🌸 هرکس که در شب جمعه
🕌 براى ده نفر از دوستان مؤمن خود
🌸 که از دنیا رفته اند
🕌 دعا و طلب مغفرت نماید ،
🌸 از اهل بهشت قرار خواهد گرفت.
🌷 امام صادق عليه السلام
📖 جامع احاديث شيعه ج 6 ص 178 ح 78
🕌 خدایا 🙏
🕌 به حق این شب عزیز
🕌 مشکلات مادی و معنوی
👈 همه اعضای این گروه را ، رفع بفرما
🕌 الهی آمین
@fatemiioon110
هدایت شده از روابط عمومی هیأت خواهران فاطمیون
نام یاران امام زمان (علیه السلام) در وقت ظهور
 
همچنانکه: یاران پیامبر گرامی در روز «بدر» ۳۱۳ نفر بودند و یاران پیشوای شهیدان امام حسین علیه السلام نیز که افتخار همراهی و شهادت او را در روز عاشورا، داشتند، طبق برخی روایات ۳۱۳ نفر بودند یاران آقا امام زمان (علیه آلاف التحیة و السلام) نیز طبق روایاتی؛ ۳۱۳ نفر میباشند.
روشن است که این وارستگان و شایستگان از بهترین انسانهای روی زمین، در هنگامه ی ظهور و قیام آن گرامی هستند. و تمامی شایستگیها، ویژگیها، لیاقتها، کفایتها، کارآییها و تواناییهای لازم برای اداره گیتی و تدبیر امور جامعه بزرگ جهانی تحت رهبری آسمانی و رهنمودها و تعالیم نجات بخش امام مهدی علیه السلام در وجود آنان متبلور است. خداوند، این برگزیدگان متفکر و شایسته کردار را، از سرزمینها و نژادها و قاره های مختلف جهان برگزیده است.
در خطبه ی «بیان» که منسوب به امیرمؤمنان علیه السلام است نام آنان و شهر و دیارشان آمده است، در این لیست نام برخی شهرها و سرزمینهایی که آن شایستگان از آنجا برمی خیزند برای ما ناشناخته و گاه نامهای آنها مشترک است که ممکن است به یکی از جهات ذیل باشد:
۱- برخی از شهرهای نامبرده، در گذر روزگار تغییر نام یافته است.
۲- برخی در آینده ساخته می شود.
۳- یا اینکه در ثبت و ضبط این نامها، اشتباه و اغلاط چاپی رخ داده است.
به هر حال در اینجا؛ نام جاودانه ی یاران امام عصر (علیه السلام) و نام شهر و دیار و قبیله ی آنان را طبق حروف الفبا ذکر میشود:
۱- ابان،[1] از شهر «سنجار» در شمال عراق.
۲- ابراهیم، اتیوپی از شمال شرقی قاره آفریقا.
۳- ابراهیم، از جده در عربستان سعودی.
۴- ابراهیم، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس.
۵- ابراهیم، از شیراز.
۶- ابراهیم، از «کوره» در لبنان.
۷- ابراهیم، از مدینه.
۸- ابراهیم، از مکه.
۹- احمد، از آبادان.
۱۰- احمد، از ارمنستان.
۱۱- احمد، از بغداد.
۱۲- احمد، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف.
۱۳- احمد، از شوشتر.
۱۴- احمد، از «عقر»[2] در عراق.
۱۵- احمد، از فرانسه یا قاره ی اروپا.
۱۶- احمد، از «فسطاط» در مصر.
۱۷- احمد، از «معاذه».[3]
۱۸- احمد، از منطقه «سعداوه».
۱۹- احمد، از «نصیبین» که نام شهری در ترکیه و روستایی در «حلب».
۲۰- احمد، از «یمن».
۲۱- ایوب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۲- بشر، از بیت المقدس.
۲۳- بشر، از «مرقیه» در سوریه.
۲۴- بکیر، از بحرین.
۲۵- تغلب، از «معاذه».[4]
۲۶-تکیه، از خرشان.[5]
۲۷- جابر، از تبار صحرانشینان «قسین».
۲۸- جابر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۹- جابر، از «یمن».
۳۰- جبرئیل، از «صنعا» در یمن.
