي حقيقي معرفت تبيين شود. 🔳 وجوب نيت در جمیع أعمال و عبادات براساس آيه ۶۵ سوره مبارکه ذاريات «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون»، هدف خلقت، عبودیت است. امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: منظور از عبودیت در آیه شریفه، شناخت است. پس مراد از خلقت چیزی جز شناخت و معرفت نبوده است. در واقع غرض اقصاى خداوند متعال از تشریع شریعت و وضع تکالیف چیزی جز معرفت نبوده، تا عباد بواسطه آن معرفت بتوانند نسبت به ذات ربوبی تقرب یابند. لذا برماست تا دریابیم معرفت مقرِّب به ذات أحدیت کدام معرفت است. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ◀️ابوحمزه ثمالی از حضرت علی بن الحسین (علیهما السلام) روایت کرده که آن حضرت فرمودند: «لَا عَمَلَ إِلَّا بِنِيَّة». 📓الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۲، ص ۸۴ ↩️ وفق این کلام حضرت معلوم می شود که با انتفای نیت، جنس هرگونه عملی منتفی است. به بیانی دیگر عمل بدون نیت، عمل تلقی نمی شود، بلکه هباء منثور است. ◀️ در صحیحه مشهوره از رسول خدا (صلوات الله علیه) آمده است: «إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ وَ إِنَّمَا لِامْرِئٍ مَا نَوَى، فَلَا بُدَّ لِلْعَبْدِ مِنْ خَالِصِ النِّيَّةِ فِي كُلِّ حَرَكَةٍ وَ سُكُونٍ، لِأَنَّهُ إِذَا لَمْ يَكُنْ بِهَذَا الْمَعْنَى يَكُونُ غَافِلًا وَ الْغَافِلُونَ قَدْ ذَمَّهُم‏ اللَّهُ تَعَالَى فَقَالَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا وَ قَالَ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ، ثُمَّ النِّيَّةُ تَبْدُو مِنَ الْقَلْبِ عَلَى قَدْرِ صَفَاءِ الْمَعْرِفَةِ وَ تَخْتَلِفُ عَلَى حَسَبِ اخْتِلَافِ الْإِيمَانِ فِي مَعْنَى قُوَّتِهِ وَ ضَعْفِهِ»؛ یعنی مناط و ملاک ارزش أعمال بسته به نیّات آن است. پس بر هر بنده ‏اى از بندگان خدا لازم است که نيت خود را در تمام حركات و سكنات خالص كند، زيرا در غير اين صورت از جمله غافلين محسوب شده و خداوند متعال غافلين را در قرآن کریم مذموم شمرده و مى ‏فرمايد: آنان مانند چهارپايان و بلکه گمراهترند و آنان غافلان هستند. نیت از قلب نشأت می گیرد و آن نیز مبتنی بر مقدار صفاء معرفت است (پس منشا نیت، معرفت است) و قوت و ضعف آن نیز حسب درجه ایمان مختلف است. 📓مصباح الشريعة، ص ۵۳ ◀️آن حضرت در حدیث دیگری می فرمایند: «لِيَكُنْ لَكَ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ نِيَّةٌ صَالِحَةٌ حَتَّى فِي النَّوْمِ وَ الْأَكْلِ»؛ بايد در هر كارى نیت صالح داشته باشى، حتى در خوابيدن و خوردن. 📓مكارم الأخلاق، ص ۴۶۴ ⏪مفاد این خبر در روایات به تواتر موجود است. مبتنی بر این اخبار اساس و شالوده جمیع أعمال بر نیت ابتناء دارد. و أعمال، ثمارِ نیات محسوب می شوند؛ «الْأَعْمَالُ ثِمَارُ النِّيَّاتِ». 📓تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص ۹۳ ◀️ بنابراین عبادیات همچون سایر أعمال مبتنی بر نیات می باشند. و نيت، قربة الي الله است. عبادت بما هو، بدون نيت قربة الي الله پذيرفته نيست، زيرا إتجاهي ندارد. عبادات و جمیع فرائض با هدف تقرب الي الله اتیان می یابد. بنابراین شرط قبولي جمیع عبادات تقرب الي الله باشد. چنانچه حضرت صادق (علیه السلام) می فرمایند: «إِيَّاكَ وَ الرِّيَاءَ فَإِنَّهُ مَنْ عَمِلَ لِغَيْرِ اللَّهِ وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَى مَنْ عَمِلَ لَهُ». 📓وسائل الشيعة، ج‏۱، ص ۶۶ ⏪ پس اساس عبادت بما هو، مبتنی بر نیت قربت است و تقرب الی الله غایت و شرط قبولی عبادیات است. ↩️ادامه دارد ... 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