eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
337 ویدیو
456 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
| نور را پس زدند 🔹گاهی شخصی تا به حال نور ندیده است، در ظلمت دارد زندگی می‌کند و عشق می‌کند. اما اگر نور را به او دادید و باز ظلمت را انتخاب کرد، اوضاع او خیلی خراب است؛ یعنی در قعر جهنم است. 🔺حضرت زهرا سلام الله علیها، حجت الهی - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| آخرالزمان دروغین 🔹 امروز رسانه‌های غربی در بحث آخرالزمان دین را پوستین وارونه می‌کنند و ادعایشان این است که داعش همان منتظران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، همان خراسانی‌های موعود! 🔺ماهواره - جلسه اول 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
#زیارت_عشق | مقام خون‌خواهی 🔹ثار؛ یعنی خونخواه و ولی دم این خونی که ریخته شده، در آن دنیا خود خداست
| به حسین، آبرومندم کن! 🔹در زیارت عاشورا می‌گویید: «خدایا من که امام حسین علیه السلام را دوست دارم، پس به‌واسطۀ درس‌‌آموزی پای حب امام حسین، من را در درگاه خودت آبرومند قرار بده.» 🔸 یعنی مرا از آنهایی قرار بده که دوستشان داری، نه فقط در این دنیا، بلکه آن دنیا هم آبرومند باشم. و اصل کارایی هم آن دنیاست؛ چون آنقدر وجاهت دارم که می‌گویم: «خدایا! می‌شود این ده نفر هم به بهشت بیایند؟» می‌فرماید: «بله، شما بندۀ خوب من هستید.» فلذا به مقام شفاعت می‌رسید؛ آنقدر نزد خدا ارزش پیدا می‌کنید که می‌توانید وساطت کنید. 🔺مقامات زیارت عاشورا - جلسه یازدهم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| به خدا خوش‌بین باش 🔹به خدایی که شما را آفریده خوش‌بین باشید و حسن‌ظن داشته باشید. خدایی که می‌تواند آدم‌ها را این‌طور بر تارک آسمان بدرخشاند، چرا برای تو این کار را نکند؟ 🔺لشکر قاسم‌بن‌الحسن علیه السلام 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
نقض عهد 🔹رهبری به نکتۀ عجیبی اشاره کردند و گفتند: «اگر مردم ایران از این آرمان‌ها برگردند؛ سیلی سختی خواهند خورد!» چون به اینها ثابت شد. این سنت الهی است که اگر با خدا عهدی ببندیم و بعد زیرش بزنیم، خدا آن ملت را به خاک سیاه می‌نشاند! این نیست که به حالت قبل برگردد. 🔺یادواره شهدا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
نقض عهد حجت بر من و شما تمام شد. رهبری به نکتۀ عجیبی اشاره کردند و گفتند: «اگر مردم ایران از این آرمان‌ها برگردند؛ سیلی سختی خواهند خورد!» چون به اینها ثابت شد. این سنت الهی است که اگر با خدا عهدی ببندیم و بعد زیرش بزنیم، خدا آن ملت را به خاک سیاه می‌نشاند! این نیست که به حالت قبل برگردد. 🔸مثل بنی‌اسرائیل که عهد بستند و بعد زیرش زدند. در قرآن آمده است: «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ؛ ذلت و مسکنت بر پیشانی اینها مُهر شد.» اگر زیر عهدمان بزنیم بلایی سَر ما می‌آورند که آرزو کنیم مثل یمن و افغانستان و عراق و سوریه بشویم. قرآن می‌فرماید: «فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ،لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً؛ چون عهد کردند و میثاقشان را نقض کردند، منِ خدا لعنتشان کردم.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ یادواره شهدا 📅 ۱۵ بهمن ۹۵ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
| شروع توحیدی خطبه 🔹ابتدای خطبه، توحیدی است و چیز زیادی سر درنمی‌آوریم. حضرت با توحید شروع می‌کند و اینقدر عباراتشان ثقیل و سنگین است که فلاسفۀ ما بعد از ۱۴۰۰ سال در فهم برخی از آنها به سختی می‌افتند. راجع به خلقت و چگونگی آن صحبت می‌کند. اینکه آیا مادۀ ابتدایی داشته یا نداشته است. بحث‌های عجیبی می‌کند که هرکسی آن را نمی‌فهمد. 🔸اما سؤالی مطرح می‌شود. چرا حضرت که برای گرفتن حقش رفته بود، از توحید سخن می‌گوید؟ درست است که می‌گویند فدک مدنظر نبوده و حضرت فدک را بهانه قرار داده و حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام مدنظر بوده است؛ اما شروع خطبه راجع‌ به اینکه خدا یکی‌ است و خلقت و پیامبرش اینگونه بوده است، حتماً پیامی دارد. 📗برشی از هدف از بیان خطبه فدکیه چه بود؟ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
مودّت درمورد اهل‌بیت 🔹ما یک حبّ داریم و یک مودّت، اینها با هم فرق دارند. محبّت، دوست داشتن است؛ مودّت، یعنی دوستی کردن. مثلاً مردی با خانمی ازدواج می‌کند که هر دوی اینها از زندگی قبلی خودشان یک بچه دارند. این مَرد قطعاً بچۀ خودش را بیشتر دوست دارد، اما به هر دو بچه محبت می‌کند؛ به این می‌گویند مودّت. 🔸جالب اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله هیچ‌وقت محبت به اهل‌بیت علیهم السلام را نخواست، چون محبت دست خود آدم نیست. در واقع مودّت را خواست؛ «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ؛ بگو: از شما هیچ پاداشی جز مودّت نزدیکانم را نمی‌خواهم.» 🔹من می‌توانم سر کلاس بیایم و یک مبصر معرفی کنم. آیا می‌توانم از شما بخواهم که همۀ شما باید او را عاشقانه دوست داشته باشید؟ نه؛ احمقانه است. اما می‌توانم بگویم همۀ شما باید با او همکاری کنید. آقا رسول‌الله فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ؛ کسی که من مولای او هستم، از این پس این علی مولای اوست.» اصلاً غیرعقلانی است اگر پیامبر صلی الله علیه و آله دوست داشتن حضرت‌ امیر علیه السلام را درخواست کرده باشد. 🔸قانونی تصویب می‌شود که انجام دادن آن قانون برای شما خوشایند نیست، اما آن قانون را انجام می‌دهید، مانند خدمت سربازی. پیامبر می‌فرماید بله اجبار در مودّت دارید، اما در محبت اجباری ندارید. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ دشمن‌شناسی - جلسه سوم 📅 ۱۰ شهریور ۹۳ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis