eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
322 ویدیو
439 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| معنی واقعی تقوا 🔹️ان‌شاءالله این پرهیزگاری و خودسازی‌هایی که در ماه رمضان نمود دارد، آن هم در این عصر پر از گناه آخرالزمان، کارگاهی برای آمادگی ما برای ظهور آقاصاحب‌الزمان عجل الله فرجه باشد. 🔺️یادواره شهدا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
تفکر نهفته در پسِ فیلم‌ها 🔹آمدند و آخرالزمان را مطرح کردند و گفتند: «آخرهای کار دنیاست و منتظر منجی‌ هستیم.» منتها این منجی، یک منجی چشم‌آبی آنگلاساکسون بود که ترجیحاً هم از آمریکا می‌آمد و همه را نجات می‌داد. یعنی اگر هم منجی‌ای قرار باشد بیاید، از اینجاست. 🔸یک مدت اصلاً منجی یک حیوان شد، مثل «افسانۀ نارنیا» که یک شیر، منجی است. یک مدت منجی فضایی می‌شود. اما چیزی که مهم است و در ذهن‌ها نشسته، این است ‌که منجی از بین شما نیست؛ از شما جهان سومی‌ها، شما مو سیاه‌ها، فقط شَر بیرون می‌آید و محور شرارت‌ هستید. 🔹در فیلم «جن‌گیر ۱»، نشان داد که یک شیطان در یک مجسمه، از عراق به آمریکا می‌آید و آمریکا را به هم می‌ریزد. دقیقاً چند وقت بعد از آن آمریکا برای کشتن اینها به عراق حمله کرد. افسرانشان می‌گفتند: «شیطان را در لانه بکش قبل از اینکه در خانه بکشی.» یعنی عراق را یک کشور شیطانی معرفی کرد. 🔸فلذا می‌بینید این فیلم‌ها برای تفریح نیست، در پس این خنده و هیجانات و جلوه‌های ویژه، هزاران تفکر نهفته است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ رسانه، آخرالزمان و مهدویت 📅 ۱۹ مهر ۹۴ 📍تبریز 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| تفاوت دنیای مجردی با متأهلی 🔹️بسیاری از شما معیارهای صحیحی برای انتخاب همسر ندارید. اصلاً دنیای مجردی یک چیز است و دنیای متأهلی یک چیز دیگر. 🔺️نبرد فرهنگی 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
روح عدالت‌خواهی شرق 🔹️مسئله‌ای که من و آن برادر ونزوئلایی را در کنار همدیگر نگه می‌دارد، عدالت است. و این یک واقعیت است که عدالت در گذر زمان در بین مردم مشرق‌زمین ریشه‌دارتر بوده است. 🔸️آنچه که امروز شما در مسیحیتِ ارتدکس شرقی در روسیه می‌بینید، که برخی از اندیشمندانشان مثل آقای "الکساندر دوگین" اذعان دارند: «ما به عنوان یک مسیحی، خودمان را به شیعه نزدیک‌تر می‌دانیم تا به مسیحیتِ کاتولیک.» به دلیل آن روح شرقی حاکم بر این‌ منطقه ا‌ست. یعنی آن روحِ عدالت‌خواهی، روحِ خداپرستی و آن روحِ احترام به طبقات مختلف جامعه، که در این سرزمین‌ها ارزش است. به عبارتی یک کالبَدی است که روح تشیع و عدالت‌خواهی را سریع پذیرفت، چون با آن هماهنگی داشت. 🔹️بنده معتقدم این همان مسئله‌ای است که ما و یک برادر مسیحی یا برادر سنی در فلسطین و هر جای دیگر را کنار هم قرار می‌دهد، اما یک داعشی هیچ‌وقت جزوی از ما نیست؛ چون یک داعشی هم مستکبر است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ کنفرانس جهانی عدالت 📅 ۹ شهریور ۱۴۰۱ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
طرح آمریکا برای فروپاشی ایران 🔹️وقتی دولت نفتش را به دلار فروخت، نمی‌گذارند این را برگرداند. الان با برجام، گفت: «حالا نمی‌گذارم اصلاً نفت بفروشی.» حالا این دولتی که اصل درآمدش از نفت است، دیگر درآمد هم نداشته باشد و نتواند پول کارمندهایش را بدهد، این یعنی فروپاشی. 🔺️اقتصاد 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
طرح آمریکا برای فروپاشی ایران 🔹️آن موقعی که دلار تا ۱۸ تومان بالا رفت، یعنی دلار در ایران بیشتر می‌ارزید. چون مردم بیش از حد خرید می‌کردند، لذا خودش تبدیل به یک کالای نایاب شده بود. افغانستانی‌ها و پاکستانی‌ها دلارهایشان را جمع می‌کردند و هرطوری می‌توانستند می‌آوردند و در ایران می‌فروختند. 🔸️چون مردم سواد اقتصادی ندارند، هر مزخرفی می‌توانی به خوردشان بدهی. این درد ماست. از این طرف تحریم‌ها هم اثر دارد؛ وقتی دولت نفتش را به دلار فروخت، نمی‌گذارند این را برگرداند. الان با برجام، گفت: «حالا نمی‌گذارم اصلاً نفت بفروشی.» حالا این دولتی که اصل درآمدش از نفت است، دیگر درآمد هم نداشته باشد و نتواند پول کارمندهایش را بدهد، این یعنی فروپاشی. این طرح آمریکا روی اینجاست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اقتصاد 📅 ۴ اردیبهشت ۹۸ 📍گلستان 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
💡 🔹اگر باب‌المندب بسته شود، ۴۸درصد ترانزیت نفت دنیا و طبعاً تجارت دنیا مختل می‌شود. 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
| اوج انسان‌محوری در اسلام 🔹️اومانیسم و انسان‌محوری غلط است. معنای واقعی آن، انسان‌خدایی است. اینکه می‌گویند انسان‌محوری، دارند به شما دروغ می‌گویند. مگر بد است انسان‌ محوریت باشد؟ شما یک دین یا یک ایدئولوژی برای من مثال بزنید که در آن بیشتر از اسلام به انسان‌محوری توجه کرده باشد. 🔸️هدف از آفرینش انسان، عبادت بود. در سورۀ ذاریات آیۀ ۵۶ آمده است: ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الآنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ؛ من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینكه عبادتم كنند. و می‌گوید: «هدف از عبادت، یقین است.» نمودِ عبادت چیست؟ نماز. اسلام می‌گوید: «اگر نخ دکمۀ پیراهنت غصبی باشد، اگر مال مردم را به‌‌زور خورده باشی، حق‌الناس بر گردنت باشد، اومانیسم را زیر سؤال برده باشی، حقوق بشر را زیر سؤال برده باشی، آن نماز فایده‌ای ندارد.» انسان‌محوری از این بیشتر؟ 📗برشی از تمدن غرب و فرهنگ یهود 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
دغدغۀ هدایت 🔹️امیرالمؤمنین علیه السلام دغدغۀ هدایت دارد. در ماجرای یمن، آقا رسول‌الله صلی الله علیه و آله خالدبن‌ولید را فرستاد. خالدبن‌ولید رفت آنجا جنگید و هیچ‌ غلطی هم نتوانست بکند. امیرالمؤمنین رفت و فرمود: «من می‌خواهم حرف بزنم، حرف که تیغ نیست، حرف من را بشنوید و ببینید قبول می‌کنید یا نه.» هدایت که به زور شمشیر نیست. ایشان بدون اینکه قطره خونی از دماغ کسی بچکد رفت و همه یمنی‌ها را مسلمان کرد و برگشت. 🔸️مالک از یک طرف سپاه حمله می‌کرد و از طرف دیگر خارج می‌شد، اما امیرالمؤمنین یکی را می‌زد و دو تا را نمی‌زد. مالک به شوخی به امیرالمؤمنین می‌گفت که آقا چرا اینطور می‌جنگید؟ حضرت می‌فرمود: «من نگاه می‌کنم می‌بینم که مثلاً در نسل ششم این فرد یک محب اهل‌بیت علیهم السلام هست که می‌ارزد پنج پدر از این نسل زندگی کنند تا او به دنیا بیاید.» 🔹️یا مثلاً در یک سری جنگ‌ها حضرت دست طرف را می‌شکست که نتواند شمشیر به دست بگیرد. حضرت در میان جنگ در حال سوا کردن است! وقتی دست می‌شکست و طرف شمشیر نمی‌توانست به دست بگیرد، طبق قوانین اسلام دیگر حق نداشتی او را بُکُشی؛ ببینید مهربانی را نسبت به دشمن هم داشتند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ مقامات زیارت عاشورا - جلسه سوم 📅 ۶ مهر ۹۶ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
حفظ تعادل در روشنگری 🔹بندۀ نوعی، اگر بخواهم حرفی بزنم، حواسم به این هست که تا جایی که ممکن است پازلِ دشمن تکمیل نشود. یعنی در محور مختصات، شما نقطه‌ای را انتخاب می‌کنید که باید در دفاع از حقیقت، عدالت، مصلحت‌اندیشی، حکمت و عناصری از این دست بهترین نسبت را با اینها داشته باشد. 🔸یک جایی می‌بینید جامعه دارد به سمت تسامح و تساهل می‌رود، پس حتماً باید مقدار مصلحت‌اندیشی را پایین‌تر بیاورید. یک جایی هم می‌بینید که جامعه بی‌نهایت تیز و دوقطبی شده است، که باید جانب مصلحت‌اندیشی را حفظ کرد. 🔹بسیاری از آقایانی که ایراد می‌گیرند فهم صحیحی از این نسبت‌ها ندارند و نمی‌دانند چه حرفی را کجا باید بزنند؛ «جز راست نباید گفت... هر راست نشاید گفت». ما می‌بینیم جریاناتی در کشور هستند که یا از این‌ور بام یا از طرف دیگر افتاده‌اند؛ از صبح تا شب یا در حال افشاگری و پمپاژ اخبارِ سیاه در جامعه هستند یا سر در آخور مصلحت کرده‌اند و ماله به دست گرفته‌اند و ماست‌مالی می‌کنند. فلذا روشنگری‌ای درست است که منجر به نااُمیدی در جامعه نشود. رسالت کسی که می‌خواهد مطالبه‌گری کند همین است. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ملزومات کار فرهنگی 📅 ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ 📍شیراز 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
اصالت حس 🔹 اگرچه این آدم با خوردن هر غذایی سیر می‌شود اما او غذا می‌خورد که از آن لذت بِبرد. اگر دقت کنید، بعد از اینکه از غذا سیر می‌شویم متوجه می‌شویم که یک حس وهمی‌ای داشتیم و این حس اصالت نداشته است؛ چیزی که اصالت نداشته باشد، وقتی برطرف شود از بین هم می‌رود. 🔺جنود عقل و جهل - جلسه نهم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
اصالت حس 🔹 گاهی ما غذا می‌خوریم که نفسمان لذت ببرد، اما گاهی غذا می‌خوریم که سیر شَویم. مقداری نان و پنیر هم آدم را سیر می‌کند اما مثلاً یک نفر وقتی به خانه می‌رود و بوی قورمه‌سبزی در آسانسور پیچیده، خوشحال می‌شود و می‌گوید: «امروز مامانم قورمه‌سبزی درست کرده است.» اما وقتی وارد خانه می‌شود می‌بیند مادرش به‌خاطر سردردی که داشته نتوانسته غذا درست کند، یک‌ دفعه این آدم عصبانی می‌شود! اگرچه این آدم با خوردن هر غذایی سیر می‌شود اما او غذا می‌خورد که از آن لذت بِبرد. 🔸 اگر دقت کنید، بعد از اینکه از غذا سیر می‌شویم متوجه می‌شویم که یک حس وهمی‌ای داشتیم و این حس اصالت نداشته است؛ چیزی که اصالت نداشته باشد، وقتی برطرف شود از بین هم می‌رود. اما چیزی که اصالت دارد، هرچه به آن پرداخته شود بیشتر می‌شود و تمامی ندارد و دل‌کندن از آن هم سخت‌تر می‌شود. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنود عقل و جهل- جلسه نهم 📅 ۲۹ اردیبهشت ۹۷ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| هزینه‌های دفاع از حقانیت 🔹خدایا تو را سوگندت می‌دهیم به خون این شهدا که هرچه سریع‌تر ظهور اماممان، آقایمان، امیدمان، مولایمان، تنها ملجأ و پناهمان را برسانی. ان‌شاءالله روزی برسد که این شهدا قبرها را می‌شکافند و برمی‌خیزند و چه بسا در چنین جایی رستاخیزی خواهد بود. 🔸این مردم خیلی زحمت کشیدند و برای دفاع از حقانیت هزینه دادند، خون، عزیز، پول و آبرو دادند. ان‌شاءالله خداوند این مردم را قوم و مردم ظهور حضرت صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بدهد. ـ - - - - - - - - - 🇮🇷 شهید حسن آقاسی‌زاده 🔅 ولادت:  ۱ فروردین ۱۳۳۸ ❣️شهادت:  ۲۸ مهر ۱۳۶۶ 📍محل شهادت: عملیات نصر، محو ماووت 🕌 آرامگاه: حرم امام رضا علیه السلام، صحن آزادی ـ - - - - - - - - - 🔺 آینۀ امام (استغاثه) 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| تمدن‌سازی کفر 🔹 وقتی کافری در رأس حکومت قرار بگیرد، فقط این نیست که بگوید خدا، پیغمبر و فرشته‌ها نیستند و معاد و بهشت و جهنم را آخوندها درست کرده‌اند، بلکه می‌گوید مردم باید طوری راه بروند، غذا بخورند، ازدواج کنند و بچه‌هایشان را بزرگ کنند که من می‌گویم. 🔸 آرام آرام تمدن تشکیل می‌دهد و بقیه را به تبعیت وادار می‌کند. طوری که اگر از قانونش تبعیت نکنید یا بچه‌هایتان را آن طوری که آنها می‌گویند تربیت نکنید و به مدرسه نفرستید، پوستتان را می‌کَند. برای همین حضرت ‌نوح علیه السلام بعد از ۹۵۰ سال پیغمبری و صبوری، به خداوند عرضه می‌دارد که خدایا، عذاب را برسان. نه اینکه حضر‌ت‌ نوح بریده یا صبرش تمام شده بلکه شرایط عوض شده است، چون ساختار، سیستم، تمدن و حکومت کفر و نظام سلطۀ کفرآمیز طوری تسلط پیدا کرده که حتی بچۀ نوح که بچۀ پیغمبر است، شده کنعان و همسر حضرت نوح هم از آنهاست. تربیت دستشان است. 📗برشی از ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - ۱۴ 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
انتهای یقین 🔹انقلابی بودن، اعتقاد به خدایی بزرگ می‌خواهد به اندازۀ خدای علی‌بن‌ابی‌طالب؛ به اندازۀ خدای شهدا. می‌دانید انتهای یقین کجاست؟ آنجاست که جان خود را در راهش بدهید. انتهای یقین آنجاست که نارنجک ببندید و خودتان را زیر تانک بیندازید. 🔸انتهای یقین آنجاست که محسن رضایی زنگ بزند و به شهید مرتضی جاویدی بگوید: «اینجایی که تو الان نگه داشته‌ای مثل تنگۀ اُحُد است! متوجه باش کجایی.» بعد که نتوانستند نیرو بفرستند، بی‌سیم می‌زنند به او می‌گویند: «برگرد.» اما شهید مرتضی جاویدی می‌گوید: «نخواهم گذاشت که یک بار دیگر حادثۀ اُحُد در تاریخ تکرار شود. فقط اگر امام از پشتِ بی‌سیم به من بگوید برگرد، برمی‌گردم.» 🔹مرحوم صیادشیرازی رحمت الله علیه این موضوع را تعریف می‌کند و می‌گوید: «ما کلی رزمنده بردیم پیش امام اما مرتضی جاویدی تنها کسی بود که من دیدم امام بین دو ابروی او را بوسید.» یقین یعنی این. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ یادواره شهدا 📅 ۵ مهر ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| امام رضا در بیست سالگی فقیه زمان خودش بود 🔹️خداوند متعال علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه السلام را می‌آورد که در بیست سالگی فقیه زمان خودش بود، بالای منبر می‌نشست و از همه جای جهان اسلام می‌آمدند و سؤال می‌پرسیدند، یهودی، مسیحی، با همه مناظرۀ علمی می‌کرد. 🔸️اصلاً طوری شده بود که مردم می‌گفتند: «اَلرّضا مِنْ آلِ مُحمّد.» یعنی فقط در صورتی راضی‌ می‌شویم که این آقا خلیفه شود. آنقدر بر خلیفۀ ظلم و جور فشار آمد که مأمون برای اینکه مردم را ساکت کند، حضرت را ولیعهد خودش کرد. 🔺️میلاد امام رضا علیه السلام - اعجاز قرآن 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
جنگ نرم -18اردیبهشت93- صداوسیما(1).pdf
1.08M
