eitaa logo
مسجد آخوند اراک
290 دنبال‌کننده
516 عکس
362 ویدیو
43 فایل
شیخ محسن ساجدی اراکی 0919-148-5950 امام جماعت مسجد آخوند کارشناس مذهبی @SheykhMohsenAraki لینک کانال https://eitaa.com/MasjedAkhond مسجد آخوندازبناهای تاریخی با قدمت بیش از 200سال،سومین مسجد آجری و اولین مسجد تیر چوبی شهراراک و ثبت در آثار ملی
مشاهده در ایتا
دانلود
دلمه برگ مو غذایی بسیار مغذی و کاملست !👌🏻 ☘برگ مو، در معالجه اسهال، اسهال خونی، استفراغ، زخم معده و خونریزی معده مفیدست. 🍀جوشانده برگ مو از سقط جنین جلوگیری و خونریزی رحم را قطع میکند. https://eitaa.com/MasjedAkhond 🚫 کپی مطالب بدون ذکر صلوات جایز نیست.
🚨اگر وقت برای خوردن ندارید حداقل یک عدد در راه محل کار ، دانشگاه یا مدرسه بخورید ✍فواید مصرف سیب هنگام صبح 🍎←کمک به کاهش استرس 🍏←کمک به کاهش خواب آلودگی 🍎←تنظیم قند خون https://eitaa.com/MasjedAkhond 🚫 کپی مطالب بدون ذکر صلوات جایز نیست.
📝درمان سرفه خشک مزمن و درد سینه با انار شیرین: 🔶سر انار شیرین را سوراخ کرده و به دفعات به اندازه‌ای که گنجایش داشته باشد، روغن بادام شیرین یا روغن بنفشه پایه‌ی بادام شیرین در آن بریزید و روی حرارت بگذارید تا روغن را جذب کند و دوباره روغن اضافه کنید و این عمل را آنقدر تکرار کنید تا دیگر روغن جذب نکند. سپس از روی حرارت بردارید و آبش را بمکید. 🔶مکیدن آن جهت درمان درد سینه و سرفه خشک مزمن (کهنه) بسیار مؤثر است. همچنین آشامیدن آب انار شیرین همراه با شکر، نشاسته، صمغ عربی و روغن بادام شیرین که نیم گرم باشد نیز همین اثر را دارد. 📚منبع: کتاب مخزن الادویه حکیم عقیلی خراسانی https://eitaa.com/MasjedAkhond 🚫 کپی مطالب بدون ذکر صلوات جایز نیست.
44.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷فعلا درباره صحت و سقم این کلیپ قضاوتی نمی کنیم انشاءالله که در صورت درخواست عزیزان مفصل توضیح خواهم داد ولی فعلاً بیان دیدگاه ادیان غیر اسلام درباره این موضوع می باشد که چرا: 🌺خداوند آدم‌های خوب را زودتر از این دنیا می برد 🌸 https://eitaa.com/MasjedAkhond
💠 حضور در مجلس حرام ( ) 💬 سوال: گاهی در میهمانی ها بعضی افراد شروع به پاسور بازی میکنند ولی بدون شرط بندی و فقط برای تفریح، حضور در این مجلس جایز است؟ ✅ پاسخ: بازی با پاسور مطلقاَ حتی بدون شرط بندی حرام است، و اگر حضور شما در مجلس نوعی تایید گناه محسوب شود، جایز نیست و باید نهی از منکر کنید و اگر لازمه‌ی نهی از منکر، ترک مجلس باشد باید مجلس را ترک کنید. 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری https://eitaa.com/MasjedAkhond
🍀پرسش آیا حیوانات هم در قیامت حشر دارند؟ 🟢 پاسخ در قرآن کریم ۲ آیه وجود دارد که برای حشر حیوانات در قیامت، قابل استناد است: 1⃣ وما من دابّة فى الأرض ولا طائر یطیر بجناحیه إلاّ أُمم أمثالکم ما فرّطنا فى الکتاب من شىء ثمّ إلى ربّهم یحشرون (انعام: ۳۸) «هیچ جنبنده اى در زمین و هیچ پرنده اى که با دو بال پرواز مى کند نیست مگر این که آن ها امت هایى مانند شما انسان ها هستند و مادر کتاب هیچ چیز را فروگذار نکردیم، سپس تمام حیوانات [ همانند شما انسان ها ] در قیامت به سوى پررودگارشان محشور مى شوند». مفاد آیه شریفه آن است که حیوانات همانند انسان ها داراى امت مى