eitaa logo
مهدی عظمتی
1.7هزار دنبال‌کننده
240 عکس
125 ویدیو
183 فایل
#تدریس دروس حوزوی،دانشگاهی به صورت فشرده و کارگاهی «ادبیات عرب ، منطق ، اصول،دروس‌معارفی» #مشاوره‌تحصیلی‌وخانوادگی #مدرس:حجت الاسلام مهدی عظمتی: @Mahdiazemate12 🅿لینک گروه پرسش و پاسخ : https://eitaa.com/joinchat/2377646166Cf52c1877fb
مشاهده در ایتا
دانلود
شاید برخی ناراحت بشن و از گروه خارج بشن من دست اون ها رو هم می‌بوسم ولی فارغ از هر تعصبی بازتاب اجتماعی این بی بند و باری رو در جامعه یه رصد کنید ببینید از کجا آب میخوره و آیا حد یقف داره یا نه؟ https://eitaa.com/Mahdiaazemate
ذکر مخصوص روز جمعه صلوات بر محمد و آل محمد هست اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. تا به حال به این فکر کرده بودید که در ذکر صلوات سه تا از اصول دین نهفته اللهم اشاره به توحید صل علی محمد اشاره به نبوت وال محمد اشاره به امامت. خب ذکر گفتن با این حقیقت و معنا شور و حال دیگه ای داره. خیلی مطالب دیگه در مورد صلوات میشه مطرح کرد که العاقل یکفی الاشاره 🌹🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/Mahdiaazemate
💚 ای ڪاش همیشه یاورتــ باشم من در وقت ظہــور، محضرتــ باشم من ھر چند که نامه ام سیاهـــ است ولــی بگـــذار سیاه لشڪرتــــ باشم من 🌹🍃🌹 https://eitaa.com/Mahdiaazemate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 "مهدی سلحشور" نکات خوب حاج مهدی سلحشور از طرح نور نیروی انتظامی‌وحمایت‌ازطرح یکی از مشکلاتی که ما داریم اینه هست که اگر هر کسی وظیفه و رسالت خودش رو انجام بده صد در صد مشکلات کم میشه ولی .... https://eitaa.com/Mahdiaazemate
😊 در اين درگه که گَه گَه کُه کَه و کَه کُه شود ناگه ز امروزت مشو غره که از فردا نه اي آگه 🟢 معنای بیت: در این دنیا که گاهگاهی ، کاه ناچیزی چون کوه می شود و همچنین کوه بزرگی ناگهان مانند کاه می شود ( منظور از نظر موقعیت اجتماعی ، اقتصادی و ... آدمها ) مبادا از وضعیت کنونی خود مغرور شوی ، زیرا که از فردای خود خبر نداری . https://eitaa.com/Mahdiaazemate
🔰اگر للَّه و فی اللَّه باشد...🔰 علّامه شهید مطهری : 💬 از نظر اسلام، هر کار خیر و مفیدی اگر با انگیزه پاک خدایی توأم باشد، «عبادت» است … درس خواندن، کار و کسب، فعالیت اجتماعی و … اگر للَّه و فی اللَّه باشد، عبادت است. 📒مجموعه آثار، ج ۱۶، ص ۱۰۴ https://eitaa.com/Mahdiaazemate
بعضی وقتها نیاز هست با خودمون خلوت کنیم ببینیم کارهامون چقد بوی خدا میده. نمی‌دونم شما فکر کردید و تصمیم گرفتید یا نه!؟😔
وَلِلَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻋﺬﺍﺏ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﮔﺎﻫﻲ ﺍﺳﺖ .(٦) ______________ وَلِلَّذِینَ} (و) حرف استیناف / حرف جر و اسم بعد از آن مجرور / خبر مقدّم محذوف {کَفَرُوا} فعل ماضی، مبنی بر ضمه / (و) ضمیر متصل در محل رفع و فاعل {بِرَبِّهِمْ} حرف جر و اسم بعد از آن مجرور / (ه) ضمیر متصل در محل جر، مضاف الیه {عَذابُ} مبتدا مؤخّر {جَهَنَّمَ} مضاف الیه، مجرور یا در محل جر {وَبِئْسَ} (و) حرف استیناف / فعل ماضی جامد برای انشاء ذم {الْمَصِیرُ} فاعل، مرفوع یا در محل رفع
 [اطیب البیان فی تفسیر القران - [سوره الملک (۶۷): آیه ۵].... ص: ۹۱ - صفحه ۹۲]  وَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا عموم دارد شامل جمیع طبقات کفر و اقسام کفر میشود از طبیعی که منکر وجود جن است تمام امور را مستند بطبیعت میداند، و مشرک که برای خدا شریک قرار داده چه شرک ذاتی مثل ابن کمونه که گفت: هویتان بتمام الذات قد خالفتا بابن کمونة استند و چه شرک صفاتی مثل کسانی که از عامه عمیاء قائل بصفات زایده بر ذات هستند، و چه شرک افعالی مثل کسانی که قائل بیزدان و اهریمن خالق خیرات و شرور هستند، و چه شرک عبادتی مثل بت پرست، گاو پرست، گوساله پرست، آفتاب پرست، ماه پرست ستاره پرست ملک پرست عیسی پرست آتش پرست و غیر اینها، و چه شرک نظری که امور را مستند باسباب میداند، و از کسانی که در حق انبیاء تفصیل قائلند ببعض آنها ایمان دارند و ببعضی کافر هستند که میفرماید: یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ نساء آیه ۱۴۹. مثل یهود و نصاری، و کسانی که بدعت در دین میگذارند، و کسانی که منکر بعض ضروریات میشوند، و ملحق بکفاراند اهل ضلالت در امر معاد جسمانی یا در امر امامت ائمه هدی یا در شئونات آنها یا توهین بمقدسات دین و اشباه اینها، بعضی از کفار که بدون تقصیر هستند مثل مجانین و بلها و غیر بالغین معاف هستند. بِرَبِّهِمْ تمام کافر بخدا هستند زیرا اگر یک فرمایش او را انکار کنند باو کافر شدند. عَذابُ جَهَنَّمَ و لام للذین لام اختصاص است که عذاب جهنم مختص بآنها است و این آیه وارد در مورد افراد انس است ولی بنص آیات قرآنی کفار جن هم مشمول میشود. وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ تعبیر بمصیر بمعنی بازگشت یعنی همین نحوی که در دنیا آمدند از دنیا میروند: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ.
همیشه این رو شنیدید که زن مثل یک در گرانبها میمونه و چه بسا با ارزش تر ولی وقتی این در ،این طلا،این گوهر با ارزش دست به دست شد دیگه اون لطافت قبل رو نداره و چه بسا اون معنا و هویت حقیقی خودش رو هم از دست میده و کسی هم که هویت رو از دست بده سعی میکنه که یجور احساس وجود و بودن خودش رو در جامعه ابراز و اظهار کن و این به شکل های مختلف خودش رو نشون میده گاهی با انواع و اقسام آرایش ،گاهی با لباس هایی با رنگ جیغ،گاهی با لباس های تنگ و چسبان ،گاهی با برهنگی و این داستان ادامه دارد!؟ https://eitaa.com/Mahdiaazemate
برخی شاید بگن که چند تا تار مو هست و چند قلم آرایش 😊 ولی به قول سید بشیر حسینی ،«عزیز دلم😁»مطمئن باش به اینجا ختم نمیشه ما جوامع اروپایی جلوی چشممان هست با یه بررسی ساده و جستجو و تحقیق میبینی که خیلی از مفاسد اجتماعی از امور جنسی سرچشمه میگیره. مثل روابط نامشروع 😔 سقط جنین😉 خودکشی😔 افسردگی😔 بی بندو باری😏 عدم امنیت روانی😡 حالا دو سه نمونه آمار هم در پست بعدی میفرستم👇👇 https://eitaa.com/Mahdiaazemate
بعضی از کوته فکران خیال می‌کنند که اگر فرهنگ برهنگی رواج پیدا کند کم کم به صورت عادی در می‌آید و دیگر افراد تحریک نمی شوند. از نظر جنسی شاید چنین باشد ولی عطش روحی با افزایش مناظر تحریک آمیز نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه به طور مدام افزایش خواهد یافت، اگر چنین بود، در غرب آزادانه تجاوزات جنسی تحقق نمی یافت، ولی بنابه نوشته Plaintruth ح تجاوز به عنف از هر ۳۴ دقیقه یک فقره، به ۱۴ دقیقه رسید و طبق نوشته مجلّه آمریکائی نیوزویک هر سال دهها هزار کودک در اروپا مورد تجاوز جنسی و سوء استفادهای دیگر قرار می‌گیرند. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
😳😳 تنها در ترکیه که ٪۹۸ مردم آن مسلمان هستند، ولی فرهنگ غرب در آن گسترش پیدا کرده با آنکه طبق آمار شهربانی کل آن کشور ۶۰۵ مرکز فحشاء رسمی موجود بوده، و ۵۶۵ مرکز غیر قانونی فحشاء کشف و سیزده هزار و ششصد و هفتاد و یک زن بدکاره مورد تعقیب قرار گرفته، ۲۰۹ دختر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
  توماس اکمبس می‌گوید لذت‌های جسمانی در اوّل کار به ما لبخند می‌زند ولی عاقبت نیش زهر آلود خود را در روح ما فرو برده و هلاکمان می‌کند. 💠❇️ غنچه به باغ ایمن است تا بود اندر حجاب آفت جان و دل است، چهره عیان داشتن https://eitaa.com/Mahdiaazemate
طبق آمارگیری در انگلستان ٪۴۱ زنان ۱۶ تا سی ساله از اینکه احتمالاً مورد تجاوز قرار گیرند همیشه و به طور دائم بسیار نگران هستند، بیش از ۱۱ زنان انگلیس معتقدند که بهر حال یک روزی از سال مورد تجاوز قرار خواهند گرفت، ۴ زنان از آژیرهای هشدار دهنده، تجاوز جنسی استفاده می‌کنند و ۷ زنان کلاسهای دفاع از خود دیده اند. این آمار بخوبی اثبات می‌کند که فرهنگ فساد و بی حجابی خود عامل تحریک و تجاوز به عنف است نه موجب عادی شدن آن. https://eitaa.com/Mahdiaazemate
برخی از این آمارها از کتاب دانستی های حجاب که جمع آوری مقالات پیرامون عفاف و حجاب هست خدمتتون تقدیم کردم. 🌹🌹🌹
اگه دوست داشتید انجام بدید. معانی ومشتقات وتجزیه هرفعل را به صورت مجزا بفرستید به ادمین.. ودر مورد ثلاثی های مزید اشاره کنید کدام باب رفته و آن باب چند معنا دارد وبه معنای غالبی اشاره کنید؟ هرچقدر از تمرین های بالا رو تونستید انجام بدید و بفرستید .. . ۱-تبارک: ۲-خلق: ۳-یبلو: ۴-تری : ۵-إرجع : ۶-ینقلب : ۷-زین : ۸-جعل : ۹-اعتدنا : ۱۰-کفروا : ۱۱-بئس: https://eitaa.com/Mahdiaazemate
الملك إِذَا أُلْقُوا فِيهَا سَمِعُوا لَهَا شَهِيقًا وَهِيَ تَفُورُ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﺵ ﻭ ﻓﻮﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ، ﺻﺪﺍﻳﻲ ﻫﻮﻟﻨﺎﻙ ﻭ ﺩﻟﺨﺮﺍﺵ ﻣﻰ ﺷﻨﻮﻧﺪ .(٧) ______«««»»»»»_____ ✅تجزیه وترکیب إذا: ظرف یا مفعولٌ فیه، منصوب یا در محل نصب {أُلْقُوا} فعل ماضی، مبنی بر ضمه / (و) ضمیر متصل در محل رفع، نائب فاعل {فِیها} حرف جر و اسم بعد از آن مجرور {سَمِعُوا} فعل ماضی، مبنی بر ضمه / (و) ضمیر متصل در محل رفع و فاعل {لَها} حرف جر و اسم بعد از آن مجرور {شَهِیقاً} مفعولٌ به، منصوب یا در محل نصب {وَهِیَ} (و) حالیه / مبتدا، مرفوع یا در محل رفع {تَفُورُ} فعل مضارع، مرفوع به ضمه ظاهری یا تقدیری / فاعل، ضمیر مستتر (هی) در تقدیر / خبر در تقدیر یا محذوف یا در محل ______________ ✅واژه ها شهيق: اين واژه به مفهوم آخرين درجه صدا و فريادى است كه به ناگاه به صورت آواز و يا ناله از سينه بر مى خيزد. و نيز به صداى بريدن نفس به هنگام جان كندن، و نيز صداى خاصّ شدت يافتن و شعله ور شدن آتش به هنگام طلب هيزم و سوخت گفته مى شود. به همين تناسب است كه به صداى «عرعر» الاغ و يا گورخر نيز گفته مى شود. به باور پاره اى «شهيق» به مفهوم صدايى است كه در سينه مى پيچد و «زفير» صدايى است كه در گلو مى پيچد. فور: اين واژه به مفهوم خيزش و بلند شدن چيزى به سبب جوشيدن آمده است؛ نظير به جوش آمدن «ديگ». «فوّاره» نيز از همين ماده است، چرا كه آب از آن مى جوشد و به طرف آسمان بلند مى شود. همين گونه فوران و خيزش خون از زخم و يا دمل، و نيز فوران آب از زمين. و منظور از واژه «تفور» در آيه نيز به مفهوم جوشيدن هماره و پيوسته است كه در قالب فعل مضارع آمده است . https://eitaa.com/Mahdiaazemate
آیه هفتم.m4a
9.29M
مدرس:مهدی عظمتی ......... تفسیر مجمع البیان تفسیر جوامع الجامع تفسیر احسن الحدیث تفسیر المیزان تفسیر التبیان مفردات راغب https://eitaa.com/Mahdiaazemate
مهدی عظمتی
#تمرین اگه دوست داشتید انجام بدید. معانی ومشتقات وتجزیه هرفعل را به صورت مجزا بفرستید به ادمین..
آقای محرابی عزیز جواب دادند دوستان بررسی کنند،نکته ای بود بفرمایند ۱-تبارک: معنی: با برکت است تجزیه:فعل ماضی‌ ،فاعل ضمیر مستتر هو ۲-خلق: معنی:آفرید تجزیه:فعل ماضی ،فاعل ضمیر مستتر هو ۳-یبلو:معنی: آزمایش میکند تجزیه: فعل مضارع ،فاعل ضمیر مستتر هو ۴-تری : معنی:می بینی تجزیه:فعل مضارع ،فاعل ضمیر مستتر ه‍و ۵-إرجع : معنی:بازگرد تجزیه:فعل امر ،فاعل ضمیر مستتر أنت ۶-ینقلب : معنی: درمانده میشود تجزیه:فعل مضارع فاعل ضمیر مستتر هو،ثلاثی مزید باب إنفعال ۷-زین : فعل ماضی ، ضمیر مستتر هو ۸-جعل : معنی:قرار داد ثلاثی مجرد تجزیه:فعل ماضی،فاعل ضمیر مستتر هو ۹-اعتدنا : معنی:آماده کرده ایم ثلاثی مزید باب افعال تجزیه:فعل ماضی،فاعل ضمیر بارز نا ۱۰-کفروا :معنی: کفر ورزیدند ثلاثی مجرد تجزیه:فعل ماضی،فاعل ضمیر بارز واو ۱۱-بئس: معنی:ناامید شد تجزیه:فعل ماضی فاعل ضمیر مستتر هو
📱عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد 🔸مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت: غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند: چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز تو از تبار دلیران خیبر و بدری چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز به نوشخند منافق ز ره کنار مگیر به زهرخند معاند به انزوا مگریز چو ره به قبله‌ای امن است پایمردی کن خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز چو تیر را هدف گیر و بر هدف بنشین ز کج‌روی به حذر باش و از خدا مگریز امین خلق و امانت‌گزار یزدان باش به صدق کوش و خطر کن ز مدعا نگریز علی الظاهرمتن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🩸هیچ روزی مانند روز شهادت حضرت حمزه علیه‌السلام بر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله سخت نگذشت... در روایت آمده است: 🥀 روزى نگاه ِامام سجاد علیه‌السلام،به عُبيداللَّه فرزند حضرت عباس علیه‌السلام افتاد و اشك در چشم إمام علیه‌السلام حلقه زد؛ آنگاه فرمودند: 📋 مَا مِنْ یَوْمٍ أَشَدَّ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ مِنْ یَوْمِ أُحُدٍ ▪️براى رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله روزى سخت تر از جنگ اُحد پيش نيامد؛ 📋 قُتِلَ فِیهِ عَمُّهُ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ أَسَدُ اللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ ▪️زيرا در آن روز بود كه عمويش حمزةبن عبدالمطلب، اسداللَّه و اسدالرسول شربت شهادت نوشيد. و پس از اُحد سخت ترين روز براى آن حضرت جنگ موته بود كه پسر عمويش جعفربن ابى طالب را شهيد كردند. 🥀 امام سجاد علیه‌السلام به اینجا که رسیدند، فرمودند: 📜 وَ لَا یَوْمَ کَیَوْمِ الْحُسَیْنِ صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ ▪️و سخت تر از روز امام حسين "صلوات‌الله‌علیه " پيش نيامده و نخواهد آمد؛ 📜 ازْدَلَفَ إِلَیْهِ ثَلَاثُونَ أَلْفَ رَجُلٍ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ کُلٌّ یَتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ بِدَمِهِ ▪️ زيرا سى هزار نفر او را احاطه كرده بودند كه همه آنها خود را جزو امّت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله تصور مى‌كردند و همهٔ آنها با قصد قربت برای ريختن خون فرزند همان پيامبر آمده بودند... 📚الأمالى،شیخ‌صدوق، ص ۲۷۷ 📚بحارالأنوار، ج۲۲، ص۲۷۴ ✍ هزار و یک «روضه»، در همین جمله است: کُلٌّ یَتَقَرَّبُ إِلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ بِدَمِهِ... 🥀 گویا إمام سجاد علیه‌السلام یک عمر با این زبان حال گریه می‌کردند: از چه رو می‌زدند و می‌کشتند!؟ مو به مو می‌زدند و می‌کشتند قصد قربت نموده بودند و با وضو می‌زدند و می‌کشتند..