eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
315 ویدیو
430 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بر بندۀ برگزیدۀ خدا 🔹 اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ؛ سلام و درود بر بندۀ برگزیدۀ خدا و فرزند برگزیدۀ خدا. "صَفِىِّ" یعنی انتخاب یک چیز از میان چیزهای مشابه آن، به مقصود خاص و برای مأموریت خاص. 🔸مثلاً به حضرت آدم می‌گوییم مصطفی. «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ؛ خدا آدم را انتخاب کرد.» برای اینکه حضرت آدم مأموریت ویژه دارد، مأموریتش عامی نیست، اینکه باید ابوالبشر باشد و روی زمین بیاید. 🔹لذا در زیارت‌نامه می‌گوییم خدا شما را برای یک مأموریت ویژه انتخاب کرده بود. اینقدر این مأموریت سخت بود که هیچ‌کس نتوانسته بود زیر بارش برود. وَابْنِ صَفِیِّهِ؛ پدرت را هم خدا برای یک مأموریت خاص انتخاب کرد و او هم لبیک گفت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
شهادت_حضرت_رقیه_و_پاسخ_به_شبهات_17آذر92_مشهد.pdf
1.1M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و پاسخ به شبهات 📅 ۱۷ آذر ۹۲ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
شورای شش‌نفره 🔹چیزی که دربارۀ شورای شش‌ نفره بايد بدانيم، اين است که نتیجۀ شورای شش‌ نفره قطعاً فردی غیر از علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام بود. در این شک نکنید. زمانی که شورا را زوج می‌چینید یعنی می‌خواهید نتیجه نگیرید چون شورا باید عددش فرد باشد. در سقيفه، شورا شش‌ نفری چیده می‌شود که هم به دو قابل تقسیم است و هم به سه. 🔸بندهای اساسنامۀ شورا را خلیفۀ دوم نوشت: «اگر به دو گروه سه‌ نفره تقسیم شدند، گردن همه را بزنید. اگر دعوت را اصلاً اجابت نکردند و نیامدند، گردن همه را بزنید. اگر سه‌ گروه دو‌ نفره شدند و بعد از سه روز باز هم نتوانستند مشکل را حل کنند، گردن همه را بزنید. عامل اجرای گردن‌ زدن هم پسر خودم عبدالله‌بن‌عمر است.» 🔹اعضای شورا عبارتند از طلحه، زبیر، حضرت علی، سعد‌ابی‌وقاص، عبدالرحمن‌‌بن‌عوف و عثمان. طلحه، عبدالرحمن‌بن‌عوف، عثمان و سعد يک طرف و فقط حضرت علی و زبیر طرف ديگر هستند. وقتی حضرت علی می‌خواست به شورا برود، عباس عموی پیامبر گفت: «یا علی!‌ نرو. مشخص است که خلافت از ما نیست.» حضرت پاسخ دادند: «به دو دلیل می‌روم؛ اول اينکه در آینده نگويند: «علی خودش را لایق خلافت نمی‌دانست و ما برايش شرایط را فراهم کردیم اما خودش حاضر نشد که کانديدا بشود.» دوم اينکه به یاد داری عمو جان، بعد از جریان سقیفه، وقتی اعتراض کردیم، خلیفۀ دوم به منبر رفت و گفت: «من خودم از زبان پیامبر شنیدم که خداوند پیامبری و خلافت را در بنی‌هاشم با هم یک‌‌ جا جمع نکرده است.» یعنی یک نفر یا باید پیغمبر باشد یا خلیفه. چون پیغمبر از بنی‌هاشم بوده، دیگر خلیفه از بنی‌هاشم نباید باشد. به اين شورا می‌روم تا این دروغ را اثبات کنم.»» 🔸چه‌ وقت می‌خواهیم به متون دینی‌مان رجوع کنیم و مظلومیت‌ها را ببینیم؟ نکتۀ جالب اینجاست که اگر گردن این شش نفر زده می‌شد، بلاشک معاویه خليفه می‌شد. فلذا وقتی بعد از شورای شش‌ نفره عثمان به خلافت می‌رسد، ابوسفیان می‌گويد: «خلافت را بگیرید و مثل توپی بین خودتان دست‌به‌دست کنید.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
| او حتی خون درون قلبش را هم برای خدا داد... 🔺 شرح زیارت اربعین ~ ۱۳ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
| با توهین هیچ اتفاقی نمی‌افتد... 🔺 مستند "ود" 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظرفیت_های_تمدن_سازی_عاشورا_11_25مهر97_مشهد.pdf
2.49M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - جلسه یازدهم 📅 ۲۵ مهر ۹۷ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
animation.gif
1.23M
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۱) 🔹اولین ویژگی‌ این است که این قیام، قیامی بالاتر و بسیار فراتر از نژاد و عشیره و نژادپرستی و قوم‌گرایی است. 🔸بشر در عصر جاهلیت نوین، هنوز نتوانسته از نژاد بگذرد. امروز خودت را محک بزن، ببین اگر روز عاشورا بودی، آیا در خیمۀ اباعبدالله می‌ماندی یا نه؟ ✅ استاد رائفی‌پور - عاشورا تا ظهور ۳ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۱) 🔹اولین ویژگی‌ قیام اباعبدالله علیه السلام این است که این قیام، قیامی بالاتر و بسیار فراتر از نژاد و عشیره و نژادپرستی و قوم‌گرایی است. یک مسیحی مسلمان‌شده به اسم وهب نصرانی آمد، پرونده‌اش امضا شد و رفت. در این قیام، برادر در این سپاه و آن‌ یکی برادر در آن سپاه است؛ یعنی اینجا نژاد مطرح نیست. 🔸بشریت در عصر جاهلیت نوین، یعنی امروز، هنوز نتوانسته از نژاد بگذرد. در این شرایط خودت را محک بزن، ببین اگر روز عاشورا بودی، آیا در خیمۀ اباعبدالله می‌ماندی یا نه؟ اباعبدالله، نژادپرست‌ را به خیمه‌اش راه نمی‌دهد. بزرگ نژادپرست‌ها ابلیس بود. 🔹در سورۀ توبه آمده است: «قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ» یعنی اگر پدر، اجداد، فرزندان، برادرها، زن، خاندان، اموال، تجارتی که می‌ترسید سودش پایین بیاید و خانه را از خدا و پیغمبرش و جهادش بیشتر دوست دارید، شما قومی فاسق هستید و خدا هدایتتان نمی‌کند. 🔸امروز شمایی که مسئول گزینش فلان اداره هستی، اگر بین برادرت و یک غریبه گیر کردی، خداوکیلی غریبه را انتخاب می‌کنی؟ 🔹آیا می‌توانی بگویی: «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي‏؛ پدر و مادرم به فدایت»؟ فدای چه‌ کسی؟ فدای دین. 🔸آیا می‌توانی همسر در راه خدا بدهی؟ قرآن می‌گوید: «اولاد فتنه‌ است، مایۀ آزمایش است.» من باید بتوانم از این عبور کنم. من اگر نتوانم از این عبور کنم، باخته‌ام. حسین‌بن‌علی، بچه‌هایش، از شیرخواره تا علی‌اکبر رشیدش را داد. برادرهایش را داد. اصلاً اباعبدالله این آیه را تفسیر کرده است. 🔹آیا شما می‌توانید این کار را بکنید؟ به خدا در هشت سال جنگمان ما این را دیدیم. به طرف خبر دادند: «بچه‌ات به دنیا آمده.» ‌گفت: «نمی‌آیم. می‌ترسم بیایم، مهرش به دلم بنشیند.» کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
7صفر، حقیقت پنهان- 16آبان95- مشهد.pdf
1.19M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ۷صفر، حقیقت پنهان 📅 ۱۶ آبان ۹۵ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
بغضی کهنه از علی 🔹از علی‌اکبر و هرکسی که نام علی داشت کینه داشتند. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
بغضی کهنه از علی 🔹نمی‌شود کسی اینقدر ساده سر فرزند پیغمبر را ببُرد. کمی امروزی‌تر به این قضیه نگاه کنید، رسانه‌هایشان کار کرده بودند، نفرت ایجاد کرده بودند. بعد از قتل عثمان دائم در گوش مردم خوانده بودند که علی و پسرهایش قاتلان عثمان هستند. 🔸زمانی که عثمان در خانه‌اش مخفی شده بود و ششصد نفر از صحابه به‌ خاطر بحث‌های اقتصادی، خانه‌اش را محاصره کرده بودند، آب را به روی خانۀ عثمان بستند تا بیرون بیاید. امیرالمؤمنین علیه السلام محاصرۀ آب را برای خانوادۀ عثمان شکست تا خلیفه‌کشی باب نشود. 🔹اینها روز عاشورا شعار "یا لِثاراتِ العثمان" می‌دادند. می‌گفتند: «ما این آب را می‌بندیم در عوض آن روز» ۲۵ سال از آن روز گذشته اما نه تنها مردم یادشان نرفته بلکه بغض‌ها ریشه‌دارتر شده است. 🔸امام‌ حسین علیه السلام فرمود: «من پسر علی‌ هستم.» گفتند: «دقیقاً چون پسر علی هستی، می‌خواهیم تو را بکُشیم.» علی‌ها را هم ویژه کُشتند. از علی‌اصغر تا علی‌اکبر. علی‌اکبر را اِرباً اِرباً کردند چون از علی‌اکبر و از هرکسی که نام علی داشت کینه داشتند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۲) 🔹ویژگی دوم قیام اباعبدالله علیه السلام این است که این قیام، نماد و چهرۀ واقعی اصلاح کردن جامعه است. امام‌ حسین شاهکاری ارائه می‌دهد. یک ایدئولوژی و استراتژی جدید در علوم راهبردی و علوم استراتژی ارائه می‌دهد. یاد می‌دهد که می‌توانید با کتک خوردن هم پیروز شوید. کسی چنین چیزی به ذهنش نمی‌رسید. 🔸این‌ها اهل‌بیت هستند که این را قبلاً هم نشان دادند. زمانی که به خانۀ امیرالمؤمنین علیه السلام ریختند، اتاق فکر صهیونیستی پشت آن جریان بود، این‌ها گفتند می‌ریزیم درِ خانۀ علی، همین که او شمشیر بکشد، ما او را می‌کُشیم. پانصد تا ۲هزار نفر به خانه حمله کردند. در حالی که تنها پنج‌شش نفر در خانه‌ بودند. ریختند دور خانه را گرفتند اما اینجا حساب کار یک نفر را نکرده بودند؛ حضرت زهرا سلام الله علیها. 🔹گفتند: «او عابده و عارفه است، می‌رود گوشه‌ای می‌نشیند و گریه می‌کند.» یک‌ باره دیدند حضرت زهرا آمد پشت در! گفتند: «بهتر! او را که بزنید، قطعاً علی شمشیر می‌کِشد.» زدند اما شمشیر نکشید. با غلاف شمشیر زدند اما شمشیر نکشید. در را سوزاندند اما شمشیر نکشید. 🔸 پس با کتک خوردن هم می‌شود اسلام را حفظ کرد. اباعبدالله با تکه تکه‌ شدن، شجرۀ ملعونه را پایین آورد. بعد از اباعبدالله، بنی‌امیه یک روز خوش ندید، هر روز قیام صورت گرفت. این بدن مطهر در بیابان افتاد اما این‌ها را بیچاره کرد. 🔹 بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که به ما یاد ندادند که صلح، نقطۀ مقابل جنگ نیست. اصلاح، نقطۀ مقابل فساد است، چه بسا در ایام غیر‌جنگ، فسادی کل دنیا را بگیرد و چه بسا در جنگ بتوانید اصلاح کنید و صلح در جنگ به وجود بیاورید. ساختن حتماً به این معنی نیست که بدون جنگ باشد، بعضی موقع‌ها با خون دادن می‌شود ساخت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظرفیت_های_تمدن_سازی_عاشورا_12_26مهر97_مشهد.pdf
3.22M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - جلسه دوازدهم 📅 ۲۶ مهر ۹۷ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی_های_ممتاز_زیارت_اربعین_13آبان96_کربلا.pdf
1.1M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ویژگی‌های ممتاز زیارت اربعین 📅 ۱۳ آبان ۹۶ 📍 کربلا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
| فلسفه طولانی شدن غیبت... 🔺 شرح زیارت اربعین ~ ۱۴ 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تربیت نسل از کودکی 🔹از نظر دشمن، این عزاداری‌ها باید جمع شود یا زیر هجده سال نباید شرکت کنند. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
تربیت نسل از کودکی 🔹نقل کرده‌اند که بخشی از نحوۀ مبارزات امیرالمؤمنین علیه السلام اینطور بود که حضرت زیاد دست می‌شکاند. با دست راست ضربه می‌زد و با دست چپش دست یکی از اینها را می‌گرفت، می‌شکاند و شمشیر از دست طرف می‌افتاد. طبق حکم اسلام با کسی که شمشیر در دستش نیست نباید جنگید. یعنی حضرت دنبال کشتن نبود بلکه می‌خواست نجاتشان دهد. 