eitaa logo
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
9.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
609 ویدیو
37 فایل
موسسه متا 🔹مدیر: حجةالاسلام سیدمحمدصدرا متولی‌امامی 🎯هدف: - تربیت نیروهای نخبۀ انقلابی با رویکرد تمدن نوین اسلامی - پیگیری نظریه پولطلا ادمین @En_Gholami 09132079683 💬گروه پروژه های پولطلا: https://eitaa.com/joinchat/2527395853C5758355578
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🔍نقدینگی، نرخ ارز، تورم و تحلیل اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ 💠 پخش زنده در گروه انجمن پولطلای ایران👇 ht
14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزیدۀ لایو «نقدینگی، نرخ ارز، تورم» 🔹آیا میتوان با لمس کیبورد کامپیوتر، ثروت خلق کرد ؟ کل ارائۀ 70 دقیقه ای را در کانال آپارات موسسۀ متا ببینید 👇 https://www.aparat.com/v/kr3sW 💠آقای محمدحسن غلامی در گفتگوی زنده به نقد دیدگاه دوستانی میپردازد که تلاش میکنند افزایش نقدینگی را در ایران تئوریزه نمایند. در پایان بحث، یک پیشنهاد مرضی الطرفین برای از بین بردن تورم مطرح شده است. 🔗کانال موسسۀ متا
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
گزیدۀ لایو «نقدینگی، نرخ ارز، تورم» 🔹آیا میتوان با لمس کیبورد کامپیوتر، ثروت خلق کرد ؟ کل ارائۀ 70
نقدینگی و تورم.pptx
3.06M
🔰فایل اسلایدهای ارائۀ «نقدینگی، نرخ ارز، تورم» در این اسلایدها دو مکتب رایج اقتصادی (دولتگرا و بازارگرا) مطرح شده و در پایان یک پیشنهاد مرضی الطرفین برای از بین بردن تورم ارائه شده است. 🔗کانال موسسۀ متا
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
گزیدۀ لایو «نقدینگی، نرخ ارز، تورم» 🔹آیا میتوان با لمس کیبورد کامپیوتر، ثروت خلق کرد ؟ کل ارائۀ 70
👆نمودار واضح همبستگی نقدینگی و تورم در دهۀ 90 چرا برخی دوستان، اعداد را شکنجه میدهند تا به خواستۀ ایشان اعتراف کنند ؟ پ ن : تغییرات جزئی نقدینگی و تورم به دو علت است : 1. نرخ بهره و جابجائیِ پول در گردش با سپرده 2. خطای سیاسی و محاسباتی در محاسبۀ تورم 🔗کانال موسسۀ متا
🔹برای شکستن بت بزرگ دلار ، ابتدا باید بت کوچک ریال را شکست. سیدشهاب الدین شریفی 🔗کانال موسسۀ متا
12.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شاخص های نظام پولی در قرآن قسمت هشتم : آیه 163 سوره اعراف 🔹چرا اصحاب سبت که با حیله های شرعی به حکم محدودیت ماهی گرفتن در شنبه عمل کردند، دچار عذاب خدا شدند ؟ 🌷گلستان شهدای اصفهان 🔗کانال موسسۀ متا
🔰تعجب یک معلم دبیرستان برای بچه های نهم دبیرستان پول اعتباری و خلق پول از هیچ را توضیح دادم، راحت متوجه شدند. متاسفانه بعضی از مسئولین و علما هنور اندر خم یک کوچه اند. 🏅حسن سواری 🔗کانال موسسۀ متا
17.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شاخص های نظام پولی در قرآن قسمت نهم : آیه ۲۹ سوره نساء 🔹چرا دولت حق قیمت گذاری روی اموال مردم را ندارد ؟ 🌷گلستان شهدای اصفهان 🔗کانال موسسۀ متا
درک سیاسی از تورم : صادرکننده، دست های پشت پرده و کانال تلگرام موجب تورم هستند و باید همه را کنترل کرد. درک تمدنی از تورم : نهاد پول اعتباری بستر تورم است و با پولطلا تورم بلاموضوع میگردد. استاد متولی امامی 🔗کانال موسسۀ متا
12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شاخص های نظام پولی در قرآن قسمت دهم : آیه ۷ سوره حشر 🔹چگونه پول اعتباری موجب تمرکز ثروت و ایجاد شکاف طبقاتی شده است ؟ 🌷گلستان شهدای اصفهان 🔗کانال موسسۀ متا
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
✍️در برابر انحصار یک «پارادوکس علمی» که دانشکده های اقتصاد به آن مبتلا هستند این است که ؛ ایشان در
سخنی راجع به شوخی بودن علم اقتصاد ✍حجت الاسلام دکتر علی نعمتی از نفی اقتصاد اسلامی تا تقلید از فقه کینز و فریدمن 🔸کسانی که ادعا می‌کنند اقتصاد عقلائی است و دینی و غیردینی ندارد، باید بفرمایند که کدام اقتصاد مرادشان است؟ اقتصاد کینزی، اقتصاد نئوکلاسیک، اقتصاد کلاسیک، اقتصاد کمونیستی، انواع اقتصادهای سوسیالیستی، اقتصاد دولت‌رفاه، اقتصاد نهادگرا، اقتصاد فمینستی، اقتصاد تکاملی یا تطوری، اقتصاد مکتب اتریش، اقتصاد مکتب تاریخی آلمان، یا … ؟ 🔹ما با مشرب‌ها و مکتب‌های اقتصادی متعدد و متکثری در غرب مواجهیم که همه ادعای عقلانیت و علمیت داشته و بعضاً در تقابل با یکدیگرند. یکی بهره را عقلانی می‌داند و دیگری صفر بودن نرخ آن را؛ یکی بانک‌ها را موجب توسعه و پیشرفت می‌داند و دیگری موجب شکل‌گیری گرداب پولی و ادوار تجاری و کاهش رشد اقتصادی؛ یکی مالکیت فکری را موجب توسعه اختراعات و ابتکارات می‌داند و دیگری یک رژیم حمایت انحصاری که مانع گسترش علم و اختراعات است؛ و … . منشأ هیچ‌یک از این تضادها هم تعارض ادله و یا اختلاف در مبانی اصولی و رجالی نیست!! 🔸علوم اجتماعی غرب که از دامن فلسفه عملی دوران اسکولاستیک متولد شده است، همان فقه تمدن غرب است و کینز و فریدمن و مارکس و ریکاردو و اسمیت و … فقهای آن، که وظایف شهروندان (بخوانید احکام مکلفین) و الگوهای رفتار فردی و جمعی آنان را اجتهاد می‌کنند. 🔹امام راحل ما هم فرمود فقه تئوری اداره انسان از گهواره تا گور است. اگر فقه ما از عرصه اجتماعیات پاپس کشد، عمل مردم و حیات اجتماعی آنان که تعطیل نمی‌شود؛ بانک و بیمه و مالیات و تأمین اجتماعی که تعطیل‌بردار نیست؛ لاجرم باید از فقیهان تمدن غرب تبعیت کنند؛ چنانکه برنامه‌های دو دولت دوره دفاع مقدس بر اساس فتاوای مارکس تنظیم شد و دوره سازندگی با فتاوای کینز و اخلافش؛ و مردم ما به این هوا که همه چیز اسلامی شده است. 🔸آسیبی که فقه ما را به اندرون خانه کشانده (اگر اندرونی هم بماند)، و عرصه اجتماع را به فقهای تمدن غرب واگذار کرده، متوجه رویکردی به فقه است که گاه آن را فقه فردگرا و گاه جزء‌گرا می‌خوانند و در مقابل آن به لزوم فقه حکومتی، فقه نظام و تمدنی و … اشاره می‌کنند. غافل از اینکه تفاوت این دو رویکرد بالفعل و بالقوه، تفاوت در کانون نگاه نیست که فرد باشد یا جامعه و نظام؛ بلکه تفاوت در ابزار و دستمایه‌های فقاهت است. با ابزارهای فقه سنتی اگر سراغ مسائل نو هم بروند، می‌شود بانکداری ظاهرا اسلامی و به واقع ربوی اضعافا مضاعفه‌ی کنونی که با تمسک به اطلاقات و عمومات، کمتر مسأله‌ای است که شورای فقهی‌اش توان تصحیح و شرعی کردن آن را نداشته باشد! 🔹مشکل فقه در «ورود به موضوعات» و اقتصاد و علوم اجتماعی است، همه بیرون گود نشسته‌اند و می‌خواهند لنگش کنند! آن‌هم با کلیاتی مانند قاعده عدالت و مصلحت و … که می‌تواند تیشه به ریشه فقه امامیه بزند. چاره‌ای از این نیست که فقیه ما اقتصاد بخواند تا با استغنای از درآویختن به طناب پوسیده کارشناس، خود مجتهد در موضوع و متجزی در فقه الاقتصاد شود. 🌐 https://b2n.ir/897435 🔗کانال موسسۀ متا