eitaa logo
محمد جواد مسعودی نیا
232 دنبال‌کننده
170 عکس
176 ویدیو
33 فایل
موضوع‌اصلی‌حیات‌است؛ومأموریت‌ما،نجات‌زمین‌برای‌تداوم‌چرخهٔ‌حیات! مازنده‌به‌آنیم‌که‌آرام‌نگیریم؛ موجیم‌که‌آسودگی‌ماعدم‌ماست! افتخـارِما،ارتبـاط‌باشـماست: 🆔 @mirzamohammadjavad
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲 خدای من، امتحانات خیلی سخت و دشوار شده! رازهای مگوی‌مان آشکار گردیده و پرده‌ها افتاده است. 😔 دیگر امیدمان ناامید شد، زمین برایم تنگ گردید‌ در حالی که آسمان هم بسته شده است! 😞 💠 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیک الْمُشْتَکی وَ عَلَیک الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اَللَّــهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَینَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِک مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِی یا عَلِی یا مُحَمَّدُ اِکفِیانِی فَإِنَّکمَا کافِیانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکمَا نَاصِرَانِ یا مَوْلانَا یا صَاحِبَ الزَّمَانِ اَلْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکنِی أَدْرِکنِی أَدْرِکنِی السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ 🔸 یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ
هدایت شده از روی خط سلامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: هر امری را که برای ما بیاورد یک امر است! ⚠️ شما گمان نکنید که از غرب برای ما یک تحفه‌ای می‌آورند. شما گمان نکنید که از غرب برای ما چیزی می‌آورند، که ما را مترقی کنند، ترقی به ما دهند. غرب تا ما را در سطح پایین نگه ندارد، نمی‌تواند از ما استفاده کند. 🔻 اگر طب را برای ما بیاورند، است. 🔻 اگر برای ما صادر کنند، آن هم استعماری است. 🔻 اگر بخواهند برای ما درست کنند، آن هم استعماری است. 😔 همه چیز را آن‌ها می‌خواهند بطوری درست کنند، که برای خودشون نافع باشد و ما چشم و گوش بسته اون‌ها باشیم‼️
😱 روش #حکومت اروپائیانِ #جنتلمن، در کشورهای دیگر با قطع دست پای کودکان و بزرگسالان‼️ 😔 تصویر نخست مربوط به پدری است که به دست و پای قطع شده پسر 5 ساله‌اش می‌نگرد که به خاطر ناکام ماندن در تهیه جیره روزانه کائوچو مجازات شده بود.
کتاب صعود چهل ساله.pdf
16.43M
📚 کتاب 🔶 این کتاب با تلاش و همت جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی با صرف بیش از ۱۷۰۰۰ ساعت، به بررسی ۱۹۰۰۰ آمار بین المللی پرداخته است، ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان از پیش از انقلاب تاکنون را نشان می‌دهد. 🔶 در این تحقیق به بررسی آماری و مقایسه ای شاخص های مختلف از جمله: استقلال، عدالت اجتماعی، فقر، عزت و اقتدار، صنعت، مساله زنان و .... پرداخته شده و اطلاعات آماری جالبی را ارائه می‌نماید. 🔹 متنا بمناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران این کتاب ارزشمند را در اختیار شما عزیزان می گذارد تا با مطالعه و تسلط بر ابعاد مختلف این صعود، در ترویج و گفتمان سازی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم استفاده نمایید.
💡 چگونه با مقابله کنیم؟! 《بر اساس نظریه‌ی در حوزه‌ی سلامت و سبک زندگی》 💠 بِسمِ الله الرَحْمنِ الرَحیمِ 🔹 پیشگیری از بیماری: ۱. حفظ حرارت بدن با پوشش مناسب در برابر سرما و نخوردن غذاهای مانده، سرد، صنعتی و فست فودها مانند؛ ماست، الویه، سالاد ماکارونی، سوسیس و کالباس، و نوشیدنی‌های خنک، مانند؛ نوشابه، ماءالشعیر، دوغ و آب سرد. ۲. حفظ رطوبت بدن با خوردن مواد غذایی آبدار مانند آش، سوپ و آبگوشت‌ها، میوه‌جات، سبزیجات و نوشیدنی‌های گرم، مانند؛ آبجوش، شیر‌‌‌گرم و جوشانده‌های گیاهی. ۳. پرهیز از پرخوری! ۴. شستشوی دست‌ها قبل و بعد از خوردن و آشامیدن. ۵. پاکسازی و ضدعفونی دهان و سیستم گوارش با خوردن کمی نمک طبیعی، قبل و بعد از هر غذا. ۶. تنفس صحیح؛ دم از طریق بینی، بازدم از طریق دهان و تنفس شکمی و عمیق. ۷. توکل به خدا و عدم ترس. ۸. تلاوت دعای هفتم صحیفه‌ی سجادیه. 🔸 در صورت مشاهده علائم بیماری، مانند؛ سنگین شدن سینه، سرفه، سردرد و حالاتی شبیه به سرماخوردگی: ۱. عدم مصرف انواع آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی به علت تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری. ۲. خوردن روزی سه قاشق غذاخوری عسل به همراه کمی سیاه‌دانه. ۳. افزایش رطوبت بدن با خوردن انار شیرین، سیب، به، کدو، شلغم، پیاز، سیر، شیر‌گرم به همراه عسل، و آب جوشیده ولرم شده. ۴. جوشانده آویشن یا زنجبیل شیرین شده با عسل و کمی نمک طبیعی. ۵. پرهیز از خوردن غذا. ۶. باز کردن مجاری تنفسی و پاکسازی ریه‌ها با استنشاق آب نمک، چکاندن روغن بنفشه با پایه کنجد داخل بینی و استعمال انفیه (عطسه آور، مانند؛ فلفل یا پودر سیاه‌دانه و کُندُش). ۷. استراحت کافی و عدم رفت و آمد. ۸. توسل به خداوند متعال با دعا و تضرع. ۹. تقویت قلبِ بیمار توسط طبیب و همراهان بیمار، و عدم ترس. ۱۰. تلاوت سوره حمد و ذکر 《بِسمِ الله الرَحْمنِ الرَحیمِ، لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِالله اَلعَلِیِّ العَظیمِ》 ۱۱. انفاق کردن و صدقه دادن. 🔹 در صورت تشدید علائم و بروز تب: ۱. عدم مصرف خرما ۲. کنترل حرارت بدن با سیب، آب سیب، شربت عسل با کمی نمک طبیعی و آب خنک. ۳. افزایش رطوبت بدن با خوردن پیاز، شلغم و انار شیرین. ۴. مصرف داروی‌ امام ‌کاظم علیه‌السلام؛ مصطکی، هلیله‌سیاه و شکر سرخ نیشکر همه به یک اندازه آسیاب و ترکیب شود و روزی سه مرتبه به اندازه نصف قاشق چای خوری میل گردیده و پس از آن چیزی خورده نشود. 🔸 در آخر بیماری و آغاز بهبودی: ۱. تقویت بدن با مواد غذایی سالم، مانند؛ کباب گوسفندی، سنجد، سویق و شیر گرم. ۲. شکر خداوند متعال. 🔹 در صورت کهنه شدن بیماری: با خوردن سرکه طبیعی بعد از هر غذا، ان شاء الله بیماری خود را درمان قطعی کنید. 🔸 پاکسازی محیط: ۱. در یک لیتر آب جوشیده ولرم شده یک قاشق غذاخوری نمک طبیعی و یک قاشق غذاخوری سرکه طبیعی ریخته و اشیاء آلوده را با آن پاکسازی و ضدعفونی کنید. ۲. هوا را با دود کندر و اسفند گرم و ضدعفونی کنید. ۳. از استشمام و بوئیدن مواد گوناگون شیمیایی به علت آسیب‌های جدی برای ریه‌ها، پرهیز کنید.
33.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اظهار نظر عجیب "لزلی هزلتون" نویسنده آمریکایی _ بریتانیایی و دانش‌آموخته‌ی دانشگاه عبری اورشلیم درمورد کریم‼️
😷 زدن برای مقابله با کرونا کافی نیست! ماسک‌های معمولی منافذی با قطر 2 تا 10 میکرومتر و ماسک‌های N95 منافذی با قطر 0/3 میکرومتر دارند. اما قطر ویروس کرونا که از جمله ویروس‌های بزرگ محسوب می‌شود، 0/16 میکرومتر است!(۱) لذا زدن ماسک نه تنها برای مقابله با کافی نیست بلکه ممکن است، استفاده دائم از ماسک، ما را دچار غفلت کرده و از تقابل جدی با این بیماری باز دارد. 👌 پس می‌بایست با رعایت آداب پاکیزگی و نظافت شخصی به روش ممکن با این ویروس برخورد کنیم، یعنی با شستشوی ، و ، مانع از سکونت ویروس در بدن خود شویم! چرا که قبل از درگیر شدن اندام‌های داخلی با ۱۹ ، این ویروس در اندام‌های فوقانی تنفسی یعنی بینی و حلق اقامت کرده و با امکان خروج آن از بدن فراهم می‌شود. 🔹 پس اولین اقدام در مقابله با کرونا شستشوی دست‌ها با آب [ترجیحا و مواد شوینده، چرا که این مواد به شدت به پوست به عنوان اولین لایه دفاعی بدن آسیب جدی زده و شرایط را برای اقامت انواع ویروس و باکتری بر روی پوست فراهم می‌کند و در مواردی نیز سبب نفوذ میکروب‌ها از طریق پوست آسیب دیده خواهد شد.] و پاکیزه نگاه‌داشتن و با استنشاق و قرقره آب است. 🔹 دومین اقدام اساسی تقویت ، ارتقای روحیه، و اضطراب در افراد است. چرا که تقویت اراده موجب هماهنگی جسمی و روحی فرد برای دفاع از خود شده و سیستم دفاعی بدن را در برابر عوامل بیماری زا تقویت و کارآمد می‌سازد، و بالعکس ترس، نگرانی و اضطراب سیستم ایمنی بدن را تضعیف و موجب شکست فرد در برابر بیماری خواهد شد.(۲) برای رسیدن به این سطح از اراده و مقابله با ترس؛ ارتباط با خدا در قالب اقامه نماز، تلاوت قرآن و دعا [مانند؛ ] بسیار موثر است. 🔴 در صورت بروز بیماری کرونا نیز سه اقدام کاربردی برای تقویت بدن و مقابله با ویروس کووید ۱۹ لازم و ضروری است: 🔸 اول؛ کامل در منزل. 🔸 دوم؛ و قرقره چند مرتبه در روز با غلظت یک قاشق چای خوری نمک طبیعی در یک لیوان آب گرم.(۳) 🔸 سوم؛ مصرف زیاد آب جوشیده ولرم شده با عسل، ، آب هویج، آش و سوپ سبزیجات با ، هویج و پیاز برای تامین آب از دست رفته‌ی بدن در این بیماری و دادن فرصت حیات به بیمار در جهت پیروزی نهایی سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس کووید۱۹. 📚 برخی منابع؛ 1⃣ https://iums.ac.ir/files/hospya/files/EDUCATION.pdf 2⃣ https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/326983/WH-1994-Mar-Apr-p4-5-eng.pdf 3⃣ https://www.nature.com/articles/srep39956
✅ چگونه به ساده‌ترین شکل با مقابله کنیم❗️
💥 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 💥 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. 🔵 آیت‌الله میرباقری: بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یک‌وجهی. ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانش‌های تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است. امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند. این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است. دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد. در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است. این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند. می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند. علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد مهیا کند. @mirbaqeri_ir ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️ این دورکاری‌ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از به و ایجاد بستر برای پذیرشِ حل‌و‌فصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر به‌ویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد. این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند. به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیه‌ها، به‌خصوص احتمالات و و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیه‌های بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد. به نظر می‌رسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی می‌کرد، امروز می‌توانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و به‌خصوص نیروهای ، و نخبگان، فضاهای اندیشه‌ورزی در این زمینه‌ها را باید به‌سرعت فراهم کنند و بستر این فرضیه‌ها را بررسی کنند و سپس به‌دنبال یک طراحی همه‌جانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامه‌های خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگ‌های بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیه‌ها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی به‌سمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیت‌هایی در لایه‌های مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف به‌صورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد. شکی نیست که تاب‌آوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس می‌تواند برخلاف همۀ طراحی‌ها، ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس می‌تواند به ظهور شکاف‌ها و ضعف‌های فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بی‌رقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضع‌گیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحی‌های غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد. راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹‌۹/۱/۱۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
💠 بهترين زندگى 🔸 تحف العقول عن عليِّ بنِ شُعَيب : دَخلتُ على أبي الحَسنِ الرِّضا عليه السلام، فقالَ لي: يا عَلِيُّ ، مَن أحسَنُ النّاسِ مَعاشا ؟ قُلتُ: أنتَ يا سَيِّدي أعلَمُ بِه مِنّي ، فقالَ عليه السلام: يا عَلِيُّ ، مَن حَسُنَ مَعاشُ غَيرِهِ في مَعاشِهِ يا عَلِيُّ ، مَن أسوَأُ النّاسِ مَعاشا؟ قُلتُ: أنتَ أعلَمُ، قالَ: مَن لَم يَعِشْ غَيرُهُ في مَعاشِهِ. 📚 [تحف العقول : 448.] 🔹 به نقل از على بن شعيب: خدمت امام رضا عليه السلام مشرف شدم حضرت به من فرمود: اى على! بهترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم: سرورم! شما بهتر از من مى‌دانيد. حضرت فرمود: اى على! كسى كه زندگى ديگرى در زندگى او خوش و خرّم باشد. اى على! بدترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم: شما بهتر مى دانيد. فرمود: كسى كه ديگرى در زندگى او [خوش و خرّم] نباشد.
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱 برده‌داری نوین در پسا 🔹 از شما می‌کنم این مستند تحلیلی و کمی طولانی را حتماً ببینید تا با آرزوی طاغوت برای نحوه‌‌ی حکومت در جهان آشنا شوید! 🔸 برای فهم بهتر این مستند تحلیلی، پیشنهاد می‌شود؛ کتاب داستانی "کوه‌های سفید" اثر را مطالعه کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تفاوت امام و رهبر با رئیس و مدیر؟ 👌 چگونه تشکیل دهیم و سپس جریان جامعه را حاکمیت کنیم؟!
💠 نافعترین ، ترک آرزوهاست 🔸 أَنْفَعُ اَلدَّوَاءِ تَرْكُ اَلْمُنَى 🔹 اميرالمؤمنين على بن ابيطالب عليه‌السّلام 📚 غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 419
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
📗 متن PDF کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» (سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در ماه رمضان ۱۳‌۵۳) 🔗 لینک صوت‌های سخنرانی‌ها ▶️ http://jahadi.ir/sahba/صوت-طرح-کلی-اندیشه-اسلامی-در-قرآن/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊ دشمن نزدیک! دشمن‌ دور‼️ 🎥 از خبر فوق متوجه می‌شویم که ما دیگر فرقه‌ها و گروه‌های اسلامی نیستند! بلکه تنها دشمن نزدیک و دور ما فقط و فقط یکی است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستندِ انیمیشنی از گذشته، حال و آینده‌ی مدرن که محصول غربِ علمی و حقوقی است.
هدایت شده از فقه و معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖شرح حدیثی از امام رضا (علیه‌السلام) ✅راه جذب دل‌ها، منتقل کردن سخن نیک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 💠رهبرانقلاب: امام علی‌بن‌موسی‌الرّضا (علیه الصّلاة و السّلام) به یکی از یاران خود فرمود: «رحم اللَّه عبدا احیا امرنا»؛ رحمت خدا بر آن کسی که امر ما را، مطلب ما را زنده کند. این راوی میگوید: «فقلت له کیف یحیی امرکم»؛ چه جوری میشود که امر شما، مطلب شما، موضوع مورد اهتمام شما زنده شود؟ «قال یتعلّم علومنا و یعلّمها النّاس»؛ علوم ما را فرا بگیرند، معارف اهل‌بیت را فرا بگیرند، آن را به مردم، به دلهای مشتاق، به ذهنهای جستجوگر منتقل کنند. «فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا».(۱) 🔸برای گسترش معارف اهل‌بیت هیچ لازم نیست شما به این در و آن در بزنید؛ هیچ نیازی ندارد به بداخلاقی کردن و متعرض این و آن شدن؛ همین اندازه کافی است که معارف اهل‌بیت را درست فرا بگیریم، آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسان‌شناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب میکند، آنها را دنبال راه ائمه به راه می‌اندازد. ۱۳۸۹/۰۸/۰۳ ١) معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص ۱۸۰ ؛ 💻 @khamenei_maaref