📝 خلاصه گفت‌وگوی تلویزیونی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ جنگ نرم 📅 ۱۸ اردیبهشت ۹۳ 📍صداوسیما (برنامه خیابان ایران) 🔺مدیریت رسانه یعنی چطور با رسانه مردم را مدیریت کنید. 🔺آزادی در رسانۀ آمریکا تا کجاست؟ 🔺ضعف رسانۀ ایران و جریان بی‌هویت. 🔺غربی‌ها فیلم‌های فقرزده، جهل‌زده و ساده‌نما از ما می‌خواهند. 🔺چرا ما نمی‌توانیم در مسئلۀ رسانه به هدف بزنیم؟ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
💡 🔹سامری گوساله ساخت، چون گوساله، بت بزرگ خدایان مصری بود. 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| یک نسبت مهم در امنیت اقتصادی 🔹ما در اقتصاد یک نسبتی داریم، نسبتی که بین GDP (تولید ناخالص داخلی) و وابستگی اقتصادی به کشورهای دیگر ا‌ست. این خودش یک نسبت خیلی مهم در بحث امنیت ملی و امنیت اقتصادی است، که اگر یک دفعه تحریم شدی موتورت پایین نیاید. 🔺اقتصاد 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
| مرگ؛ بی‌حسین مردن است 🔹«مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً؛ هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مُرده است.» 🔸می‌دانید مرگ یعنی چه؟ مرگ این است که آدم بی‌ولایت بمیرد. مرگ این است که هدف هستیِ روی زمین را پیدا نکند، فلذا مُرده است. مرگ؛ بی‌حسین، مُردن است. من با تحقیق به این رسیدم، نه اینکه فقط پای روضه برسم، که البته پای روضه خودش یک نعمت است، یک سفره‌ای است. حسینی‌زیستن است. 📗برشی از دانشجویی به سبک انتظار 📥 لینک دانلود نسخه کامل 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis
با رکوع‌کننده‌ها به رکوع برو 🔹خدا در سوره بقره به مؤمنان دستور می‌دهد: «أَقيمُوا الصَّلاةَ؛ نماز را به پا دارید، آتَوُا الزَّكاةَ؛ زکات بدهید، وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعينَ؛ و با رکوع‌کنندگان به رکوع بروید.» 🔸خدایا من وقتی رکوع می‌کنم در واقع همان نماز را به پا داشته‌ام! در این همه ارکان نماز چرا به رکوع تأکید کرده‌ای؟ آیا برای عبودیت، سجده زیباتر نیست؟ مردم دنبال این می‏‌گشتند که این رکوع‏‌کننده‌‏ها چه‌کسانی هستند؟ جواب این سؤال را در سوره مائده داد، که از آخرین سوره‏‌های قرآن (به ترتب نزول) است. 🔹در سوره بقره می‌فرماید: «أَقيمُوا الصَّلاةَ» و در سوره مائده می‌فرماید: «يُقِيمُونَ الصَّلاةَ» در آنجا می‌فرماید: «آتُوا الزَّکاةَ» و در سوره مائده می‌فرماید: «يُؤْتونَ الزَّكاةَ» در سوره بقره می‌فرماید: «وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعينَ» و در سوره مائده می‌فرماید: «وَ هُمْ راكِعونَ»؛ یعنی امر بر پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام بوده است. 🔸این ولایت چرا به رکوع اشاره دارد؟ اول اینکه چون آن حضرت در رکوعِ نماز، انگشترش را صدقه داده‌اند. نکته بعدی اینکه شما در نماز جماعت، تا رکوع می‌توانید خودتان را به نماز برسانید. 🔹خدا به پیغمبران خودش هم امر کرده است که باید ولایت علی علیه السلام را بپذیرند. می‌فرماید: «يا مَرْيَم اُسْجُدي؛ ای مریم سجده کن. وَ ارْکَعُی مَعَ الرَّاکِعينَ؛ تو هم با رکوع‌کنندها به رکوع برو.» این چه نمازی است که اول سجده دارد و بعد رکوع؟ و نکته اینجاست که اصلاً نماز یهودیان رکوع ندارد! ما متوجه نیستیم چه اتفاقی افتاده است و عظمت امیرالمؤمنین را درک نمی‌‏کنیم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ یادواره شهدا 📅 ۵ مهر ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 🆔 @Masaf_Nevis