۳۱- جبیر، از «یمن».
۳۲- جعفر، از «آبادان».
۳۳- جعفر، از «بحرین».
۳۴- جعفر، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان.
۳۵- جعفر، از «سهم».
۳۶- جعفر، از سیلان در هندوستان.
۳۷- جعفر، از شیراز.
۳۸- جعفر، از «قزوین» در ایران.
۳۹- جعفر، از مدینه.
۴۰- جعفر، از نجف.
۴۱- جمیل، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۴۲- جمیل، از منطقه «یمامه» در حجاز.
۴۳- حجر، از «یمن».
۴۴- حذیفه، از «مرو» خراسان یا شوروی سابق.
۴۵- حسن، از اسکندریه مصر.
۴۶- حسن، از بلخ که از شهرهای افغانستان است.
۴۷- حسن، که از زید از منطقه «بالس» در سوریه.
۴۸- حسن، از سیلان هندوستان.
۴۹- حسن، از کربلاء.
۵۰- حسن، از مدینه.
۵۱- حسن، از «معاذه».[6]
۵۲- حسین، از «ارمنستان» که در آن روزگار به بخش گسترده ای از ایران، ترکیه و آذربایجان شوروی گفته می شد.
۵۳- حسین، از ذهاب منطقه کرمانشاه.
۵۴- حسین، از کربلا.
۵۵- حسین، از کربلا.
۵۶- حسین، از مدینه.
۵۷- حسین، از «معاذه».[7]
۵۸- حصین، از «قادسیه» در عراق.
۵۹- حعفر، از «حمص» از شهرهای سوریه.
۶۰- حعفر، از رهاط از اطراف مکه.
۶۱- حعفر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۶۲- حفص، از سرخس در اطراف مشهد.
۶۳- حمدان، اتیوپی از شمال شرقی قاره ی آفریقا.
۶۴- حمزه، از آبادان.
۶۵- حمزه، از «صنعا» در یمن.
۶۶- حمزه، از مدینه.
۶۷- حوقل، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس.
۶۸- حویش، از «یمن».
۶۹- خالد، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس.
۷۰- خالد، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۷۱- داود، از بیت المقدس.
۷۲- داود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۷۳- داود، از عمان.
۷۴- داود، از منطقه طائف.
۷۵- داوود، از دمشق.
۷۶- دراج، از تبار صحرانشینان «مصر».
۷۷- ریان، از تبار و نژاد تمیم که یکی از تیره های عرب بشمار می رود.
۷۸- زکریا، از طائف.
۷۹- زید، از منطقه «ضیعة».
۸۰- سبا، از طائف.
۸۱- سعد، از «بیضا».[8]
۸۲- سعد، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۸۳- سعدان، از ساده در منطقه ی یمامه.
۸۴- سعید، از «بیضا».
۸۵- سعید، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین.
۸۶- سمیع، از «صنعا» در یمن.
۸۷- سوید، از «معاذه».[9]
۸۸- سهیل، از منطقه «ضیف».[10]
۸۹- شبیب، از ساده در منطقه ی یمامه.
۹۰- شبیل، از اسکندریه مصر.
۹۱- شعیب، از «مرقیه» در سوریه.
۹۲-
هدایت شده از روابط عمومی هیأت خواهران فاطمیون
شعیب، از منطقه دیار.
۹۳- شیبان، از آبادان.
۹۴- شیبان، از اسکندریه مصر.
۹۵- شیبان، از سوس (شوشتر) در خوزستان ایران.
۹۶- شیبان، از «یمن».
۹۷- صادق، از «بلقا» از شهرهای اردن.
۹۸- صالح، از شیراز.
۹۹- صالح، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۰۰- صالح، از عمان.
۱۰۱- صالح، از «قزوین» در ایران.
۱۰۲- صبیج، از حلب، از شهرهای سوریه.
۱۰۳- صدقه، از مراغه.
۱۰۴- صلیب، از ساده در منطقه ی یمامه.
۱۰۵- ضابط، از تبار صحرانشینان «اعقیل».
۱۰۶- طالوت، از جدة در عربستان سعودی.
۱۰۷- طاهر، از «فسطاط» در مصر.
۱۰۸- طاهر، از مدینه.
۱۰۹- طاهر، از «معاذه».[11]
۱۱۰- طلیق، از رمله از شهرهای فلسطین.
۱۱۱- طیب، از «عسکر مکرم» در خوزستان ایران.
۱۱۲- ظافر، از منطقه «یمامه» در حجاز.
۱۱۳- عاصم، از «یمن».
۱۱۴- عالم، از منطقه «ضیف».[12]
۱۱۵- عامر، از آبادان.
۱۱۶- عامر، از بحرین.
۱۱۷- عامر، از سامراء در عراق.
۱۱۸- عامر، از «یمن».
۱۱۹- عباس، از مدینه.
۱۲۰- عبدالرحمن، از «سند» پاکستان.
۱۲۱- عبدالرحمن، از «منصوریه» نام روستایی است در اهواز و بهبهان و تربت جام.
۱۲۲- عبدالرحمن، از انطاکیه، از شهرهای سوریه است.
۱۲۳- عبدالرحمن، از دمشق.
۱۲۴- عبدالرحمن، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۲۵- عبدالسلام، از «هونین» در منطقه ی مصر.
۱۲۶- عبدالعزیز، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۲۷- عبدالغفور، از دورق، نزدیک اهواز.
۱۲۸- عبدالقدوس، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز.
۱۲۹- عبدالقدیم، از «معاذه».[13]
۱۳۰- عبدالله، از بغداد.
۱۳۱- عبدالله، از شیراز.
۱۳۲- عبدالله، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۳۳- عبدالله، از «فسطاط» در مصر.
۱۳۴- عبدالله، از «قزوین» در ایران.
۱۳۵- عبدالله، از کاشان.
۱۳۶- عبدالله، از کرمان.
۱۳۷- عبدالله، از «معاذه».[14]
۱۳۸- عبدالله، از مکه.
۱۳۹- عبدالله، از منطقه انطاکیه در سوریه.
۱۴۰- عبدالله، از منطقه طائف.
۱۴۱- عبدالمطلب، از بغداد.
۱۴۲- عبدالمهیمن، از آبادان.
۱۴۳- عبدالوارث، از آبادان.
۱۴۴- عبدالوارث، از روستاهای اسکندریه مصر بنام «بلست».
۱۴۵- عبدالوهاب، از «شیزر» در سوریه.
۱۴۶- عبدالوهاب، از سوس (شوشتر) در خوزستان ایران.
۱۴۷- عبدون، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۴۸- عبیدالله، از کاشان.
۱۴۹- عبیدالله، از منطقه انطاکیه در سوریه.
۱۵۰- عتاب، از کوفه.
۱۵۱- عجلان، از تبار صحرانشینان «مصر».
۱۵۲- عزیز، از منطقه قطیف در عربستان سعودی.
۱۵۳- عقیل، از شهر «واسطه» در عراق.
۱۵۴- علوان، از انبار که از شهرهای مرزی عراق است.
۱۵۵- علوان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۵۶- علی، از بصره از شهرهای مهم عراق است.
۱۵۷- علی، از حله، از شهرهای عراق.
۱۵۸- علی، از «سمرقند» از شهرهای «ازبکستان».
۱۵۹- علی، از شهر «سنجار» در شمال عراق.
۱۶۰- علی، از طائف.
۱۶۱- علی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۶۲- علی، از فرانسه یا قاره ی اروپا.
۱۶۳- علی، از «قزوین» در ایران.
۱۶۴- علی، از مدینه.
۱۶۵- علی، از «معاذه».[15]
۱۶۶- علی، از منطقه «ضیعة».
۱۶۷- علی، از «نصیبین» که نام شهری در ترکیه و روستایی در «حلب».
۱۶۸- علی، از نیشابور.
۱۶۹- علی، از «همدان» نام شهری در ایران و «همدان» نام شهری در یمن.
۱۷۰- عمار، از «یمن».
۱۷۱- عمر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۷۲- عمر، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۱۷۳- عمر، از «قزوین» در ایران.
۱۷۴- عمر، از کازرون.
۱۷۵- عمر، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.
۱۷۶- عمر، از «مهجم» در یمن.
۱۷۷- عمران، از بیت المقدس.
۱۷۸- عمرو، از آبادان.
۱۷۹- عمرو،[16] از تبار صحرانشینان «اغیر».
۱۸۰- عمرو، از مکه.
۱۸۱- عمیر، از «شوبک».
۱۸۲- عمیر، از «نجد» در حجاز و یا «عنتره» قبیله بزرگی از عرب.
۱۸۳- عون، از شهرکرد.
۱۸۴- عون، از عدن در «یمن».
۱۸۵- عیسی، اتیوپی از شمال شرقی قاره آفریقا.
۱۸۶- عیسی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۸۷- غربان،[17] از تبار صحرانشینان «اعقیل».
۱۸۸- غیاث، از کوفه.
۱۸۹- فارس، از «هونین» در منطقه مصر.
۱۹۰- فاضل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان.
۱۹۱- فالح، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۹۲- فرج، از «عرفه» نزدیک عرفات در اطراف مکه.
۱۹۳- فضیل، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۱۹۴- فلاح، از منطقه «سعداوه».
۱۹۵- فلیح، از «طبریه» در فلسطین.
۱۹۶- فهد، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۱۹۷- فهد، از موصل.
۱۹۸- فهد، از «یمن».
۱۹۹- قادم، از منطقه انطاکیه در سوریه.
۲۰۰- قاسم، از آبادان.
۲۰۱- قاسم، از «کرخ» بغداد.
۲۰۲- قاسم، از مدینه.
۲۰۳- قبضه، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۰۴- کثیر، از حبش.
۲۰۵- کثیر، از «معاذه».[18]
۲۰۶- کعب، از «یمن.»
۲۰۷- کلثوم، از «یمن».
۲۰۸- کلیب، از «هونین» در منطقه مصر.
۲۰۹- کوثر، از «لنجویه» جزیره ای در آفریقای شرقی.
۲۱۰- کوش، از عمان.
۲۱۱- لقمان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۱۲- لیث، از بحرین.
۲۱۳- لیث، از «قزوین» در ایران.
۲۱۴- مالک،
هدایت شده از روابط عمومی هیأت خواهران فاطمیون
از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن».
۲۱۵- مالک، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس.
۲۱۶- مالک، از «عماره» در جنوب عراق.
۲۱۷- مالک، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.
۲۱۸- مالک، از «مهجم» در یمن.
۲۱۹- مالک، از «یمن».
۲۲۰- مبارک، از منطقه قطیف در عربستان سعودی.
۲۲۱- مجاهد، از سمرقند از شهرهای «ازبکستان».
۲۲۲- مجمع، از شهر ری.
۲۲۳- محارب، از بصره از شهرهای مهم عراق است.
۲۲۴- محروز، از خونج در آذربایجان ایران.
۲۲۵- محسن، از اسکندریه مصر.
۲۲۶- محمد، از اتیوپی در شمال شرقی قاره آفریقا.
۲۲۷- محمد، از آبادان.
۲۲۸- محمد، از تفلیس از شهرهای مهم ارمنستان.
۲۲۹- محمد، از تیره و تبار اوسیان مدینه که در صف انصار قرار گرفتند.
۲۳۰- محمد، از حلب، از شهرهای سوریه.
۲۳۱- محمد، از حله، از شهرهای عراق.
۲۳۲- محمد، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان.
۲۳۳- محمد، از زید از منطقه «بالس» در سوریه.
۲۳۴- محمد، از سجار در اطراف شهر «بخارا» در منطقه ی قفقاز.
۲۳۵- محمد، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۲۳۶- محمد، از عمان.
۲۳۷- محمد، از «قزوین» در ایران.
۲۳۸- محمد، از «کبش» در بغداد.
۲۳۹- محمد، از کوفه.
۲۴۰- محمد، از مدینه.
۲۴۱- محمد، از «معاذه».[19]
۲۴۲- محمد، از مکه.
۲۴۳- محمد، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.
۲۴۴- محمد، از منطقه «بالس» در سوریه.
۲۴۵- محمد، از «مهجم» در یمن.
۲۴۶- محمد، از نجف.
۲۴۷- محمد، از «یمن».
۲۴۸- مرایی، از سامراء در عراق.
۲۴۹- مروان، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین.
۲۵۰- مسنون، از خرشان.[20]
۲۵۱- مطر، از تبار صحرانشینان «کلاب».
۲۵۲- معشر، از منطقه «ألومه» که شهری در دیار «هذیل» است.
۲۵۳- معمر، از کازرون.
۲۵۴- مقداد، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق.
۲۵۵- ملاعب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۵۶- ملاعب، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام.
۲۵۷- منبه، از تبار صحرانشینان «اعقیل».
۲۵۸- موسی، از عدن در «یمن».
۲۵۹- موسی، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز.
۲۶۰- مومی، از رمله از شهرهای فلسطین.
۲۶۱- مهاجر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۶۲- مهاجر، از نیشابور.
۲۶۳- میمون، از «عسکرمکرم» در خوزستان ایران.
۲۶۴- ناجیه، از سرخس در اطراف مشهد.
۲۶۵- ناصر، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن».
۲۶۶- نصیر، از «بالس» در سوریه.
۲۶۷- نصیر، از بحرین.
۲۸۶- نعیم، از «معاذه».[21]
۲۶۹- نوح، از خونج در آذربایجان ایران.
۲۷۰- نوح، از سیلان در هندوستان.
۲۷۱- نهراش، از تبار صحرانشینان «شیبان».
۲۷۲- نهروش، از هرات.
۲۷۳- واصل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان.
۲۷۴- هارون، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۲۷۵- هارون، از «قزوین» در ایران.
۲۷۶- هارون، از منطقه سلماس یکی از شهرهای آذربایجان.
۲۷۷- هارون، از منطقه نجد عربستان.
۲۷۸- هارون، از موصل.
۲۷۹- هلال، از شوشتر.
۲۸۰- هلال، از «طائف یمن».
۲۸۱- هواشب، از عمان
۲۸۲- هود، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق.
۲۸۳- هود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۸۴- هود، از کوفه.
۲۸۵-یحیی، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف.
۲۸۶- یحیی، از «صنعا» در یمن.
۲۸۷- یحیی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین.
۲۸۸- یحیی، از منطقه ی انطاکیه در سوریه.
۲۸۹- یحیی، از منطقه «سعداوه».
۲۹۰- یعقوب، از قم.
۲۹۱- یعقوب، از «معاذه».[22]
۲۹۲- یوسف، از عسقلان از شهرهای فلسطین.
۲۹۳- یوسف، از منطقه طائف.
۲۹۴- یونس، از اصفهان.
۲۹۵- یونس، از عمان.
۲۹۶- یونس، از «فسطاط» در مصر.
۲۹۷- یونس، از کازرون.
***** **** *****
افزون بر اینان شش تن از یاران آن حضرت نیز از «ابدال» خواهندبود که نام همه آنان عبدالله است. و سه دوستدار دیگر خاندان وحی و رسالت بنامهای عبدالله، مخنف، وبراک، و نیز چهار تن از دوستداران پیامبر خدا بنامهای، صالح میمون و هود، و دو آزاده دیگر بنامهای عبدالله و ناصح که بظاهر جامه بردگان بر تن دارند، همگی به هنگام ظهور آن اصلاحگر بزرگ زمین و زمان در کنار یاران شایسته کردار او خواهند بود.[23]
منبع با اندکی تغییر و ویرایش با حفظ امانت
[1] لازم به ذکر است که مؤلف بر طبق الفبای شهرها آورده است ولی ما طبق الفبای نام یاران حضرت آوردیم.
[2] نام قریه ای است نزدیکی کربلاء و همچنین نام روستایی است میان تکریت و موصل.
[3] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[4] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[5] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶، ص ۸۵۰۵٫
[6] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که
هدایت شده از روابط عمومی هیأت خواهران فاطمیون
لباب الانسان آمده.
[7] ظاهرا «معاذ» می باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده.
[8] که در ایران، لیبی و جنوب یمن هم روستایی به این نام آمده است. خدا می داند که منظور کدام است.
[9] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[10] شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد و شبه جزیره ی عربی است.
[11] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[12] شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد شبه جزیره ی عربی است.
[13] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[14] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[15] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[16] «عمر» هم ثبت شده است.
[17] «عزبان» یا «عریان» هم ثبت شده است.
[18] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[19] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[20] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶ ص ۸۵۰۵٫
[21] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[22] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده.
[23] الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۱۶ و نوائب الدهور، ج ۲، ص ۲۹۲ ملاحم و فتن سید بن طاووس ۱۴۵٫
agaze emamat98.mp3
35.92M
#آغاز_امامت_امام_زمان_عجلاللهفرجهالشریف
#غدیر_ثانی
۹۸/۰۸/۱۶
سخنران: سرکار خانم اسدیان
موضوعات:
#ماجرای_آغاز_امامت_حضرت_مهدی_عجلاللهفرجهالشریف
#چرا_امام_زمان_عجلاللهفرجهالشریف_نمیان؟
#امان_از_پدر_و_مادرای_آخرالزمان
#غربت_امام_زمانمان...
#جعفر_کذاب_و_جعفر_صادق
#مژده_ظهور
#ربا
#درست_انتخاب_کن
#انتخابات_مجلس
#دعای_مادر_تاثیرگذاره
#خائن_کیه؟
👇
@fatemiioon110
یاعلی!...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام خامنه ای دیروز در بیاناتی به مناسبت ۱۳ آبان فرمودند: «من همینجا تنبّه بدهم این مطلبی را که بارها و بارها تکرار کردهام؛ #سیاستی وجود دارد که این نعمت را از ملّت ایران سلب کند؛ نعمت وجود جوانانِ انبوه و فراوان را».
♦️پشتپردهی یکی از این «سیاستهای تحدید نسل» را ببینید.
🆔 @fatemiioon110
سلام😊
بنا به در خواست دوستان کلیپ مضررات روغن های مایع و حملات تغذیه ای دشمن رو تو کانال میزاریم👇
ممنون از همراهیتون❤️
@fatemiioon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚫️
#کلیپ_مذهبی
اونواع حملات دشمن؛
۱_حمله تغذیه ای و پزشکی
۲_حمله زیست محیطی
۳_حمله رسانه ای
۴_حمله پوشش
۵_حمله پوشاک
۶_حمله خانواده
۷_حمله سیاسی
و...
این قسمت حمله تغذیه ای
🔴دشمن رو تغذیه تو داره کار میکنه🔴
#بانوان_پاسخ_میدهند
بخش اول
با ما همراه باشید...
نشانی ما در نرم افزارهای ایرانی
@heiatclip1
اگه مایل به دریافت کامل صوت ها هستید به نشانی زیر مراجعه کنید
@fatemiioon110
یاعلی!...
هدایت شده از کلیپ های کوتاه هیأت فاطمیون
34.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚫️
#کلیپ_مذهبی
انواع حملات دشمن؛
۱_حمله تغذیه ای و پزشکی
۲_حمله زیست محیطی
۳_حمله رسانه ای
۴_حمله پوشش
۵_حمله پوشاک
۶_حمله خانواده
۷_حمله سیاسی
و...
این قسمت حمله تغذیه ای
🔴دشمن رو تغذیه تو داره کار میکنه🔴
بخش دوم
با ما همراه باشید...
نشانی ما در نرم افزارهای ایرانی
@heiatclip1
اگه مایل به دریافت کامل صوت ها هستید به نشانی زیر مراجعه کنید
@fatemiioon110
یاعلی!...
هدایت شده از کلیپ های کوتاه هیأت فاطمیون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️⚫️
#کلیپ_مذهبی
انواع حملات دشمن؛
۱_حمله تغذیه ای و پزشکی
۲_حمله زیست محیطی
۳_حمله رسانه ای
۴_حمله پوشش
۵_حمله پوشاک
۶_حمله خانواده
۷_حمله سیاسی
و...
این قسمت حمله تغذیه ای
🔴دشمن رو تغذیه تو داره کار میکنه🔴
بخش سوم
با ما همراه باشید...
نشانی ما در نرم افزارهای ایرانی
@heiatclip1
اگه مایل به دریافت کامل صوت ها هستید به نشانی زیر مراجعه کنید
@fatemiioon110
یاعلی!...
