eitaa logo
موعود(عج)12
1.7هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
11.3هزار ویدیو
18 فایل
﷽ 🔶احادیث.روایات مهدوی 🔶بشارت نزدیکی ظهور 🔶سخن بزرگان در مورد منجی(عج) 🔶️اخبار سیاسی روز 🔶️اخبار جبهه مقاومت 🔶️اخبار سرزمین‌های اشغالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👈کپی با ذکر صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🌸✨ 💚 خداوند عیب ها را مےپوشاند 💚 خدا ستار است. پیش افراد معمولي گناه کسي را پيش کسي آشکار نمي‌کند افراد را پيش هم ديگر مفتضح نمي‌کند در عالم دنيا اما نه پيش اولياء خدا که چشم‌شان چشم خداست که دست‌شان دست خداست که نوع نگاه‌شان نوع نگاه خداست اصلا بندگان صالح هميشه همين طور‌اند صفت خدا را دارند صفت خدا اين است که اگر عيبي است اين عيب را برملا نمي‌کند بلکه درمان مي‌کند حل مي‌کند. خدا رحمت کند مرحوم خواجه نصير الدين طوسي اين عالم بزرگ نقل مي‌کنند کسي آمده بود پيش ايشان سوالي مي‌خواست بکند آمده بود در محضر ايشان يک خطايي از او سر زد ناخواسته يک صدايي از او خارج شد خيلي خجالت کشيد رنگ‌اش عوض شد سرخ شد عرق شرم بر پيشاني‌اش نشست خيلي خجالت کشيد خواجه نصير ديد که اين بنده‌ي خدا ترس از آبروريزي برايش پيش آمده خودش را به کري زد طوري که وقتي او سوال کرد از مرحوم خواجه گفت چه مي‌گويي؟ من نمي‌شنوم بلند بگو او يک مرتبه آن قدر خوشحال شد که عيب من را متوجه نشد متوجه شد خوب هم متوجه شد اما اين جا جايي است که بايد پره پوشي بکند اين جا قرار نيست دليلي ندارد که اين عيب برملا شود آبروي مومني را حفظ کرد تا آخر عمر هر موقع او را مي‌ديد خودش را به سنگين بودن گوش و ثقل سامعه مي‌زد تا حفظ بکند او را اين صفت بندگان خوب خداست که در اوج و مصداق اعلي‌اش معصومين عليهم السلام هستند عيب را برملا نمي‌کنند اين قدر ظرفيت دارند که اگر خدا اسرار و اخبار ديگران را به ايشان مي‌دهد اين‌ها پخش نمي‌ کنند الاسلام عالی 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
حیا با عفاف چه تفاوتی دارد ⁉️ ✍ به معنی پرهیز از تن دادن به خواسته‌های نفس است 🕊 ولی گستره وسیع‌تری دارد و علاوه بر عفت شامل موارد غیر عفت هم میشود، مثل اینکه فرد حیا کند در برابر سگ گرسنه‌ای غذا بخورد. 🌷 حیا جایی است که حضور شخص محترمی احساس شود ولی شخص عفیف مثلا به خاطر فواید عفت ورزی یا مضرات بی عفتی بدون حضور شخص محترمی به عفاف ورزی روی آورده. و... 📚فرید محمدی مقدم، درسنامه عفاف، ص۳۵ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
🔴 آیا احمدی نژاد انجمنی بود؟ سالروز ۹ دی، یادآور انتخابات سال ۸۸ و فتنه ای است ڪه در پی آن رخ داد. از ابتدای روی ڪار آمدن دولت دڪتر احمدی نژاد در سال ۸۴، یڪی از حربه های مخالفت با دولت مذڪور، دادن نسبت انجمنی به شخص احمدی نژاد و برخی از وزرایش بود. جالب آن ڪه در دولت تدبیر و امید، چهره های بیشتری هستند ڪه رنگ و بوی انجمنی بودنشان تازه تر است.⚠️ ✅ امّا این مقدّمه بهانه ای بود تا اشاره شود به جمله یڪی از سران انجمن. دڪتر نادر در همایشی ڪه سال ۹۳ برپا شد، در حین مناظره گفت: 🎙« آقایون، خانوم ها، احمدی نژاد انجمنی نبوده. خیلی از این هایی ڪه میگویند ڪه انجمنی اند، انجمنی نیستند.» 📚 منبع: درسنامه انجمن حجتیه، رضا آهنگر، ص ۳۱۹
🔻یکی از علل عدم استجابت دعا، این است که استجابت دعا را خدا تضمین کرده و در این تردیدی نیست. پس چرا ما دعا می‌‌کنیم و به اجابت نمی‌رسد؟ 🔸به خاطر اینکه، این دعا کیفیت ترکیبی دارد از دو بخش؛ یکی از آن بخشِ مقال و قال قضیه است. بله چیزی را به زبان گفتن آسان است، رو به قبله ایستادن آسان است، آماده کردن فیزیک بدن برای درخواست و حرف و گفتن آسان است؛ اما یک حالی هم هست، یک زبان قالی دارد و یک زبان حالی! این‌ها باید با یکدیگر ساز در بیاید تا جواب بدهد. 🔹اگر در کنار هم قرار گرفت جواب می‌‌دهد، ضمانت شده است، منتهی چه کنم که دلم در اختیار خودم نیست، دارد می‌‌ دود، دارد به سمت یمین و شمال می‌‌ رود. زبانم می‌‌ گوید؛ اما حالم همراهی نمی‌ کند. زبان و لسانِ عرض مطلب را دارم؛ اما حس و حال و درک و معنویت و توجه را ندارم. آن کسی که حس و حال دارد، دعایش مستجاب است. آنقدر هم هوشیار هست که چه بخواهد و چه زمانی بخواهد و چگونه بخواهد. ‌ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
🔴تست ایجاد فتنه جدید در بستر فضای مجازی افسار گسیخته ✍سعید درخشان حجم انبوه اخبار درباره حادثه مشکوک واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد و تحریک احساسات دانشجویان و جامعه علیه مدیریت این دانشگاه و جوسازی های خاص توسط اصلاحطلبان در روزهای اخیر و تحریک برای ایجاد تجمع در کانالهای زنجیره ای خبری حکایت از سازماندهی جدید در فضای مجازی بخصوص تلگرام برای ایجاد فتنه دارد.... فضای مجازی افسار گسیخته که توسط عناصر آلوده امنیتی در برخی نهادها پشتیبانی میشود توان ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت روانی جامعه را دارد آن هم نه بوسیله کانالها و شبکه های ضدانقلاب خارج نشین بلکه توسط همین کانالها و پیج های زنجیره ای خبری و طنز و فان و سلبریتی ها که در داخل کشور مدیریت میشوند... آن مقامات مسئول در حوزه فضای مجازی که با انواع ترفندها و نیرنگ ها بدنبال فریب مردم و نظام بوده اند تا شبکه رای و مهندسی افکار عمومی جریان فتنه و غربگرایان را در این فضا حفظ کنند باید پاسخگوی هر نوع فتنه و آشوب بوجود آمده در این بستر باشند اینستاگرام و تلگرام و توییتر سه بستر اصلی انحصاری فعالیت در فضای مجازی کشورمان هستند که هر سه توسط عناصر اسرائیلی و آمریکایی مدیریت میشوند. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
✅آثار صلوات 🏵پیامبر اسلام(ص) فرمود : در قیامت نزدیک ترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من بفرستد 📚کنز العمال، ج ۱، ص ۴۸۹ 🏵پیامبر اسلام(ص) فرمود : بر من بسیار بفرستید که صلوات بر من نوری در قبر، نوری در پل صراط و نوری در بهشت خواهد بود 📚بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۶۴
🔸علامه جوادی آملی: در سفر آخرت، تقوا زادراه است، با پیاده رفتن می رسیم، ولی دیر؛ چاره ای جز گرفتن مَرکب نداریم. مرکب این جاده نماز شب است.
🍃 هروقت که دستت از همه جاکوتاه شد، بگو وَأُفَوِّضُ أَمْرِ‌ی إِلَى اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ بَصِیرٌ‌ بِالْعِبَادِ کارم را به خدا می سپارم، خداوند بینای به بندگان است
📢 📌  سند ۲۰۳۰ بی‌سر و صدا و با کمک در حال اجرایی شدن در کشور است! گزارش‌هایی از کارکنان آموزش و پرورش به صورت مخفیانه رسیده است که می‌گوید بیش از ۳۰ کارگاه در کشور تشکیل شده با عنوان تقویت جنسی کودکان. اینکه این کلاس‌ها کارگاه‌ها با چه استادی و با کدام مجوز در شهرهای مختلفی اصفهان، تهران، گناباد، کرمانشاه، مشهد و شیراز در حال اجراست مشخص نیست. مشخص است که سرویس‌های بیگانه با واسطه بهائی‌ها دارند این کارها را در مدارس تحت عنوان حمایت از کودکان سیل و زلزله‌زده انجام می‌دهند. یعنی پیشنهاد دادند که در ایران در مناطق سیل و یا زلزله‌زده تعدادی مدرسه می‌سازیم به شرط اینکه آموزش آن مدارس به ما واگذار شود. همچنین بعضی گزارش‌ها می‌گوید مراکزی برای ارائه خدمات همجنس‌بازی احداث شده است. آمار مرگ و میر سالانه در کشور بیشتر به بیماری‌های قلب و عروق، تصادفات و سرطان مربوط است. فقط هپاتیت در ایران ۱۵ برابر ایدز قربانی می‌گیرد پس اگر مشکل سلامت است چرا به هپاتیت و سرطان نمی‌پردازید اما هیچ کس از دولت پاسخی نمی‌دهد. در این سند خواسته شده است که آموزش مسائل جنسی باید مختلط باشد و استاد از جنس مخالف این حرف‌ها را آموزش دهد در حالی که در قرآن وقتی قصه یوسف و زلیخا که به نظر بسیار جنسی می‌رسد به گونه‌ای تعریف می‌شود که در فرد تحریک و هیجان ایجاد نکند. اصلاً مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی این تعهدات در کشور است. نسبت چنین تعهداتی با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟ جوری رفتند چنین سندی را امضا کردند که انگار در یک کشور سکولار می‌زیسته‌اند. امید است دیدمان نسبت به اسلام و ایران اسلامی عمیقتر شود و با بصیرت به مسائل پیرامونی جهان و ایران نگاه کنیم. جامعه مدنی یعنی ۶۰ میلیون گرسنه در این افراد هم صدا با غرب در دهه ۷۰ فریاد و فغان جامعه مدنی برآوردند و آن را بر سر جامعه ایرانی کوبیدند. جامعه مدنی حقیقی یعنی ۶۰ میلیون گرسنه آمریکایی که اگر روزی یک وعده غذا به آنها توسط خیریه‌ها داده نشود از فقر می‌میرند. جامعه مدنی یعنی خشونت علیه زنان و سیاه‌پوستان. البته جامعه ما مشکل زیاد دارد اما آن جامعه منحط غربی نمی‌تواند الگوی ما باشد.
💠 رسول اکرم(ص): 🔰 از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید٫ چرا که موجب نابودی خواهد شد. 📚 میزان الحکمه، حدیث 15748 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
«بسم الله الرحمن الرحیم» 🔰آنچه از امام آموخته ایم 🔹به مناسبت حماسه نهم دی 🍃آذر ماه سال ۱۳۹۴ برای آزادسازی منطقه (سوریه) وارد عمل شدیم. قبل از عملیات اصلی که منجر به آزادسازی این روستا شد، چند عملیات کوچک تکمیلی نیز انجام گرفت که بنده در آن عملیات ها حضور داشتم... در عملیات «وادی ترک» مسئولیت محور به عهده حقیر بود... صبح عملیات حجم تیراندازی دشمن به قدری بود که نمی توانستیم سرهای مان را از پشت سنگ چین ها بالا ببریم. در حال عبور از کنار چندنفر از رزمندگان(اکثرا جوان) بودم که یکی از آن ها با اضطراب به من گفت: «حاجی! احتمال داره بزنند؟» خیلی محکم در پاسخش گفتم: و از کنارشان رد شدم. بعدها که به ایران آمدیم همان رزمنده جوان به من گفت: «در آن لحظه وقتی شما گفتید «غلط می کنند»، آنچنان نیرویی بدست آوردم که تا پایان عملیات، از من رخت بر بسته بود.» پ ن یِ بعداز 🤓 👈 ما فرزندان تربیت شده هستیم که «پیشوایش» فرمود: «امریکا هیچ نمی تواند بکند» وبعد از این سخن،نیرویی مضاعف یافتیم و هرکجا که حضور می بابیم،دشمن غدّار و باید آنجا را تخلیه کند👌 نمونه آخرینش سوریه،که وادارشان کردیم،دُم خود را روی کولشان بگذارند و پا به فرار بگذارند،واین نشد مگر با ایثار ، فرماندهی داهیانه وعزم و اراده پولادین رزمندگان مدافع حرم و اشتیاق آنان برای وصال به یارانِ شهیدمان🌹 ۸۸ هم روزی به پایان خط رسید که فرزندان حضرت روح الله،با اعتقاد و باور به همان مکتبی که گفت «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم»،قدم به میدان کارزار با فتنه گران گذاشتند و دیدیم آنچه که شد✌️ و امروز هم رهروان همان مکتب، راسخ و پابرجا،آماده رویارویی با هر فتنه و فتنه گری است ما از وقوع فتنه استقبال نمی کنیم،اما یقین داریم این فتنه ها باعث الک شدن نیروهای نفوذی می شود و نظام حداقل برای یک دهه دیگر خواهد شد👌 مکتبی است که دنیای استکبار خطر آن را برای موجودیت خودجدی گرفته است،اما از سوی گروهی خواص بی خاصیت و واداده و خودباخته،بایکوت می شود!!! 📝کوچر۱۹۶۹ «کانالِ سیاسی تحلیلیِ آنتی لیبرالیسم»
💠 فرونشاندن آتش با تكبير 🔹امام صادق از پدران بزرگوارش (عليهم السلام) روايت كرده است كه پيامبر گرامي(صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: «إذا رأيتم الحريق فكبّروا فإنّ الله تعالي يطفيه»؛ اگر جايي آتش گرفت، «الله أكبر» بگوييد آن آتش خاموش مي‌شود. بنابر اين همان طور كه دعاي مضطرّ، مستجاب است، دعا و خروش موحد هم اثر مي‌گذارد، چنانكه براي حضرت ابراهيم واقع شد. از اين رو هنگامي كه به دستور منصور دوانيقي، خانه امام صادق (عليه السلام) را به آتش كشيدند، آن حضرت به ميان شعله هاي آتش رفت و فرمود: «أنا ابن أ عراق الثري أنا ابن إبراهيم خليل الله»و آن آتش اثر نكرد.
موعود(عج)12
💠 فرونشاندن آتش با تكبير 🔹امام صادق از پدران بزرگوارش (عليهم السلام) روايت كرده است كه پيامبر گرام
🔹اين كه رسول اكرم فرمود: «الله اكبر» بگوييد، آتش خاموش مي‌شود، اختصاص به جنگ بيروني و آتش ظاهري و مادي ندارد، در جنگ درون هم اگر انسان به كبريايي حق پي‌برده و به ذلت خود آشنا شد، آتش شهوت و شيطنت را با توجه به كبريايي خدا و ذلت ماسواي او خاموش مي‌كند. «الله اكبر»ي كه گوينده آن موحد كامل بوده و از دهان مطهري كه آلوده به شرك نيست صادر شود، شعله آتش را خاموش مي‌كند، چه آتش درون و چه شعله بيرون. دهان آميخته با آلودگي شرك، تكبيرگو نيست. بنابراين تكبير موحّدان مظهر كار الهي مي‌شود كه (كلما أوقدوا ناراً للحرب أطفأها الله) 🔹اين كه رسول اكرم(صلّي الله عليه وآله وسلّم) فرمود: با «الله اكبر»، آتش را خاموش كن؛ مقصود تلفّظ زباني صرف نيست، بلكه منظور اين است كه از جانت كبريايي حق بجوشد و از لبانت تكبير حق شنيده شود و در قلبت كبريايي حق جلوه كند و در هستي‌ات عظمت خداي سبحان ظهور كند آنگاه از جانت تكبير برآور تا هم آتش شهوت و غضب خاموش شود و هم آتش دشمن بيروني، و اين راهي است كه اسوه توحيد، وجود مبارك خاتم الأنبياء(صلّي الله عليه وآله وسلّم) به ما آموخت. 📚{ سيره رسول اكرم در قرآن، صفحه 360}
🔴دفاع سردار سلیمانی از فرمانده اش در مقابل دسیسه منافقین نام آشنا 🇮🇷 سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در برنامه " حالا خورشید " : 🔹بعضی‌ها شماتت میکنند که عملیات لو رفت، چرا آقای رضایی دستور حمله داد؟ 🔹این دستور، دستور شخصی نبود و جمعی تصمیم گیرنده برای جنگ بودند 🔹ما تقریبا در تمام عملیات‌ها نسبتی از لو رفتگی را داشتیم 🔹در عملیات والفجر ۸ من در کنار رودخانه بودم، وقتی غواص‌ها داخل آب شدند همان موقع دشمن نورافکن روی آب باز کرد و بعد دشمن شلیک کرد روی ساحل ما، این به این معنی است که باید لغو می‌کردیم؟ 🔹اگر ما چنین تصوراتی را در جنگ مبنی قرار میدادیم هیچ عملیاتی را قادر به اجرا نبودیم و باید همه عملیات‌ها را متوقف می‌کردیم 🔹با این منطق نمی‌تواند یک عملیات را متوقف کند. 🔹دفاع مقدس به اندازه کافی منطق دارد. وقتی برخی به امام گفتند که ما حاضریم جنگ را ادامه دهیم ایشان فرمودند من روی حرفم هستم. 🔹نمیتوان تصمیم گیری انجام یک عملیات را بر مبنای اینکه دشمن عملیات را فهمیده لغو کرد 🔹شما تصور می‌کنید عملیات خرمشهر و بیت المقدس لو نرفته بود؟ 🔹ما در فتح المبین یک شب رفتیم پای عملیات و برگشتیم. دشمن قبل از عملیات به ما حمله کرد 🔹ما اگر می‌خواستیم بر این مبنا رفتار کنیم هیچ عملیاتی در جنگ را نمی توانستیم انجام دهیم. 🔹نکته ای هست که آقای رضایی در بیان شون میخواستند به این نکته اشاره کنند. ما وقتی با فاصله ی کمتر از ۱۵ روز عملیات کربلای ۵ را انجام دادیم و بزرگترین موفقیت را به دست آوردیم 🔹آقای هاشمی اصرار داشت عملیات کربلای ۵ صورت بگیرد 🔹دشمن در کربلای ۵ غافلگیر شد 🔹دشمن به این نتیجه رسید که کربلای ۴ عملیات فرعی بوده اما کربلای ۴ عملیات اصلی بوده است. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
🚫وای بر حال ما اگر در کارهایمان او(امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را ناظر نبینیم! 🔻آیت‌الله بهجت ره: 🔹 آیا نباید توجه داشته باشیم که ما رئیسی داریم که بر احوال ما ناظر است؟! وای بر حال ما اگر در کارهایمان او(امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را ناظر نبینیم، و یا او را در همه‌جا ناظر ندانیم!... . 🔹 با وجود اعتقاد به داشتن رئیسی که «عَینُ اللهِ الناظِرَةُ؛ چشم بینای خدا» است، آیا می‌توانیم از نظر الهی فرار کنیم و یا خود را پنهان کنیم و هرکاری را که خواستیم انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟ 🔹 همه ادوات و ابزار را از خود او می‌گیریم و به نفع دشمن به‌کار می‌گیریم و آلت دست کفار و اجانب می‌شویم و به آنها کمک می‌کنیم! چقدر سخت است، اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هر کاری که می‌خواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم، ابتدا رضایت و عدم رضایت او را در نظر نگیریم و رضایت و خوشنودی او را جلب ننماییم! 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۸۹ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
💢جبران گناه 💠 عالم ربانی مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی رحمة‌الله‌علیه می‌فرمود: ↩️ وقتی با پای خود معصیتی انجام دادی، 👈با رفتن به مسجد و مجالس حسینی علیه السلام،گناه آن را جبران کن. ↩️ اگر با چشم خود گناهی کردی 👈 با قرآن خواندن و گریه از خوف الهی و یا گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام ،آن گناه را جبران کن. ↩️ اگر با گوش خود گناهی کردی، 👈با شنیدن فضائل ائمه اطهار مخصوصا فضائل امیرالمومنین علیهم السلام گناه آن را جبران کن. ➖➖➖➖ 💠آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة‌الله‌علیه: ⤵️حدیث دارد: 🍃أحیِ قلبک بالموعظة🍃 قلبت را با موعظه زنده کن. 🔸در روایت است گاهی قلب انسان می‌میرد، خدا نکند قلب انسان بمیرد. 💢گناهان قلب انسان را می‌میراند. حالا اگر بخواهیم قلبمان زنده شود، چه کنیم؟ ✅ اگر کسی ما را موعظه کند، قلبمان زنده می‌شود. ➖➖➖➖ 🔹امام صادق علیه السلام: زمانی که مومن مرتکب‌ گناهی می‌شود، خداوند تا هفت ساعت به او مهلت می‌دهد. 🔹اگر در این زمان توبه کند برایش نوشته نخواهد شد... 📚کافی، جلد٢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 صحبت های زیبای استاد رائفی پور راجع به امام زمان (عج) 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
ای خمینی... براے جوانےمان دعا ڪنید ... ای کسانیڪہ نکردید تا ما جوانے ڪنیم ،
⚘﷽⚘ ...🌼 در تمام این سالها انتظارت طعنه ها و سختی ها و بلا ها با خود داشته است ولی گر بادفتنه هر دو جهان را به هم زند ما و چراغ چشم و ره انتظار دوست
امروزه بر گردن مردم سوارند موقع جهاد خوشگذرانی میکردند پاسخ کوبنده رحیم‌پور ازغدی: به امثال حسام الدین آشنا که امروزه شبهاتی در مورد کربلای 4 منتشتر میکنند رحیم‌پور ازغدی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان:این روزها سالگرد عملیات کربلای۴ و شهادت غریبانه غواصها است. رسانه‌های بیگانه و چند نفر از دولتی‌ها مثل آقای آ‌شنا و... به گونه‌ای جوسازی کرده‌اند که گویا هزاران شهید داده‌ایم و دکتر محسن رضایی آن را حرکتی انحرافی دانسته است. حال آنکه اساسا خود این آدم‌ها زمان کربلای ۴ در خانه‌ها نشسته بودند. این تیپ‌ افراد برخلاف رزمنده‌ها و شهدای دانشگاه امام صادق (ع)، از آن امام صادقی‌هایی بودند که در آن زمان جبهه نمی‌رفتند، بعدها هم یک روز معمم بودند و یک روز عمامه‌ها را برمی‌دارند، روزی در وزارت اطلاعات بودند و روزی با خارج نشین‌های معاند هم‌صدایی می‌کنند. به نظر می‌رسد این حرف‌ها نشاندن بدهکار به جای طلبکار است. نمونه‌های دیگری هم مثل مسئول پیشین سازمان سینمایی وزارت ارشاد، از همین جبهه ندیده‌ها بودند که جزئی از مسئولین شدند.» آقای رضایی که منظور خود را توضیح داد ولی توقف کربلای ۴، نتیجه خیانت منافقین و ماهواره‌های آمریکا و... بود. در کربلای ۴ من از نزدیک شاهد ماجرا بودم. در کنار غواص‌ها از جاده شهید صبوری در جبهه جزیره بوارین مجروح شدم. به جای طلبکار شدن بدهکارهاباید امروزه روح پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری را در کسانی که در عصر جهاد، مشغول زندگی‌شان بودند و امروز بر گردن مردم سوارند، به وجود آورد.
❣﷽❣ کاسه های برنجی طلایی رنگ را زیر شیر آب می گرفتیم و بعد از گفتن بسم الله چشم ها را می بستیم و به نیت تبرک و شفا، آب را سر می کشیدیم. به گزارش جی پلاس، زائران قدیمی حرم رضوی کاسه های برنجی سقاخانه صحن عتیق را خوب به یاد دارند. چند سالی است که به دلایل بهداشتی، ظروف برنجی جمع شده و جایش، لیوان های یکبار مصرف در اطراف شیرهای آب سقانه جانمایی شده و برای سهولت دسترسی به زائران به آب و کثرت جمعیت، شیرهای آب سقاخانه نیز اتومات شده است اما هنوز همان رسم همیشگی در بین زائران وجود دارد، بسم ا… گفتن قبل از نوشیدن به نیت تبرک و تیمن. سقاخانه در معماری سنتی ایرانی، فضاهای کوچکی در معابر عمومی است که اهالی و کسبه برای آب دادن به رهگذران تشنه، آن را درست می‌کردند. سقاخانه معمولاً ظروف سنگی بزرگی بود که آب آشامیدنی را در آنها ریخته می ریختند و پیاله‌هایی را با زنجیر به آنها می بستند. بانیان سقاخانه به قصد ثواب بردن و سیراب کردن تشنگان، اقدام به ساخت و نگه داری آنها می‌کردند. برخی سقاخانه‌ها دائمی بودند و برخی دیگر در زمانهای خاص بویژه در ایام عزاداری محرم برپا می‌شدند. برای اینکه رهگذران در شب بدانند که سقاخانه کجاست تا رفع تشنگی کنند، در اطراف آن نیز شمع هایی را روشن می کردند. در تهران رسم بود، کسانی که نذر و نیازی داشتند هر شب جمعه، شمع‌هایی را در سقاخانه‌ها روشن می‌کردند. از میان سقاخانه هایی که وجود دارد، سقاخانه اسماعیل طلای حرم مطهر از معروف ترین هاست. سقاخانه اسماعیل طلا، جا گرفته در مرکز صحن عتیق روبروی پنجره فولاد، سابقه ای طولانی دارد و از قدیمی ترین سقاخانه هاست. سنگ بنای این سقاخانه را نادرشاه افشار نهاد و یکی از فرماندهان فتحعلی شاه، بهای روکش طلای آن را پرداخت. ماجرا از این قرار است که بین سال‌های ۱۱۴۴ تا ۱۱۴۵ق به دستور نادرشاه افشار سنگابی یکپارچه از سنگ مرمر که از جنگ هرات به غنیمت گرفته بود را در کنار جوی آبی که آن زمان از وسط صحن عتیق عبور می‌کرده نصب می شود تا مردم برای رفع تشنگی از آب درون این سنگ که سه کر گنجایش داشته، استفاده کنند. چند سال بعد، یکی از سرداران فتحعلی شاه که جان وی را از خطری احتمالی نجات می دهد. آن زمان از طرف یکی از دول خارجه، بسته‌ای به عنوان هدیه به دربار می رسد و شاه قصد گشودن آن را می کند اما اسماعیل خان که بسته را مشکوک می بیند درخواست دارد این کار در محوطهٔ کاخ به وسیلهٔ خدمتگذاران انجام شود تا احتمال سوء قصد از شاه دور بماند. اتفاقاً هنگام بازکردن، بسته منفجر می شود. شاه به رسم پاداش از دو اندیشی وی، هم وزن اسماعیل خان به او طلا اهدا می کند. او این طلاها را صرف ساختن جایگاه آن سنگاب می کند تا گنبد و پایه های سقاخانه با روکشی از طلا مزین شود. از آن زمان سقا خانه را «سقاخانه اسماعیل طلائی» نام می گذارند. این سردار اهل مهدی شهر (سنگسر) سمنان بر فراز سنگاب پوششی هشت ضلعی و سقفی گنبدی شکل بنا و آن را طلا کاری می کند. سقف گنبدی شکل سقاخانه بر روی پایه‌هایی از سنگ مرمر کنده‌کاری شده و کاشی قرار دارد و سطح آن از بالای کاشی پایه‌ها با خشت‌های مطلا و پیرامون آن با اسماء ا… تزیین شده است. در گذشته آب سقاخانه اسماعیل طلایی از طریق چشمه‌ای به نام چشمه گیلاس در فاصله ۴۸ کیلومتری مشهد امروز تامین می‌شد. بسیاری از زائران با آوردن قمقمه های خالی از این آب را برای تبرک و تیمن و بردن آن به شهر خود برمی دارند. بسیارند آنها که با دلی صاف، آبی از سقاخانه حرم امام رضا (ع) به نیت شفای بیمارشان برده اند، بسیارند آنها که برای روشنی قلب و روحشان، جرعه از این آب را نوشیده اند، بسیارند آنها که به جای شمع، نذری کرده اند برای تامین روشنایی اطراف سقاخانه و لیوان هایی که در اختیار زائران قرار می گیرد و بسیارند آنها که هنوز به یاد لب تشنه حسین و مشک پرخون سقای کربلا و گلوی خشک شهید شش ماهه عاشورا، آب را با بغض و اشک می نوشند، در حرم امام رضا (ع) یه یاد جدشان امام حسین (ع) و مگر چنین آبی، جز روشنی است؟! 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
آخوند،اگر آخوند بماند جایش در دل مردم است. ⚠️آخوندهای نفوذی لباس روحانیت پوشیده اند و در حال تخریب روحانیت هستند تا مردم را از روحانیت زده کنند که معروف ترین آنها هم کلید به دست است!
پیامبر گرامی (ص) فرمودند: خوشا به حال آنڪه مهدی عج را ببیند و خوشا به حال آنکه او را دوست بدارد و خوشا به حال ڪسی که امامت او را باور داشته باشد. 📚بحارالانوار ۵۲ :۳۰۹ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
یک جمع نکوشیده رسیدند به مقصد یک قوم دویدند و بجایی نرسیدند 🍃الهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک🍃
❣️﷽❣️ ️⃣ هفته اشك و فتنه، 22 صفر تا 28 صفر سال 11 هجرى قمرى 1 ـ شدت يافتن بيمارى پيامبر (صلى الله عليه وآله): روز 22 ماه صفر، سه شنبه صداى اذان مغرب به گوش مى رسد و مردم در مسجد منتظر آمدن پيامبر هستند تا نماز را با آن حضرت بخوانند. امّا هر چه صبر مى كنند از پيامبر خبرى نمى شود، گويا حال پيامبر بدتر شده است. على(ع) به مسجد مى آيد و در محراب مى ايستد و مردم پشت سر او نماز مى خوانند. 2 ـ نقشه و نقش عايشه: روز 22 ماه صفر، سه شنبه ابوبكر و عُمَر در اردوگاه اُسامه هستند، وقتى كه ابوبكر مى خواست از مدينه برود نزد دختر خود، عايشه رفت و به او گفت: "من به دستور پيامبر به جهاد مى روم، اگر يك وقت ديدى كه بيمارى پيامبر بدتر از اين شد به من خبر بده تا من بيايم و يك بار ديگر پيامبر را ببينم". اكنون، عايشه پيكى را به سوى اردوگاه اُسامه مى فرستد تا به پدرش خبر دهد كه هر چه زودتر به مدينه بازگردد چرا كه بيمارى پيامبر سخت شده است. هوا تاريك است و اسب سوارى از مدينه به سوى اردوگاه اُسامه به پيش مى رود. وقتى او به اردوگاه مى رسد سراغ خيمه ابوبكر را مى گيرد. (عمر هم كنار ابوبكر است)، او به ابوبكر مى گويد: "من از مدينه مى آيم، عايشه مرا فرستاده تا به تو هم خبر دهم كه ديگر اميدى به شفاى پيامبر نيست و او براى نماز مغرب به مسجد نيامده است، هر چه زودتر خود را به مدينه برسان!". عُمَر تا اين سخن را مى شنود از جا برخاسته و رو به ابوبكر مى كند و مى گويد: "برخيز، ما بايد هر چه سريعتر خود را به مدينه برسانيم". عُمَر و ابوبكر در اين نيمه شب به سوى مدينه حركت مى كنند. 3 ـ ديدار از قبرستان بقيع: روز 22 ماه صفر، سه شنبه پيامبر از خواب بيدار مى شوند، او دستور مى دهد تا چند نفر از يارانش نزد او بيايند، على(ع) و چند نفر ديگر حاضر مى شوند، پيامبر به آنان مى گويد: "خدا از من خواسته است كه به ديدار اهل بقيع بروم". پيامبر دست در دست على(ع) گذاشته و آرام آرام به سوى بقيع مى رود، وقتى او به بقيع مى رسد چنين مى گويد: "آگاه باشيد فتنه ها همچون شب هاى تاريك به سوى شما مى آيند". 4 ـ تخلّف از لشكر اسامه: روز 23 ماه صفر، چهارشنبه اين صداى اذان بلال است كه در شهر مدينه طنين انداخته است، مردم، كم كم به سوى مسجد مى شتابند تا نماز صبح را پشت سر پيامبر بخوانند. آمدن پيامبر به طول مى كشد، به راستى آيا پيامبر براى خواندن نماز خواهد آمد؟ امّا گويا تب پيامبر بسيار شديد شده است، او نمى تواند به مسجد بيايد. ناگهان ابوبكر وارد مسجد مى شود، او مى خواهد به سوى محراب برود و امامِ جماعت بشود، همه تعجّب مى كنند كه او در اينجا چه مى كند؟ خبر به گوش پيامبر مى رسد، او مى گويد: "مرا بلند كنيد و به مسجد ببريد". پيامبر دستمالى را بر سر خود مى بندد و با كمك على(ع) و فضل بن عبّاس به سوى مسجد مى رود، پيامبر از ابوبكر مى خواهد از محراب بيرون بيايد. پيامبر نمى تواند روى پاى خود بايستد، براى همين مى نشيند و نماز را به صورت نشسته مى خواند. بعد از نماز، پيامبر رو به ابوبكر مى كند و مى فرمايد: "مگر من به شما نگفته بودم كه به سپاه اُسامه بپيونديد؟ چرا از دستور من سرپيچى كرديد و به مدينه بازگشتيد؟". ابوبكر در جواب مى گويد: "من به اردوگاه اُسامه رفته بودم امّا چون شنيدم حال شما بدتر شده است با خود گفتم بيايم و يك بار ديگر شما را ببينم". پيامبر رو به آنها مى كند و مى فرمايد: "هر چه سريعتر به سپاه اُسامه ملحق شويد و به سوى روم حركت كنيد، بار خدايا! هر كس كه از سپاه اُسامه تخلّف كند، لعنت كن". 5 ـ ماجراى قلم و دوات: روز 24 ماه صفر، پنج شنبه حدود سى نفر از مسلمانان در خانه پيامبر جمع شده اند. آنها براى عيادت پيامبر آمده اند، خيلى از آنها اشك حسرت مى ريزند و از اين كه قدر اين پيامبر مهربانى ها را ندانستند، غصّه مى خورند. پيامبر رو به ياران خود مى كند و مى فرمايد: "براى من قلم و دوات بياوريد تا براى شما مطلبى بنويسم كه هرگز گمراه نشويد". يك نفر بلند مى شود تا قلم و كاغذى بياورد كه ناگهان صدايى همه را حيران مى كند: "بنشين! اين مرد هذيان مى گويد، قرآن ما را بس است". سخن او ادامه پيدا مى كند: "بيمارى بر اين مرد غلبه كرده است، مگر شما قرآن نداريد؟ ديگر براى چه مى خواهيد پيامبر برايتان چيزى بنويسد؟". او عُمَر است كه چنين سخن مى گويد. .....