بودجه فرهنگی که خیلی کم هست ولی به نظرم باید از این عزیزان بپرسیم که در این 40 سال اینهمه بودجه فرهنگی اختصاص داده میشه یه گزارش کلی بدید ببینیم چیکار کردید .
خیلی اوقات در این عرصه و چه بسا عرصه های دیگه پول های کلان خرج میشه بعد از چند سال میفهمی که چقد دوباره کاری شده چند مورد رو همین الان در ذهن دارم و مشت نمونه خروار هست ..
حقيقتِ شيعه بودن براى امام زمان (عليه السلام) درکلام علامه مصباح
شيعه بودن و تحت ولايتِ امام زمان(عليه السلام) قرار گرفتن فقط با ادّعا ثابت نمى شود. ما با شناسنامه، شيعه نمى شويم. ما در اسم و عنوان شيعه ايم؛ امّا امامان (عليهم السلام) چقدر تشيّع ما را قبول دارند؟ وجود مقدّس امام زمان(عليه السلام) تا چه حد ما را شيعه و پيروِ حقيقى خويش مىداند؟ آنها تابع شناسنامه ما نيستند. چه بسا كسانى كه نام شيعه ندارند؛ امّا نزد امام زمان ارواحنا فداه از بسيارى افراد كه عنوان تشيّع را دارند، عزيزترند.
https://eitaa.com/Mahdiaazemate
حقيقت شيعه بودن در بيان امام رضا(عليه السلام)
مى دانيد كه ميان تمام امامان معصوم (عليهم السلام) امام هشتم به رأفت و مهربانى معروف است. در زيارت حضرت مىخوانيم:السَّلامُ عَلَيكَ أَيُّهَا الامام الرَّئُوفُ؛ البتّه همه امامان مهربان بوده اند؛ امّا از آن جا كه ظهور رأفت در امام هشتم(عليه السلام) بيش از همه آنها بوده است، به ايشان لقب رؤوف داده اند.
در دورانِ ولايتِ عهدىِ آن حضرت در مرو، عدّهاى از شيعيان به سوىِ خانه امام(عليه السلام) رفتند تا به محضر حضرت رضا(عليه السلام) عليه آلاف التحية والثنا شرفياب شوند و سلامى عرض كنند. وقتى به درِ خانه امام رسيدند، از دربان اجازه ورود خواستند. دربان به محضر امام(عليه السلام) رفت و عرضه داشت: چند نفرى آمده اند كه مىگويند از شيعيان اميرالمؤمنين على(عليه السلام) هستيم و اجازه مىخواهند شما را زيارت كنند. امام(عليه السلام) فرمود: اجازه نمى دهم.
💠شيعيان، روز ديگر آمدند و باز گفتند: ما از شيعيان امام على(عليه السلام)هستيم و مىخواهيم به حضور امام رضا(عليه السلام) شرفياب شويم. دربان دوباره آمد و به امام(عليه السلام) عرض كرد: يك عدّه از شيعيان شما مىخواهند شما را زيارت كنند؛ امّا امام باز هم اجازه نداد. اين گروه تا دو ماه پياپى براى زيارت حضرت مىآمدند، امّا حضرت هيچ گاه اجازه شرفيابى به ايشان نمى داد عاقبت از ديدار حضرت مأيوس شده و به دربان گفتند: از امام(عليه السلام) بپرسيد گناه ما چيست
كه به ما اجازه ديدار نمى دهند؟ مگر چه كرده ايم؟ همين هنگام حضرت اجازه فرمود تا داخل شوند. وقتى شيعيان آمدند، از خدمت حضرت، پرسيدند: اى پسر رسول خدا! چرا در طول اين مدّت اجازه ديدار نمى فرموديد؟ گناه ما چه بوده است؟ حضرت فرمود: چه گناهى از اين بالاتر كه گفته ايد ما از شيعيان اميرالمؤمنين على بن ابى طالب(عليه السلام) هستيم.
شما كه شيعه او نيستيد. شيعيان او، امام حسن و امام حسين(عليهما السلام)، و سلمانها، ابوذرها و مقدادها و عمارها بودند كه از هيچ يك از فرمانهاى او سرپيچى نكردند.
گفتند: اگر گفته بوديد ما از #محبان و دوستداران او هستيم، از كلامتان ناراحت نمى شدم و همان روز اوّل به شما اجازه مىدادم.
شما ادّعاى بزرگى كرده ايد!😳 شيعه يعنى پيرو ما، شيعه بايد پايش را جاى پاى ما بگذارد، و شما كارهايى مىكنيد كه ما اجازه نمى دهيم؛ سخنانى مىگوييد كه ما نمى پسنديم، و به دستورهاى ما عمل نمى كنيد. با اين احوال چگونه شيعه ما هستيد؟
https://eitaa.com/Mahdiaazemate
يكى از #موانع ديدارِ امام عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف، #قطعرحم است.
على بن مهزيار پس از بيست سفرِ حج كه به اميدِ ملاقاتِ امام زمان به جا آورده بود، در سفرِ بيست و يكم به خدمت امام عصر(عليه السلام) شرف حضور يافت.
در اين ملاقاتِ پرشور، يكى از نخستين مطالبى كه مولايمان، حضرت ولىّ عصر -اروحنا له الفداء- به پسر مهزيار فرمود، اين بود: «اى اباالحسن!، ما شب و روز در انتظارت بوديم؛ پس چه چيز آمدنت را به نزد ما به تأخير انداخت؟» عرضه داشت: «تاكنون كسى را نيافته بودم تا مرا به سوى شما رهنمون شود». حضرت فرمود: «احدى را نيافتى تا تو را رهنمايى كند؟! نه، اين گونه نيست. امّا به
🖊افزون سازىِ اموال پرداختيد و
🖊(در خريد و فروشتان) حيرتى به زيانِ مؤمنانِ ضعيف پديد آورديد و بين خود
🖊قطع رحم كرديد».
📚(سيّدهاشم بحرانى، تبصرة الولىّ ممّن رأى القائم المهدي(عليه السلام)، قسمتى از رساله)
https://eitaa.com/Mahdiaazemate
الملك
تَكَادُ تَمَيَّزُ مِنَ الْغَيْظِ كُلَّمَا أُلْقِيَ فِيهَا فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَذِيرٌ
ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﺸﻢ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﭘﺎﺭﻩ ﺷﻮﺩ . ﻫﺮﮔﺎﻩ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻓﻜﻨﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ ، ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﺎﻧﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﻨﺪ : ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﻧﻴﺎﻣﺪ ؟(٨)
____
تجزیه وترکیب
{تَکادُ} فعل مضارع، مرفوع به ضمه ظاهری یا تقدیری / اسم کاد، ضمیر مستتر (هی) در تقدیر
{تَمَیَّزُ} فعل مضارع، مرفوع به ضمه ظاهری یا تقدیری / فاعل، ضمیر مستتر (هی) در تقدیر / خبر کاد محذوف
{مِنَ} حرف جر
{الْغَیْظِ} اسم مجرور یا در محل جر
{کُلَّما} ظرف یا مفعولٌ فیه، منصوب یا در محل نصب
{أُلْقِیَ} فعل ماضی، مبنی بر فتحه ظاهری یا تقدیری
{فِیها} حرف جر و اسم بعد از آن مجرور
{فَوْجٌ} نائب فاعل، مرفوع یا در محل رفع {سَأَلَهُمْ} فعل ماضی، مبنی بر فتحه ظاهری یا تقدیری / (ه) ضمیر متصل در محل نصب، مفعولٌ به
{خَزَنَتُها} فاعل، مرفوع یا در محل رفع / (ه) ضمیر متصل در محل جر، مضاف الیه
{أَلَمْ} همزه (أ) حرف استفهام / حرف جزم {یَأْتِکُمْ} فعل مضارع مجزوم به حذف حرف عله (ی) / (ک) ضمیر متصل در محل نصب، مفعولٌ به
{نَذِیرٌ} فاعل، مرفوع یا در محل رفع
https://eitaa.com/Mahdiaazemate
آیت الله جوادی آملی:
اگر خدای سبحان فرمود:
«مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا»
این تنها مربوط به ثواب در قیامت نیست. هر کس هر قدمی در راه خدا بردارد خدا ۱۰ برابر پاداش میدهد. اگر کسی در حوزه یا دانشگاه برای رضای خدا یک ساعت محقّقانه زحمت کشید نتیجه دهساعته را میبرد. این وعده الهی است.
این افراد برا کشور ما که میرسه مدعی حقوق زنان و آزادی میشن والا تو کشور خودشون چه کشکی چه پشمی و...
این تناقض ها هست که آدم باید مراقب باش تا با دست دیگران تو چاه نیفته .
اره عزیزم 😁
https://eitaa.com/Mahdiaazemate
14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«اشکان خطیبی» دیگر توانایی کار کردن ندارم
«اشکان خطیبی» که ایام اغتشاشات به اروپا رفته بود الان از وضعیت آنجا میگوید:
🔺خودم به همه چیز پشت پا زدم؛ در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم! اگر اشتباه کردیم همگی با هم اشتباه کردیم!
🔺زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم؛ نه بدنم و نه ذهنم دیگر توانایی کار کردن ندارد!
🔺اصلا از کیفیت کارهایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم و حدود ۶ سال است که روی صحنه نرفتم؛ سخت است واقعا سخت است. بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانوادهام تمام شد
اینجور افراد باید مایه عبرت دیگران قرار بگیرند و با خودشون محاسبه کنند که چند چند هستند و از اینها بدتر افراد داخل هستند که پشت اینها در میاند و تو بازیشون بازی میخورن
https://eitaa.com/Mahdiaazemate