آیا بدعت است؟.mp3
833.3K
#کلیپ_صوتی
آیا سلام بر حضرت عباس در زیارت عاشورا بدعت گذاریست یا خیر؟
📢 #بانوان_پاسخ_میدهند
@fatemiioon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرایی از ازدواج ثروتمندترین زن حجاز با جوان فقیر
🍃به مناسبت دهم ربیعالاول
سالروز ازدواج حضرت محمد (ص)
با حضرت خدیجه (س)🍃
عجب پیوند بس فرخنده ای💖
که
گردد حاصلش کوثر💖
@fatemiioon110
ezdevag payambar98.mp3
47.63M
#سالروز_ازدواج_پیامبر_و_امالمومنین_علیهماالسلام
#ازدواج
۹۸/۰۸/۱۷
سخنران: سرکار خانم اسدیان
موضوعات:
#روغن
#غذای_طیب
#عیدالزهرا
#سن_حضرت_خدیجه
#الگوی_بانوان
#عقل_در_ازدواج
#رابطه_عاشقانه
#همسر_دوم
#تعدد_زوجات
#همسران_پیامبر
#عدالت
#جناب_عایشه_کودک_بود؟
#ازدواج_آسان
👇
@fatemiioon110
یاعلی!...
💙🍃🦋
🍃🍁
🦋
#دعابراےبچه_دارشدن
💠✍🏻امام صادق( ع ) فرمودند: "هر ڪس بخواهد زنش بچّه دار شود، پس از نماز جمعه، دو رڪعت نماز بگزارد و در آنها رڪوع و سجده را طولانی سازد و سپس بگوید : " خداوندا! به حرمت آنچه زَکَریّا بدان از تو مسئلت داشت، از تو میخواهم.پروردگارا! مرا تنها مگذار ڪه تو خود، برترینِ وارثانی. خداوندا! از نزد خویش، مرا فرزندانی پاڪ ببخش ڪه تو شنواے دعایی. خداوندا! به نام تو او را بر خویش حلال ساختم و به امانت تو، او را در اختیار گرفتم. اڪنون، اگر در رَحِم او برایم فرزندے تقدیر ڪرده اے، او را فرزندےخجسته و پیراسته قرار ده و در او براے شیطان، بهره وسهمی قرار مده.
💠✍🏻همچنین بنا به دستور امام باقر( ع ) آمده است: " زن و شوهرهر صبح و شب ۷۰ بار سبحان الله، سپس ۱۰ مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه بعد از آن ۹ مرتبه سبحان اللَّه و در آخر یڪ مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه » بگویند .
💠✍🏻در روایتی دیگر از امام زین العابدین( ع ) براے طلب فرزنددار شدن چنین آمده ڪه این دعا را ۷۰ روز بخوانند:
🍃🍂رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ
وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیّاً یَبَرُّ بِی فِی حَیَاتِی وَ یَسْتَغْفِرُ لِی بَعْدَ وَفَاتِی وَ اجْعَلْهُ خَلْقاً سَوِیّاً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ شِرْکاً وَ لَا نَصِیباً اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ وَ أَتُوبُ إِلَیْکَ إِنَّکَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ 🍂🍃
🦋 ➢ @fatemiioon110 ❤️
🍃🍁
💙🍃🦋
💓طرح| رهبرانقلاب: رسم وساطت كردن برای ازدواج دخترها، متاسفانه کمرنگ شده. این چیز لازمی است.
❣️ @fatemiioon110
هدایت شده از ⚘️گمنام⚘️
👌از سید صادق شیرازی صاحب یکی از بزرگترین موکب های اربعین چه میدانید؟؟؟؟*_
👈فتنه در عراق ؟👇
👈چقدر از جریان «سید صادق شیرازی» و ارتباط او وبعضی ا نزدیکانش باروباه پیر استعمار( انگلیس )باخبرید؟؟
✍آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی. ایشان ۴ پسر داشتند حسن، محمد، صادق و مجتبی.
🌴حسن بعداز انقلاب در لبنان کشته شدند.
🌴محمد درنجف ادعای مرجعیت کردند که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی مرجعیت ایشان را تایید نکردند. ایشان در زمان اقامت امام خمینی واکنش هایی را داشتند.
از جمله در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی ، امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند اما ایشان مخالفت هایی داشت. در زمان انقلاب قرار بود شخصیت های زیر یعنی سید محمد صدر در عراق،ایت الله خمینی در ایران، سید موسی صدر در لبنان قیام کنند.
محمد صدر را شهید کردند و آیت الله موسی صدر را نیز ربودند. لذا ایشان توقع داشت امام ایشان را مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند که این طور نشد. لذا به کویت رفتند.
بعد از انقلاب و بعد از ارتحال امام خمینی به ایران آمدند ودر قم ساکن شدند. در این حال دست به تفرقه زدند که سبب شد تا سال 80 در حبس خانگی باشند و سپس از دنیا رفتند و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دفن شدند.
🌴بعد از ایشان برادرش سید صادق جای ایشان را گرفت و اتاق فکری در انگلیس شکل گرفت. یکی از تئوریسین ها پیشنهاد داد برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم و شیعه توسط شیعه از بین رود.
در این حال جریان مزبور انتخاب شد.
اینگونه شد که سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند. بیش از 15 سایت در اینترنت،وبیش از15 شبکه ماهواره ای در خدمت ایشان است.
✅جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه ، خلفا و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند.
✅ توهینهای این جریان به ویژه توهینهای آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند.
این توهین ها در شبکههای ماهواره ای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر
می انگیزد.
✅یکی از ویژگیهای جریان شیرازی تکفیر است. علما و مراجع بسیاری مانند آیت الله بهجت ره توسط این افراد تکفیر شده اند.
🌴بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی، حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند.
✅از ادعاهای این جریان این است که رهبر ایران در امر احیای محرم وصفر کوتاهی کرده است. در حالی که حمایت های فراوانی توسط امام خامنه ای از این برنامه ها صورت گرفته و ایشان با برپایی مراسم در ایام محرم، صفر،
فاطمیه و سایر مناسبت ها ، و نیز نشست های مختلف با مداحان ، شاعران اهل بیت و هیئت ها، به احیای یاد اهل بیت در کشور می پردازند.
✅جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نام گذاری کردند.
✅همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمه زنی به ترویج قمه زنی با تمام توان می پردازند. قمه زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانه های غربی ایجاد کرده است.
شبکه های شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه های هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت می کنند.
🔥1- صادق شیرازی
🔥2- سید مجتبی شیرازی
🔥3- حسن اللهیاری
🔥4- یاسرالحبیب
🔥5- محمد هدایتی
🚫شبکه ها:
🚫1- امام حسین1
🚫2- امام حسین2
🚫3- امام حسین3
🚫4- اباالفضل العباس
🚫5- بقیع
🚫6- الانوار 1
🚫7- الانوار 2
🚫8- سلام
🚫9- چهارده معصوم
🚫10- شبكه اينترتي حضرت خديجه
🚫11- الزهرا
🚫12- المهدی
🚫13- مرجعیت
🚫14- امام صادق
🚫15- اهل بیت
🚫16- فدک
(درصورت امکان وصلاحدید با انتشار این پیام در جهت تنویر افکار و بصیرت افزایی گام بردارید. اجرکم عندالله)🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 غرب در هنگام #ظهور
نحوه ظهور امام زمان عج و چگونگی برخورد غربی ها با این اتفاق
حجت الاسلام #علی_کورانی
╔═.🍃.══════╗
@fatemiioon110
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #حجةالاسلام_مؤمنی
💢 بیان حدیثی امیدوار کننده
از #پیامبر صلوات الله علیه و آله
درباره #یاران_امام_زمان علیه السلام
در #آخرالزمان!
@fatemiioon110
هفته وحدت از ابتکارهای سرنوشتساز و تاریخی امام راحل بود که بخشی از توطئههای دنیای استکبار برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان را خنثی کرد.
✅ امام علی (علیه السلام) محور #وحدت است، نه محور #تفرقه.
آیت الله بهجت: کسی که وحدت مسلمانان (شیعه و سنی) را نخواهد مسلمان نیست.
@fatemiioon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم/
جلوه گری تا کجا؟
خواهرم به چه قیمتی؟
حتما ببینید
@fatemiioon110