باشند اما این که همانندى در چیست، مفسران دیدگاه هاى متفاوتى ذکر کرده اند، ولى مى توان گفت از بارزترین موارد تشابه حیوانات به انسان ها همان حشر در قیامت است که در پایان آن هم آمده است. از بیان همانندى حیوانات با انسان ها استفاده مى شود که حیوانات هم مانند انسان ها تا حدّى از شعور و آگاهى که مستلزم زندگى اجتماعى و تسبیح و ذکر و حشر به سوى خدا است برخوردارند، همان گونه که در داستان «سلیمان و مورچگان» و «ملکه سبا و هدهد»( [نمل: ۱۸)آمده است، البته روشن است که لازمه حشر حیوانات و یا حسابرسى و پاداش و کیفر آنان این نیست که حیوانات در شعور و آگاهى با انسان ها مساوى باشند و تمام مدارج کمال روحى و معنوى را که انسان ها مى توانند بپیمایند آن ها هم طى کنند، زیرا خود انسان ها هم در مراتب کمال روحى و معنوى و حساب و پاداش و کیفر با یکدیگر مساوى نیستند. 2⃣ وإذا الوحوش حشرت (تکویر: ۵) ، آن گاه که حیوان هاى وحشى در قیامت گرد هم جمع مى شوند. «وُحوش» جمع وحش به معناى حیواناتى است که با انسان ها اُنس و اُلفت نمى گیرند مانند درندگان. اما گفته شده که وحوش در این آیه تمام چهارپایان را دربرمى گیرد.(تفسیر روح‌المعانی، ج۳۰، ص ۵۱) از آن جا که آیه فوق در سیاق آیاتى است که حوادث روز قیامت را توصیف مى کند همانند سؤال از دختران زنده به گور شده و گشودن نامه هاى اعمال و حوادث بعد از آن، این آیه ظهور در حشر حیوانات وحشى در قیامت دارد اگر چه دیدگاه مفسران درباره حوادث بعد از حشر آن ها متفاوت است؛ برخى بر این باورند که اگر حیوانات ستمى به یکدیگر کرده باشند در قیامت مجازات مى شوند. و به باور برخى دیگر بعد از حشر، آن ها را دوباره مى میرانند و به خاک برمى گردانند (تفسیر کبیر، ج۱۱، ص ۶۴) ولى در اصل حشر حیوانات، بیشتر مفسران، هم عقیده اند اگر چه درباره پاداش و کیفر و حوادث بعد از آن به طور قطع نمى توان سخن گفت. زیرا خداى تعالى در قرآن از آن ها پرده بردارى نکرده است. ( خاطرنشان می‌شود که برخی هم عقیده دارند که منظور از "وحوش" در این آیه انسانهایی هستند که در اثر گناه به صورت حیوان محشور می‌شوند که البته این نظر با ظاهر آیه همخوانی ندارد) 🔹 اشکال چه فایده اى در حشر حیوانات هست در حالى که آن ها در دنیا مکلف نیستند تا این که براى پاداش و کیفر در قیامت محشور شوند؟ 🟢 پاسخ اولاً: تکلیف نداشتن حیوانات در دنیا ضررى در حشر آن ها و محاسبه و قصاص ندارد. به عبارت دیگر ملازمه اى بین تکلیف و رستاخیز نیست، زیرا قصاص و پاداش و کیفر، توقف بر تکلیف ندارد، همان گونه که شخص اگر در حالت خواب به دیگرى آسیب مالى یا جانى بزند محکوم به غرامت مى شود، زیرا حق دیگرى را پایمال و ضایع کرده است، اگر چه در حالت خواب و بى هوشى تکلیف ندارد. ثانیاً: همان گونه که گفته شد حیوانات نیز مرتبه ای از درک و شعور را دارا هستند و به همان اندازه پاسخگوی اعمال خود هستند. علامه طباطبایى (رحمه الله) مى نویسد: خداوند اِنعام و انتقام را در آیات زیادى در وصف احسان و ظلم ذکر کرده است و این دو وصف (احسان و ظلم) اجمالاً در میان حیوانات نیز وجود دارد یعنى افرادى از حیوانات را مى بینیم که در عمل خود ستم مى کنند و برخی دیگر را مشاهده مى کنیم که به دیگران احسان مى نمایند. از این رو آن ها در قیامت محشور مى شوند اگر چه خداوند چگونگى پاداش و کیفر را بیان نکرده است.(المیزان، ج۷، ص۷۶) بنابراین از نظر قرآن، حشر و معاد علاوه بر انسان و جن و ملائکه شامل حیوانات و جانداران و برخى جمادات نیز مى شود اگر چه به نظر می رسد چگونگى حشر آن ها با انسان متفاوت و متناسب با رتبه وجودی و میزان درک و شعور آن‌ها است. چنانچه بعضی گفته‌اند: حیوانات پس از حشر و رسیدگی، به دلیل عدم برخورداری از روح ابدی، نابود می‌شوند ✍ حجت‌الاسلام دکتر ــــــــــــــــ https://eitaa.com/MasjedAkhond
🟢 پاسخ به یک پرسش توسط امیرالمؤمنین علی علیه السلام: 🟡 چه زمانی جامعه از چنان استحکامی برخوردار می‌شود که طمع دشمنان چه وقت از بین می‌رود؟ 🔹 در خطبه ۲۰۷ بحثی کلی در مورد حقوق می‌کند و می‌فرماید: حقوق همواره طرفینی است. می‌فرماید: از جمله حقوق الهی حقوقی است که برای مردم بر مردم قرار داده است؛ آنها را چنان وضع کرده که هر حقی در برابر حقی دیگر قرار می‌گیرد؛ هر حقی به نفع یک فرد و یا یک جمعیت موجب حقی دیگر است که آنها را متعهد می‌کند؛ هر حقی آنگاه الزام‌آور می‌گردد که دیگری هم وظیفه خود را در مورد حقوقی که بر عهده دارد انجام دهد. 🔸 پس از آن چنین به سخن ادامه می‌دهد: وَ اعْظَمُ مَاافْتَرَضَ سُبْحانَهُ مِنْ تِلْک الْحُقوقِ حَقُّ الْوالی عَلَی الرَّعِیةِ وَ حَقُّ الرَّعِیةِ عَلَی الْوالی، فَریضَةٌ فَرَضَهَا اللهُ سُبْحانَهُ لِکلٍّ عَلی کلٍّ، فَجَعَلَها نِظاماً لِالْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدینِهِمْ، فَلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیةُ الَّا بِصَلاحِ الْوُلاةِ وَ لا تَصْلُحُ الْوُلاةُ الّا بِاسْتِقامَةِ الرَّعِیةِ، فَاذا ادَّتِ الرَّعِیةُ الَی الْوالی حَقَّهُ وَ ادَّی الْوالی الَی الرَّعِیةِ حَقَّها عَزَّ الْحَقُّ بَینَهُمْ وَ قامَتْ مَناهِجُ الدّینِ وَ اعْتَدَلَتْ مَعالِمُ الْعَدْلِ وَ جَرَتْ عَلی اذْلالِهَا السُّنَنُ فَصَلَحَ بِذلِک الزَّمانُ وَ طُمِعَ فی بَقاءِ الدَّوْلَةِ وَ یئِسَتْ مَطامِعُ الْاعْداءِ.... 🌻بزرگترین این حقوق متقابل، حق حکومت بر مردم و حق مردم بر حکومت است. فریضه الهی است که برای همه بر همه حقوقی مقرر فرموده، این حقوق را مایه انتظام روابط مردم و عزت دین آنان قرار داده است. 🌺مردم هرگز روی صلاح و شایستگی نخواهند دید مگر حکومتشان صالح باشد و حکومت‌ها هرگز به صلاح نخواهند آمد مگر توده ملت استوار و بااستقامت شوند. هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق‌ مردم را ادا کند، آن وقت است که «حق» در اجتماع محترم و حاکم خواهد شد؛ آن وقت است که ارکان دین بپا خواهد خاست؛ آن وقت است که نشانه‌ها و علائم عدل بدون هیچ گونه انحرافی ظاهر خواهد شد، و آن وقت است که سنت‌ها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و محیط و زمانه محبوب و دوست داشتنی می‌شود و دشمن از طمع بستن به چنین اجتماع محکم و استواری مأیوس خواهد شد. 📗 استاد مطهری، سیری در نهج البلاغه، ص ۱۱۵-۱۱۴ ــــــــــــــــ https://eitaa.com/MasjedAkhond
🌷چهارشنبه امام رضائی با حضور خادم یاران حرم مطهر رضوی🌺 🌸قرائت زیارت امین الله و روضه خوانی توسط ذاکر با اخلاص اهل بیت علیهم السلام کربلایی آقای اکبری 🤲 🌻چهارشنبه 1403/5/3 بعد از نماز مغرب و عشاء 🌾 https://eitaa.com/MasjedAkhond