eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
322 ویدیو
438 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت نسل از کودکی 🔹نقل کرده‌اند که بخشی از نحوۀ مبارزات امیرالمؤمنین علیه السلام اینطور بود که حضرت زیاد دست می‌شکاند. با دست راست ضربه می‌زد و با دست چپش دست یکی از اینها را می‌گرفت، می‌شکاند و شمشیر از دست طرف می‌افتاد. طبق حکم اسلام با کسی که شمشیر در دستش نیست نباید جنگید. یعنی حضرت دنبال کشتن نبود بلکه می‌خواست نجاتشان دهد. 🔸 عبدالله هم وقتی داخل گودال شد شمشیر در دستش نبود. یک بچۀ ده‌دوازده‌ساله بود، ساعد دستش را بالا آورد که امامش دو‌سه ثانیه دیر‌تر شهید شود و او را زدند. این‌ مسائل، دشمن را ترسانده که دنبال سند ۲۰۳۰ و اینجور چیز‌ها هستند. از نظر آنها این عزاداری‌ها باید جمع شود یا زیر هجده ‌‌سال نباید شرکت کنند. می‌گویند نسل اینها را از بچگی باید تغییر داد چون اینها هر کدامشان اندازۀ صد نفر می‌جنگند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۳) 🔹 سومین ویژگی قیام اباعبدالله علیه السلام، اتمام‌ حجت است. امام‌ حسین حجتی در تاریخ تمام کرد که دیگر تکرار نخواهد شد. 🔸ایشان خودش را به جمعیت معرفی کرد و گفت: «یادتان هست؟ ما پیامبر را درک کردیم.» دید نمی‌فهمند. علی‌اکبر را به میدان فرستاد، همان که أشبَهُ النّاس خَلقاً وَ خُلقاً وَ مَنطِقاً برسول الله بود. یعنی نه‌ تنها چهره بلکه رفتار و منش او هم شبیه پیامبر بود. 🔹حضرت علی‌اکبر، عالِم بود. حضرت با علی‌اکبر، حجت تمام کرد. با شش‌ماهه هم حجت تمام کرد. آیا بچۀ شش‌ماهه زدن دارد؟! آن‌ها حتی به بچۀ شش‌ماهه آب ندادند! با این حجت‌ها، آن دنیا دیگر کسی نمی‌تواند کارش را توجیه کند. 🔸 فلذا مَثَل امام‌ زمان مَثَل نور است، مَثَل قرآن است. قرآن مگر خوبی نیست؟ خود قرآن می‌گوید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا.» یعنی این قرآنی که نور است، برای مؤمنین شفا و رحمت است و برای ظالمین، خسران و نا‌بودی. 🔹اباعبدالله همان طور که به شمشیرش تکیه داده بود برگشت به‌ سمت کوفه و گفت: «مسلم کجایی؟ هانی کجایی؟ مگر نمی‌بینید به خیمه‌هایمان می‌تازند؟» برگشت به‌ سمت خیمه‌هایش گفت: «علی‌اکبر کجایی؟ عباس کجایی؟» حضرت داشت حجت را صد‌در‌صد تمام می‌کرد، داشت از مُرده طلب کمک می‌کرد، از کسی که دیگر زنده نیست. 🔸 اباعبدالله حجت تمام کرد، حجتی که می‌توانید تا ابد آن را به‌ عنوان معیار حق و باطل بسنجید. آقا امام‌ زمان اتمام‌ حجت خداست، اصلاً از همین بابت به ایشان می‌گوییم حضرت حجت. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مردم، قدر ندانستند 🔹علامه ‌طباطبایی حدود هشت سال مجبور شد از مباحث علمی فاصله بگیرد و در تبریز زراعت کند. ما می‌گوییم خاک‌ بر سَر ما، خاک‌ بر سَر مردم آن زمان، چرا به علامه ‌طباطبایی پول نرساندید؟ کسی که المیزان را نوشته است در آن هشت سال چه چیزهایی می‌توانست بنویسد؟ 🔸چرا مجبورش کردید برود چاه بکند و کشاورزی کند؟ اگر می‌ماند چه کتاب دیگری نوشته بود؟ چقدر انسان هدایت می‌شدند؟ در حالی که یادمان می‌رود امیرالمؤمنین علیه السلام هم ۲۵ سال چاه می‌کَند. 🔹اواخر، حضرت از شهر اخراج شده بود و او را در شهر راه نمی‌دادند. زمانی که به خلافت رسید، اینقدر علی برای این مردم عادی شده بود که حضرت حالت‌های پیشگویی و معجزات ریز داشت، نه ‌که عصا اژدها شود بلکه معجزات جزئی بود. این اوضاع جامعه‌ بود. 🔸بعد تو الان آرزو می‌کنی که در خواب بتوانی یک ‌بار چهرۀ مبارک اباعبدالله علیه السلام را ببینی. بعد از ۱۴۰۰ سال این‌ همه راه را پیاده می‌روی تا خودت را به قبر، به ساختمان آنجا، به جایی که پیکر مطهر مدفون است، برسانی. 🔹می‌گویی ای کاش می‌توانستم سرم را روی زانویش بگذارم، ای‌ کاش می‌توانستم از او سؤال بپرسم، ای‌ کاش می‌توانستم او را درک کنم. به خودت می‌گویی همین الان یک امام‌ حسین حی‌ و حاضر و زنده به ‌نام امام‌ مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هست، ای ‌کاش بتوانم خودم را به ایشان برسانم. این فهم تا به وجود نیاید کسی قدرشان را نمی‌داند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📅 ۳ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آسیب_ها_و_تهدیدهای_زیارت_اربعین_14آبان96_کربلا.pdf
1.11M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ آسیب‌ها و تهدیدهای زیارت اربعین 📅 ۱۴ آبان ۹۶ 📍کربلا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۴) 🔹ویژگی چهارم قیام اباعبدالله علیه السلام، باز‌ شدن گفتمان دینی است. اباعبدالله فضای گفتمان دینی را باز کرد. 🔸آن زمان دیگر کسی از رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین علیه السلام حدیث نقل نمی‌کرد. تا ابا‌عبدالله شهید شد عده‌ای قیام کردند؛ بعضی‌ها از سر خیر و بعضی‌ها از سر پدر‌سوختگی مثل عبدالله‌بن‌زبیر که امام‌ حسین را بهانه کرد و گفت: «خون حسین، نوۀ پیامبر را ریختید. شما با او چه کردید؟ مگر نشنیدید که پیامبر و علی چه می‌گفتند؟» 🔹اباعبدالله هم همین را می‌خواست که دوباره حرف پیامبر و امیرالمؤمنین در جامعه آورده شود و موفق هم شد؛ دشمنان اهل‌بیت دم از اهل‌بیت زدند. این هنر اباعبدالله بود. 🔸 جبهۀ خیر هم از فضای بعد از عاشورا، خیلی استفاده کردند. امام‌ سجاد علیه السلام هر کاری می‌کرد، اشک می‌ریخت. مثلاً تا می‌دید گوسفندی را دارند قربانی می‌کنند، می‌گفت: «به این آب دادید؟» سپس اشک می‌ریخت. کنار خانۀ کعبه می‌ایستاد و بلند‌بلند گریه می‌کرد. 🔹 قیام ابا‌عبدالله، شجرۀ‌ ملعونه را خشکاند. قرآن می‌گوید: «شجرۀ‌ طیبه ریشه دارد و شاخه‌هایش به آسمان می‌رود اما شجرۀ ‌ملعونه درختی است که ریشه‌ای ندارد و بنیادش سست است.» اباعبدالله سستی این شجره را خیلی خوب نشان داد. 🔸به خدا قسم اگر یزید می‌توانست کارش را محکم کند و یک آدم شراب‌خوار بوزینه‌باز یهودی‌زاده بیاید خلیفۀ مسلمین شود، همه‌ چیز تمام شده بود و واقعاً همان می‌شد که امام‌ حسین فرمود: «وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ.» فاتحۀ اسلام خوانده می‌شد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
بزرگترین ظلمی که به امام حسین علیه السلام شد 🔹اوج ظلم این است که به اسم دین و خدا و پیغمبر به وجه‌الله پنجه بیندازید. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
بزرگترین ظلمی که به امام‌ حسین علیه السلام شد 🔹 اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهيدِ؛ سلام و درود بر حسین مظلوم شهید. مظلوم دو معنی دارد: ۱. کسی که پذیرش ظلم ندارد اما در حقش ظلم می‌شود. پس مظلوم یعنی عدم پذیرش ظلم توسط امام؛ ۲. حضرت آماج مصیبت‌های عجیب‌وغریب قرار گرفته است. 🔸این اصل ظلمی نیست که به‌ خاطر آن به اباعبدالله، مظلوم می‌گوییم بلکه منظور آن ظلمِ پیچیدۀ ضالینی است که گمراهند و با دین، دین را می‌زنند. اباعبدالله مظلوم بود از این جهت که کسانی که ظلم می‌کردند مدعی دین‌داری بودند. 🔹یا اباعبدالله! بزرگترین ظلم این است که کسانی که تو را کشتند، به ‌نام خدا کشتند. "بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ" و "لا إلهَ إلاَّ اللَّه" گفتند. ظلم بزرگ این است که بعدها وقتی به شام برگشتند خانواده‌هایشان با افتخار اسم‌های جدید گرفتند. 🔸 اوج ظلم این است که به ‌اسم دین و خدا و پیغمبر به‌ صورت خدا، به وجه‌الله، پنجه بیندازید. درد آنجاست که امام‌ دین، ولی خدا، پیام‌آور خدا، برایتان حرف بزند اما گوش‌هایتان را بگیرید، هلهله کنید و بگویید نمی‌خواهم هدایت شوم. می‌خواهم تو را بکشم. 🔹 شهید یعنی آن کسی که به شهود رسیده است، یعنی آنکه به چشم ببیند. به‌ چشم‌ دیدن یعنی برایش قطعیت پیدا کند. چرا شهید اینقدر برای کسی که جان داده است استفاده می‌شود؟ چون انسان جانش را برای چیزی می‌دهد که درموردش یقین داشته باشد. حتی از دیدنِ با چشم هم بالاتر. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📅 ۳ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک حسین‌ داریم که منتظر ماست 🔹جریان کربلا، راه‌ و رَوش آدم‌ شدن را به ما نشان می‌دهد و اینکه اگر آدم نشویم، کار به کجا می‌رسد. یکی از دلایل اصلی نیامدنِ امام زمان یَخَافُ الْقَتْل‌ است. افتخار شیعه این است که تا الان ۶۱ زعیم داشته که یک نفرشان را هم نتوانستند شهید کنند. مردم جان دادند اما گفتند نمی‌گذاریم این اتفاق بیفتد. 🔸 فلذا زمانی امام‌ زمان می‌آید که ما بتوانیم علاوه بر پای‌ کار بودن، امنیت ایشان را هم حفظ کنیم؛ طوری که دشمن جرئت حمله نداشته باشد. برای همین قرآن می‌فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ؛ در برابر آن‌ها (دشمنان) آنچه توانایی داريد از نيرو آماده سازيد.» ما باید به‌ همه‌ چیز برسیم، باید به قوت و قدرت برسیم. 🔹این قدرت باید بازدارندگی داشته باشد. نخاله‌ها باید کنار بروند. نُخاله جماعت لیاقت امام‌ زمانش را ندارد. ما ایرانی‌ها قومی هستیم که از آن لعنی که بنی‌اسرائیل شد بیرون آمدیم. ما اولین قوم اسلامی، از بنی‌اسماعیل هستیم که فهمیدیم اشتباه کردیم و باید امام‌ زمانمان را پس بگیریم. 🔸شروع کردیم آزمون‌ها را پس دادیم و نمره‌مان در این آزمون بیست شد. آزمون جهادی که ایرانی‌ها پس دادند، در تاریخ تکرار نخواهد شد. این شهدا شاهکار انجام دادند. زندگی تک‌تکشان را که می‌خوانید، شما را دیوانه می‌کند. یک عبدالحسین ‌برونسی برای کل دنیا کافی است. زندگی‌نامه‌ها را که می‌خوانید باورتان نمی‌شود اصلاً این‌ها که بودند؟ این‌ها امام‌ معصوم بالاسرشان نبوده و اینطور کردند. 🔹اگر به ایرانی‌ها بگویند یک‌جا امام‌ زمان سخنرانی دارد، چه‌کار می‌کنند؟! خداوند همین شوق را می‌خواهد، اینکه ببیند تَه دل او می‌سوزد و آتش دارد و مضطر است. لذا برای امام‌ زمان زیاد دعا کنید. مضطر شوید. شیعه کسی است که امکان ندارد نماز بخواند و برای امام‌ زمانش دعا نکند، حتی در حد «الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم»؛ و این «و عَجّل فَرَجَهم» خیلی معنی دارد. 🔸 مگر می‌شود یک نفر شیعه باشد و امام‌ زمان را بشناسد و صبح‌ها دعای ‌عهد نخواند؟ امام‌ زمان مسئله‌اش با تک‌تک امام‌ها فرق دارد. امام حَی ‌و ‌حاضر است و اولویت با امام حَی ‌و ‌حاضر است. همین الان یک حسین‌بن‌علی داریم که منتظر ماست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
آسیب_ها_و_تهدیدهای_زیارت_اربعین_14آبان96_کربلا.pdf
1.11M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ بلا و مصیبت برای زائر 📅 ۱۵ آبان ۹۶ 📍کربلا 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۵) 🔹ویژگی‌ پنجم قیام امام‌ حسین علیه السلام این است که این قیام فراتر از جناح‌های سیاسی است. امام‌ حسین اصول‌گرا بود یا اصلاح‌طلب؟ 🔸عده‌ای می‌گویند امام‌ حسین اصلاح‌طلب بود چون می‌فرماید: «من برای اصلاح امت جدم آمدم.» عده‌ای می‌گویند امام‌ حسین اصول‌گرا بود چون می‌فرماید: «وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّي؛ من آمدم که به اصول جدم برگردانم.» این به این خاطر است که نگاهشان کوچک است. 🔹حکایت فیل مولانا شد! یک فیل را در یک اتاق تاریک گذاشته بودند، یک نفر به عاجش دست زد و گفت: «شمشیر است.» دیگری به پایش دست زد و گفت: «ستون است.» آن ‌یکی به گوشش دست زد و گفت: «باد‌بزن است.» هر کسی از ظن خود شد یار من! 🔸خود اباعبدالله در رجزش می‌فرماید: «اَلْمَوْتُ أَوْلَي مِنْ رُكُوبِ الْعَارِ، وَ الْعَارُ أَوْلَي مِنْ دُخُولِ النّارِ، أَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِی، آلَیْتُ أَنْ لَا أَنْثَنِی،‏ أَحْمِی عِیَالَاتِ اَبِی، أَمْضِی عَلَى دِینِ النَّبِی‏.» اَمْضِی یعنی ماضی، یعنی می‌خواهم دین پیامبر را به زمان گذشته بر‌گردانم. 🔹پس نتیجه بگیریم امام‌ حسین مرتجع است چون همه را می‌خواهد به حالت قبلی بر‌گرداند؟ نه، از نگاه کوچک این می‌شود. امام‌ حسین آمد تا جامعه‌ای که از اصول خارج شده بود را اصلاح کند و دوباره به اصول برگرداند. امام‌ حسین اصلاح‌طلبی اصول‌گراست. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه سوم 📅 ۱۸ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فهم شیعه باید رشد کند 🔹اگر گریستن بر مقتل هنر است، عمرسعد هم گریسته است. 🔺 عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فهم شیعه باید رشد کند 🔹بین ما محب اهل‌بیت با عُمَرسعد باید فرق باشد، او هم بر مقتل گریه کرده است و ما هم اشک می‌ریزیم. وقتی به من و شما بگویند: «حسین‌بن‌علی علیه السلام از مکه راه افتاد.» باید بمیریم. 🔸البته باید مقاتل هم خوانده شوند؛ آقا‌ امام‌ زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زیارت ناحیه مقدسه می‌فرماید: «أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ؛ سلام بر ریش به خون خضاب‌شده. أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ؛ سلام بر گونه به خاک کشیده‌شده. أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ؛ سلام بر آن پیکری که لباس‌هایش را به غارت بردند.» اما واقعاً بی‌انصافی نکنیم. گاهی می‌بینیم در بعضی از هیئت‌ها دارد بی‌احترامی می‌شود. تن آدم می‌لرزد. 🔹بحث ما این است که باید فرهنگ شیعیان بالا بیاید و فهمشان نسبت به امام‌ زمانشان رشد کند، وگرنه اگر گریستن بر مَقتل هنر است، عُمَرسعد هم گریسته است. روزی امام‌ زمان می‌آید که فکر اینکه دست کسی بخواهد به امام‌ زمان برسد، نابودمان کند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعین_و_تمدن_سازی_1_10مهر98_کرمان.pdf
2.21M