🔸 عبدالله هم وقتی داخل گودال شد شمشیر در دستش نبود. یک بچۀ ده‌دوازده‌ساله بود، ساعد دستش را بالا آورد که امامش دو‌سه ثانیه دیر‌تر شهید شود و او را زدند. این‌ مسائل، دشمن را ترسانده که دنبال سند ۲۰۳۰ و اینجور چیز‌ها هستند. از نظر آنها این عزاداری‌ها باید جمع شود یا زیر هجده ‌‌سال نباید شرکت کنند. می‌گویند نسل اینها را از بچگی باید تغییر داد چون اینها هر کدامشان اندازۀ صد نفر می‌جنگند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۳) 🔹 سومین ویژگی قیام اباعبدالله علیه السلام، اتمام‌ حجت است. امام‌ حسین حجتی در تاریخ تمام کرد که دیگر تکرار نخواهد شد. 🔸ایشان خودش را به جمعیت معرفی کرد و گفت: «یادتان هست؟ ما پیامبر را درک کردیم.» دید نمی‌فهمند. علی‌اکبر را به میدان فرستاد، همان که أشبَهُ النّاس خَلقاً وَ خُلقاً وَ مَنطِقاً برسول الله بود. یعنی نه‌ تنها چهره بلکه رفتار و منش او هم شبیه پیامبر بود. 🔹حضرت علی‌اکبر، عالِم بود. حضرت با علی‌اکبر، حجت تمام کرد. با شش‌ماهه هم حجت تمام کرد. آیا بچۀ شش‌ماهه زدن دارد؟! آن‌ها حتی به بچۀ شش‌ماهه آب ندادند! با این حجت‌ها، آن دنیا دیگر کسی نمی‌تواند کارش را توجیه کند. 🔸 فلذا مَثَل امام‌ زمان مَثَل نور است، مَثَل قرآن است. قرآن مگر خوبی نیست؟ خود قرآن می‌گوید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا.» یعنی این قرآنی که نور است، برای مؤمنین شفا و رحمت است و برای ظالمین، خسران و نا‌بودی. 🔹اباعبدالله همان طور که به شمشیرش تکیه داده بود برگشت به‌ سمت کوفه و گفت: «مسلم کجایی؟ هانی کجایی؟ مگر نمی‌بینید به خیمه‌هایمان می‌تازند؟» برگشت به‌ سمت خیمه‌هایش گفت: «علی‌اکبر کجایی؟ عباس کجایی؟» حضرت داشت حجت را صد‌در‌صد تمام می‌کرد، داشت از مُرده طلب کمک می‌کرد، از کسی که دیگر زنده نیست. 🔸 اباعبدالله حجت تمام کرد، حجتی که می‌توانید تا ابد آن را به‌ عنوان معیار حق و باطل بسنجید. آقا امام‌ زمان اتمام‌ حجت خداست، اصلاً از همین بابت به ایشان می‌گوییم حضرت حجت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظرفیت_های_تمدن_سازی_عاشورا_13_27مهر97_مشهد.pdf
1.78M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا - جلسه سیزدهم 📅 ۲۷ مهر ۹۷ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
مردم، قدر ندانستند 🔹علامه ‌طباطبایی حدود هشت سال مجبور شد از مباحث علمی فاصله بگیرد و در تبریز زراعت کند. ما می‌گوییم خاک‌ بر سَر ما، خاک‌ بر سَر مردم آن زمان، چرا به علامه ‌طباطبایی پول نرساندید؟ کسی که المیزان را نوشته است در آن هشت سال چه چیزهایی می‌توانست بنویسد؟ 🔸چرا مجبورش کردید برود چاه بکند و کشاورزی کند؟ اگر می‌ماند چه کتاب دیگری نوشته بود؟ چقدر انسان هدایت می‌شدند؟ در حالی که یادمان می‌رود امیرالمؤمنین علیه السلام هم ۲۵ سال چاه می‌کَند. 🔹اواخر، حضرت از شهر اخراج شده بود و او را در شهر راه نمی‌دادند. زمانی که به خلافت رسید، اینقدر علی برای این مردم عادی شده بود که حضرت حالت‌های پیشگویی و معجزات ریز داشت، نه ‌که عصا اژدها شود بلکه معجزات جزئی بود. این اوضاع جامعه‌ بود. 🔸بعد تو الان آرزو می‌کنی که در خواب بتوانی یک ‌بار چهرۀ مبارک اباعبدالله علیه السلام را ببینی. بعد از ۱۴۰۰ سال این‌ همه راه را پیاده می‌روی تا خودت را به قبر، به ساختمان آنجا، به جایی که پیکر مطهر مدفون است، برسانی. 🔹می‌گویی ای کاش می‌توانستم سرم را روی زانویش بگذارم، ای‌ کاش می‌توانستم از او سؤال بپرسم، ای‌ کاش می‌توانستم او را درک کنم. به خودت می‌گویی همین الان یک امام‌ حسین حی‌ و حاضر و زنده به ‌نام امام‌ مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هست، ای ‌کاش بتوانم خودم را به ایشان برسانم. این فهم تا به وجود نیاید کسی قدرشان را نمی‌داند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📅 ۳ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis