eitaa logo
مجمع بانوان محیا
1.3هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3هزار ویدیو
150 فایل
﷽ 🇮🇷به کانال احیاء تفکرات انقلاب اسلامی خوش آمدید🌹 « زن؛ رسانه ؛ بین الملل» ┄┅✧✾══✾🔸✾══✾✧┅┄ #ایتا 🆔 @Majmae_Mahya ┄┅✧✾══✾🔸✾══✾✧┅┄ #اینستاگرام 🆔 @majmae_Mahya.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰رویــداد مـلـی شـــکــوه مـــادری 🏆تجلیل از مادران جوان (حداکثر ۴۰ ساله) که حداقل دارای ۴ فرزند هستند. 🗓مهلت ثبت نام تا ۵ دی ماه ۱۴۰۲ 🔻در این رویداد، کلیه‌ی حـلـقـه‌هـای میــانـی، فعالان و مجموعه‌های فرهنگی که امکان تجلیل از مادران را دارند می‌توانند آمادگی خود را اعلام نموده و ثبت نام کنند. 🔹جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایید B2n.ir/shokuhemadari ▪️ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره ▪️بنیاد پانزده خرداد ▪️مـجـمـع مـلـی فــعـالان جـمعیـت 🌐 https://eitaa.com/Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمترین مجاهدت زنان است. 🌺فرزند آوری در حقیقت هنر زن است. اوست که خداوند متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.🌺 @Majmae_Mahya
1402.04.19-OstadHemati.mp3
1.71M
⁉️ چه تکنیک‌های تربیتی را نباید برای بچه‌های زیر ۳ سال استفاده کرد. 💠 تکنیک‌های تربیتی مناسب برای بچه‌های زیر ۳ سال 🎙حجت الاسلام والمسلمین @Majmae_Mahya
🚨ممنوعیت حجاب و تبعات آن برای زنان مسلمان در اروپا 📈 براساس گزارش پردیس جهانی حقوق بشر که توسط اتحادیه اروپا حمایت می شود: 🔹افزایش اسلام هراسی در اروپا به طور خاص بر زنان مسلمان با حجاب تأثیر می گذارد. محدودیت‌های قانونی و خصومت اجتماعی نسبت به حجاب نه تنها حق زنان مسلمان برای ابراز ایمان و هویت خود را مختل کرده است، بلکه دسترسی آنها به سایر حقوق بشر مانند حق کار، تحصیل و مشارکت کامل در جامعه را محدود می کند. 🔹روندها به ما نشان می‌دهند که مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی احساس امنیت کمتری می‌کنند و امنیت سال به سال، به‌ویژه برای زنان مسلمان، در حال کاهش است. 🔹تبعیض آشکار علیه زنان مسلمان در این کشورها، زندگی و پیشرفت آنها را سخت‌تر کرده است. @Majmae_Mahya
❇️بانوی مستبصر تایلندی از سختی ها و شیرینی های شیعه شدنش می گوید/ زلال معارف اهل بیت علیهم السلام قلوب تشنه تایلندی ها را سیراب می کند ◽️بانوی مستبصر تایلندی گفت: حجاب در مدارس تایلند وجود نداشت و ابتدا حجاب من را نوعی مخالفت با قانون مدرسه و یا لج بازی با مسئولان مدرسه توصیف می کردند، ولی من به مسئولان مدرسه گفتم که حجاب جزء شریعت ماست و اگر من را اخراج هم کنید دست از حجاب بر نمی دارم تا اینکه با وساطت برخی مسئولان مدرسه، مجدد به تحصیل ادامه دادم. لینک خبر https://hawzahnews.com/xcBhv @Majmae_Mahya
🔻چگونه بچه‌ای تربیت کنیم که مورد اعتماد دیگران باشد؟ 🔻 مادران چطور می‌توانند کم‌کم تبعیض را از جامعه حذف کنند؟ 🔸حضرت امام(ره) می‌فرمایند: بچه بیشترین تأثیر را از مادر می‌گیرد. و هیچ‌کسی به اندازۀ مادر در تربیت بچه مؤثر نیست. تأثیر مادر از مدرسه و جامعه و صدا و سیما بیشتر است. بعد می‌فرمایند دلیل این تأثیر منحصر به فرد، محبت منحصر به فردی است که بچه به مادر دارد و این محبت را به هیچ‌کس دیگری ندارد. لذا بچه ناخودآگاه تمام رفتارهای مادر را به دقت زیر نظر دارد و آنها را به عنوان یک الگو به خاطر می‌سپارد و تقلید می‌کند. لذا مادرانی که تربیت فرزندشان برای‌شان مهم است، باید به طور مضاعف در رفتارشان دقت کنند. 🔸مثلاً اگر مادری بخواهد بچه‌ای تربیت کند که فردا یک آدم قابل اعتماد و اتکا باشد، یک مدیر موفق یا یک قاضی عادل باشد، اگر این مادر بین مهمان فقیر و پولدار فرق بگذارد، این بچه بی‌عدالتی و تبعیض را یاد می‌گیرد. مثلاً وقتی یک مهمان فقیر داشت، مامان توی آشپزخانه به بچه بگوید: «اینها هر دفعه مزاحم می‌شوند، همین که هست را ببر جلوشون بگذار»، اما وقتی مهمان ثروتمندی داشت، بگوید «پیش اینها آبرو داریم، آدم‌های مهمی هستند، بیا یک چیز درست حسابی براشون ببریم» بچه اینها را یاد می‌گیرد، تبعیض و بی‌عدالتی را یاد می‌گیرد و بنا به فرمایش حضرت امام(ره): «انسان تا آخر! به همان تربیت بچگى و کوچکى که شده است تا آخر به همان تربیت باقى مى‏ماند؛ مگر یک عوامل بسیار قوى‌ باشد که او را برگرداند» 🔸لذا اغلب، ویژگی‌های شخصیتی خوب و بد بچه‌ها-در هر سنی! که باشند- بازتاب ویژگی‌های مادرانشان است. اگر این فهم در جامعه‌ای فراگیر شود، مادرها حداقل ۲دلیل، ۲انگیزه و ۲کمک اضافه‌تر برای دقت بیشتر در رفتارهایشان دارند که غیر مادرها ندارند. و حتی مادرانی که بچۀ زیر ۷سال و ۱۴سال ندارند، تقریباً از این ۲کمک برای رشد معنوی محرومند. 👤 علیرضا پناهیان 👈 لینک سایت @Panahian_ir @Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥نگاه غرب متجدد به زن: 💵نظام سرمایه‌داری غرب یک نظام مردسالار است. هر انسانی که بتواند بیشتر سرمایه‌آوری و سرمایه‌اندوزی کند، ارزشش بیشتر است. مرد گردن کلفت‌تر و قوی‌تر است، بنابراین مرد اولویت دارد بر زن در نظام سرمایه‌داری. 🔥دو ظلم نظام سرمایه‌داری غرب به زن: 💄 نظام سرمایه‌داری غرب دوجور از زن سوء‌استفاده کرد؛ یکی به‌عنوان نیروی کار ارزان‌قیمت و یکی هم چون مرد جنس برتر است، زن وسیله التذاذ مرد قرار می‌گیرد. 🔥نتیجه نگاه مردسالارانه در غرب:  🗽وقتی مرد در تمدن غربی جنس برتر و تمدن، تمدنی مردسالار است، نتیجه این است که زن سعی می‌کند مرد را الگوی خود قرار دهد و دنبال کارهای مردانه حرکت کند. 🔥وقاحت غرب در موضوع زن:  
با این همه ضربه که به زن و حیثیت زن و به کرامت زن وارد آورده‌اند، خودشان را پرچمدار حقوق زن وانمود می‌کنند.
@Majmae_Mahya
🔘پوشش و حجاب یک ذائقه متغیر فرهنگی یا یک باور عمیق فلسفی؟ ✍ علیرضا محمدلو ▫️اگر در جغرافیای مدرن، مساله پوشش را دست کم می‌گیرند یا حاشیه می‌دانند و در حد یک ذائقه و تمایل فردی تقلیل می‌دهند، ناشی از یک دستگاه فلسفی است که در ساختارهای آن جامعه رسوب کرده و تطوراتی متکثر، گسسته و چند پاره‌ای را تجربه نموده است. ▫️انتهای این تغییرات بنیادین و رسیدن به «بدن مندی فلسفی و جامعه شناختی» به جایی رسید که دیگر نقطه اتکا داشتن و مبناگرایی را به سخره گرفته و با فیگور پسامدرن، یک سرگردانی و نسبیت معرفتی را به داشتن معیار معرفت روشن، ترجیح دادند. ▫️این گم شدگی معرفتی در تهی شدن زندگی‌ها از معنا و رسیدن به نقطه بی بازگشت هویت‌های سیال و شکل گیری  و خانواده‌های اجاره‌ای و انبوه تنها (به تعبیر رایزمن) و و انقلاب جنسی در برخی کشورهای مدرن، تجلی پیدا کرده است. ▫️نمی‌توان در با سریال‌های مروج بی ادبی و خیانت و رقص و مصرف دخانیات و ارتباطات خارج از دایره عرف و شرع و پوشش نامتعارف، به و ریشه دار و ارتکازات مذهبی جامعه هجوم برد و پدیده «ذهنیت مهاجر» و «رفتار ناهنجار» در بخش‌هایی از جامعه نوجوان و جوان را هم به انتظار ننشست. ▫️اگر در بخشی از جامعه مساله دچار اعوجاج هم شده باشد، متأثر از یک سبک زندگی است که در بستر ساختارهای فرهنگی و مکانیسم‌های اقتصادی و کانون‌های رسانه‌ای به یک ایده یا پدیده اجتماعی تبدیل شده است. ایده آلی که فرهنگ و ذهنیت «در لحظه زندگی کن»، «مجاورت مصرف و منزلت»، «هویت سیال» و «پوشش نامتعارف» و «تکثر مرجعیتی» و «فروپاشی و قداست زدایی از خانواده»، «عدم قطعیت و گسستن و پیوستن‌های آنی و سریع» را به جامعه پمپاژ کرده است.  🔻لینک‌ ادامه یادداشت: http://mehrnews.com/x33KWX @Majmae_Mahya
📚کتاب دخترم چادر نمی پوشد 💯 ویژگی این کتاب در آن است که راهکارهای ایجاد اشتیاق در دختران برای انتخاب برتر را همراه با داستانک‌های واقعی که هر کدام حاوی یک تجربه موفق است به مخاطب، ارائه کرده است. واقعی بودن این تجربه ها و حس نزدیک آن در ذهن خواننده از دیگر امتیازات این کتاب است که اکنون پیش روی شما است. 📜گزیده از کتاب "حالا نگفتن که فقط باید سر کنیم! من با مانتو و روسری هم می تونم حجابمو رعایت کنم! اصلا چرا باید این همه پارچه را با خودم ببرم این ور و اون ور؟! اگه چادر سرم کنم دوستام مسخره ام می کنن! اصلا چادر مال عربهاس! من میخوام لباس ایرانی بپوشم!!" شاید خیلی از والدینی که دوست دارن دخترای نوجوون و جوون شون چادر سر کنن با این واکنش ها و حرف ها از طرف دختراشون مواجه شدن... ۱۸۸ صفحه/ ۱۱۳۰۰۰ تومان قیمت با ۱۰ درصد تخفیف: ۱۰۱۷۰۰ تومان خرید از طریق سایت مرکز نشر هاجر 👇👇👇👇 B2n.ir/n78122 B2n.ir/n78122 🌹@Majmae_Mahya 📚@Ketab_Va_Ketabkhani
سلام و عرض ادب لینک محیا جهت اطلاع اعضای جدید ✅گروهها ویژه خواهران هست و عضویت آقایان مورد رضایت نیست 🦋گروه تخصصی محیا /ویژه خواهران https://eitaa.com/joinchat/2452095110C1c2e8ef017 💐💐💐💐💐💐 🦋گروه سیاسی محیا/ویژه خواهران https://eitaa.com/joinchat/2097348619C1909c552c7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸درود خداوند و سلام پاکان بر روح بلند بانویی که دلش تا همیشه در کنار نهر علقمه سوگ نشین است. 🌷سالروز وفات حضرت ام البنین علیهاسلام تسلیت باد. @Majmae_Mahya
🔰 کرسی علمی ترویجی «تعارض کار/خانواده؛ امری زنانه یا مردانه؟ چالش‌ها و راهکارها (با رویکرد حکمرانی اسلامی)» 🌺 ارائه: دکتر راحله کاردوانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهرستان 🌺 ناقدان: حجت الاسلام دکتر عبدالرسول احمدیان، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دکتر ناهید سلیمی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده 🌺 دبیر علمی: فریبرز راهدان، قائم مقام پژوهشکده الهیات و خانواده 🔹 سه‌شنبه ۵ دی، ۱۰ صبح تا ۱۲ 🔹 خیابان حافظ، سالن جلسات حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🔸 مشاهده برخط: m8r.ir/1001 @Webinarha_ir @Majmae_Mahya
مبانی نظری الگوی سوم.pdf
889.8K
در این پست سعی کردم مبانی و اصول حاکم بر طرح انقلاب اسلامی درباره زن را در قالب گزاره‌هایی ارائه کنم. این موارد قرار است ساختار نظریِ مقاله‌ای را تشکیل دهد که عزم نگارش آن را دارم. عنوان مقاله «طرح کلی نظریه جنسیت در اندیشه مقام معظم رهبری» است. از شما خواهشمندم اگر گزاره‌ای را برای اضافه کردن یا حذف و اصلاح پیشنهاد دارید برای من بفرستید: @abolfazleqbali @Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوست داری بچه‌هات رو باگذشت، خوش اخلاق، شجاع و راستگو تربیت کنی؟ 🔰 دوست داری با یه راه میانبُر برای تربیت فرزندت آشنا بشی❓ 🔰 می‌دونی تنگۀ احد در بحث تربیت چیه و چطوری میشه ازش عبور کرد⁉️ ⭕️ @Majmae_Mahya
🍃زنانِ جریان ساز 🔸درنظر امام خمینی رفتارهای سیاسی زنان درقیاس با مردان ازاعتباربیشتری نیز برخوردار است. 👈زیرا زنان با فعالیت‌ها و مشارکت سیاسی و اجتماعی خود موجب تقویت این‌گونه فعالیت‌های مردان می‌شوند: " شما[بانوان] هستید که علاوه بر آنکه خودتان فعالیت می‌کنید فعالیت را در مردها مضاعف می‌کنید." (صحیفه امام ، ج19، ص 183). ‏ 👈‏‏"پیشقدم شدن شما در همه مسائل . . . اسباب این می‌شود که مردها هم بیشتر وارد بشوند، مردها هم قوی‌تر بشوند." (همان، ج20، ص 8). ‏ @Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنی که را به گریه انداخت!! ♨️ پاسخ محکم مادر شهید به بنیانگذار انقلاب 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت 6دی، سالروز وفات حضرت و روز تکریم مادران و همسران شهدا 🔶 دریافت نسخه با کیفیت 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir https://eitaa.com/Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگزاری رویداد علمی 📚رویداد علمی و تخصصی زن به روایت سوم از تاریخ 13 دی‌ماه مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و تولد حضرت امام خمینی(ره) تا دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی سراسر کشور برگزار خواهد شد. ✅ زن ایرانی با ظهور انقلاب اسلامی تحول یافت و تحول آفرید. این تحول در وضعیت زنان بیش از هرچیزی مرهون نگاه اصیل و ناب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به زن و جایگاه او در جامعه بود که توانست در متن انقلاب و حرکت اجتماعی پس از آن نیز ساری و جاری گردد. ❇️ امروز یکی از مسائل پرچالش و مهم در جامعه ایران، مساله زن است. این اهمیت به ویژه پس از اتفاقات اخیر کشور دوچندان نیز شده است. ابهام و تشتت آراء نزد نخبگان اجتماعی این عرصه واقعیتی غیرقابل انکار است. لذا ضرورت ارجاع به اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) به عنوان معمار انقلاب و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان نماینده تام مکتب انقلاب اسلامی در شرایط امروز بیش از پیش نمود یافته است. ✳️ لذا اندیشکده زن و جامعه قصد دارد با برگزاری یک رویداد گفتمان‌ساز در قالب سلسله نشست‌های علمی و تخصصی به بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی درباره موضوع زن و مسائل مهم پیرامون آن بپردازد. ➕ موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره)، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، سازمان بسیج دانشجویی کشور، ستاد راهبری زن و خانواده مرکز مدیریت حوزه علمیه، جامعه‌الزهرا(س)، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه مطالعات راهبردی ژرفا از حامیان اصلی این رویداد هستند. @Majmae_Mahya
🔹مستقل خاتون روایت ملاقات خانم‌های پاکستانی چند روز پیش خدمت خانمهای پاکستانی بودم. به دعوت سرورانی قرار شد قدری هم بنده در مورد تجربه و اندیشه‌ای که در انقلاب اسلامی راجع به زن و جنسیت داشتیم صحبت کنم. برگزارکننده سلیقه به خرج داده بود و پیش از من اساتید خانم را برای ارائه دعوت کرده بود. در فرصتی که داشتم برایشان از اراده‌ی زن حرف زدم. گفتم من تاریخ را بر اساس نظم جنسیتی مطالعه می‌کنم و این یعنی باید برای موفقیت یا عدم موفقیت ملت‌ها و نهضت‌ها ببینم وضعیت و جایگاه زن در تاریخ هر کدام چطور است. گفتم انقلاب اسلامی مدیون زن‌ها بود و زن‌ها بودند که توانستند مسیر حرکت تاریخی ما را اصلاح کنند. یعنی انقلاب جایی بود که در آن نظم جنسیتی تغییر کرد. امام پشت اراده زن‌ها ایستاد و آن‌ها را به رسمیت شناخت و زن‌ها پشت امام ایستادند و ولایتش را تسری دادند. بعد مردها آمدند و این هندسه متعادل شد و ما پیروز شدیم. پرسیدم اما این کدام زنها بودند که چنین قدرتی داشتند و توانستند افسار تاریخ را دست بگیرند؟ گفتند زنانی که اهل تکلیف بودند! پرسیدم چه زمانی زن‌ها می‌توانند اهل تکلیف باشند؟ و پاسخ دادم زنانی که صاحب اراده باشند و بتوانند صحنه را بدون تقلید، تبعیت، ترس و طمع، خودشان بفهمند. مترجمِ همزمان موضع من را خوب گرفت و کامم را شیرین کرد. از لابلای ترجمه‌هایش فهمیدم دارد «زنِ صاحب اراده» را به زبان اردو با عبارت «مستقل خاتون» معنا می‌کند. من چقدر برای این مفهوم الهی استقلال دلم می‌سوزد. گفتم احسنت! من دارم به زنان مستقل اشاره می‌کنم که چون یک انسان کامل و بالغ هستند بر استقلالشان پافشاری کرده‌اند و کسی را ارباب خود نگرفتند. گفتم مشکل ما از قضا با زن شرقی و زن غربی این است که آنها برخلاف زن مجاهد انقلابی، پاک استقلال‌شان را باخته‌اند. پروژه امام هم دربرابر زنان این بود که زمانی که بنا شد در نهضت، سرنوشت دیگری در تاریخ مردم ایران رقم بخورد امام در برابر فقهای دیگر ایستاد و گفت ما بدون زن‌ها نمی‌توانیم سرنوشتی نو خلق کنیم. در اندیشه انقلاب اسلامی زن و مرد هر دو به یک اندازه و برابر در خلق تاریخ سهم دارند و این معنای انسانیت مشترک است. به من گفته بودند فضای پاکستان هنوز خیلی شرقی است. این را وقتی بهتر فهمیدم که یکی از خانم‌ها گفت شوهران ما می‌گویند عقل زن ناقص است و زن باید در خانه بماند و... . یکی دیگر گفت مردان به ما می‌گویند «مولاجان» (حضرت علی ع) فرموده با زنان مشورت نکنید! چقدر آشنا! یادم آمد در یکی از دانشگاه‌های فنی تهران برای برادران و خواهران بسیجی همین‌ها را می‌گفتم که برادران شاکی شده بودند و می‌خواستند با همین استدلال‌ها و از روی بیانات رهبری به من ثابت کنند زن باید بماند در خانه به خانه‌داری‌اش برسد! دخترها هم این‌طرف نشسته بودند! ببینید چقدر جالب است که گفتمان‌ها این‌طور صورتبندی‌ها را فراتر از مرزها مشترک و مشابه می‌کند. گفتمان شرقی که اراده‌ی زن را ذیل اراده‌ی مرد قرار می‌دهد هنوز فوق‌العاده زنده و فراگیر است و در الهیات و ادبیات ما رسوخ کرده و چهره‌های گوناگونی گرفته است. از قضا اخیرا کتابی را که یکی از آقایان حوزوی در مسأله حجاب منتشر کرده می‌خواندم. عجیب آن بود که هیچ ردی از گفتمان شرق در آن نبود. تمام صحنه، در نزاع بین زن اسلامی و زن غربی خلاصه شده بود (مثل مناظره‌‌ی جمشیدی و عبدالکریمی). شاید نرخ این روزها فحش و ناسزا نثار غرب و فمینیسم کردن باشد که فکر می‌کنم امتیاز این مرحله را از دست داده‌ام. چون می‌بینم انقلاب اسلامی هربار می‌خواهد با این تمدن مردساخته‌ی خبیث دست به گریبان شود، انگاره‌ها و نیروهای شرقی از پشت دست‌وپایش را بسته و توانش را تحلیل می‌برند. بگذریم! چه واژگان زیبایی؛ مستقل خاتون. ✍مهدی تکلو @Majmae_Mahya