eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
338 ویدیو
459 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکل اصلی بانک‌ها 🔹ربوی بودن مشکل دست چندم بانک‌های ماست، مشکل اصلی خلق پول است. 🔺 آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مشکل اصلی بانک‌ها 🔹 ما بعد از انقلاب، فقط آمدیم اسم بانک‌ها را تغییر دادیم و مِن‌‌ باب قاعد‌ۀ اضطرار، یک سری اتفاقات را اسلامیزه کردیم. شهید صدر هم در کتاب "اقتصادُنا" که خودش نوشته، می‌گوید: «فعلاً این ‌کار را کنید که خلاف بَیّن شرع انجام ندهید، بعداً باید قواعد این‌ها درست بشود.» 🔸اصلاً در فقه ما باید پول تعریف بشود، چون ما پول نداشتیم، ما طلا داشتیم. پول که طلا نیست. پول یک کاغذ است که می‌گوید اینقدر طلا در بانک وجود دارد. البته دروغ می‌گویند و اینقدر طلا موجود نیست. تا دلشان بخواهد می‌توانند از این کاغذ‌ها چاپ کنند. قبلاً حداقل اسکناس چاپ ‌می‌کردند اما الان با زدن دو تا دکمه، میلیون‌ها پول به حسابتان واریز می‌کنند. 🔹فلذا اینکه می‌گویند: «مشکل بانک‌های ما رَبوی‌ بودن آنهاست.» این آدرس غلط است. ربوی‌ بودن بانک‌های ما، مشکل دست چندمش است. مشکل بانک‌های ما، خلق پول است. در جامعه‌ای که سی‌ چهل‌ درصد تورم وجود دارد، اگر بانک زیر سی‌ چهل‌ درصد سود بگیرد، پول خودش را هم پس نگرفته است. مردم این بُعد ماجرا را نمی‌بینند. البته من از بانک‌ها طرفداری نمی‌کنم و سَر خلق پول و بنگاه‌داری بانک‌ها انتقادهای زیادی دارم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
از_قیام_عاشورا_تا_قیام_امام‌مهدی_20مهر96_مازندران.pdf
917.2K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ از قیام عاشورا تا قیام مهدی عجل‌‌ الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف 📅 ۲۰ مهر ۹۶ 📍مازندران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل_4_شخصیت_کربلاحضرت_عباس_4تیر91_مشهد_مقدس.pdf
957.3K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ تحلیل چهار شخصیت کربلا (حضرت عباس علیه‌ السلام) 📅 ۴ تیر ۹۱ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
شفافیت 🔸 سازمان شفافیتِ بین‌الملل تعریفی از شفافیت ارائه داده است که می‌گوید: «شفافیت یعنی تابانیدن نور بر قوانین، برنامه‌ها، فرآیند‌ها و اقدامات. آگاهی از چرایی، چگونگی، چیستی، چه چیزی و چه میزانی.» وقتی نور نباشد برداشت ما از اطرافمان غلط می‌شود. 🔹 سازمان شفافیت بین‌الملل در ادامۀ تعریف شفافیت می‌گوید: «شفافیت تضمین می‌کند که مسئولان، خادمان عمومی، مدیران و اعضای هیئت ‌مدیره و صاحبان کسب ‌و کار به ‌صورت قابل‌ رؤیت و قابل ‌فهم فعالیت کرده و گزارش‌هایی را پیرامون اقداماتشان منتشر ‌کنند. 🔸 شفافیت یعنی عموم مردم بتوانند آن‌ها را مسئول بدانند و از آن‌ها مسئولیت بخواهند. شفافیت مطمئن‌ترین راه ساختاری ایجاد مانع در برابر فساد است؛ و همچنین سبب افزایش اعتماد در مردم و نهادها می‌شود.» مسئول یعنی مورد سوال؛ یعنی باید به من و شما جواب بدهد. 🔹 عزیزان! اقتصاد مقاومتی در کشورمان شکل نخواهد گرفت اِلا اینکه قبل از آن بتوانیم مسائل اقتصادی‌مان را درست کنیم. مسائل اقتصادی‌مان را درست نخواهیم کرد اِلا اینکه یکی از سرفصل‌های آن‌ یعنی اوضاع مالیاتی کشور را درست کرده باشیم. اوضاع مالیاتی کشور درست نخواهد شد اِلا اینکه اطلاعات شفاف‌ شود. علت‌ها را دریابیم، صِرفاً با مبارزه با معلول‌ها موفق نخواهیم شد. 🔸 همه حرف ما این است که همه کارها را به تقوا نسپارید. این حدیث را ببینید: «اُوصیکمْ بِتَقْوَالله وَ نَظْمَ اَمْرِکمْ؛ شما را به تقوا و قانون سفارش می‌کنم.» تقوا یک کفه ترازوست و کفه دیگر باید قانون باشد. باید این دو چنان هم‌پوشانی داشته باشند که احدی جرئت تخطّی نداشته باشد. 🔹 ما همه‌چیز را به تقوا سپرده‌ایم و اروپایی‌ها هم همه‌چیز را به قانون سپرده‌اند. هر دو به ‌تنهایی غلط است. وقتی تقوای الهی در جامعه باشد، مردم به خاطر تقوا دزدی نمی‌کنند اما اگر تقوای الهی کنار قانون باشد آن جامعه در دنیا نمونه می‌شود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ روایت عهد ۴۴ (شفافیت) 📅 ۱۵ مرداد ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن کامل سخنرانی (کتاب) 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
چالش‌های_مقوله‌ای_به_نام_ازدواج_1مرداد99.pdf
800.5K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ چالش‌های مقوله‌ای به نام ازدواج 📅 ۱ مرداد ۹۹ 📍لایو 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔹مبنای غرب، حداکثر کردن پول است. شما باید بیش از حد مصرف کنید تا به درد اینها بخورید. 🔺️ آخرین نبرد تمدنی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مصرف‌گرایی؛ مبنای غرب 🔸 مبنای غرب، حداکثر کردن سود است. یک مدل این است که مثلاً اگر اضافه تولید كرده باشند، مردم نخرند. می‌گویند: «غلط‌ كرده‌اند نمی‌خرند! حمله كنید به كشورشان تا بخرند.» حمله می‌كردند، كارخانه‌ها و همۀ داشته‌های آن کشور را خراب می‌كردند، بعد می‌گفتند: «بیایید از ما بخرید.» مثل لیبی و عراق. 🔹 مدل دیگر این است که یک سری تولیدات دارند که اصلاً مشتری ندارد. می‌گویند: «باید مشتری‌اش را به‌‌وجود بیاوریم، منتها باید روی ذهن این‌ها كار كنیم، باید سلیقۀ این‌ها را تغییر بدهیم.» شروع كردند، گفتند: «تو این را نداری؟ پس بدبختی!» مدام هم تنوع ایجاد کردند. 🔸 شما باید بیش از حد مصرف كنید تا به ‌درد این‌ها بخورید. باید اسراف‌گرا باشید. کاری هم به این ندارند که خدا می‌فرماید: «الْمُبَذِّرِینَ إِخْوَانَ الشَّیاطِینِ؛ اسراف‌کنندگان برادران شیطانند.» مبنای این سیستم بر حداكثر كردن مصرف است. مدام می‌گویند: «مدل جدیدترش را بگیر، این از آن بهتر است.» اصلاً بازاریابی نیست، بازارسازی است. 🔹 اگر آب‌معدنی را نمی‌خرند، آن را به دست یک زن برهنه بدهی، می‌خرند. از همه‌ چیز باید پول دربیاوری، از جمله مسائل جنسی. لذا پورنوگرافی شكل می‌گیرد. مبنا پول شده است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آخرین نبرد تمدنی 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis