فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سه نیاز مهم جامعه
☑️ @MAHOUR24
🔴این دو روزنامه غربگرا رو ببینید!
یعنی حتی یک خبر خوب در این کشور وجود نداشت که اینها کارش کنند؟!
یعنی هيچ ارزشی برای امید به آینده و دل مردم رو خالی نکردن، در اینها وجود نداره؟!
برخی از اینها از باد شکم بایدن هم شادی و امید به آینده خلق میکردند.
راهبرد دشمن و رسانههای داخلی تزریق ناامیدی و #شادی_ممنوع است.
✅بدون سانسور
@MAHOUR24
🔴خلاصه: الاغ و فیل هرکدومشون حداکثر رای رو بياره هیچ فرقی برای جمهوری اسلامی ایران نداره و هر دو حزب متعهد به دشمن حداکثری با ملت ايران هستند
اما برای عربستان مهمه که جمهوریخواهان باشند.
و برای غربگرایان ایرانی و روزنامههای زنجیرهای غربگرا مهمه که دموکراتها باشند.
عربستان طرفدار فیل(جمهوریخواهان)
اصلاحطلبان و غربگرایان طرفدار خر(دموکراتها)
@MAHOUR24
🖌 #یادداشت_روز
🔹 فردای براندازی و آرزوییکه دشمن به گور برد
#مسعمد_اکبری
🔸 در هفتههای گذشته دشمن فاز جدیدی از جنگ ترکیبی را علیه مردم ایران به راه انداخت. این جنگ، یکبار دیگر بر 2 واقعیت مهم صحه گذاشت؛ یکی اقتدار جمهوری اسلامی ایران و دیگری مظلومیت نظام و مردم ایران. این دو در کنار هم معنا پیدا میکند. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران «مقتدرِ مظلوم» است.
مقتدر از آن جهت که چندین دولت خارجی و چندین سرویس امنیتی و اطلاعاتی خارجی و دهها شبکه تلویزیونی در کنار صدها سایت و هزاران اکانت اینستاگرامی و توئیتری و کانال تلگرامی در فضای مجازی و تروریستهای چندملیتی و تیمهای اغتشاشگر آموزش دیده در کف خیابان و... همه و همه در مقابل نظام و مردم ایران ایستادند اما در نهایت دست از پا درازتر عقبنشینی کرده و به شکست اعتراف کردند.
و مظلوم از آن جهت که در هفتههای اخیر حداقل 60 نفر از فرزندان ایران توسط اوباش داعشی و تروریستهای تکفیری به شهادت رسیده و تعدادی از کودکان این سرزمین یتیم شدند و مادران و پدران، داغ فرزند دیدند.
ما مردم ایران اکنون داغدار شهادت «آرمان علیوردی»ها و «سید روحالله عجمیان»ها و «فرید کرمپور»ها و «سجاد شهرکی»ها و «سید فریدالدین معصومی»ها هستیم. ما با «آرتین»ها و دیگر فرزندان عزیز شهدا همدردیم و داغداریم و میدانیم که محنت امتحان، سخت و تلخ و ناگوار است، اما این را هم میدانیم که نباید فتنه را ناگوار بشماریم.
پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در اینباره به مومنان میفرمایند: «لا تَکرَهُوا الفِتنَهًَْ فی آخِرِ الزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ. در آخرالزمان، فتنه را ناخوش و ناگوار نشمارید؛ زیرا آن فتنهها منافقان را نابود میسازد.» امام صادق(علیهالسلام) نیز میفرمایند:« تَمَنَّوُا الفِتنَهًَْ؛ فَفیها هَلاکُ الجَبابِرَهًِْ، و طَهارَهًُْ الأرضِ مِن الفَسَقَهًِْ. آرزومند فتنه باشید؛ زیرا فتنه موجب نابودی ستمگران و پاک شدن زمین از [لوث وجود] فاسقان است.»
بر همین اساس به رغم حادثههای تلخ و ناگوار و جانکاه در هفتههای گذشته، فتنه اخیر را نباید ناگوار بشماریم. فتنه اخیر یکبار دیگر و با وضوح بیشتر نسبت به فتنههای گذشته به خوبی نشان داد که آن مدینه فاضلهای که دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی دشمن از «فردای پس از جمهوری اسلامی» نمایش میداد، هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. ..
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/253186
@MAHOUR24
📎🔹 گلولهباران زائران شاهچراغ 131 سال قبل
🔸مرتضی صفارهرندی
غروب چهارشنبه چهارم آبان 1401 اولین بار نبود که زائران حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ آماج گلوله دشمنان قرار میگرفتند. 131سال قبل نیز در یک روز غمآلود سال 1270 شمسی صدای صفیر گلوله در این آستان مقدس طنینانداز شد. آن روز نیز جرم مردم، ایستادن در برابر نقشههای غرب استعمارگر برای تسلط بر مقدرات ایران بود. چند روز قبل از آن، مجتهد بزرگ شهر، «آیتالله سیدعلی اکبر فال اسیری» بر فراز منبرگریهکنان گفت، این دو قطره خونم را برای مقابله با قرارداد استعماری انحصار تنباکو آماده کردهام. ماموران حکومتی او را به وقت تنهایی و عادت قرائت زیارت عاشورا درصحرا، دزدانه ربوده و سوار بر قاطر بدون زین به سرعت از بیراهه به سمت تبعیدگاهش بوشهر بردهبودند. حالا مردم شیراز به گلوله بسته میشدند، چون عالم محبوب خود را از حکومت نالایق مرعوب استعمار انگلیس مطالبه میکردند. فال اسیری اولین دانشمند دینی بود که در مقابل آن نقشه استعماری ایستاد، چنانکه اولین نامه میرزای شیرازی بزرگ به دربار قاجار زمانی نگاشته شد که فال اسیری از تبعیدگاه خود (بوشهر) به سامرا و جوار حرم عسکریین(سلاماللهعلیهما) رفته و در نزد مرجع اعلای شیعه اقامت گزیدهبود. «آیتاللهالعظمی میرزا سیدحسن شیرازی» آن مرجع تاریخساز شیعه درنامه خود نوشتهبود:
«اجازه مداخله اتباع خارجه در امور داخله مملکت و مخالطه و تودّد آنها با مسلمین و اجرای عمل بانک و تنباکو و تتن (توتون) و راهآهن وغیرها، از جهاتی چند منافی صریح قرآن مجید و نوامیس الهیه، موهن استقلال دولت و مخلّ نظام مملکت و موجب پریشانی عموم رعیت است، چنانچه واقعه شیراز و قتل و جرح جماعتی از مسلمانان در حمای حضرت احمد بن موسی علیهالسلام و هتک بقعه مبارکه و تبعید جناب شریعتمدار حاجی سید علی اکبر [فال اسیری] سلّمهالله تعالی به وضع ناشایسته، نمونه از نتایج این امور است.»
میرزای بزرگ، در انتهای این نامه از ناصرالدین شاه میخواهد:
«جناب معظم را که اکنون پناهنده ناحیه مقدسهاند به تلافی این وهن، مورد عواطف خسروانه فرمایند.»
آنچه بهطور طبیعی از ماجرای انحصار تنباکو برداشت میشود قدمهای اول برای سلطه کامل اقتصادی انگلیس بر ایران است، اما مشاهدات عینی یک شاهد درجه یک این واقعه تاریخی به خوبی آشکار میسازد چرا میرزای شیرازی در وهله نخست نگران «مخالطه وتودّد» (آمیختگی و دوستی) انگلیسیها با مسلمین است. شاهد عینی مورد نظر ما
«آیتالله شیخ حسن کربلایی اصفهانی» مولف کتاب «تاریخ دخانیه» از شاگردان ممتاز و مقرب مرجع اعلای شیعیان میرزای شیرازی است...
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/253143
@MAHOUR24
🌍 #بین_الملل
🔹 انصارالله با توپ پُر برگشت
حمله موشکی موفق به انبار ائتلاف سعودی در مأرب
🔸 سرويس خارجي-
منابع نزديك به رياض شامگاه دوشنبه تایيد كردند كه نيروهاي انصارالله يمن توانسته اند انبار مهمات آن ها را در شهر مأرب نابود كنند.
همزمان با هشدارهاي متعددي كه از سوي مقامات دولت صنعا و انصارالله يمن درباره تداوم تجاوزات ائتلاف سعودي طي چند هفته گذشته اعلام شده، منابع خبري در شامگاه دوشنبه اعلام كردند كه بر اثر حملات موشکی جنبش انصارالله به مأرب، انبار مهمات ائتلاف سعودي منهدم شده است. شبکه خبری العربی نيز همان زمان گزارش داد كه انفجارهای مهیبی شهر مأرب را لرزاند که به خاطر شلیک موشک از سوی انصارالله بوده است.
اگرچه هنوز ارتش و انصارالله يمن به اين حملات واكنشي نشان ندادهاند، اما به نظر مي رسد كه نيروهاي دولت نجات ملي يمن در حال آرايش نظامي جنگي در دوران پس از آتش بس هستند.
«مارب» آخرین سنگر دولت مستعفی یمن است و نيروهاي وابسته به عربستان در سال ۲۰۱۴ پس از فرار از «صنعا» به اين شهر رفتند و اکنون مارب در كنترل نيروهاي وابسته به عربستان سعودي قرار دارد. در واقع «مارب» برای دولت مستعفی و رياض وزن نظامی قابل توجهی دارد و از سوي ديگر اين شهر دارای ذخایر گسترده نفت و گاز است كه اين ويژگي سبب شده تا توجه زیادی به این شهر از نظر اقتصادی شود.
حمله شامگاه دوشنبه نيروهاي انصارالله به اين شهر پاسخ محكمي از سوي صنعا به رياض است و نشان مي دهد كه در صورت ادامه جنگ تحميلي از سوي ائتلاف سعودي، نيروهاي انصارالله نگراني از بابت وارد شدن به يك نبرد تمام عيار در برابر ائتلاف نظامي سعودي را ندارند.
https://kayhan.ir/fa/news/253166
@MAHOUR24
💢 انسان در گرو اعمال خویش
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 الْأَقَاوِيلُ مَحْفُوظَةٌ، وَ السَّرَائِرُ مَبْلُوَّةٌ، وَ كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ...
🔹 همه گفته ها نزد خدا محفوظ، و تمام باطن ها آزموده شده است، و هر كسى در گرو اعمال خود است...
📚 حکمت 343 نهج البلاغه
♨️ @MAHOUR24
📌ملّیترین و امّتیترین چهرهی کشور
✍بعضیها سعی میکنند یک دوگانهی ملّت و امّت درست کنند؛ ریشهی این کار در اختیار دشمن است و آنها دارند این کار را میکنند. البتّه بعضیها هم اشتباه میکنند و غافلانه همین خط را میروند. در داخل هم گاهی اوقات میبینیم که آن کسی که برای امّت اسلامی کار میکند، دیگر نگاهش لزوماً به سمت ملّت ایران نیست؛ یا بعکس.
شهید عزیز ما، شهید سلیمانی، ثابت کرد که هم میتوان ملّیترین چهرهی کشور بود، هم میتوان امّتیترین چهرهی کشور بود؛ در آنِ واحد ملّیترین و امّتیترین بود. ملّیترین بود؛ از کجا معلوم؟ از تشییع جنازهی او! کدام اجتماع را ما در این سالهای متمادی در دوران انقلاب ـ که دوران اجتماعات عظیم است ـ داریم مثل تشییع دههامیلیونیِ شهید سلیمانی؟ اینها چه کسی بودند؟ ملّت، این است دیگر.
ملّت را در توهّمات که نمیشود تصویر کرد؛ ملّت این واقعیّت موجود است. دهها میلیون [نفر] این مرد را بعد از شهادتش تشییع کردند؛ پس ملّیترین است. امّتیترین هم هست به خاطر اینکه در این دو سال، نام و یادِ روزافزون او در دنیای اسلام نفوذ بیشتری دارد پیدا میکند. مرتّباً نام شهید سلیمانی و یاد شهید سلیمانی در دنیای اسلام دارد تکرار میشود، و دائم دارد افزایش پیدا میکند.
🔺بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
@MAHOUR24
💠 @akhbar_rahbar
📌عزت و اقتدار ایران مدیون امثال حاج قاسم سلیمانی است
✍آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار با دانشآموزان: تمدن آمریکا در حال افول است و تلاش مذبوحانه میکند تا سرپا بماند، ما باید به امثال حاج قاسم سلیمانیها و دیگر شهدا دست مریزاد بگوییم که این عزت و اقتدار را برای ما به وجود آوردند، چرا که با تلاشهای آنان اکنون آمریکا میداند که اگر بخواهد موشکی به سمت کشور ما شلیک کند، پیش از اصابت موشکشان به ایران، موشک ما به آنها خواهد رسید.
ما با دشمنی مواجه هستیم که حیا را کنار گذاشته و صریحاً دشمنی میکند، دشمنی که در یک مکان مقدس مانند شاهچراغ زن، مرد، پیر، جوان و کودک را به گلوله میبندد. این جنایت را داعشیها گردن گرفتند، داعشیها کسانی بودند که حاج قاسم سلیمانی تومار آنها را در هم پیچید، غائله آنان را خواباند و آنها را به خاک سیاه نشاند.
قدرت موشکی ما چنان بود که وقتی حاج قاسم را زدند، ما برای مقدمه عینالاسد را مورد حملات جدی موشکی قرار دادیم و رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشآموزان فرمودند هنوز ما انتقام خون حاج قاسم را نگرفتهایم، هر کاری باید در زمان خود انجام شود.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷@MAHOUR24
✨﷽✨
🌼نعمتهای خداوند را یاد کنیم و شاکر باشیم
✍آیت الله مجتهدی تهرانی: قدیم در کتابی این داستان را خواندم که: سعدی شاعر معروف یه وقتی کفش نداشت، عصبانی بود که من شاعری این مملکت، باشم آن وقت کفش ندارم. مدتی از خدا ناراضی بود که: خدایا، این چه زندگی است که ما کفش نداریم بخریم. شاعر هم هستیم!
تا اینکه یک روز جلوی مسجد میگذشت، یک نفر را توی مسجد دید که از زانوها به پایین پا نداشت، تا او را دید، سرش را بلند کرد و گفت: «خدایا شکرت که اگر من کفش ندارم، پا دارم».تا دیروز از خدا ناراضی بود، اما امروز که دید این شخص پا ندارد، خوشحال شدو گفت: « الحمدالله، اگر من پا نداشتم، چیکار میکردم؟»
خدا می داند واقعا اگر ما پا نداشتیم چیکار میکردیم؟! گاهی نعمت های خدا را یاد کنید. پا نداشتیم، دست نداشتیم، چشم نداشتیم، گوش نداشتیم، چیکار میکردیم؟
📚ڪتاب بدیع الحکمة حکمت ۲۴
از مواعظ آیت الله مجتهدے تهرانی(ره)
@MAHOUR24
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا جسم برخی در قبر متلاشی نمیشود.
@MAHOUR24
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهید✨
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ
@MAHOUR24
⭕ برای عمامه...
دو.
🔸 عمامه فریاد می زند. امام(ره)علت این عمامه پراکنی ها را دقیق توصیف می کند: «قضیه برداشتن عمامه روحانی- که نمیتوانست یک آخوند از توی خیابان بیاید، برای اینکه میریختند و عمامهاش را میخواستند بردارند و یا بر میداشتند- این یک چیزی نبود که مِن باب اتفاق شده باشد، یک نقشهای بود که میدیدند که این عمامه خیلی کار از آن میآید؛ مردم عقیده دارند به اینها و اینها وقتی یک چیزی را بگویند، از آنها گوش میکنند. از اول، دنبال این افتادند که اینها را به زمین بزنند تا وقتی که بخواهند همه نفت ما را ببرند و همه چیزهای زیرزمینی ما را ببرند و جوانهای ما را هم به نابودی بکشند، یک کسی نباشد بگوید: چرا. اینها دیدند که «چرا» از دهان روحانی هی در میآمد. توی مجلسش هم که بود، یک روحانی بود پا میشد میگفت: چرا؟ زمان رضا خان هم که همه نَفَسها قطع شده بود، باز روحانی بود(مدرس) که هی قیام میکرد و چرا میگفت.»
🔸اما دلها بسوزد برای عمامه. عمامه ای که قربانی عمامه می شود. عمامه ای که چوب عمامه به سرها و عابدان اسلام آمریکایی را می خورد. همان عمامه ای که به جای حرب در محراب، عیش و نوش و کاخ نشینی و پرادو سواری را انتخاب می کند. همان عمامه ای که نام انقلاب را یدک می کشد و بویی از آن نبرده است، همان عمامه ای که دین را لقلقه زبان کرده است و عمل را خالی از آن.
🔸آری، هزاران عمامه به سر ساده زیست، مردمی و صادقی که با سختی و مشقت در حال گذران زندگی هستند باید فحش و کتک و چاقوی کینه ی کسانی را بخورند که دروغ و تزویر عمامه به سران اسلام اموی، عباسی و سلطنتی را دیده اند و نه اسلام علوی، حسینی و زهرایی. طلبه ها و روحانیونی که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و مثل بسیاری از مردم، با شدید ترین فشارهای اقتصادی دسته و پنجه نرم می کنند.
🔸 برگردیم به آغاز سخن، تا زمانی که عمامه محل نزاع است، یعنی اسلام هنوز زنده است و نفس می کشد.
پوشیدن لباس سربازی امام زمان لیاقت می خواهد، لباسی که همچون جامه سبز پاسداری، حکم کفن را دارد و چه کفنی زیباتر از عمامه به خون آغشته شده.
#علی_ریاحی_پور
@MAHOUR24
@marghoomat
⭕ برای عمامه...
یک.
🔸می خواهی در جُرگه عمامه بوسان باش یا عمامه پراکنان، فرقی نمی کند. مهم آن است که هنوز عمامه زنده است. چه بوسیده شود و چه پرتاب. عمامه زنده است چرا که هنوز محل نزاع است. هنوز، هم جاذبه دارد و هم دافعه. عمامه هنوز هم حرف دارد، عمامه خنثی نیست، عمامه ای که در کنار عشق آفرینی اش، کینه ی خود را به دل کفر و شرک و نفاق نیندازد مگر اصالتی دارد؟ عمامه ای که جدال آفرین نباشد که عمامه نیست، جدال دو اسلام یا جدال حق و باطل.
🔸از کدام عمامه سخن می گویم؟ کدام عمامه است که تمییز حق و باطل است و محل نزاع؟ همان عمامه ای که به خون فرق سر امام عدالتخواهان خضاب شد همان که «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ».
همان عمامه ای که در گودال قتلگاه به یغما بردند و بر تن صاحبش تاختند و تکبیر گفتند و از عامل بودن به فتوای عمامه به سرانشان خشنود بودند. از همان موقع ام دعوا بر سر عمامه بود. عمامه ای که می تواند قیام به عدل نکند و در حجره اش به ذکر و دعا بپرداز و یا عمامه ای که در کنار دین خدا و رسولش شمشیر بزند و جامه خونین را بر اندام فقاهت نشاند.
🔸مگر دشمن می تواند به عمامه ای که در کنار دین و مردم است کاری نداشته باشد؟ مگر دشمن می تواند به عمامه ای که در سیل و زلزله و کرونا و هشت سال جنگ تحمیلی کنار مردمش قرار دارد بی تفاوت و غضبناک نباشد؟ او کینه دارد. کینه عمامه. کینه عمامه ای که نماد دین و شرافت است. عمامه ای که پیگیر مشکلات و درد و رنج مردمش باشد مگر قابل تحمل است؟ به زندگانی شهدای این ایام روحانیت نگاه کنید. از شهید حرم رضوی تا امام جماعت سیستانی و مجروح اتوبان تهران_کرج. همگی یک ویژگی مشترک داشتند. پیگیر درد و آلام محرومین و مستضعفین. دشمن حق دارد از این عمامه بترسد، عمامه ای که آلوده به زخارف دنیا نشده است و زی علی وار را انتخاب کرده است و نه کاخ نشینی و اشرافیت عمامه به سران اسلام آمریکایی.
🔸عمامه و چادر نمادند. نماد غیرت و شرافت. اگر روزی رضاخان چادر را ممنوع کرد، قبل از آن با قانون استعماری لباس متحد الشکل، لباس روحانیت و عمامه را قدغن اعلام کرد. قانونی که 7دی 1307 اجرایی شد و البته با مقاومت بسیاری از علما همراه بود. همانند مقاومت زنان ایرانی. مادران و خواهرانی که حاضر شدند بیش از هشت سال در خانه بمانند، اما تن به قوانین ذلت بار آتاتورک مآبانه رضاخان ندهند.
🔸در خاطرات صدر الاشراف می خوانیم: « در اتوبوس زن با حجاب را راه نمی دادند و در معابر پاسبان ها از اهانت و کتک زدن به زن هایی که چادر داشتند، با نهایت بی پروایی و بی رحمی فرو گذار نمی کردند. حتی بعضی از مأمورین، به خصوص در شهرها و دهات، زن هایی که پارچه روی سر انداخته بودند، اگر چه چادر معمولی نبود، از سر آنها کشیده، پاره می کردند و اگر زن فرار می کرد، او را تا توی خانه اش تعقیب می کردند و به این مهم اکتفا نکرده، اتاق زن ها و صندوق های آنها را تفتیش کرده، اگر چادر از هر قبیل می دیدند، پاره می کردند یا به غنیمت می بردند.»
🔸انگار دعوای این روزها تازگی ندارد؛ انگار بی حجابی اجباری مرام اینان است. نوادگان رضاخانی زنده اند. همانها که این روزها در خیابان و دانشگاه چادر از سر ناموس این کشور درآوردند و نظاره گران کف و سوت زدند. دعوا از آغاز بر سر چادر و عمامه بوده است. اتفاق جدیدی نیفتاده است.
🔸عمامه عادت دارد. عادت به دار رفتن، همچون شیخ فضل الله نوری و شیخ باقر النمر ، عادت به تیرباران شدن، همچون نواب صفوی، عادت به تبعید شدن، همچون سید حسن مدرس، عادت به فحش شنیدن، همچون مصباح یزدی، عادت به جانبازی، همچون سید علی خامنه ای، عادت به شهادت، همچون شریف قنوتی و مصطفی ردانی پور و عبدالله میثمی و هادی ذوالفقاری و آرمان علی وردی.
🔸عمامه خار چشم استعمار است. همان عمامه ای که بساط قرار داد ننگین ترکمنچای را بهم می زند. میرزای شیرازی را می گویم. همان که با فتوایش آرامش را از کاخ قاجاری گرفت.
همان عمامه ای که شریعتی در وصفش گفت:«من بعنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است، ادعا می کنم که در تمام این دو قرن گذشته، در زیر هیچ قرارداد استعماری، امضاء یک آخوند نجفرفته نیست، در حالیکه در زیر همه این قراردادهای استعماری، امضای آقای دکتر و آقای مهندس فرنگرفته هست.»
@MAHOUR24
@marghoomat