📘 متن کامل سخنرانی‌ استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اربعین و تمدن‌سازی - جلسه اول 📅 ۱۰ مهر ۹۸ 📍کرمان 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۶) 🔹یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این قیام که ‌خیلی عجیب است، تبدیل‌ شدن امت بنی‌اسماعیل به امت‌ بنی‌اسرائیل بود. 🔸یعنی یکی از آزمون‌های سختی را که خدا از امت بنی‌اسرائیل گرفته بود، این بار از امت بنی‌اسماعیل گرفت. هر اتفاقی که در بنی‌اسرائیل افتاده است، در بنی‌اسماعیل هم افتاد. 🔹 یکی از کارهایی که بنی‌اسرائیل انجام دادند این بود که ولی‌معصوم را طَرد کردند، و چون طَردش کردند خدا دل‌هایشان را مُهر زد و قسی‌القلبشان کرد، و چون قسی‌القلب ‌شدند، دینشان را تحریف کردند، و چون دینشان را تحریف کردند، زمینۀ قساوت قلب و کارهای بد بعدی بیشتر شد. 🔸کار به جایی رسید که سَر پیامبرشان را بریدند. عین این اتفاق در بنی‌اسماعیل هم افتاد. وقتی ولی‌معصوم بالاسَرشان است، او را پس می‌زنند. امت اسلامی، علی را خانه‌نشین می‌کند، لذا دِلشان آرام‌ آرام مُهر می‌خورد، سپس تحریف می‌کنند. 🔹تحریفی که اجازه مال‌ حرام‌‌ خوردن بدهد، مردم را خراب می‌کند. کار به جایی رسید که سَر ولی‌معصوم خودشان را بریدند. بعد از آن، بلایی که سَر بنی‌اسرائیل آمده، سَر بنی‌اسماعیل هم می‌آید. 🔸مشکل اصلی بنی‌اسرائیل این است که فکر می‌کند تافته جدابافته است. ما تافته جدابافته نیستیم، لذا اگر کار را خراب کنیم، خدا ولی‌معصوم را از ما می‌گیرد. کما اینکه الان هم یتیم هستیم و امام‌ زمان بالاسرمان نیست. همین نشان می‌دهد که کارمان خراب بوده است. 🔹پس نباید بنی‌اسرائیلی شویم و خودمان را تافته جدابافته بدانیم اما از طرفی هم باید لطف خدا را شاکر باشیم و بگوییم: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین.» برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اربعین؛ آغاز راه ظهور 🔹زائر اربعین چهل روز زیارت عاشورا خوانده و یک شخصیت تاسوعایی و عاشورایی شده‌ است. عاشورایی به این معنی که با اباعبدالله علیه السلام معاشرت کرده‌، هم‌سفره، هم‌درد و هم‌مصیبت ‌اباعبدالله شده و تاسوعایی به این معنی که سینه‌اش وسعت پیدا کرده است. 🔸می‌گوید خدایا من یک آدم جدیدی شده‌ام، آن‌ها امام نشناختند، من امام را می‌شناسم. الان وقتش است که تو هم آن وعده‌ای که دادی را انجام بدهی، وقتش است تو هم امامت را بفرستی. 🔹خدا در این آخرالزمان، یزیدی‌ها را زنده کرد، شدند داعشی‌ها. از این طرف محبان اباعبدالله را هم زنده کرد، شدند لشکر اربعینی‌ها و کنارش لشکر مجاهدان و مدافعان حرم که داعشی‌ها را شکست دادند. 🔸فلذا بنده قویاً معتقدم پیاده‌روی اربعین و اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال در اربعین خودمان را به قبر مطهر اباعبدالله می‌رسانیم و به مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها عرضه می‌داریم: «اَبَد وَالله یا زَهرا ما نَنسَی حُسِینا؛ ای زهرا به خدا قسم ما هرگز حسین را فراموش نمی‌کنیم.» و دفاع از حرم‌ها، یعنی ما آمادۀ ظهور هستیم. شما می‌گویید خدایا وقتی من برای این حرم‌ها که با سنگ، سیمان، چوب و آهن‌ ساخته شده است حاضرم جان بدهم، اگر بفهمم امام حی و حاضر حضور دارد چه‌ کار می‌کنم؟ 🔸 این برای خدا یک پالس و یک پیام دسته‌جمعی است که سال ۶۱ هجری گذشته است. اینجا آدم‌هایی هستند که برای آجر حرم اهل‌بیت پیغمبر جان می‌دهند. این ‌بار امام زمانت تنها نمی‌ماند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه دوم 📅 ۲ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis