eitaa logo
مهدی عظمتی
1.7هزار دنبال‌کننده
223 عکس
128 ویدیو
184 فایل
#تدریس دروس حوزوی،دانشگاهی به صورت فشرده و کارگاهی «ادبیات عرب ، منطق ، اصول،دروس‌معارفی» #مشاوره‌تحصیلی‌وخانوادگی #مدرس:حجت الاسلام مهدی عظمتی: @Mahdiazemate12 🅿لینک گروه پرسش و پاسخ : https://eitaa.com/joinchat/2377646166Cf52c1877fb
مشاهده در ایتا
دانلود
اعمالتون مقبول اعیادتون مبارک 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 وداع با ماه رمضان 🔸 رهبر انقلاب: در دعای وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد (علیه‌السلام) میفرماید: «تَشکُرُ مَن شَکَرَکَ وَ أنتَ ألهَمتَهُ شُکرَکَ»؛ تو بودی که شکرگزاری را به دل شاکران الهام کردی. «وَ تُکافِئُ مَن حَمِدَکَ وَ أنتَ عَلَّمتَهُ حَمدَکَ»؛ تو بودی که توفیق دادی، تعلیم دادی که بتواند حمد تو را به جا بیاورد. به قول شاعر: گفت آن الله تو لبیک ماست و آن نیاز و درد و سوزت پیک ماست
ا❁﷽❁ا «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ». ✍🏻 عید فطر، روز بازگشتِ کافّه مکلفین به فطرت ولایی شان مبارکباد. قالَتْ مولاتنا فَاطِمَةُ (علیها السلام): «فَهُوَ الْفَاطِرُ وَ أَنَا فَاطِمَة». 📓 الفضائل (لابن شاذان القمي)، ص ۸۱
بروشور ها رو حتما مطالعه کنید ☝️☝️
صهیونیست‌ها از ترسشون رفتند تو پناه‌گاه‌ها و مردم ایران در شهرهاشون میلیونی دور هم جمع شدند و ‎ گرفتند خب مگه مرض داشتید اینکار رو کردید که الان اینطور آواره شدید.
🔶تشویق کردن دانش آموز،فرزندان یکسری قواعد واصولی داره که باید رعایت کنیم و برخی از آنها عبارتند از: 1. به اندازه باشد 2. فقط جنبه مادی نداشته باشد. 3. جهت و علت تشویق باید مشخص باشد. 4. لازم نیست تشویق شونده از هر جهت بی عیب باشد ( کتاب مهارت معلمی؛ محسن قرائتی) 5. گاه به گاه باشد نه مداوم 6. فرد با خودش مقایسه شود نه با دیگران 7. متناسب با روحیات شخص باشد. 8. عمل فرد تایید و تشویق شود. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
السلام علیک یا ابا عبدالله السلام علیکم یا اهل بیت النبوة کربلا با تربتش عمریست که دارالشفاست مشهد اما نسخه اش با آب سقاخانه است ✦✦✦ سال‌ها در عوض مکه و اعمال طواف حجرالمشهدِ آهوی تو را می‌بوسم … https://eitaa.com/Mahdiaazemate
هدایت شده از مهدی عظمتی
🖊عزیزان طلبه عنایت داشته باشید که یک قبلا تقدیم برخی از عزیزان شده بود که به صورت رایگان ،به زودی😊 در اختیار شما عزیزان در این کانال قرار داده میشه. التماس دعا... https://eitaa.com/Mahdiaazemate
وعده ای که داده بودم وقتش رسیده ان شاءالله که برا دوستان طلبه و کسانی که ادبیات عرب میخونند مفید باشه. 👇👇
💠از تفاسیر ادبی مثل کشاف و جوامع الجامع،تبیان،و... استفاده شده است. 🖊این سوره با تبریک و تحسین خداوند در مورد فرمانروایی و حاکمیت و قدرت مطلقه او آغاز می‌شود و در آیه دوم، آفرینش و مرگ و حیات را در جهت آزمایش الهی و انتخاب اصلح، ذکر می‌کند. ❇️در تفسیر نمونه مطالب سوره ملک در سه محور خلاصه شده است: ✅بحث‌هایی پیرامون مبدأ و صفات خداوند و نظام شگفت‌انگیز خلقت مخصوصا آفرینش آسمان‌ها و ستارگان، آفرینش زمین و مواهب آن، آفرینش پرندگان و آب‌های جاری و آفرینش گوش، و چشم و ابزار شناخت. ✅بحث‌هایی پیرامون معاد و عذاب دوزخ و گفتگوی مأموران عذاب با دوزخیان. ✅انذار و تهدید کافران و ظالمان به انواع عذاب‌های دنیا و آخرت. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﻜﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ [ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻲ ] ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ .1⃣ ............... #⃣تجزیه و ترکیب مختصر {تَبارَکَ} فعل ماضی، مبنی بر فتحه ظاهری یا تقدیری {الَّذِی} فاعل، مرفوع یا در محل رفع {بِیَدِهِ} حرف جر و اسم بعد از آن مجرور / (ه) ضمیر متصل در محل جر، مضاف الیه / خبر مقدّم محذوف {الْمُلْکُ} مبتدا مؤخّر {وَهُوَ} (و) حرف عطف / مبتدا، مرفوع یا در محل رفع {عَلی} حرف جر {کُلِّ} اسم مجرور یا در محل جر {شَیْءٍ} مضاف الیه، مجرور یا در محل جر {قَدِیرٌ} خبر، مرفوع یا در محل رفع. ........... 📶نکته تفسیری واژه «ملك» در آيه شريفه به مفهوم فرمانروايى گسترده و مالكيت تدبير و تقدير مى باشد و منظور آيه اين است كه: پربركت و زوال ناپذير است نام آن تدبيرگر والايى كه فرمانروايى كران تا كران هستى و تدبير امور و شئون آن به اراده حكيمانه و دست تواناى اوست. وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْ ءٍ قَدِيرٌ و او بر هر چيزى تواناست. او، هم مى تواند نعمت ها و موهبت ها را به بندگانش ارزانى دارد، و هم آنان را به خاطر ناسپاسى و گناه به كيفر كردارشان برساند. .......... https://eitaa.com/Mahdiaazemate
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجزیه و ترکیب و تفسیر آیه اول سوره ملک ⏹نکات تفسیری وادبی از کتب ✅تفسیرالمیزان ✅تفسیر جوامع الجامع ✅تفسیر مجمع البیان ✅تفسیر اطیب البیان ✅تفسیر احسن الحدیث ........ https://eitaa.com/Mahdiaazemate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الملك الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﮒ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺯﻣﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﻛﺪﺍﻣﺘﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺗﺮﻳﺪ ، ﻭ ﺍﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ .(٢) تجزیه وترکیب {الَّذِی} بدل تابع {خَلَقَ} فعل ماضی، مبنی بر فتحه ظاهری یا تقدیری / فاعل، ضمیر مستتر (هو) در تقدیر {الْمَوْتَ} مفعولٌ به، منصوب یا در محل نصب {وَالْحَیاةَ} (و) حرف عطف / معطوف تابع {لِیَبْلُوَکُمْ} (ل) حرف تعلیل که بعدش أن مضمره در تقدیر هست منصب داده. / فعل مضارع، منصوب به فتحه ظاهری یا تقدیری / (ک) ضمیر متصل در محل نصب، مفعولٌ به / فاعل، ضمیر مستتر (هو) در تقدیر {أَیُّکُمْ}اسم استفهام، مبتدا، مرفوع یا در محل رفع / (ک) ضمیر متصل در محل جر، مضاف الیه {أَحْسَنُ} خبر، مرفوع یا در محل رفع {عَمَلاً} تمییز، منصوب وجوه اسمیه مفعول به دوم لیبلوکم {وَهُوَ} (و) حالیه / مبتدا، مرفوع یا در محل رفع {الْعَزِیزُ} خبر، مرفوع یا در محل رفع {الْغَفُورُ} خبر ثان (دوم)، مرفوع یا در محل رفع وجمله حال می‌باشد. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
⏹ تفسیر جوامع الجامع - تفسير:..... ص: ۳۷۳ ✅❇️الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ «موت» را بر «حيات» مقدّم داشته چرا كه مرگ به قهر و غلبه نزديكتر است ولى حيات آن است كه موجب زنده بودن چيزى مى شود. و موجود زنده موجودى است كه مى تواند بداند و اظهار قدرت كند حال آن كه مرگ عدم توانايى بر علم و قدرت است. و منظور از آفرينش مرگ و زندگى به وجود آوردن چيزى است كه ايجاد و نابودى چيزى را تصحيح مى كند يعنى اى صاحبان تكليف، خداست كه مرگ و زندگى شما را آفريد. لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا آگاهى خود را از آنچه آدميان به اختيار انجام مى دهند «بلوى» كه همان آزمايش است، ناميده و آن را كنايه از عمل آزمايش كننده آورده است. أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا متعلّق به «يبلوكم» است زيرا «بلوى» معناى علم را در بردارد و گويى فرموده است: ليعلم ايّكم احسن عملا تا بداند كداميك از شما نيكوكارتر هستيد، و جمله در محلّ مفعول دوّم است چنان كه مى گويى: علمته از يد احسن عملا‌ام هو، دانستم او را، آيا زيد نيكوكارتر است يا او؟ و اين را تعليق نمى نامند چرا كه تعليق اين است كه بعد از او چيزى كه جانشين هر دو مفعول شود قرار بگيرد مانند: علمت ايّهما عمرو، «دانستم كدامين آن دو عمرو است». 💠و أَحْسَنُ عَمَلًا يعنى اخلص و اصوب، خالص اين است كه براى خدا باشد و صواب اين است كه به صورتى انجام شود كه به آن صورت امر شده است. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
آیه دوم سوره ملک.m4a
6.92M
تجزیه و ترکیب تفسیر مجمع البیان تفسیر اطیب البیان https://eitaa.com/Mahdiaazemate
4_5821031560668778767.mp3
4.86M
📋 یه ذره منو ببین! مگه من چند تا امام حسین دارم؟ کربلایی سیدرضا نریمانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یه ذره منو ببین مگه من چند تا امام حسین دارم! پایِ حرفِ من بشین مگه من چند تا امام حسین دارم! به همین نفس زدن دلم خوشه به تو و امام حسن دلم خوشه به همین برو بیا دلم خوشه به تو و امام رضا دلم خوشه یه ذره منو ببین مگه من چند تا امام رضا دارم! پای دردِ من بشین مگه من چند تا امام رضا دارم! ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ یه ذره منو ببین مگه من چند تا امام حسن دارم! پایِ حرفِ من بشین مگه من چند تا امام حسن دارم! به همین نفس زدن دلم خوشه به تو و امام حسن دلم خوشه به همین برو بیا دلم خوشه به تو و امام رضا دلم خوشه .
دعای دسته جمعی فرج بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمان الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ. اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی. السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ. الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل. یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرین
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوم سوره ملک تفسیر المیزان روض الجنان جوامع الجامع مجمع البیان https://eitaa.com/Mahdiaazemate